Ik betwijfel of MB er meer voordeel aan gaat hebben.hardware-lover schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:29:
[...]
Zijn we vergeten dat Verstappen vorig jaar nog een momentje had direct na de start? Eerste ronde naar binnen voor een voorvleugel wissel (en banden), dus zijn hele race strategie was naar de vaantjes. Hij zou (zonder dat akkefietje), waarschijnlijk op plek 4/5/6 terecht zijn gekomen.
Dit jaar zie ik hem eerder in gevecht met geel-zwart/oranje/roze, de RB16 is nu eenmaal geen zoutvlakte ontwerp.
Maar ik heb geen enkel idee wat te verwachten van de powersetting beperking (als deze er ook werkelijk gaat komen dit komende weekeinde), buiten dat Mercedes er eerder voordeel dan nadeel van gaat krijgen.
Bedoel de rechtervoet van een courreur is erg zwaar en probeer die maar in bedwang te houden, wellicht gaan ze daardoor de komende races wat harder maar krijgen ze wellicht ook penalties omdat ze de motoren om zeep helpen.
Maar Realistisch zal MB er net zo veel last van krijgen als andere en omdat ze nu al over hebben kunnen ze wellicht iets meer terug zetten voor nog een betere betrouwbaarheid.