Ja dus volgens het AD.nl liveblog:
(alleen Leclerc niet dus)Voorafgaande aan de Grand Prix zullen de coureurs met een anti-racisme statement komen. Lewis Hamilton gaf al aan dat hij op één knie zal gaan zitten, net als bij de wedstrijden in de Premier League gebeurt. Niet alle coureurs zullen dat doen, zo legt ook Charles Leclerc uit. ,,Ik geloof dat onze gedragingen in het dagelijkse leven belangrijker zijn dan formele gebaren die in sommige landen als controversieel gezien worden. Ik zal niet knielen, maar dat betekent niet dat ik minder betrokken ben bij de strijd tegen racisme."
https://www.ad.nl/formule...at-niet-knielen~aec4f8a3/
en uit hetzelfde liveblog:
Haas-coureur Kevin Magnussen zegt wel te gaan knielen. ,,Maar niet omdat ik achter de Black Lives Matter-beweging sta, maar omdat ik voor een hele beweging ben om het racisme uit deze wereld te bannen."
Aanvulling:
Zoals in de link hieronder ook gemeld wordt zou het kunnen zijn dat diverse teams uiteindelijk het knielen gaan verbieden vanuit politiek oogpunt. (zoals Ferrari dat nu lijkt te doen)
Ik vind het gedram van Hamilton e.a.ook niet handig want dat zet juist kwaad bloed. "Niet knielen is instemmen met racisme." Terwijl dat volgens mij helemaal niet aan de orde is, volgens mij kun je prima tegen discriminatie en racisme zijn zonder daarvoor te hoeven knielen.
[
Voor 21% gewijzigd door
TIGER1125 op 05-07-2020 13:57
]