![]() Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 2
Pirelli Banden
GP topic 2020 - 09-feb-2020 - nachtnet |
[ Voor 1% gewijzigd door nachtnet op 07-07-2020 10:19 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 2
Pirelli Banden
GP topic 2020 - 09-feb-2020 - nachtnet |
[ Voor 1% gewijzigd door nachtnet op 07-07-2020 10:19 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Inderdaad! Hopelijk meer weerstand voor MER deze keer.Pierre schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:00:
Zo en we mogen weer, ik heb er zin in. Hopelijk gaat het goed met RB en met Max, en ik ben erg benieuwd naar Ferrari.
Mijn boefje is liev!
⛔ Trackers of betalen ⛔
dit is goudbasvn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:01:
Ben erg benieuwd hoe de 2e race gaat worden. Ze geven tot nu toe regen op, voor zaterdag en zondag.
@pinda powerrr
@Paulus07
@rammes
@JB
@Temujin
@NoFearCreations
@EvilWhiteDragon
@caspervc
@Gwoon Joep
@Melantrix
@dyrc
@CrazyFool
Indien er meer liefhebbers zijn, stuur maar een DM
[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 07-07-2020 08:10 ]
Jij tablet op schoot en je partner laten rijden?nachtnet schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:08:
Vraag is: hoe zit het met de 'critical' gearbox(sensor)?
Kan die vervangen worden zonder nieuwe gearbox (dus met gridstraf) of wordt er nog gewerkt aan een betere sensor?
Verder wordt het zondag een gevalletje gpradio. (onderweg naar de camping)
Melding als nieuwe topic open gaat
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Raceweek dinsdag 8 uur. Ik gebruik dat om mijn horloges weer gelijk mee te zettendyrc schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:10:
[...]
dit is goud(ben ik er in ieder geval op pagina 1 al bij)
heb er zin in, ondanks de mineur van de vroege uitval van Max was 't weer een feestje, en nu lekker back to back! (en voor 't eerst een soort "rematch " gevoel. twee keer dezelfde baan brengt op die manier ook een soort van spanning)
Atlas#22744
Twee weken geleden heb ik de race van 2019 teruggekeken; het wordt de 3e week op rij dat ik een race zie op dit circuitKasai schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:17:
Goedemorgen! Best leuk gewoon nog een keer zelfde circuit direct de week erna
Ben benieuwd hoe alle teams zich deze keer gaan kwalificeren.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Tot ronde 14? ;-)hoevenpe schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:21:
Zou een grap zijn als Ziggo stiekem de race van vorige week met nieuw commentaar uitzend, hoe lang zou het duren voordat we het doorhebben...
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vind het al spannend genoeg of dat Honda blok het beter doet nuJasphur schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:29:
Please laat deze race dezelfde spanning krijgen als afgelopen weekend
Mijn boefje is liev!
Mercedes bulletproof zou ik niet zeggen, de boardradio liet toch wat anders horenB-Real schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:30:
Regen naar alle waarschijnlijkheid. Afgezien dat een regenrace altijd leuk is, is het sowieso goed voor de afwisseling aangezien ze er vorig weekend ook al reden. Krijg je toch een hele andere GP van, alhoewel die van afgelopen weekend ook wel bizar was.
Ben benieuwd of Max nog wat uit kan halen. Hij staat in dit, naar verwachting, korte seizoen al 25 punten achter. Gaat niet meevallen dat gat nog even te dichten met de bulletproof Mercedessen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Klopt, maar dat was uit voorzorg en uiteindelijk zijn ze "probleemloos" naar de finish gereden en kwamen hun posities nooit echt in gevaar. Daarnaast bekroop mij tijdens de race al het gevoel dat het ook (groten)deels was om beide coureurs te temperen en de 1-2 veilig te stellen.Martinusz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:31:
[...]
Mercedes bulletproof zou ik niet zeggen, de boardradio liet toch wat anders horen
dit.. 'Chassis 1-2' en 'stay off the curbs' was gewoon zonder doekjes erom te winden een duidelijke teamorder dat ze deze volgorde aanhouden.scorpie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:32:
en die gearbox problems geloof ik niet zo to be honest..
25 punten op Bottas ja.B-Real schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:30:
Ben benieuwd of Max nog wat uit kan halen. Hij staat in dit, naar verwachting, korte seizoen al 25 punten achter. Gaat niet meevallen dat gat nog even te dichten met de bulletproof Mercedessen.
Klopt, dat maakt het er iets makkelijker op maar het is alsnog een flinke achterstand die je niet zomaar wegwerkt als Mercedes gewoon elke race blijft finishen en hoogstwaarschijnlijk op het podium staat.
[...]
[ Voor 56% gewijzigd door B-Real op 07-07-2020 08:46 ]
Het was niet "Chassis 1-2" maar "Chassis default 2 - 1" (dus andersom). Daarnaast was die voor Bottas. Later kreeg Hamilton (na zijn aanvaring met Albon) een "Chassis default 5 - 2". Zou wel erg verwarrend zijn als "2 - 1" een verborgen teamorder is en "5 - 2" wel een valide settings change.dyrc schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:40:
[...]
dit.. 'Chassis 1-2' en 'stay off the curbs' was gewoon zonder doekjes erom te winden een duidelijke teamorder dat ze deze volgorde aanhouden.
*bookmarks for posterity*basvn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:44:
[...]
25 punten op Bottas ja.
''maar'' 12 op HAM.
Dus de schade valt nog wel mee.
en ja, ik zie Bottas niet als titelkandidaat
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
NEE: dit is geen signature...
Ben der wederom weer van de partijbasvn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:01:
Ben erg benieuwd hoe de 2e race gaat worden. Ze geven tot nu toe regen op, voor zaterdag en zondag.
@pinda powerrr
@Paulus07
@rammes
@JB
@Temujin
@NoFearCreations
@EvilWhiteDragon
@caspervc
@Gwoon Joep
@Melantrix
@dyrc
@CrazyFool
Indien er meer liefhebbers zijn, stuur maar een DM
Neen, er zullen komend weekend niet zoveel uitvallers zijnHelp!!!! schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:49:
Even voor mijn begrip en duidelijkheid: ze rijden dus exact hetzelfde rondje, zelfde banden dus alles zelfde als afgelopen weekeinde
Is dat terecht? Hij heeft in ieder geval de mogelijkheid om Ham te kloppen op pace in een kwalificatie en hij heeft de snelste auto van de grid. Met een beetje geluk kan het zomaar zijn kant op vallen.basvn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:44:
[...]
25 punten op Bottas ja.
''maar'' 12 op HAM.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik weet niet of het terecht is, maar ik zie het hem niet vol houden om HAM een heel jaar vaak genoeg achter hem te houden.Biggg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:52:
[...]
Is dat terecht? Hij heeft in ieder geval de mogelijkheid om Ham te kloppen op pace in een kwalificatie en hij heeft de snelste auto van de grid. Met een beetje geluk kan het zomaar zijn kant op vallen.
Maar voor Max is het vooral te hopen dat Bot en Ham punten bij elkaar wegsnoepen.
klopt als een zwerende vinger.Help!!!! schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:49:
Even voor mijn begrip en duidelijkheid: ze rijden dus exact hetzelfde rondje, zelfde banden dus alles zelfde als afgelopen weekeinde
Mwah, zou leuk zijn als ze het nu uitrijden, maar als ze uitvallen en daarmee het podium weer zo gevarieerd is, hoor je mij niet klagenJB schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:31:
[...]
Vind het al spannend genoeg of dat Honda blok het beter doet nu
Was weer een heel vervelende flashback afgelopen zondag na zoveel jaren Renault...
Misschien slaolie erin gooien net als RP
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nou mij ook niet direct maar dan geen MER erbij... Mag na tig jaar wel eens veranderen.Jasphur schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:00:
[...]
Mwah, zou leuk zijn als ze het nu uitrijden, maar als ze uitvallen en daarmee het podium weer zo gevarieerd is, hoor je mij niet klagen
Mijn boefje is liev!
Huh, er is toch nergens gezegd/bevestigd dat het een Honda-probleem was afgelopen zondag? Het was een elektrisch probleem gerelateerd aan het schakelen en de koppeling, dat is iets wat RBR zelf bouwt voor zover ik weet.JB schreef op Tuesday 7 July 2020 @ 08:31:
[...]
Vind het al spannend genoeg of dat Honda blok het beter doet nu
Was weer een heel vervelende flashback afgelopen zondag na zoveel jaren Renault...
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Alles is hetzelfde op de naam van de race na. En de weersomstandigheden natuurlijkLoeWn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:18:
Is er al iets bekend of er verschillen zullen zijn met de vorige race? Bandenkeuze is hetzelfde, tijden zijn hetzelfde, baan is hetzelfde.
DRS locaties hetzelfde? Of misschien iets anders wat er aangepast is/wordt?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
blup
Dat Mercedes de titel gaat pakken is wel te verwachten dus ik hoop juist dat Bottas dit jaar kampioen wordt. In het verleden heeft Bottas vaak genoeg zijn plek (en daarmee soms zelfs de winst) af moeten staan aan Hamilton, dus het is echt niet zo dat Hamilton altijd beter is. En daarom gun ik het Bottas ook wel.basvn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:44:
[...]
25 punten op Bottas ja.
''maar'' 12 op HAM.
En de laatste ronde rijdt Max in z'n achteruit voor de beste finishfoto ooitBezulba schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:24:
Iedereen behalve max vliegt van de baan af bij de eerste bocht.
Dan maakt hij nog kans.
Ik rook nog even verder.
En op 2 wielen uiteraardDaMarcus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:25:
[...]
En de laatste ronde rijdt Max in z'n achteruit voor de beste finishfoto ooit
-
Aan de andere kant liet Albon wel zien ervoor te gaan en vanwege een goede strategie was hij in staat Hamilton in te halen. Mocht dit zijn gelukt dan was hij er mooi van weggereden denk ik zo. Dan had ik nog wel willen zien hoe het zou eindigenMartinusz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:00:
Het grootste probleem zal zijn dat de Ferrari's (zoals het nu lijkt) niet mee kunnen doen. Als het alleen tussen RB en Mercedes gaat, dan wordt het sowieso een lastig verhaal, je hebt ook andere nodig om punten van een nummer 1 of 2 af te kunnen snoepen. Ook Albon kan daar nog niet echt bij helpen, dan moet Max al haast elke race 1ste of 2de worden en moet niet steeds dezelfde Mercedes als eerste eindigen van de 2 Mercedessen.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Dus Hamilton zat aan de binnenkant?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Volgens mij welMigrator schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Huh, er is toch nergens gezegd/bevestigd dat het een Honda-probleem was afgelopen zondag? Het was een elektrisch probleem gerelateerd aan het schakelen en de koppeling, dat is iets wat RBR zelf bouwt voor zover ik weet.
Mijn boefje is liev!
Op de website van Honda spreken ze van twee elektrische fouten, maar alleen bij die van Albon noemen ze het een PU-fout:JB schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:30:
[...]
Volgens mij welOf zijn dit weer de clickbait site(s);
https://www.f1maximaal.nl...n-motorprobleem-albon-wel
https://www.gpblog.com/nl...elektrisch-probleem-.html
Het klopt dat het elektrische issues zijn, maar zou het vreemd vinden als Honda boetekleed onterecht aankleed?
Max got away well and was comfortable in second place, aiming to make the most of his tyre advantage as the only driver on the mediums in the top ten. However, an electrical issue saw him forced to retire on lap 11 after slowing on track, with the car coming back to the garage for investigations.
...
...
Hamilton was handed a five-second time penalty for the incident, while Alex was later forced to retire on lap 67, with a suspected electrical PU issue.
PSN: xMaurice93
En dan 1 vingertje omhoog met beide handen, maar dan wel de middelste!DaMarcus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:25:
[...]
En de laatste ronde rijdt Max in z'n achteruit voor de beste finishfoto ooit
blup
https://racingnews365.nl/...voor-tweede-gp-oostenrijkFerrari-president Louis Camilleri laat in een open brief weten dat de Scuderia aankomend weekend al veranderingen zal brengen aan de bolide. "Een deel van de grote aerodynamische update die we hebben gepland voor de Grand Prix van Hongarije zal hopelijk dit weekend al terug zijn te zien op de SF1000-bolide", aldus Camilleri op de officiële site van Ferrari.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat ik eigenlijk niet snap is dat ze niet gewoon hebben gezegd.. we doen dezelfde baan (wel zo relaxt voor de teams en het scheelt weer een keertje reizen) maar dan rijden we in tegengestelde richting.. zou dat zoveel moeite kosten om dat voor elkaar te krijgen. Natuurlijk moet je dan heel de pitbox gaan spiegelen.. dat is wellicht wat onhandig maar buiten dat heb je wel een heel andere baan om te rijden.LoeWn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:18:
Is er al iets bekend of er verschillen zullen zijn met de vorige race? Bandenkeuze is hetzelfde, tijden zijn hetzelfde, baan is hetzelfde.
DRS locaties hetzelfde? Of misschien iets anders wat er aangepast is/wordt?
*sowieso
Hopelijk ook een nieuwe uitlaat, want dat blok klinkt nergens naarG_Dragon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:45:
Ferrari kondigt grootschalige updates aan voor tweede GP Oostenrijk
[...]
https://racingnews365.nl/...voor-tweede-gp-oostenrijk
Tegengestelde richting is geen optie. Alle uitloopstroken en grindbakken zijn gemaakt voor 1 bepaalde richting, de andere kant op betekent dat alle uitloopstroken ook verplaatst moeten worden.DonJunior schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:46:
[...]
Wat ik eigenlijk niet snap is dat ze niet gewoon hebben gezegd.. we doen dezelfde baan (wel zo relaxt voor de teams en het scheelt weer een keertje reizen) maar dan rijden we in tegengestelde richting.. zou dat zoveel moeite kosten om dat voor elkaar te krijgen. Natuurlijk moet je dan heel de pitbox gaan spiegelen.. dat is wellicht wat onhandig maar buiten dat heb je wel een heel andere baan om te rijden.
Mee eens, maar vind alle auto's nergens naar klinken.DaMarcus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Hopelijk ook een nieuwe uitlaat, want dat blok klinkt nergens naar
Bochten en veiligheidsmaatregelen zijn gemaakt op een bepaalde rijrichting. Dus nee dit is bijna nergens echt goed mogelijk. Zeker niet in een week. (minder nog, 5 dagen)DonJunior schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:46:
[...]
Wat ik eigenlijk niet snap is dat ze niet gewoon hebben gezegd.. we doen dezelfde baan (wel zo relaxt voor de teams en het scheelt weer een keertje reizen) maar dan rijden we in tegengestelde richting.. zou dat zoveel moeite kosten om dat voor elkaar te krijgen. Natuurlijk moet je dan heel de pitbox gaan spiegelen.. dat is wellicht wat onhandig maar buiten dat heb je wel een heel andere baan om te rijden.
Omdat de banen daar niet voor gemaakt zijn kan dit niet.DonJunior schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:46:
[...]
Daar zijn de grindbakken, uitloopstroken etc niet op ingericht. Dus dat gaat helaas niet lukken.DonJunior schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:46:
[...]
Last driver standing.Bezulba schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:49:
[...]
Mooi toch? Hebben we gelijk weer wat sensatie terug en wat spanning.
[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2020 10:16 ]
blup
Niet om Renault te bashen maar die klinkt echt het slechts van allemaal. Lijkt wel een slijptol.G_Dragon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:48:
[...]
Mee eens, maar vind alle auto's nergens naar klinken.
Mis het vertrouwde motor geluid.
Waiting on the world to change
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik voel een poll aankomenRudolf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:57:
[...]
Niet om Renault te bashen maar die klinkt echt het slechts van allemaal. Lijkt wel een slijptol.
Bensimpel
Positieve meneer
Beide klinken nietDaMarcus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:23:
[...]
Ik voel een poll aankomen
Poll: Welk motorblok klinkt beter?
• De 2-takt van Ferrari
• De slijptol van Renault
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
😆 - Denk ook eens om ;)
Vergeet de Honda niet, off-throttleDaMarcus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:23:
[...]
• De 2-takt van Ferrari
[Afbeelding]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
True that, die klinkt fenomenaal
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Je mist de leafblower van RB.DaMarcus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:23:
[...]
• De 2-takt van Ferrari
[Afbeelding]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
En de Mercedes Warpdrive
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Heerlijk toch dat geluid, kippevel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
"Stiermarken (Steiermark)is een deelstaat van Oostenrijk. De hoofdstad is Graz, dat tevens de grootste stad van de deelstaat is.DJTimo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:57:
Zullen we nostalgie voor het Algemene topic bewaren? Ik kom hier vooral voor nieuwtjes over Steiermark.
Vaker bier gaan halen!Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:09:
Ik woon dichtbij Duitsland, maar het verstaan en spreken gaat me niet heel geweldig af. Wanneer is de laatste keer geweest dat ze 2x op hetzelfde circuit rijden?
Mijn boefje is liev!
Klopt maar dan heb je nog de Hollanders die weer harder pratenRudolf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:12:
Duits is toch gewoon Nederlands maar dan harder praten?
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq