Toon posts:

[F1 2020] Race 8 GP van Italië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:
  • 86.256 views

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:25:
[...]

Dat is gewoon mooi, je zag dat ook in de omhelzing bij het uitstappen. Ik geloof dat alleen Ocon slechte relaties heeft met andere Franse rijders, of in ieder geval met Gasly.
Ocon heeft slechte relaties met iedereen behalve Stroll. :z
Ooit waren Gasly en Ocon kennelijk hele goede vrienden, totdat Ocon kennelijk Gasly van de baan ging beuken om maar te winnen. Gasly was kennelijk meestal ook iets beter. Verder schijnt Ocon een hekel te hebben aan coureurs die beter presteerde dan hij omdat ze meer geld hadden. Ja, de ironie met Stroll ontgaat me niet, idem voor Ocon in 2014 in Prema. :P
RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:15:
Zit even onboards van bij ingaan SC terug te kijken. Bij Giovinazzi is wel heel slecht. Ingaan tweede chicane (tussen Curva Grande en Lesmo 1) krijgt hij te horen dat er SC is, en bij exit Ascari (laatste chicane dus) vertellen ze hem om te pitten. Ze hebben dus zeker halve ronde nodig om de call voor pit te maken, en het valt hen niet op dat letterlijk iedereen (op Hamilton na) buiten blijft?

Edit:
LOL, die van Kimi:
Safety Car, Safety Car => What a fucking surprise

Is that for the Haas or what? op zo'n manier van "daarvoor een SC?"

Vervolgens komt call om niet te pitten op strategie ("obviously lots will be pitting, we are staying out")

So what is X? You're not allowed to go through pitlane, or we have to go through pitlane? => ... Standy... ... Yeah, the pit entry is closed, it will be closed for Antonio => How is it closed, because he is out the ... already? In the pits, all of them => I'll get back to you... Okay the Kimi, the pitlane was closed, pitlane was closed. => But the other cars, did they go through the pitlane? => No, only Antonio.
:N

Maar ik vraag me af of Max al klaar is met ventileren op het team en dan bedoel ik ook echt iedereen. Hij begint langzaam weer gefrustreerd te raken, dat is duidelijk, maar nu is de woede niet meer gericht op Renault maar op het team. Terecht omdat de RB16 op haar beste dag, ongeveer net zo snel lijkt te zijn als de RB15, maar de RB15 was stabieler. Ik heb ook de indruk dat de mappings van Honda erg gevoelig zijn en in de war lijken te raken als de auto niet voorspelbaar is. Maar vandaag lijkt het probleem eerder de hitte te zijn geweest. Dat of er is iets in de sidepods gevlogen, maar het zouden ook meerdere problemen kunnen zijn. Immers lijkt het erop dat de ERS er al uitlag voordat Max de pitsstraat verliet voor de herstart. Toen kreeg hij al te horen om van recharge af te blijven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Zou het concept van de Alpha Tauri niet gewoon beter zijn met lagere rake? Zouden ze Newey daar op los kunnen laten en daar mee in 2021 verder gaan (is vast te simpel gedacht maar ik vraag me af in hoeverre het Red Bull concept nog te verbeteren is aangezien het ze tot nu toe nog niet is gelukt).

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Krankenhausen schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:03:
Zou het concept van de Alpha Tauri niet gewoon beter zijn met lagere rake? Zouden ze Newey daar op los kunnen laten en daar mee in 2021 verder gaan (is vast te simpel gedacht maar ik vraag me af in hoeverre het Red Bull concept nog te verbeteren is aangezien het ze tot nu toe nog niet is gelukt).
Door het hele corona gebeuren en uitstellen van de 2021 regels naar 2022 is er een token systeem ingevoerd. Aero development is vrij, chassis development etc zit een token systeem op. Dus nee "even omgooien" gaat niet want daar heb je te weinig tokens voor. @DaniëlWW2 gaf eerder vandaag nog aan dat de fout bij de RB16 in de stijfheid van het chassis zou zitten (dat het chassis flext, en dat de issues geeft) en zelfs dat al problematisch zou zijn om op te lossen binnen het token systeem. Een nieuw chassis met nieuwe wielophanging etc zal dus zeker niet "even" kunnen binnen het token systeem.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:38:
<> Maar ik vraag me af of Max al klaar is met ventileren op het team en dan bedoel ik ook echt iedereen. Hij begint langzaam weer gefrustreerd te raken, dat is duidelijk, maar nu is de woede niet meer gericht op Renault maar op het team. Terecht omdat de RB16 op haar beste dag, ongeveer net zo snel lijkt te zijn als de RB15, maar de RB15 was stabieler<>
Na deze race dacht ik dat ook, maar een paar races geleden was ie juist in de knuffel modus.
De RB16 lijkt slecht te tweaken (jaja) per circuit in tegenstelling tot de RB15 die veel breder inzetbaar was.
En dat ie daar van baalt - daar is ie vast niet alleen in.
Dat het tweede team ze aan alle kanten voorbij gaat, daar zou ik ook zwaar gefrustreerd om zijn - alsof op de lagere school de onderbouw de speelplaats van de bovenbouw overneemt :+
En dat was het wel vandaag, een soort inverse wereld, ik vond het hoogst vermakelijk.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Krankenhausen
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:08:
[...]

Door het hele corona gebeuren en uitstellen van de 2021 regels naar 2022 is er een token systeem ingevoerd. Aero development is vrij, chassis development etc zit een token systeem op. Dus nee "even omgooien" gaat niet want daar heb je te weinig tokens voor. @DaniëlWW2 gaf eerder vandaag nog aan dat de fout bij de RB16 in de stijfheid van het chassis zou zitten (dat het chassis flext, en dat de issues geeft) en zelfs dat al problematisch zou zijn om op te lossen binnen het token systeem. Een nieuw chassis met nieuwe wielophanging etc zal dus zeker niet "even" kunnen binnen het token systeem.
Dat was ook een beetje mijn idee. Je kan de chassis niet veranderen, maar wel de coureurs en sponsors omgooien. Het is een beetje heel ver gezocht, maar ik vroeg mij af of een AT met Newey aero voor 2021 wellicht niet beter zou kunnen zijn dan een doorontwikkeling van de huidige Red Bull.

• franssie

franssie

Save the albatross

Krankenhausen schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:12:
[...]

Dat was ook een beetje mijn idee. Je kan de chassis niet veranderen, maar wel de coureurs en sponsors omgooien. Het is een beetje heel ver gezocht, maar ik vroeg mij af of een AT met Newey aero voor 2021 wellicht niet beter zou kunnen zijn dan een doorontwikkeling van de huidige Red Bull.
Ik hou van dit soort omdenken. Geen idee of het realistisch is maar zeker resultaatgericht.

edit: Dan moet je wel VER ontslaan en in dat team zitten, een andere rijder mag wat mij betreft blijven of wisselen met RBR

[Voor 11% gewijzigd door franssie op 06-09-2020 23:19]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:08:
[...]

Volgens mij was ik dat niet. :P
Ik gaf aan dat het waarschijnlijk niet mogelijk is om het chassis te vervangen vanwege tokens. Zelfs als het kan zit je nog met ophanging. Maar het vermoeden over het chassis is er nu al weken, maar dat lijkt het ook niet te zijn. Deze RB16 lijkt een aerodynamisch stall probleem te hebben in langzame bochten. Dat lijken ze te compenseren met extra vleugel. Rij je minimale vleugel in een langzame bocht zoals Ascari, dan ga je kennelijk zo de muur in. :z

Ik denk dat dit ook misging op zaterdag, simpelweg te veel vleugel moeten zetten en alsnog geen balans. Het stomme was dat in sectortijden, Max niet eens zoveel slechter was dan Mercedes. Mercedes reed gewoon alles en iedereen aan gort in S2. Rake kan je ook verlagen per circuit en dat zou hier ook wel eens mee kunnen hebben gespeeld.

Het is denk ik echt iets met de vloer en misschien wel de achterwielophanging. In ieder geval is Monza nu voorbij en is het wel klaar met de zeer lage neerwaartse druk circuits.
Krankenhausen schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:12:
[...]

Je hebt alleen te maken met een doorlopende organisatie die je beter bijeen kan houden voor 2022. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
  • Nu online
franssie schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:16:
edit: Dan moet je wel VER ontslaan en in dat team zitten, een andere rijder mag wat mij betreft blijven of wisselen met RBR
Alle vier de coureurs staan onder contract van Red Bull of zo. Bij driver swaps is dat nog nooit een issue geweest en Helmut Marko heeft ook vaak genoeg aangegeven dat ze het voordeel hebben van vier coureurs die ze kunnen laten rijden waar ze willen. Maar zou me tegelijkertijd ook niks verbazen als Verstappen een clausule heeft dat ze hem niet terug kunnen zetten. Heeft immers vaak genoeg verlengd om iets te mogen eisen.

• franssie

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:19:
<>
Je hebt alleen te maken met een doorlopende organisatie die je beter bijeen kan houden voor 2022. ;)
Die snap ik niet? Waarom zou die niet bijeen kunnen blijven? Die nieuwe auto moet komen dus daar heb je dat team voor nodig, samen met de data van de (tsja dan wel B) rijders, die overigens toch niet zo slecht lijken te zijn.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Krankenhausen schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:03:
De AT is zowat een RB15 (vandaar dat ie het heel aardig doet), dus als Newey daar iets mee zou willen doen, het ontwerp ligt alweer jaren op de plank?

Seizoen 2015 had Red Bull overigens ook de plank aardig misgeslagen vwb ontwerp, het is niet alsof het eerder al niet eens is misgegaan.

Testing, one, two ...

• Krankenhausen
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:40:
[...]

De AT is zowat een RB15 (vandaar dat ie het heel aardig doet), dus als Newey daar iets mee zou willen doen, het ontwerp ligt alweer jaren op de plank?

Seizoen 2015 had Red Bull overigens ook de plank aardig misgeslagen vwb ontwerp, het is niet alsof het eerder al niet eens is misgegaan.
Dat klopt maar men mag het chassis voor komend jaar niet wijzigen dus, daarom dacht ik. Wat als..

Maar goed, er zitten ook nadelen aan. En het RB16 chassis is waarschijnlijk voldoende voor 2e en 1e gaan ze ook niet worden met AT chassis.

Ik vond het wel interessant om over na te denken.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Ja, nou, het is alleen niet misgegaan. Buiten deze race om, waar het hele weekend ook wel echt alles niet liep, is de RB16 een stuk sneller dan de AT, zeg RB15. Elk weekend stond Max op het podium.

De auto is nog niet op zijn top, verre van, maar we zijn ook pas 2 maanden bezig. Het is gewoon een bizar seizoen met steeds heel weinig tijd, dat helpt ook niet. De cape, de hoge achterwielophanging, het zal vastbwT verrassingen hebben gegeven.

Max had wielspin bij de start. Daarna wilde hij voorzichtig zijn in de chicane. Dat snap ik 100%. Dan valt net Bottas terug tot voor zijn neus. Max was sneller, alleen kon op het rechte stuk er nooit voorbij. Maar hij was zelfs in dit rampenweekend dus sneller onderweg dan merc2. Bottas was dan de slechtste om achter te zitten in de DRS trein. De beste wagen. Pitstop veel plekken verloren (waarom? Iemand dat gezien). Bij de herstart was de motor (of wellicht het batterij pakket “ERS recharge off max” oververhit). Daarna dan maar uitgevallen. Hopelijk is de motor nog OK en iig een nieuwe versnellingsbak er weer bij volgende race.

Een enorme deceptie, en ik ben ook wel geschrokken maar Max zelf (en die praat weinig onzin) denkt volgend weekend weer vol mee te knokken. Als hij dan Bottas op merite aankan ziet de wereld er weer anders uit.

Groetjes en trusten! :z

een treffende spreuk

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-03 22:57
pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:16:
Ja, nou, het is alleen niet misgegaan. Buiten deze race om, waar het hele weekend ook wel echt alles niet liep, is de RB16 een stuk sneller dan de AT, zeg RB15. Elk weekend stond Max op het podium.

De auto is nog niet op zijn top, verre van, maar we zijn ook pas 2 maanden bezig. Het is gewoon een bizar seizoen met steeds heel weinig tijd, dat helpt ook niet. De cape, de hoge achterwielophanging, het zal vastbwT verrassingen hebben gegeven.

Max had wielspin bij de start. Daarna wilde hij voorzichtig zijn in de chicane. Dat snap ik 100%. Dan valt net Bottas terug tot voor zijn neus. Max was sneller, alleen kon op het rechte stuk er nooit voorbij. Maar hij was zelfs in dit rampenweekend dus sneller onderweg dan merc2. Bottas was dan de slechtste om achter te zitten in de DRS trein. De beste wagen. Pitstop veel plekken verloren (waarom? Iemand dat gezien). Bij de herstart was de motor (of wellicht het batterij pakket “ERS recharge off max” oververhit). Daarna dan maar uitgevallen. Hopelijk is de motor nog OK en iig een nieuwe versnellingsbak er weer bij volgende race.

Een enorme deceptie, en ik ben ook wel geschrokken maar Max zelf (en die praat weinig onzin) denkt volgend weekend weer vol mee te knokken. Als hij dan Bottas op merite aankan ziet de wereld er weer anders uit.

Groetjes en trusten! :z
Voor de pitstop stond hij 7e of 8e achter Bottas en na de pitstop lag Verstappen rond de 12e plek. Ik snapte het ook niet.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:33
remycuber schreef op maandag 7 september 2020 @ 01:08:
[...]

Voor de pitstop stond hij 7e of 8e achter Bottas en na de pitstop lag Verstappen rond de 12e plek. Ik snapte het ook niet.
Er waren al een aantal (stuk of 4) die een pitstop voor de eerste SC hebben gemaakt. Deze hebben bij de SC zelf geen stop gemaakt en konden daardoor een heleboel plekken goedmaken.

-

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:43

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is een slecht weekend voor Red Bull en op Monza waar ze nooit goed gaan. Bovendien had de motor van Max bij de start al problemen. Het is maar een race, volgende week de volgende alweer en dan zou het zomaar weer eens compleet anders kunnen zijn.

"When you grow up your heart dies"

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-03 03:24
What a weird race.

I wasn't sure exactly on how to do the usual race pace analysis. I decided to do it as I usually do (taking all the laps, removing the outliers, etc) and also to create one chart for the race before the red flag and one for the race after the red flag. At the end of the day we ended up getting two mini races one after the other.

1) Whole race

2) Before the red flag

3) After the red flag

What a horrible race for Bottas by the way. No speed whatsoever. It is true that Mercedes sets up their car to be faster in clean air, but still, his performance was very poor.

Source: As usual, me

[Voor 3% gewijzigd door f1bythenumbers op 07-09-2020 06:06]

F1pace

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

sjaool schreef op maandag 7 september 2020 @ 02:05:
Het is een slecht weekend voor Red Bull en op Monza waar ze nooit goed gaan. Bovendien had de motor van Max bij de start al problemen. Het is maar een race, volgende week de volgende alweer en dan zou het zomaar weer eens compleet anders kunnen zijn.
Om het even Cruijfiaans uit te drukken: "Om wereldkampioen te worden, moet je elke race kunnen winnen". Het materiaal is dus niet geschikt om wereldkampioen te worden.

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:14
CF230 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:27:
[...]

Oei... “this engine is a joke” Daar worden ze in Japan niet blij van...

Maar hoe dit nou verder moet bij RB... Misschien moet iedereen maar gewoon met een Merc motor gaan rijden, wordt het misschien wat spannender...
Dat ze niet blij worden in Japan dat moet dan maar. RBR moet een goede auto aan MAX leveren, en dat gebeurd keer op keer niet. Dat MAX nu die motor a joke noemt, daar heeft hij alle recht toe.

Soms moet je gewoon met je vuist op tafel slaan.

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:25
Wom schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:18:
HAM kan nu al sparen. Die gaat met twee vingers in de neus winnen.
Nou....
Dan moet hij geen domme dingen gaan doen :+
Volgende keer optimischer mensen! :7

[Voor 29% gewijzigd door Timple op 07-09-2020 07:17]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
CF230 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:27:
[...]

Oei... “this engine is a joke” Daar worden ze in Japan niet blij van...

Maar hoe dit nou verder moet bij RB... Misschien moet iedereen maar gewoon met een Merc motor gaan rijden, wordt het misschien wat spannender...
Diezelfde motor lag in de auto die de race won.

alles kan off-topic

• Mrs Redhair
Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:33:
[...]

Diezelfde motor lag in de auto die de race won.
Het is nog steeds a joke.

GAS kreeg de overwinning in zijn schoot geworpen door de straf van HAM. HAM die vervolgens als een warm mes door de boter weer naar voren kwam.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 20:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Mrs Redhair schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:42:
[...]

GAS kreeg de overwinning in zijn schoot geworpen door de straf van HAM. HAM die vervolgens als een warm mes door de boter weer naar voren kwam.
En zonder die straf van HAM had GAS nog altijd P2 gereden. VER is uiteraard zwaar teleurgesteld. Hij had zelf een wagen waarmee hij P1 had kunnen finishen met wat meer geluk. En dat hoort nu eenmaal bij de sport. Wat geluk hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Woudloper schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:12:
[...]

Om het even Cruijfiaans uit te drukken: "Om wereldkampioen te worden, moet je elke race kunnen winnen". Het materiaal is dus niet geschikt om wereldkampioen te worden.
Ik heb het al eerder gezegd dat Verstappen bij RBR nooit een kans gaat maken om wereldkampioen te worden .
De enige die zijn zaken dit jaar en zeer waarschijnlijk (zolang Mercedes niet besluit te stoppen) ook de komende jaren goed voor elkaar heeft kwa materiaal en organitorisch is Mercedes .

Zolang er geen mensen weg gaan of de fabriek besluit te stoppen gaat er de komende jaren niets veranderen en wordt Mercedes fluitend elk jaar wereldkampioen .

"Beautiful Clean Coal"

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Tja, elk rondje drs, dat helpt.

Grappig dat Bottas dus niet 1 inhaalactie heeft gedaan, maar wel klaagt dat ie zijn turboboost knopje miste.

ping 127.212.23.124

• Mrs Redhair
pjottum schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:47:
[...]

Tja, elk rondje drs, dat helpt.

Grappig dat Bottas dus niet 1 inhaalactie heeft gedaan, maar wel klaagt dat ie zijn turboboost knopje miste.
Bottas is gewoon geen inhaalwonder. HAM wel, met of zonder drs, zijn snelheid was gewoon veel hoger dan wat er gereden werd in het middenveld. Getuige zijn opeenvolgende snelste rondes

• DoubleDutch
  • Laatst online: 08:00
Denk dat RBR volgend jaar de handen vol gaat hebben aan McLaren met een mercedes motor achterin.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hopelijk krijgen meer van deze knotsgekke races!
Pff.. wat was dit genieten _/-\o_ _/-\o_

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:38

basvn

Breezand - NHN

zelfs hier was RBR gister niet sterk in

[Voor 27% gewijzigd door basvn op 07-09-2020 08:24]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

basvn schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
McLaren dat duidelijk geen favoriet naar voren schuift ;) Gelijke behandeling voor de twee.

• Ankona
[...]

Er reden nog meer wagens rond met Mercedes en Renault motoren, die heeft Gasly er ook achter gehouden. Dat hij naar voren kwam is vooral geluk, daarna is hij wel op eigen kracht vooraan gebleven.

alles kan off-topic

• Ankona
DoubleDutch schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:09:
Denk dat RBR volgend jaar de handen vol gaat hebben aan McLaren met een mercedes motor achterin.
Die Renault motor is ook niet zo gek meer. Nadeel voor McLaren is dat ze volgend jaar hun tokens moeten gebruiken om die nieuwe motor erin te klussen ipv om verbeteringen door te voeren.

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12

Float like a butterfly, sting like a bee.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DoubleDutch
  • Laatst online: 08:00
Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:38:
[...]

Die Renault motor is ook niet zo gek meer. Nadeel voor McLaren is dat ze volgend jaar hun tokens moeten gebruiken om die nieuwe motor erin te klussen ipv om verbeteringen door te voeren.
Had begrepen dat zij de enige zijn die het vrij mochten doen omdat dit al eerder besproken was.

• RobertMe
  • Nu online
[Afbeelding]
Wel grappig dat de snelste pitstop dan bij Giovinazzi was. Uiteraard doordat hij de pitstop maakte toen het niet mocht en het een redelijk normale pitstop was. Daar waar de anderen allemaal tegelijk pitte waardoor het druk was in de pistraat (dus scherper de box inrijden en weer weg rijden) en er overal werd ge-double-stacked.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mrs Redhair schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:13:
[...]

Dat ze niet blij worden in Japan dat moet dan maar. RBR moet een goede auto aan MAX leveren, en dat gebeurd keer op keer niet. Dat MAX nu die motor a joke noemt, daar heeft hij alle recht toe.

Soms moet je gewoon met je vuist op tafel slaan.
Hij heeft dat zo niet gezegd. Hij zei this is a joke.

een treffende spreuk

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:14:
[...]

Hij heeft dat zo niet gezegd. Hij zei this is a joke.
1:08 minuut, je kan wel degelijk horen dat hij de engine een joke noemt ;)

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12
leekers schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:47:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd dat Verstappen bij RBR nooit een kans gaat maken om wereldkampioen te worden .
De enige die zijn zaken dit jaar en zeer waarschijnlijk (zolang Mercedes niet besluit te stoppen) ook de komende jaren goed voor elkaar heeft kwa materiaal en organitorisch is Mercedes .

Zolang er geen mensen weg gaan of de fabriek besluit te stoppen gaat er de komende jaren niets veranderen en wordt Mercedes fluitend elk jaar wereldkampioen .
Dat kan jij wel zeggen of gezegd, maar je hebt de kennis niet om dit te beargumenteren. Puur een uitspraak op ik denk dit of dat zonder enige know how te hebben wat er intern bij Mercedes en RB speelt.
Ik vind zulke uitspraken "Ik heb het al eerder gezegd" daarom ook zo overbodig.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 14:02

Kasai

Legendary

Lekker boeiend wat hij zei, het is toch gewoon zo. RBR en Honda willen kampioen worden maar leveren niet, dat is toch ook een joke.

Gisteren kon ik de race niet zo goed volgen als ik wilde omdat ik in de kroeg zat. Dus net nog even ea teruggekeken, super leuke race en ik gun het Gasley zo van harte. Ik las ergens dat er werd gezegd dat Gasley mazzel had, maar bij de herstart deed hij het uitstekend en omdat Hamilton nog de stop en go pentalty moest inleveren won hij op dat moment in feite al de race.

Jammer dat precies in de race dat Hamilton weinig punten pakte Max uit moest vallen, al had ik hem dit niet zien winnen. Denk dat we Hamilton even moet vergeten en dan hebben we nog best spannende strijd tussen Bottas en Verstappen voor plek 2 :)

Atlas#22744

• Justevo
  • Laatst online: 08:47
Kasai schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:30:
Jammer dat precies in de race dat Hamilton weinig punten pakte Max uit moest vallen, al had ik hem dit niet zien winnen.
Dat dus. Zelfs als Hamilton pech heeft dan heeft ie nog geluk. Zal je zien dat de enige race in het hele seizoen waar Hamilton weinig punten scoort een race is waar Verstappen uitvalt.

• Ankona
Lekker boeiend wat hij zei, het is toch gewoon zo. RBR en Honda willen kampioen worden maar leveren niet, dat is toch ook een joke.
Wat is daar een joke aan?
Williams zal ook wel kampioen willen worden. Hebben de zaken daar ook net niet voldoende voor op orde. Ferrari zal ook wel iets hoger willen eindigen.

Het is gewoon topsport met veel dimensies. Bij Mercedes scoren ze op de meeste dimensies goed tot zeer goed en daarom staan ze bovenaan. Alle andere teams laten links en/of rechts punten liggen. Team Verstappen is gewoon niet de beste dit jaar. En team Verstappen is dus Max, zijn begeleiding, zijn team, zijn auto, zijn motor en de knuffel waarmee hij slaapt. Gewoon het totaal plaatje.
Als je wint doe je het samen, als je verliest ook. Verstappen heeft zelf bij RBR een contract getekend en had er dus vertrouwen in dat hij daar op de best beschikbare plek zat. Ik vind dat een Vettel meer reden tot klagen heeft. Max moet gewoon uitkijken dat hij nu niet het voorbeeld van zijn vader volgt, die zat er leuk bij maar maakte zich met zijn geklaag overal onmogelijk.

alles kan off-topic

• Dentist
  • Laatst online: 26-03 19:06

Dentist

Next patient please...

Iets anders, als deze race iets aantoont, is dat als de usual suspects wegvallen, de f1.5 echt fantastisch spectakel kan leveren, zelfs op een oersaaie baan als Monza. Wmb mag de FIA zich wel achter de oren krabben om te kijken hoe ze dat verder kunnen stimuleren (alle credits aan Mercedes, maar voor de sport zijn races zoals gisteren een stuk beter).

• Edd
Dentist schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:41:
Iets anders, als deze race iets aantoont, is dat als de usual suspects wegvallen, de f1.5 echt fantastisch spectakel kan leveren, zelfs op een oersaaie baan als Monza.
Om heel eerlijk te zijn vond ik het spektakel best tegenvallen. Zelfs toen de "normale top 3" wegviel was het niets anders dan een DRS-treintje, waar amper werd ingehaald. Ik ben wel benieuwd naar het staatje met inhaalacties na de rode vlag. Ik vermoed dat we daarin zien dat de Alfa's en Williams'en terugvallen en Hamilton naar voren komt.

Alleen de Ferrari's zorgden voor het knalwerk ;)

-

• Ankona
Edd schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:54:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vond ik het spektakel best tegenvallen. Zelfs toen de "normale top 3" wegviel was het niets anders dan een DRS-treintje, waar amper werd ingehaald. Ik ben wel benieuwd naar het staatje met inhaalacties na de rode vlag. Ik vermoed dat we daarin zien dat de Alfa's en Williams'en terugvallen en Hamilton naar voren komt.

Alleen de Ferrari's zorgden voor het knalwerk ;)
Inhalen is ook erg lastig in deze sport en eigenlijk niet een belangrijk onderdeel. Kijk maar naar Mercedes, al jaren dominant met een auto waarmee nauwelijks ingehaald kan worden. Het spel draait om het managen van brandstof en banden en te proberen de ander onder druk te zetten zodat die problemen met zijn tactiek krijgt. Daarvan hebben we gisteren idd weinig gezien, niemand werd naar een extra stop gedwongen.

Het veld tussen Achter Mercedes en voor Alfa Romeo zit gewoon dicht op elkaar. (en Williams-Haas-Ferrari-Alfa maken het onderling ook nog redelijk spannend in de derde competitie)

alles kan off-topic

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
DoubleDutch schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:09:
Neuh.
Denk het niet.

Twee vingers in de neus voor McLaren.
RedBull strijdt volgend jaar met Alpine.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leveren wat niet precies? Als je mercedes zelf uit de verhouding haalt, is max met zijn bolide nog steeds de snelste van de rest (getuige de vele races, uitzondering daargelaten), dan heb je genoeg materiaal om dat te kunnen, maar niet zolang merc/merc rondrijd.

Elk jaar zeggen ze opnieuw, ze maken de auto op basis van bepaalde races die ze wel willen winnen, RBR heeft nooit goed gepresteerd op Monza (afaik max 4de de afgelopen 4 jaar), deze baan hebben ze geen focus op en het was op Mercedes na (en cheatferrari) altijd best of de rest.

Ze moeten alleen eens ga nadenken over de regels en toepassing ervan, ik denk dat er na de rode vlag gister amper van plekje is gewisseld over het hele veld, buiten de bekende mensen die naar voren gingen en wat DRS acties op mensen die het niet hadden, het is al lange tijd 'managen' ipv gewoon helemaal los gaan met die auto.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:23
Heeft iemand een idee of Bottas al tijdens z'n eerste rondes geforceerd een mindere engine mode moest aanspreken wegens overhitting van de PU? Dan snap ik die opmerking namelijk beter dat hij zei; "I can't race with this engine-mode"(of iets in die trend). Anders snap ik gewoon niet hoe Lewis ZO veel sneller kan zijn...

Overigens na alle negatieve reacties over RBR, laten we de volgende race maar eens afwachten wat er gebeurd op een circuit waar wel bochten in zitten... Want Monza staat echt op zichzelf.

[Voor 23% gewijzigd door Chefbierrr op 07-09-2020 10:10]

• N1v3K
  • Niet online
Ik heb gewoon het idee dat Bottas een goede qualifyer is.
Racen... Not so much.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Dentist schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:41:
Iets anders, als deze race iets aantoont, is dat als de usual suspects wegvallen, de f1.5 echt fantastisch spectakel kan leveren, zelfs op een oersaaie baan als Monza. Wmb mag de FIA zich wel achter de oren krabben om te kijken hoe ze dat verder kunnen stimuleren (alle credits aan Mercedes, maar voor de sport zijn races zoals gisteren een stuk beter).
De regie kan de focus ook gewoon verleggen natuurlijk naar die battles. Laat die Mercedessen en de Red Bull maar rijden nadat de lichten uitgaan en focus je op de rest. Want dat is iets dat men blijkbaar ook wel eens vergeet. Stopt Mercedes morgen, dan zou Max gewoon de meeste P1s nemen ineens. Dan moet je dus al 2 teams gaan straffen. Maar wat dan met RBR nummer 2?

Juventus in Italië heeft de afgelopen 9 jaar de competitie gewonnen. Moet men daar ook iets aan doen (bijvoorbeeld hen laten starten met maar 10 ipv 11 spelers)? Ben je een sprintloper op de 100m en stond de afgelopen 10+ jaar ene Usain Bolt naast je, mocht je dan 5 meter naar voren?

Er zijn zoveel sporten waarin athleten of teams jarenlang gedomineerd hebben. En nee, dat kan of mag je niet weghalen door hen zomaar dwars te zitten, want dat is net onsportief gedrag. Waar ga je trouwens de grens trekken?

Ja, door wat pech van de topteams en wat geluk van anderen hebben we hier een spannende race gezien. Maar daar was niets kunstmatig aan en kon op een andere baan totaal anders hebben uitgepakt. Er is geen quick fix, er is geen eenvoudige oplossing. De enige manier om dit op te lossen is door de sport zo hard aan te passen dat F1 geen F1 meer is en ook nooit meer zal worden.

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:16
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iedereen zat vlak op elkaar als je dan vooraan in de pitstraat staat is het moeilijk een gaatje vinden, waarschijnlijk moesten ze een seconde wachten op een gaatje voor ze weer op weg konden.

erutangiS

• Chefbierrr
Overigens zei Max: The engine is fucking hot mate, what a joke. Dus geen Alonso'tje.

Wel extreme frustratie, maar er zat dan ook werkelijk niks mee dit weekend.
Oooh wel kijken hoe de "bounce-back" is. Nieuw circuit, echte kansen om je te onderscheiden.

[Voor 50% gewijzigd door Chefbierrr op 07-09-2020 10:23]

• N1v3K
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:17:
[...]

Juventus in Italië heeft de afgelopen 9 jaar de competitie gewonnen. Moet men daar ook iets aan doen (bijvoorbeeld hen laten starten met maar 10 ipv 11 spelers)? Ben je een sprintloper op de 100m en stond de afgelopen 10+ jaar ene Usain Bolt naast je, mocht je dan 5 meter naar voren?
Beetje scheve vergelijking imo.
Dat zijn individuele- en teamprestaties. En een stukje strategie en tactiek als het om teameffort gaat.

Hier hebben we het over machines die aangepast en ingeregeld worden.
Je vergelijking zou kloppen als je zou zeggen... De voetballers en sprinters hebben betere schoenen o.i.d.
Of meer aerodynamische kleding dan de rest...

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-03 16:07

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

N1v3K schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:11:
Ik heb gewoon het idee dat Bottas een goede qualifyer is.
Racen... Not so much.
Dat idee heb ik ook altijd gehad. Hij is het perfecte voorbeeld van een gemiddelde coureur in een snelle wagen. Inhalen kan hij niet, banden managen is hij slecht in, evenals motor temps (denk ook aan Brazilië vorig jaar). En als er iemand achter zit zet hij 9 van de 10 keer de deur gewoon open.. Het is geen vechter zoals Verstappen en Hamilton dat zijn.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Chefbierrr
Overigens, als je PU (ICE) aan gort rijdt tijdens de race. Gaat de vervanging dan van je 3 toegestane wissels af?

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

iichel

Gazoooo

Chefbierrr schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:27:
Overigens, als je PU (ICE) aan gort rijdt tijdens de race. Gaat de vervanging dan van je 3 toegestane wissels af?
Zeker

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-03 15:49
Chefbierrr schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:27:
Ja. Daarom rijden ze op vrijdagen ook met een andere motor en versnellingsbak. Zodat die voor de race niet stuk gaan, mochten ze crashen.

• Chefbierrr
AI, dus dit weekend kan nog wel eens extra pijnlijk worden in de vorm van de toekomstige gridstraf. Die had je dan liever vandaag al gepakt...

• Edd
Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:02:
[...]

Inhalen is ook erg lastig in deze sport en eigenlijk niet een belangrijk onderdeel.
Natuurlijk is inhalen wel een essentieel en belangrijk onderdeel van de sport. Hoe wil je anders winnen als je op P3 start? Of dit nu op de baan is of via pitstops/tactiek maakt mij niet eens zo heel veel uit.
Kijk maar naar Mercedes, al jaren dominant met een auto waarmee nauwelijks ingehaald kan worden.
Dit gaat ook niet echt meer op. Kijk naar Lewis, van laatste naar P7.
Dat Bottas het niet kan, ligt toch echt meer aan de coureur dan aan de auto.
Het spel draait om het managen van brandstof en banden en te proberen de ander onder druk te zetten zodat die problemen met zijn tactiek krijgt.
Het hele tactiek is ook maar een schim van wat het geweest is. Het zou inderdaad leuk zijn als hier meer mee werd gedaan, maar niemand die iets durft te doen en ze volgen elkaar alleen maar. Mede omdat Track-position te belangrijk is geworden.
Daarvan hebben we gisteren idd weinig gezien, niemand werd naar een extra stop gedwongen.
Dat klopt, omdat iedereen tijdens de rode vlag een gratis stop hebben gehad. Stroll heeft er helemaal van geprofiteerd.
Het veld tussen Achter Mercedes en voor Alfa Romeo zit gewoon dicht op elkaar. (en Williams-Haas-Ferrari-Alfa maken het onderling ook nog redelijk spannend in de derde competitie)
Tja. Ik kijk naar de F1 als 1 hele competitie.

-

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Chefbierrr schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:31:
AI, dus dit weekend kan nog wel eens extra pijnlijk worden in de vorm van de toekomstige gridstraf. Die had je dan liever vandaag al gepakt...
Je mag wel gratis de versnellingsbak vervangen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Chefbierrr
Spotmatic schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:34:
[...]

Daar zat al een nieuwe in volgens mij..

• ThomasG
Spotmatic schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:34:
[...]

Als je de race niet uitrijd mag je inderdaad een aantal dingen zonder penalty vervangen.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:48
leekers schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:47:
[...]

Welk ander team op Mercedes na had hij dan heen gemoeten? RBR geeft hem de meeste kans om ooit wereldkampioen te worden zolang Hamilton nog bij Mercedes zit want van Ferrari hoef je weinig te verwachten (dat is organisatorisch een ramp), Renault doet het nu even leuk maar de vraag is hoe lang dat gaat duren en de rest is afhankelijk van een motorleverancier met een eigen team waardoor de kans dat je daarvoor terecht gaat komen al een stuk kleiner is.

Verstappen zit bij RBR nog altijd het best op dit moment, het wordt bij RBR alleen eens een keer tijd dat ze ene A. Newey van z'n troon af gaan tillen en de beste man iets minder belangrijk gaan maken binnen de organisatie. Probleem met Newey is namelijk hij bekend staat als iemand die volledige verantwoordelijkheid wil hebben wat betreft het concept / design en dat blijkt gewoonweg niet te werken in de hedendaagse F1.

Die Honda PU is het probleem niet, hij zal misschien iets tekort komen op de Mercedes PU maar dat verklaart lang niet het gat wat er nu is, die auto is fundamenteel gewoon niet goed en waar Mercedes een paar jaar geleden nog een PU had die de tekortkomingen weg kon poetsen op aero vlak heeft RBR dat met de Honda niet.

Ik zou zeggen, Newey eindelijk eens met pensioen en James Key eens bellen of ie misschien toch niet terug wil komen (misschien moeten Horner en Marko even op de knietjes) maar het is echt een doodzonde geweest dat ze die man ooit de deur uit hebben laten lopen bij Torro Rosso.

iRacing profiel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:40:
[...]

Williams zal ook wel kampioen willen worden. Hebben de zaken daar ook net niet voldoende voor op orde. Ferrari zal ook wel iets hoger willen eindigen.

Het is gewoon topsport met veel dimensies. Bij Mercedes scoren ze op de meeste dimensies goed tot zeer goed en daarom staan ze bovenaan. Alle andere teams laten links en/of rechts punten liggen. Team Verstappen is gewoon niet de beste dit jaar. En team Verstappen is dus Max, zijn begeleiding, zijn team, zijn auto, zijn motor en de knuffel waarmee hij slaapt. Gewoon het totaal plaatje.
Als je wint doe je het samen, als je verliest ook. Verstappen heeft zelf bij RBR een contract getekend en had er dus vertrouwen in dat hij daar op de best beschikbare plek zat. Ik vind dat een Vettel meer reden tot klagen heeft. Max moet gewoon uitkijken dat hij nu niet het voorbeeld van zijn vader volgt, die zat er leuk bij maar maakte zich met zijn geklaag overal onmogelijk.
Williams en Ferrari hebben nu niet de aspiraties wereldkampioen te worden. Red Bull belooft veel, maar maakt gewoon niks waar. Dát is de joke. Als ze er moeten zijn, dan laten ze het gewoon varen.

Als Max hier top 3 had gereden, dan had ie weer punten gewonnen op Hamilton, maar hij kan niet eens een herstart doen omdat zn motor het begeeft.

Verder is het token-systeem weer iets wat Mercedes gigantisch lijkt te helpen en de anderen tegen werkt. Ik snap niet waarom ze het chassis er ook onder hebben gegooid, dat mag een team toch zelf weten? Het lijkt me duidelijk dat Red Bull en Ferrari zeker een ander chassis willen, maar dat mag niet.

Martinspire - PC, PS4, X1

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat de langzame pitstop vooral kwam door de drukte in de pitstraat.

• Martin0
  • Laatst online: 24-03 17:41
Ik las ergens dat hamilton ook strafpunten op zijn licentie kreeg wat te begrijpen is en dat hij dicht tegen een schorsing aan zit. Maar als ik zo snel kijk zit hij na Spanje op 6 punten en kan ik niet zo snel vinden dat hij tussen spanje en nu er punten bij gekregen heeft.
Mocht dit wel zo zijn zou hij nu dan op 8 staan (verwacht ik want vermoedelijk +2).
Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:53:
[...]

Williams en Ferrari hebben nu niet de aspiraties wereldkampioen te worden. Red Bull belooft veel, maar maakt gewoon niks waar. Dát is de joke. Als ze er moeten zijn, dan laten ze het gewoon varen.

Als Max hier top 3 had gereden, dan had ie weer punten gewonnen op Hamilton, maar hij kan niet eens een herstart doen omdat zn motor het begeeft.

Verder is het token-systeem weer iets wat Mercedes gigantisch lijkt te helpen en de anderen tegen werkt. Ik snap niet waarom ze het chassis er ook onder hebben gegooid, dat mag een team toch zelf weten? Het lijkt me duidelijk dat Red Bull en Ferrari zeker een ander chassis willen, maar dat mag niet.
Over het algemeen is het vrij duidelijk dan MB de afgelopen jaren een aardige monopoly op de zaken heeft.
Kijk ook een aantal jaar terug waarbij de banden in het nadeel waren van MB en deze na een aantal races in het seizoen teruggezet zijn naar de banden van het jaar ervoor of aangepast zijn zodat deze beter zijn voor MB.

[Voor 60% gewijzigd door Martin0 op 07-09-2020 10:58]

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 20:49
Of Newey wel behouden, maar een andere plek hebben in het team. Ik begrijp dat hij nog erg analoog werkt. Dat werkte 10 jaar geleden nog wel, maar nu toch echt niet meer. Opnieuw hebben ze weer problemen met correlaties van de windtunnel. Niet vreemd als je grote chief engineer analoog denkt.

McLaren heeft het team op de schop gegooid en kijk eens, maken een mooie wagen waarmee ze goed meedoen. Dat wordt wat al 's er een Mercedes PU inkomt....

Nee het is goed dat Max met zijn kettingen rammelt, RBR laat het teveel liggen nu

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:43
Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:56:
Ik las ergens dat hamilton ook strafpunten op zijn licentie kreeg wat te begrijpen is en dat hij dicht tegen een schorsing aan zit. Maar als ik zo snel kijk zit hij na Spanje op 6 punten en kan ik niet zo snel vinden dat hij tussen spanje en nu er punten bij gekregen heeft.
Mocht dit wel zo zijn zou hij nu dan op 8 staan (verwacht ik want vermoedelijk +2).
Yup. 6+2 dus 8 inderdaad. Eerste punten vervallen in november.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Martinspire schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:53:
[...]

Het tokensysteem en het verbod om aan de meeste dingen veranderingen aan te brengen, is er in de eerste plaats gekomen om te zorgen dat de ontwikkel teams hun focus verleggen naar de wagens van 2022. Niet zodat er in het middenveld een deel van de teams hun focus op 2021 houden om dan in 2022 te gaan zeggen: ja, we presteren slecht omdat we zo laat begonnen zijn met de nieuwe wagen. De wagen voor 2021 moet een doorslagje worden van 2020 om kosten en tijd te besparen. Dat is op zijn minst het doel van de regels.

En ja, dat heeft als grootste nadeel dat volgend jaar in principe een doorslag gaat worden van de resultaten van dit jaar. Maar aangezien we uit een tijdperk komen dat vele teams liefst snel weer vergeten denk ik dat het de meeste teams ook een betere kans geeft in 2022.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

R2D2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:45:
[...]

...Probleem met Newey is namelijk hij bekend staat als iemand die volledige verantwoordelijkheid wil hebben wat betreft het concept / design en dat blijkt gewoonweg niet te werken in de hedendaagse F1.
Nogal een statement aangezien er tussen de auto van 2019 en 2020 relatief weinig / niets veranderd mocht worden en het imho dus niet Newey aangerekend kan worden dat het een beetje rot seizoen lijkt.

Puur als je kijkt naar Wikipedia: 2019 Formula One World Championship en Wikipedia: 2020 Formula One World Championship zijn de ingevulde tabelletjes "nou niet enorm" verschillend.

Kan het zijn dat we allemaal een beetje verkeerd kijken naar hoe het gaat? Want Verstappen (want daar hebben we het over qua RBR als team), doet het helemaal niet zo slecht. Gemiddeld (!!!) en zelfs met 2 hele slechte resultaten tot op heden, scheelt het "maar" 1.3 plekje gemiddeld wat er slechter voor hem gaat in de eerste 8 verreden races.

/edit: 1 zin weggevallen; als je de 2 slechte resultaten van 2020 om zou zetten naar een 6e plek, dan rijdt is minstens zo goed als vorig jaar.

[Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 07-09-2020 11:00]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sjaool

sjaool

Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:56:
Lewis had 6 strafpunten aangezien er op 28 juli 1 punt vervallen is. Hij kan trouwens nog wel even voor hij een schorsing zou krijgen. Je mag namelijk 12 strafpunten per 12 maanden hebben. Een punt blijft 1 jaar staan voor hij weer vervalt.

Btw Lewis heeft 2 strafpunten gekregen dus staat nu op 8 strafpunten.

[Voor 4% gewijzigd door sjaool op 07-09-2020 11:01]

• Ankona
LoeWn schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:57:
[...]

Yup. 6+2 dus 8 inderdaad. Eerste punten vervallen in november.
Hoezo +2? Ik weet niet precies de regels voor het toekennen van punten maar volgens mij zijn het er 1, 2 of 3 per incident.
Voor een +5 sec straf is het al automatisch 2 punten, een 10S S&G is bijna de zwaarste staf, lijkt mij dat dat dan 3 punten moeten zijn. (waarom zou dat anders mogelijk zijn?)

alles kan off-topic

• RobertMe
  • Nu online
ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:29:
[...]
Ja. Daarom rijden ze op vrijdagen ook met een andere motor en versnellingsbak. Zodat die voor de race niet stuk gaan, mochten ze crashen.
Naast wat @Spotmatic aangeeft v.w.b. vervangen versnellingsbak na uitvalbeurt. Het zijn ook twee compleet verschillende regels. Je mag 3 motoren gebruiken gedurende het seizoen, klaar. Die motoren moeten op vrijdag, zaterdag, en zondag gebruikt worden. Hoe je dat verder doet mag je zelf weten. Daarom dat juist motoren die richting het eind van de levensduur gaan op vrijdag worden ingezet omdat ze dan niet op "full beans" hoeven te draaien. Daarom dat ze (pas later in het seizoen) met een oude motor rijden.
Bij de versnellingsbak zijn de regels compleet anders. Een versnellingsbak moet 6 achtereenvolgende events mee gaan, maar daarbij staat een uitzondering dat de vrijdag (donderdag in Monaco) niet meetelt voor het event. Dus de regels stellen daarbij expliciet dat de versnellingsbak die je op vrijdag gebruikt niet de "race" bak hoeft te zijn. Daarom dat ze in het eerste weekend wel al met een "vrijdag bak" kunnen rijden.

Daarnaast zijn de versnellingsbak regels sowieso raar. Want als Verstappen in Mugello een nieuwe bak pakt, dan mag die volgens mij in Sochi ook een nieuwe pakken. Omdat die in Mugello een nieuwe had op basis van "vorige was kapot". En dat zal dan wel weer ermee te maken hebben dat als je bv een bakwissel doet tussen FP3 en Q dat de versnellingsbak dan geen volledig event heeft mee gedaan.

• Martin0
  • Laatst online: 24-03 17:41
RobertMe schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:08:
[...]

Naast wat @Spotmatic aangeeft v.w.b. vervangen versnellingsbak na uitvalbeurt. Het zijn ook twee compleet verschillende regels. Je mag 3 motoren gebruiken gedurende het seizoen, klaar. Die motoren moeten op vrijdag, zaterdag, en zondag gebruikt worden. Hoe je dat verder doet mag je zelf weten. Daarom dat juist motoren die richting het eind van de levensduur gaan op vrijdag worden ingezet omdat ze dan niet op "full beans" hoeven te draaien. Daarom dat ze (pas later in het seizoen) met een oude motor rijden.
Bij de versnellingsbak zijn de regels compleet anders. Een versnellingsbak moet 6 achtereenvolgende events mee gaan, maar daarbij staat een uitzondering dat de vrijdag (donderdag in Monaco) niet meetelt voor het event. Dus de regels stellen daarbij expliciet dat de versnellingsbak die je op vrijdag gebruikt niet de "race" bak hoeft te zijn. Daarom dat ze in het eerste weekend wel al met een "vrijdag bak" kunnen rijden.

Daarnaast zijn de versnellingsbak regels sowieso raar. Want als Verstappen in Mugello een nieuwe bak pakt, dan mag die volgens mij in Sochi ook een nieuwe pakken. Omdat die in Mugello een nieuwe had op basis van "vorige was kapot". En dat zal dan wel weer ermee te maken hebben dat als je bv een bakwissel doet tussen FP3 en Q dat de versnellingsbak dan geen volledig event heeft mee gedaan.
Volgens mij gelden de regels zo dat als hij de nieuwe bak pakt de 6 events regel dan ingaat voor die bak en hij dus 6 events moet doen voordat hij een nieuwe mag steken. Ik kan er naast zitten maar geloof dat het zo in elkaar steekt.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:40:
[...]

Je doet wel echt bij elke post enorm je best om Max zo slecht mogelijk af te schilderen. Ik zie daar geen reden toe. Max is het hele jaar al zijn stinkende best aan het doen te maximaliseren en neemt daarbij ook zo klein mogelijke risico’s. Ik zie weldegelijk de long game. Daarbij mag je best zeggen waar het op staat. 2 van de 8 races uitvallen door technische malheur is ook een slechte grap wanneer je probeert hoog te eindigen.

een treffende spreuk

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar Gasly is wel mooi de eerste niet Mercedes, Ferrari of Red Bull die een race heeft gewonnnen, sinds 2013. Yup, eerste keer in de V6 hybrid periode. Meteen dus ook de eerste keer dat er geen Mercedes, Ferrari of Red Bull op het podium stond sinds 2014.

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:14:
Maar Gasly is wel mooi de eerste niet Mercedes, Ferrari of Red Bull die een race heeft gewonnnen, sinds 2013. Yup, eerste keer in de V6 hybrid periode. Meteen dus ook de eerste keer dat er geen Mercedes, Ferrari of Red Bull op het podium stond sinds 2014.
Sinds Australië 2013, toen Kimi won met de Lotus :+

• RobertMe
  • Nu online
Martin0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:12:
[...]

Volgens mij gelden de regels zo dat als hij de nieuwe bak pakt de 6 events regel dan ingaat voor die bak en hij dus 6 events moet doen voordat hij een nieuwe mag steken. Ik kan er naast zitten maar geloof dat het zo in elkaar steekt.
Dat 6 telt vanaf de nieuwe pakken (en dus niet de 1e, 7e, 13e, 20e race van het seizoen) is inderdaad zo. Maar volgens mij is er dus ook een dingetje dat als je uitvalt, je de race erna een nieuwe kunt pakken, maar de race daarna weer. De eerste "omdat uitgevallen met versnellingsbak issues" en de tweede "vorige race een nieuwe gepakt als vervanging van een defecte". Wat dus zoals gezegd lijkt mij zal zijn zodat als je tussen bv FP3 & Q (of Q & race) wisselt je dan een ambigue situatie hebt of het restant van dat event meetelt als zijnde een van die zes (en je dus maar 5,5 event er mee hoeft te doen), of niet mee telt (waardoor je dus 6,5 race ermee zou moeten doen).

• Chefbierrr
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:14:
Eigenlijk wel bizar als je er over nadenkt.... Het is bijna of je Le mans rijdt met meerdere klasse auto's

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Tijd om Bottas eruit te trappen bij Mercedes en Gasly een zitje te geven ;)

• ThomasG
Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen. Monza 2008 en 2020 hebben een aantal overeenkomsten:
- Gewonnen door Alpha Tauri/Toro Rosso.
- McLaren wordt 2e.
- Hamilton finished 7e.

En een bonus: Stroll finished als 3e iedere keer als een rode vlag is :+

• Ankona
pro_6or schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:13:
[...]

Je doet wel echt bij elke post enorm je best om Max zo slecht mogelijk af te schilderen. Ik zie daar geen reden toe. Max is het hele jaar al zijn stinkende best aan het doen te maximaliseren en neemt daarbij ook zo klein mogelijke risico’s. Ik zie weldegelijk de long game. Daarbij mag je best zeggen waar het op staat. 2 van de 8 races uitvallen door technische malheur is ook een slechte grap wanneer je probeert hoog te eindigen.
Wat is dat voor een bullshit? Ik vind Verstappen een van beste en mogelijk de beste rijder op het moment. Echter het totaal plaatje is gewoon niet het beste en bij de F1 gaat het om het totaal, niet alleen om het poppetje achter het stuur. Als hij onafhankelijk wil zijn van de kwaliteit van het materiaal moet hij in een andere klasse gaan rijden. Hij rijdt in de F1, dan is hij onderdeel van het complete team en is knokken voor best of the rest het realistische doel.

alles kan off-topic

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38
ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:23:
Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen. Monza 2008 en 2020 hebben een aantal overeenkomsten:
- McLaren wordt 2e.
- Hamilton finished 7e.

Maar goed dat Stroll er in Brazilie 2016 nog niet bij was dan :P

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:48
MAX3400 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:58:
[...]

Nogal een statement aangezien er tussen de auto van 2019 en 2020 relatief weinig / niets veranderd mocht worden en het imho dus niet Newey aangerekend kan worden dat het een beetje rot seizoen lijkt.

Puur als je kijkt naar Wikipedia: 2019 Formula One World Championship en Wikipedia: 2020 Formula One World Championship zijn de ingevulde tabelletjes "nou niet enorm" verschillend.

Kan het zijn dat we allemaal een beetje verkeerd kijken naar hoe het gaat? Want Verstappen (want daar hebben we het over qua RBR als team), doet het helemaal niet zo slecht. Gemiddeld (!!!) en zelfs met 2 hele slechte resultaten tot op heden, scheelt het "maar" 1.3 plekje gemiddeld wat er slechter voor hem gaat in de eerste 8 verreden races.

/edit: 1 zin weggevallen; als je de 2 slechte resultaten van 2020 om zou zetten naar een 6e plek, dan rijdt is minstens zo goed als vorig jaar.
Heb je een punt, een hele goede zelfs echter is de situatie bij RBR niet iets van de laatste 2 jaar maar hobbelen ze al jaren achter de feiten aan. Ze bouwen ieder jaar een auto die in het begin lastig te begrijpen is, problemen met de correlatie tussen windtunnel en werkelijkheid om dan ergens halverwege het jaar een inhaalslag te maken en aan te haken bij Mercedes.

Probleem bij RBR is het hele high rake concept en dat tot in de extremen door willen voeren, high rake hoeft geen probleem te zijn (zelfs Mercedes heeft het concept zelfs deels overgenomen) maar bij RBR zorgt het ieder jaar weer voor de nodige problemen aan het begin van het seizoen en noem mij "gekke henkie" maar ik ben er echt van overtuigd dat je de grootste klapper voor het kampioenschap aan het begin van het seizoen kunt maken en dat het daarna een kwestie van overeind blijven en de schade beperken is.

Dat het Newey niet aangerekend zou kunnen worden ben ik dan weer niet helemaal met je eens, de schade die ze nu proberen in te halen bij RBR moet iedere GP uit extra / nieuwe vleugels en onderdelen komen omdat de wagen zich weigert fatsoenlijk te gedragen, dat kan te maken hebben met "drivability" van de motor maar dan zou je daar de coureurs (en ook zeker de Alpha Tauri coureurs) wel over horen.

Het is dus nogal een statement inderdaad (gezien de staat van dienst van Newey, al vind ik hem persoonlijk niet beter dan zijn collega's door de jaren heen bij o.a. Mercedes, Ferrari die ook hele goede aero mannen hebben / hadden als Byrne, Costa, Allison ) maar ik denk echt dat het een keer tijd wordt voor een wat breder blikveld bij RBR op het gebied van aero.

iRacing profiel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:58:
[...]

Het tokensysteem en het verbod om aan de meeste dingen veranderingen aan te brengen, is er in de eerste plaats gekomen om te zorgen dat de ontwikkel teams hun focus verleggen naar de wagens van 2022. Niet zodat er in het middenveld een deel van de teams hun focus op 2021 houden om dan in 2022 te gaan zeggen: ja, we presteren slecht omdat we zo laat begonnen zijn met de nieuwe wagen. De wagen voor 2021 moet een doorslagje worden van 2020 om kosten en tijd te besparen. Dat is op zijn minst het doel van de regels.

En ja, dat heeft als grootste nadeel dat volgend jaar in principe een doorslag gaat worden van de resultaten van dit jaar. Maar aangezien we uit een tijdperk komen dat vele teams liefst snel weer vergeten denk ik dat het de meeste teams ook een betere kans geeft in 2022.
Ik snap dat het tokensysteem ontwikkeling voor 2022 moet bevorderen, maar volgens mij was dat toch vooral omdat men dacht dat 2021 niet zoveel verandering nodig had. Als je ziet hoe Ferarri ervoor staat en Red Bull, dan kun je er vanuit gaan dat volgend jaar ook niks gaat worden. Ik weet niet of dat wel zo goed is voor de F1. Niet dat je ze tig tokens moet geven, maar wel 1 grote aanpassing moet laten doen. Zij hebben nu het budget nog, dan moet dat kunnen imo.

Ik vind het verder grappig hoe Mercedes en diverse fans online allerlei excuses proberen te maken voor Mercedes over de pitstraat en performance van Bottas terwijl dat toch gewoon 2 grote fouten zijn dit weekend. Ja het had anders uit kunnen pakken en meer tijd was handig, maar zo zijn de kaarten. Dat je zelf ook niet een systeem hebt wat kijkt of de pitstraat open is, is gewoon de eigen schuld. Dat de FIA het wegstopt is jammer, maar als een auto bij het begin van de pitstraat staat, dan moet dat gewoon mee worden genomen in je beslissingen. Als Hamilton dan de lampen aan de zijkant niet ziet omdat ie op zijn stuur zit te kloten, dan is dat ook gewoon een fout.

Ik zie nog steeds niet waarom men het alleen op pech wil gooien, terwijl het toch duidelijk is dat ze fout zaten. En of ze nou 11 of meer seconden hadden om een keuze te maken, is irrelevant imo. Voor hetzelfde geld was het 5 seconden of 30. De kans dat het fout ging blijven, was groot. De rest van de teams (minus Alfa) zat wel gewoon op te letten (hoe goed die erbij zaten is even afwachten, maar ze hadden de call wel)

Martinspire - PC, PS4, X1

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-03 20:07

garriej

Ik las ondertieten.

ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:23:
- McLaren wordt 2e.
- Hamilton finished 7e.

Stroll weet op de één of andere manier altijd te profiteren als er chaos is.

zie zijn vorige podium in Baku of de 4e plek in Duitsland vorig jaar.

Ook vond ik hem vreselijk relaxed ogen tijdens de rode vlag, op dat moment lag hij "eerste" in de race(aangezien ham weg zou vallen).

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:26:
[...]

Wat is dat voor een bullshit? Ik vind Verstappen een van beste en mogelijk de beste rijder op het moment. Echter het totaal plaatje is gewoon niet het beste en bij de F1 gaat het om het totaal, niet alleen om het poppetje achter het stuur. Als hij onafhankelijk wil zijn van de kwaliteit van het materiaal moet hij in een andere klasse gaan rijden. Hij rijdt in de F1, dan is hij onderdeel van het complete team en is knokken voor best of the rest het realistische doel.
Raak dus, ik was er al bang voor. Toen je met zijn knuffel aan kwam zetten wist ik hoe laat het was. ;w

een treffende spreuk

• ThomasG
garriej schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:34:
[...]

Stroll weet op de één of andere manier altijd te profiteren als er chaos is.

zie zijn vorige podium in Baku of de 4e plek in Duitsland vorig jaar.

Ook vond ik hem vreselijk relaxed ogen tijdens de rode vlag, op dat moment lag hij "eerste" in de race(aangezien ham weg zou vallen).
Om zich vervolgens flink te verremmen! _O-

• RobertMe
  • Nu online
ThomasG schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:38:
[...]
Om zich vervolgens flink te verremmen! _O-
Was waarschijnlijk dus nog niet helemaal wakker :+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

R2D2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:31:
[...]

...maar ik denk echt dat het een keer tijd wordt voor een wat breder blikveld bij RBR op het gebied van aero.
Zeker. High rake is niets meer/minder dan het compenseren van een suboptimale flow "over" de auto heen; ze proberen meer zuiging te creeeren aan de achterkant en daardoor minder wing te rijden. Dat doet inderdaad vermoeden dat hun CFD "kapot" is want natuurkundig is het nogal altijd zo dat je de beste zuiging onder de auto creeert door deze zo vlak & laag mogelijk bij het asfalt te krijgen en daarna ga je je overige downforce met je wings verzorgen.

Nu ik dit type: Merc heeft een iets hogere rake dan 2 jaar geleden en is vliegensvlug(ger). Ongetwijfeld heeft Merc de CFD voor de wings beter op orde maar als je dus met een super hoge rake rijdt "en" niet inloopt, heb je "dus" ook een PU-probleem op de rechte stukken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:43
Ankona schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:06:
[...]

Hoezo +2? Ik weet niet precies de regels voor het toekennen van punten maar volgens mij zijn het er 1, 2 of 3 per incident.
Voor een +5 sec straf is het al automatisch 2 punten, een 10S S&G is bijna de zwaarste staf, lijkt mij dat dat dan 3 punten moeten zijn. (waarom zou dat anders mogelijk zijn?)
Geen idee. Maar het is toch echt zo

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebbers van het F woord:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Reactie Honda:

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-03 22:59
Misschien is het hier al gezegd, maar vonden jullie het ook niet triest dat Hamilton verhaal ging halen bij de wedstrijdleiding over zijn straf tijdens de rode vlag? Vond het echt kansloos en de wedstrijdleiding zou hier niet van gediend moeten zijn en hem gewoon 1 race moeten schorsen oid :')

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Next race:

• Dentist
  • Laatst online: 26-03 19:06

Dentist

Next patient please...

Blokker_1999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:17:
[...]

De regie kan de focus ook gewoon verleggen natuurlijk naar die battles. Laat die Mercedessen en de Red Bull maar rijden nadat de lichten uitgaan en focus je op de rest. Want dat is iets dat men blijkbaar ook wel eens vergeet. Stopt Mercedes morgen, dan zou Max gewoon de meeste P1s nemen ineens. Dan moet je dus al 2 teams gaan straffen. Maar wat dan met RBR nummer 2?

Als het ten koste gaat van de kijkcijfers, waardering en dus geld, ja. Want het product sluit niet aan bij de markt en als er iets is wat de F1 niet kan gebruiken, is tegenvallende kijkcijfers.
Er zijn zoveel sporten waarin athleten of teams jarenlang gedomineerd hebben. En nee, dat kan of mag je niet weghalen door hen zomaar dwars te zitten, want dat is net onsportief gedrag. Waar ga je trouwens de grens trekken?

Ja, door wat pech van de topteams en wat geluk van anderen hebben we hier een spannende race gezien. Maar daar was niets kunstmatig aan en kon op een andere baan totaal anders hebben uitgepakt. Er is geen quick fix, er is geen eenvoudige oplossing. De enige manier om dit op te lossen is door de sport zo hard aan te passen dat F1 geen F1 meer is en ook nooit meer zal worden.
Dus de keuze is F1 is een product wat al zijn aantrekkingskracht verliest door totale dominantie, of de F1 die niet meer F1 is, maar wel meer spectakel oplevert. Tja, dan zou ik het wel weten.

Overigens snap ik dat er geen eenvoudige oplossingen zijn, maar als je als FIA niet erkent dat de totale dominantie van 1 team niet een levensgroot risico is voor het product en de sport, dan moet je niet zeuren als mensen, en vervolgens sponsoren, afhaken. Niks ten nadele van Merc, die hebben hun zaken goed op orde, maar ze schepen de FIA op met een levensgroot probleem.

• N1v3K
  • Niet online
Sebas1337 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:05:
Misschien is het hier al gezegd, maar vonden jullie het ook niet triest dat Hamilton verhaal ging halen bij de wedstrijdleiding over zijn straf tijdens de rode vlag?
Jep
N1v3K schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:10:
Gutgut LuLu is het er niet er niet mee eens hoor...

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

Zoekplaatje, wie mist er hier?

• ThomasG
spoiler:
Het "grappige" is dat Mercedes op hun Twitter de afbeelding van Spa gebruikte, omdat Hamilton miste (Vettel was er overigens ook niet) :')

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
Ja, die kwam in Ted's Notebook ook voorbij. Daarin werd gezegd dat Mercedes even had onderschat hoe ver het was naar het circuit en Lewis daardoor deze ceremonie had gemist. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee