Dat heb je snel gevonden!
Wist niet voor wie ik moest duimen, gun het allebei van harte. Maar uiteindelijk, met alles wat GAS is overkomen, denk ik dat hij hem net meeste verdient. Erg leuke race, genoten. Een NOR op P3 had het afgemaakt.
VER, ach, je voelde al na de start dat het niet ging gebeuren. Maar blij met ouderwets F1 vandaag.
VER, ach, je voelde al na de start dat het niet ging gebeuren. Maar blij met ouderwets F1 vandaag.
Dat is toch gewoon het banden reglement?NotSoSteady schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:06:
Aan die regel moet ook snel wat gedaan worden of in ieder geval verplichten dat er 1 stop tijdens de race wordt gedaan.
Dat het deze keer onder rode vlag een keer, bij slechts één auto, goed valt is bij hoge uitzondering. Allemaal regeltjes verzinnen voor situaties die vrijwel nooit voorkomen voegen niks toe.
Ze hebben nu toch ook regels verzonnen wat ze wel en niet mogen doen. Gewoon de race hervatten met de auto in originele staat, geen gesleutel en geen gratis bandenwissels.De Rikster schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:39:
[...]
Dat is toch gewoon het banden reglement?
Dat het deze keer onder rode vlag een keer, bij slechts één auto, goed valt is bij hoge uitzondering. Allemaal regeltjes verzinnen voor situaties die vrijwel nooit voorkomen voegen niks toe.
Ocon was niet blij 
We talk about this later. Please.
[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 06-09-2020 18:54 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit is niet de eerste keer dat aangehaald wordt dat de Merc niet zo supergeweldig is in verkeer. Vaak konden ze dat door de ongelofelijke overmacht van de motor compenseren, zeker de eerste helft van dit jaar, maar het is de afgelopen jaren eigenlijk altijd wel duidelijk geweest dat ze er moeite mee hadden als ze niet vooraan reden in vrije lucht. Dan weer vandaag: Hamilton reed vooraan zonder koelingsproblemen, Bottas reed in verkeer met koelingsproblemen (hete lucht van de auto's voor hem) en klaagde daarbij specifiek over de motorstand. Normaal heb je twee opties: terugschroeven en terugvallen, of even doordraaien naar 11 en zorgen dat de inhaalactie gedaan is voordat de boel echt te heet wordt. Nu kon dat niet, dus dan zit je in een te hoge motorstand voor verkeer maar ook weer te laag voor makkelijke inhaalacties. Zeker als je niet zo goed bent in inhalen is dat lastig. Onder de rode vlag was duidelijk dat Hamilton helemaal achteraan moest gaan rijden en ook door verkeer heen zou moeten dus toen hebben ze de koeling aangepast zodat het minder een probleem zou zijn. Daarna heb ik ze beiden niet gehoord over koelingsproblemen. Verder is wat 'ie in moest halen nou niet zo heel schokkend, Ferrari-aangedreven auto's, Williams en een handje "B-coureurs" (met alle respect). Hij zal het ongetwijfeld beter doen dan Bottas maar ik vraag me af of hij in de top 6 net zo makkelijk in had kunnen halen.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:27:
[...]
Het zal vast niet allemaal geweldig zijn geweest bij Merc, maar geen enkele andere auto had de achterstand die Hamilton na zijn stop/go had zo snel ingelopen en nog 7e gefinished (voor een Renault zelfs). Deze race vormt geen enkel bewijs dat Merc traag zou zijn in verkeer. Ze waren gewoon nog altijd veel sneller maar er was gewoon niet genoeg tijd en die stop and go deed gewoon veel pijn.
Ik zie niet in waarom dit een "Merc is slecht in verkeer" post waard is. Bottas had mogelijk problemen en Bottas is gewoon Bottas, maar Hamilton was duidelijk verreweg de snelste, zowel aan de leiding als in verkeer.
We gaan het zien de komende races.
Zo, laatste stukkie nog gezien. Dat was eindelijk weer eens echt leuk om te kijken.
Hopen dat MERC vaker problemen krijgt en HAM vaker een domme fout maakt. Maakt het een stuk leuker zo.
Wel knap dattie nog terugkomt tot p7, maarja, ook niet echt snelle competitieve wagens die hij achterhaald heeft in de beste auto op de grid, dus weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Vraag me af of top 10 hem gelukt was als alle wagens nog op de grid waren in verder dezelfde omstandigheden.
Hopen dat MERC vaker problemen krijgt en HAM vaker een domme fout maakt. Maakt het een stuk leuker zo.
Wel knap dattie nog terugkomt tot p7, maarja, ook niet echt snelle competitieve wagens die hij achterhaald heeft in de beste auto op de grid, dus weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Vraag me af of top 10 hem gelukt was als alle wagens nog op de grid waren in verder dezelfde omstandigheden.
Newey is gewoon de weg kwijt elke jaar weer, en Honda gaf alphatauri een agressievere motorstand. Honda moet gewoon meer risico nemen met RB,maakt niet uit als die motor ploft.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:18:
[...]
Ja, of hebben ze daar een low rake ontwerp van gemaakt? Het lijkt wel dat het high rake concept niet meer deugt met deze regelgeving.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hoe is het toch mogelijk dat Albon zelfs de 2 Williams, Alfa en Haas niet voorbij kwam? Je kunt mij niet wijsmaken dat Albon zoveel slechter is dan die coureurs. Dan moet er of iets stuk zijn geweest aan zijn auto of de RB16 performance was wel zo dramatisch slecht dit weekend dat het nog een wonder is dat Max zich als 5e kwalificeerde? Ik snap niet hoe die RBR's ineens zover kunnen terugvallen in performance na de winst in Silverstone.
Kun je nagaan dat Gasly al 2x op het podium heeft gestaan met een TR/AT en Albon nog steeds niet eens in de buurt is geweest van een podium met een RBR, bizar eigenlijk. Als ik Gasly nu zie racen zou ik in eerste instantie zeggen geef hem nog een kans bij RBR maar het zou me opnieuw niet verbazen als hij het dan niet veel beter doet dan Albon. Ik vraag me dus af of het wel echt aan die 2e coureur ligt bij RBR of dat er in het team of bij die 2e auto iets heel erg mis zit.
Kun je nagaan dat Gasly al 2x op het podium heeft gestaan met een TR/AT en Albon nog steeds niet eens in de buurt is geweest van een podium met een RBR, bizar eigenlijk. Als ik Gasly nu zie racen zou ik in eerste instantie zeggen geef hem nog een kans bij RBR maar het zou me opnieuw niet verbazen als hij het dan niet veel beter doet dan Albon. Ik vraag me dus af of het wel echt aan die 2e coureur ligt bij RBR of dat er in het team of bij die 2e auto iets heel erg mis zit.
hij had een grote hap uit zijn vloer. of dat de reden was. inhalen blijft gewoon een beetje kut op monza.kazuka schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:59:
Hoe is het toch mogelijk dat Albon zelfs de 2 Williams, Alfa en Haas niet voorbij kwam? Je kunt mij niet wijsmaken dat Albon zoveel slechter is dan die coureurs. Dan moet er of iets stuk zijn geweest aan zijn auto of de RB16 performance was wel zo dramatisch slecht dit weekend dat het nog een wonder is dat Max zich als 5e kwalificeerde? Ik snap niet hoe die RBR's ineens zover kunnen terugvallen in performance na de winst in Silverstone.
hij heeft 2x op P2 gereden. 2x is die eruit getikt door HAM. Laten we niet alleen naar de eindresultaten kijken he...Kun je nagaan dat Gasly al 2x op het podium heeft gestaan met een TR/AT en Albon nog steeds niet eens in de buurt is geweest van een podium met een RBR
Hamilton zat anders toch een aantal ronden vast achter Albon. Verder zijn sommige auto's gewoon makkelijker in te halen dan anderen. De echt moeilijke auto's, daar is Hamilton niet aan toe gekomen. Bottas zat er wel de halve race achter vast. Ja, Hamilton is echt wel een slagje beter, maar vast komen te zitten achter Albon die vast zat achter Russel is niet bepaald goed. Het zal ook te maken hebben gehad met hoeveel vuile lucht die RB16 produceert en dat is juist het punt. De auto's meer vooraan produceren gewoon meer vuile lucht en als je auto er gevoelig voor is, dan krijg je problemen.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:27:
[...]
Het zal vast niet allemaal geweldig zijn geweest bij Merc, maar geen enkele andere auto had de achterstand die Hamilton na zijn stop/go had zo snel ingelopen en nog 7e gefinished (voor een Renault zelfs). Deze race vormt geen enkel bewijs dat Merc traag zou zijn in verkeer. Ze waren gewoon nog altijd veel sneller maar er was gewoon niet genoeg tijd en die stop and go deed gewoon veel pijn.
Ik zie niet in waarom dit een "Merc is slecht in verkeer" post waard is. Bottas had mogelijk problemen en Bottas is gewoon Bottas, maar Hamilton was duidelijk verreweg de snelste, zowel aan de leiding als in verkeer.
We zien dit werkelijk elke keer als Mercedes niet over de horizon verdwijnt. Het is ook de sleutel tot een einde aan de Mercedes 1-2. Het is waarschijnlijk ook een van de overwegingen van de FIA geweest waarom partymode nu verboden is. Het is ook de reden waarom negen teams ingestemd zouden hebben met reverse grid, maar Mercedes wou niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Yea, ze hebben af en toe wat probleempjes bij Merc, maar Merc is zeker nog altijd gewoon de sterkste, ik zie het probleem niet zo. Je zag dat Max vs Bottas of Sainz vs Gasly for that matter. Dat is gewoon F1, je moet wel een flink stuk sneller zijn en dan zou ik toch liever in een Merc zitten dan in elke andere auto. Dus het "raisen" van dit probleem is gewoon weer een stukje onzin alsof Merc meer problemen zou hebben dan een andere auto.DataGhost schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:52:
[...]
Dit is niet de eerste keer dat aangehaald wordt dat de Merc niet zo supergeweldig is in verkeer. Vaak konden ze dat door de ongelofelijke overmacht van de motor compenseren, zeker de eerste helft van dit jaar, maar het is de afgelopen jaren eigenlijk altijd wel duidelijk geweest dat ze er moeite mee hadden als ze niet vooraan reden in vrije lucht. Dan weer vandaag: Hamilton reed vooraan zonder koelingsproblemen, Bottas reed in verkeer met koelingsproblemen (hete lucht van de auto's voor hem) en klaagde daarbij specifiek over de motorstand. Normaal heb je twee opties: terugschroeven en terugvallen, of even doordraaien naar 11 en zorgen dat de inhaalactie gedaan is voordat de boel echt te heet wordt. Nu kon dat niet, dus dan zit je in een te hoge motorstand voor verkeer maar ook weer te laag voor makkelijke inhaalacties. Zeker als je niet zo goed bent in inhalen is dat lastig. Onder de rode vlag was duidelijk dat Hamilton helemaal achteraan moest gaan rijden en ook door verkeer heen zou moeten dus toen hebben ze de koeling aangepast zodat het minder een probleem zou zijn. Daarna heb ik ze beiden niet gehoord over koelingsproblemen. Verder is wat 'ie in moest halen nou niet zo heel schokkend, Ferrari-aangedreven auto's, Williams en een handje "B-coureurs" (met alle respect). Hij zal het ongetwijfeld beter doen dan Bottas maar ik vraag me af of hij in de top 6 net zo makkelijk in had kunnen halen.
We gaan het zien de komende races.
Absoluut niet, op dit circuit was het blijkbaar lastig inhalen (hoewel dat uiteindelijk niet echt een rol heeft gespeeld waarsch.), maar als er betere mogelijkheden zijn dan is de Merc nog altijd gewoon de beste. Ja, ze zullen vast wat minder snel zijn dan a ls ze in open air rijden, maar ze zijn nog altijd de snelste, who cares?
En wat de "langzamere auto's inhalen" niet heel impressive? Nouja, die Renault gaan toch vrij snel met hun low downforce setups, ik bedoel dan kan je alles behalve RB wel afschrijven (vanuit Merc oogpunt).
Trouwens, ligt het aan mij of aan de regie, maar ik heb nergens ook na het einde van de race echt 0 keer iemand van Racing Point in beeld gezien. Geen felicitaties aan Lance, geen applaudisserend groepje onder het podium, niks... waren die er wel of heeft Lance is stouts gedaan?
Zijn vloer was beschadigd, was ook op tv te zien. Volgens Horner scheelde het een seconde per ronde.kazuka schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:59:
Nou betwijfel ik eerlijk gezegd of het zonder beschadiging van de vloer heel veel beter was gegaan. De auto van RB was gewoon ruk.
Heb het even nagekekenDaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:05:
[...]
Hamilton zat anders toch een aantal ronden vast achter Albon. Verder zijn sommige auto's gewoon makkelijker in te halen dan anderen. De echt moeilijke auto's, daar is Hamilton niet aan toe gekomen. Bottas zat er wel de halve race achter vast. Ja, Hamilton is echt wel een slagje beter, maar vast komen te zitten achter Albon die vast zat achter Russel is niet bepaald goed. Het zal ook te maken hebben gehad met hoeveel vuile lucht die RB16 produceert en dat is juist het punt. De auto's meer vooraan produceren gewoon meer vuile lucht en als je auto er gevoelig voor is, dan krijg je problemen.
We zien dit werkelijk elke keer als Mercedes niet over de horizon verdwijnt. Het is ook de sleutel tot een einde aan de Mercedes 1-2. Het is waarschijnlijk ook een van de overwegingen van de FIA geweest waarom partymode nu verboden is. Het is ook de reden waarom negen teams ingestemd zouden hebben met reverse grid, maar Mercedes wou niet.
Wow. Gewoon wow. Wat. Een. Race. En wat een heerlijke podium. Prachtig om te zien hoe SAI baalde van een P2
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Je bedoelt: niet iedereen heeft ballen genoeg om iemand als Hamilton of Senna of Schumacher aan te pakken. De enige die de laatste jaren wel een seizoen hondsbrutaal was, was Rosberg en die ging er dan ook met de titel vandoor.demonic schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:03:
[...]
hij heeft 2x op P2 gereden. 2x is die eruit getikt door HAM. Laten we niet alleen naar de eindresultaten kijken he...
Verklaart wel meteen waarom die heren wel multi-voudig WDC zijn; iets met mentaliteit / ruthlessness / mentaal voordeel in bepaalde situaties.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ik weet nu niet of je vind dat albon goed of slecht is..MAX3400 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:18:
[...]
Je bedoelt: niet iedereen heeft ballen genoeg om iemand als Hamilton of Senna of Schumacher aan te pakken. De enige die de laatste jaren wel een seizoen hondsbrutaal was, was Rosberg en die ging er dan ook met de titel vandoor.
Verklaart wel meteen waarom die heren wel multi-voudig WDC zijn; iets met mentaliteit / ruthlessness / mentaal voordeel in bepaalde situaties.

Brundle baalt dat hij ditmaal de interviews niet mocht doen.
https://streamable.com/ai3ol7
Bottas was niet blij met zijn PU settings die blijkbaar niet krachtig genoeg waren.
* DaniëlWW2 pakt 's werelds kleinste viool erbij.
https://streamable.com/9znibl
Inspector Seb controleert kwalificatie.
https://streamable.com/hnfpt7
Vettel lijkt zo gedesillusioneerd.
https://streamable.com/mneoqy
Geen feestje voor AlphaTauri
https://streamable.com/sc1uzs
Ik ga voor een variant op "we look like a bunch of vankers".
Bottas was niet blij met zijn PU settings die blijkbaar niet krachtig genoeg waren.
* DaniëlWW2 pakt 's werelds kleinste viool erbij.
Vettel lijkt zo gedesillusioneerd.

Ik ga voor een variant op "we look like a bunch of vankers".
Would love to know what’s being said here... #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/I4hWKYRFaR
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 6 september 2020
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik snap dit soort reacties echt niet. Ja wat.een.uitslag. zou ik nog kunnen begrijpen. Maar wat is er nou daadwerkelijk in de race (on track) gebeurd.Jasphur schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:14:
Wow. Gewoon wow. Wat. Een. Race. En wat een heerlijke podium. Prachtig om te zien hoe SAI baalde van een P2
volgens mij was het probleem dat zijn engine te hoog stond. waardoor die oververhit raakte.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:21:
* DaniëlWW2 pakt 's werelds kleinste viool erbij.![]()
[Streamable: Valtteri Bottas: "I can't race with these engine settings. It's a joke"]
Ik kan het even niet terugvinden in al die reacties die ik gemist had.
Maar heeft HAM er nou voor gezorgd dat het een standing start werd na de rode vlag of was er een andere reden om af te wijken van een normale SC start? Of heb ik de regelwijziging gemist dat het sowieso altijd een standing start wordt na een rode vlag?
Maar heeft HAM er nou voor gezorgd dat het een standing start werd na de rode vlag of was er een andere reden om af te wijken van een normale SC start? Of heb ik de regelwijziging gemist dat het sowieso altijd een standing start wordt na een rode vlag?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik moet nog terugkijken, maar dat was het waarschijnlijk ook. Neemt niet weg dat ik ergens weinig sympathie kan opbrengen voor een Mercedes coureur die problemen met vermogen heeft.demonic schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:23:
[...]
volgens mij was het probleem dat zijn engine te hoog stond. waardoor die oververhit raakte.

Is schijnbaar twee jaar geleden gewijzigd. Olav/Jack zaten er naast, maar corrigeerde zich laterJasphur schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:23:
Ik kan het even niet terugvinden in al die reacties die ik gemist had.
Dat mag dus niet. Alle motoren van hetzelfde merk moeten in dezelfde motorstand rijden.Amaze86 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:55:
[...]
Honda gaf alphatauri een agressievere motorstand.
Max zijn motor was gewoon gaar en Alex zijn wagen was aerodynamische naar zijn grootje vanwege een kapotte vloer.
"When you grow up your heart dies"
de eerste keer dat ik dit hoor.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:25:
[...]
Dat mag dus niet. Alle motoren van hetzelfde merk moeten in dezelfde motorstand rijden.
Max zijn motor was gewoon gaar en Alex zijn wagen was aerodynamische naar zijn grootje vanwege een kapotte vloer.
Volgens mag de motorstand niet wisselen vanaf qualy tot finish. nooit iets gehoord over per motor.
Ik heb de hele race op het puntje van de bank gezeten. Dat telt voor mij. Ik hoef geen 80 inhaalacties te zien om het spannend/leuk te vinden.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:22:
[...]
Ik snap dit soort reacties echt niet. Ja wat.een.uitslag. zou ik nog kunnen begrijpen. Maar wat is er nou daadwerkelijk in de race (on track) gebeurd.
Denk bijvoorbeeld aan Alonso die ronden lang op de hielen wordt gezeten door Schumacher op Imola in 2006(?).
Heerlijk! Meer van dit!

Ik dacht dat dat pas gold vanaf de 3e motor die in gebruik wordt genomen en niet bij motoren die al in de pool zaten ivm verschil in slijtage.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:25:
Dat mag dus niet. Alle motoren van hetzelfde merk moeten in dezelfde motorstand rijden.
-
Dat is niet waar. Ze mogen enkel maar één motorstand gebruiken, welke ze zelf schijnen te mogen kiezen. Dat kan dus met team en auto verschillen, ookal rijden ze met de zelfde motor. In de race mogen ze een keer een fallback mode kiezen, maar daarna mogen ze niet meer terug.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:25:
[...]
Kan merken dat je even bent weggeweestDaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:21:
Brundle baalt dat hij ditmaal de interviews niet mocht doen.![]()
[Streamable: Martin Brundle complaining about having to do the interviews for the boring races]
* DaniëlWW2 pakt 's werelds kleinste viool erbij.![]()
[Streamable: Valtteri Bottas: "I can't race with these engine settings. It's a joke"]
[Embed: 'Didn't hit the apex!' - Sebastian Vettel watches Monza qualifying from trackside]
[...]
Vettel lijkt zo gedesillusioneerd.![]()
[Embed: f1tv Vettel post race interview]
[Embed: Classic Franz]
Ik ga voor een variant op "we look like a bunch of vankers".![]()
[Embed]
DoeEensGek schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:01:Inspector Seb
[Streamable: 'Didn't hit the apex!' - Sebastian Vettel watches Monza qualifying from trackside]https://streamable.com/hnfpt7
[ Voor 25% gewijzigd door DoeEensGek op 06-09-2020 19:34 ]
Volgens mij is het zo dat ze de volgende motor uit de poule met een vooraf opgegeven enginemode moeten rijden. De gekozen mode geld voor alle motoren van die fabrikant.
Met bestaande motoren zijn ze nog vrij in die keuze, maar dus wel voor de hele race.
Met bestaande motoren zijn ze nog vrij in die keuze, maar dus wel voor de hele race.
Groetjes Bas
Ik vind de hitteproblemen met de Mercedes PU toch wel apart. Als ik me niet vergis hadden ze daar vorig seizoen ook problemen mee en hadden daar bij het ontwikkelen van de auto van dit seizoen veel aandacht aan besteed. Dat komt nu naar voren omdat ze in vuile lucht rijden. Hoe komt het dat de Racing Points en Williams dat probleem niet hebben?
Kom op, als je zelfs dit al niet kunt waarderen vraag ik mij af waarom je F1 kijkt. Dit was voor de racefan gewoon een erg leuke race.MikeyMan schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:22:
[...]
Ik snap dit soort reacties echt niet. Ja wat.een.uitslag. zou ik nog kunnen begrijpen. Maar wat is er nou daadwerkelijk in de race (on track) gebeurd.
Hm... Martin Brundle beweerde op Sky dus iets anders.ThomasG schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:29:
[...]
Dat is niet waar. Ze mogen enkel maar één motorstand gebruiken, welke ze zelf schijnen te mogen kiezen. Dat kan dus met team en auto verschillen, ookal rijden ze met de zelfde motor. In de race mogen ze een keer een fallback mode kiezen, maar daarna mogen ze niet meer terug.
Omdat Mercedes de auto bouwt alsof ze vooraan rijden, en RP en Williams dat ze tussen verkeer rijden.dreester schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:33:
Ik vind de hitteproblemen met de Mercedes PU toch wel apart. Als ik me niet vergis hadden ze daar vorig seizoen ook problemen mee en hadden daar bij het ontwikkelen van de auto van dit seizoen veel aandacht aan besteed. Dat komt nu naar voren omdat ze in vuile lucht rijden. Hoe komt het dat de Racing Points en Williams dat probleem niet hebben?
Die motoren staan minder agressief en dus rijden ze nooit vooraan in de quali.dreester schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:33:
Weet iemand hoeveel G de impact van LEC eigenlijk was? Wat een mega klapper!
En gaat ALB er nu eens uit??
Is het niet zo dat iedere motor van één leverancier dezelfde mappings krijgt met verschillende motorstanden en dat ze daaruit mogen kiezen (en eventueel een fallback mogen doen na een FIA check)?sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:34:
[...]
Hm... Martin Brundle beweerde op Sky dus iets anders.
per aspera ad astra
De TD zegt niets over dat het gelijk moet zijn voor alle teams. Dat zou ook raar zijn omdat een Mercedes bijvoorbeeld anders is dan een Williams. Het is wel zo dat alle engine modes beschikbaar moeten zijn voor alle teams, maar ze mogen zelf kiezen welke ze gaan gebruiken.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:34:
[...]
Hm... Martin Brundle beweerde op Sky dus iets anders.
Het zal best kloppen wat je zegt, maar met mijn beperkte kennis klinkt het niet logisch/eerlijk. Is het niet zo dat een ander team dan wel dezelfde motor kan hebben, maar dat ze toch een andere filosofie gebruiken in het ontwerp van de auto? Daar zou toch ook een andere motorstand bij horen of niet? Per team kan ik me nog voorstellen, maar per motor(fabrikant)?Nhz schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:32:
Volgens mij is het zo dat ze de volgende motor uit de poule met een vooraf opgegeven enginemode moeten rijden. De gekozen mode geld voor alle motoren van die fabrikant.
@LA-384 Ik weet het ook niet 100% zeker hoor. Mij lijkt het ook logischer dat de fabrikant een vaste set enginemodes moet aanleveren aan al haar klanten (en zichzelf) en dat de teams daar vervolgens uit moeten kiezen. Per race.
Groetjes Bas
Dit lijkt mij toch vrij duidelijk. Honda, Mercedes, Renault en Ferrari moeten alle motoren dezelfde engine mode geven voor de kwalificatie en race.Manufacturers must offer the same engine modes for both qualifying and the race. It also underpins a regulation introduced in the past couple of years, in which manufacturers must supply the same specification of power unit to all teams, including customers, and therefore restricts the use of any 'special' engine modes that a works team may have available to it.
This was intended for the Belgian Grand Prix, but after a request from Mercedes and Honda, this was pushed back by a week to allow the manufacturers more time to perfect the solitary engine modes allowed."
edit:
Als ik het laatste stuk zo lees mogen de dus inderdaad een engine mode kiezen uit de vaste engine modes
Als ik het laatste stuk zo lees mogen de dus inderdaad een engine mode kiezen uit de vaste engine modes
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 06-09-2020 19:43 ]
Nee, dat lees ik er niet.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:40:
[...]
Dit lijkt mij toch vrij duidelijk. Honda, Mercedes, Renault en Ferrari moeten alle motoren dezelfde engine mode geven voor de kwalificatie en race. Het gaat dus niet per team.
Wat ik wel lees is dat een motorfabrikant dezelfde modussen moet aanbieden aan alle teams die zij van motoren moeten voorzien. Net als zij dezelfde specificatie power units moeten leveren aan deze teams.
Een Works-team kan dus niet een extra-speciale modus hebben.
Er staat hier niets in dat zij alle motoren dezelfde engine mode moeten laten draaien tijdens de Q en race.
-
- quali en race moeten in dezelfde mode gereden worden-sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:40:
[...]
Dit lijkt mij toch vrij duidelijk. Honda, Mercedes, Renault en Ferrari moeten alle motoren dezelfde engine mode geven voor de kwalificatie en race. Het gaat dus niet per team.
- alle motoren moeten voor fabrieks- en klantenteams dezelfde specificaties en keuze in modi hebben.
Is toch vrij duidelijk?
Zie mijn edit. 
Het wordt er allemaal niet heel veel duidelijker op. Het lijkt mij dat je als team toch graag de meeste power achterin wilt hebben liggen.
Het wordt er allemaal niet heel veel duidelijker op. Het lijkt mij dat je als team toch graag de meeste power achterin wilt hebben liggen.
[ Voor 81% gewijzigd door sjaool op 06-09-2020 19:44 ]
Max zegt in zijn post race letterlijk dat ie in een DRS trein zat en er daarom niet voorbij kwam.
Dan schroef je hem toch lekker helemaal open, high risk high rewards.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:44:
Zie mijn edit.
Het is gewoon de balans tussen vermogen en betrouwbaarheid zonder allemaal tijdelijke boosts.
Monza is totaal niet representatief voor een gemiddelde F1-race dus de effecten op het seizoen moeten nog blijken. Iedereen die nu al zijn conclusies trekt op basis van deze race is ernstig voorbarig.
[ Voor 30% gewijzigd door De Rikster op 06-09-2020 19:53 ]
Dat leek mij ook. Dan moet de coureur voet maar in bedwang houden.De Rikster schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:50:
[...]
Dan schroef je hem toch lekker helemaal open, high risk high rewards.
Dat klopt wel, dus de teams met een Mercedes motor rijden ook allemaal met dezelfde stand. Net als @sjaool aangeeft, dat beweerd Sky.demonic schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:26:
[...]
de eerste keer dat ik dit hoor.
Volgens mag de motorstand niet wisselen vanaf qualy tot finish. nooit iets gehoord over per motor.
[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 06-09-2020 19:54 ]
...
Met als * dat dat pas geldt voor motoren die vanaf deze week aan de pool worden toegevoegd.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:53:
[...]
Dat klopt wel, dus de teams met een Mercedes motor rijden ook allemaal met dezelfde stand. Net als @sjaool aangeeft, dat beweerd Sky.
Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:53:
[...]
Dat klopt wel, dus de teams met een Mercedes motor rijden ook allemaal met dezelfde stand. Net als @sjaool aangeeft, dat beweerd Sky.
En dat is niet wat daar staat. Er staat daar dat de motoren nu dus niet alleen dezelfde fysieke specificaties moeten hebben. (dat is altijd al geweest)Manufacturers must offer the same engine modes for both qualifying and the race. It also underpins a regulation introduced in the past couple of years, in which manufacturers must supply the same specification of power unit to all teams, including customers, and therefore restricts the use of any 'special' engine modes that a works team may have available to it.
This was intended for the Belgian Grand Prix, but after a request from Mercedes and Honda, this was pushed back by a week to allow the manufacturers more time to perfect the solitary engine modes allowed."
Maar dat de keuzeS voor motor modeS hetzelfde is bij het works team als bij de klanten teams. (de S is heel belangerijk)
Teds Notebook part 1
[YouTube: Ted's Notebook Italian 2020 Part 1]
Part 2
[YouTube: Ted's Notebook Italian 2020 part 2]
Ziggo interviews:
Verstappen:
Gasly: https://www.ziggosport.nl...y-was-een-crazy-ride.html
Sainz: https://www.ziggosport.nl...vlag-had-ik-gewonnen.html
Stroll: https://www.ziggosport.nl...de-van-mijn-herstart.html
Ricciardo: https://www.ziggosport.nl...ech-met-de-rode-vlag.html
Hamilton: https://www.ziggosport.nl...en-x-en-zag-hem-niet.html
Perez: https://www.ziggosport.nl...-liet-een-gat-vallen.html
Grosjean: https://www.ziggosport.nl...-pierre-en-frankrijk.html
Raikkonen: https://www.ziggosport.nl...-dat-we-f-cked-waren.html
Ocon: https://www.ziggosport.nl...-pakte-de-raceleider.html
Bottas: https://www.ziggosport.nl...ee-wat-er-gebeurd-is.html
Latifi: https://www.ziggosport.nl...de-top-10-te-starten.html
Russell: https://www.ziggosport.nl...nkies-nemen-het-over.html
Giovinazzi: https://www.ziggosport.nl...laas-van-die-penalty.html
Norris: https://www.ziggosport.nl...der-zijn-engine-mode.html
Leclerc: https://www.ziggosport.nl...rc-dit-was-mijn-fout.html
Vettel: https://www.ziggosport.nl...am-is-aan-het-lijden.html
Magnussen: https://www.ziggosport.nl...t-de-versnellingsbak.html
Niet online: Kvyat, Albon. Aanraders: Gasly, Sainz, Stroll, Grosjean, Russell, Norris
Persconferentie: https://www.ziggosport.nl...-na-de-gp-van-italie.html
Bonus:
Porsche Supercup wereldkampioen 2020 Larry Ten Voorde: https://www.ziggosport.nl...c19d1c1308c03548-mp4.html
Nog een kijktip: Formule 3 race 2 was een gekke race. Race 1 dit weekend op zich ook al wel, maar race 2 lijkt veel op F1 qua uitslag.
[YouTube: Ted's Notebook Italian 2020 Part 1]
Part 2
[YouTube: Ted's Notebook Italian 2020 part 2]
Ziggo interviews:
Verstappen:
Gasly: https://www.ziggosport.nl...y-was-een-crazy-ride.html
Sainz: https://www.ziggosport.nl...vlag-had-ik-gewonnen.html
Stroll: https://www.ziggosport.nl...de-van-mijn-herstart.html
Ricciardo: https://www.ziggosport.nl...ech-met-de-rode-vlag.html
Hamilton: https://www.ziggosport.nl...en-x-en-zag-hem-niet.html
Perez: https://www.ziggosport.nl...-liet-een-gat-vallen.html
Grosjean: https://www.ziggosport.nl...-pierre-en-frankrijk.html
Raikkonen: https://www.ziggosport.nl...-dat-we-f-cked-waren.html
Ocon: https://www.ziggosport.nl...-pakte-de-raceleider.html
Bottas: https://www.ziggosport.nl...ee-wat-er-gebeurd-is.html
Latifi: https://www.ziggosport.nl...de-top-10-te-starten.html
Russell: https://www.ziggosport.nl...nkies-nemen-het-over.html
Giovinazzi: https://www.ziggosport.nl...laas-van-die-penalty.html
Norris: https://www.ziggosport.nl...der-zijn-engine-mode.html
Leclerc: https://www.ziggosport.nl...rc-dit-was-mijn-fout.html
Vettel: https://www.ziggosport.nl...am-is-aan-het-lijden.html
Magnussen: https://www.ziggosport.nl...t-de-versnellingsbak.html
Niet online: Kvyat, Albon. Aanraders: Gasly, Sainz, Stroll, Grosjean, Russell, Norris
Persconferentie: https://www.ziggosport.nl...-na-de-gp-van-italie.html
Bonus:
Porsche Supercup wereldkampioen 2020 Larry Ten Voorde: https://www.ziggosport.nl...c19d1c1308c03548-mp4.html
Nog een kijktip: Formule 3 race 2 was een gekke race. Race 1 dit weekend op zich ook al wel, maar race 2 lijkt veel op F1 qua uitslag.
Het was een hartstikke leuke race. En zeker ook onverwacht verrassend. En leuk om te zien. Maar nogmaals, op de baan gebeurde er niet zoveel. Welke gevechten hebben we gezien? Welke geweldige inhaalacties of rondelange strijd?sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:33:
[...]
Kom op, als je zelfs dit al niet kunt waarderen vraag ik mij af waarom je F1 kijkt. Dit was voor de racefan gewoon een erg leuke race.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 06-09-2020 20:03 ]
Lijkt heel emotioneel, maar hij wrijft alleen even de M&C uit zijn ogen.
Ik zit de race nog een keer te kijken via F1TV Pro maar nu valt het mij pas op dat Max in de live feed opeens in de pits staat en uitvalt zonder veel ophef. Nu heb ik tijdens de race zijn onboard erbij aan staan en dan krijg je het dus toch heel anders mee, wat dat betreft voegt dat echt wel wat toe aan de beleving van een grand prix.
Ook nog gezien wat er voor de safety car gebeurde met Perez? Was geen nette actie en had zeker een penalty geweest. Duwde Perez van de baan na onderstuur en die viel dan ook een plek of 5 terug.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:02:
Ik zit de race nog een keer te kijken via F1TV Pro maar nu valt het mij pas op dat Max in de live feed opeens in de pits staat en uitvalt zonder veel ophef. Nu heb ik tijdens de race zijn onboard erbij aan staan en dan krijg je het dus toch heel anders mee, wat dat betreft voegt dat echt wel wat toe aan de beleving van een grand prix.
Vraag me af of daar verder nog wat gebeurd is wat tot zijn uitval leidde
Verder de instructie om geen recharge te gebruiken in zijn weg naar de pits, dat zal wel weer de KERS zijn geweest dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2020 20:07 ]
Omdat dikke onzin is? Kom op, de motor maakt het verschil maar enigszins en juist Williams en RP laten zien dat ze prima werken in verkeer. Ik weet niet waar dat fabeltje Mercedes is slecht in verkeer vandaan komt, ze zijn niks slechter dan anderen. Ze zijn waarschijnlijk zelfs beter.ThomasG schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:34:
[...]
Omdat Mercedes de auto bouwt alsof ze vooraan rijden, en RP en Williams dat ze tussen verkeer rijden.
Daarnaast was het de 1e race ook een versnellingsbakprobleem en niet een motorprobleem. En volgens mij de race daarvoor (vorig jaar Oostenrijk) dat het te warm was vooral een probleem met de remmen en niet zozeer met de motor. Dat Merc minder goede koeling heeft, is op dit moment wel bekend, maar dat heeft volgens mij verder weinig met de motor te maken.
Daarnaast is de Merc ook prima in staat om uit niet-leidende positie te winnen, daarvan zijn voorbeelden te over uit de laatste jaren. Ik kan me maar slecht een voorbeeld indenken waar ze door warmteproblemen niet in staat waren een GP te winnen, behalve als die warmteproblem er sowieso al waren, aan de leiding of niet....
Nee, dat werd ook niet in beeld gebracht bij Sky. Ik zag hem wel opeens op P14 staan en vlak daarna in de pits. Max zal toch geen rage quit hebben gedaan?Martinspire schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:04:
[...]
Ook nog gezien wat er voor de safety car gebeurde met Perez? Was geen nette actie en had zeker een penalty geweest. Duwde Perez van de baan na onderstuur en die viel dan ook een plek of 5 terug.
Vraag me af of daar verder nog wat gebeurd is wat tot zijn uitval leidde
Verder de instructie om geen recharge te gebruiken in zijn weg naar de pits, dat zal wel weer de KERS zijn geweest dan.
De UI leverde in ieder geval een No Further Action op. Dus de actie was geoorloofd van wie dan ook.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 06-09-2020 20:10 ]
Denk dat het zoeken is naar een beetje hoop mochten de Mercedessen niet op P1/2 rijdenSnowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:05:
[...]
Omdat dikke onzin is? Kom op, de motor maakt het verschil maar enigszins en juist Williams en RP laten zien dat ze prima werken in verkeer. Ik weet niet waar dat fabeltje Mercedes is slecht in verkeer vandaan komt, ze zijn niks slechter dan anderen. Ze zijn waarschijnlijk zelfs beter.
Daarnaast was het de 1e race ook een versnellingsbakprobleem en niet een motorprobleem. En volgens mij de race daarvoor (vorig jaar Oostenrijk) dat het te warm was vooral een probleem met de remmen en niet zozeer met de motor. Dat Merc minder goede koeling heeft, is op dit moment wel bekend, maar dat heeft volgens mij verder weinig met de motor te maken.
Daarnaast is de Merc ook prima in staat om uit niet-leidende positie te winnen, daarvan zijn voorbeelden te over uit de laatste jaren. Ik kan me maar slecht een voorbeeld indenken waar ze door warmteproblemen niet in staat waren een GP te winnen, behalve als die warmteproblem er sowieso al waren, aan de leiding of niet....
Oei... “this engine is a joke” Daar worden ze in Japan niet blij van...
Maar hoe dit nou verder moet bij RB... Misschien moet iedereen maar gewoon met een Merc motor gaan rijden, wordt het misschien wat spannender...
41.4 Whilst the race is suspended:NotSoSteady schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:41:
[...]
Ze hebben nu toch ook regels verzonnen wat ze wel en niet mogen doen. Gewoon de race hervatten met de auto in originele staat, geen gesleutel en geen gratis bandenwissels.
a) Neither the race nor the timekeeping system will stop, however, in accordance with Article 5.3 the length of the race suspension will be added to the maximum two hour period.
b) Cars may be worked on once they have stopped in the fast lane but any such work is restricted to that listed in i) to ix) below and must not impede the resumption of the race.
i) Starting the engine and any directly associated preparation.
ii) The addition of compressed gases (see Article 4.5 of the F1 Technical Regulations).
iii) The fitting or removal of permitted cooling and heating devices.
iv) Changes to the air ducts around the front and rear brakes.
v) Changes to the radiator ducts.
vi) Changes made for driver comfort.
vii) Changing wheels and tyres.
viii) Repair of genuine accident damage, including the replacement of assemblies containing such damaged parts.
ix) The aerodynamic set up of the front wing may be adjusted using the existing parts. No parts may be added, removed or replaced.
Ik snap overigens niet dat McLaren nu die Mercedes motor krijgt, maar dat RBR die 2 jaar terug niet kreeg. McLaren is met die MB motor dadelijk hèèl concurrerend voor MB.
Want ze zitten er ook 1 weekend lekker bij? McLaren is met een Merc engine misschien een halve stap dichterbij een kampioenschap, in general verliezen ze veel te veel punten. Misschien een goed idee om ook naar andere races te kijken ipv alleen naar vandaag.De_Bastaard schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:29:
Ik snap overigens niet dat McLaren nu die Mercedes motor krijgt, maar dat RBR die 2 jaar terug niet kreeg. McLaren is met die MB motor dadelijk hèèl concurrerend voor MB.
Het budget van McLaren is nog minder dan de helft als die van Red Bull, die al voor lange tijd een concurrent is. En zou jij een team willen leveren die zijn leverancier constant loopt af te zeiken.De_Bastaard schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:29:
Een andere reden kan zijn dat Mercedes volgens geruchten de F1 wel gaat verlaten, maar nog wel motoren blijft leveren. Dit gerucht steekt al jaren de kop op, en ooit zal het de waarheid zijn.
Steam - PTR83
Anoniem: 93986
Dat zegt ie niet.CF230 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:27:
[...]
Oei... “this engine is a joke” Daar worden ze in Japan niet blij van...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Daar zitten wel wat orgasmes in met de meerdere "Oh my god"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat gerucht heeft er helemaal niks mee te maken, Merc kan zijn motoren overal kwijt, daarvoor hoeft het geen contract af te sluiten met McLaren als het dat niet zou willen. Overigens heeft Daimler dat volgens mij ook al ontkracht, maar goed dat zegt natuurlijk ook niet alles.CoronelHimself schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:38:
[...]
Het budget van McLaren is nog minder dan de helft als die van Red Bull, die al voor lange tijd een concurrent is. En zou jij een team willen leveren die zijn leverancier constant loopt af te zeiken.Het is niet dat de andere leveranciers in de rij stonden om het machtige Red Bull te leveren. Honda zou na de miserabele motor die ze jarenlang McLaren in de maag gesplitst hebben, op het punt gestaan te hebben om er maar helemaal mee te stoppen.
Een andere reden kan zijn dat Mercedes volgens geruchten de F1 wel gaat verlaten, maar nog wel motoren blijft leveren. Dit gerucht steekt al jaren de kop op, en ooit zal het de waarheid zijn.
Als Red Bull nu Mercedes-motoren zou willen, dan zouden ze die nog altijd niet krijgen waarschijnlijk. Het budget en de reputatie hebben daar vast mee te maken, Red Bull heeft als enige topteam gewoon het probleem dat ze zelf geen motoren bouwen, dus Honda is echt gewoon de ideale uitkomst als exclusieve supplier. Denk ook dat ze ook niet mogen klagen over de performance.
Dat Mercedes alleen wint door hun motor? Nah, dat denk ik niet. De Merc en RB zijn gewoon totaal anders ontworpen en ze hebben beiden hun sterke punten. Maar goed, weet er verder ook het fijne niet van. Maar als die motor zo'n enorm wondermiddel zou zijn dan zagen we Williams of RP ook wel excelleren (of meer dan ze nu doen iig)..
Tja, iemand zal ook eens een keer gewoon z'n mening geven...v8power67 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:51:
Ocon was niet blij
[Streamable: Ocon Post Race Radio]
Kloten pr-bureaus.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hoeveel coureurs zie jij nog op het podium zitten erna?DJTimo schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:02:
[...]
Lijkt heel emotioneel, maar hij wrijft alleen even de M&C uit zijn ogen.
Zal vast iets te maken met de "French f*ck" opmerking van vorige week. Zat in het interview met Norris, iets van "that French f*ck" waar Norris ook nogal geschokt op reageerde en blijkbaar internationaal wat commotie over is geweest.Martinspire schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:13:
Bij Norris lijkt het interview wel dat er niet meer gevloekt mag worden bij Ziggo, ik hoorde bij Verstappen ook al bliepjes, iemand wat nieuws nog daarover?
Heeft niks met PR te maken, maar het hoeft niet de hele wereld de debrief te luisteren, en al zeker niet de concurrerende teams.alexbl69 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:50:
[...]
Tja, iemand zal ook eens een keer gewoon z'n mening geven...
Kloten pr-bureaus.
Edit:
Soort van hetzelfde dus als dat Ferrari vorige week tegen Leclerc zei niet te weten wat er aan de hand was / "we talk after the race". Het heeft geen zin om dat in the open air over de radio allemaal te roepen terwijl alle andere teams kunnen meeluisteren. En het maakt al helemaal niet uit als het voor de race niet uit maakt.
[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 06-09-2020 21:03 ]
Dat is toch juist PR. De schone schijn ophouden. "Super race van 12 naar 8". Terwijl iedereen weet dat Renault eigenlijk een slechte race heeft gehad.. ze hebben niet echt geprofiteerd van hun goede vorm hier en ook niet van alle chaos.RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:01:
[...]
Heeft niks met PR te maken, maar het hoeft niet de hele wereld de debrief te luisteren, en al zeker niet de concurrerende teams.
Edit:
Soort van hetzelfde dus als dat Ferrari vorige week tegen Leclerc zei niet te weten wat er aan de hand was / "we talk after the race". Het heeft geen zin om dat in the open air over de radio allemaal te roepen terwijl alle andere teams kunnen meeluisteren. En het maakt al helemaal niet uit als het voor de race niet uit maakt.
Overigens is het vooral de reactie van de engineer die het een radiobericht maakt wat opvalt.. als hij normaal had gereageerd had niemand dit terug geluisterd.
I served in a company of heroes.
@Vuvuzela Wellicht dat ze Ocon onderhand een beetje kennen en hem toch echt even duidelijk de mond moeten snoeren
Heeft iemand toevallig beelden van wat er precies werd gesleuteld aan de Mercedes wagens?
Ik heb zwaar mijn twijfels of wat ik heb gezien tijdens de race voldoet aan de regels.
Ik heb zwaar mijn twijfels of wat ik heb gezien tijdens de race voldoet aan de regels.
De FIA stond ze letterlijk op de vingers te kijken, dus mocht het niet mogen, dan is het gezien.De Rikster schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:30:
Heeft iemand toevallig beelden van wat er precies werd gesleuteld aan de Mercedes wagens?
Waiting on the world to change
Reken maar dat het volgens de regels is gegaan want de FIA officials stonden er met de neus bovenop en waren ook duidelijk in beeld te zien.De Rikster schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:30:
Zit de post race show van FOM te kijken. Blijkbaar staat in de regels dat je aan radiatoren mag werken (waarschijnlijk om rotzooi van een crash uit brake ducts / sidepots / ... te halen?). En nu heeft Mercedes het dus flink opgerekt door aan de engine cover en openingen daarin te sleutelen. Gevalletje van de grens opzoeken van de regels dus.De Rikster schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:30:
Overigens geeft in de post-race show Toto Wolff aan dat ze op de pitmuur (/track side) reageerden op "safety car" en pas even later iemand vanop de fabriek kwam aanzetten met "pitlane is gesloten". Zal wel aan mij liggen, maar dat is dan toch ook een faal van jewelste? Dat Mercedes niet track side de berichten uit FIA leest / veel te jumpie is op "safety car" en over de rest heen kijkt. Waarop Will Buxton ook nog reageert met "moet er dan niet een groot stoplicht komen aan de pit entry?". Weer lekker "regeltjes" verzinnen om Mercedes te helpen dus...
Niks nieuws dus, dat doen ze al een paar jaarRobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:37:
[...]
Zit de post race show van FOM te kijken. Blijkbaar staat in de regels dat je aan radiatoren mag werken (waarschijnlijk om rotzooi van een crash uit brake ducts / sidepots / ... te halen?). En nu heeft Mercedes het dus flink opgerekt door aan de engine cover en openingen daarin te sleutelen. Gevalletje van de grens opzoeken van de regels dus.
Bij Bottas waren ze aan het sleutelen aan de koelspleten terwijl Jo Bauer over hun schouders stond mee te kijken en dat valt onder puntje v) uit de regels die je zelf gepost hebt.De Rikster schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:30:
Nouja, zelfs al zou dat stoplicht er zijn (op Monza) dan zie je hem toch te laatRobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:46:
Waarop Will Buxton ook nog reageert met "moet er dan niet een groot stoplicht komen aan de pit entry?". Weer lekker "regeltjes" verzinnen om Mercedes te helpen dus...
Want dan ben je al over de "commitment line" (NASCAR term, maar ik weet zo de F1 term niet)
* RobertMe mompelt iets over Hockenheim 2018. Blijkbaar ben je pas "committed" als je naast de muur rijdt, en anders mag je nog gewoon over het gras terug het circuit op.Ryur schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:51:
[...]
Nouja, zelfs al zou dat stoplicht er zijn (op Monza) dan zie je hem toch te laat
Want dan ben je al over de "commitment line" (NASCAR term, maar ik weet zo de F1 term niet)
Maar ja, natuurlijk. Met een stoplicht aan entry ben je waarschijnlijk al te laat. Daarnaast staat neem ik aan in die officiele track maps waarop ook alle marshalling posts staan etc neem ik aan ook wel waar op welke manier wordt aangegeven of de pitlane gesloten is. Hence: Hamilton heeft zich niet goed genoeg voorbereid waardoor die niet wist dat daar twee borden zijn die met een geel/oranje kruis aangeven dat de pitlane gesloten is.
On top of the world#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/bB4jv3cwAk
— Formula 1 (@F1) 6 september 2020
[ Voor 103% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2020 22:02 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb ook wandelende panelen gezien en die kan ik met de beste wil van de wereld niet onder die punten scharen als ze niet beschadigd waren.noo schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:50:
[...]
Bij Bottas waren ze aan het sleutelen aan de koelspleten terwijl Jo Bauer over hun schouders stond mee te kijken en dat valt onder puntje v) uit de regels die je zelf gepost hebt.
Ik heb ondertussen ook andere dingen gedaan dus niet alles gezien.
Dat Jo Bauer daar staat betekent natuurlijk niet 1:1 dat het allemaal klopt. De reden om daar te staan is vooral om te beoordelen of te vervangen onderdelen onder ‘genuine accident damage’ vallen, dat lijkt mij ook achteraf nog wel aan te vechten.
[ Voor 12% gewijzigd door De Rikster op 06-09-2020 22:06 ]
* Bestla het opgenomen had.
Radio genegeerd, en een prima middag gehad.
Leuk podium deze keer, en erg leuk voor Alpha Tauri en Gasly in het bijzonder.
Ook leuk dat mensen van RBR de collega's van AT ook feliciteerden.
Radio genegeerd, en een prima middag gehad.
Leuk podium deze keer, en erg leuk voor Alpha Tauri en Gasly in het bijzonder.
Ook leuk dat mensen van RBR de collega's van AT ook feliciteerden.
Oe tweet van Haas over het hoofd gezien:
* Illegal_Alien gaat weer grot in nu
.
You can thank us later 😬 https://t.co/827LjWiFHe
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 6 september 2020
Lap 21/53: The safety car is deployed so Kevin’s car can be recovered. #HaasF1 #ItalianGP pic.twitter.com/yW7nGA7hiB
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 6 september 2020
* Illegal_Alien gaat weer grot in nu
:fill(white):strip_exif()/f/image/qzqthKDeXyv1nib6XHyTOCcm.png?f=user_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2020 22:06 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zit even onboards van bij ingaan SC terug te kijken. Bij Giovinazzi is wel heel slecht. Ingaan tweede chicane (tussen Curva Grande en Lesmo 1) krijgt hij te horen dat er SC is, en bij exit Ascari (laatste chicane dus) vertellen ze hem om te pitten. Ze hebben dus zeker halve ronde nodig om de call voor pit te maken, en het valt hen niet op dat letterlijk iedereen (op Hamilton na) buiten blijft?
Edit:
LOL, die van Kimi:
Safety Car, Safety Car => What a fucking surprise
Is that for the Haas or what? op zo'n manier van "daarvoor een SC?"
Vervolgens komt call om niet te pitten op strategie ("obviously lots will be pitting, we are staying out")
So what is X? You're not allowed to go through pitlane, or we have to go through pitlane? => ... Standy... ... Yeah, the pit entry is closed, it will be closed for Antonio => How is it closed, because he is out the ... already? In the pits, all of them => I'll get back to you... Okay Kimi, the pitlane was closed, pitlane was closed. => But the other cars, did they go through the pitlane? => No, only Antonio.
Edit:
LOL, die van Kimi:
Safety Car, Safety Car => What a fucking surprise
Is that for the Haas or what? op zo'n manier van "daarvoor een SC?"
Vervolgens komt call om niet te pitten op strategie ("obviously lots will be pitting, we are staying out")
So what is X? You're not allowed to go through pitlane, or we have to go through pitlane? => ... Standy... ... Yeah, the pit entry is closed, it will be closed for Antonio => How is it closed, because he is out the ... already? In the pits, all of them => I'll get back to you... Okay Kimi, the pitlane was closed, pitlane was closed. => But the other cars, did they go through the pitlane? => No, only Antonio.
[ Voor 46% gewijzigd door RobertMe op 06-09-2020 22:32 ]
Gasly: OMFG OMFG HYPE HYPE WIN WIN
Engineer: Come on Piere: Fail 82, Fail 82!
Engineer: Come on Piere: Fail 82, Fail 82!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Neehoor, zie Duitsland vorig jaar. Daar kreeg Hamilton een straf omdat ie na het pionnetje over de witte streep toch nog de pit in dook.RobertMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:54:
[...]
* RobertMe mompelt iets over Hockenheim 2018. Blijkbaar ben je pas "committed" als je naast de muur rijdt, en anders mag je nog gewoon over het gras terug het circuit op.
Dat is gewoon mooi, je zag dat ook in de omhelzing bij het uitstappen. Ik geloof dat alleen Ocon slechte relaties heeft met andere Franse rijders, of in ieder geval met Gasly.Martinspire schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:23:
[Streamable: 2020-09-06 19-13-15_Trim]
Die was bij Ziggo ook al heel erg blij
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat was andersomCousinBoneless schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:23:
[...]
Neehoor, zie Duitsland vorig jaar. Daar kreeg Hamilton een straf omdat ie na het pionnetje over de witte streep toch nog de pit in dook.
Volgens mij valt dat wel mee, maar die baalde dat ie zelf niet meer naar voren ging. Sommige rijders hebben even nodig om over hun eigen race heen te komen om anderen een goed resultaat te gunnen. Die komt later wel naar hem toe, gok ik.gambieter schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:25:
[...]
Dat is gewoon mooi, je zag dat ook in de omhelzing bij het uitstappen. Ik geloof dat alleen Ocon slechte relaties heeft met andere Franse rijders, of in ieder geval met Gasly.
Verder denk ik dat Gasly het ook een stuk beter zal doen als ie bij Red Bull komt, mocht dat nog gebeuren dit jaar. Zo'n podium en overwinning zijn toch dingen die je moet aftikken om beter te gaan presteren. Dan is de echte spanning er wel af en gaat het allemaal een stuk beter. Dan gaat het meer om een goed resultaat te halen, dan je eerste goede resultaat op het spel te zetten.
[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2020 22:29 ]
GASLY DISCUSSES BROKEN FRIENDSHIP WITH OCON ON F1 PODCAST en zo zijn er meer links te vinden. Zeg maar een Hamilton-Rosberg.Martinspire schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:28:
Volgens mij valt dat wel mee
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.