Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lewis feliciteert Gasly.
[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 06-09-2020 17:38 ]
Echte he. Waar je van Albon kan zeggen dat het toch inmiddels wel klaar is, is dit toch ook een doodsteek voor Bottas als je ziet dat Hamilton hier alsnog 7de weet te worden.d0s schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:35:
Bottas.. dan heb je een mercedes. Is dit je enige kans op het kampioenschap nog spannend te maken.
En dan laat je dit zien. Lachwekkend.
Je appje heeft geholpen?
"When you grow up your heart dies"
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:54
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja dat was met opzet
Max had vanaf de start al problemen de auto, het was hem niet vandaag. Niet de eerste keer op dit circuit.
ik vroeg me wel af waarom je gaat melden dat je op plan A zit, zonder tegenbericht is dat toch sowieso het plan mag ik aannemen? beetje nutteloze radio.WhySoSerious schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:30:
[...]
Ik hoorde Plan A al langskomen aan het begin. Daar begint het al!
Wat of wie is LEW?TrekDr0p schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:35:
SAI die denkt dat hij had gewonnen zonder red flag
LEW had anders zijn penalty niet gehad
Ik denk dat SAI dan inderdaad had kunnen winnen. HAM kreeg een straf bij de 1e SC en niet bij de rode vlag.
Maar SAI heeft volgens mij niet door dat GAS net voor de 1e SC zijn reguliere stop al had gemaakt. SAI geeft aan de eerste rijder te zijn geweest achter HAM met een reguliere stop, maar dat klopt niet.
Random ballonnetje. Max naar Mercedes?Fleximex schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:38:
[...]
Echte he. Waar je van Albon kan zeggen dat het toch inmiddels wel klaar is, is dit toch ook een doodsteek voor Bottas als je ziet dat Hamilton hier alsnog 7de weet te worden.
Heb een klein vermoeden dat hij die reactie vanaf volgend jaar onder ctrl+v kan plakken.HollowGamer schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:37:
Wel mooi om te zien hoe Sainz reageert, je ziet echt de teleurstelling dat hij niet eerste is kunnen geworden.
Dat weet werkelijk iedereen toch al. Alles dat RBR mocht verkopen, hebben ze verkocht aan AlphaTauri. Het is alleen geen exacte kopie, dus legaal.wowly schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:39:
In feite gaf Max aan dat de AT de 2019 RBR.... hij is erg open, maar of dit slim was? Als je ziet wat RP voor gedoe heeft gehad met hun pink Mercedes...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is al jaren bekend. Alpha Tauri neemt onderdelen die toegestaan zijn over van Red Bull. De listed parts zullen ze niet gebruiken.wowly schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:39:
In feite gaf Max aan dat de AT de 2019 RBR.... hij is erg open, maar of dit slim was? Als je ziet wat RP voor gedoe heeft gehad met hun pink Mercedes...
Nee. Max blijft bij RBR. Die werken het b3ste als ze de underdog zijn en het tegenzit. Nou, dat hebben ze nu
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Vanaf wanneer is het chassis bevroren? Ze mogen nu toch nog wel ontwikkelen? Snel terug naar de RB 15 en daar wat updates aan doen. Lijkt me duidelijk dat het concept van de oude auto beter is.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:50:
[...]
De RB15 was waarschijnlijk beter ja. Dat is niet goed voor 2021 want chassis bevroren...
alles kan off-topic
Ik zie het maar als een soort van sneer naar de FIA en Sky met hun bliepjes....LA-384 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:35:
[...]
Zou ook express kunnen zijn om het te benadrukken.
Al had 'ie nog 10 rondjes gehad. Zoals Olav altijd zegt, erbij is 1, er voorbij is een tweede.Divak schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:26:
Sainz: Kom op, kom op, ik wil langs Räikkönen om de race te winnen!!
Engineer: Rustig aan joh, wees geduldig, we hebben nog 20 rondjes om de race te winnen.
Sainz: Komt 1 rondje te kort voor de winst.
[Afbeelding]
Als je ziet hoe lang "snellere auto's" achter "langzamere auto's" hebben gereden, denk ik niet dat een rondje zoveel had uitgemaakt of het moest een do or die actie zijn geweest. Dat was uiteindelijk alleen goed geweest voor Merc, dus mooie uitslag.
Kan me niet voorstellen dat Sainz niet teleurgesteld is tho, ondanks dat hij zei tevreden te zijn met P2. Moeilijk te geloven, hij weet zelf ook wel dat vandaag de dag was met een AT voor hem (en niet Hamilton). Either way, geweldige overwinning voor Gasly, echt blij voor hem. Hoop eigenlijk dat ze Albon en Gasly gewoon weer switchen en dat hij het ook in de RB kan laten zien.
Begin me nu wel wat zorgen te maken over de (blijkbaar enorme) macht die onze racemod heeft....
mag dat dan ook andersom? Nu AT sneller lijkt?sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:40:
[...]
Dat is al jaren bekend. Alpha Tauri neemt onderdelen die toegestaan zijn over van Red Bull. De listed parts zullen ze niet gebruiken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
FP1 in Oostenrijk. Ze mogen er niks aan doen. Een team krijgt twee tokens, maar dat zou heel weinig vrijheid geven. Newey zal wederom vastgeketend moeten worden aan zijn tekentafel.Ankona schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:41:
[...]
Vanaf wanneer is het chassis bevroren? Ze mogen nu toch nog wel ontwikkelen? Snel terug naar de RB 15 en daar wat updates aan doen. Lijkt me duidelijk dat het concept van de oude auto beter is.

RBR en Monza is historisch een slechte combo, ALB teleurstellend, MAX vette pech.
MERC, slechte call voor HAM, hij zei zelfs, was that a red light... MERC en vuile lucht confirmed...
FER: Hoeveel pech kan VET hebben, Fijn dat LEC er niets aan over heeft gehouden. Wel een nieuwe team baas binnenkort.
AT: ik gun het GAS, oprechte emoties.
Volgende race is alles weer zoals het hoort in het F1 universum, 44 en 77 op 1 en 2
I have no special talent. I am only passionately curious.
Nieuw team inschrijven dus.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:44:
[...]
FP1 in Oostenrijk. Ze mogen er niks aan doen. Een team krijgt twee tokens, maar dat zou heel weinig vrijheid geven. Newey zal wederom vastgeketend moeten worden aan zijn tekentafel.
alles kan off-topic
Daniël toen hij moderator werdPalingDrone schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:42:
[...]
Begin me nu wel wat zorgen te maken over de (blijkbaar enorme) macht die onze racemod heeft....

Leclerc crash
https://streamable.com/iipubq
Vettel's remmen kappen ermee.
https://streamable.com/deeudv
Hamilton krijgt straf
https://streamable.com/d3cvki
...
Van Renault moeten ze het niet hebben natuurlijk
Te melig dit, tijd om de telefoon weg te leggen
Normaal duurt Monza ook niet zo lang, nu heeft het 2 uur geduurd.PalingDrone schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:46:
Dat publiek heeft ook mooi mazzel gehad, normaal is Monza niet echt spannend en nu hebben ze zelfs 2x een start en eigenlijk gewoon 2 hele spannende races gezien
Er is ook Nations League om 18.00u, maar dat zal zeker niet zo leuk zijn als deze race.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:47:
Zeer korte nabeschouwing. Komt natuurlijk door de red flag.
Dat geldt niet alleen voor Ocon. Stroll, beide Williams en Alfa Romeo volgens mij ook niet. Misschien nog wel meer.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:46:
Ocon heeft geen pitstop gemaakt.. Ja, wel een bandenwissel..
Edit: Volgens onderstaande post zit ik vet mis
[ Voor 8% gewijzigd door TheBrut3 op 06-09-2020 17:52 ]
Volgens Pirelli dus wel (een normale)Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:46:
Ocon heeft geen pitstop gemaakt.. Ja, wel een bandenwissel..

Alleen Stroll heeft dus geluk gehad met die code rood.
-
Alfa Romeo in ieder geval niet, omdat GIO een straf heeft gekregen voor de pits inrijden tijdens de eerste SC toen de pits dicht was. Williams had volgens mij ook stops gemaakt aan het einde van de eerste SC.TheBrut3 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:50:
[...]
Dat geldt niet alleen voor Ocon. Stroll, beide Williams en Alfa Romeo volgens mij ook niet. Misschien nog wel meer.
alles kan off-topic
Gasly wint met Frans commentaar
Hallo met Tim
Misschien kunnen ze Hulk als 2de rijder binnenhalen, dat zou voor de meeste ook wel leuk zijn denk ik.
Ik heb altijd gelezen dat je nooit zelf moeten opstappen bij een (dik) contract. Volgend jaar zal hij als hij actief blijft in de F1, echt wel minder gaan verdienen.Ankona schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:53:
Ik begin er toch wel serieus rekening mee te houden dat Vettel er volgende week niet meer bij is. Kan me niet voorstellen dat hij dit nog leuk vindt en ook niet dat hij het salaris nog nodig heeft voor een leuk leven.
[ Voor 48% gewijzigd door HollowGamer op 06-09-2020 17:56 ]
Ik zag het. Enkel Stroll dus, Ocon heeft wel een stop gedaan tijdens de SC.Transportman schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:52:
Alfa Romeo in ieder geval niet, omdat GIO een straf heeft gekregen voor de pits inrijden tijdens de eerste SC toen de pits dicht was. Williams had volgens mij ook stops gemaakt aan het einde van de eerste SC.
Dat noemt Pirelli zo, maar ik denk dat je dat kunt aanpassen in bandenwissel. Je ziet in dat overzicht geen auto's die tijdens code rood stilstonden, enkel bandenwissels.Edd schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:50:
[...]
Volgens Pirelli dus wel (een normale)
[Afbeelding]
...
En blijkbaar kunnen Fransen alleen winnen als het een knotsgekke race is.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Die had vast goede hoop de eerste Franse winnaar te zijn sinds Jean Alesi '95 (?)P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:12:
[...]
behalve Ocon blijkbaar, die liep er straal voorbij
Edit: @.ScorpionSquad hieronder: ah thanks. Panis dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Hippocampus op 06-09-2020 17:57 ]
Natuurlijk zijn wat onvoorspelbare acties handig om de race op te schudden, dat werkt soms ook wel op de circuits van Tilke. Op een een of andere manier leveren die onvoorspelbaarheden meestal toch meer op als de teams op een unieke track racen, is mijn gevoel.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Panis '96.Hippocampus schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:55:
[...]
Die had vast goede hoop de eerste Franse winnaar te zijn sinds Jean Alesi '95 (?)
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Geen idee of het al voorbij gekomen is. Maar tweede helft van de video is een ode aan WilliamsHollowGamer schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:54:
Iemand nog beelden van Williams? Het is wel jammer voor Claire, zij komt mij erg sportief over, al is er ook wel echt verandering nodig volgens sommige insiders.
Misschien kunnen ze Hulk als 2de rijder binnenhalen, dat zou voor de meeste ook wel leuk zijn denk ik.
[...]
Ik heb altijd gelezen dat je nooit zelf moeten opstappen bij een (dik) contract. Volgend jaar zal hij als hij actief blijft in de F1, echt wel minder gaan verdienen.
edit: oops. verkeerde url gekopieerd. Nu is het goed
[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 06-09-2020 17:57 ]
Alleen Stroll heeft geen reguliere stop gedaan. Ocon tijdens de SC.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:54:
Dat noemt Pirelli zo, maar ik denk dat je dat kunt aanpassen in bandenwissel. Je ziet in dat overzicht geen auto's die tijdens code rood stilstonden, enkel bandenwissels.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 06-09-2020 17:56 ]
Alleen had Max het echt over de RBR, want hij heeft hetzelfde gisteren ook al gezegd:wowly schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:39:
https://nos.nl/artikel/23...k-zo-slecht-nog-niet.html
Zo gek was de race nou ook weer niet, om dit te vergelijken met Monaco toen Panis won ofzo.... Nah, lang niet zo gek... Er was een safety car en Gasly won, er zijn gekkere dingen gebeurd in de afgelopen 10 jaar.Maarten_E schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:55:
Ook mooi dat Hamilton nu het record niet kan evenaren van Schumi op Mugello.
En blijkbaar kunnen Fransen alleen winnen als het een knotsgekke race is.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Yup, net bij de post race show. Maar Mercedes heeft dat nog steeds niet in orde en het lijkt erop dat ze toch een te hoge motorstand hebben gekozen voor de race.sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:56:
BOT en HAM hadden dus problemen met de koeling van de motor in verkeer. Dat was de reden waarom tijdens de rode vlag bij beide wagen een deel van het bodywork werd vervangen.
https://www.ziggosport.nl...-na-de-gp-van-italie.html
Bedankje rijders Williams
https://www.ziggosport.nl...c19d1c1308c46c31-mp4.html
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ja maar de uitslag is wel knotsgek. Niet alsof hij op pure racepace won, laten we wel wezen. En vergeet de rode vlag niet.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:57:
[...]
Zo gek was de race nou ook weer niet, om dit te vergelijken met Monaco toen Panis won ofzo.... Nah, lang niet zo gek... Er was een safety car en Gasly won, er zijn gekkere dingen gebeurd in de afgelopen 10 jaar.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Maar wat nu als je hypotheek afgelost is en je zeker weet dat jij en je kinderen nooit meer hoeven te werken om een leuk leven te kunnen leiden? Wat is dan de reden om je nog druk te maken over nog te verdienen geld?HollowGamer schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:54:
[...]
Ik heb altijd gelezen dat je nooit zelf moeten opstappen bij een (dik) contract. Volgend jaar zal hij als hij actief blijft in de F1, echt wel minder gaan verdienen.
alles kan off-topic
Die zit ik nu ook te kijken.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:58:
[...]
Yup, net bij de post race show. Maar Mercedes heeft dat nog steeds niet in orde en het lijkt erop dat ze toch een te hoge motorstand hebben gekozen voor de race.
Nee. Ocon Gasly is 4/5 rondes voor de SC gestopt, regulier.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:54:
[...]
Dat noemt Pirelli zo, maar ik denk dat je dat kunt aanpassen in bandenwissel. Je ziet in dat overzicht geen auto's die tijdens code rood stilstonden, enkel bandenwissels.
Klopt niet van Ocon Gasly. Zie hierbovenTheBrut3 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:56:
[...]
Alleen Stroll heeft geen reguliere stop gedaan. Ocon tijdens de SC.
Stroll was inderdaad wel enige die geen reguliere stop heeft gedaan.
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 06-09-2020 18:08 ]
Het is overigens op F1 live: https://www.youtube.com/watch?v=7WNq7dIdCO4sjaool schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:00:
Toto Wolff: "A lost race for Mercedes but a victory for F1"
Fijn voor de mensen die geen F1TV hebben zoals ik.
Monaco was toen wel een heel erg extreme afvalrace, ook erg genoten destijds maar deze komt idd niet zo heel dichtbij wat er toen gebeurde. Eerlijk gezegd, qua race was dit wat leuker.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:57:
[...]
Zo gek was de race nou ook weer niet, om dit te vergelijken met Monaco toen Panis won ofzo.... Nah, lang niet zo gek... Er was een safety car en Gasly won, er zijn gekkere dingen gebeurd in de afgelopen 10 jaar.
Die uitsmijter was zeer politiek. "De 2019 auto was niet zo verkeerd". Ziggo die bepaalde dingen weghaalt, tja dat was denk ik ook op verzoek van RBR. Daar is het denk ik niet erg gemoedelijk op het moment.
Ja zeer vreemde uitslag, maar da's dan ook alles. Ook zonder rode vlag was het zo geëindigd. Gekke dag omdat Merc de race-pace gewoon niet had. Zijn gekkere dingen gebeurd, dus niet zo bijzonder imo. Verder wel entertaining natuurlijk.Maarten_E schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:58:
[...]
Ja maar de uitslag is wel knotsgek. Niet alsof hij op pure racepace won, laten we wel wezen. En vergeet de rode vlag niet.
Heeft iemand een streamble of youtube ofzo van het, toch wel redelijk arrogante, gegniffel van Bottas en Hamilton van de persconferentie na de Q m.b.t. de motorstand? (ze lieten het bij Ziggo in de voorbeschouwing zien)DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:58:
[...]
Yup, net bij de post race show. Maar Mercedes heeft dat nog steeds niet in orde en het lijkt erop dat ze toch een te hoge motorstand hebben gekozen voor de race.
Haha ik moet eerlijk zeggen, ik heb Monaco destijds meer genoten puur omdat het zo'n afvalrace was. Volgens mij startte Verstappen (sr.) daar nog op slicks? Haha mooie tijd was dat.PalingDrone schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:01:
[...]
Monaco was toen wel een heel erg extreme afvalrace, ook erg genoten destijds maar deze komt idd niet zo heel dichtbij wat er toen gebeurde. Eerlijk gezegd, qua race was dit wat leuker.
...
Hamilton had een meer dan prima pace. Reed gemakkelijk weg in begin. Zijn team maakte een fout echter, anders 'gewoon' P1.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:02:
[...]
Ja zeer vreemde uitslag, maar da's dan ook alles. Ook zonder rode vlag was het zo geëindigd. Gekke dag omdat Merc de race-pace gewoon niet had. Zijn gekkere dingen gebeurd, dus niet zo bijzonder imo. Verder wel entertaining natuurlijk.
Niet zo snel, maar dat kan je waarschijnlijk wel vinden. Ze hebben de koeling in ieder geval verprutst als je onder rode vlag de auto gaat openen.P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:02:
[...]
Heeft iemand een streamble of youtube ofzo van het, toch wel redelijk arrogante, gegniffel van Bottas en Hamilton van de persconferentie na de Q m.b.t. de motorstand? (ze lieten het bij Ziggo in de voorbeschouwing zien)
Gasly ook, is tijdens code rood van hard naar nieuwe medium gegaan.Edd schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:50:
[...]
Volgens Pirelli dus wel (een normale)
[Afbeelding]
Op Sky werd tijdens de race gesuggereerd dat Gasly een vroege eerste stop maakte, zodat hij teamgenoot Kvyat niet in de weg zat op diens harde banden.
Die keuze heeft dan best aardig uitgepakt.
Klopt wel. GAS, LAT, LEC en RAI hebben een reguliere stop gemakt voor de SC. GIO en HAM een foutieve stop en de rest, op STR na, een reguliere stop met de SC, dus ook OCO. Alleen STR heeft geen reguliere stop gemaakt en als enige de enige bandenwissel gedaan tijdens de code rood.Vos schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:00:
Klopt niet van Ocon. Zie hierboven
Stroll was inderdaad wel enige die geen reguliere stop heeft gedaan.
Wie weet komt het toch door de vaste motor stand. Ik denk dat het in ieder geval een beter / realistischer beeld geeft van de snelheden, niet zo kunstmatig meer. Hamilton had wel duidelijk meer snelheid op het rechte stuk dan Bottas.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:03:
[...]
Haha ik moet eerlijk zeggen, ik heb Monaco destijds meer genoten puur omdat het zo'n afvalrace was. Volgens mij startte Verstappen (sr.) daar nog op slicks? Haha mooie tijd was dat.
...
Yea idd, Hamilton had easy gewonnen zonder die penalty, was me niet helemaal duidelijk wiens fout het precies was though. En moet eerlijk zeggen, heb ook geen licht gezien bij de pit straight. Normaal zit daar meestal een licht toch? Heb de Chinese stream gekeken, dus kreeg van het commentaar niet zoveel mee, maar in de replays kon ik niet echt zien waar nou was aangegeven dat de pit lane closed was.Vos schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:04:
[...]
Hamilton had een meer dan prima pace. Reed gemakkelijk weg in begin. Zijn team maakte een fout echter, anders 'gewoon' P1.
Daar zijn filmpjes van. Er zijn meerdere lichten aan de zijkant van de baan die rood knipperen.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:06:
[...]
Yea idd, Hamilton had easy gewonnen zonder die penalty, was me niet helemaal duidelijk wiens fout het precies was though. En moet eerlijk zeggen, heb ook geen licht gezien bij de pit straight. Normaal zit daar meestal een licht toch? Heb de Chinese stream gekeken, dus kreeg van het commentaar niet zoveel mee, maar in de replays kon ik niet echt zien waar nou was aangegeven dat de pit lane closed was.
...
Hey, daar betaal ik niet voor!HollowGamer schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:01:
[...]
Het is overigens op F1 live: https://www.youtube.com/watch?v=7WNq7dIdCO4
Ik heb F1TV Pro gratis bij Vodafone/Ziggo...
Ah, ok, beetje onduidelijk voor de neutrale kijker. Ik kan me herinneren dat in Brazilie een tijdje geleden toen het daar zo regende ze een licht bij de entrance van de pit lane hadden. Dat is een stuk duidelijker imo. Kon hier hier maar moeilijk waarnemen iig.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:06:
[...]
Daar zijn filmpjes van. Er zijn meerdere lichten aan de zijkant van de baan die rood knipperen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ze laten die zien in de aftershow. Linkje naar Youtube staat hier een aantal posts boven.Luxicon schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:06:
[...]
Daar zijn filmpjes van. Er zijn meerdere lichten aan de zijkant van de baan die rood knipperen.
YouTube: F1 2020 Italian GP - Post Qualifying Press Conference (Hamilton, Bot...P.O. Box schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:02:
[...]
Heeft iemand een streamble of youtube ofzo van het, toch wel redelijk arrogante, gegniffel van Bottas en Hamilton van de persconferentie na de Q m.b.t. de motorstand? (ze lieten het bij Ziggo in de voorbeschouwing zien)
De lichten zijn eigenlijk alleen voor coureurs, in alle herhalingen werden ze wel goed aangewezen.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:08:
[...]
Ah, ok, beetje onduidelijk voor de neutrale kijker. Ik kan me herinneren dat in Brazilie een tijdje geleden toen het daar zo regende ze een licht bij de entrance van de pit lane hadden. Dat is een stuk duidelijker imo. Kon hier hier maar moeilijk waarnemen iig.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Was vooral omdat HAM na de rode vlag en zijn straf in verkeer zou belanden. Daarvoor was het oke.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:04:
[...]
Niet zo snel, maar dat kan je waarschijnlijk wel vinden. Ze hebben de koeling in ieder geval verprutst als je onder rode vlag de auto gaat openen.
I served in a company of heroes.
Vrees dat dat tegenvalt, Merc heeft normaal gesproken ook weinig problemen om naar voren te komen (net als RB). Vandaag was gewoon een outlier en ze hadden weer eens koelingsproblemen, maar over het algemeen denk ik niet dat Merc zoveel slechter is als ze niet vooraan rijden. Nog steeds by far the best car.Wom schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:09:
Toch zou ik graag eens zien dat Merc niet vanvoor start. Duidelijk dat hun kracht nog steeds in de vrije lucht zit. Ook zonder koelingsproblemen vermoed ik.
Had Bottas ook geen andere issues? Zijn vloer had ook optater gehad.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:13:
[...]
Vrees dat dat tegenvalt, Merc heeft normaal gesproken ook weinig problemen om naar voren te komen (net als RB). Vandaag was gewoon een outlier en ze hadden weer eens koelingsproblemen, maar over het algemeen denk ik niet dat Merc zoveel slechter is als ze niet vooraan rijden. Nog steeds by far the best car.
Misschien kan hij zich naast Black Lives Matter zich ook gaan inzetten voor Red Lights Matter.
Bottas had toch ook problemen in verkeer?Vuvuzela schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:13:
[...]
Was vooral omdat HAM na de rode vlag en zijn straf in verkeer zou belanden. Daarvoor was het oke.
Precies. Ik denk dat ze nog steeds op hun oude tactiek gokken, die auto kan gewoon niet rijden in verkeer. Hamilton heeft het grootste gedeelte van de race in vrije lucht gereden en nofi, maar degenen die hij in moest halen waren nou niet echt (relatief he) enorm geweldige rijders of verdedigers. Hij heeft er in ieder geval niet zo lang zo dicht achter iemand hoeven hangen als Bottas. Dus daarom gokken ze bij Merc gewoon op een hoge motorstand, 1-2 kwalificeren, bij de start wegrijden en daarna met het gaspedaal managen, zodat ze die vrije en koele lucht hebben zodat de motor het overleeft. Als Bottas een goede start had gehad was 'ie met Hamilton meegereden en hadden ze waarschijnlijk allebei een stop-go te pakken gehad. Dus dat is in deze race zijn redding geweest.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:58:
[...]
Die lampen staan dan ook wel op een poep plek zeg... Anyway Lewis laat wel even zien wat het verschil is met Bottas, problemen of niet met koeling. Het was dezelfde auto. Potje racen kan hij wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 06-09-2020 18:19 ]
Volgens mij hebben wat mensen gemist hoe hard Lewis door het veld heen ging nadat'ie de aansluiting bij de groep had gevonden. Dat't vanaf daar geen 4s per ronde meer is zal hopelijk niemand verbazen, en het waren natuurlijk niet de allersnelste wagens die'ie voorbij moest. Maar ook Pérez was'ie bijvoorbeeld zo voorbij.Snowdog schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:13:
[...]
Vrees dat dat tegenvalt, Merc heeft normaal gesproken ook weinig problemen om naar voren te komen (net als RB). Vandaag was gewoon een outlier en ze hadden weer eens koelingsproblemen, maar over het algemeen denk ik niet dat Merc zoveel slechter is als ze niet vooraan rijden. Nog steeds by far the best car.
Nu wil ik mensen verder hun hoop op meer actie aan de kop niet ontnemen, maar ik vrees dat dat tegen gaat vallen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ja, of hebben ze daar een low rake ontwerp van gemaakt? Het lijkt wel dat het high rake concept niet meer deugt met deze regelgeving.Amaze86 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:10:
Mooie overwinning voor alphatauri,die auto lag veel beter dan de bulls ongelooflijk.
...
Hij heeft nog geluk gehad ook. Alle voorgaande keren die ik mij kan herinneren dat de een dichte pitstraat genegeerd werd, kregen ze een DSQ. Nu slechts een 10 seconden stop-and-go.Transportman schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:15:
Hamilton en rode lichten in de pits, het is blijkbaar een ongelukkige combinatie. Hij heeft al eens zichzelf en Räikkönen uit een race gereden door een rood licht bij het uitrijden (Canada 2008), nu bij het ingaan van de pits dat hij de rode lichten over het hoofd ziet.
Misschien kan hij zich naast Black Lives Matter zich ook gaan inzetten voor Red Lights Matter.
Ze moeten de lampen ergens neerzetten, doen ze het pas bij de pit lane zelf dan is iemand al volle snelheid naar binnen aan het duiken of zit op een lijn waar die niet wil zijn als die niet wil pitten.Chefbierrr schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:17:
[...]
Die lampen staan dan ook wel op een poep plek zeg... Anyway Lewis laat wel even zien wat het verschil is met Bottas, problemen of niet met koeling. Het was dezelfde auto.
Geen idee, kon het commentaar niet echt verstaan, mag eigenlijk wel hopen dat hij issues had, anders was het wel een bijzonder matige performance. Maar goed, 't is Bottas, verbaas me er niet zo over als hij weer eens veel te traag is.Vos schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:14:
[...]
Had Bottas ook geen andere issues? Zijn vloer had ook optater gehad.
Either way, de Mercs zijn ook van achteraan gewoon fkn snel, zie ook Hamilton die in no time toch nog de 7e plek weet te securen vanuit een ruime achterstand op iedereen. Had eigenlijk verwacht dat P8 nog wel mogelijk was als alles meezat, maar P7 is eigenlijk echt nog bizar goed.
Ja oke, maar het plan voor Bottas was niet om in verkeer te rijden maar ergens 3+ sec achter HAM. En dan hebben ze ook meteen een mooi excuus als Bottas te veel richting HAM gaat pushenDaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:15:
[...]
Bottas had toch ook problemen in verkeer?

Daar was mijn hoop qua engine modes dan ook op gebaseerd. Ik hoop nog steeds dat dit Mercedes in de race zal verzwakken omdat ze niet meer een high mode kunnen nemen bij de start en na de pitstops het gat managen. Deze race was er alleen nooit het voorbeeld voor. Het is Monza, je weet dat Mercedes hier gewoon 1-2 doet. De race, tja ik heb de eerste helft dus gemist, maar het was al niet goed met Bottas.DataGhost schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:15:
[...]
Precies. Ik denk dat ze nog steeds op hun oude tactiek gokken, die auto kan gewoon niet rijden in verkeer. Hamilton heeft het grootste gedeelte van de race in vrije lucht gereden en nofi, maar degenen die hij in moest halen waren nou niet echt (relatief he) enorm geweldige rijders of verdedigers. Hij heeft er in ieder geval niet zo lang zo dicht achter iemand hoeven hangen als Bottas. Dus daarom gokken ze bij Merc gewoon op een hoge motorstand, 1-2 kwalificeren, bij de start wegrijden en daarna met het gaspedaal managen, zodat ze die vrije en koele lucht hebben zodat de motor het overleeft. Als Bottas een goede start had gehad was 'ie met Hamilton meegereden en hadden ze waarschijnlijk allebei een stop-go te pakken gehad. Dus dat is in deze race zijn redding geweest.
Het probleem is alleen dat RBR echt problemen heeft die ze eens moeten gaan oplossen. Als Max al niks kan, dan weet je het wel. Albon was ook dramatisch het hele weekend.

Daarover gesproken: in dat interview geeft Claire Williams aan dat het logo van haar moeder op de auto zou staan sinds ze overleden is. Maar dat is me nooit opgevallen?HollowGamer schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:01:
[...]
Het is overigens op F1 live: https://www.youtube.com/watch?v=7WNq7dIdCO4
Bart-Willem schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:24:
[...]
Daarover gesproken: in dat interview geeft Claire Williams aan dat het logo van haar moeder op de auto zou staan sinds ze overleden is. Maar dat is me nooit opgevallen?Erop googlen levert ook niets op.

Here's the Lady Virginia Williams (VW) butterfly on the nose of the FW35; the Senna logo sits the other side pic.twitter.com/hXCg0JDVbr
— Peter Windsor (@PeterDWindsor) 29 juni 2013
Het zal vast niet allemaal geweldig zijn geweest bij Merc, maar geen enkele andere auto had de achterstand die Hamilton na zijn stop/go had zo snel ingelopen en nog 7e gefinished (voor een Renault zelfs). Deze race vormt geen enkel bewijs dat Merc traag zou zijn in verkeer. Ze waren gewoon nog altijd veel sneller maar er was gewoon niet genoeg tijd en die stop and go deed gewoon veel pijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:23:
[...]
Daar was mijn hoop qua engine modes dan ook op gebaseerd. Ik hoop nog steeds dat dit Mercedes in de race zal verzwakken omdat ze niet meer een high mode kunnen nemen bij de start en na de pitstops het gat managen. Deze race was er alleen nooit het voorbeeld voor. Het is Monza, je weet dat Mercedes hier gewoon 1-2 doet. De race, tja ik heb de eerste helft dus gemist, maar het was al niet goed met Bottas.
Het probleem is alleen dat RBR echt problemen heeft die ze eens moeten gaan oplossen. Als Max al niks kan, dan weet je het wel. Albon was ook dramatisch het hele weekend.
Ik zie niet in waarom dit een "Merc is slecht in verkeer" post waard is. Bottas had mogelijk problemen en Bottas is gewoon Bottas, maar Hamilton was duidelijk verreweg de snelste, zowel aan de leiding als in verkeer.
Staat BLM dan niet voor Blockades Lewis Missed?Transportman schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:15:
Hamilton en rode lichten in de pits, het is blijkbaar een ongelukkige combinatie. Hij heeft al eens zichzelf en Räikkönen uit een race gereden door een rood licht bij het uitrijden (Canada 2008), nu bij het ingaan van de pits dat hij de rode lichten over het hoofd ziet.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.