[F1 2020] Race 2 GP van Stiermarken Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 100.792 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

DarkFire1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Het staat me wel bij dat Mercedes een tijd lang meer olie verbrandde dan de meeste en daardoor meer PK had. Dat is inmiddels in de ban gelegd maar dat heeft hun wel tijden geholpen.

Dat ze nu nog steeds zo ver vooropliggen blijft verbazingwekkend. Je zou zeggen dat zij minder progressie kunnen maken dan een mindere auto en toch doen ze het omgekeerde.
Dat zie je nu ook regelmatig bij die Racing Points gebeuren...

Feit is gewoon dat het er op gaat lijken dat dit jaar Mercedes voor 90% zeker (nu al) de WCC en WDC in potlood aan hun palmares kan bijschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Bart-Willem schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:56:
[...]
Komt wel over als complot-gekkie-theorieën zo, maar hoe meer je dit soort dingen leest hoe meer je erin gaat geloven. :+ Dus kom maar op met alle andere completdenkerij die wel eens écht kunnen kloppen! :+ :/
Voorloper van Mercedes is Brawn GP. Misschien ziet Ross dit nog steeds als zijn kindje en lobby'd hij zelf nog mee. Het is wat ver gezocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 08:31

iichel

Gazoooo

DarkFire1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Voorloper van Mercedes is Brawn GP. Misschien ziet Ross dit nog steeds als zijn kindje en lobby'd hij zelf nog mee. Het is wat ver gezocht :)
Daarvoor zat Brawn bij Honda F1 en Ferrari :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 15:31
Zo houden ze helemaal geen pk's meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

Spotmatic

Ken sent me

Stel nou dat Mercedes als team ermee stopt. Dan is Max in zijn eentje F1 en de rest is F1.5. Dat willen we ook niet lijkt mij...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
iichel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Daarvoor zat Brawn bij Honda F1 en Ferrari :+
Laatste kind is toch altijd het lievelingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DarkFire1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Laatste kind is toch altijd het lievelingetje ;)
Ik hoop van niet, ik ben de oudste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Spotmatic schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:10:
Stel nou dat Mercedes als team ermee stopt. Dan is Max in zijn eentje F1 en de rest is F1.5. Dat willen we ook niet lijkt mij...
Mercedes zal niet stoppen. Wellicht niet doorgaan z'n huidige vorm/naam maar zal dan overgenomen worden door een andere investeerder/merk. En die gaan gewoon net zo door zolang dezelfde mensen daar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

iichel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Mercedes zal niet stoppen. Wellicht niet doorgaan z'n huidige vorm/naam maar zal dan overgenomen worden door een andere investeerder/merk. En die gaan gewoon net zo door zolang dezelfde mensen daar werken.
Iedereen zit te hopen op die regelwijzigingen (die nu naar 2022 verplaatst zijn).
Met een beetje pech is Mercedes dan ook on top(kans bestaat ook dat het niet zo is uiteraard maar stel dat).
Dat zou dan betekenen dat er wellicht nog een era aan dominantie achteraan geplakt wordt.
Hopelijk staat een ander team op om die kans te pakken. Ik acht eigenlijk alleen Red Bull, McLaren en Ferrari in staat daartoe eerlijk gezegd, misschien Renault ook nog wel. Maar ondanks alles vrees ik voor het scenario dat Mercedes dan ook dominant zal zijn.
Zal de F1 dan een hoop fans kwijtraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:29
iichel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Dat ligt natuurlijk wel iets complexer. Je hebt Mercedes High Performance Powertrains, dat echt van Mercedes is, en het Formule 1 team Mercedes dat is overgenomen van Brawn GP en waar Mercedes, Toto (erven van Lauda?) aandeelhouder van zijn.

Mercedes lijkt het nu als totaliteit zo goed te doen, maar de vraag is wat er gebeurt als het weer meer gesplitst is. Gaat Mercedes HPP dan 100% onafhankelijk opereren, of krijg je dan weer een "McLaren Mercedes" met flinke samenwerking (of zoals Red Bull met Renault had, waaruit ook de blown diffuser kwam). En als Mercedes & Toto "Brackley" verkopen is het ook maar de vraag of het personeel blijft of sat er flink geschoven gaat worden. Wat doet Hamilton? Gaat die naar een ander team, is er een grote kans dat delen mee willen. Wat doet Toto? Met hetzelfde verhaal. Om het nog maar niet te hebben over de geruchten dat Toto, al dan niet met Hamilton naar Ferrari zou gaan (zoals 1? 2? jaar terug rond ging), of naar Aston Martin / Racing Point wat een paar maanden terug rond ging. En dat alles natuurlijk ook afhankelijk van wie de fabriek over neemt. Komt daar bv een rijke Chinees in lijkt de kans op "leegloop" mij groter dan dat een grote (merk)naam erin komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
kevlar01 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Iedereen zit te hopen op die regelwijzigingen (die nu naar 2022 verplaatst zijn).
Met een beetje pech is Mercedes dan ook on top(kans bestaat ook dat het niet zo is uiteraard maar stel dat).
Dat zou dan betekenen dat er wellicht nog een era aan dominantie achteraan geplakt wordt.
Hopelijk staat een ander team op om die kans te pakken. Ik acht eigenlijk alleen Red Bull, McLaren en Ferrari in staat daartoe eerlijk gezegd, misschien Renault ook nog wel. Maar ondanks alles vrees ik voor het scenario dat Mercedes dan ook dominant zal zijn.
Zal de F1 dan een hoop fans kwijtraken?
Diezelfde situatie was er ook al voor 2017. Nieuwe aero regels, grotere auto's, van motor naar aero "formule", Red Bull zou daarmee wel even terug komen, want Newey. En kijk naar 2017, en waar we nu nog steeds staan. Uiteindelijk is er helemaal niks veranderd aan de status quo aan de top.

En qua kijkcijfers, geen idee of die nu slechter zijn dan in 2015, 2016, ... Uiteraard wel met verschil dat als Mercedes in 2022, en daarna, nog steeds domineert dat het dan al richting de 10 jaar gaat i.p.v. 6 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Diezelfde situatie was er ook al voor 2017. Nieuwe aero regels, grotere auto's, van motor naar aero "formule", Red Bull zou daarmee wel even terug komen, aant Newey. En kijk naar 2017, en waar we nu nog steeds staan. Uiteindelijk is er helemaal niks veranderd aan de status quo aan de top.

En qua kijkcijfers, geen idee of die nu slechter zijn dan in 2015, 2016, ... Uiteraard wel met verschil dat als Mercedes in 2022, en daarna, nog steeds domineert dat het dan al richting de 10 jaar gaat i.p.v. 6 nu.
De middenveld battles zijn wel beter geworden, maar dat komt waarschijnlijk doordat de ontwikkeling steeds meer afvlakt naarmate een era langer duurt (op een gegeven moment is de rek eruit/plafond bereikt). Echter, Mercedes blijft telkens een marge houden die genoeg is om de rest op afstand te houden.

Ik hoop dat het op andere banen anders gaat zijn dit seizoen. RBR is normaal altijd 'minder' bij de 1e race van het seizoen. De laatste jaren ook goed op de Red Bull Ring, maar toen was het niet de 1e race...
Dus ligt het nu aan de ontwikkeling van de auto die stil gelegen heeft (en is Mercedes als vanouds goed uit de startblokken gekomen), of hebben ze gewoon meer afstand opgelopen t.o.v. vorig jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goh, stel je eens voor dat Perez gisteren op droog had kunnen kwalificeren. Zoals ie vandaag reed had het mogelijk wel een Mercedes 1,2,3 kunnen worden. Die reed "gewoon" 38 ronden op die rode bandjes, in een prima tempo. Switcht naar geel en rijdt vanaf dat moment eigenlijk sneller rond dan Verstappen (en was op een gegeven moment ook niet de enige die dat deed). Ik weet wel dat Verstappen wat lichte schade had, maar de roze Mercedes is toch werkelijk bloed- en bloedsnel (in de juiste handen). Maar dat was ie natuurlijk ook al in het zilver ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

kevlar01 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:31:
[...]

De middenveld battles zijn wel beter geworden, maar dat komt waarschijnlijk doordat de ontwikkeling steeds meer afvlakt naarmate een era langer duurt (op een gegeven moment is de rek eruit/plafond bereikt). Echter, Mercedes blijft telkens een marge houden die genoeg is om de rest op afstand te houden.

Ik hoop dat het op andere banen anders gaat zijn dit seizoen. RBR is normaal altijd 'minder' bij de 1e race van het seizoen. De laatste jaren ook goed op de Red Bull Ring, maar toen was het niet de 1e race...
Dus ligt het nu aan de ontwikkeling van de auto die stil gelegen heeft (en is Mercedes als vanouds goed uit de startblokken gekomen), of hebben ze gewoon meer afstand opgelopen t.o.v. vorig jaar?
Heb al jaren sterk het vermoeden dat de motor van Mercedes dusdanig goed is dat ze deze vrijwel nooit volledig hoeven te benutten. Het lijkt wel of ze op 80% van hun vermogen al genoeg power hebben om de rest bij te blijven. Dus in het begin ff wat meer power zodat ze vooraan liggen. En vervolgens een beetje naar de finish cruisen op minder vermogen. De motor lijdt veel minder en dus ook gewoon nooit problemen met de betrouwbaarheid.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 17:42
Het gaat de komende 2 races niet beter worden, ook nogal Merc circuits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:03
Leon Zwiers schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:28:
Het gaat de komende 2 races niet beter worden, ook nogal Merc circuits
Hungoraring? Die heeft weinig baat bij extra motorvermogen. Eén lang stuk, verder veel trage bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Kan Mer ook een straf krijgen als RP bestraft gaat worden voor het kopiëren en niet zelf ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ligone schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:18:
[...]

Het is nochtans op de rechte stukken dat Bottas het telkens bijtrekt en dat doe je puur op vermogen.

YouTube: Bottas & Verstappen Duel | 2020 Styrian Grand Prix
Tractie speelt ook mee.
Max zijn banden waren op. Bottas had een lange eerste stint, dus zijn banden waren jonger. Daarnaast waren zijn mediums ook minder versleten doordat deze onder een op dat moment lichtere auto gemonteerd zijn(ook door de late stop, meer brandstof verbruikt)
Wellicht heeft ie ook nog zitten DASsen, maar ik meen dat ze dat normaal in de race niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

pro_6or

amateur_60r

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:06:
Dus we zijn nu ruim drie uur verder. Wat denken jullie, zou Newey al vrijgelaten zijn uit de debrief door Max of is hij nog steeds bezig? :P
Max laat hem nu voor straf “die walküre” luisteren. Newey vind het niet zo heel erg. Om niet te zeggen dat hij in het walhalla is.

Ik heb nog steeds wel hoop dat ze dichterbij kunnen komen. Ik denk namelijk dat Albon een hogere powermodes gebruikt heeft toen Perez om positie knokte met hem. Hopelijk heeft Honda nog marge.

Plus Max had aardig wat aero damage, FW en beide wingendplates (met die nieuwe Louvres a la HAAS) waren volledig afgescheurd. Daar zit ook nog wel wat pace.

Maar ja, Hamilton heeft de hele race gecruised 5 seconden houden is hét teken van overmacht.

[ Voor 17% gewijzigd door pro_6or op 13-07-2020 01:38 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomtopper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-07-2020

Boomtopper

Groei als een boom

Playa del C. schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:39:
[...]

Hungoraring? Die heeft weinig baat bij extra motorvermogen. Eén lang stuk, verder veel trage bochten.
De middensectie zijn juist een en al snelle bochten. Volgens Max en Albon samen met het rechte stuk (volgens Marko) de plek waar Mercedes veel sterker is. Silverstone idem ditto,

De bomen groeien tot in de hemel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:03
Boomtopper schreef op maandag 13 juli 2020 @ 03:10:
[...]

De middensectie zijn juist een en al snelle bochten. Volgens Max en Albon samen met het rechte stuk (volgens Marko) de plek waar Mercedes veel sterker is. Silverstone idem ditto,
Max zei gisteren nog dat juist op Hungaroring RB in verhouding beter is dan Mercedes. Dat is verder ook feitelijk waar. Alsnog heeft Mercedes een sterke auto met goede coureurs, dus het wordt alsnog lastig.
Wat mensen in de media roepen is verder niet eens van belang, daar zit vaak iets anders achter. RB zal na de huidige ontwikkelingen niet snel roepen dat ze nu op een geschikt circuit gaan rijden.
Feitelijk gezien is de hungoraring heel wat meer gericht op downforce en een stuk minder op puur vermogen.

Silverstone is met de meerdere lange en brede stukken en het kleine aantal bochten perfect voor de Mercedes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 15:02
Ik hoor nu pas dat Leclerc de eerste minuten na zijn torpedo op de radio claimt dat iemand hem heel hard duwde. Ericsson?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:58

Spotmatic

Ken sent me

Franco10 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:21:
Ik hoor nu pas dat Leclerc de eerste minuten na zijn torpedo op de radio claimt dat iemand hem heel hard duwde. Ericsson?
Dat is dan wel knap want Ericsson rijdt niet meer in de F1. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:29

vhal

ಠ_ಠ

Spotmatic schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:29:
[...]
Dat is dan wel knap want Ericsson rijdt niet meer in de F1. ;)
:+ but Ericsson hit me!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Wat vinden jullie eigenlijk van de laatste rondes van Perez? Meteen na het contact met Albon zie je zijn auto ook van voren, en volgens mij hangt die voorvleugel nog maar net vast maar sleept die meer over de grond dan dat die vast hangt (wat ook goed te zien is op het eind als iedereen hem bij komt). Had het team / de FIA hem niet binnen moeten roepen daarvoor?

Gevoelsmatig was er voor mij in ieder geval een grote kans op herhaling van Vettel in Bahrein:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.dw.com/image/48136958_404.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:28
RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:42:
Wat vinden jullie eigenlijk van de laatste rondes van Perez? Meteen na het contact met Albon zie je zijn auto ook van voren, en volgens mij hangt die voorvleugel nog maar net vast maar sleept die meer over de grond dan dat die vast hangt (wat ook goed te zien is op het eind als iedereen hem bij komt). Had het team / de FIA hem niet binnen moeten roepen daarvoor?

Gevoelsmatig was er voor mij in ieder geval een grote kans op herhaling van Vettel in Bahrein:
spoiler:
Ik vond het ook wat vreemd. Had zeker verwacht dat hij naar binnen zou gaan. Toen dat niet gebeurde, ging ik er vanuit dat de raceleider het team wel zou sommeren de wagen op een veilige positie stil te zetten.

Kennelijk is de voorvleugel niet los genoeg zo :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Zo kort voor de finish ga je toch niet naar binnen. Hij reed in de punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
kevlar01 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:24:
[...]
Tractie speelt ook mee.
Max zijn banden waren op. Bottas had een lange eerste stint, dus zijn banden waren jonger. Daarnaast waren zijn mediums ook minder versleten doordat deze onder een op dat moment lichtere auto gemonteerd zijn(ook door de late stop, meer brandstof verbruikt)
Dit was het denk ik.

Ze hebben Verstappen een paar ronden te vroeg naar binnen gehaald, waardoor de banden op het eind 'toast' waren. Waarschijnlijk gedaan om toch nog een kans te hebben op P1, maar het kostte op het eind P2.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31
Volgens Max had het niets uitgemaakt, als hij het niet zo had gedaan had hij Bottas de hele tijd kort op zijn nek gehad.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DJTimo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:08:
Zo kort voor de finish ga je toch niet naar binnen. Hij reed in de punten.
Maar het is natuurlijk ook een veiligheidsdingetje. Daarom dat ik had verwacht dat de FIA hem wellicht zou verplichten te pitten. Maar blijkbaar lag de FIA te pitten en is het daardoor niet gebeurd :+

Overigens hetzelfde voor Verstappen. Gaan ze een poging doen tot snelste ronde, maar vervolgens laten ze wel de kapotte voorvleugel erop zitten. Ja, voorvleugel wisselen kost tijd, maar volgens mij reed Verstappen na zijn stop nog steeds ruim voor Albon, dus dat was geen issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:23:
[...]

Maar het is natuurlijk ook een veiligheidsdingetje. Daarom dat ik had verwacht dat de FIA hem wellicht zou verplichten te pitten. Maar blijkbaar lag de FIA te pitten en is het daardoor niet gebeurd :+

Overigens hetzelfde voor Verstappen. Gaan ze een poging doen tot snelste ronde, maar vervolgens laten ze wel de kapotte voorvleugel erop zitten. Ja, voorvleugel wisselen kost tijd, maar volgens mij reed Verstappen na zijn stop nog steeds ruim voor Albon, dus dat was geen issue.
Volgens mij valt die impact van die vleugelschade wel mee. Ik krijg het gevoel dat ze de mindere performance maar afschuiven op die gebroken wing-end-plate i.p.v. toegeven dat ze er gewoon niet bijzitten.

Welke race was het (Barcelona?) dat VER na een (V)SC herstart tegen Stroll aanreedt waarna hij vergelijkbare schade had aan zijn voorvleugel? Toen was de auto er echt niet langzamer door en grapte iedereen dat-ie zelfs sneller was.

Max haalt 105% uit de auto maar het is gewoon niet genoeg, jammer maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

(Sec 53)

en

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_RNkF6UcAA2hCx.jpg

* Illegal_Alien weer snel topic uit rent voordat hij geraakt wordt.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Razr schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:26:
[...]

Volgens mij valt die impact van die vleugelschade wel mee. Ik krijg het gevoel dat ze de mindere performance maar afschuiven op die gebroken wing-end-plate i.p.v. toegeven dat ze er gewoon niet bijzitten.

Welke race was het (Barcelona?) dat VER na een (V)SC herstart tegen Stroll aanreedt waarna hij vergelijkbare schade had aan zijn voorvleugel? Toen was de auto er echt niet langzamer door en grapte iedereen dat-ie zelfs sneller was.

Max haalt 105% uit de auto maar het is gewoon niet genoeg, jammer maar helaas.
Volgens mij geeft iedereen bij Red Bull aan dat ze tekort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Razr schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:26:
[...]

Het was echt niet alleen maar de front-wing endplate die niet meer goed zat. De hele vleugel leek achterover te hangen:
Afbeeldingslocatie: https://d3cm515ijfiu6w.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/07/12184711/PA.54553621.jpg

Terwijl die er zo uit ziet in betere conditie:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2020/2020races/Styrian/GettyImages-1255739769.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Het was echt niet alleen maar de front-wing endplate die niet meer goed zat. De hele vleugel leek achterover te hangen:
[Afbeelding]

Terwijl die er zo uit ziet in betere conditie:
[Afbeelding]
Das SAS :D Spoiler Adjustment System :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Met die schade kun je nog prima 2 a 3 laps doorrijden. Wat ook gebleken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DJTimo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:41:
Dat dacht Vettel waarschijnlijk ook in Bahrein ;) Als die afbreekt en onder de auto komt is er gewoon een flink risico op een crash (vastzittende vleugel en daardoor niet meer kunnen remmen). W.m.b. mag de FIA daarom dan ook ingrijpen. Hetzelfde als dat ze dat in Suzuka 2019 bij Leclerc hebben gedaan die toen weer te eigenwijs was om te stoppen. Hetzelfde als deze race "mag ik niet verder rijden? Dan doe ik wel heel voorzichtig inhalen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10-05 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DJTimo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:41:
Inderdaad. De vraag is of je meer of minder tijd verliest dan een pitstop van 35 seconden.
Denk dat doorrijden in principe minder tijdverlies opleverde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 16:54
JB schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Das SAS :D Spoiler Adjustment System :+
German engineering. Nu heeft FIA geloof ik aan Mercedes gevraagd om de braking ducts van de W10 uit het museum in Engeland te halen, naar aanleiding van die klacht van Renault over copy + paste W10 naar RP20.

Zou mij niets verbazen als de CAD tekeningen op de parkeerplaats in Engeland (beide teams zitten in de buurt van SIlverstone) door een paar hoestend mannen in een regenjas even op een USB stick van kofferbak naar kofferbak gingen.

[ Voor 24% gewijzigd door loekf2 op 13-07-2020 09:35 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Dat dacht Vettel waarschijnlijk ook in Bahrein ;) Als die afbreekt en onder de auto komt is er gewoon een flink risico op een crash (vastzittende vleugel en daardoor niet meer kunnen remmen). W.m.b. mag de FIA daarom dan ook ingrijpen. Hetzelfde als dat ze dat in Suzuka 2019 bij Leclerc hebben gedaan die toen weer te eigenwijs was om te stoppen. Hetzelfde als deze race "mag ik niet verder rijden? Dan doe ik wel heel voorzichtig inhalen."
Er is nog altijd een verschil tussen Duitse degelijkheid, en Italiaans vakwerk ....

Eén van de twee heeft ook op de 'reguliere' weg wat meer vertrouwen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Afgezien van de leuke gevechten in het middenveld, was het aan de kop (het gaat tenminste om het podium).verdraaid saai.... En dan nummer 4 (de 2de rijder van RB) komt 44 seconden na de winnaar binnen.... Dominantie is leuk maar het duurt nu net een paar jaar te lang.............

Heb dit weekend Nascar, Indycars, F3, F2 en Porsche cup gezien en prima genoten van alle races. F1 zou dan de kers op de taart moeten zijn, maar het was eigenlijk alleen maar de uitgedroogde pit van de kers. Boring.........................

De FIA moet hier echt iets aan gaan doen, anders verliest de F1 gewoon de glamour van weleer en wordt het een saaie optocht elk weekend. Erg jammer. :'( :'( :'(

[ Voor 13% gewijzigd door aveenhuysen op 13-07-2020 12:19 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Streamable: 2tetw2u89la51]
https://streamable.com/zq6vwu

:+

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 13-07-2020 11:04 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:23:
[...]

Die vleugel wisselen had denk ik ook niet geholpen en je moet je afvragen of je zo kort voor de finish nog zo'n duur onderdeel wil wisselen, laat staan dat er een beschikbaar zou zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:55:
Goh, stel je eens voor dat Perez gisteren op droog had kunnen kwalificeren. Zoals ie vandaag reed had het mogelijk wel een Mercedes 1,2,3 kunnen worden. Die reed "gewoon" 38 ronden op die rode bandjes, in een prima tempo. Switcht naar geel en rijdt vanaf dat moment eigenlijk sneller rond dan Verstappen (en was op een gegeven moment ook niet de enige die dat deed). Ik weet wel dat Verstappen wat lichte schade had, maar de roze Mercedes is toch werkelijk bloed- en bloedsnel (in de juiste handen). Maar dat was ie natuurlijk ook al in het zilver ;)
Ja, nou zijn die Perez handen alleen ook weer niet zo juist dat hij zich weet te kwalificeren op een goede plek.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 19:11
Ik heb ook uitgebreid zitten kijken op Ziggosport, omdat dit nu nog "per ongeluk" in mijn pakket zit bij Freedom Internet.

Vraag me wel af of ik me als enige heb zitten irriteren aan de versprekingen/missers van Mol en ook met name van de presentator in de studio, Rob Kamphues. In de nabeschouweing liet van Gameren twee twitter-berichtjes zien van Ferrari, waarin de eerste over de start ging en de tweede (6 minuten later) dat het afgelopen was.

Kamphues leek niet te begrijpen dat de tekst van de start "Lights Out" ging over het feit dat de race gestart was. Hij leek te suggereren dat hij dat begreep dat de lampjes bij Ferrari uitgegaan waren (ofzo).

Weet iemand hoe het commentaar is als je het pakketje via https://f1tv.formula1.com/en/ afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
EnigmA-X schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:36:
Ik heb ook uitgebreid zitten kijken op Ziggosport, omdat dit nu nog "per ongeluk" in mijn pakket zit bij Freedom Internet.

Vraag me wel af of ik me als enige heb zitten irriteren aan de versprekingen/missers van Mol en ook met name van de presentator in de studio, Rob Kamphues. In de nabeschouweing liet van Gameren twee twitter-berichtjes zien van Ferrari, waarin de eerste over de start ging en de tweede (6 minuten later) dat het afgelopen was.

Kamphues leek niet te begrijpen dat de tekst van de start "Lights Out" ging over het feit dat de race gestart was. Hij leek te suggereren dat hij dat begreep dat de lampjes bij Ferrari uitgegaan waren (ofzo).

Weet iemand hoe het commentaar is als je het pakketje via https://f1tv.formula1.com/en/ afneemt?
Niet helemaal het juist topic, maar je kan kiezen welk commentaar je wilt. Het Engelse commentaar is van Sky en die zijn best wel een beetje fan van Hamilton.

Ze maken ook fouten, maar het viel me mee dat ze zich excuseerde en rectificeerde dat het Leclerc was die acherop Vettel vloog en niet andersom.

Edit: ik bedoelde Hamilton, niet Mercedes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08-05 11:44
Om eerlijk te zijn fouten maken is menselijk zeker in een sport waar alles op hoge snelheid gebeurt.
Verkeerde naam bij auto roepen is ook verdomd lastig gezien de situatie waar olav en de andere vaak inzitten waar ze in hun eentje meerdere schermen tegelijkertijd in de gaten moeten houden.
Daarnaast is Olav niet op locatie wat ook nog een beetje mee kan spelen natuurlijk.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:55:
Vreemde is wel dat Verstappen diezelfde auto (met de oude kleuren en bestuurd door ervaren goede coureurs) een jaar geleden wel de baas was in Oostenrijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:11
Ankona schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Vreemde is wel dat Verstappen diezelfde auto (met de oude kleuren en bestuurd door ervaren goede coureurs) een jaar geleden wel de baas was in Oostenrijk.
Lastig te zeggen ook of hij echt sneller was, maar goed, vorig jaar had Merc natuurlijk wel de enorme lift and coast problemen, dus da's lastig vergelijken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:55

Edd

[...]

Verschil is natuurlijk wel dat er een 2020-motor in ligt en men daar aan de koeling heeft gewerkt?
Daarnaast was het, naar mijn weten, gisteren ook koeler dan een jaar geleden?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Dat zou iedereen eigenlijk kunnen weten? Het is roze en het is vergroeid met dit topic :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
Edd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Verschil is natuurlijk wel dat er een 2020-motor in ligt en men daar aan de koeling heeft gewerkt?
Daarnaast was het, naar mijn weten, gisteren ook koeler dan een jaar geleden?
Geloof dat er vorig jaar met temperaturen van 30+ gereden werd tegen over de 19 graden welke we gisteren hadden.
Dat is nog al een verschil, als het 30+ was dan had merc wel meer problemen zoals vorige week.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Vreemd, dat vind ik het eigenlijk dan weer niet (gezien de omstandigheden en de grotere stap die Mercedes blijkbaar heeft gemaakt).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pro_6or schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:27:
[...]
Ja, nou zijn die Perez handen alleen ook weer niet zo juist dat hij zich weet te kwalificeren op een goede plek.
Daar volgt misschien over 5 dagen al een antwoord op?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/107852253_3092693494099135_3458971149535607037_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=9gnVHxc10WEAX-9uWQW&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=6&oh=c8095c062dd5ac8a15894b16bbf7609a&oe=5F322CC1
de andere pitstop van max was 2.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Vorige jaren was Oostenrijk niet de eerste/tweede race van het seizoen ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
basvn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
[Afbeelding]
Yes! Alfa 4e *O*

Tenminste nog ergens een beetje hoog in een lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:14:
[Afbeelding]
Weet je ook toevallig welke tijd bij welke stop hoort? Die eerste zag er weer erg slick uit. Die tweede staat me niet meer zo bij, en verschil van 0,2s is niet iets wat ik zo uit m'n herinnering kan terug halen / op basis daarvan zeggen "die 1.9 was de eerste".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Weet je ook toevallig welke tijd bij welke stop hoort? Die eerste zag er weer erg slick uit. Die tweede staat me niet meer zo bij, en verschil van 0,2s is niet iets wat ik zo uit m'n herinnering kan terug halen / op basis daarvan zeggen "die 1.9 was de eerste".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJZvPILK48Ldye7xzwQhmA-XHfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HdciAGaA9StBKETfyX3cuDae.jpg?f=user_large

https://inmotion.dhl/en/formula-1/fastest-pit-stop-award/
en dan moet je hem even zetten op table (in plaats van chart)
dan zie je alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

dan zie je alles
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-C9NY7zcLYLlA9igVFts7-XVoyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uSu7poeP6zHX57AKWkq3xrzi.png?f=user_large
Is dus al bijna een gelopen race voor Red Bull zo :o De vier snelste pitstops over de 2 races allemaal van Red Bull. Of in andere woorden: 100% van de pitstops van Red Bull staan "bovenaan". / De langzaamste pitstop van Red Bull, was nog steeds sneller dan de snelste stop van welk ander team dan ook.

Edit:
@BlackMonkey oeps, idd, niet goed opgelet. Ik telde maar 4 pitstops. Max nu 2x en Albon nu 1x en vorige week 1x. Maar Albon had vorige week natuurlijk twee stops (een extra onder SC).

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:18
RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]
Is dus al bijna een gelopen race voor Red Bull zo :o De vier snelste pitstops over de 2 races allemaal van Red Bull. Of in andere woorden: 100% van de pitstops van Red Bull staan "bovenaan". / De langzaamste pitstop van Red Bull, was nog steeds sneller dan de snelste stop van welk ander team dan ook.
Heb je die stop op plek 9 ook gezien? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

Mooi verwoord :+

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar er is ook nog goed nieuws. Max reed zo snel gisteren dat hij zijn auto gewoon heeft gesloopt. :+
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/1dultlgpzla51.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=1f5e659792cd740c4d77f9e1a3cfe87d2316cb6e

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ecvms_iXsAEI1Oc?format=jpg&name=large

Zat kennelijk ook nog een stuk front wing endplate in de bargeboards. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344348

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:37:
Maar er is ook nog goed nieuws. Max reed zo snel gisteren dat hij zijn auto gewoon heeft gesloopt. :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat losse stukje aan de rechterkant (vanaf driver gezien) aan de frontwing: ik snap niet dat die er bij de laatste pitstop niet afgehaald werd. Leek vrij eenvoudig er af te halen. Of verstoord zoiets de geregisseerde dynamiek bij een normale pitstop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:18
Anoniem: 1344348 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Dat losse stukje aan de rechterkant (vanaf driver gezien) aan de frontwing: ik snap niet dat die er bij de laatste pitstop niet afgehaald werd. Leek vrij eenvoudig er af te halen. Of verstoord zoiets de geregisseerde dynamiek bij een normale pitstop?
Ik denk dat het flink tegenvalt om dat er ff snel af te trekken. Het is zeer waarschijnlijk van carbon fiber en die vezels trek je niet even simpel los. In dat geval zal het dus sowieso de pitstop verstoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ik vermoed dat ze het hebben gelaten omdat Max zo ruim voorlag dat het weinig uit zou maken. Geen idee verder hoe snel je dat los kan trekken of hoe die endplate bevestigd is. Het zou namelijk ook kunnen dat ze die endplates kunnen vervangen zonder de hele voorvleugel weg te moeten gooien. Dan kan je maar beter de voorvleugel niet slopen in een poging om die endplate eraf te halen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:50
[...]

Vergis je niet in hoe sterk koolstofvezel is. Als een monteur er aan gaat trekken en het blijkt toch iets vast te zitten en je verliest er 5 seconden mee, dat risico is gewoon te groot (of dat de monteur het er gewoon helemaal niet vanaf krijgt).

Het lijkt alsof de onderdelen van papier zijn gemaakt als ze tegen elkaar aanrijden maar niets is minder waar, de auto's zijn vrij stevig gebouwd en dat is ook waarom het zo gevaarlijk is als onderdelen van de auto afvliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sinds de TV-series "The Thick of It" (de Yes Minister voor de 21e eeuw) is de Britse uitdrukking ook mooi en ook geschikt voor gevoelige oortjes en oogjes:

De scene waarin het voorkomt is NSFW aangaande de taal :+

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 13-07-2020 13:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
aveenhuysen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:48:
Afgezien van de leuke gevechten in het middenveld, was het aan de kop (het gaat tenminste om het podium).verdraaid saai.... En dan nummer 4 (de 2de rijder van RB) komt 44 seconden na de winnaar binnen.... Dominantie is leuk maar het duurt nu net een paar jaar te lang.............

Heb dit weekend Nascar, Indycars, F3, F2 en Porsche cup gezien en prima genoten van alle races. F1 zou dan de kers op de taart moeten zijn, maar het was eigenlijk alleen maar de uitgedroogde pit van de kers. Boring.........................

De FIA moet hier echt iets aan gaan doen, anders verliest de F1 gewoon de glamour van weleer en wordt het een saaie optocht elk weekend. Erg jammer. :'( :'( :'(
Het gekke is dat de FIA er minder aan doet dan ooit; toen Ferrari een paar jaar achter elkaar alles won wat er te winnen viel werden er de meest gekke capriolen uitgehaald om maar een andere wereldkampioen te krijgen. Puntentelling werd aangepast, bandenreglement werd aangepast en zo waren er nog wel meer regels die puur en alleen werden geintroduceerd om het snelste team af te remmen.

In deze tijd doet de FIA bijna niets aan de regels; ze houden zich aan hun woord om nieuwe vondsten na één seizoen te verbieden en daarmee heb je het ook wel een eind gehad. Ze ondernemen geen actieve pogingen om Mercedes af te remmen.

Aan de ene kant vind ik dat prima; Mercedes is gewoon het beste team en de rest is jaar in jaar uit niet goed genoeg om het echt spannend te maken aan de top. Aan de andere kant; uiteindelijk is het een sport die draait om het vermaken van publiek/fans; het vermaak zou beter zijn als de boel wat dichter op elkaar zit.

Volgens mij is het inmiddels definitief om bij de introductie van het budgetplafond ook windtunneltijd te gaan beperken bij de snelste teams. Dat vind ik wel een mooie manier om de boel wat dichter bij elkaar te krijgen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mqw5cn015ma51.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:37:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een begeleidend schrijven bij dit beeld.
https://www.motorsport.co...plate-styrian-gp/4833367/

Wat ik mij dan wel weer afvraag is waarom ze het spul niet verstevigen? Het is, volgens mij, niet de eerste keer dat er dingen stukgaan door trillingen e.d.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:53
Van mij mag die quote van Hamilton er wel af, en die quote van in de trant van "Did you like that?" na een mooie inhaalmanouvre (ben vergeten van wie, volgens mij een RP) erbij. Die quote van Räikkönen ook _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
mat.hi.as schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Van mij mag die quote van Hamilton er wel af, en die quote van in de trant van "Did you like that?" na een mooie inhaalmanouvre (ben vergeten van wie, volgens mij een RP) erbij. Die quote van Räikkönen ook _/-\o_
Perez was dat, na zijn inhaalactie op, uhm, wie eigenlijk? :+ Was in ieder geval T5, 6, 7 zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mat.hi.as schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Kimi O+ Ouwe lul, maar van mij mag hij mee blijven rijden _/-\o_ .

En ja Ferrari;

[YouTube: This Is Ferrari.... This is Shit-Box (Niki Lauda)(Scene From Rush 2013)]

Uit de film Rush :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
XyritZz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Het gekke is dat de FIA er minder aan doet dan ooit; toen Ferrari een paar jaar achter elkaar alles won wat er te winnen viel werden er de meest gekke capriolen uitgehaald om maar een andere wereldkampioen te krijgen. Puntentelling werd aangepast, bandenreglement werd aangepast en zo waren er nog wel meer regels die puur en alleen werden geintroduceerd om het snelste team af te remmen.

In deze tijd doet de FIA bijna niets aan de regels; ze houden zich aan hun woord om nieuwe vondsten na één seizoen te verbieden en daarmee heb je het ook wel een eind gehad. Ze ondernemen geen actieve pogingen om Mercedes af te remmen.

Aan de ene kant vind ik dat prima; Mercedes is gewoon het beste team en de rest is jaar in jaar uit niet goed genoeg om het echt spannend te maken aan de top. Aan de andere kant; uiteindelijk is het een sport die draait om het vermaken van publiek/fans; het vermaak zou beter zijn als de boel wat dichter op elkaar zit.

Volgens mij is het inmiddels definitief om bij de introductie van het budgetplafond ook windtunneltijd te gaan beperken bij de snelste teams. Dat vind ik wel een mooie manier om de boel wat dichter bij elkaar te krijgen.
Sterker nog, alle wijzigingen die sinds 2014 zijn gedaan, waren in het voordeel van het team met de sterkste motor. De nieuwe aero-regels in 2017, de nieuwe voorvleugels in 2019, allemaal leidden ze tot meer drag en dus werd de motor, waarmee merc een gigantische voorsprong had/heeft, alleen maar belangrijker. Tussendoor ook nog de overstap van de banden met een dik loopvlak, waar merc veel moeite mee had, naar banden met een dunner loopvlak (die alleen merc vorig jaar lekker aan de praat kreeg). Keer op keer wijzigingen in het voordeel van het team wat al jaren domineerde...

Ach ja, de hele FIA en FOM rijden in mercedessen he, de safetycar enz. zijn ook mercedessen. Lijkt wel een verband aanwezig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Een begeleidend schrijven bij dit beeld.
https://www.motorsport.co...plate-styrian-gp/4833367/

Wat ik mij dan wel weer afvraag is waarom ze het spul niet verstevigen? Het is, volgens mij, niet de eerste keer dat er dingen stukgaan door trillingen e.d.
Dat is extra gewicht en dat kost tijd. Maar ongetwijfeld zullen er vandaag of morgen al nieuwe voor en achtervleugels worden gemaakt die er vrijdag zijn in Hongarije.

[ Voor 62% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-07-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Nu wil ik niet voor de rest spreken....maar ik zag het net als Kamphues eerst ook niet. Die afbeelding was gewoon erg groot en met wat fantasie ook wel treffend.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Precies dit.. en daarom zat ik me echt enorm te verheugen op de nieuwe regels en auto's volgend jaar.. nu nog weer een jaar dit en wat aangepaste regels -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[...]

Ik denk dat de enige manier is om de FIA onder druk te zetten is door als fans een blok te vormen en de sport onder druk te zetten (met een twitterhashtag of wat dan ook). Zolang de fans geen onvrede uiten en kaartjes blijven kopen dan zal de FIA niet veel veranderen.

De Mercedes fans zullen Mercedes gewoon blijven supporten. Maar goed... dat ene extra jaar kan er ook nog wel vanaf, en de oorzaak is ook te verklaren (Covid19).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

epo

Volgens dit artikel is vooral aan de ERS te wijten dat RB niks had in te brengen, dit zou minder problematisch moeten zijn in de Hungaroing :

https://the-race.com/form...tyrian-grand-prix-defeat/

"Its layout consumes all of the electrical energy that can be produced, one of the few tracks on the calendar where the ERS stops deploying – which happens earlier on the Honda than the Mercedes. So as the Honda suddenly loses the extra 160bhp, the Mercedes is still accelerating. Hence the speed trap figures."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
epo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:16:
Volgens dit artikel is vooral aan de ERS te wijten dat RB niks had in te brengen, dit zou minder problematisch moeten zijn in de Hungaroing :

https://the-race.com/form...tyrian-grand-prix-defeat/

"Its layout consumes all of the electrical energy that can be produced, one of the few tracks on the calendar where the ERS stops deploying – which happens earlier on the Honda than the Mercedes. So as the Honda suddenly loses the extra 160bhp, the Mercedes is still accelerating. Hence the speed trap figures."
Kortom; Red Bull komt nog steeds power tekort. Ik las ook al een quote van volgens mij Norris dat hij de Ferrari gigantisch snel door de bochten vond gaan; ook daar dus waarschijnlijk een gigantisch tekort aan power als verklaring voor de slechte prestaties.

Persoonlijk vind ik deze hele generatie van motoren gefaald in de Formule 1. Het is té complex, té duur en er is eigenlijk maar één fabrikant die het echt goed werkend heeft gekregen.

Honda is al jaren en jaren bezig om op niveau te komen, en ze zijn dicht bij maar nog steeds te ver weg. Renault krijgt het ook niet voor elkaar om met de top mee te draaien. Ferrari kon alleen meekomen door vals te spelen en nu dat ontdekt is zijn ze gigantisch ver teruggevallen, zo ver dat ze deze achterstand niet meer goed gaan maken. Tot in het volgende motorreglement Ferrari, het was leuk de afgelopen jaren.

Ik zou zeggen; pleur heel dat ERS er uit. Ga terug naar een veel eenvoudigere krachtbron die veel goedkoper is. I.c.m. budgetlimiet heb je dan misschien weer een sport die ook voor de kleinere teams makkelijker te behappen is, en hopelijk komt er met een simpelere motorformule ook weer eens een extra fabrikant om de hoek kijken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
XyritZz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Kortom; Red Bull komt nog steeds power tekort. Ik las ook al een quote van volgens mij Norris dat hij de Ferrari gigantisch snel door de bochten vond gaan; ook daar dus waarschijnlijk een gigantisch tekort aan power als verklaring voor de slechte prestaties.

Persoonlijk vind ik deze hele generatie van motoren gefaald in de Formule 1. Het is té complex, té duur en er is eigenlijk maar één fabrikant die het echt goed werkend heeft gekregen.

Honda is al jaren en jaren bezig om op niveau te komen, en ze zijn dicht bij maar nog steeds te ver weg. Renault krijgt het ook niet voor elkaar om met de top mee te draaien. Ferrari kon alleen meekomen door vals te spelen en nu dat ontdekt is zijn ze gigantisch ver teruggevallen, zo ver dat ze deze achterstand niet meer goed gaan maken. Tot in het volgende motorreglement Ferrari, het was leuk de afgelopen jaren.

Ik zou zeggen; pleur heel dat ERS er uit. Ga terug naar een veel eenvoudigere krachtbron die veel goedkoper is. I.c.m. budgetlimiet heb je dan misschien weer een sport die ook voor de kleinere teams makkelijker te behappen is, en hopelijk komt er met een simpelere motorformule ook weer eens een extra fabrikant om de hoek kijken.
De reden waarom Mercedes jaren ver voor ligt is omdat deze dreigde met het uit de F1 stappen als de motoren niet naar dit format omgezet werden, en deze hadden inmiddels hier al enige tijd onderzoek naar gedaan en al concepten en dergelijke klaar liggen.
Dat is ook de reden waarom deze nog steeds voor liggen maar het wel dichter lijkt te worden.
Daarnaast is er ook een tijdje het token systeem geweest waardoor de andere niet konden inlopen.

Of te wel Mercedes heeft het politiek goed gespeeld een aantal jaren geleden.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
basvn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]

dan zie je alles
Ongelooflijk dat RBR altijd zo'n snelle pitstops kan doen en dat de concurrentie ver achter blijft, volgens mij is dat niet helemaal legaal daar. Zou De FIA eens naar moeten kijken. :Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Martin0 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:52:
[...]

De reden waarom Mercedes jaren ver voor ligt is omdat deze dreigde met het uit de F1 stappen als de motoren niet naar dit format omgezet werden, en deze hadden inmiddels hier al enige tijd onderzoek naar gedaan en al concepten en dergelijke klaar liggen.
Dat is ook de reden waarom deze nog steeds voor liggen maar het wel dichter lijkt te worden.
Daarnaast is er ook een tijdje het token systeem geweest waardoor de andere niet konden inlopen.

Of te wel Mercedes heeft het politiek goed gespeeld een aantal jaren geleden.
Echter is de ontwikkeling van de motor nu niet bevroren, net nu Mercedes toch weer een stapje heeft weten te zetten? Dus het wordt dit jaar ook niet meer beter.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

alesandro_46 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Ongelooflijk dat RBR altijd zo'n snelle pitstops kan doen en dat de concurrentie ver achter blijft, volgens mij is dat niet helemaal legaal daar. Zou De FIA eens naar moeten kijken. :Y)
Dat zou aan banden moeten worden gelegd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 15:16
De andere teams moeten hun tijden maar gewoon zien op te krikken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44

Cheezus

Luiaard

alesandro_46 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Als ze nou elke ronde een verplichte pitstop moeten houden kunnen ze de halve seconde te kort aan race pace mooi compenseren met de pitstops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kan RBR voor volgend jaar niet een dealtje met Williams sluiten? Lenen ze Max met zijn team en de top ontwerpers een jaartje uit, kan Vettel een stoeltje krijgen in de niet doorontwikkelde RBR en wordt Max kampioen met de Mercedes power.

[ Voor 3% gewijzigd door Ankona op 13-07-2020 19:27 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:33
Heeft iemand trouwens ook een vergelijk van de totale pitstop tijd? Want het ging bijna mis toen hij naar binnen reed, maar volgens mij was het 19.7s totaal. Volgens mij scheelde dat bijna een seconde met Mercedes.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

epo

Ankona schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:26:
Kan RBR voor volgend jaar niet een dealtje met Williams sluiten? Lenen ze Max met zijn team en de top ontwerpers een jaartje uit, kan Vettel een stoeltje krijgen in de niet doorontwikkelde RBR en wordt Max kampioen met de Mercedes power.
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Voor wie er geen genoeg van kan krijgen: :+

YouTube: All The Angles: Ferraris Come Together | 2020 Styrian Grand Prix

Overigens is Slipstream er ook weer:

YouTube: Ferrari is het lachertje van de Formule 1! | SLIPSTREAM

Allard dropt maar even het statement dat als het andersom was geweest Vettel vandaag al de deur was gewezen.

[ Voor 40% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2020 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:29

ricardo246

Life's what you make it!

Ankona schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:26:
Ik heb het idee dat jij het spelletje niet hebt begrepen. Dat of echt minder drinken. 8)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 08:44

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:17

pinda powerrr

Slow down...

RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:02:

Allard dropt maar enen het statement dat als het andersom was geweest Vettel vandaag al de deur was gewezen.
Brundle zegt ook zoiets bij SKY.
Iets andere woorden, maar tussen de regels door zegt hij hetzelfde.

LEC heeft ondertussen al een paar flinke miskleunen gehad. Een paar kun je op rookie gedrag afschrijven, maar ondertussen een hoop door roekeloos gedrag.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
pinda powerrr schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Brundle zegt ook zoiets bij SKY.
Iets andere woorden, maar tussen de regels door zegt hij hetzelfde.

LEC heeft ondertussen al een paar flinke miskleunen gehad. Een paar kun je op rookie gedrag afschrijven, maar ondertussen een hoop door roekeloos gedrag.
En toch... Ik probeer even wat voorbeelden op te halen, maar kan eigenlijk ook wel wat Verstappen dingen erbij halen.

Zijn Baku Q crash kun je bv wel vergelijken met de crash van Verstappen in Monaco (2018) FP3 IMO.

Maar hier en daar de incidentjes met Vettel kun je ook weer vergelijken met Baku (2018?) waar Ricciardo en Vettel hun aanvaring hebben.

Teamlorders negeren, heeft Verstappen natuurlijk ook gedaan in Singapore 2015.

Niet dat ik fan van Leclerc ben (verre van) maar Verstappen heeft natuurlijk ook zijn incidenten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:36:
[...]

En toch... Ik probeer even wat voorbeelden op te halen, maar kan eigenlijk ook wel wat Verstappen dingen erbij halen.

Zijn Baku Q crash kun je bv wel vergelijken met de crash van Verstappen in Monaco (2018) FP3 IMO.

Maar hier en daar de incidentjes met Vettel kun je ook weer vergelijken met Baku (2018?) waar Ricciardo en Vettel hun aanvaring hebben.

Teamlorders negeren, heeft Verstappen natuurlijk ook gedaan in Singapore 2015.

Niet dat ik fan van Leclerc ben (verre van) maar Verstappen heeft natuurlijk ook zijn incidenten gehad.
En ook Hamilton had meerdere momentjes toen hij nog maar net in de sport zat. en ook daar is meer dan genoeg kritiek op geweest. En Vettel was ook echt niet van onbesproken gedrag.

Geen enkele coureur is perfect, zeker wanneer ze denken dat ze zich echt moeten bewijzen nemen ze flinke risico's en dat kan goed fout gaan. Verstappen maakt nu volgens mij ook minder "momentjes" dan een jaar of twee geleden.

Vandaar dat ik ergens wel kan begrijpen dat men nu minder kritiek op Leclerc heeft dan Vettel had gekregen als ie dit had geflikt, want na iets van 13 jaar in de sport is het niet normaal om dit soort fuckups te maken, maar in je derde jaar, meh, kan gebeuren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobinHood schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:51:
Vandaar dat ik ergens wel kan begrijpen dat men nu minder kritiek op Leclerc heeft dan Vettel had gekregen als ie dit had geflikt, want na iets van 13 jaar in de sport is het niet normaal om dit soort fuckups te maken, maar in je derde jaar, meh, kan gebeuren.
Ik denk dat dat nog los staat van dat Leclerc nog jong en onervaren is en Vettel al lang niet meer. Ik denk dat überhaupt de hele relatie tussen Vettel, Ferrari, en Leclerc compleet naar de knoppen is. Dit zag je ook al in Monza, Singapore, Brazilië, .... En natuurlijk houdt Ferrari de "rising star" die net voor een aantal jaar heeft verlengd de hand boven het hoofd en zal Vettel, die aan het eind van het seizoen toch vertrekt, altijd het onderspit delven. Wat dat betreft ben ik ook benieuwd of Vettel het seizoen nog af maakt. Nu is zijn imago al aangetast door zijn, en het team hun, vele fouten, maar als die het seizoen af maakt zie ik dat zomaar nog een stuk erger worden. En iets van "glorie" lijkt er ook niet in te zitten. Kans op podiums lijkt klein, laat staan overwinningen. En als die kans zich al voor doet zal jet team er wel alles doen om dat aan Leclerc te "geven" denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop omdat over iets meer dan acht uur het Hongarije topic zal verschijnen. ;)

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.