Ja echt, ik las daar tijdens de race ook een aantal reacties over: "de FIA is op zoek naar een manier om Hamilton niet te hoeven bestraffen". Volgens mij logisch en goed dat ze voor elk incident apart even de tijd nemen om het goed te beoordelen. En ik ben ook niet blij met de dominantie van Mercedes maar dat ze gematst worden door de stewards kan je volgens mij echt niet zeggen.DataGhost schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:34:
[...]
Het zal psychologisch zijn. Toen de UI kwam was het nog steeds SC en saaie boel, er gebeurde weinig on track. Toen kwam de crash van Leclerc en vrij vroeg in die SC (toen we nog met replays bezig waren) kwam de straf van GIO, na 7 minuten en 44 seconden. Toen kwam de rode vlag, nog een stapel replays, waaronder die van de LED-borden en dan is de verwachting dat ze hetzelfde gedaan hebben dus dat de straf ook tegelijkertijd beslist moet zijn, ook al is dat helemaal niet zo, want ze waren er niet tegelijkertijd mee bezig. Nog meer replays en gehannes met die Ferrari later, een rokend wiel en een mierenkolonie in de pitstraat en dan is daar na 5 minuten 15 seconden ook de penalty voor HAM. Dus die was eigenlijk juist sneller gegeven.
is het niet 3^20?g0tanks schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:23:
[...]
Met 20 verschillende coureurs zijn er 20^3=8000 verschillende podiums mogelijk. Haal daar Williams, Alfa Romeo en Haas vanaf en je houdt 14^3=2744 over. Zet op alles €0,20 in en je bent €549 euro kwijt. Als het 10 seconden per combinatie duurt om in te zetten ben je wel bijna 8 uur bezig, maar ook dan heb je een aardig uurloon te pakken.
Klinkt bijna als gratis geld. Wat mis ik?
Het is 20*19*18, als t je niet boeit wie op welke plek op t podium staat.
Deze mag wel gepinned worden denk ik. Althans, ik zocht en vond

Wat een heftige radio. Hij klinkt echt machteloos.
Gasly had een beetje mazzel bij zijn overwinning maar dat hoort bij de sport. Stroll had zijn podium echt cadeau gekregen! Hoop dat ze die regel veranderen zodat iedereen een echte pitstop moet maken. Op zich wel tof dat ie bij de herstart heel weinig grip had en toch in de hectiek Norris voor wist te blijven. Hoop dat ze die onboard van zijn herstart op Youtube gooien maar als iemand een linkje heeft houd ik me aanbevolen.
Eigenlijk was Sainz nog degene die de overwinning het meest verdiend had, maar Gasly natuurlijk zo ontzettend gegund, ook wel een extra mooie storyline en dat is waarvoor ik de F1 eigenlijk kijk
.
Eigenlijk was Sainz nog degene die de overwinning het meest verdiend had, maar Gasly natuurlijk zo ontzettend gegund, ook wel een extra mooie storyline en dat is waarvoor ik de F1 eigenlijk kijk

Tof! Ja dat was een shitweekend en hij liet het weten ook. Maar denk dat ie die knop wel weer om kan zettend voor komend weekend. Moet alleen niet te lang duren.World Citizen schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:55:
[...]
Deze mag wel gepinned worden denk ik. Althans, ik zocht en vond.
[Voor 24% gewijzigd door Sebastiaannn op 07-09-2020 19:01]
Mijn indruk is dat ze in principe het allebei cadeau hebben gekregen, of allebei een beetje mazzl hadden. Of allebei mazzl en een cadeautje. Ze hebben allebei kunnen profiteren van de ontstane situatie. Daar komt geen kunde aan te pasSebastiaannn schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:58:
Gasly had een beetje mazzel bij zijn overwinning maar dat hoort bij de sport. Stroll had zijn podium echt cadeau gekregen!
THX, idd machteloos, en wat een gesprek terwijl hij aan het racen is, je hoort hem schakelenWorld Citizen schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:55:
[...]
Deze mag wel gepinned worden denk ik. Althans, ik zocht en vond.

Je weet dat Gasly met zijn linker voorwiel het rechter achterwiel van Albon raakte, en er juist een gat aan de linkerkant was?pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:15:
[...]
Je weet dat Albon al in de 1e chicane een aanrijding had met Gasly? Daardoor had hij flinke Aero schade. Lewis vond het allemaal wel prima. Ja ja.

spoiler:
Aanrijding met een van de Haas auto's, in de tweede ronde of zo, ook in T1. Albon aan binnenkant, Haas komt langszij, Albon gaat naar buitenkant de racelijn op en rijdt nipt tegen de Haas die met rechtsvoor dus in de vloer van Albin zit. Daarvoor krijgt Albon vervolgens time penalty omdat die niet voldoende ruimte liet
edit:
kan zo snel geen streambale vinden, wel deze mooie foto voor het archief:
Edit2:
Maar even snel screenshotje gemaakt op telefoon:
In de beelden zie je ook nog een stuk carbon door de lucht vliegen, maar zo precies kan ik geen screenshot maken

[Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 07-09-2020 19:57]
Probleem met Albon is dat het iedere keer wel weer iets is, die jongen heeft gewoon het geluk niet dit jaar (je zou het bijna denken dat er een vloek heerst op die 2é RBR) en is simpelweg niet snel / goed genoeg.pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:15:
[...]
Je weet dat Albon al in de 1e chicane een aanrijding had met Gasly? Daardoor had hij flinke Aero schade. Lewis vond het allemaal wel prima. Ja ja.
Wat Lewis betreft, ik denk persoonlijk dat Lewis inderdaad wel zo berekenend is inmiddels op dergelijke momenten. Hij heeft nu alle rust waar hij goed bij presteert, bijna 50 punten los op de nummer 2 en zelfs als het een dag tegen zit dan zit het bij de concurrentie nog harder tegen.
Daarom was het ook sarcastisch bedoeld, ik vind Stroll namelijk ook helemaal geen slechte coureur, althans niet zo slecht als hij door velen weg gezet wordt. Een prima 2é rijder die goed is voor dag successen en inmiddels zijn de "domme fouten" er ook wel uit na wat jaren F1 ervaring.NoahAmber schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:19:
[...]
Wat is daar sarcastisch aan. Stroll is echt niet zo'n watje zoals hij op gestempeld heeft gekregen door o.a Mol.
Mocht men Vettel toch halen bij Racing Point zou ik Stroll zelfs prefereren boven Perez. Perez mag dan wel wat meer snelheid hebben, het is ook een haantje die geheid wil gaan bewijzen dat hij beter is dan een viervoudig wereldkampioen en dan weer gekke dingen gaat doen.
Stroll staat inmiddels gewoon vierde in het rijders kampioenschap (een plek waar Albon op z'n minst in de buurt van had moeten staan), die jongen doet simpelweg gewoon verrekte goede zaken met die Racing Point en kun je op weinig rare zaken betrappen dit jaar.
Toch is het wel bijzonder dat ze tijdens de rode vlag de auto mogen aanpassen.
Het gaat toch om een aanpassing van de koeling wat gewoon duidelijk heeft geholpen om te rijden in de vuile lucht in het geval van Bottas en Hamilton.
Haal dat soort dingen, inclusief die gratis stop gewoon uit de regels en 'pauzeer' de race alleen tijdens een rode vlag. Dat maakt het allemaal wat eerlijker.
Het gaat toch om een aanpassing van de koeling wat gewoon duidelijk heeft geholpen om te rijden in de vuile lucht in het geval van Bottas en Hamilton.
Haal dat soort dingen, inclusief die gratis stop gewoon uit de regels en 'pauzeer' de race alleen tijdens een rode vlag. Dat maakt het allemaal wat eerlijker.
Ding zal zijn dat zowel banden, als radiator vents vervangen mogen worden omdat dat kinda dingen zijn die juist defect kunnen raken door een ongeval (dat de rode vlag veroorzaakte). Maar het zal dan uiteraard bedoeld zijn voor sidepots etc, en niet de vents op de engine cover waar in principe geen zooi in kan komen.DarkFire1985 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:59:
V.w.b. banden: ze kunnen natuurlijk een regel introduceren dat je alleen mag wisselen met banden van dezelfde compound. Dan had Stroll alsnog moeten stoppen. Zit je alleen weer met wat te doen als coureur geen banden meer heeft van die compound.
Of gewoon niet mee laten tellen voor de verplichte bandenwissel zoals bijvoorbeeld een pitstop in de eerste ronden bij de F2.RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:03:
[...]
Ding zal zijn dat zowel banden, als radiator vents vervangen mogen worden omdat dat kinda dingen zijn die juist defect kunnen raken door een ongeval (dat de rode vlag veroorzaakte). Maar het zal dan uiteraard bedoeld zijn voor sidepots etc, en niet de vents op de engine cover waar in principe geen zooi in kan komen.
V.w.b. banden: ze kunnen natuurlijk een regel introduceren dat je alleen mag wisselen met banden van dezelfde compound. Dan had Stroll alsnog moeten stoppen. Zit je alleen weer met wat te doen als coureur geen banden meer heeft van die compound.
Vanuit het oogpunt van driver safety is minimaal het vervangen van banden gewoon een hard vereiste, debris of noodzaak voor regenbanden is doorgaans gewoon aan de orde bij een rode vlag. Net het als het vervangen van losse/beschadigde onderdelen trouwens. Dat in de regels ook koeling mag worden aangepast (en op de manier zoals gisteren is gedaan anders waren er wel protesten gekomen) is gewoon consensus over.DarkFire1985 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:59:
Dat het nu eens, en alleen voor Stroll, allemaal wel heel gunstig uitvalt om zo aan het bandenreglement te voldoen betekent niet daarom er weer 5 pagina’s aan regels bij moeten komen voor die zeldzame gevallen als gisteren.
https://www.veikkaus.fi/fi/tulokset#!/tulokset/voittajavedotNoahAmber schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:22:
[...]
Laat ik daar nu echt helemaal niets van geloven. Heb al heel heel veel noteringen gezien, maar 167.000 tegen 1 is onzin
Juistum, 2e ronde dan. En met Magnussen. Maar iig nagenoeg de hele race met flinke aero schade, op een baan waar de luchtweerstand alles is. Vorig jaar stonden ook veel mensen te trappelen om Gasly af te schrijven. Daar was ik ook tegen. Ik probeer gewoon te kijken naar de redenen waarom iets tegenvalt. Persoonlijk vind ik Albon nog altijd redelijk presteren. Hij hat geluk met de SC in Oostenrijk, maar hij was daar zelf ook heel dichtbij winnen. Hamilton flikte hem. Was dan alles anders geweest, zoals nu blijkbaar voor Gasly weer. Ik vind dat Gasly het heel aardig doet hoor. Maar weer omwisselen zie ik geen reden toe.Mooi voor hem dat hij zijn reputatie heeft kunnen redden.RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:43:
[...]
Je weet dat Gasly met zijn linker voorwiel het rechter achterwiel van Albon raakte, en er juist een gat aan de linkerkant was?
spoiler:Aanrijding met een van de Haas auto's, in de tweede ronde of zo, ook in T1. Albon aan binnenkant, Haas komt langszij, Albon gaat naar buitenkant de racelijn op en rijdt nipt tegen de Haas die met rechtsvoor dus in de vloer van Albin zit. Daarvoor krijgt Albon vervolgens time penalty omdat die niet voldoende ruimte liet
edit:
kan zo snel geen streambale vinden, wel deze mooie foto voor het archief: [Afbeelding]
Edit2:
Maar even snel screenshotje gemaakt op telefoon:
[Afbeelding]
In de beelden zie je ook nog een stuk carbon door de lucht vliegen, maar zo precies kan ik geen screenshot maken
een treffende spreuk
Het hoeft ook helemaal niet moeilijk. Simpelweg zeggen dat toegestaan is banden te wisselen maar dat dit de coureur niet ontslaat van het doen van een verplichte pitstop voor banden wisselen.De Rikster schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:07:
Vanuit het oogpunt van driver safety is minimaal het vervangen van banden gewoon een hard vereiste, debris of noodzaak voor regenbanden is doorgaans gewoon aan de orde bij een rode vlag. Net het als het vervangen van losse/beschadigde onderdelen trouwens. Dat in de regels ook koeling mag worden aangepast (en op de manier zoals gisteren is gedaan anders waren er wel protesten gekomen) is gewoon consensus over.
Dat het nu eens, en alleen voor Stroll, allemaal wel heel gunstig uitvalt om zo aan het bandenreglement te voldoen betekent niet daarom er weer 5 pagina’s aan regels bij moeten komen voor die zeldzame gevallen als gisteren.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
En als je dan nou eens geen banden meer over hebt maar er moeten echt nieuwe onder omdat er een halve voorvleugel van Grosjean in zit? DSQ?gambieter schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:31:
[...]
Het hoeft ook helemaal niet moeilijk. Simpelweg zeggen dat toegestaan is banden te wisselen maar dat dit de coureur niet ontslaat van het doen van een verplichte pitstop voor banden wisselen.
nee, niet DSQ.. maar DNF.De Rikster schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:45:
[...]
En als je dan nou eens geen banden meer over hebt maar er moeten echt nieuwe onder omdat er een halve voorvleugel van Grosjean in zit? DSQ?

Ik bedoel als je je laatste setje onder rood moet wisselen omdat het nodig is en je dan alsnog verplicht moet wisselen?
Stop en Go met de gemiddelde stoptijd van de afgelopen 3 races?
Mol is de laatste tijd juist positief over Stroll en terecht hij doet het gewoon goed de laatste tijd.NoahAmber schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:19:
[...]
Wat is daar sarcastisch aan. Stroll is echt niet zo'n watje zoals hij op gestempeld heeft gekregen door o.a Mol.
De meeste Formule 1 teams hebben decenia lang een 3e paraat gehad, waarbij ze bij een rode vlag van auto wisselde als hij in de prak lag. Of waarbij de eerder rijder de auto van zijn teamgenoot overnam, omdat die van hem in de prak lag. De derde auto mag sinds begin 2000s niet meer. Maar het is een beetje raar om te vinden dat ze onder een rode vlag niets mogen aanpassen, want dat heeft sinds het begin van de Formule 1 al gemogen.DarkFire1985 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:59:
Dan doe je er oude banden onder en kom je gelijk binnen na de herstart. Nada de problemos.De Rikster schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:45:
En als je dan nou eens geen banden meer over hebt maar er moeten echt nieuwe onder omdat er een halve voorvleugel van Grosjean in zit? DSQ?
Dan rijdt je dus gegarandeerd achteraan, kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk.gambieter schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:14:
[...]
Dan doe je er oude banden onder en kom je gelijk binnen na de herstart. Nada de problemos.
Muziekje van Sim Dane nog niet voorbij zien komen?
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Als je door alle banden heen bent rijdt je daar waarschijnlijk sowieso al. Zie Magnussen in ik meen Silverstone. Die hebben ze toen laten uitvallen omdat die geen banden meer had / alleen softs en dan nog tich keer moest pitten.De Rikster schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:19:
[...]
Dan rijdt je dus gegarandeerd achteraan, kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Ik vond hem goed, hij heeft vaker leuke vids vind ik.Theuno schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:21:
[YouTube: Lucky You F1 Remix ('20 Italian GP)]
[Voor 60% gewijzigd door Humma Kavula op 07-09-2020 21:36]
Dan had je nu ongeveer €67783900,- volgens mijskreppiedoe schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:04:
je zal maar €100 hebben ingezet op dit podium.
Klopt en die reserve auto mocht gebruik worden indien er een rode vlag was voordat de leider 2 ronden had afgelegd. Oftewel daarna was dit niet meer mogelijk.ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:57:
[...]
De meeste Formule 1 teams hebben decenia lang een 3e paraat gehad, waarbij ze bij een rode vlag van auto wisselde als hij in de prak lag. Of waarbij de eerder rijder de auto van zijn teamgenoot overnam, omdat die van hem in de prak lag. De derde auto mag sinds begin 2000s niet meer. Maar het is een beetje raar om te vinden dat ze onder een rode vlag niets mogen aanpassen, want dat heeft sinds het begin van de Formule 1 al gemogen.
Daarnaast is het een non-argument dat iets niet raar gevonden mag worden omdat dit altijd al mocht, wie zegt dat ik dit niet altijd al raar heb gevonden?
Vond hem een beetje tegenvallen tegenover zijn eerdere pareltjes...Theuno schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:21:
[YouTube: Lucky You F1 Remix ('20 Italian GP)]

Niet dat mijn mening ertoe doet, maar vooruit

[Voor 6% gewijzigd door bartus1989 op 07-09-2020 22:12]
Daar hoor je dan ook thuis. Want als die rode vlag er niet was geweest, wat had je dan als bandenwissel gedaan??De Rikster schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:19:
Dan rijdt je dus gegarandeerd achteraan, kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk.
Daar kom ik nu achter, zoals dit: YouTube: Seb Vettel - Some Driver That You Used to Know + Sebsterday (Gotye +...Humma Kavula schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:34:
Ik vond hem goed, hij heeft vaker leuke vids vind ik.

Ik vind het prima dat je wat voordeel kunt halen uit een safety car of code rood. Dat is gewoon een gok.
Zodra je dit soort dingen gaat verbieden, zorg je er alleen maar meer voor dat teams niet meer gaan gokken en gewoon alles op data gaan baseren. De menselijke factor verdwijnt en we krijgen nog meer treintjes in beeld. Fuck dat, gewoon gelukjes laten bestaan en teams maar laten uitvogelen wat wel of niet werkt. Anders kun je elke keer de uitslag gewoon invullen op basis van de start.
Zodra je dit soort dingen gaat verbieden, zorg je er alleen maar meer voor dat teams niet meer gaan gokken en gewoon alles op data gaan baseren. De menselijke factor verdwijnt en we krijgen nog meer treintjes in beeld. Fuck dat, gewoon gelukjes laten bestaan en teams maar laten uitvogelen wat wel of niet werkt. Anders kun je elke keer de uitslag gewoon invullen op basis van de start.
Opzich is het heel makkelijk eerlijker te maken, zoals het ook in de Indy gaat. Safety car, direct de pitsstraat dicht. En zodra iedereen is aangesloten gaat de pits open. Zo kan niemand snel profiteren omdat hij op het juiste moment op het juiste gedeelte van de baan rijdt (vlak voor de pits). Zo is niemand zijn dood iemand anders zijn brood.
Als iemand toevallig voor de safety car is gestopt (zoals Gasly in dit geval) is het gewoon een mooi gelukje en wel voordelig.
Als iemand toevallig voor de safety car is gestopt (zoals Gasly in dit geval) is het gewoon een mooi gelukje en wel voordelig.
Zoals Singapore 2008 bedoel je?Divak schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:30:
Opzich is het heel makkelijk eerlijker te maken, zoals het ook in de Indy gaat. Safety car, direct de pitsstraat dicht. En zodra iedereen is aangesloten gaat de pits open. Zo kan niemand snel profiteren omdat hij op het juiste moment op het juiste gedeelte van de baan rijdt (vlak voor de pits). Zo is niemand zijn dood iemand anders zijn brood.
spoiler:
Alonso pit, vervolgens geeft Flavio Briatore even de call naar Piquet om de auto in de muur te zetten, pitstraat gaat dicht, en nadat iedereen uiteindelijk pit rijdt Alonso op P1 en wint de race.
Edit:
Oftewel: F1 heeft dit al gedaan, en is er weer vrij snel op terug gekomen.
[Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 07-09-2020 22:37]
Over welke 'praatjesmaker' die bij Williams langskwam heeft Kees het eigenlijk? (27:04)RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:48:
[YouTube: Gasly grandioos, Verstappen de grote verliezer | SLIPSTREAM]
* RobertMe begint zelf met kijken
Ik vind het vooral onwijs knap hoe snel ie ze in elkaar draait. Lyrics, muziekkeuze, montage. Vaak al de avond van de race online.bartus1989 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:11:
[...]
Vond hem een beetje tegenvallen tegenover zijn eerdere pareltjes...
Niet dat mijn mening ertoe doet, maar vooruit
En morgen gaan we naar Mugello. 

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.