😆 - Denk ook eens om ;)
Lewis, "Was the light on when I came in? - the actual pit line entry, there was no light on"
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Hoe behandelen ze de onderzoeken? Parellel of sequentieel? Sequentieel zou het gat er tussen wel verklaren. Al zou je dan eerst het onderzoek op HAM verwachtennick93192 schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:56:
Ik vind het veelzeggend dat ze GIO wel direct een S/G geven, maar bij Hamilton moeten ze het nog even 3 dubbel checken.....
"When you grow up your heart dies"
Ongeveer 32 sec totaal. Hij zal achteraan moeten beginnen.Maurice079 schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:59:
Ook een stop&go, dat is een hele hele forse straf
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik zie alle auto's in de pits staan, en er wordt driftig aan gesleuteld? Ik kon dat niet goed zien, maar als half oog kijker valt me dit wel op.
Normaal rijden ze toch onder geel door en daarna begint de race opnieuw.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
* PalingDrone gaat z'n oude JDRazor ook maar weer eens uit het vet halen.
[ Voor 34% gewijzigd door PalingDrone op 06-09-2020 16:02 ]
Gaat hij snel zijn stop&go mee doensimons schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:00:
WTF een stepje?? for real?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Was net de pits vóór bij bij het open gaan van de pitlane gok ik.Geronimous schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:59:
Bijzondere race, dat wel. Maar dat Max naar plek 11 is teruggezakt is gewoon jammer
Schoonmaken, koelen etc. denk ik.mavaros schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:01:
Is dit een nieuwe regel?
Ik zie alle auto's in de pits staan, en er wordt driftig aan gesleuteld? Ik kon dat niet goed zien, maar als half oog kijker valt me dit wel op.
Normaal rijden ze toch onder geel door en daarna begint de race opnieuw.
Zitten niet meer in Parc FermeMikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:01:
Waarom mag er nu gesleuteld worden dan?
Maarrr, norris under investigation. De afgelopen races durfden ze dat bij Bottas niet te doen...
[ Voor 12% gewijzigd door BM op 06-09-2020 16:03 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Volgens mij zag ik een Merc monteur met een compleet zijpaneel langsrennen, denk voor Bottas.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik kan nu na 45 minuten überhaupt weer op tweakers en het werkt net weer qua F1TV. Ik kon alleen een live blog volgen. Ik zie Vettel crash, Magnussen crash, SC, Leclerc crash, Ferrari dubbele DNF en rode vlag en nu Hamilton ook straf en weet ik veel nog meer.
Echt waarom als het een keer niet bucking Mercedes 1-2 is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Je mag tijdens een race altijd sleutelen maar dat doe je niet graag want de rest rijdt meestal wel doorMikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:01:
Waarom mag er nu gesleuteld worden dan?
Precies dat doet / deed Mercedes keer op keer. Dat was toen geen probleem.BM schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:02:
Beetje jammer dat er aan de auto's gewerkt mag worden nu. Haalt toch beetje idee van de race weg.
Maarrr, norris under investigation. De afgelopen races durfden ze dat bij Bottas niet te doen...
...
Exact. Dit doet Mercedes al jaren.BM schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:02:
Beetje jammer dat er aan de auto's gewerkt mag worden nu. Haalt toch beetje idee van de race weg.
Groetjes
Jammer dat ze de pits ingereden zijn en niet meteen de grid zoals ze ooit in Monaco deden. Toen had Vettel gewonnen zonder een pitstop
Waiting on the world to change
Het is een leuke race... Boven verwachting dat wel.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
WAAROM, WAAROM?
Ik kan nu na 45 minuten überhaupt weer op tweakers en het werkt net weer qua F1TV. Ik kon alleen een live blog volgen. Ik zie Vettel crash, Magnussen crash, SC, Leclerc crash, Ferrari dubbele DNF en rode vlag en nu Hamilton ook straf en weet ik veel nog meer.
Echt waarom als het een keer niet bucking Mercedes 1-2 is.![]()
![]()
JaPF96 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:04:
Je mag nu dus ook verse bandjes eronder leggen?
Omdat het een rode vlag is.. Als ze straks weer gaan racen, valt de boel bij je weer uitDaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
WAAROM, WAAROM?
-
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ok, maar dat is iets anders dan met een moersleutel gaan lopen pielen aan de vleugels.
Ik ken deze hele regel niet, dus sta best wel met open mond te kijken. Ik ken het uit Amerikaanse racerij, maar dit is F1.
Hebben ze halverwege de rijders de pitlane opengegooid ofzo.
Ald dat zo is mag F1 zichzelf opheffen imho, andere raceseries hebben dit probleem al decennia uitgevogeld.
How do you save a random generator ?
KarmaDaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
WAAROM, WAAROM?
![]()
Aldus Alonso
People as things, that’s where it starts.
BOT deed dat op dr baan en NOR in de pitlane dat is het verschil.P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
waarom krijgt norris wel de straf die bottas nooit krijgt?
omdat Bottas niet zeer traag rijdt, die is gewoon trager dan Hamilton zodat er al een gap is tegen dat de SC buiten komt en iedereen de pits in duikt. In dit geval had je heel het veld op elkaar zitten en Norris gaat gewoon heel de boel blokkeren en extra traag rijden.P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
Oh shut up.Edd schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:04:
[...]
Omdat het een rode vlag is.. Als ze straks weer gaan racen, valt de boel bij je weer uit
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
...
KloptChiron schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
[...]
Volgens mij zag ik een Merc monteur met een compleet zijpaneel langsrennen, denk voor Bottas.
Heb je dan ook aan de reglementen voldaan? Dus geen pitstop meer?
Net zoals Ziggo eruit knalde vlak voor de start.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
WAAROM, WAAROM?
![]()

Terug naar de race: als ik me niet vergis moet je de stop&go inlossen als "aparte" stop en dus niet combineren met een pitstop.
Schrok er bijna van hoe goed dat klonk.
Gein; geen haat. Heerlijk verrassende en onvoorspelbare race zo!
PSN: xMaurice93
Ben blij! Stel je voor dat Mercedes 1-2 werd en je na de race niet op tweakers kon komen...DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
WAAROM, WAAROM?
![]()
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Waarschijnlijk reed hij dusdanig laag dat het onder de maximumsnelheid zit.poor Leno schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
ivm Norris.. is er een minumum snelheid in de pits
Toch logisch dat ie wat langzamer rijdt..
Sainz zat net voor hem, het was eigen belang om het even rustig aan te doen.
Er kwamen maar twee binnen, die kregen een straf.enchion schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:04:
Waarom kwam eerst de ene helft van de grid binnen en volgende lap de andere helft ?
Ald dat zo is mag F1 zichzelf opheffen imho, andere raceseries hebben dit probleem al decennia uitgevogeld.
Er had een aantal 4/5 rondes voor de SC gestopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 06-09-2020 16:05 ]
Reed nu achter de safetycar, bij Mercedes was dit eigenlijk voordat ze er daadwerkelijk achter reden. Als dit het verschil zou zijn dan is dat een regel die zo snel mogelijk moet worden aangepast.P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik zei toch sterkteDaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:03:
WAAROM, WAAROM?
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 06-09-2020 16:06 ]
De pitlane ging tegelijk met de eerste SC dicht, en 2 mensen gingen naar binnen (hebben daar straf voor gekregen), de rest ging binnen in de laatste lap van de SC toen de pit lane weer open was (op een paar na die gewoon doorreden).enchion schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:04:
Waarom kwam eerst de ene helft van de grid binnen en volgende lap de andere helft ?
Ik ook niet. Maar ik zie nu dat er inderdaad met onderdelen gelopen wordt etc. Jo Bauer heeft het druk.mavaros schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:04:
[...]
Ok, maar dat is iets anders dan met een moersleutel gaan lopen pielen aan de vleugels.
Ik ken deze hele regel niet, dus sta best wel met open mond te kijken. Ik ken het uit Amerikaanse racerij, maar dit is F1.
Ik weet niet meer of BOT dit ooit gedaan heeft, maar ik weet dat dit eerder wel gebeurd is net voor de pits. In China ooit, waar Vettel vervolgens mensen inhaalde vlak voor de pitstoplijn.TrekDr0p schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:04:
[...]
BOT deed dat op dr baan en NOR in de pitlane dat is het verschil.
:fill(white):strip_exif()/f/image/b9KZLwHlnoeG5GcmMAWtjfHD.png?f=user_large)
Voor iemand die de eerste helft niet heeft meegekregen moet dit beeld vrij verwarrend zijn.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
per aspera ad astra
Heb het idee dat er een aero part stuk is en ze een hele willen monteren. FIA controleert in dat geval vooral of er exact hetzelfde op komt te zitten.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:05:
Jo Bauer staat er met de neus bovenop bij de Mercedes van BOT. Dus als ze wat mogen vervangen dan is het met toestemming van hem.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De odds voor Stroll P1, wat zou dit geweest zijn...Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:05:
Ergens... Is er iemand... Die vandaag veel geld gaat verdienen door een bet te plaatsen op een onwaarschijnlijke winnaar
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Vettel had in de RB ooit enorme mazzel door super lang door te rijden op oude banden tot er een rode vlag kwam. Toen kon hij dus zonder pitstop nieuwe banden eronder en had dus enorm voordeel tov. de rest. Als hij eerder gestopt was, was hij heel ver terug gevallen. Totaal niet eerlijk maar blijkbaar zijn dat de regels
Volgens mij ook doordat Norris in de ankers ging.Tommy The Cat schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Heeft iemand scherp waarom Max zoveel plekken verloor bij de pit? Combinatie van slechte pit-tijd en omdat achterliggers al waren gestopt?
Nee want dan voldoe je niet aan de regels. Je mag er wel een andere opzetten.wontcachme schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Mag je nu theoretisch ook gewoon de hele achtervleugel eraf halen? Extreme low downforce setup
Naar de stewardsZeZeQue schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
waar gaat hamilton naartoe?
Stewards gok ikZeZeQue schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Iedereen die al geweest was en de mensen die nog helemaal niet gestopt zijn zitten er nu voor. Niet zo heel bijzonderTommy The Cat schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Heeft iemand scherp waarom Max zoveel plekken verloor bij de pit? Combinatie van slechte pit-tijd en omdat achterliggers al waren gestopt?
Bensimpel
Positieve meneer
Lijkt wel even met de stewards praten??ZeZeQue schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
😆 - Denk ook eens om ;)
max rijdt op een normale plek. de 6 mensen voor hem zijn niet gestopt.Tommy The Cat schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Norris hield de boel op, pitstop net wat te langzaam en hij moest een moment wachten op mensen die voorbij kwamen.Tommy The Cat schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Verhaal halen bij de wedstrijdleiding voor de 10 sec penalty.ZeRoC00L schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Ham al onderweg naar podium?
Nee, like for like vervangen is alles wat is toegestaan.wontcachme schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:07:
Mag je nu theoretisch ook gewoon de hele achtervleugel eraf halen? Extreme low downforce setup
...
Ik denk dat Bottas deze race alsnog gaat winnen, maar zonder Max of Lewis op het podium. Sainz, Stroll, Ricciardo, Gasly, het kan allemaal.Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:05:
Ergens... Is er iemand... Die vandaag veel geld gaat verdienen door een bet te plaatsen op een onwaarschijnlijke winnaar
En dan start de race

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heb je geen filmpje van @DaniëlWW2 zijn reactie hierop?g0tanks schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:06:
[Afbeelding]
Voor iemand die de eerste helft niet heeft meegekregen moet dit beeld vrij verwarrend zijn.
die krijgen nu wel een gratis stop, dus hij mag ze zo wel allemaal voorbijdemonic schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:08:
[...]
max rijdt op een normale plek. de 6 mensen voor hem zijn niet gestopt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

PSN: xMaurice93
People as things, that’s where it starts.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Was het maar een 10s penalty. Het is een 10S stop&go penalty. Die moet je nemen binnen 3 ronden. Dat plaatst HAM dus achteraan het veld.dcell schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:08:
[...]
Verhaal halen bij de wedstrijdleiding voor de 10 sec penalty.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.