[F1 2020] Race 8 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:
  • 90.238 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:34:
[...]

Ja, die kwam in Ted's Notebook ook voorbij. Daarin werd gezegd dat Mercedes even had onderschat hoe ver het was naar het circuit en Lewis daardoor deze ceremonie had gemist. :P
Vrij kansloos dat Hamilton 1 van de aanjagers is het van het initiatief en zelf niet op komt dagen. Wat voor excuus dan ook - als je het echt zo belangrijk vindt zorg je maar dat je aanwezig bent.

offtopic:
En dat vind ik niet omdat het Hamilton is - dit had ik bij iedere coureur gezegd

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:33:
[...]
spoiler:
Het "grappige" is dat Mercedes op hun Twitter de afbeelding van Spa gebruikte, omdat Hamilton miste (Vettel was er overigens ook niet) :')
Hamilton moest nog vanaf zijn hotelkamer komen of wat? Hij starte op P1, de banner ligt zo ongeveer onder de startlampen, en ze wisten niet hoe ver het was... En op dezelfde plek is dan ook het volkslied, waar volgens mij een boete op staat als je dat mist? Dus zonder end rasicm had ie volkslied gemist?

En daarnaast dat die van andere jaren natuurlijk ook kon weten "hoe ver het was".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:12
Voelt een beetje als je in je groepje in de klas iemand hebt die alles doet, en op het moment dat je moet presenteren voor de klas diegene ziek is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Sebas1337 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:05:
Misschien is het hier al gezegd, maar vonden jullie het ook niet triest dat Hamilton verhaal ging halen bij de wedstrijdleiding over zijn straf tijdens de rode vlag? Vond het echt kansloos en de wedstrijdleiding zou hier niet van gediend moeten zijn en hem gewoon 1 race moeten schorsen oid :')
No offence maar de man rijdt dit jaar voor de records, ik had het ook gedaan als ik hem was. Nee heb je, "hmmm. misschien heb je gelijk dat het allemaal misschien niet heel duidelijk was" kun je krijgen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de stewards een dubieuze beslissing nemen (Connelly heeft er wel meer die opmerkelijk zijn voor zijn conto genomen ;) ) dus proberen kan altijd.

Hoort er naar mijn mening gewoon bij en ondanks dat ik inmiddels echt compleet Hamilton / Bottas / Wolf / Mercedes moe ben (en het helemaal niet erg vind als het ze eens flink tegen zit) vind ik persoonlijk dat je best even tekst en uitleg mag komen halen bij stewards na een beslissing in jouw nadeel.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
R2D2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:55:
[...]

No offence maar de man rijdt dit jaar voor de records, ik had het ook gedaan als ik hem was. Nee heb je, "hmmm. misschien heb je gelijk dat het allemaal misschien niet heel duidelijk was" kun je krijgen.
Toto Wolff heeft in de post show van FOM aangegeven dat iemand op de fabriek wel de melding had gezien dat pitlane dicht was (op hetzelfde moment als baan op gaan van de SC), en als Hamilton net de pit in is roepen ze ook stay out. Mercedes wist dus echt wel dat ze fout zaten hoor.

Of die borden daar nu zo duidelijk waren is een ding, maar het bericht van de raceleiding was zeer zeker duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:42
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:52:
[...]

Hamilton moest nog vanaf zijn hotelkamer komen of wat? Hij starte op P1, de banner ligt zo ongeveer onder de startlampen, en ze wisten niet hoe ver het was... En op dezelfde plek is dan ook het volkslied, waar volgens mij een boete op staat als je dat mist? Dus zonder end rasicm had ie volkslied gemist?

En daarnaast dat die van andere jaren natuurlijk ook kon weten "hoe ver het was".
Van wat ik gelezen heb moest Lewis een geplande pitstop maken in het kleine kamertje en was hij daarna te laat voor het knielen.
Maar als "stichter" van deze actie ga je natuurlijk op je gezicht zeker als je daarna zegt dat het "no big deal" was dat hij het gemist had.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:01:
[...]

Toto Wolff heeft in de post show van FOM aangegeven dat iemand op de fabriek wel de melding had gezien dat pitlane dicht was (op hetzelfde moment als baan op gaan van de SC), en als Hamilton net de pit in is roepen ze ook stay out. Mercedes wist dus echt wel dat ze fout zaten hoor.

Of die borden daar nu zo duidelijk waren is een ding, maar het bericht van de raceleiding was zeer zeker duidelijk.
Het is natuurlijk zo dat als iemand in de fabriek het ziet, hij dit niet zomaar naar Lewis kan schreeuwen. Je hebt slechts seconden en moet dan informatie gaan doorgeven. Tegen dat die info bij de race engineer is om aan Lewis te melden buiten te blijven zal het vermoedelijk te laat zijn. De info van pit closure stond op de vierde pagina van de timing screens.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

R2D2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:55:
[...]
..... vind ik persoonlijk dat je best even tekst en uitleg mag komen halen bij stewards na een beslissing in jouw nadeel.
Want wat voor GIO geldt, geldt niet voor hem?

Hij wist echt wel meteen dat ie fout zat hoor. En het team ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:30
Sowieso een zinloze discussie van HAM. Hij is verantwoordelijk voor het veilig rijden op de baan. Hij is dus ook verantwoordelijk dat hij weet waar alle signalering is. Dat die moet vragen wáár de signalering is, geeft aan dat die zijn huiswerk niet gedaan heeft.

Suck it up and take it. Ipv met je stepje gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 09:43
Anoniem: 499527 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:09:
[...]

Want wat voor GIO geldt, geldt niet voor hem?

Hij wist echt wel meteen dat ie fout zat hoor. En het team ook.
Ik denk ook dat je best mag zeggen, misschien moeten jullie de leesbaarheid voor de mensen achter het stuur ook beter maken. De laffe bordjes aan de zijkant zag ik ook pas in de herhaling op 100 fps. Dan kan rijder ook nog zelf bepalen, hey hier gaat iets niet goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

DaniëlWW2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:14:
Maar Gasly is wel mooi de eerste niet Mercedes, Ferrari of Red Bull die een race heeft gewonnnen, sinds 2013. Yup, eerste keer in de V6 hybrid periode. Meteen dus ook de eerste keer dat er geen Mercedes, Ferrari of Red Bull op het podium stond sinds 2014.
Je zou je bijna gaan afvragen of we nog wel nieuwe regels nodig hebben nu het hele veld langzaam dichter bij elkaar aan het komen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:06:
[...]

Het is natuurlijk zo dat als iemand in de fabriek het ziet, hij dit niet zomaar naar Lewis kan schreeuwen. Je hebt slechts seconden en moet dan informatie gaan doorgeven. Tegen dat die info bij de race engineer is om aan Lewis te melden buiten te blijven zal het vermoedelijk te laat zijn. De info van pit closure stond op de vierde pagina van de timing screens.
Dat is toch een probleem van het team. De borden en message system gaven aan dat de pitlane (al een tijdje) dicht was. Dan is er dus geen discussie mogelijk en ligt de fout bij Mercedes. Had Hamilton maar beter op moeten letten, of Mercedes een beter systeem hiervoor moeten implementeren. Als ze binnen halve seconden kunnen reageren op SC mogen ze ook binnen 5 seconden kunnen reageren op dicht zijn van pitstraat. Dat konden ze niet, dus straf. Geen discussie over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:18:
[...]

Dat is toch een probleem van het team. De borden en message system gaven aan dat de pitlane (al een tijdje) dicht was. Dan is er dus geen discussie mogelijk en ligt de fout bij Mercedes. Had Hamilton maar beter op moeten letten, of Mercedes een beter systeem hiervoor moeten implementeren. Als ze binnen halve seconden kunnen reageren op SC mogen ze ook binnen 5 seconden kunnen reageren op dicht zijn van pitstraat. Dat konden ze niet, dus straf. Geen discussie over mogelijk.
Natuurlijk is dat een fout van het team. En dat geven ze ook toe. Ze leggen alleen uit hoe de fout is kunnen gebeuren zonder zich er achter te verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29
Pooh wat een race ... uitermate teleurstellend wat betreft RBR en Max maar het hele weekend hing er al iets in de lucht. Dit was wel een geschikte race geweest om te kunnen profiteren van de verschillende situaties en een beetje geluk. Want laten we wel wezen, GAS heeft gewoon geluk gehad maar dan moet je het evengoed wel maar doen. Hij heeft zijn hoofd koel gehouden en krijgt daar ook alle credits voor. Maar VER had dit dus ook kunnen hebben, dan was het nog wel interessant gebleven voor het kampioenschap. Uiteindelijk heb ik wel naar een hele leuk race gekeken!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:20:
[...]

Natuurlijk is dat een fout van het team. En dat geven ze ook toe. Ze leggen alleen uit hoe de fout is kunnen gebeuren zonder zich er achter te verschuilen.
Oh, ja, tuurlijk. Maar het begon met dat Hamilton de stewards een bezoekje ging brengen tijdens de rode vlag. En dat was gewoon dikke onzin, want Mercedes wist met zekerheid dat ze fout zaten (want dat poppetje op de fabriek had het gezien, en Hamilton kreeg het te horen net nadat die de pits in reed). Dan kun je wel excuses gaan zoeken en gaan zitten smeken, maar ze zaten gewoon 100% fout. Bord langs de baan was aan en messaging system van de FIA had het gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:01:
[...]

Tuurlijk weten ze het, maar dan nog kun je het proberen (ze riepen zelfs al over de boordradio dat de penalty heel waarschijnlijk was).

Daarnaast kan iemand het op de fabriek wel zien, die heeft geen directe lijn met de auto van Hamilton en als je dan Parabolica uit komt en de pitstraat voor je neus hebt snap ik de "vergissing" ook nog wel. Ik zat zelf in eerste instantie ook te kijken naar de pit entry tijdens de herhalingen of daar een lamp zou hangen, maar die hangt er simpelweg niet (alleen exit). En wat betreft de boordradio (heb hem even gemist) waarin ze zouden zeggen dat ie buiten moet blijven, ik moet dan altijd meteen aan deze denken,
YouTube: 2018 German Grand Prix: Lewis Hamilton's Reprimand Explained :+

Daarnaast duurde het ook wel even voor het definitieve besluit kwam, als het allemaal zo vanzelfsprekend was geweest als bijvoorbeeld "te hard rijden in de pitstraat" dan zou je uitsluitsel sneller verwachten.

Dus dat ie het probeert wanneer de boel stil staat ook al zouden ze beter moeten weten, ach waarom niet. Straf was weliswaar terecht maar proberen kan altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waah schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:10:
Sowieso een zinloze discussie van HAM. Hij is verantwoordelijk voor het veilig rijden op de baan. Hij is dus ook verantwoordelijk dat hij weet waar alle signalering is. Dat die moet vragen wáár de signalering is, geeft aan dat die zijn huiswerk niet gedaan heeft.
Weer iemand die de regels niet kent?

De coureur is niet verantwoordelijk om te weten waar welk lampje hangt. Dat is een taak van de safety officers van elke track in de briefing naar de teambazen / engineers.

Het is dus nadrukkelijk niet het huiswerk van Hamilton (of 1 van die andere heren) maar het huiswerk van grofweg 6000 man personeel dat werkt om die 20 heren een veilige race te bieden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MAX3400 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:33:
[...]

Weer iemand die de regels niet kent?

De coureur is niet verantwoordelijk om te weten waar welk lampje hangt. Dat is een taak van de safety officers van elke track in de briefing naar de teambazen / engineers.

Het is dus nadrukkelijk niet het huiswerk van Hamilton (of 1 van die andere heren) maar het huiswerk van grofweg 6000 man personeel dat werkt om die 20 heren een veilige race te bieden.
Dus jij zegt dat die borden en vlaggen langs de baan totaal geen nut hebben? Want de coureurs hoeven niet te weten waar ze staan, dat moet maar 1 van de 6000 man op de fabriek opvallen en het doorgeven aan de race engineer die het aan de coureur meld? Volgens mij dachten de stewards in Oostenrijk daar toch anders over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:23:
[...]

Oh, ja, tuurlijk. Maar het begon met dat Hamilton de stewards een bezoekje ging brengen tijdens de rode vlag. En dat was gewoon dikke onzin, want Mercedes wist met zekerheid dat ze fout zaten (want dat poppetje op de fabriek had het gezien, en Hamilton kreeg het te horen net nadat die de pits in reed). Dan kun je wel excuses gaan zoeken en gaan zitten smeken, maar ze zaten gewoon 100% fout. Bord langs de baan was aan en messaging system van de FIA had het gemeld.
Zelfs de stewards hadden tijd nodig om te beslissen dat Hamilton toch echt ook in de fout was gegaan. Dat wordt hier vervolgens uiteraard uitgelegd als 'ze zoeken naar een excuus' en 'ze willen Hamilton helpen'. Maar je zóu natuurlijk ook kunnen inzien dat Hamilton alweer buiten was nog voordat de regie überhaupt doorhad dat de pitstraat dicht was, en het dus allemaal toch wel vrij rap was gegaan. En dat je dan op een vrij uniek moment waarop je een straf zou kunnen aanvechten vóórdat je'm moet inlossen graag wil zien waarom je'm hebt gekregen vind ik dan eigenlijk niet zo vreemd.
Maarja, die uitleg laat Hamilton misschien te veel op een sportman lijken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hamilton is iemand die graag wil weten hoe iets zit en koppelt dat terug. Niks mis mee dat hij naar de stewards ging voor een toelichting toen het kon. Dan kan hij zich erbij neerleggen en weer focussen op de race. Zijn reactie op de achterstand die hij moest overbruggen was ook gelaten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55
Heeft iemand een goed plaatje van die pit entry aldaar en hoe zichtbaar de lampen werkelijk zijn? Ik vond op de wazige onboard beelden de verlichting ook best wel hopeloos lijken qua zichtbaarheid.

Schuldig blijft, maar hoe zichtbaar was het bij inrijden voor een coureur.

[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 07-09-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wormaap schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:36:
[...]

Zelfs de stewards hadden tijd nodig om te beslissen dat Hamilton toch echt ook in de fout was gegaan. Dat wordt hier vervolgens uiteraard uitgelegd als 'ze zoeken naar een excuus' en 'ze willen Hamilton helpen'. Maar je zóu natuurlijk ook kunnen inzien dat Hamilton alweer buiten was nog voordat de regie überhaupt doorhad dat de pitstraat dicht was, en het dus allemaal toch wel vrij rap was gegaan. En dat je dan op een vrij uniek moment waarop je een straf zou kunnen aanvechten vóórdat je'm moet inlossen graag wil zien waarom je'm hebt gekregen vind ik dan eigenlijk niet zo vreemd.
Maarja, die uitleg laat Hamilton misschien te veel op een sportman lijken.
Voordat Hamilton bij de stewards op visite ging had hij ook al bij het team aan de pitmuur gestaan, met Ron Meadows (sports director, die AFAIK in direct contact met FIA staat), Toto Wolff, James Vowles, .... Die hadden vast wel even de beelden kunnen terug halen die FOM intussen al een keer of 3 had laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:35:
Dus jij zegt dat die borden en vlaggen langs de baan totaal geen nut hebben? Want de coureurs hoeven niet te weten waar ze staan, dat moet maar 1 van de 6000 man op de fabriek opvallen en het doorgeven aan de race engineer die het aan de coureur meld? Volgens mij dachten de stewards in Oostenrijk daar toch anders over.
Dit is wel een lastige situatie met de pit ingang direct na Parabolica. Borden voor de pitingang aan de pitzijde zou men niet of veel te laat zien dus staan ze aan de buitenkant van de bocht, wat wellicht niet de meest intuitieve plek is.

De straf was terecht, toch zou je dit geval wel moeten herzien denk ik want als deze onduidelijkheid zich voordoet als er echt mensen bij de pitingang aan het werk zijn kan het levensgevaarlijke situaties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Suicyder schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:39:
Heeft iemand een goed plaatje van die pit entry aldaar en hoe zichtbaar de lampen werkelijk zijn? Ik vond op de wazige onboard beelden de verlichting ook best wel hopeloos lijken qua zichtbaarheid.

Schuldig blijft, maar hoe zichtbaar was het bij inrijden voor een coureur.
Het pitlane closed bord staat (gekgenoeg?) niet bij de pit entry, maar aan de buitenkant van parrabolica zijn twee borden die daarvoor gebruikt worden, waarop op dat moment een groot kruis zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:35:
[...]

Dus jij zegt dat die borden en vlaggen langs de baan totaal geen nut hebben?
Nee, ik zei dat de coureur niet de lokatie van elk lampje hoeft te weten.

Daarbij, en dat zal vast nog logischer klinken, als 1 bord defect raakt / is tijdens de race en Race Control communiceert dat naar de pitmuren, moet dan Race Control "ook" de race stilleggen om elke coureur een Post-IT te geven over een kapot bord? Of zou het logisch zijn dat dit over de radio wordt doorgegeven?

Fact of the matter; als je wil binnenkomen voor een pitstop, sorteer je redelijk rechts voor in Parabolica. Dat de knipperende lampen alleen links hangen (ik durf te stellen rustig 30m tussen coureur en ophangpunt) en dat je bij uitkomen van Parabolica ook nog eens zon tegen hebt, dan is het best lastig onder je halo door kijken of het "geel SC" is of "geel/rode SC" op een bordje van nog geen meter breed.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De pit lane werd gesloten vanwege een gevaarlijke situatie, namelijk het weghalen van de auto van Magnussen. Waarom kan Race Control in dit soort situaties niet gewoon een berichtje over alle boordradio's van de coureurs gooien? Lijkt me technisch prima mogelijk. Zoals hierboven wordt beschreven, gaat nu het signaal eerst naar de pitmuur, die het weer naar de coureur moet communiceren. Ook gaat het naar de borden, maar die zijn in de onboard video onleesbaar en zelfs een ervaren coureur als Hamilton heeft ze compleet gemist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
@Wormaap het is hetzelfde als gaan lopen zeuren bij de scheidsrechter over een vrije trap. Die ziekte moet je niet willen laten doorebben in andere sporten naar mijn mening.

los daarvan wel interessant:
Mercedes team boss Toto Wolff said after the race that the pitlane being closed went unnoticed by the team because it was preparing for Hamilton’s pitstop and the focus was not on the timing screens – it was only when a UK-based strategist saw the message that they realised, and it was too late.

But Masi, who was not responding directly to Mercedes’ comments but explaining his decisions independently, says there are multiple parts to the signal used for the closure of the pitlane.

“One is for the driver, the light panels have a big red X on it. Depending on the circuit, there are either two panels or one panel.

“At this circuit we have two panels [on the outside mid-corner and at the exit of Parabolica] that display that cross to signify the pitlane is closed from a trackside perspective.

“Additionally, the software that the teams use has the pitlane shown as red with pitlane closed.

“The third element to that is on the timing page that has all the incident notifications pop up. That says ‘pitlane closed’ on page three.”
Er zijn dus meer plekken waarop zichtbaar is dat de pitlane closed is.
https://the-race.com/form...tion-over-closed-pitlane/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:42:
[...]

Het pitlane closed bord staat (gekgenoeg?) niet bij de pit entry, maar aan de buitenkant van parrabolica zijn twee borden die daarvoor gebruikt worden, waarop op dat moment een groot kruis zichtbaar was.
En daar zit hem de verwarring, althans bij mij wel. Bij pit exit is het natuurlijk heel voor de hand liggend met de lichten maar ik zat tijdens de herhalingen ook te zoeken naar een rood licht bij de pit entry, niet aan de linkerzijde van de baan een kruis wat staat te knipperen... (en de verwarring was er ook bij de commentatoren).

En natuurlik wist Hamilton zoals jij ook al aangaf na o.a. gesproken te hebben met management langs de baan dat ie fout, dat hij dan toch nog gaat "proberen" vind ik eigenlijk bij nader inzien nog wel voor hem pleitten ook want dat betekent dat "overwinningen" toch nog wel belangrijk voor hem zijn ondanks dat de kans groot is dat ie dit jaar weer de nodige records de boeken uit rijdt en zich misschien wel minder dan ooit zorgen hoeft te maken over het kampioenschap (want Bottas reed gister weer rond als een vaatdoek).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
Tk55 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:48:
De pit lane werd gesloten vanwege een gevaarlijke situatie, namelijk het weghalen van de auto van Magnussen. Waarom kan Race Control in dit soort situaties niet gewoon een berichtje over alle boordradio's van de coureurs gooien? Lijkt me technisch prima mogelijk. Zoals hierboven wordt beschreven, gaat nu het signaal eerst naar de pitmuur, die het weer naar de coureur moet communiceren. Ook gaat het naar de borden, maar die zijn in de onboard video onleesbaar en zelfs een ervaren coureur als Hamilton heeft ze compleet gemist.
Bij de FE gebruiken ze dit al, Bij FCY word dit naar alle rijders omgeroepen vanuit de wedstrijdleiding met een countdown wanneer dit ingaat en dit afgelopen is ( van 5 naar 1).
Zie geen reden waarom dit in de F1 niet kan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:42:
[...]

Ah kijk dat wist ik niet, niet de meest handige locatie wellicht. Maar ik had geen idee hoe het zat, dacht een paar lampen op de hoek van de pitmuur. Fout :)
Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:51:
[...]

Bij de FE gebruiken ze dit al, Bij FCY word dit naar alle rijders omgeroepen vanuit de wedstrijdleiding met een countdown wanneer dit ingaat en dit afgelopen is ( van 5 naar 1).
Of een all car wide announcement zoals je ook wel bij de Indycars ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door Suicyder op 07-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
https://www.formula1.com/...ts_race_win_in_doubt.html

De video waar je de rode kruizen ziet. Ze staan links, maar ze komen gewoon vanaf rechts je blikveld in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Waah schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:54:

De video waar je de rode kruizen ziet. Ze staan links, maar ze komen gewoon vanaf rechts je blikveld in...
Zo die kan je niet missen inderdaad |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:51:
[...]
Ah kijk, dat is nuttige info! Dit soort dingen vallen natuurlijk vaak pas op als het een keer mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Suicyder schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:55:
[...]

Zo die kan je niet missen inderdaad |:( 8)7
Dit is wel slowmotion volgens mij. Dus ik KAN me voorstellen dat je ze mist.
Maar als je ze mist, tja.... HAM is verantwoordelijk gewoon. Niet de baan, niet de stewards.

En Hamilton neemt zelf ook verantwoordelijkheid trouwens. Hij wijst verder niet. Dus dat kan je hem ook niet kwalijk nemen. Alleen vind ik dat je de scheidsrechter gewoon moet volgen. Als je het niet eens bent, kun je een appeal aantekenen. Daar dat is níét de verantwoordelijkheid van Hamilton maar van zijn team.

net als de aanvoerder van een voetbalteam dat mag. Of men bij rugby een videoref heeft (en er níémand klaagt tegen een scheidsrechter overigens)

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 07-09-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Waah schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:54:

Team weet toch: "hey, er staat een haas voor de ingang van de pits met een hele trits marshals eromheen, wellicht is dat gevaarlijk?" *

Voor hetzelfde geld pakt ie een mashal mee die net een beentje op de inrit zet. Ook al ziet het eruit alsof je grootmoeder door een woonwijk gaat - hij rijdt daar gewoon ergens rond de 200. Is gewoon gevaarlijk, en hij kwam er nog goed mee weg ook, en daarom GIO ook.(uit de race, volgende race thuiszitten wat mij betreft. maar ik zal wel een oranje bril hebben)

* .. en dat moet Ham gezien hebben, dus die had excuses moeten maken ipv verhaal gaan halen.

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 07-09-2020 14:09 . Reden: Ham .. ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

Chiron

Moderator Discord
Als je de lamp bij de pit entry zelf plaatst ben je gewoon te laat, ze zijn zo snel dat tegen de tijd dat je die lamp zou zien je niet meer uit kan wijken, danwel een gevaarlijke situatie veroorzaakt.

Ik zat ook al te kijken naar die 2 lampen links, dat waren toch echt wel rode kruizen ipv gele vlakken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:06:
Ik zat ook al te kijken naar die 2 lampen links, dat waren toch echt wel rode kruizen ipv gele vlakken.
Klopt. De video op f1.com is van een stuk hogere kwaliteit dan de video die eerder voorbij kwam. Daar waren de kleuren wat vager. Het leek daardoor meer geel. Vermoedelijk komt dat door compressie of omdat het een screen cap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ben ik nou zo scheel? ik zie aan de linkerhand enkel het SC bord, terwijl ik aan de rechtkant aan het hek 2 erg kleine bordjes voorbij zie komen met kruisjes. 1 vlak voor waar het hek eindigt en 1 iets verder terug in de bocht.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:10:
Ben ik nou zo scheel? ik zie aan de linkerhand enkel het SC bord, terwijl ik aan de rechtkant aan het hek 2 erg kleine bordjes voorbij zie komen met kruisjes. 1 vlak voor waar het hek eindigt en 1 iets verder terug in de bocht.
Die 2 fel rood knipperende kruizen die je aan de buitenkant van de bocht van rechts naar links door het beeld ziet bewegen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Haal je links en rechts niet door elkaar? :+

Rechts van de baan zie ik een SC bord. Links van de baan zie ik 2x een rood kruis. (klein want ver weg. Maar dit zijn wide-angle beelde dus in de realiteit zijn ze dichterbij en groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:31:
[knip] Dat je zelf ook niet een systeem hebt wat kijkt of de pitstraat open is, is gewoon de eigen schuld. Dat de FIA het wegstopt is jammer, maar als een auto bij het begin van de pitstraat staat, dan moet dat gewoon mee worden genomen in je beslissingen. Als Hamilton dan de lampen aan de zijkant niet ziet omdat ie op zijn stuur zit te kloten, dan is dat ook gewoon een fout.

Ik zie nog steeds niet waarom men het alleen op pech wil gooien, terwijl het toch duidelijk is dat ze fout zaten. En of ze nou 11 of meer seconden hadden om een keuze te maken, is irrelevant imo. Voor hetzelfde geld was het 5 seconden of 30. De kans dat het fout ging blijven, was groot. De rest van de teams (minus Alfa) zat wel gewoon op te letten (hoe goed die erbij zaten is even afwachten, maar ze hadden de call wel)
Bij de race van Brazilië in 2016 gebeurde bij Red Bull hetzelfde, sterker, beide wagens kwamen toen naar binnen toen Ericsson zijn auto in de pitsingang "parkeerde". Je moest er zelfs omheen rijden om in de pits te kunnen geraken.

Verstappen geen straf, de melding pitsstraat gesloten kwam wat later pas, Ricciardo wel een straf, die was te laat. Ricciardo werd binnengehaald onder het mom van "leeglopende band", maar dat zal eerder een excuus zijn geweest om een straf te kunnen ontlopen ;)

Wel een aardig verschil in de opgelegde straf: 5 sec. time penalty (eventueel in te lossen tijdens een pitstop) tegen nu 10 sec. stop and go (zonder dat er wat aan de wagen mag gebeuren).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:23

DataGhost

iPL dev

Waarschijnlijk :+ Boven de linker vangrail zie je een behoorlijk bord met rood/oranje [ X ] en ongeveer twee seconden later nog eentje, daarna komt de pit entry pas in beeld. De onboard camera's zijn niet supergeweldig, ondanks dat ze HD zijn, en vallen nog steeds ver in het niet bij het menselijk oog. In het echt is het veel duidelijker dus. Het lijkt misschien alsof er "SC" staat maar het is een kruis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_jFDA7kQYeOHjoSWcZEZurJa2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sxM641eMQ9yQKIk2tgRCW5kd.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:03
Dat wij die bordjes pas in de herhaling zien ok, maar:
1 dit is die gasten hun baan, full time.
2 ze doen een trackwalk. Neem ik aan dat je daarbij let of waar alle borden staan. Dat je dat doorneemt met je team. En het team dit met jouw.
3 incident bij de ingang van de pitstraat. Goh het zou wel eens kunnen zijn dat ze de pitentry dichtgooien. We (team en rijder) zullen maar even extra hierop letten.

Ik vind het een fout van hamilton en/of het team. En iedereen maakt wel eens een fout. Dit was alleen een kostbare. Tenminste, op race niveau gezien dan. Voor het kampioenschap is het gewoon een klein foutje.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
En ik snap de coureur ook wel, die kijkt naar rechts langs de apex van de bocht, en het eerste instinct bij geel is om direct de pits in te duiken. Maar die kruizen zijn toch duidelijk zat, en keiharde faal van het team. Die had meteen over de radio 'pitlane closed' moeten roepen.
Volgens mij belde er zelfs iemand vanuit Brackley naar de crew om te melden dat de pitlane entry gesloten was omdat ze het niet door hadden op het circuit bij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:16:
En ik snap de coureur ook wel, die kijkt naar rechts langs de apex van de bocht, en het eerste instinct bij geel is om direct de pits in te duiken. Maar die kruizen zijn toch duidelijk zat, en keiharde faal van het team. Die had meteen over de radio 'pitlane closed' moeten roepen.
Volgens mij belde er zelfs iemand vanuit Brackley naar de crew om te melden dat de pitlane entry gesloten was omdat ze het niet door hadden op het circuit bij Mercedes.
Het filmpje wat wordt gedeeld: Chiron in "[F1 2020] Race 8 GP van Italië" laat het in realtime zien, niet vertraagd of zo. Hamilton zal toch echt wel het e.e.a. gezien (kunnen) hebben met die snelheid, net als die gele lamp in de stofwolk van Bottas in Oostenrijk (was there a yellow....?).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
DataGhost schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:15:
[...]

Waarschijnlijk :+ Boven de linker vangrail zie je een behoorlijk bord met rood/oranje [ X ] en ongeveer twee seconden later nog eentje, daarna komt de pit entry pas in beeld. De onboard camera's zijn niet supergeweldig, ondanks dat ze HD zijn, en vallen nog steeds ver in het niet bij het menselijk oog. In het echt is het veel duidelijker dus. Het lijkt misschien alsof er "SC" staat maar het is een kruis.

[Afbeelding]
Ah ik las dat inderdaad als SC, Slechte ogen terwijl ik al een bril draag :+
Aan de rechterkant aan het hek aan de bovenkant zie ik ook kleine bordjes met alsof daar een kruis op staat (boven het witte SC bord) en daar was ik mee verward.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De timelapse laat dit keer nog maar eens zien hoe de hele rangorde op de schop ging :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dat is dus wat Toto Wolff zei. Dat iemand van op de fabriek op pagina 3 van het timing scherm met daarop de berichten van de FIA open had staan en daarop "pitlane closed" zag staan. Slordig dus dat ze op de pitmuur daar niet op letten en alleen een strategist op de fabriek.

Maar hierboven gaf al iemand aan dat Michael Masi "opheldering" heeft gegeven dat op de track map feed die de teams op de pitmuur hebben de pitstraat ook rood wordt als deze gesloten is. Dus in principe is het een dubbele fout van Mercedes, ze hadden op de pitmuur twee indicatoren moeten hebben. Nog naast dat Hamilton het ook had moeten weten.

Maarja, Kimi wist het dus ook niet. "What does the X mean? Does it mean we have to go through the pitlane? Or that it is closed?" En tegen de tijd dat z'n engineer antwoorde was Kimi figuurlijk al een ronde verder (letterlijk reed die over start finish :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Hindsight has 20/20 vision

Dat wij in de herhaling en gefocussed op die borden overduidelijk zien dat de pitlane gesloten is, is nog iets anders dan in volle race die wagen onder controle te moeten houden, instellingen aanpassen omdat je dus in een SC situatie zit en zorgen dat je je bocht alsnog goed neemt. Lewis heeft een fout gemaakt, maar ik denk dat er wel meer zouden zijn geweest als er helemaal geen communicatie was vanuit de pit naar de wagens.

En ja, het werd als eerste in Brackley opgemerkt, maar van daaruit kan je niets naar de wagen sturen.

Zowel Lewis als het team zijn in de fout gegaan en kunnen enkel zichzelf de schuld geven. Maar heb de indruk dat hier weer een hele hoop goede stuurlui staan die het vanop de wal beter denken te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:28
Toto Wolff heeft het ook nog enigzins toegelicht, waarom ze het dus blijkbaar niet gezien hebben:
Het leek op een walk in the park uit te draaien voor Lewis Hamilton en dat had het ook moeten zijn. Maar zijn race nam een enorme wending na een wat Toto Wolff noemt ‘ongelukkige samenloop van omstandigheden’.

Het stond ergens in een hoekje van een scherm: pitlane closed. Maar niemand bij Mercedes zag het toen de gebeurtenissen elkaar snel opvolgden, legt teambaas Toto Wolff uit na de chaotische Italiaanse Grand Prix. “Het was een vreemd verloop van omstandigheden, misschien hadden we het eerder kunnen zien.”
Wolff weet inmiddels ook waar hij had kunnen zien dat de pits dicht was.”Die kruizen kunnen wij niet zien. Als de coureur ze niet ziet, is de enige manier om te zien dat te zien, pagina 4 van het FIA communicatie systeem. Daar kijkt niemand op zodra de safety car ingezet wordt.
https://www.formule1.nl/n...to-wolff-legt-uit-waarom/

Blijkbaar heeft iemand het wel gezien blijkt uit het artikel maar ja te laat... ach misschien wel goed voor heel de formule 1 om wat minder uit te gaan te van automatismen en gewoon scherp alle informatie in de gaten te houden.

Het was in die zin ook wel een uitzonderlijke situatie, want SC naar buiten is normaal gesproken natuurlijk meteen auto's naar binnen, de overtreders hadden natuurlijk "het geluk/de pech" net daar te zijn, voordat het goed en wel bij iedereen door was gekomen dat de pitstraat dicht was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Chefbierrr schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:11:
[...]

Ik denk ook dat je best mag zeggen, misschien moeten jullie de leesbaarheid voor de mensen achter het stuur ook beter maken. De laffe bordjes aan de zijkant zag ik ook pas in de herhaling op 100 fps. Dan kan rijder ook nog zelf bepalen, hey hier gaat iets niet goed....
Beetje hetzelfde als Verstappen vorig jaar he...?
Die zijn pole in Mexico kwijtraakte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TIGER1125 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:25:
Het was in die zin ook wel een uitzonderlijke situatie, want SC naar buiten is normaal gesproken natuurlijk meteen auto's naar binnen, de overtreders hadden natuurlijk "het geluk/de pech" net daar te zijn, voordat het goed en wel bij iedereen door was gekomen dat de pitstraat dicht was.
Zoals ik gisteren al schreef. Giovinazzi kreeg te horen "safety car, safety car" bij het ingaan van de tweede chicane (tussen curva grande en lesmo 1). Uitkomen ascari chicane (de laatste dus, voor het rechte stuk voor parabolica) roepen ze hem pas binnen. Alfa Romeo was dus gewoon echt oer en oer dom. Die hadden ruim een halve seconden om de situatie te beoordelen. En dus ook te reageren op alle meldingen (rode pitstraat op track map + melding op timing systeem), en om nog eens te herevalueren op basis van dat letterlijk elk team in de pitstraat staat en geen enkele coureur, op Hamilton na, de pits in rijdt. Like, bij Sainz (op P2) wordt er ook een pit call gemaakt, maar het duurt echt niet lang voordat die wordt opgevolgd door een pitlane is closed, stay out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:03
Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:24:
[...]
Maar heb de indruk dat hier weer een hele hoop goede stuurlui staan die het vanop de wal beter denken te kunnen doen.
:+ Echt wel :Y geef mij maar een vrije training in zo'n auto en ik zal het wel even laten zien. Misschien dat ik wel een paar vrije trainingen nodig heb wil oefenen.

Geen garanties of reclamaties achteraf :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zowel Lewis als het team zijn in de fout gegaan en kunnen enkel zichzelf de schuld geven. Maar heb de indruk dat hier weer een hele hoop goede stuurlui staan die het vanop de wal beter denken te kunnen doen.
Volgens mij ging het over het feit dat Lewis ging klagen bij de stewards. Niet of wij het beter zouden hebben gedaan O-) O-) .

Ik heb ook wel eens een bordje gemist op de snelweg, met als gevolg een boete. Maar dan ga ik ook niet klagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Waah schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:41:
[...]

Volgens mij ging het over het feit dat Lewis ging klagen bij de stewards. Niet of wij het beter zouden hebben gedaan O-) O-) .

Ik heb ook wel eens een bordje gemist op de snelweg, met als gevolg een boete. Maar dan ga ik ook niet klagen :X
We weten natuurlijk niet wat hij gezegd heeft of hoe de discussie verlopen is. Misschien zij hij wel: bedankt jongens, nu krijg ik nog eens een uitdaging en de fans een leuke race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:48:
[...]

We weten natuurlijk niet wat hij gezegd heeft of hoe de discussie verlopen is. Misschien zij hij wel: bedankt jongens, nu krijg ik nog eens een uitdaging en de fans een leuke race :+
"geen probleem Lewis, doen we het volgende race gewoon dunnetjes over" _/-\o_

nee ik vind dat de beste moet winnen. En Lewis is zeker één van de beste op de grid. Bottas viel gisteren wel echt hard door de mand zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Die Red Bull was slecht dit weekend; Ook al is het niet je circuit, de ene verliest aan de lopende band plekken en de ander rijd kansloos achteraan. Blij dat Monza weer voorbij is.

Gasly wel geweldig. Zat op het puntje van me stoel de laatste paar rondes. Sainz had er dik de pee in, en ook terecht. Uiteindelijk een knotsgekke race, wel leuk! Jammer van Vettel en Leclerc, maarja misschien wel wat ze verdienen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:22
Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:48:
[...]

Haha... Als je zag hoe geïrriteerd hij erbij liep met zn PA denk ik dat het iets anders is gegaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Sebas1337 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:51:
[...]

Haha... Als je zag hoe geïrriteerd hij erbij liep met zn PA denk ik dat het iets anders is gegaan. :X
Na zijn stop & go:
Engineer: Lewis, you are xx seconds behind the pack
Lewis: That's some ***bullshit***

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:10
Crashhill schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:51:
Die Red Bull was slecht dit weekend; Ook al is het niet je circuit, de ene verliest aan de lopende band plekken en de ander rijd kansloos achteraan. Blij dat Monza weer voorbij is.
Albon had na de start bij T1 flinke schade aan zijn vloer opgelopen door een aanvaring met n.b. Gasly. Dan merk je dat wel op een circuit als Monza.. Kon hij vrij weinig aan doen natuurlijk.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Leviathius schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:23:
[...]

Albon had na de start bij T1 flinke schade aan zijn vloer opgelopen door een aanvaring met n.b. Gasly. Dan merk je dat wel op een circuit als Monza.. Kon hij vrij weinig aan doen natuurlijk.
Nope? Hij had een gat in de vloer aan de linkerkant. Opgelopen bij verdedigen met een van de Haas-coureurs. Stewards hebben Albon daar ook een straf voor gegeven IIRC.

Die aanvaring met Gasly was Gasly zijn linkervoorwiel dat "haakte" aan het rechterachterwiel van Albon. Beetje gelijk aan 2x Hamilton vs Albon en 1x Albon vs Magnussen dus. Dat was ook waarom Albon in de eerste ronde de eerste chicane deed afsnijden. En wat wel is onderzocht, maar geen straf voor is geweest (terecht want turn 1 incident in de drukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Martinspire

Awesomeness

Tk55 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:53:
[...]

Na zijn stop & go:

Ik hoop dat de rest goed naar de data gekeken heeft waarmee Hamilton weer naar voren kwam. Iets zegt me dat daar de motor toch weer gewoon op 100% staat, gezien de snelheid waar ie sommigen voorbij kwam. Alleen met Albon had ie wat moeite. Zelfs met de Renault die toch vrij hard leek te gaan dit weekend, had ie niet eens een rondje nodig om erbij te komen en in te halen.

Als er ergens te zien is waar de echte pace van de Mercedes zichtbaar was, dan was het wel dit weekend.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:45:
[...]

Ik hoop dat de rest goed naar de data gekeken heeft waarmee Hamilton weer naar voren kwam. Iets zegt me dat daar de motor toch weer gewoon op 100% staat, gezien de snelheid waar ie sommigen voorbij kwam. Alleen met Albon had ie wat moeite. Zelfs met de Renault die toch vrij hard leek te gaan dit weekend, had ie niet eens een rondje nodig om erbij te komen en in te halen.

Als er ergens te zien is waar de echte pace van de Mercedes zichtbaar was, dan was het wel dit weekend.
Mercedes had ruim 0.8 seconden voorsprong op de nummer 3 tijdens de kwalificatie, en dat zonder party mode 8)7

Edit: Ter vergelijking: het verschil tussen de nummer 3 en 10 was 0.48 seconden.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 07-09-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:10
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:43:
[...]

Nope? Hij had een gat in de vloer aan de linkerkant. Opgelopen bij verdedigen met een van de Haas-coureurs. Stewards hebben Albon daar ook een straf voor gegeven IIRC.

Die aanvaring met Gasly was Gasly zijn linkervoorwiel dat "haakte" aan het rechterachterwiel van Albon. Beetje gelijk aan 2x Hamilton vs Albon en 1x Albon vs Magnussen dus. Dat was ook waarom Albon in de eerste ronde de eerste chicane deed afsnijden. En wat wel is onderzocht, maar geen straf voor is geweest (terecht want turn 1 incident in de drukte).
Ah, my bad! Maargoed, alsnog had hij wat schade waardoor hij langzamer was.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:49:
[...]
Mercedes had ruim 0.8 seconden voorsprong op de nummer 3 tijdens de kwalificatie, en dat zonder party mode 8)7

Edit: Ter vergelijking: het verschil tussen de nummer 3 en 10 was 0.48 seconden.
Ik verwacht eigenlijk al de hele dag een fomfilmpje waarin de acties van Ham langskomen vanaf het moment van de pitactie. Dus inclusief de X en de Haas en het rondje op de step. Hij rijdt met een seconde of 2 voorsprong (1 ronde!!) de pit in, raakt die 32 seconden kwijt en loopt vervolgens tot 17 seconden op Gasly in ondanks dat ie niet constant geen vrije lucht heeft. Ja, als die een hele race doorrijdt staat het hele veld inclusief Bot op een rondje achterstand.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
pjottum schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:59:
[...]

Ik verwacht eigenlijk al de hele dag een fomfilmpje waarin de acties van Ham langskomen vanaf het moment van de pitactie. Dus inclusief de X en de Haas en het rondje op de step. Hij rijdt met een seconde of 2 voorsprong (1 ronde!!) de pit in, raakt die 32 seconden kwijt en loopt vervolgens tot 17 seconden op Gasly in ondanks dat ie niet constant geen vrije lucht heeft. Ja, als die een hele race doorrijdt staat het hele veld inclusief Bot op een rondje achterstand.
Conclusie: Formule 1 is leuker als we doen alsof Mercedes niet bestaat (of als Hamilton achteraan rijdt) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 17:26
ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:02:
[...]
Conclusie: Formule 1 is leuker als ik doe alsof Mercedes niet bestaat (of als Hamilton achteraan rijdt) :+
ftfy :F

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 09:57

iichel

Gazoooo

[...]
Conclusie: Formule 1 is leuker als we doen alsof Mercedes niet bestaat (of als Hamilton achteraan rijdt) :+
Dan is het Formule Max. Net zo saai.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]
Oftewel de F1.25 of F1.5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:49:
[...]

Dat niet alleen, ze hadden ook niet eens een tow nodig, waar dat voor anderen toch 0,3 of meer scheelde.
Haal je die weg bij de nummer 3 e.d. dan is het dus 1,1s of meer!

Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes niet ergens aan het cheaten is. Als teams toch dingen doen om 0,0x seconden te verbeteren, dan is een volle seconde sneller gewoon onmogelijk zonder vals spel.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 07-09-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
iichel schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:04:
[...]

Dan is het Formule Max. Net zo saai.
Inderdaad. Als Max, of wie dan ook, met zo'n voorsprong vooraan rijdt is het ook saai ja. Maar een dominantie als nu hebben we nog nooit gehad. Niet tijdens de Ferrari dominantie, en ook niet tijdens de RBR dominantie.

[ Voor 20% gewijzigd door ThomasG op 07-09-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tja, ik heb het niet zo met Monza. Denk dat het komt doordat het een high-speed circuit is en je 80% van het circuit vol gas aan het rijden bent. Niettemin valt op dat:
  • Circuit Monza en Red Bull Racing geen goede combinatie is;
    Toch gek als je bedenkt dat de RB15 (lees: AT) wel de race wist te winnen;
  • Engine mapping en afstelling auto lastig is voor teams;
    Heb persoonlijk de indruk dat je nu maar één engine mode voor sommige teams (denk hier specifiek RBR) het lastig is om de juiste te vinden. Daarnaast opvallend van Mercedes dat ze de auto hebben geconfigureerd voor 'schone' lucht
  • Mercedes toch het beste ontwerpteam heeft van auto. Immers deden de roze versies het ook erg goed. RBR moet toch eens kijken waarom ze zo vast blijven houden aan Newey, want denk dat deze combinatie uitgewerkt is;
  • De FIA/steward het lastig vinden om Mercedes/Hamilton te bestraffen. Waar Giovinanzi snel bekend was, duurde het voor Hamilton een eeuwigheid;
  • Gasly zijn sporen heeft verdient dit weekend. Vanaf 2021 denk ik dat we wederom Gasly naast Verstappen gaan krijgen. Dit resultaat verdient een stoeltje in een ander team;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 10:37
Tk55 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:53:
[...]

Na zijn stop & go:

Ik verstond "Awesome" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19
Dat zei die ook :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Woudloper schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:48:
Niettemin valt op dat:
  • De FIA/steward het lastig vinden om Mercedes/Hamilton te bestraffen. Waar Giovinanzi snel bekend was, duurde het voor Hamilton een eeuwigheid;
Dat weet je niet. Zoals al eerder genoemd in dit topic, is het niet duidelijk of de overtredingen parallel of sequentieel worden bekeken. Het laatste zou het tijdsverschil tussen de straffen kunnen verklaren.

[ Voor 12% gewijzigd door Tk55 op 07-09-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54

pro_6or

amateur_60r

Tja, ik heb het niet zo met Monza. Denk dat het komt doordat het een high-speed circuit is en je 80% van het circuit vol gas aan het rijden bent. Niettemin valt op dat:
    Heb persoonlijk de indruk dat je nu maar één engine mode voor sommige teams (denk hier specifiek RBR) het lastig is om de juiste te vinden. Daarnaast opvallend van Mercedes dat ze de auto hebben geconfigureerd voor 'schone' lucht
  • Mercedes toch het beste ontwerpteam heeft van auto. Immers deden de roze versies het ook erg goed. RBR moet toch eens kijken waarom ze zo vast blijven houden aan Newey, want denk dat deze combinatie uitgewerkt is;
  • Gasly zijn sporen heeft verdient dit weekend. Vanaf 2021 denk ik dat we wederom Gasly naast Verstappen gaan krijgen. Dit resultaat verdient een stoeltje in een ander team;
Gasly heeft al een hele mooie kans gehad. Toen riep bijna iedereen (ik niet) dat hij Zo nodig weg moest, was een aanfluiting vond men. Nu draait hij lekker en heeft hij bij deze win enorm veel geluk en moet hij weer terug van iedereen. Wederom van mij niet. Albon heeft Lewis met zijn kapotte aero 4 rondes achter zich gehouden. Iets wat ik Gasly nog nooit ook maar 1 ronde heb zien doen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gasly zit op dit moment gewoon goed bij AT. Draait lekker, heeft het naar zijn zin (tenminste dat straalt hij uit).
Dan zie ik nog eerder KVY daar weg gaan en een vervanger op zijn plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

[list]
Maar niet vergeten hoe die winst tot stand kwam. Gasly stopte vrij vroeg en had daarna onwijs veel geluk met de SC en rode vlag.. anders had hij nooit in de buurt van het podium gestaan. Hij heeft maximaal geprofiteerd van de chaos.
De herstart heeft hij wel goed zelf gedaan door de slechte start van Stroll af te straffen, en daarna Sainz af te houden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
[...]
Volgens mij lees ik nergens iets anders en is iedereen het daar wel over eens. Volgens mij gaat de discussie er vooral over of iets wel / niet duidelijk te zien is voor een coureur en of Hamilton nou wel of niet tijdens het stil leggen van de race langs de stewards had moeten gaan.

Ik snap overigens heel goed dat men deze fout heeft kunnen maken, zowel het team als coureur mag dan schuldig zijn... hij was ook wel makkelijk te maken deze.

Dat Hamilton ze "mist" snap ik ook nog wel enigszins, komt door Parrabolica heen, zit misschien net eventjes wat op zijn stuur te rommelen, zal misschien te horen hebben gekregen dat er rechts van hem wat te verwachten valt qua kapotte auto die er staat dus heeft daar misschien wat focus op, ziet wat door zijn blikveld heen komen maar "was dat nou geel? rood? kruis? Ah pitstraat laten we maar eens nieuwe banden halen zodat ik de rest weer op een minuut achterstand kan gaan rijden".

En voor de FIA ook meteen weer een mooie voor in de ideeénbus, plaats ook een lamp bij de pit entry zoals bij de pit exit staat welke aangeeft of hij open / gesloten is. Kost misschien weer een paar tientjes maar dat zal het probleem niet hoeven te wezen bij de F1 :+
pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:54:
[...]
Albon heeft Lewis met zijn kapotte aero 4 rondes achter zich gehouden. Iets wat ik Gasly nog nooit ook maar 1 ronde heb zien doen.
Lewis vond het allemaal wel prima denk ik, die wist ook dat Max langs de kant stond, had de snelste ronde in de pocket, Bottas lag vlak voor hem dus die loopt ook amper in en de rest wat voor hem reed gaat waarschijnlijk de rest van het jaar nog niet zoveel punten bij elkaar rijden als Lewis nu heeft.

Daarnaast Albon die waarschijnlijk vind dat ie nog wel wat te bewijzen heeft ten opzichte van Lewis, ik zou het als Lewis zijnde dikke prima vinden. Aan het eind van de race even excuses maken voor de situatie inrijden pitstraat, tas inpakken en door naar de volgende race.

Albon daarentegen weer eens aangetoond niet beter te zijn dan Dr Marko en Horner ons willen doen geloven, hij was niet snel genoeg, zit weer in de hoek waar auto's elkaar van de baan af rijden e.d.

[sarcastische_modus]Misschien moeten ze Lance Stroll eens bellen mocht Vettel hem vervangen bij Racing Point... Stroll was gewoon weer volwassen aan het rijden, foutloos en deed wat ie moest doen, zichzelf niet op laten naaien, hok naar huis rijden en podium pakken! :+[/sarcastische_modus]

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 07-09-2020 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:05:
[...]

Dat niet alleen, ze hadden ook niet eens een tow nodig, waar dat voor anderen toch 0,3 of meer scheelde.
Haal je die weg bij de nummer 3 e.d. dan is het dus 1,1s of meer!

Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes niet ergens aan het cheaten is. Als teams toch dingen doen om 0,0x seconden te verbeteren, dan is een volle seconde sneller gewoon onmogelijk zonder vals spel.
Of de rest is zo aan het slapen dat ze het zelf gewoon verpesten.

Er was ook een gerucht dat Mercedes aan Renault een tip had gegeven, waarmee de Fransen direct een paar tienden wonnen per ronde (Voor de Belgische GP). Toch?

Als dit een kern van waarheid heeft, geeft het aan dat de motoren bizar complex zijn. Een ontzettend moeilijke formule, welke met 1 andere letter of cijfer voor een totaal andere uitkomst kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 09:43
Anoniem: 499527 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:26:
[...]

Beetje hetzelfde als Verstappen vorig jaar he...?
Die zijn pole in Mexico kwijtraakte..
en terecht kwijtraakte inderdaad. Maar moeilijk te zien, behalve de auto die in de kreukels lag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 09:57

iichel

Gazoooo

[list]
De AT01 lijkt in de verste verte niet op de RB15, de AT01 is gewoon een eigen ontwerp.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

Haha een Finse gokker heeft 20 cent op dit podium gezet en daarmee 33400 euro gewonnen _/-\o_

https://svenska.yle.fi/ar...artippade-pallplaceringar

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Heb persoonlijk de indruk dat je nu maar één engine mode voor sommige teams (denk hier specifiek RBR) het lastig is om de juiste te vinden.
Het was nu de eerste race onder deze regels, vervolgens ook nog eens een circuit dat Red Bull niet ligt, en een andere Honda motor wint de race. En dan trek je de conclusie dat Honda het lastig vind de juiste mapping te bepalen?

Mercedes deed het anders ook niet veel beter. Ja, snel, maar ook flinke koelingsproblemen die ze niet onder controle konden krijgen, en dan met geluk en "loopholes" even onder de rode vlag de engine cover vervangen door een met meer openingen.
Daarnaast opvallend van Mercedes dat ze de auto hebben geconfigureerd voor 'schone' lucht
Niks nieuws toch? Doen ze al sinds 2014. 1-2 kwalificeren, bij de start hard wegrijden en 1-2 finishen. In dirty air rijden hebben ze nooit gekund. Eerst hadden ze mindere aero, en nu lijken ze juist zoveel flapjes en vleugeltjes te hebben dat dirty air het "verpest".
Mercedes toch het beste ontwerpteam heeft van auto. Immers deden de roze versies het ook erg goed.
En andere races waar een goede verwachting was voor RP lieten ze het na. Waaronder Spa en Silverstone.
RBR moet toch eens kijken waarom ze zo vast blijven houden aan Newey, want denk dat deze combinatie uitgewerkt is;
Eens, high rake moeten ze eens goed heroverwegen, met of zonder Newey.
De FIA/steward het lastig vinden om Mercedes/Hamilton te bestraffen. Waar Giovinanzi snel bekend was, duurde het voor Hamilton een eeuwigheid;
Elk incident zal apart beoordeeld worden. Dat van Giovinazzi was waarschijnlijk eerder gemeld bij de stewards dus werd ook het eerste beoordeeld. Had nu ook niet het idee dat het zolang duurde totdat Hamilton zijn straf bekend werd (na die van Giovinazzi).
Totdat die één slechte race heeft in de RB. Dan staat hier weer iedereen met de hooivorken "had nooit terug moeten komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:54:
Iets wat ik Gasly nog nooit ook maar 1 ronde heb zien doen.
4 rondes met kapotte vloer niet nee, wel een halve met hele vloer.

spoiler:
Brazilië 2016 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:41
Vuvuzela schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:51:
Haha een Finse gokker heeft 20 cent op dit podium gezet en daarmee 33400 euro gewonnen _/-\o_

20 cent op alle mogelijke drie-tallen iedere race? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 15:50
durian schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:06:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Tk55 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:51:
[...]

Dat weet je niet. Zoals al eerder genoemd in dit topic, is het niet duidelijk of de overtredingen parallel of sequentieel worden bekeken. Het laatste zou het tijdsverschil tussen de straffen kunnen verklaren.
Sequentieel, het waren ook twee verschillende voorvallen, aangezien ze op verschillende momenten de pits in reden. Dan hangt het ook maar af van wanneer het binnenkomt enzo. Daarna moeten ze wel alle beschikbare beeldmateriaal, communicaties enzo doornemen om te kijken waar de fout lag. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat een signaleringssysteem niet werkt of niet zichtbaar was vanuit de auto, of dat dat bij de ene nog niet aan stond en bij de ander wel.
Om het sequentieel nog verder te benadrukken: volgens mij was er vorig jaar een race met redelijk wat incidenten waar het enorm lang duurde voordat iets eindelijk UI was, de stewards waren namelijk nog bezig met het behandelen van een eerder voorval. Als je iets naar de stewards stuurt voor investigation sturen ze daarna terug "ok gaan we naar kijken" en dan pas komt dat op TV in beeld. Aangezien ze bezig waren hebben ze dus ook geen "ok gaan we naar kijken" gestuurd voordat dat eerdere voorval was afgehandeld. Ik weet niet meer in welke race dat was helaas.

Edit: gevonden, Mexico 2019:
An added complication was that the stewards were busy with another matter. Daniil Kvyat had been reported for an unsafe release in front of Daniel Ricciardo, and a hearing about that commenced 15 minutes after the end of qualifying. While the stewards were tied up they could not pursue the Verstappen case.

“The stewards were then in the middle of a hearing with Toro Rosso and Renault, about the alleged unsafe release, so they can’t issue a summons to attend a hearing, which is the formal notification.
Hm, nja, misschien een beetje anders omdat ze in een hearing zaten, maar het waren in ieder geval nog steeds afzonderlijke incidenten.

Edit2: opgezocht, vanaf de UI tot de straf van GIO 7:44 min, van daaraf tot de straf van HAM 5:15 min.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 07-09-2020 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]
In mijn paralelle universum zonder Mercedes is VER al 3x WDC, heeft 35 zeges en 22 poles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
durian schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:06:
[...]

Je zal alleen zelden zoveel winnen met een drietal zoals deze race en met een Ham/Bot/Max erbij zou het vast al vele malen minder uitbetalen.Aangezien dit een once in a million years result is, niet echt lucratief waarschijnlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54

pro_6or

amateur_60r

R2D2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:24:
[...]

Volgens mij lees ik nergens iets anders en is iedereen het daar wel over eens. Volgens mij gaat de discussie er vooral over of iets wel / niet duidelijk te zien is voor een coureur en of Hamilton nou wel of niet tijdens het stil leggen van de race langs de stewards had moeten gaan.

Ik snap overigens heel goed dat men deze fout heeft kunnen maken, zowel het team als coureur mag dan schuldig zijn... hij was ook wel makkelijk te maken deze.

Dat Hamilton ze "mist" snap ik ook nog wel enigszins, komt door Parrabolica heen, zit misschien net eventjes wat op zijn stuur te rommelen, zal misschien te horen hebben gekregen dat er rechts van hem wat te verwachten valt qua kapotte auto die er staat dus heeft daar misschien wat focus op, ziet wat door zijn blikveld heen komen maar "was dat nou geel? rood? kruis? Ah pitstraat laten we maar eens nieuwe banden halen zodat ik de rest weer op een minuut achterstand kan gaan rijden".

En voor de FIA ook meteen weer een mooie voor in de ideeénbus, plaats ook een lamp bij de pit entry zoals bij de pit exit staat welke aangeeft of hij open / gesloten is. Kost misschien weer een paar tientjes maar dat zal het probleem niet hoeven te wezen bij de F1 :+

[...]

Lewis vond het allemaal wel prima denk ik, die wist ook dat Max langs de kant stond, had de snelste ronde in de pocket, Bottas lag vlak voor hem dus die loopt ook amper in en de rest wat voor hem reed gaat waarschijnlijk de rest van het jaar nog niet zoveel punten bij elkaar rijden als Lewis nu heeft.

Daarnaast Albon die waarschijnlijk vind dat ie nog wel wat te bewijzen heeft ten opzichte van Lewis, ik zou het als Lewis zijnde dikke prima vinden. Aan het eind van de race even excuses maken voor de situatie inrijden pitstraat, tas inpakken en door naar de volgende race.

Albon daarentegen weer eens aangetoond niet beter te zijn dan Dr Marko en Horner ons willen doen geloven, hij was niet snel genoeg, zit weer in de hoek waar auto's elkaar van de baan af rijden e.d.

[sarcastische_modus]Misschien moeten ze Lance Stroll eens bellen mocht Vettel hem vervangen bij Racing Point... Stroll was gewoon weer volwassen aan het rijden, foutloos en deed wat ie moest doen, zichzelf niet op laten naaien, hok naar huis rijden en podium pakken! :+[/sarcastische_modus]
Je weet dat Albon al in de 1e chicane een aanrijding had met Gasly? Daardoor had hij flinke Aero schade. Lewis vond het allemaal wel prima. Ja ja.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 23:01

epo

AT had niet gewonnen zonder safety cars en was gewoon 8ste of 9de geworden.

Het lastige voor RB was de RB16, ik denk niet de motor want -> AT

Mercedes heeft ook meer geld en kan op meerdere ontwerpen gokken, RB niet.

Ik geloof niet dat Gasly terug naar RB gaat, lijkt mij beter voor iedereen als hij bij AT kan blijven en straks met de budgetcaps zou het kunnen dat ze juist bij AT meer budget krijgen en dus mogelijkheden.
Laat hem lig volgend jaar daar nog rijden want de RB17 zal waarschijnlijk ook lastig te rijdenzijn. Daarnaast is Kyvat daar nu wel klaar is. En de Japanner die dan komt kunnen ze mooi met Gasly meten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:24:
[...]

Wat is daar sarcastisch aan. Stroll is echt niet zo'n watje zoals hij op gestempeld heeft gekregen door o.a Mol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online

Laat ik daar nu echt helemaal niets van geloven. Heb al heel heel veel noteringen gezien, maar 167.000 tegen 1 is onzin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04

g0tanks

Moderator CSA

Met 20 verschillende coureurs zijn er 20^3=8000 verschillende podiums mogelijk. Haal daar Williams, Alfa Romeo en Haas vanaf en je houdt 14^3=2744 over. Zet op alles €0,20 in en je bent €549 euro kwijt. Als het 10 seconden per combinatie duurt om in te zetten ben je wel bijna 8 uur bezig, maar ook dan heb je een aardig uurloon te pakken.

Klinkt bijna als gratis geld. Wat mis ik?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het zal psychologisch zijn. Toen de UI kwam was het nog steeds SC en saaie boel, er gebeurde weinig on track. Toen kwam de crash van Leclerc en vrij vroeg in die SC (toen we nog met replays bezig waren) kwam de straf van GIO, na 7 minuten en 44 seconden. Toen kwam de rode vlag, nog een stapel replays, waaronder die van de LED-borden en dan is de verwachting dat ze hetzelfde gedaan hebben dus dat de straf ook tegelijkertijd beslist moet zijn, ook al is dat helemaal niet zo, want ze waren er niet tegelijkertijd mee bezig. Nog meer replays en gehannes met die Ferrari later, een rokend wiel en een mierenkolonie in de pitstraat en dan is daar na 5 minuten 15 seconden ook de penalty voor HAM. Dus die was eigenlijk juist sneller gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chefbierrr schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:32:
[...]

en terecht kwijtraakte inderdaad. Maar moeilijk te zien, behalve de auto die in de kreukels lag 8)7
Gele vlag was er toen al ver voordat Max op dat punt was, waar Bottas stond.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 07-09-2020 18:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

g0tanks schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:23:
[...]

Met 20 verschillende coureurs zijn er 20^3=8000 verschillende podiums mogelijk. Haal daar Williams, Alfa Romeo en Haas vanaf en je houdt 14^3=2744 over. Zet op alles €0,20 in en je bent €549 euro kwijt. Als het 10 seconden per combinatie duurt om in te zetten ben je wel bijna 8 uur bezig, maar ook dan heb je een aardig uurloon te pakken.

Dat bijna elke race het podium uit een verschillende volgorde van HAM-BOT-VER bestaat en dat de payout daarvoor waarschijnlijk nog lager is dan de ingezette 20 cent. Dus dan ben je naar verwachting elke race 548 euro en 8 uur kwijt.

Je wiskunde klopt overigens niet helemaal, want een podium met VER-VER-VER kan niet. Het weghalen van Williams, Alfa Romeo en Haas zal de combinaties met de hoogste payout ook overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
g0tanks schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:23:
[...]

Dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er geen Merc/Red Bull op het podium terecht komt en je bij een dergelijke uitslag waarschijnlijk al een stuk minder dan je oorspronkelijke inzet terugkrijgt. Ik bedoel wanneer is de laatste keer dat er geen van de grote teams op het podium stonden? Ik zou het niet weten tbh, maar waarschijnlijk heel lang geleden.

Ik heb geen idee of het fake news is, maar ik zou het niet eens zo onrealistisch vinden. De man die wint rijdt ook nog eens bij een van de "zwakkere" F1.5 teams (ik bedoel normaal zou je als er al geen Merc/RB/Ferrari op het podium staan toch wel verwachten dat het McLaren/RP/Renault zou zijn die voor de winst gaan). Op basis van de kwalificatie ook niet meteen de meest logische volgorde. Dit is gewoon een podium dat normaal gesproken vrijwel 0 kans heeft om ooit voor te komen.

Maar goed, misschien is het inderdaad fake. Ik ben niet zo thuis in de gokwereld, maar als iemand me voor de race dit aanbod had gedaan dan had ik die 20 cent toch in m'n zak gehouden (en nu gebaald waarschijnlijk :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Snowdog op 07-09-2020 18:39 ]

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.