Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Nu had ik wat custom views aangemaakt en wou wisselen van view. Met de duim de ALT ingedrukt, wil met m'n vinger op de 5 drukken. Raak ik toch met m'n nagel de F4 toets, geen CTD maar wel MSFS afgesloten.
Toch maar iets anders gaan verzinnen om te schakelen van views.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Vlieg jij in de caravan met de caravan mod en de g1000(nxi) mod (van working title)?Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:45:
Moest even een vrachtje wegbrengen in OnAir in de Caravan van LOWI (Inssbruck) naar LFST (Entzheim). Vertrokken in de regen en zwaar bewolkt. Halverwege wordt het weer beter en on was ondertussen ontzettend aan het genieten van het wolkendek dat ontstond.
Nu had ik wat custom views aangemaakt en wou wisselen van view. Met de duim de ALT ingedrukt, wil met m'n vinger op de 5 drukken. Raak ik toch met m'n nagel de F4 toets, geen CTD maar wel MSFS afgesloten.![]()
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Nee, vlieg op dit moment in de standaard caravan. Heb ook de g1000 (nxi) nog niet geprobeerd.456 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:03:
[...]
Vlieg jij in de caravan met de caravan mod en de g1000(nxi) mod (van working title)?
Ik heb zelf vandaag succesvol een vlucht van CYVR naar CYLW gevlogen in de DA62 met G1000Nxi. Inclusief SEKAB.4 Arrival en Approac RNAV Z Rwy 34. En inclusief goed functionerende VNAV met altitude restrictions en TOD en BOD weergaven. Alles prima foutloos gevolgd door de AP. Alleen de laatste paar 100 m heb ik zonder AP gevlogen.456 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:03:
[...]
Vlieg jij in de caravan met de caravan mod en de g1000(nxi) mod (van working title)?
Bij een eerdere poging ging t mis (ik zat zelf met VS settings te prutsen) , AP deed niets meer, maar soms helpt dan eerst op HDG mode vliegen, en daarna weer op NAV mode.
Ik heb deze tutorial gevolgd:
YouTube: MSFS 2020 | G1000 NXi | VNAV | Departure - Airways - Arrival - RNA...
[ Voor 16% gewijzigd door flopdoc op 08-08-2021 23:22 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Thanks!flopdoc schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:21:
[...]
Ik heb zelf vandaag succesvol een vlucht van CYVR naar CYLW gevlogen in de DA62 met G1000Nxi. Inclusief SEKAB.4 Arrival en Approac RNAV Z Rwy 34. En inclusief goed functionerende VNAV met altitude restrictions en TOD en BOD weergaven. Alles prima foutloos gevolgd door de AP. Alleen de laatste paar 100 m heb ik zonder AP gevlogen.
Bij een eerdere poging ging t mis (ik zat zelf met VS settings te prutsen) , AP deed niets meer, maar soms helpt dan eerst op HDG mode vliegen, en daarna weer op NAV mode.
Ik heb deze tutorial gevolgd:
YouTube: MSFS 2020 | G1000 NXi | VNAV | Departure - Airways - Arrival - RNA...
Heb er vandaag 2 vluchten mee gedaan (g1000 nxi uit de dontent manager) en tot 2x toe houdt de a/p niet de richting van de localizer aan bij een ils. Hij pakt wel de glidescope. Dus veel met de hand de approach gevlogen
Maar weet dus niet or dit een bug is of dag ik zelf iets verkeerds doe (heb wel loc1 en appr geselecteerd).
Ff je youtube suggestie kijken
Heb ik ook al een keer gehad, zat net vlak voor de landing na een lange vluchtGameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:45:
Moest even een vrachtje wegbrengen in OnAir in de Caravan van LOWI (Inssbruck) naar LFST (Entzheim). Vertrokken in de regen en zwaar bewolkt. Halverwege wordt het weer beter en on was ondertussen ontzettend aan het genieten van het wolkendek dat ontstond.
Nu had ik wat custom views aangemaakt en wou wisselen van view. Met de duim de ALT ingedrukt, wil met m'n vinger op de 5 drukken. Raak ik toch met m'n nagel de F4 toets, geen CTD maar wel MSFS afgesloten.![]()
Die meltdown van van de week was een uitvergroting van een gebied dat ongeveer op de afstand van de binnenstad in dit screenshot ligt. En hoewel in dit screenshot minder pixels daaraan besteed worden, is het geometrisch detail daar imho vergelijkbaar. (En overigens compleet niet storend)djbarney schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:55:
[...]
Heel erg veel zal het niet schelen volgens mij, vind het er op zich nog wel netjes uit zien zo. In ieder geval een heel stuk beter dan de apocalypse meltdown gebouwen die we van de week hier zagen.
Even googlen geeft mij O’Hare International Airport in ChicagoVerwijderd schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:37:
Wat is het grootste luchthaven op de wereld met de meeste landingsbanen?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Hoi, de tutorial die ik erbij had gepost is van een RNAV approach, dus geen ILS. Voor een ILS approach moet je inderdaad met de CDI LOC1 kiezen, en APPR armen, en natuurlijk ook de juist NAV1 ILS frequentie kiezen. Wel bijzonder dat de GS wel gecaptured wordt (wordt dan groen), maar de localizer niet.456 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:26:
[...]
Thanks!
Heb er vandaag 2 vluchten mee gedaan (g1000 nxi uit de dontent manager) en tot 2x toe houdt de a/p niet de richting van de localizer aan bij een ils. Hij pakt wel de glidescope. Dus veel met de hand de approach gevlogen![]()
Maar weet dus niet or dit een bug is of dag ik zelf iets verkeerds doe (heb wel loc1 en appr geselecteerd).
Ff je youtube suggestie kijken
Ik ga het vanavond ook eens proberen. Welk approach heb je gedaan op welk vliegveld? En was het ook met de DA62?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Daar moet dan Dallas Fort Worth ook nog even bij gezet worden die heeft er ook 7Craftop schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Even googlen geeft mij O’Hare International Airport in Chicago
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Craftop schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Vanmiddag vlieg ik van Fort Worth naar O'hare.ravw schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
Daar moet dan Dallas Fort Worth ook nog even bij gezet worden die heeft er ook 7
Jep net ook weer gebeurt. Kan zo maar zijn dat ik iets mis doe hoor, dit keer in een cessna 172 (maar wel weer met de g1000 nxi mod (uit de content manager)).flopdoc schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
Hoi, de tutorial die ik erbij had gepost is van een RNAV approach, dus geen ILS. Voor een ILS approach moet je inderdaad met de CDI LOC1 kiezen, en APPR armen, en natuurlijk ook de juist NAV1 ILS frequentie kiezen. Wel bijzonder dat de GS wel gecaptured wordt (wordt dan groen), maar de localizer niet.
Ik ga het vanavond ook eens proberen. Welk approach heb je gedaan op welk vliegveld? En was het ook met de DA62?
Dit keer op EHBK.
Ik kom op mn GPS via Bombo op op 2500ft binnen. NAV is 111.55 en ingesteld, evenals crs.
Ik programmeer mn heading, en ga over op heading mode. Dan verander ik mn cdi van gps naar loc1 en press mn appr(oach), heading selector gaat er automatisch vanaf.
LOC green in beeld en ik zit right on course. GS nog grijs (want ik zit nog onder de GS op 2500ft).
Ook GS wordt groen als ik m capture. De daling wordt ingezet. Maar ondertussen wijkt mn course af van de ideale lijn. Dus dan maar op de hand naar beneden, met de instrumenten actief.
https://opennav.com/pdf/EHBK/EH-AD-2.EHBK-IAC-21-2.pdf
Wellicht een crosswind component die niet meegerekend word in de approach door de g1000 nxi? zal dit vanavond ook eens proberen.456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:30:
[...]
Jep net ook weer gebeurt. Kan zo maar zijn dat ik iets mis doe hoor, dit keer in een cessna 172 (maar wel weer met de g1000 nxi mod (uit de content manager)).
Dit keer op EHBK.
Ik kom op mn GPS via Bombo op op 2500ft binnen. NAV is 111.55 en ingesteld, evenals crs.
Ik programmeer mn heading, en ga over op heading mode. Dan verander ik mn cdi van gps naar loc1 en press mn appr(oach), heading selector gaat er automatisch vanaf.
LOC green in beeld en ik zit right on course. GS nog grijs (want ik zit nog onder de GS op 2500ft).
Ook GS wordt groen als ik m capture. De daling wordt ingezet. Maar ondertussen wijkt mn course af van de ideale lijn. Dus dan maar op de hand naar beneden, met de instrumenten actief.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Zit in de vluchthulp opties.cbr600f4i schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:12:
Wie weet hoe je de POI marker van de luchthaven van bestemming weer kan zien? De overige laat ie allemaal zien behalve degene waar je moet landen.
Ik heb gecontroleerd dat het in de assistance settings ook op uit staat, maar ik merk dus geen verschil.
Ik had bij de RNAV approach ook een flinke crosswind, daar hield de AP rekening mee, waarbij t leek mis te gaan, dwz het toestel zat tot bijna allerlaatst naast de baan, maar ik kwam uiteindelijk toch behoorlijk bij de baan uit. AP doet dus geen "crabbing" of "sideslip/wing low" , maar een soort drift techniek (weet ook niet hoe dat heet).djbarney schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:38:
[...]
Wellicht een crosswind component die niet meegerekend word in de approach door de g1000 nxi? zal dit vanavond ook eens proberen.
Op het WT Discord channel geven sommigen ook aan dat crosswinds ofwel slecht door de sim worden gesimuleerd, ofwel dat de Nxi er niet goed rekening mee houdt.
[ Voor 13% gewijzigd door flopdoc op 09-08-2021 12:25 ]
ik heb destijds met een TBM een keer met ruim 18 knots crosswind een landing gedaan op rotterdam, waarbij de ap wel aan het crabben was. dit was echter met een heel oude versie van de working title mod voor de tbm. Zal vanavond eens wat proberen met wind componenten, met de g1000nx en zonder. Ben wel benieuwd hoe anders het gedrag dan is.flopdoc schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:22:
[...]
Ik had bij de RNAV approach ook een flinke crosswind, daar hield de AP rekening mee, waarbij t leek mis te gaan, dwz het toestel zat tot bijna allerlaatst naast de baan, maar ik kwam uiteindelijk toch behoorlijk bij de baan uit. AP doet dus geen "crabbing" of "sideslip/wing low" , maar een soort drift techniek (weet ook niet hoe dat heet).
Maar ik ga dat vanavond ook proberen.456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:30:
[...]
Jep net ook weer gebeurt. Kan zo maar zijn dat ik iets mis doe hoor, dit keer in een cessna 172 (maar wel weer met de g1000 nxi mod (uit de content manager)).
Dit keer op EHBK.
Update: dat is vreemd, in Navigraph zie ik helemaal geen RNAV approach voor Rwy 21. De chart die je linked is van 2013, dus misschien bestaat die approach niet meer? Maar dan ben ik wel benieuwd welke Approach je in de G1000Nxi gekozen hebt/hebt kunnen kiezen. En als je toch een RNAV doet: die trekt zich dan van een ILS niets aan denk ik? Dan zou je bovendien VPATH en GP moeten zien, en moet je in de 1000Nxi VNAV aan hebben staan.
Maar ik zeg t misschien helemaal verkeerd... moet toch echt vanavond in sim proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door flopdoc op 09-08-2021 12:37 ]
@Verwijderd Als je een watervliegtuig hebt: de Atlantische Oceaan.Craftop schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
wel zorgen dat je in de buurt van een tanker blijft , want anders kan je niet bij gevuld worden met brandstofDigitalExorcist schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
@Verwijderd Als je een watervliegtuig hebt: de Atlantische Oceaan.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nope, ben enkel met ILS bezig momenteel, geen RNAV dit keer.flopdoc schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:26:
[...]
Maar ik ga dat vanavond ook proberen.
Update: dat is vreemd, in Navigraph zie ik helemaal geen RNAV approach voor Rwy 21. De chart die je linked is van 2013, dus misschien bestaat die approach niet meer? Maar dan ben ik wel benieuwd welke Approach je in de G1000Nxi gekozen hebt/hebt kunnen kiezen. En als je toch een RNAV doet: die trekt zich dan van een ILS niets aan denk ik? Dan zou je bovendien VPATH en GP moeten zien, en moet je in de 1000Nxi VNAV aan hebben staan.
Maar ik zeg t misschien helemaal verkeerd... moet toch echt vanavond in sim proberen.
(overigens, ik gebruik veel die opennav, mn navigraph abo is verlopen en ik twijfel nog even of ik aan opennav niet genoeg heb).
Je dubbelklikt op het FS icoon vervolgens wacht je 20- 40 seconden voordat je beeld ziet,
Ik zie al dat dit het zeilde zou zijn met Word of Excel o.i.d.?
Of komt het dat ik de DVD versie heb?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
nee is met alle delen van MSFS ..appie35 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:06:
Ik blijf me wel verbazen over de eerste keer de game starten.
Je dubbelklikt op het FS icoon vervolgens wacht je 20- 40 seconden voordat je beeld ziet,
hier staat hij van de 7,48 min daar van staat hij denk ik 4 min gewoon niets te doen
In game gaat het wel vlug
denk gewoon dat het komt omdat MSFS maar 4 GB max gebruikt bij het laden waar dit eerder gewoon meer dan 20 GB was
Navigraph kost natuurlijk wel wat, maar je weet dan wel waar je aan toe bent qua welke charts je kan gebruiken, omdat de charts dan in sync zijn met de in sim database. Vind ik zelf een groot voordeel.456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:00:
[...]
Nope, ben enkel met ILS bezig momenteel, geen RNAV dit keer.
(overigens, ik gebruik veel die opennav, mn navigraph abo is verlopen en ik twijfel nog even of ik aan opennav niet genoeg heb).
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Hier ook (store versie), na de klik lange tijd niets (je begint te twijfelen of je wel geklikt/gestart hebt).appie35 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:06:
Ik blijf me wel verbazen over de eerste keer de game starten.
Dit was tijdens SU4 of zo verholpen en kreeg je na start direct een FS windowtje.
Maar is met SU5 weer gesloopt. Deze sim blijft een rollercoaster qua updates.
1 van de vele irritaties van deze prachtige sim.
Hoop niet dat A2A (heeft wat tegenslag heb ik gelezen

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Enige voorwaarden die ik aan mezelf stel is dat ik alles online vlieg op VATSIM en met live time / weather.
Nu alleen nog bedenken hoe m'n route eruit gaat zien
Wat zijn must-see locaties, mooie airports (geen probleem om daar een freeware dingetje voor te installeren hier en daar), lastige approaches, etc.? Tips zijn welkom
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb een world trip in de CJ4 gedaan:ralpje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:40:
Zojuist besloten dat ik een world trip wil doen in de CJ4.
Enige voorwaarden die ik aan mezelf stel is dat ik alles online vlieg op VATSIM en met live time / weather.
Nu alleen nog bedenken hoe m'n route eruit gaat zien
Wat zijn must-see locaties, mooie airports (geen probleem om daar een freeware dingetje voor te installeren hier en daar), lastige approaches, etc.? Tips zijn welkom
Start: Groningen (EHGG)
EHGG - LFPG (Parijs C. de Gaulle)
LFPG - LOWI (Innsbrück)
LOWI - (Belgrado)
(Belgrado) - LGIR (Heraklion, Kreta)
LGIR - HECA (Caïro)
Caïro - OEJN (King Abdulaziz Intl.)
OEJN - Kuwait
Kuwait - OISS
OISS - OIZH (Zahedan Intl)
OIZH - VAAH (Ahmedabad)
VAAH - VQPR (Paro) -- LET OP: lastige approach --
- (Rondvlucht naar Lukla in kleiner toestel) -- LET OP: héél erg lastige approach --
VQPR - ZPPP (Wujiaba)
ZPPP - VHHH (Hong Kong)
(Rondvlucht boven Hong Kong)
VHHH - RORS
RORS - RJFU (Nagasaki)
RJFU - RKSS (Busan)
RKSS - Rondvlucht Busan
RKSS - RJTT (Tokyo Haneda Intl)
RJTT - RJCK (Kushiro)
RJCK - UHPP (Yelizovo)
UHPP - PADK (Adak)
PADK - PACD (Cold Bay)
PACD - PANC (Anchorage)
PANC - KSEA (Seattle)
KSEA - KSFO (San Fransisco)
KSFO - KLAS (Las Vegas)
KLAS - KLBB (Lubbock Int'l)
KLBB - KEFD (Ellington)
- Rondvlucht Space Center -
KEFD - KTPA (Tampa)
KTPA - KCLT (Charlotte/Douglas Intl)
KCLT - KBOS (Boston Logan Intl)
KBOS - CYYT (St John's Intl)
CYYT - BIKF (Keflavik)
BIKF - EIDW (Dublin)
EIDW - EHGG (Groningen)
Let wel op dat je vanaf pakweg Nagasaki steeds in het donker vliegt als je 'realtime' vliegt zoals ik deed. Door het tijdsverschil.
Het zijn trips van pak 'm beet 2 uurtjes per leg, prima te doen, alleen de oversteek van CYYT naar BIKF was eventjes heel spannend qua fuel en lengte. Misschien dat je een kleiner veld kan vinden vóór Keflavik maar ik durfde het niet aan
[ Voor 14% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-08-2021 16:34 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Features:
- niet zo gevoelig wanneer je (schuin) naar voren / naar het dashboard kijkt.
- locked wanneer je naar rechts of links uit het raam kijkt, zodat je niet zo makkelijk doorschiet. Als je nog verder draait met je hoofd kijk je naar achteren.
Gewoon default.ini bestand (of nieuw bestand) vervangen met deze code.
Een algemene tip:
Ik zou in opentrack een knop toewijzen aan starten en stoppen van het tracken. Fijn als je even geen head tracking wilt. Darnaast calibreert hij het 'nulpunt' ook opnieuw als je de headtracking opnieuw start. Dan kan je met 1 knop heel makkelijk en snel opnieuw calibreren als je even anders gaat zitten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
| [modules] filter-dll=accela protocol-dll=freetrack tracker-dll=udp [proto-freetrack] close-protocols-on-exit=false use-memory-hacks=false used-interfaces=2 [tracker-joystick] axis-map-1=0 axis-map-2=0 axis-map-3=0 axis-map-4=2 axis-map-5=3 axis-map-6=4 joy-guid={F5A30D80-CA35-11E6-8001-444553540000} [migrations] last-migration-at=20180428_00~ [proto-simconnect] sxs-manifest-version=2 [spline-yaw] points="@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\t@\x1a\0\0\0\0\0\0@ \0\0\0\0\0\0@'\0\0\0\0\0\0@8\0\0\0\0\0\0@-\0\0\0\0\0\0@P@\0\0\0\0\0@1\0\0\0\0\0\0@Z@\0\0\0\0\0@1\x80\x6\x8d\xb8\xba\xc7@Z\x80\0\0\0\0\0@6\0\0\0\0\0\0@Z\x80\0\0\0\0\0@6\x80\0\0\0\0\0@[@\0\0\0\0\0@9\x80\0\0\0\0\0@f\x80\0\0\0\0\0@;\0\0\0\0\0\0@f\x80\0\0\0\0\0)" [spline-pitch] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x4@\f\0\0\0\0\0\0@\x18\0\0\0\0\0\0@)\0\0\0\0\0\0@@\x80\0\0\0\0\0@7\x80\0\0\0\0\0@S\x80\0\0\0\0\0@>\0\0\0\0\0\0@V\x80\0\0\0\0\0) [spline-roll] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x3@$\0\0\0\0\0\0@\b\0\0\0\0\0\0@@\xc0\0\0\0\0\0@<\0\0\0\0\0\0@F\x80\0\0\0\0\0@C\0\0\0\0\0\0) [opentrack-mappings] pitch-max-output-value=-90 pitch-alt-axis-sign=false yaw-alt-axis-sign=false roll-alt-axis-sign=false roll-max-value=45 z-max-value=15 y-max-value=20 y-alt-axis-sign=false z-alt-axis-sign=true yaw-max-value=30 [alt-spline-yaw] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x1@2\0\0\0\0\0\0@e\xc0\0\0\0\0\0) [alt-spline-pitch] points="@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x4@\x4\0\0\0\0\0\0@\x18\0\0\0\0\0\0@\x1e\0\0\0\0\0\0@C\x80\0\0\0\0\0@,\0\0\0\0\0\0@S\xc0\0\0\0\0\0@5\x80\0\0\0\0\0@V\x80\0\0\0\0\0)" [opentrack-ui] pitch-invert-sign=false z-invert-sign=false y-invert-sign=true roll-invert-sign=false x-invert-sign=true guid-center= button-center=-1 keycode-center=Ctrl+F12 guid-toggle-tracking={8DC03AC0-6871-11EA-8001-444553540000} button-toggle-tracking=0 y-source-index=1 roll-source-index=5 [spline-X] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x4@\x14\0\0\0\0\0\0@\x18\0\0\0\0\0\0@#\0\0\0\0\0\0@2\0\0\0\0\0\0@/\0\0\0\0\0\0@B\x80\0\0\0\0\0@>\0\0\0\0\0\0@Q\x80\0\0\0\0\0) [spline-Y] points="@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x4@\x12\0\0\0\0\0\0@\0\0\0\0\0\0\0@\x1e\0\0\0\0\0\0@$\0\0\0\0\0\0@$\0\0\0\0\0\0@=\0\0\0\0\0\0@(\0\0\0\0\0\0@A\0\0\0\0\0\0)" [spline-Z] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x6@\x12\0\0\0\0\0\0@\0\0\0\0\0\0\0@!\0\0\0\0\0\0@ \0\0\0\0\0\0@'\0\0\0\0\0\0@.\0\0\0\0\0\0@.\0\0\0\0\0\0@4\0\0\0\0\0\0@4\0\0\0\0\0\0@4\0\0\0\0\0\0@5\0\0\0\0\0\0@9\0\0\0\0\0\0) [alt-spline-Y] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x3?\xf0\0\0\0\0\0\0@\0\0\0\0\0\0\0@\b\0\0\0\0\0\0@0\0\0\0\0\0\0@\x14\0\0\0\0\0\0@4\0\0\0\0\0\0) [alt-spline-Z] points=@Variant(\0\0\0\x7f\0\0\0\xfQList<QPointF>\0\0\0\0\x2@\x16\0\0\0\0\0\0@\x14\0\0\0\0\0\0@.\0\0\0\0\0\0@>\0\0\0\0\0\0) |
[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 09-08-2021 17:32 ]
Werkt echt veel beter dan je zou verwachten.
Dat ga ik ook eens proberen. Via iPhone werkt op zich goed, maar er is wel een kleine latency (wss doordat pakketjes via je wifi verzonden worden). Kan me voorstellen dat er zo goed als geen latency is via een met usb verbonden webcam. Kan je dit bevestigen?DoubleYouPee schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:24:
Je kan dit trouwens ook gewoon doen met een reguliere webcam i.c.m. AItrack.
Werkt echt veel beter dan je zou verwachten.
Net een approach gedaan op Dundee, EGPN.flopdoc schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:15:
[...]
Navigraph kost natuurlijk wel wat, maar je weet dan wel waar je aan toe bent qua welke charts je kan gebruiken, omdat de charts dan in sync zijn met de in sim database. Vind ik zelf een groot voordeel.
Nu hield hij wel mijn heading vast.
Ik vermoed toch dat het met mijn G1000 programmeer kwaliteiten te maken heeft: het verschil nu zat hem in dat ik de volledige approach liet zoals hij was (en geen waypoints verwijderd heb).
Kga nu een ander testje doen. Maar denk dat t aan mij lag/ligt.
De NextGen Simulations Embraer 110 Bandeirante.Predator schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Hij is al uit btw, ik zag em net toevallig op simmarket.
Maar ik durf em niet kopen zonder enige review
Review hier. Ziet er wel interssant uit.
[ Voor 13% gewijzigd door BazerK op 09-08-2021 18:58 ]
Persoonlijk vindt ik alles van ORBX erg mooi (erfenisje vanuit XP11?Adriaaanvdb schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:11:
Wat zijn de mooiste payware Airports met een mooie scenery (zoals de Frankfurt city addon) kan ook payware zijn.
Met goede update support.
ORBXAdriaaanvdb schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:11:
Wat zijn de mooiste payware Airports met een mooie scenery (zoals de Frankfurt city addon) kan ook payware zijn.
GAYA
FLYTAMPA
Kijk en beetje met welke addon makers ORBX zeken doen of partners zijn dan vind je el hele goede
hier toch wel de 10 mooste airports
YouTube: MSFS 2020 | Top 10 best add-on airports for Microsoft Flight Simulat...
Florence moet ik nog hebben , de rest heb ik al
maar koop ze wel in korting
Aha ok. Ik ga t toch nog even proberen denk ik.456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:23:
[...]
Net een approach gedaan op Dundee, EGPN.
Ik vermoed toch dat het met mijn G1000 programmeer kwaliteiten te maken heeft: het verschil nu zat hem in dat ik de volledige approach liet zoals hij was (en geen waypoints verwijderd heb).
Montu schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:51:
[...]
Dat ga ik ook eens proberen. Via iPhone werkt op zich goed, maar er is wel een kleine latency (wss doordat pakketjes via je wifi verzonden worden). Kan me voorstellen dat er zo goed als geen latency is via een met usb verbonden webcam. Kan je dit bevestigen?
Je kan met AItrack the resolutie/FPS instelllen.. gebruik zelf een lage resolutie met zo hoog mogelijk FPS, waardoor de tracking redelijk snel is. Het is uiteraard niet zo snel als je muis, maar het is geen shooter dus het stoort me niet echt.sbijlsma schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:07:
Consumer webcams comprimeren de datastroom over meerdere frames waardoor de latency groot is. Denk aan 200-300 ms.
Thanks Man. Ik ga denk ik de volgende addons halen: Barcelona, Basel, Copenhagen, Salzburg, Paris Orly, Florance, Wenen en natuurlijk Keulen want die ziet er goed uit zeg. Ik ga ze niet allemaal tegelijk halen maar het even rustig opbouwen.ravw schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:39:
[...]
ORBX
GAYA
FLYTAMPA
Kijk en beetje met welke addon makers ORBX zeken doen of partners zijn dan vind je el hele goede
YouTube: MSFS 2020 | Top 10 best add-on airports for Microsoft Flight Simulat...
Nou dat is echt een grap geweest zeg. Een inverse boost.....
Bij de start zegt ie dat alle op ultra staat...maar alles is low graphics.
Mag je met de hand aanpassen.
Dan de start van de vlucht. Lijkt best aardig. Tot je gaat landen, 40 fps, 30 fps, stutters 2x per seconde, diashow als je touchdown wilt doen.
Op het msfs forum lees ik dat dit een "known issue" is van de glass cockpit refresh. De "garbage collection" van Javascript via de browser is niet goed. wtf ? via de browser ? Heeft iemand van de beta tester nooit geprobeerd te landen dan ??
Voorlopig staat deze vlieger aan de grond
Die performanceboost is er wel degelijk. Ik kan met mijn systeem solide 30+ fps draaien en buildings+trees en clouds op ultra.sbijlsma schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:15:
Deze update zou een performance boost moeten geven.
Nou dat is echt een grap geweest zeg. Een inverse boost.....
Bij de start zegt ie dat alle op ultra staat...maar alles is low graphics.
Mag je met de hand aanpassen.
Dan de start van de vlucht. Lijkt best aardig. Tot je gaat landen, 40 fps, 30 fps, stutters 2x per seconde, diashow als je touchdown wilt doen.
Op het msfs forum lees ik dat dit een "known issue" is van de glass cockpit refresh. De "garbage collection" van Javascript via de browser is niet goed. wtf ? via de browser ? Heeft iemand van de beta tester nooit geprobeerd te landen dan ??
Voorlopig staat deze vlieger aan de grond
Er zijn tienduizenden mensen die dagelijks sommen en landen is uiteraard ook geen enkel probleem. Balen als jouw systeem het niet trekt maar dat is niet de schuld van de sim.
Wel, ik heb het geprobeerd van EHBD naar EHBK met de NETE1M arrival en dan ILS Rw21 maar het ging compleet verkeerd vanaf dat ik Apr activeerde handmatig vlak voor BOGRU. Ik had met de CDI LOC1 geselecteerd, in het DME window zag ik ook netjes hoeveel NM ik nog van BKN was, maar de LOC1 naald stond 180 graden verkeerd. Het vliegtuig ging op de AP dan ook abrupt de verkeerde kant op terwijl ik precies op koers vloog.456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:23:
[...]
Net een approach gedaan op Dundee, EGPN.
Dus sja, doen we op EHBK iets fout? Of zit er daar een bug?
jep, die glass instruments zijn een webpage in een soort mini browsersbijlsma schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:15:
Op het msfs forum lees ik dat dit een "known issue" is van de glass cockpit refresh. De "garbage collection" van Javascript via de browser is niet goed. wtf ? via de browser ?
Thanks dor checking! Erg herkenbaar. Dit bedoel ik dus.flopdoc schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:38:
[...]
Wel, ik heb het geprobeerd van EHBD naar EHBK met de NETE1M arrival en dan ILS Rw21 maar het ging compleet verkeerd vanaf dat ik Apr activeerde handmatig vlak voor BOGRU. Ik had met de CDI LOC1 geselecteerd, in het DME window zag ik ook netjes hoeveel NM ik nog van BKN was, maar de LOC1 naald stond 180 graden verkeerd. Het vliegtuig ging op de AP dan ook abrupt de verkeerde kant op terwijl ik precies op koers vloog.
Dus sja, doen we op EHBK iets fout? Of zit er daar een bug?
Gek genoeg gaat t vandaag twee keer goed (ergens in de uk) en 1x fout.
Approach en arrival staan er goed in en bij appr gaat ie gewoon zn eigen gang.
Enfin. Ik gooi t toch ff op een bug, omdat jij dus hetzelfde ervaarde. Ik ga eens discord in de gaten houden.
Op zich allemaal niet zo erg. Ik ben er op berekend dat als ik appr klik, ik klaar zit om ap er meteen af te gooien en m handmatig binnen te brengen lettend op de glidescope en de heading volgend.
Thanks!
In ieder geval geen ctd vandaag gehad
Nou ik heb een rtx3080 icm https://azerty.nl/product...mpg341cqr-led-monitor-34- monitor en kreeg 6!fps bij mij approach vanavond op stavanger. Sim dus ook uitgeknikkerd. Op Schiphol was het nog 30 oid (alles ultra).DigitalExorcist schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:05:
[...]
Die performanceboost is er wel degelijk. Ik kan met mijn systeem solide 30+ fps draaien en buildings+trees en clouds op ultra.
Er zijn tienduizenden mensen die dagelijks sommen en landen is uiteraard ook geen enkel probleem. Balen als jouw systeem het niet trekt maar dat is niet de schuld van de sim.
[ Voor 7% gewijzigd door Hammie op 09-08-2021 23:01 ]
Het is nogal wisselend inderdaad. WT heeft een erg actief Discord channel en de developers doen ook erg actief mee. Ik moest eerst door een drie kwartier freezes van de sim voordat ik kon opstarten om te testen overigens... niks verander t.o.v gisteren toen t probleemloos ging. Heb eerst alle mods maar onklaar gemaakt (behalve Navigraph en de Marketplace addons), en toen startte ie wel op...456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:44:
[...]
Thanks dor checking! Erg herkenbaar. Dit bedoel ik dus.
Gek genoeg gaat t vandaag twee keer goed (ergens in de uk) en 1x fout.
Approach en arrival staan er goed in en bij appr gaat ie gewoon zn eigen gang.
Enfin. Ik gooi t toch ff op een bug, omdat jij dus hetzelfde ervaarde. Ik ga eens discord in de gaten houden.
Op zich allemaal niet zo erg. Ik ben er op berekend dat als ik appr klik, ik klaar zit om ap er meteen af te gooien en m handmatig binnen te brengen lettend op de glidescope en de heading volgend.
Thanks!
In ieder geval geen ctd vandaag gehad
Staat je live traffic aan? Kan zijn dat die enorm veel fps eet.Hammie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:53:
[...]
Nou ik heb een rtx3080 icm 3440x1440 monitor en kreeg 6!fps bij mij approach vanavond op stavanger. Sim dus ook uitgeknikkerd. Op Schiphol was het nog 30 oid (alles ultra).
Zou niet moeten, maar als je er voorlopig weer mee kan simmen, is t wellicht de moeite waard.
Staat inderdaad aan net als andere spelers, ga dat eens proberen! Thxs!456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:01:
[...]
Ataat je live traffic aan? Kan zijn dat die enorm veel fps eet.
Zou niet moeten, maar als je er voorlopig weer mee kan simmen, is t wellicht de moeite waard.
FPS: soms gaat t na een tijdje in-sim spontaan goed, als dat niet het geval is: hele pc rebooten en opnieuw de sim starten helpt ook nogal eens. En inderdaad traffic van welke aard dan ook uitschakelen. 't Zou niet noodzakelijk moeten zijn, maar we moeten hier nog maar mee leven voorlopig. Ik vind het nog wel redelijk te doen. Maar dat is persoonlijk.456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:01:
[...]
Ataat je live traffic aan? Kan zijn dat die enorm veel fps eet.
[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 09-08-2021 23:04 ]
Het is me nu te laat maar morgen probeer ik die approch @flopdoc, kijken hoe het mij vergaat
PSN ID: Svennie-NL
Misschien toch een kleine tip voor de liefhebbers van payware airports:ravw schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:39:
[...]
ORBX
GAYA
FLYTAMPA
https://beautifulmodelworld.ru/
Je krijgt hier echt een superdeal. Je betaalt 24 eur voor access en kan alle airports downloaden. De airports zijn wel eerder regionale airports en vooral regio Spanje/Italie/Frankrijk. Maar ze zijn zeker leuk en je krijgt momenteel 20 airports voor 24 eur. Dat is belachelijk weinig
Je moet wel de kut wordpress site met dubbele login erbij nemen.
Ik heb em ondertussen al een tijd geleden gekocht, maar een beetje op mijn honger blijven zitten. Geen updates voor lange tijd (nu wel een maar vooral voor SU5 fixes). Ik moet em wel nog eens vliegen maar vooral het engine management is ondermaats. Sinds de turboprop fixes in de Sim moet er toch wel wat beter kunnenBazerK schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:55:
[...]
De NextGen Simulations Embraer 110 Bandeirante.
Review hier. Ziet er wel interssant uit.

Voor de Noord-Atlantische oversteek wordt vaak CYYR - BGBW - BIKF - EGPC gevlogen. Alternatief als je minder bereik hebt (SEP) is CYYR - CYFB - BGSF - BGKK - BIEG - EGPC.DigitalExorcist schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:14:
[...]
Het zijn trips van pak 'm beet 2 uurtjes per leg, prima te doen, alleen de oversteek van CYYT naar BIKF was eventjes heel spannend qua fuel en lengte. Misschien dat je een kleiner veld kan vinden vóór Keflavik maar ik durfde het niet aan
Zo heb ik hem ook eens gevlogen idd. Enkel via reykjavik en een extra stop op de faroer eilanden.Bacchus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:58:
[...]
Voor de Noord-Atlantische oversteek wordt vaak CYYR - BGBW - BIKF - EGPC gevlogen. Alternatief als je minder bereik hebt (SEP) is CYYR - CYFB - BGSF - BGKK - BIEG - EGPC.
Aha duidelijk. Nu snap ik ook het kwaliteitsverschil. Je moet wel de juiste font lettertype hebben geinstalleert. Ik had comic saint op mijn Nav radio.Saven schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:38:
[...]
jep, die glass instruments zijn een webpage in een soort mini browserlekker makkelijk voor de ontwikkelaars
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Great, ben benieuwd. Ik wil t ook nog proberen met de WT G3000, en eventueel met de WT legacy G1000 mod. Kost wel veel tijd. Heb t ook gemeld in WT Discord channel.Svennie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:14:
Het is me nu te laat maar morgen probeer ik die approch @flopdoc, kijken hoe het mij vergaat
Het is een leuk toestelPredator schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Hij is al uit btw, ik zag em net toevallig op simmarket.
Maar ik durf em niet kopen zonder enige review
YouTube: EMB 110 Port Elizabeth King Shaka International Airport
Na weer vele CTD's gekeken hoe ik de Caravan moet deleten, geen idee.. Want in de content manager staat ie niet apart (toch?)Gameaddict schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:32:
[...]
Mocht een vliegtuig het uiteindelijk niet meer doen kun je hem altijd deleten en opnieuw installeren vanuit de content manager.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Gister EHAM - LEMD (Madrid) gevlogen met de 747. De approach op LEMD was net iets te laag, kennelijk (op ILS) en dus crashte ik 20 meter voor de landingsbaan. Volgende keer toch maar weer zelf landen

Ook de barometer is irritant, die staat keurig op 29.92 op cruise altitude, maar toch blijft ATC zeiken. Ik pas gewoon de barometer aan zodat ATC blij is, maar toch blijft er verloop in zitten. Erg hinderlijk, en gevaarlijk.
Heeft ook een computer!
Geen atc meer gebruiken. Maakt het vlieger er alleen maar leuker op…Bertus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:46:
Argh!
Gister EHAM - LEMD (Madrid) gevlogen met de 747. De approach op LEMD was net iets te laag, kennelijk (op ILS) en dus crashte ik 20 meter voor de landingsbaan. Volgende keer toch maar weer zelf landen
Ook de barometer is irritant, die staat keurig op 29.92 op cruise altitude, maar toch blijft ATC zeiken. Ik pas gewoon de barometer aan zodat ATC blij is, maar toch blijft er verloop in zitten. Erg hinderlijk, en gevaarlijk.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Die bug is irritant .. maar mijn wokaround is de autopilot altitude 200feet hoger zetten. Dan is ATC tevreden.Bertus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:46:
Andere discussie: Vreemd dat de transitie altitude voor b.v. Europa ook op 18000feet staat, wat naar mijn weten niet klopt.. 18000feet wordt alleen in de USA gehanteerd.
Klopt. Echter is het in bijvoorbeeld de EU zo dat de transition altitudes per land verschillen. Ik kan me voorstellen dat dat niet fatsoenlijk te implementeren is in de sim, en er dus één lijn getrokken wordt.BazerK schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Die bug is irritant .. maar mijn wokaround is de autopilot altitude 200feet hoger zetten. Dan is ATC tevreden.
Andere discussie: Vreemd dat de transitie altitude voor b.v. Europa ook op 18000feet staat, wat naar mijn weten niet klopt.. 18000feet wordt alleen in de USA gehanteerd.
Als ik online vlieg op VATSIM hanteer ik altijd de transition levels die door ATC gecommuniceerd worden. Voor EHAM is dat meestal 3000 feet, inbound EGCC afgelopen week was dat 6500 feet.
De piloot blijft altijd de baas, niet de autopilot! Zeker bij de landing sta ik altijd gereed om de AP onmiddellijk te kunnen uitschakelen.Bertus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:46:
Argh!
Op EHGG ook 3000 feet.ralpje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Klopt. Echter is het in bijvoorbeeld de EU zo dat de transition altitudes per land verschillen. Ik kan me voorstellen dat dat niet fatsoenlijk te implementeren is in de sim, en er dus één lijn getrokken wordt.
Als ik online vlieg op VATSIM hanteer ik altijd de transition levels die door ATC gecommuniceerd worden. Voor EHAM is dat meestal 3000 feet, inbound EGCC afgelopen week was dat 6500 feet.
bij airliners is dit normaliter in te stellen in de FMC. Dat lijkt me toch wel te implementeren?ralpje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Klopt. Echter is het in bijvoorbeeld de EU zo dat de transition altitudes per land verschillen. Ik kan me voorstellen dat dat niet fatsoenlijk te implementeren is in de sim, en er dus één lijn getrokken wordt.
Maar het is een detail...en in een sim zou dit ook moeten kunnen. Ik heb geen PMDG DC6 exemplaar, maar is het mischien daar wel in te stellen? In de PMDG exemplaren in de FSX en de Zibo737 in XP11 is dit mogelijk.
200 feet is absoluut niet genoeg, ik geloof dat ik tussen Brussel en Biaritz zeker 3x de barometer lager heb gezet, met minimaal 300 voet per keer, het ging daarna een tijdje goed, maar later zat ik weer te hoog...BazerK schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Die bug is irritant .. maar mijn wokaround is de autopilot altitude 200feet hoger zetten. Dan is ATC tevreden.
Dat vind ik juist leuk, al is het maar indrukken van knopjes.weststar schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:07:
[...]
Geen atc meer gebruiken. Maakt het vlieger er alleen maar leuker op…
Klopt.flopdoc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
De piloot blijft altijd de baas, niet de autopilot! Zeker bij de landing sta ik altijd gereed om de AP onmiddellijk te kunnen uitschakelen.
Heeft ook een computer!
In dat geval: ga online vliegen op VATSIM!Bertus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:26:
[...]
Dat vind ik juist leuk, al is het maar indrukken van knopjes.
[ Voor 17% gewijzigd door ralpje op 10-08-2021 11:33 ]
dat was geen succes, ik heb gevlogen met de DA40NG, alles ingesteld in FSMS voor de start van de vlucht, ook de ILS alvast ingesteld op NAV1. Toen de lucht in, daarna toen ik de approach kreeg van ATC ingesteld en geactiveerd in de DA40NG, leek goed te gaan tot BOGRU, toen weer die vervelende bug dat de AP terug wil naar het vorige punt (BOMBO of zelfs naar NETEX), dus ik dacht ik ga over naar de ILS, dat werd hem ook niet want de course stond niet goed, hoe stel ik die in?flopdoc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:53:
[...]
Great, ben benieuwd. Ik wil t ook nog proberen met de WT G3000, en eventueel met de WT legacy G1000 mod. Kost wel veel tijd. Heb t ook gemeld in WT Discord channel.
Als die goed gestaan had was het goed gegaan (denk ik). En als ik de approach had ingesteld en geactiveerd had voor ik bij NETEX kwam was het denk ik ook goed gegaan, dat ga ik zo nog eens proberen, eerst uitvogelen hoe je de course zet voor de ILS.
Ik dacht dat je aan de CRS knob kan draaien voor de koers van de LOC1 needle maar ik dat dat dat meer voor visuele referentie was (kan ook nog verschillen misschien tussen glass en analoog). Ik heb t al zo vaak in beeld gehad en dan nog weet ik niet hoe dit ook alweer zit...Svennie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Als die goed gestaan had was het goed gegaan (denk ik). En als ik de approach had ingesteld en geactiveerd had voor ik bij NETEX kwam was het denk ik ook goed gegaan, dat ga ik zo nog eens proberen, eerst uitvogelen hoe je de course zet voor de ILS.
Het zou moeten werken (is de gewone G1000 en niet de Nxi maar dat zou qua procedure toch niet moeten uitmaken):
YouTube: MSFS: ILS Approach - Cessna 172 + G1000 - Microsoft Flight Simulator...
[ Voor 23% gewijzigd door flopdoc op 10-08-2021 12:32 ]
Dacht dat ze daar allemaal instaan, maar nu begin ik te twijfelen of er misschien alleen de vliegtuigen instaan die in de deluxe (premium) versie zitten. Zit vanavond laat pas achter de pc waar MSFS op staat, zal ik even kijken.cbr600f4i schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
Na weer vele CTD's gekeken hoe ik de Caravan moet deleten, geen idee.. Want in de content manager staat ie niet apart (toch?)
Gisteren nog zonder problemen een vlucht van 2 uur met de caravan gemaakt.
Overigens begin ik binnenkort met mijn PPL, dus oefenen in de sim kan zeker geen kwaad!
Onderstaande post kwam ik tegen op het MSFS-forum van een WT-ontwikkelaar:flopdoc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:19:
[...]
Ik dacht dat je aan de CRS knob kan draaien voor de koers van de LOC1 needle maar ik dat dat dat meer voor visuele referentie was (kan ook nog verschillen misschien tussen glass en analoog). Ik heb t al zo vaak in beeld gehad en dan nog weet ik niet hoe dit ook alweer zit...
Het zou moeten werken (is de gewone G1000 en niet de Nxi maar dat zou qua procedure toch niet moeten uitmaken):
YouTube: MSFS: ILS Approach - Cessna 172 + G1000 - Microsoft Flight Simulator...
https://forums.flightsimu...cussion-thread/435492/112I think the mis-orientation of the CDI LOC needle is a bug that needs fixing.
I think lots of folks have been flying only glass cockpits where this is normally a thing, which is understandible.
A localizer antenna carries with it no course information at all. Before the glass cockpit days, steam gauge CDIs did not automatically slew to the correct ILS course, because there was no radio information that gave them that course. However, just like the old manual CDI days, it does not matter at all which direction the needle is pointed: that’s for pilot information. You can point the CDI 180 degrees completely backwards from the course and it will still be flown by the autopilot all the way down, because it flies the antenna signal. A localizer is not like a VOR in this way.
At the moment, we do not have auto-slew of the CDI implemented. In the Garmins, when you tune a LOC or ILS, it will look up the course in its nav database and initially slew the CDI needle to the database course. This is not required to fly the ILS properly, but does give the right picture to the pilot. We will be implementing CDI auto-slewing, but just haven’t yet.
-Matt | Working Title
nieuwe poging gedaan, alles op de grond ingesteld, ILS frequentie, approach geladen en geactiveerd, ik dacht dat kan niet meer fout gaan.... mooi wel dus, de AP draaide weer om om terug te gaan, ik heb de legs niet bekeken maar daar zal wel iets fout zitten.flopdoc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:19:
[...]
Ik dacht dat je aan de CRS knob kan draaien voor de koers van de LOC1 needle maar ik dat dat dat meer voor visuele referentie was (kan ook nog verschillen misschien tussen glass en analoog). Ik heb t al zo vaak in beeld gehad en dan nog weet ik niet hoe dit ook alweer zit...
Ipv AP op heading verder gevlogen en ondertussen de ILS geselecteerd en de course goed gezet, navigatie op ILS gezet en geland zonder problemen
Leuk! Maar over de toegevoegde waarde van simmen wisselen de meningen. Mijn FI is er niet zo'n voorstander van, zeg maar. Simmen heeft als risico dat je erg op de instrumenten gefocust raakt. In een RL cockpit kijk je meer (gestructureerd) buiten en scan je periodiek kort je instrumenten.mike--ie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:11:
Overigens begin ik binnenkort met mijn PPL, dus oefenen in de sim kan zeker geen kwaad!
[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 10-08-2021 13:42 ]
Precies dus wat ik me meende te herinneren: de course is voor referentiedoeleind voor de piloot, de AP zou automatisch naar de LOC moeten vliegen, ongeacht de orientatie van de LOC needle op je glass paneel. Maar dat is dus t punt: dat doet ie in dit geval niet. Hij gaat recht op de punt van de needle. En dat is dus de bug.mike--ie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:11:
[...]
Onderstaande post kwam ik tegen op het MSFS-forum van een WT-ontwikkelaar:
[...]
https://forums.flightsimu...cussion-thread/435492/112
Precies dus wat ik me meende te herinneren: de course is voor referentiedoeleind voor de piloot, de AP zou automatisch naar de LOC moeten vliegen, ongeacht de orientatie van de LOC needle op je glass paneel. Maar dat is dus t punt: dat doet ie in dit geval niet. Hij gaat recht op de richting van de punt van de needle af. En dat is dus de bug. Die ook door meerdere piloten op het forum gerapporteerd wordt.mike--ie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:11:
[...]
Onderstaande post kwam ik tegen op het MSFS-forum van een WT-ontwikkelaar:
[...]
https://forums.flightsimu...cussion-thread/435492/112
Misschien geldt dat voor X-plane, maar met MSFS2020 kijk ik toch wel veel naar buiten hoor! Ook voor referentie, er is ergens een leuk YT filmpje over de preciese hoogte van je hoofd in de cockpit om de horizon kruising met punten van de cockpit als referentie te kunnen gebruiken.Bacchus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:41:
[...]
Leuk! Maar over de toegevoegde waarde van simmen wisselen de meningen. Mijn FI is er niet zo'n voorstander van, zeg maar. Simmen heeft als risico dat je erg op de instrumenten gefocust raakt. In een RL cockpit kijk je meer (gestructureerd) buiten en scan je periodiek kort je instrumenten.
In een van mijn vliegtuigen (de DC-6? ik weet zo niet welke) zie ik trouwens in het midden van de voor-ramen een setup van een stel balletjes, volgens mij is dat ook voor het instellen van de hoogte van de stoel van de piloten. In een aflevering van Air Crash Investigation ging het daar ook nog over: een piloot die te laag zat (door een monteur die de stoel omlaag had gezet?) zag daardoor een kruisend vliegtuig niet zoiets.
[ Voor 10% gewijzigd door flopdoc op 10-08-2021 14:08 ]
Onair is wel erg gaaf, ik gebruik het continu, het groeit ook steeds meer kwa functionaliteit, tegenwoordig hebben ze niet alleen de standaard opdrachten, maar ook dingen als activities (waaronder Scenic tours en Races) en zelfs een beta plugin waarmee je onair toevoegt aan je menu in de game in die bar tijdens het vliegen bovenin.mike--ie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:11:
Inmiddels lees ik hier al maanden mee en zit ook regelmatig achter de sim. Laatste tijd wat minder, maar deze week naar SU5 geupdate. Onlangs begonnen met FSEconomy, maar twijfel nu of Onair misschien wat leuker is. Daar gaan we achterkomen
Ze organiseren ook veel dingen tussendoor, en op die manier is er eigenlijk altijd wel iets te doen in MFS2020 als je gewoon wat opdrachten wil uitvoeren.
dit zijn de activities die nu actief zijn:
:strip_exif()/f/image/lcPqBONS282uvARBOQO0uoPW.jpg?f=fotoalbum_large)
hier vindt je er wat meer info over wat er vorige week aan toe is gevoegd:
https://onairhelp.zendesk...-08-03-21-Changelog-Races
[ Voor 6% gewijzigd door robinez op 10-08-2021 14:29 ]
Kan je met OnAir wel je eigen toestel kiezen om te vliegen?robinez schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:27:
[...]
Onair is wel erg gaaf, ik gebruik het continu, het groeit ook steeds meer kwa functionaliteit, tegenwoordig hebben ze niet alleen de standaard opdrachten, maar ook dingen als activities (waaronder Scenic tours en Races) en zelfs een beta plugin waarmee je onair toevoegt aan je menu in de game in die bar tijdens het vliegen bovenin.
Ze organiseren ook veel dingen tussendoor, en op die manier is er eigenlijk altijd wel iets te doen in MFS2020 als je gewoon wat opdrachten wil uitvoeren.
dit zijn de activities die nu actief zijn:
[Afbeelding]
hier vindt je er wat meer info over wat er vorige week aan toe is gevoegd:
https://onairhelp.zendesk...-08-03-21-Changelog-Races
je moet echt de course zetten, de AP volgt de course, is dat veranderd? Was voorheen niet, vanmorgen was de eerste keer dat ik de course moest zetten, ik moest opzoeken waar dat sowieso kan met de G1000, nog niet nodig gehad.flopdoc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:03:
[...]
Precies dus wat ik me meende te herinneren: de course is voor referentiedoeleind voor de piloot, de AP zou automatisch naar de LOC moeten vliegen, ongeacht de orientatie van de LOC needle op je glass paneel. Maar dat is dus t punt: dat doet ie in dit geval niet. Hij gaat recht op de richting van de punt van de needle af. En dat is dus de bug. Die ook door meerdere piloten op het forum gerapporteerd wordt.
OnAir ziet er ook wel interessant uit, kost wel geld maar 36E voor een jaar is te overzien, 7day trial om te proberen
[ Voor 7% gewijzigd door Svennie op 10-08-2021 14:51 ]
ja dat kan,flopdoc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:38:
[...]
Kan je met OnAir wel je eigen toestel kiezen om te vliegen?
mits je een licentie hebt gehaald om dat toestel te mogen vliegen (je moet eerst examen doen in onair door in MFS 2020 een examen af te leggen die onair je voorschotelt in de game, zie verhaal onderin deze post) en je moet natuurlijk het vliegtuig in onair voor je airline company gekocht hebben..
Het werkt als volgt op de pc (op de xbox werkt dit niet denk ik) aangezien het programma connect met MFS2020 op je pc:
je maakt een eigen airline company,
initiele start:
Na het aanmaken van een account kun je een tutorial spelen die je de eerste basis stappen laat zien van het opzetten van een airline company met alles wat daarbij komt kijken.
De tutorial is redelijk eenvoudig gehouden waarbij je een missie krijgt om cargo te brengen van punt a naar punt b.
De eerste stappen na de tutorial:
Nu je weet hoe het programma werkt en integreert met je flight sim heb je je eerste geld verdient en je eerste vliegtuig vrijgespeeld (een cessna 172). Hiermee begint je reis om je airline company profitable te maken.
Je komt er al snel achter dat je in een Massive Multiplayer wereld zit, dat betekent dat anderen ook op lucratieve opdrachten zitten te zoeken en dat ze vrij snel weg kunnen zijn. Ook zul je soms met anderen in contact komen omdat je bepaalde opdrachten niet kunt doen, bijvoorbeeld als je teveel cargo moet wegbrengen en dat niet met je eigen vliegtuig kan dan moet je een vliegtuig huren van een andere speler.
De loop van de simulatie:
Al snel groeit je airline company en wil je uitbreiden naar andere delen van de wereld, dat betekent dat je meer vliegtuigen gaat krijgen en FBO's kunt oprichten in verschillende wereld delen. Ook zul je aan personeels management gaat doen en piloten, cabin crew en mechanics aan moeten nemen, huisvesten, verplaatsen over de wereld om alles in goede banen te leiden. (dit kun je overigens ook compleet negeren als je dit niks aan vindt)
Natuurlijk wil je je eigen positie als piloot ook behouden en wil je al snel je brevet kunnen halen om ook de andere vliegtuig categorieen te mogen vliegen, daarvoor zul je een praktijk examen per categorie af moeten leggen in MFS 2020. Onair zal via een instructeur die je praktijk examen afneemt controleren of je je vliegtuig goed genoeg beheerst.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de punten zoals brandstofbeheer versus conditie van je vliegtuig, de continu analyses van je vlieg gedrag en daar waar je het fout doet wordt je daarop geattendeerd, de bonus penalties die je company reputatie beinvloeden wat weer van invloed is op de opdrachten en ga zo maar door.
Als je custom vliegtuigen koopt of je wil een vliegtuig gaan gebruiken dan moet je opzoek in onair op de tweedehands markt om te kijken of je dat vliegtuig kunt vinden (je kunt hem ook nieuw kopen maar dat is erg duur). Ook huren behoort tot de opties overigens. Dat is leuk om te doen en als je een koopje kan vinden dan moet je het vliegtuig ophalen van dat vliegveld waar je hem gekocht hebt en zo naar de bestemming van je keuze vliegen.
Maar je maakt leuke dingen mee, dit was bijvoorbeeld een wow momentje voor mijzelf toen ik zelf examen voor een brevet deed via onair in mfs2020.
Examen voor je brevet
gisteravond mijn turbo props examen gehaald in onair. Dat was bepaald niet eenvoudig.
Ik was zo slim geweest om voor een spotprijsje een tbm930 te huren in duitsland met vrij weinig fuel aan boord en met een rode engine status (hij had onderhoud nodig). Maar ik dacht, voor zo'n examen vluchtje maakt dat niet uit. Dus ik begon met dat examen en op 12000 ft hoogte was ineens mijn rechtertank leeg en viel de motor uit tijdens het examen. Totale paniek aan mijn kant aangezien ik die tbm930 helemaal niet zo goed ken. Uiteindelijk had ik de fuel lever gevonden en omgezet naar de linker tank. Maar goed, er gebeurde niets, dus ik moest de engine weer starten.
Pfew, disaster vermeden, dacht ik.
Vervolgens zat ik in een turn en viel ineens de oliedruk weg en begon mijn propellor steeds langzamer te draaien, met heel veel moeite kon ik hem rond de 100 knots snelheid houden terwijl ik weer op zoek ging naar de oorzaak. Bleek dat om de 1 of andere reden de fuel lever weer was teruggesprongen naar de rechter tank. Dus deze weer omgezet naar de linker tank en de oliedruk kwam weer terug. Weer een disaster vermeden.
Inmiddels was ik al 90 NM !!! van mijn vliegveld verwijderd met al dit gedoe tijdens het examen. Dus op een gegeven moment zegt die instructeur, ok je hebt alles gedaan vlieg maar terug naar je start lokatie. Maar ja, met zo weinig fuel is dat lastig. Via de kaart kon ik terugvinden waar ik ongeveer heen moest, dus die heading ingesteld in de autopilot en op weg. Het duurde niet lang of mijn autopilot begaf het en deed niets meer. Daarnaast raakte mijn AI ATC volledig de draad kwijt en bleef optie 1 maar activeren. Het was een hel.
Uiteindelijk heb ik zelf het heft in handen genomen en wist ik de tbm930 veilig aan de grond te zetten en de engine shutoff checklist op de parking goed af te ronden en had ik mijn examen gehaald en heb ik nu het turboprops certificaat binnen. Volkomen terecht vind ik zelf want dat ik dit geleende toestel weer aan de grond heb weten te zetten na 1 uur en een kwartier mag een wonder heten.
Moraal van dit verhaal, ga niet voor een koopje met een vliegtuig dat onderhoud nodig heeft en nauwelijks fuel aan boord heeft een examen lopen te doen. Het is dit keer voor mij goed afgelopen, maar ik ben er wel drie kilo lichter door geworden van de stress. Maar goed, het certificaat is binnen
Blijkbaar kan ik de map vinden bij de toepassing "Tool" in de developer mode en daar kijken in "virtual file system" en dan "watched bases". waar ik dan de map kan zien.
Zoals uit onderstaande schermafdruk blijkt staat "watched bases" niet meer tussen de opties.
Iemand een idee hoe dit komt en vooral hoe ik de map "community" kan vinden.
Alvast mijn hartelijke dank
:fill(white):strip_exif()/f/image/fvTfpw9w9a2vTgYtvt7QthGe.png?f=user_large)
C:\Users\je eigen naam\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packagesccasper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:18:
Ik probeer vruchteloos de map community te vinden.
Blijkbaar kan ik de map vinden bij de toepassing "Tool" in de developer mode en daar kijken in "virtual file system" en dan "watched bases". waar ik dan de map kan zien.
Zoals uit onderstaande schermafdruk blijkt staat "watched bases" niet meer tussen de opties.
[Afbeelding]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Dit hangt af van welke versie je hebt:ccasper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:18:
Ik probeer vruchteloos de map community te vinden.
[Afbeelding]
Steam:
C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightDashboard_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\
soms ook onder:
C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community
windows store:
C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\
Als je geinstalleerd hebt op een non-standaard locatie (andere drive bijvoorbeeld) dan zou het X:\locatie die je gekozen hebt\Flight Simulator\Community\ kunnen zijn.
Ik gebruik zelf overigens https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker hiervoor, die zoekt zelf de community folder op, en als bonus heb ik zelf controle over welke addons ik inlaad (als ik in Noorwegen ga vliegen met een Airbus, hoef ik geen airports in nederland in te laden, of liveries voor een CJ4 en dergelijken. Bespaart een hele hoop tijd in het laden (en mogelijke crashes), en het updaten van een addon gaat ook n stuk makkelijker zo.
[ Voor 18% gewijzigd door djbarney op 10-08-2021 17:09 ]
begrijp ik het goed dat je of met je eigen vliegtuig of met een gehuurd kunt spelen? Bij FSEconomy kan ik alle vliegtuigen vliegen die ik in MSFS heb op alle plekken in de wereld, kan dat met OnAir ook?robinez schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Het werkt als volgt op de pc (op de xbox werkt dit niet denk ik) aangezien het programma connect met MFS2020 op je pc:
je maakt een eigen airline company,
De eerste stappen na de tutorial:
Nu je weet hoe het programma werkt en integreert met je flight sim heb je je eerste geld verdient en je eerste vliegtuig vrijgespeeld (een cessna 172). Hiermee begint je reis om je airline company profitable te maken.
Als ik gewoon op een kaal platform sta en geen pushback nodig heb start dat toch automatisch soms als ik een engine start. ik gebruik overigens de development versie.
Mogelijk heb je dan aanstaan dat de AI coms/radio hulp geeft.Trin1ty schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:07:
Zijn er hier meer mensen die last hebben bij de FBW van automatischee pushback zodra je een engine start?
Als ik gewoon op een kaal platform sta en geen pushback nodig heb start dat toch automatisch soms als ik een engine start. ik gebruik overigens de development versie.
daar dacht ik ook gelijk aan ..Ircghost schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:11:
[...]
Mogelijk heb je dan aanstaan dat de AI coms/radio hulp geeft.
dus uitzetten die AI
Stond idd aan, uitgezet dus volgende keer eens kijken. dank voor de tip!ravw schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:14:
[...]
daar dacht ik ook gelijk aan ..
dus uitzetten die AI
Let er op dat mij de radio AI elke keer uit zichzelf weer aan ging. Dit heb ik kunnen uitzetten door echt via options > assistance het uit te zetten. Alleen uitzetten in de vlucht via 'hover' menu was bij mij niet persistent.Trin1ty schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:15:
[...]
Stond idd aan, uitgezet dus volgende keer eens kijken. dank voor de tip!
Ja, dat kan, maar wel met een restrictieSvennie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:06:
[...]
begrijp ik het goed dat je of met je eigen vliegtuig of met een gehuurd kunt spelen? Bij FSEconomy kan ik alle vliegtuigen vliegen die ik in MSFS heb op alle plekken in de wereld, kan dat met OnAir ook?
aangezien je een eigen airline runt moet je wel dat vliegtuig op die plek hebben op de wereld. Dus stel je denkt nu ik ga vliegen in new york in onair, dan kan dat alleen maar als je daar een vliegtuig gekocht of gehuurd heb die ook in new york op het vliegveld staat. Je kunt niet als je bijvoorbeeld een cessna 172 gekocht heb en die staat nu in brussel, dan kun je niet met die cessna nu in new york vliegen, dat kan alleen maar als je dan die specifieke cessna eerst naar new york vliegt (of laat vliegen door een gehuurde piloot).
Maar je kunt wel alle vliegtuigen kopen die er zijn. Bijvoorbeeld de standaard vliegtuigen, of de just flight arrow of de carenado mooney, het zit er allemaal in.
Maar je kunt alleen vliegen daar waar je een vliegtuig hebt staan of waar je een vliegtuig huurt voor die specifieke vlucht.
Ook moet je rekening houden met het feit dat je met weinig geld begint, je kunt dus niet zomaar een neo a320 kopen, dan ligt het meer voor de hand om die te huren (als je al zoveel geld hebt verdient), Wel levert een vlucht met een A320 natuurlijk veel meer op dan 1 met een cessna.
Ook kun je je specialiseren in bijvoorbeeld gevaarlijke stoffen vervoer, of persoons vervoer, of medische vluchten, daar voor moet je levelen en die mogelijkheden in een skill tree vrij spelen. Dat soort Work Orders (opdrachten) leveren ook veel meer op dan normale vluchten.
Samenvattend,
Je moet het meer zien als een volledige Campaign die aan je MFS2020 wordt toegevoegd. Jij bepaald dan zelf welke richting die campaign opgaat kwa workorders. Ik speel het nu bijna een jaar en voor mij is het onmisbaar. Ik heb zulke mooie dingen gezien kwa omgevingen waar ik zelf nooit zou zijn gekomen (met name zwitserland is echt onvoorstelbaar mooi) en het voelt voor mij nooit nutteloos aan om zomaar wat te vliegen. Ik heb dat soort opdrachten nodig om het voor mijzelf interessant te houden.
Dus als je zomaar ergens wil vliegen dan moet je rekenign houden met het volgende:
- Je hebt een brevet nodig om met dat type vliegtuig te mogen vliegen (dus je moet er examen voor doen)
- Je hebt genoeg geld nodig om zo'n vliegtuig te kunnen kopen op de 2e hands markt of te huren
- dat vliegtuig moet je kopen of huren in de omgeving waar je opdrachten wil gaan vervullen.
En als je dat een beetje doorzet dan heb je binnen no time een airline met meer dan 10 verschillende type vliegtuigen en piloten die ook voor je vliegen (AI piloten) die geld voor je binnenhalen als je zelf niet speelt en haal je de ene na de andere opdracht binnen.
Het kan dus heel simpel zijn als je het meeste gewoon overslaat, maar je kan het ook heel complex maken (met work orders opdrachten voor AI piloten, huisvesting regelen, FBO's oprichten, fuel verkopen, etc)
Maar de eerste 7 dagen kun je gratis proberen, dus dan weet je vanzelf of het wat voor je is.
https://secure.simmarket....iiv-msfs-(en_15488).phtml
zal nu niet meer lang duren voor hij in MP komt
laat maar komen zou ik zeggen
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 10-08-2021 18:18 ]
Ah ik wist niet dat je daarmee ook addons kon disabelendjbarney schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:05:
[...]
Dit hangt af van welke versie je hebt:
Steam:
C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightDashboard_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\
soms ook onder:
C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community
windows store:
C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\
Als je geinstalleerd hebt op een non-standaard locatie (andere drive bijvoorbeeld) dan zou het X:\locatie die je gekozen hebt\Flight Simulator\Community\ kunnen zijn.
Ik gebruik zelf overigens https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker hiervoor, die zoekt zelf de community folder op, en als bonus heb ik zelf controle over welke addons ik inlaad (als ik in Noorwegen ga vliegen met een Airbus, hoef ik geen airports in nederland in te laden, of liveries voor een CJ4 en dergelijken. Bespaart een hele hoop tijd in het laden (en mogelijke crashes), en het updaten van een addon gaat ook n stuk makkelijker zo.
*downloading
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc