Toon posts:

[F1 2020] Race 8 GP van Italië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste
Acties:
  • 86.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35

nachtnet

Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 8

8. Grand Premio d'Italia

Data

vr 4 Sep
Free Practice 1:11:00     
Free Practice 2:15:00 
za 5 Sep
Free Practice 3:12:00 
Qualifying:15:00 
zo 6 Sep
Race:15:10 

CircuitAutodromo di Monza
LocatieMonza, Italië
Lengte5793 m
Aantal race ronden53
Total race afstand306,720 km
Laatste winnaarCharles Leclerc (Ferrari) 1:15:26.665
Top-3 2019LEC, BOT, HAM
Pole 2019LEC
Lap record1:21.046 - Rubens Barrichello (2004)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Regen

• Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2020 - 09-feb-2020 - nachtnet

bron foto

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

@pinda powerrr
@Paulus07
@rammes
@JB
@Ghanghis
@NoFearCreations
@EvilWhiteDragon
@caspervc
@Gwoon Joep
@Melantrix
@dyrc
@CrazyFool
@hoevenpe
@streamnl
@B-Real
@G_Dragon
@MikeyMan
@MuVo
@LoeWn
@DonJunior
@aveenhuysen
@jeroenvdnberg
@MrSparkels
@Snowhite0901
@Nieknikey
@NyceNL
@Juncto
@DoubleDutch
@PalingDrone
@Mrs Redhair
@StealthyPeanut
@Nuevocasa
@pro_6or

Gaan we weer!
2/3 uit deze driepoot :*)

Zal ALB nu gewoon netjes 4e worden? anders zie ik het toch wel somber in voor hem ondertussen..

En wat gaat FER doen in eigen land

nu wel op tijd

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ferrari's in Italië, we gaan het zien...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:22
Present!

Wordt dit weer een snoozefest of gaan we weer een vermakelijke race zien? Wat denken jullie?

Steam

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

Spotmatic

Ken sent me

HAM BOT VER, meer kan ik er niet van maken ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:13
hoevenpe schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:02:
Ferrari's in Italië, we gaan het zien...

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-03 21:36
Aanwezig, hopelijk niet weer een optocht.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24

JB

Cédric roelt!

Benieuwd hoe de partymode perikelen zich gaan ontvouwen. Handig ook van de FIA om dat juist op een powah circuit te gaan verbieden :D 8)7

Mijn boefje is liev!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:28
Ik ben heel benieuwd wat Ferrari en Renault gaan doen deze race!

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Spotmatic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:04:
HAM BOT VER, meer kan ik er niet van maken ;-)
Hoop het toch andersom te zien
of op deze manier op het podium

BOT VER HAM

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:01
Realistisch doel voor Ferrari?

Q2 halen.

iRacing Profiel

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
@basvn hoe kom ik ook op jouw lijstje? Verrekte handig ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:27
Heel benieuwd. Interessant weekend gaat het worden:
- geen partymodus meer
- wat doet Ferrari? (en hoe gaat men ermee om als het op het eigen Monza slecht gaat??)
- wat doet Renault? (nummer 2 team dit weekend?)

Ik heb dr zin in!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-02 09:31
De grote vraag van dit weekend, het podium is toch al bekend.
Op hoeveel ronden achterstand komt Ferrari binnen?

• JB

JB

Cédric roelt!

Solkram schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:16:
De grote vraag van dit weekend, het podium is toch al bekend.
Op hoeveel ronden achterstand komt Ferrari binnen?
Die gooien het op een akkoordje om elkaar eraf te tetsen :+ In de punten rijden is toch al lastig :X

Mijn boefje is liev!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present.

Benieuwd wat de inperking van de PU modes gaat brengen.

Te koop....

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:51
albino71 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:17:
Present.

Benieuwd wat de inperking van de PU modes gaat brengen.
Ik denk dat Mercedes nu gewoon standaard harder gaat.

Zeg maar tijdens quali reden ze altijd 110%
Tijdens de race altijd 95% om voorzichtig de auto thuis te krijgen *(en dan nog rijden ze 3 minuten voorsprong)
Nu gaan ze gewoon altijd 100% (klinkt dat logisch?) en rijden ze tijdens qualy misschien iets minder duidelijk vooraan maar vervolgens in de race rijdens ze 4 minuten (ipv 3) vooraan.

It's lonely at the top..

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:12
DonJunior schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:21:
[...]

Tijdens de race altijd 95% om voorzichtig de auto thuis te krijgen *(en dan nog rijden ze 3 minuten voorsprong)
Nu gaan ze gewoon altijd 100% (klinkt dat logisch?) en rijden ze tijdens qualy misschien iets minder duidelijk vooraan maar vervolgens in de race rijdens ze 4 minuten (ipv 3) vooraan.

It's lonely at the top..
Dat denk ik ook al zal dat voor alle teams wel gelden denk ik. Die 10% "overbelasting" die je in de Q inzet moet je ergens sparen om te zorgen dat je motoren het "x" races uithouden. Nu dat wegvalt zou je de motor dus over het hele vlak wat meer kunnen belasten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:42
Nat-Water schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:07:
Ik ben heel benieuwd wat Ferrari en Renault gaan doen deze race!
Ik ook en dan voor Renault. Low downforce setup en max voor bij knallen in quali en race.
Ferrari kan alleen positief verassen. Het is te hopen dat ze niet voor williams staan..

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:10:
Realistisch doel voor Ferrari?

Q2 halen.
Gênant dat het nog kan gebeuren ook, al zie ik ook deze keer Haas, Alfa en Latifi wel weer achter ze staan. Q1 lijkt me echter onmogelijk, Enzo draait zich om in zijn graf.

Verder wens je natuurlijk niemand iets toe, maar wat zou het mooi zijn als de Mercedessen elkaar bij de start eraf tikken of de PU van Hamilton vooraf de geest geeft zoals Sainz overkwam.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:22
Ik weet dat Renault altijd sterk is op deze baan, maar Red Bull heeft in Spa natuurlijk ook met meer downforce gereden. Als ze dat nu loslaten, verwacht ik niet dat Renault de Red Bull kan verschalken in de strijd om P3. Hoewel ik het Ricciardo wel gun om op het podium te staan moeten ze het daarvoor maar bij Mercedes verpesten met Hamilton of Bottas (of allebei :+ ). Monza, een bijzondere baan qua hoge snelheid, over het algemeen natuurlijk niet de beste races. Dit is ook echt hét circuit wat ik me kan herinneren van één of ander DOS spelletje van 25 jaar geleden :o

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• JB

JB

Cédric roelt!

DonJunior schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:21:
[...]

It's lonely at the top..
Het wordt pas mooi als ze geen Q meer afsluiten met een 1-2 want zodra ze in het verkeer zitten tijdens een race, hebben we weer paniek boordradio's van de beste coureur allertijden...

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Arjan90 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:34:
Ik weet dat Renault altijd sterk is op deze baan, maar Red Bull heeft in Spa natuurlijk ook met meer downforce gereden. Als ze dat nu loslaten, verwacht ik niet dat Renault de Red Bull kan verschalken in de strijd om P3. Hoewel ik het Ricciardo wel gun om op het podium te staan moeten ze het daarvoor maar bij Mercedes verpesten met Hamilton of Bottas (of allebei :+ ). Monza, een bijzondere baan qua hoge snelheid, over het algemeen natuurlijk niet de beste races. Dit is ook echt hét circuit wat ik me kan herinneren van één of ander DOS spelletje van 25 jaar geleden :o
Haha die reed ik ook standaard, want vloog je niet uit de bocht :D In de configbestandjes nog even de partymode aanzetten en 2 vingers in de neus! :+

[Voor 4% gewijzigd door JB op 01-09-2020 08:36]

Mijn boefje is liev!

• Martin0
  • Laatst online: 10-03 17:29
En we zijn er weer voor meer van hetzelfde.

Verwacht een makkelijke 1-2 van MB in welke volgorde dan ook.
Max op 3 met sneller RP op 4 en 5 al kan dit ook Renault zijn.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:01
hoevenpe schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:29:
[...]

Gênant dat het nog kan gebeuren ook, al zie ik ook deze keer Haas, Alfa en Latifi wel weer achter ze staan. Q1 lijkt me echter onmogelijk, Enzo draait zich om in zijn graf.

Verder wens je natuurlijk niemand iets toe, maar wat zou het mooi zijn als de Mercedessen elkaar bij de start eraf tikken of de PU van Hamilton vooraf de geest geeft zoals Sainz overkwam.
Kan me niet herinneren dat Ferrari in de huidige kwalificatie-opzet (die in de basis sinds 2006 bestaat) ooit enkel door performance problemen Q2 niet gehaald heeft.

Voor wat betreft het afschaffen van de party-mode; daar verwacht ik ook niet al te veel van.

In de huidige race-setup kunnen de Mercedessen de rest ook makkelijk voor blijven als het ze gevraagd wordt. Wellicht dat Verstappen Bottas iets vaker kan verschalken, maar ik verwacht er niet te veel van.

Voor de race-pace van Mercedes zal het in ieder geval niet nadelig uitpakken. Risico is inderdaad zelfs dat ze - doordat de oplawaaier voor de motor tijdens de kwalificatie nu uitblijft - in de race nog wat sneller kunnen zijn.

iRacing Profiel

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:31
En daar zijn we weer. Heerlijk zo al die races achter elkaar.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/40200/40259.jpg
Present. *O* De dames helaas weer niet.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Arjan90 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:34:
Dit is ook echt hét circuit wat ik me kan herinneren van één of ander DOS spelletje van 25 jaar geleden :o
Deze? ;)

YouTube: MicroProse - Grand Prix 2 - 1995

Te koop....

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Power circuit, dus vermoedelijk zal Mercedes weer bovenaan in de lijst staan. Benieuwd of het effect gaat hebben dat we de 'party mode' niet meer kunnen gebruiken. Zou wel fijn zijn, maar verwacht weinig veranderingen ten opzicht van Spa.

• Mrs Redhair
  • Laatst online: 05:25
Present, en ik ben benieuwd wat Ferrari gaat doen. Zou Spa echt een 1 track misère zijn? Ik vrees van niet.

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

• Paulus07
  • Niet online
Zal Ferarri dit jaar weer de quali verpesten...... Of komen ze niet zo ver...... :P

• RobertMe
  • Nu online
Paulus07 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:09:
Zal Ferarri dit jaar weer de quali verpesten...... Of komen ze niet zo ver...... :P
Q1 zullen ze toch vast wel halen?

• Mrs Redhair
Woudloper schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:01:
Power circuit, dus vermoedelijk zal Mercedes weer bovenaan in de lijst staan. Benieuwd of het effect gaat hebben dat we de 'party mode' niet meer kunnen gebruiken. Zou wel fijn zijn, maar verwacht weinig veranderingen ten opzicht van Spa.
Op onboardbeelden zag je Ham altijd de party mode uit zetten zodra hij over de finishlijn kwam.

Betekend de ban nu dat NA de Q3 er niets veranderd mag worden aan de motorsetting, of dat VOOR de gehele Q serie 1 motorsetting gekozen moet worden?

• renzo4000
Even een hersenspinsel over die party-modus ... Ze mogen dus niet meer de motor instellingen veranderen, maar wat nou als ze standaard de instelling op maximaal vermogen zetten (party-mode) en de coureur laten bepalen hoeveel vermogen ze daadwerkelijk aanspreken middels het gaspedaal dan zijn ze er toch ook? Ze kunnen dan ongetwijfeld iets slims doen om het gas beter te doseren (ala verschillende kickdown standen). Ik snap dat een motorsettting meer doet dan dat maar toch, ze zullen wel weer de mazen in de wet vinden lijkt me.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
MONZA!!!
Blijft een speciale baan, jammer dat de topsnelheden van vroeger niet meer gehaald worden en het geluid je trommelvliezen niet meer laat scheuren..

Een buitje zou leuk zijn komende zondag.

• RobertMe
  • Nu online
Mrs Redhair schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:11:
[...]

Op onboardbeelden zag je Ham altijd de party mode uit zetten zodra hij over de finishlijn kwam.

Betekend de ban nu dat NA de Q3 er niets veranderd mag worden aan de motorsetting, of dat VOOR de gehele Q serie 1 motorsetting gekozen moet worden?
Voor de gehele Q, en race, moeten ze dezelfde motor setting gebruiken.

Daarnaast mogen ze een afwijkende setting gebruiken tijdens out- en inlaps en achter de SC (& VSC?). Dus zowel de snelle rondes in de Q, als de "echte" race rondes (geen (V)SC) moeten ze dezelfde engine mode gebruiken.

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:45
Monza is een van de vijf circuits waar Verstappen in F1 nog geen podium heeft gehaald, samen met Monaco en de powercircuits van Bahrain, Sochi en Baku.

Op die andere banen heeft hij vorig seizoen een vierde plek behaald, op Monza is zijn beste resultaat ooit een vijfde plek.

Flinke kans dat het dit weekend op de baan die Red Bull niet erg ligt, geen cakewalk naar P3 wordt. Serieus knokken met Ricciardo en Ocon. Dat kan leuk worden :*)

• Mrs Redhair
RobertMe schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:22:
[...]

Voor de gehele Q, en race, moeten ze dezelfde motor setting gebruiken.

Daarnaast mogen ze een afwijkende setting gebruiken tijdens out- en inlaps en achter de SC (& VSC?). Dus zowel de snelle rondes in de Q, als de "echte" race rondes (geen (V)SC) moeten ze dezelfde engine mode gebruiken.
Dus als Mercedes de party mode als standaard motorsetting gebruikt dan kunnen BOT en HAM met hun gaspedaal zelf bepalen hoeveel PK ze gebruiken. Eigenlijk veranderd er dus niets.

• mjjveldt
  • Laatst online: 13:43
Mrs Redhair schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:30:
[...]

Dus als Mercedes de party mode als standaard motorsetting gebruikt dan kunnen BOT en HAM met hun gaspedaal zelf bepalen hoeveel PK ze gebruiken. Eigenlijk veranderd er dus niets.
Deels, de modes veranderen ook natuurlijk dingen als rijkheid van het mengsel enz.

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:16
Raceleesvoerrrrrrr.............

Wederomweer bedankt basvn

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Martin0 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:46:
En we zijn er weer voor meer van hetzelfde.

Verwacht een makkelijke 1-2 van MB in welke volgorde dan ook.
Max op 3 met sneller RP op 4 en 5 al kan dit ook Renault zijn.
Ik vond RP erg tegen vallen in België.

Ik verwacht een quali Merc dan 1 ricciardo en dan Verstappen. Verstappen verliest de partymode en Renault claimt deze niet te hebben.
Als je ziet hoe goed de Renault dit jaar was in België en vorig jaar op Monza dan moet verstappen vechten voor het podium.

Ik zag ergens een slipstream van Ocon of Ricciardo voorbij komen van ergens tussen en de 355 - 358, zelfs zonder achtervleugel zie ik dit de red bull niet halen.

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:53
Peter F schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:36:
[...]

Ik vond RP erg tegen vallen in België.

Ik verwacht een quali Merc dan 1 ricciardo en dan Verstappen. Verstappen verliest de partymode en Renault claimt deze niet te hebben.
Als je ziet hoe goed de Renault dit jaar was in België en vorig jaar op Monza dan moet verstappen vechten voor het podium.

Ik zag ergens een slipstream van Ocon of Ricciardo voorbij komen van ergens tussen en de 355 - 358, zelfs zonder achtervleugel zie ik dit de red bull niet halen.
Nou de consensus is dat de Honda en Renault in quali-stand erg aan elkaar gewaagd zijn (Renault misschien zelfs iets sterker), maar is racetrim is Honda toch echt de 2e motor (ook volgens Honda zelf, en Japanners zijn meestal erg bescheiden)

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Yes, ik heb er weer zin in :)

Laten we hopen dat deze race iets interessanter gaat worden dan de race in België :)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
SunriseBGN schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:27:
Monza is een van de vijf circuits waar Verstappen in F1 nog geen podium heeft gehaald, samen met Monaco en de powercircuits van Bahrain, Sochi en Baku.

Op die andere banen heeft hij vorig seizoen een vierde plek behaald, op Monza is zijn beste resultaat ooit een vijfde plek.
…. zaten er toen misschien Ferrari's tussen Verstappen en een podiumplaats? :+

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 22:09
De eerste bocht zal waarschijnlijk de hele race bepalen. Kom je daar door als één van de eerste dan zit je goed. Dus eigenlijk bepaalt de kwalificatie al hoe de race zal verlopen. Verstappen gekwalificeerd als P3 dan is de kans groot dat hij in de top 3 eindigt.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Peter F
  • Niet online
pilskes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:20:
MONZA!!!
Blijft een speciale baan, jammer dat de topsnelheden van vroeger niet meer gehaald worden en het geluid je trommelvliezen niet meer laat scheuren..

Een buitje zou leuk zijn komende zondag.

[YouTube: The Fastest Lap in F1 History* | Montoya at Monza 2004]
De snelste ronde van Montoya is toch allang ingehaald door Raikonen 1.19.1 , Hamilton 1.19.2 , Vetel 1.19.2 en Leclerc 1.19.3 ?

• Peter F
  • Niet online
Type-R739 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:41:
[...]

Nou de consensus is dat de Honda en Renault in quali-stand erg aan elkaar gewaagd zijn (Renault misschien zelfs iets sterker), maar is racetrim is Honda toch echt de 2e motor (ook volgens Honda zelf, en Japanners zijn meestal erg bescheiden)
Het is natuurlijk niet alleen de motor maar ook het chassis. Ik vermoed dat de renault standaard minder downforce heeft dan de Redbull, en dat Redbull niet op de hoeveelheid df kan komen als Renault.

Mclaren is overall beter dan REnault , maar op hoge snelheidscircuits is Renault stukken beter. Hier ligt toch ook dezelfde motor in.

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Hugo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:49:
De eerste bocht zal waarschijnlijk de hele race bepalen. Kom je daar door als één van de eerste dan zit je goed. Dus eigenlijk bepaalt de kwalificatie al hoe de race zal verlopen. Verstappen gekwalificeerd als P3 dan is de kans groot dat hij in de top 3 eindigt.
Ook als hij niet in de top 3 start, verwacht ik wel dat hij daar terecht komt.

is ook zo voor HAM en BOT.
ik zie die elke race alle 3 in de top 3 eindigen

[Voor 8% gewijzigd door basvn op 01-09-2020 09:56]

• Peter F
  • Niet online
Helixes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:48:
[...]

…. zaten er toen misschien Ferrari's tussen Verstappen en een podiumplaats? :+
Vorig jaar was het Formule 1 vs 1.5 . maar verstappen bleef steken (nadat hij zich niet kwalificeerde vanwege een motorwissel ) omdat hij op topsnelheid de RP van Perez niet voorbij kon.

• Helixes
Peter F schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:56:
Vorig jaar was het Formule 1 vs 1.5 . maar verstappen bleef steken (nadat hij zich niet kwalificeerde vanwege een motorwissel ) omdat hij op topsnelheid de RP van Perez niet voorbij kon.
Ik weet niet of resultaten van vorig jaar een goed beeld geven van de verhoudingen van dit jaar. Maar, voor wat het waard is - Albon werd 6e, vlak achter de Hulk. Max stond 8e, en 15 seconden achter Alex, terwijl die van P8 vertrok.

Met een redelijke kwalificatie van Max, P5 zou mogelijk zijn geweest, zou hij zeker kans hebben gehad P4 te rijden. Als je de Ferrari van Leclerc weg telt, dan zou dat resulteren in een P3. En da's podium.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

We zijn er weer....maar of ik er zin in heb? Dat valt nog te bezien. Op een enkele uitzondering na, zijn de races niet leuk. Ja, midfield gebeurt genoeg, maar de top drie is bekend en die wijzigt niet.

Benieuwd of de nieuwe regels iets doen.

Waiting on the world to change

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:24
Max zijn racepace is tot nu toe elke keer hoger geweest dan p4 t/m10, en behoorlijk sneller, dus ik verwacht gewoon een P3 mits er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Peter F schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:36:
Verstappen verliest de partymode en Renault claimt deze niet te hebben.
Renault heeft wel degelijk een partymode. En die zelfs beter dan die van Honda. Maar Honda is dan weer beter in de race.
"We zullen minder vermogen hebben in de kwalificatie, maar daardoor juist meer in de race. Het is een compromis", aldus Renaults technisch directeur op motorvlak, Remi Taffin. "We begrijpen waarom de FIA dit besluit heeft genomen en zullen goed met hen samenwerken om het doel te bereiken."
Bron

[Voor 40% gewijzigd door warp op 01-09-2020 10:11]

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben wel benieuwd wat Renault (Ricciardo?) gaat laten zien dit weekend. Zag er niet slecht uit afgelopen weekend.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 23:27

Polycom

Poes van goud

Vorige race bij lap 38 in slaap gevallen. Ben benieuwd wanneer dit bij Monza gebeurd :P.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft Mercedes al geroepen dat ze dit weekend geen favoriet zijn, en een zwaar weekend verwachten ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

McBoom

Broem

Ik begrijp de hoge verwachtingen van Renault niet zo. Ja, misschien staan ze 4 of 5 na de kwalificatie en kan RIC wat tijdens de start proberen, maar tijdens de race? Ze zijn helemaal niet in staat om tijdens de race BOT-VER-HAM bij te houden. Ik heb niet de verwachting dat dat op Monza anders zal zijn.

The ramblings of an idiot

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

jpiwf

licenced pepernootaddict

renzo4000 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:20:
Even een hersenspinsel over die party-modus ... Ze mogen dus niet meer de motor instellingen veranderen, maar wat nou als ze standaard de instelling op maximaal vermogen zetten (party-mode) en de coureur laten bepalen hoeveel vermogen ze daadwerkelijk aanspreken middels het gaspedaal dan zijn ze er toch ook? Ze kunnen dan ongetwijfeld iets slims doen om het gas beter te doseren (ala verschillende kickdown standen). Ik snap dat een motorsettting meer doet dan dat maar toch, ze zullen wel weer de mazen in de wet vinden lijkt me.
In de technical regulations is er een regel dat er geen merkbare stops/kickdown in het gaspedaal mag zitten. hij moet zonder voelbare onderbreking naar de vloer kunnen. De skill van de coureur zou hier idd een rol kunnen gaan spelen, maar ze zijn redelijk gewend op rechte stukken gewoon naar de vloer te trappen, dus ze moeten dan wel hun rijstijl aanpassen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Weet iemand waar de officiële technical directive m.b.t. de engine modes te vinden is?
Zit te zoeken op de site van de FIA, maar kom er zo snel niet uit.

• Nat-Water
  • Laatst online: 10:28
McBoom schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:15:
Ik begrijp de hoge verwachtingen van Renault niet zo. Ja, misschien staan ze 4 of 5 na de kwalificatie en kan RIC wat tijdens de start proberen, maar tijdens de race? Ze zijn helemaal niet in staat om tijdens de race BOT-VER-HAM bij te houden. Ik heb niet de verwachting dat dat op Monza anders zal zijn.
Als RIC Max voorbijsteekt tijdens de 1e lap wordt het een ander verhaal. Dan kan Max niet zo maar wegrijden, maar wordt het vechten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:13
Man man man, het geld bepaalt weer wie er in de auto stapt. In de F2 kan hij echt geen potten breken en zijn vorige sessie in de F1 was toch ook geen succes? Als je zijn vader opzoekt zie je dat zijn test in een F1-wagen ook een gigantisch succes was. Greep uit wikipedia:
"On his 42nd birthday, Nissany took part in the first practice session for the Hungarian Grand Prix. although his pace was ultimately 12.9 seconds slower than the fastest car in the field."
"He was 6.8 seconds slower than teammate Christijan Albers in free practice at the event. After spinning the car, he was unable to take the steering wheel out of his Minardi so he was recovered with the car."

• Mrs Redhair
Nat-Water schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:21:
[...]

Als RIC Max voorbijsteekt tijdens de 1e lap wordt het een ander verhaal. Dan kan Max niet zo maar wegrijden, maar wordt het vechten.
Na twee rondjes met DRS is Max er weer voorbij.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

McBoom schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:15:
Ricciardo lag in de race maar 3,4 seconden achter verstappen. Daarmee blokkeerde hij sowieso een stop.
En hij liep op het einde heel vlot in.

• Mrs Redhair
MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:24:
[...]

Ricciardo lag in de race maar 3,4 seconden achter verstappen. Daarmee blokkeerde hij sowieso een stop.
Omdat ze vooraan aan het consolideren waren. ;)

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 16:15
Wat zal ik blij zijn als Richardo volgend jaar weg is daarbij Renault.

• Helixes
@MikeyMan: Danny lag in de tweede stint maximaal 17 seconden achter VER. Echter, waar de top-drie blijkbaar wat harder hebben gepusht op hun setje hard, heeft RIC wat meer zitten sparen en spreiden. Hij was de enige die aan het einde van de race nog een redelijk setje sloffen had. Daarmee kon hij in het laatste rondje nog eens hard uit zn slof schieten, met die fastest lap die, op de meet, tot een gat van 3,4 sec naar VER leidde.

Ik had het idee dat VER, met Silverstone in het achterhoofd, dreigde met een tweestopper, wat de Mercs ook wat harder heeft laten pushen dan ze wellicht hadden gewild. Daar had RIC geen last van, en daarmee was hij uiteindelijk nog bijna de lachende derde....

Tuurlijk, pace van RIC was dik voormekaar. Maar, of we daaruit moeten afleiden dat hij competitief is op Monza valt nog te bezien.

• Mrs Redhair
pronkje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:31:
Wat zal ik blij zijn als Richardo volgend jaar weg is daarbij Renault.
Dan wel met Mercedes power in de McLaren

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

McBoom

Broem

[...]

Op welk moment in de race? Ik kan me ook herinneren dat het zo'n 20 seconden is geweest. Welke stop had hij dan geblokkeerd? Ik had niet het idee dat er nog een stop moest komen. Ik denk ook dat de top 3 het tegen het einde wat in cruise-mode zat en dat ie daardoor op ze in kon lopen. RIC stampte ook flinkt door, getuige z'n FL.

The ramblings of an idiot

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

McBoom schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:32:
[...]

Op welk moment in de race? Ik kan me ook herinneren dat het zo'n 20 seconden is geweest. Welke stop had hij dan geblokkeerd? Ik had niet het idee dat er nog een stop moest komen. Ik denk ook dat de top 3 het tegen het einde wat in cruise-mode zat en dat ie daardoor op ze in kon lopen. RIC stampte ook flinkt door, getuige z'n FL.
Aan de finish... Banden waren overduidelijk een stuk beter dan die van Max.

https://www.gpupdate.net/...and-prix-van-belgie-2020/

Max kon daardoor niet stoppen als hij had gewild. Andere situatie dan de races ervoor.

[Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 01-09-2020 10:35]

• renzo4000
jpiwf schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:15:
[...]

In de technical regulations is er een regel dat er geen merkbare stops/kickdown in het gaspedaal mag zitten. hij moet zonder voelbare onderbreking naar de vloer kunnen. De skill van de coureur zou hier idd een rol kunnen gaan spelen, maar ze zijn redelijk gewend op rechte stukken gewoon naar de vloer te trappen, dus ze moeten dan wel hun rijstijl aanpassen.
Zo ver ben ik er niet ingedoken ;)

Maar dan nog zijn er wel oplossingen te bedenken waarbij de coureur de stand van het gaspedaal bepaalt hoeveel vermogen er aangesproken wordt. Denk bijvoorbeeld aan iets van schuim onder/achter het pedaal die het mogelijk maakt beter te doseren (weerstand te bieden en indien nodig er "doorheen" te trappen). Maar goed de geruchten gaan al dat Mercedes afgelopen weekend zonder partymodus heeft gereden tijden de Q en de R. Vandaar dat Max er relatief dichtbij zat dit keer wellicht.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 23:20

pro_6or

amateur_60r

basvn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:09:
[...]

Hoop het toch andersom te zien
of op deze manier op het podium

BOT VER HAM
haha, en dat is ook lekker, een BOTERHAM

een treffende spreuk

• Mrs Redhair
VERBOT HAM

HAM VERBOT :+

[Voor 45% gewijzigd door Mrs Redhair op 01-09-2020 10:48]

• Martin0
renzo4000 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:35:
[...]

Zo ver ben ik er niet ingedoken ;)

Maar dan nog zijn er wel oplossingen te bedenken waarbij de coureur de stand van het gaspedaal bepaalt hoeveel vermogen er aangesproken wordt. Denk bijvoorbeeld aan iets van schuim onder/achter het pedaal die het mogelijk maakt beter te doseren (weerstand te bieden en indien nodig er "doorheen" te trappen). Maar goed de geruchten gaan al dat Mercedes afgelopen weekend zonder partymodus heeft gereden tijden de Q en de R. Vandaar dat Max er relatief dichtbij zat dit keer wellicht.
Volgens mij had Bottas gezegd dat hij alles opgeschroefd had in de Q. Kan zijn dat ik het verkeerd gehoord heb.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

renzo4000 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:20:
Dat kan denk ik niet. Party Mode is niet alleen een questie van volgas. Je verandert de boost (turbodruk) de ontsteking (eerder voordat de zuiger helemaal boven is) meer olie inspuiten? Dat soort zaken. De motor wordt dan heter en daardoor kan het mengsel uit zichzelf exploderen (op het verkeerde moment) en dat geeft schade. Daarom ging die knop ook altijd op de finsihlijn weer om, om die kans te beperken. Dat stel je juist in in die software mappings (strat2 bij Mercedes). Je mag dat nu echter niet veranderen. Dus als je gaspedaal helemaal ingedrukt is strat 2 en bij 99% strat5 zou illegaal zijn.

een treffende spreuk

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pro_6or schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:51:
[...]

Dat kan denk ik niet. Party Mode is niet alleen een questie van volgas. Je verandert de boost (turbodruk) de ontsteking (eerder voordat de zuiger helemaal boven is) meer olie inspuiten? Dat soort zaken. De motor wordt dan heter en daardoor kan het mengsel uit zichzelf exploderen (op het verkeerde moment) en dat geeft schade. Daarom ging die knop ook altijd op de finsihlijn weer om, om die kans te beperken. Dat stel je juist in in die software mappings (strat2 bij Mercedes). Je mag dat nu echter niet veranderen. Dus als je gaspedaal helemaal ingedrukt is strat 2 en bij 99% strat5 zou illegaal zijn.
Maar ergens zal hier wel iets in gebeuren... Niet met verschillende mappings, maar de standaard mapping zal agressiever worden. Er blijft wat 'betrouwbaarheid' over doordat er geen gebruik gemaakt wordt van de party mode, en dus blijft er wat over voor de baseline performance.

Overigens wel een zeer vaag verhaal dat als je vorige race al een motor moest wisselen, deze al aan het regelement moest voldoen. Houdt dit dan in dat de oude motoren nog wel met verschillende mappings mogen rijden ofzo? :?

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TheBrut3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:17:
Weet iemand waar de officiële technical directive m.b.t. de engine modes te vinden is?
Zit te zoeken op de site van de FIA, maar kom er zo snel niet uit.
ik meen dat die er helemaal nog niet is. ik zit ook nog in afwachting of het nu ueberhaupt gaat gebeuren. Ga er wel van uit. Overigens is heel veel voor het publiek niet te lezen.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nat-Water schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:21:
[...]

laten we hopen dat niet die Ocon zich eens voor Ric kwalificeert. Hij kijtk nog steeds zo vreemd uit zijn ogen. Ric en Max zijn zuinig op elkaar.

een treffende spreuk

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 17:42
Clair moest blijkbaar nog even de cashflow verbeteren. Wat ik gezien heb de vorige keer, is dat deze testrijder er niet veel van kan. Hij was erg traag.....

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:53:
[...]

Maar ergens zal hier wel iets in gebeuren... Niet met verschillende mappings, maar de standaard mapping zal agressiever worden. Er blijft wat 'betrouwbaarheid' over doordat er geen gebruik gemaakt wordt van de party mode, en dus blijft er wat over voor de baseline performance.

Overigens wel een zeer vaag verhaal dat als je vorige race al een motor moest wisselen, deze al aan het regelement moest voldoen. Houdt dit dan in dat de oude motoren nog wel met verschillende mappings mogen rijden ofzo? :?
De oude motors mochten nog met verschillende mappings rijden inderdaard (tot en met spa). Had je in spa een nieuwe PU gepakt dan moest hij al voldoen aan het "met een mapping het weekend door" regelement. Dus dat zou een nadeel geweest zijn. Aleen had er niemand een motorplof in Spanje of de nieuwe unit in Spa. Dus dat is een hypothetische situatie gebleven. Zal vast wel bedoeld zijn om handige jogens voor te zijn.

een treffende spreuk

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Nog even terug komend op de laatste GP (geen idee of die al gepost was) maar dit zegt alles (Reddit)

https://www.reddit.com/r/...is_worth_a_thousand_words

Dat hoofd van Sainz (die heeft zoveel spijt volgens mij)

[Voor 13% gewijzigd door Pierre op 01-09-2020 11:18]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Wederom raceweek, kijken wie er nu vierde gaat worden. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Kijken of Ferrari gaat verrassen. Zou een schande voor ze zijn om niet te presteren en voor de FIA is het huidige gepruts ook niet goed. Andere teams kunnen niet goed zien of en hoe er met de sensors per ongeluk iets wat minder gelukkig werkt.

alles kan off-topic

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:53
Ankona schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:34:
Kijken of Ferrari gaat verrassen. Zou een schande voor ze zijn om niet te presteren en voor de FIA is het huidige gepruts ook niet goed. Andere teams kunnen niet goed zien of en hoe er met de sensors per ongeluk iets wat minder gelukkig werkt.
Als ik Ferrari was zou ik de motoren helemaal open schroeven en ploft ie in de race dan is het helaas, maar blijft ie heel dan rij je misschien een stuk naar voren.

• RobertMe
  • Nu online
Type-R739 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:37:
[...]

Als ik Ferrari was zou ik de motoren helemaal open schroeven en ploft ie in de race dan is het helaas, maar blijft ie heel dan rij je misschien een stuk naar voren.
Ding op Spa schijnt ook te zijn dat ze (nog steeds) grip miste. Liften in eau rouge & Blanchimont daar waar elke andere auto gewoon vol gas kon. Dat zal in Monza dan dus potentieel ook (heel) zwaar gaan tegen vallen. En met een motor die harder loopt ga je dat natuurlijk niet oplossen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
RobertMe schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:43:
[...]

Ding op Spa schijnt ook te zijn dat ze (nog steeds) grip miste. Liften in eau rouge & Blanchimont daar waar elke andere auto gewoon vol gas kon. Dat zal in Monza dan dus potentieel ook (heel) zwaar gaan tegen vallen. En met een motor die harder loopt ga je dat natuurlijk niet oplossen.
Met een sterkere motor kun je meer downforce zetten. Daar is de Ferrari op ontworpen, maar nu missen ze de power en moeten ze met minder grip rijden.

alles kan off-topic

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:02

Wormaap

Moderator Foto & Video
loekf2 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:03:
[...]

Clair moest blijkbaar nog even de cashflow verbeteren. Wat ik gezien heb de vorige keer, is dat deze testrijder er niet veel van kan. Hij was erg traag.....
Is dit niet gewoon voor de regel dat er bij alle teams een aantal FP's een jonge rijder in de wagen moet zitten? Nissany is nou eenmaal Williams-testrijder.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-03 21:36
[...]

Aan de grafiek te zien begon Max zijn pace af te nemen na ronde 30 om de banden te sparen.

http://en.mclarenf-1.com/...ardo&dr2=Max%20Verstappen

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
Hoe zit het eigenlijk met het onderzoek van de FIA naar het ERS systeem? Ik lees of hoor er niets meer over.

• Mystikal
  • Laatst online: 12:12

Mystikal

It never hurts to help

Spa was zeer matig, ik verwacht van Monza niet veel meer eerlijk gezegd. Had voor Spa echt op regen gerekend, maar helaas. In Monza hoeven we geen regen te verwachten...

Basement Bios ---- Exo-S

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mystikal schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:17:
Spa was zeer matig, ik verwacht van Monza niet veel meer eerlijk gezegd. Had voor Spa echt op regen gerekend, maar helaas. In Monza hoeven we geen regen te verwachten...
Ehhh... ;)

• Theuno
  • Laatst online: 12:33

Theuno

Da Devil Crew

Vast en zeker na de race.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Uiteraard, dit is F1. ;)

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:53

Rembock

Beh...

• Helixes
Formule 1 is de WD40 onder de raceklasses….

• Mystikal
  • Laatst online: 12:12

Mystikal

It never hurts to help

In Spa waren de vooruitzichten nog een stuk slechter en dat was de donderdag voor de race... nuff said. :O

Basement Bios ---- Exo-S

• noo
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:06:
[...]

Is dit niet gewoon voor de regel dat er bij alle teams een aantal FP's een jonge rijder in de wagen moet zitten? Nissany is nou eenmaal Williams-testrijder.
Misschien, maar ze hadden hem ook in de auto van die andere, iets minder getalenteerde, Williams rijder kunnen stoppen.

• Martin0
noo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:11:
[...]

Misschien, maar ze hadden hem ook in de auto van die andere, iets minder getalenteerde, Williams rijder kunnen stoppen.
Dit word vaak afgewisseld tussen de 2 rijders, daarnaast zal Latifi iets meer geld mee brengen dan Russel.

• noo
  • Niet online
Martin0 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:13:
[...]

Dit word vaak afgewisseld tussen de 2 rijders, daarnaast zal Latifi iets meer geld mee brengen dan Russel.
Ja, dat geld was mijn onuitgesproken argument (disclosure: wel fan van Russell, niet van Latifi, vooral om die reden)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Helixes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:04:
[...]
Ik weet niet of resultaten van vorig jaar een goed beeld geven van de verhoudingen van dit jaar. Maar, voor wat het waard is - Albon werd 6e, vlak achter de Hulk. Max stond 8e, en 15 seconden achter Alex, terwijl die van P8 vertrok.

Met een redelijke kwalificatie van Max, P5 zou mogelijk zijn geweest, zou hij zeker kans hebben gehad P4 te rijden. Als je de Ferrari van Leclerc weg telt, dan zou dat resulteren in een P3. En da's podium.
Zijn we vergeten dat Verstappen vorig jaar nog een momentje had direct na de start? Eerste ronde naar binnen voor een voorvleugel wissel (en banden), dus zijn hele race strategie was naar de vaantjes. Hij zou (zonder dat akkefietje), waarschijnlijk op plek 4/5/6 terecht zijn gekomen.

Dit jaar zie ik hem eerder in gevecht met geel-zwart/oranje/roze, de RB16 is nu eenmaal geen zoutvlakte ontwerp.

Maar ik heb geen enkel idee wat te verwachten van de powersetting beperking (als deze er ook werkelijk gaat komen dit komende weekeinde), buiten dat Mercedes er eerder voordeel dan nadeel van gaat krijgen.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee