Toon posts:

[F1 2020] Race 2 GP van Stiermarken Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:
  • 95.427 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12
Nat-Water schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Kom nou. Toen max bijtekende was het duidelijk voor het project Honda, en dan zeker met ingrijpende veranderende regels in 2021 is het echt geen gekke move geweest. Het biedt vertrouwen voor het team, en de focus kan/kon dan helemaal voor 2021.. Het is een utopie om te denken dat je Mercedes even voorbijsteekt dit jaar. Ze zijn al jaren extreem dominant, dat red je niet zomaar even. Dat weet Max ook.

Het enige vervelende is dat de regelveranderingen opgeschoven zijn naar 2022.
Mjah, RB en grote regelverandering is ook niet echt een succes.. Ik geloof ook niet dat de nieuwe regels daarnaast in het voordeel zijn van hun huidige visie voor de auto. Maar misschien dat het inkorten van de auto wel van een grote impact kan zijn op een Mercedes... Het is gewoon K* >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Snowdog schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Die was niet up for grabs en Mercedes wil hem daar helemaal niet. Het is niet zo dat je zelf even je stoeltje kan uitzoeken. Dan zou iedereen wel bij Mercedes rijden.
Daar zit RUS straks die hem ook uitlacht als ie WDC is en Max nog steeds zit te ploeteren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ankona schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Toen Max in de STR stapte was de roadmap om dit seizoen bij RBR kampioen te worden. Dat was het project en nu weten we al dat dat project mislukt is RBR heeft een goede auto maar laat nog te veel liggen om echt aan de top mee te doen. Max kan hem aardig naar voren rijden maar is kansloos tegen Mercedes. Gat naar Albon is groot en daar strijdt vol met McLaren en Racing Point.
We hebben het toch over het feit dat hij bijgetekend had voor 3 jaar, niet dat hij in RBR stapte? In de tussentijd is er wel iets veranderd - namelijk een motorverandering. Gaat je roadmap de prullenbak in. Max is volgens mij vrij duidelijk geweest dat Mercedes altijd het te kloppen team is, en hij heeft nooit uitgesproken dat hij verwacht WDC te worden dit jaar. Maar als hij er geen vertrouwen in het team had gehad, had hij uberhaupt natuurlijk nooit tot 2023 bijgetekend maar dan hooguit een jaar (tot de regelveranderingen).

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

AW_Bos schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:02:
Ben benieuwd of de race van Hongarije volgende week nog doorgaat. Schijnt weer streng te zijn qua Corona-maatregelen... :/
Dat zal wel over pecunia gaan, geen publiek is al een maar onder de 15 races ook geen tv geld. Dan hebben ze mooi een druk middel. Zal wel los lopen maar dan moet liberty media wel over de brug komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
JB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:55:
[...]

Daar zit RUS straks die hem ook uitlacht als ie WDC is en Max nog steeds zit te ploeteren.
Dat kan, het ligt eraan hoelang Hamilton nog blijft. Je kunt een team hebben met Verstappen en Russel.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

NotSoSteady schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Wat had hij anders moeten doen? Zolang Hamilton bij Mercedes zit is er geen plek voor hem.
Ik denk dat een groot deel op dit moment ook zit in hoe ver Honda durft te gaan. Albon had wel ineens een hogere power mode (vermoed ik) toen Perez er eenmaal was. Max blijft tot nu toe zeer politiek in de interviews. Moet hij ook gewoon doen. Wie weet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luxicon schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Dat kan, het ligt eraan hoelang Hamilton nog blijft. Je kunt een team hebben met Verstappen en Russel.
Ik denk persoonlijk dat HAM zeker nog zolang bij Mercedes/AMG blijft tot dat 'ie alle records van 'Schumi' gebroken heeft zónder van team te hoeven wisselen 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Ik denk persoonlijk dat HAM zeker nog zolang bij Mercedes/AMG blijft als dat 'ie alle records van 'Schumi' gebroken heeft zónder van team te hoeven wisselen 8)
Ja, dat is het, net zo goed blijft hij nog 5 jaar of langer.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38
Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Ik denk persoonlijk dat HAM zeker nog zolang bij Mercedes/AMG blijft tot dat 'ie alle records van 'Schumi' gebroken heeft zónder van team te hoeven wisselen 8)
Tuurlijk, kan je hem ook moeilijk kwalijk nemen denk ik. Schumacher zou hetzelfde hebben gedaan als hij de kans had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luxicon schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Ja, dat is het, net zo goed blijft hij nog 5 jaar of langer.
Gelijk heeft 'ie ook ;)
Snowdog schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Tuurlijk, kan je hem ook moeilijk kwalijk nemen denk ik. Schumacher zou hetzelfde hebben gedaan als hij de kans had.
Je kunt het Mercedes/AMG én HAM beide niet kwalijk nemen :*)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 18:44
Mercedes is alleen maar blij dat de regels met 1 jaar zijn opgeschoven. Dit seizoen wordt weer een eitje. Niks problemen vandaag. Vorige week wat pech met de tijsstraf, verder ook geen problemen. McLaren pakt het goed op, vorig jaar reden ze ook al goed, vooral leuk voor Norris. Renault zit er ook stukken beter bij dan vorig jaar. Het enige team wat een negatieve verrassing is, is Ferrari.
Het is gewoon te verwachten dat Mercedes weer zo goed is, dat zijn ze de afgelopen 5(?) jaar al, waarom dit jaar dan niet. Zoveel is er niet veranderd aan de regels. Red Bull gewoon 2e team als ze geen gekke fouten maken en geen pech met de motor of software hebben.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

pro_6or schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Ik denk dat een groot deel op dit moment ook zit in hoe ver Honda durft te gaan. Albon had wel ineens een hogere power mode (vermoed ik) toen Perez er eenmaal was. Max blijft tot nu toe zeer politiek in de interviews. Moet hij ook gewoon doen. Wie weet.
Het scheelt maar een puntje en MAX had er niets aan om nu al een motor de prut in te rijden. En plaats 1 was nog een stapje te ver. Vergeet niet dat Max bij een overwinning weer een stap verder is. Het probleem is dat door geen punten in race #1 ze gewoon voorzichtig moeten zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:25:
Kort door de bocht..... Die RBR auto is RUK!!!
Er ging er vandaag werkelijk maar één te kort door de bocht. Het is rood, het vliegt, maar het is geen Red Bull :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:28

Spotmatic

Ken sent me

Dat Max aan ALB niks heeft, helpt ook niet echt. Wie wil VET ook in het stoeltje van ALB?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
PM_Petrol schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:07:
Mercedes is alleen maar blij dat de regels met 1 jaar zijn opgeschoven. Dit seizoen wordt weer een eitje. Niks problemen vandaag. Vorige week wat pech met de tijsstraf, verder ook geen problemen. McLaren pakt het goed op, vorig jaar reden ze ook al goed, vooral leuk voor Norris. Renault zit er ook stukken beter bij dan vorig jaar. Het enige team wat een negatieve verrassing is, is Ferrari.
Het is gewoon te verwachten dat Mercedes weer zo goed is, dat zijn ze de afgelopen 5(?) jaar al, waarom dit jaar dan niet. Zoveel is er niet veranderd aan de regels. Red Bull gewoon 2e team als ze geen gekke fouten maken en geen pech met de motor of software hebben.
Mjah, vorige week hadden ze zowaar wel grotere problemen, maar geluk dat Verstappen er al uit lag en Albon... nouja dat Hamilton Albon kundig uit de race reed zullen we maar zeggen ; )

Maar goed het is ook wel duidelijk dat Albon sowieso geen championship challenger gaat zijn, die is niet zoveel sneller dan Gasly. HIj heeft nog niet 1 race gehad bij RB waarin hij het tempo van Verstappen ook maar enigszins kon bijbenen (in de race).

Maar goed, zelfs al hadden ze (Merc) die GP niet gewonnen, dan was dat puur door een mankementje geweest en op pure snelheid is de Mercedes gewoon weer een beest en daarom zie ik ze ook dit jaar weer gewoon eenvoudig winnen. Dit soort probleempjes komen wel eens voor bij Merc, maar dat is dan vaak een weekendje en daar blijft t ook wel bij. Over een heel seizoen zijn ze gewoon 90% van de tijd de baas.

Als je dan je kansen al niet pakt als ze steken laten vallen, dan ben je wel kansloos (maja van de andere kant, dat was je eigenlijk sowieso wel, maar echt spannend gaat het alleen niet meer worden dan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Spotmatic schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:13:
Dat Max aan ALB niks heeft, helpt ook niet echt. Wie wil VET ook in het stoeltje van ALB?
Denk dat je dan ook weer interne strijd krijgt, tenzij RBR meteen vanaf de meet af aan duidelijk maakt dat VET min of meer tweede rijder is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Spotmatic schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:13:
VET is ooit Wereldkampioen geworden in een RBR hé .... Willen we dat 'ie MAX én RBR in de huidige auto nog verder gaat opjagen? :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:14

Mrlten

Premium Deluxe Plus

hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Er ging er vandaag werkelijk maar één te kort door de bocht. Het is rood, het vliegt, maar het is geen Red Bull :+
Red Bull Ferrari geeft je vleugels :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
Mrlten schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:15:
[...]

Red Bull Ferrari geeft neemt je vleugels :+
:+

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
TheBrut3 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Volgens mij zei Horner dat ze het onderzoeken.
Nou dan mogen ze wel opschieten want vanaf volgend jaar is het DAS verboden, wat ik heb begrepen..

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
De beheerder van de Social media-kanalen van RP mocht ook weer los tijdens de race :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

MikeyMan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:33:
Is Russell Nog langs gekomen eigenlijk? Die is een beetje door het ijs gezakt wel.
Hij kon de eerste ronde anders nog vrij goed mee, totdat die het zelf verknalde.
Jammer voor Williams.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stiekem denk ik dat 'RIC' dit jaar nú al wel eens de grootste fout gemaakt kan hebben door z'n stoeltje aan Fernando Alonzo te durven of willen gaan verspelen.

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-07-2020 18:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het zou zeker tof zijn als we kampioen zouden worden. Bij de huldiging in NL, sta ik dan vooraan (in mijn Max shirt) te springen met een veel te duur biertje in mijn hand.
Maar persoonlijk zou ik het helemaal niet leuk vinden als Max kampioen zou worden zonder er echt iets voor te doen.

Ik wil graag een strijd zien. En het maakt mij persoonlijk eigenlijk niet uit waar en bij wie het gebeurt in het veld. En we hebben vandaag enkele mooie gevechten gezien.
Het was geen top race maar ook zeker geen saaie race wat sommige zeggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:58
Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:27:
Stiekem denk ik dat 'RIC' dit jaar nú al wel eens de grootste fout gemaakt kan hebben door z'n stoeltje aan Fernando Alonzo te durven of willen gaan verspelen.
He? Mclaren en Mercedes zie ik wel goedkomen... denk dat het een meesterlijke zet is.

Acties:
  • +5Henk 'm!

Anoniem: 91868

streamnl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:29:
Het zou zeker tof zijn als we kampioen zouden worden. Bij de huldiging in NL, sta ik dan vooraan (in mijn Max shirt) te springen met een veel te duur biertje in mijn hand.
Maar persoonlijk zou ik het helemaal niet leuk vinden als Max kampioen zou worden zonder er echt iets voor te doen.

Ik wil graag een strijd zien. En het maakt mij persoonlijk eigenlijk niet uit waar en bij wie het gebeurt in het veld. En we hebben vandaag enkele mooie gevechten gezien.
Het was geen top race maar ook zeker geen saaie race wat sommige zeggen
We?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Omega Supreme

The God of Death

Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:25:
Kort door de bocht..... Die RBR auto is RUK!!!
Zegt hij over de auto waarmee Max op de derde plek een veilige pitstop kan maken om een poging de snelste ronde neer te zetten te doen. Een hij consequent voor 8 andere merken neer zet en - helaas - maar achter 1 ander merk.

De RBR is een heel goede auto, alleen zijn de Mercedes engineers ook goed en beginnen ieder jaar dat de regels niet (veel) wijzigen de ontwikkeling met een voorsprong.

Je ziet overigens dat uiteindelijk het veld wel in elkaar schuift door het niet wijzigen van de reglementen. Ben erg benieuwd naar volgend jaar met alweer dezelfde regels.

Wellicht is het probleem niet dat de RBR ruk is, maar dat jouw verwachtingen niet realistisch zijn.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OneTimer
Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:27:
Waarom?
McLaren heeft ook een goede wagen. Vorig jaar ook al. Renault is degene met de motorische problemen de afgelopen seizoenen. Nu rijdt McLaren ook met een Renault motor natuurlijk.
Dit jaar lijkt Renault het wat beter voor elkaar te hebben. Maar na 2 races kan daar over nog niet al teveel gezegd worden denk ik. Ocon is vandaag ook met koelingsproblemen naar binnen gehaald, uit voorzorg. Waarom RIC geen koelingsproblemen heeft is mij een raadsel, misschien iemand hier die daar een antwoord voor heeft.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
Je weet toch "we zijn kampioen" en "ze hebben verloren". Echt een mooi Nederlands pareltje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Als Nederland wint, is het toch altijd "we".
Dan is heel Nederland ineens fan (en expert) van de desbetreffende sport.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omega Supreme schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Zegt hij over de auto waarmee Max op de derde plek een veilige pitstop kan maken om een poging de snelste ronde neer te zetten te doen. Een hij consequent voor 8 andere merken neer zet en - helaas - maar achter 1 ander merk.

De RBR is een heel goede auto, alleen zijn de Mercedes engineers ook goed en beginnen ieder jaar dat de regels niet (veel) wijzigen de ontwikkeling met een voorsprong.

Je ziet overigens dat uiteindelijk het veld wel in elkaar schuift door het niet wijzigen van de reglementen. Ben erg benieuwd naar volgend jaar met alweer dezelfde regels.

Wellicht is het probleem niet dat de RBR ruk is, maar dat jouw verwachtingen niet realistisch zijn.
Zal ik 't woord 'Sarcasme' even op gaan zoeken in 't woordenboek óf moet ik je hier nu gaan uitleggen wat dat woord betekent?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-03 18:47
[...]
...alleen zijn de Mercedes engineers ook goed en beginnen ieder jaar dat de regels niet (veel) wijzigen de ontwikkeling met een voorsprong.
Nou, er zijn regelwijzigen geweest dat Mercedes wel behoorlijk voordeel gaf. Bijv de introductie van hybride motoren in 2014 gaf Mercedes al een enorme voordeel mede-omdat ze hier al 4 jaar eerder aan het ontwikkelen waren (en dreigde met de FIA dat ze uit de F1 zouden stappen als ze dit niet zouden introduceren (gaat FIA en Mercedes natuurlijk NOOOOOIT toegeven)).

En dan in het begin van 2019 was het weer raak toen Pirelli banden introduceerde dat veelenmalen beter aansloot op de Mercedes chassis, terwijl ook dat jaar de voorvleugels versimpeld werd. En de voorvleugel was ook juist het sterkste kant van Red Bull.

Fijn dat FIA's laatste regel veranderingen (bewust of onbewust) zoveel voordeel geeft aan Mercedes...

Acties:
  • +8Henk 'm!

• RobertMe
Als de regels wel wijzigen maakt dat voor Mercedes ook niks uit, zie 2017.

Mercedes hun dominantie is een vicieuze cirkel. Doordat ze alles winnen kunnen ze eerder stoppen met het ontwikkelen van de auto voor dat seizoen. Daardoor kunnen ze meer resources steken in de auto voor het volgende seizoen waardoor ze daaraan weer beter beginnen dan de concurrentie (die nog meer resources moest steken in de auto van het voorgaande jaar). Daardoor is Mercedes in het begin van het seizoen weer heer en meester en is het snel een gelopen race, waardoor ze dus weer als eerste veel resources in het volgende seizoen kunnen steken, ....
Daarnaast wil uiteraard wel iedereen wel werken voor het winnende team. Dus voor Mercedes is het peanuts om aan goed personeel te komen. Waardoor ze weer meer winnen, en ze nog meer personeel voor het uitkiezen hebben.
En uiteraard levert elk kampioenschap meer geld van de FIA op. Daardoor kunnen ze met een gelijke inkomstenstroom uit sponsoring / Mercedes elk jaar meer geld er tegenaan gooien. En doordat ze zo'n ruim budget hebben hebben ze ook weer meer mogelijkheden om de auto sneller te maken, daardoor gaan ze weer meer winnen en komt er weer meer geld binnen, ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

De Mercedes dominantie zal nog wel even blijven, aan de andere kant hebben we nu wel mclaren en racing point die in de buurt komen van de redbulls. Als racing fan in het algemeen is het toch wel fijn om te zien dat de top 8 nu toch wel dichter bij elkaar zit. (Zelfs renault lijkt sneller). :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:44:
[...]

Als de regels wel wijzigen maakt dat voor Mercedes ook niks uit, zie 2017.

Mercedes hun dominantie is een vicieuze cirkel. --knip--
Dat is wel waar, echter dit ook goed uitvoeren en toch gemotiveerd blijven is best wel heel lastig en dat doet Mercedes uitmuntend en daarvoor kan je eigenlijk niets anders dan je petje af doen. Echter, dat neemt niet weg dat we de afgelopen jaren te weinig echte voor de titel hebben gezien en het wel eens leuk zou zijn voor de sport als een ander team ook een kans maakt op de titel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:16
Voor mij rest er eigenlijk nog een paar kleine dingetjes na deze race:

Gaat het LEC-VET incident nog gevolgen hebben?
Gaat RIC/REN bezwaar maken tegen de no further action op de actie van Stroll op Ricciardo in die bocht 3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
Bensimpel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:50:
De Mercedes dominantie zal nog wel even blijven, aan de andere kant hebben we nu wel mclaren en racing point die in de buurt komen van de redbulls. Als racing fan in het algemeen is het toch wel fijn om te zien dat de top 8 nu toch wel dichter bij elkaar zit. (Zelfs renault lijkt sneller). :)
Mwah die komen net zoveel in de buurt van de RB als de RB in de buurt van de Mercs komt. Je gaat nu puur op ofwel de opening laps (waar alles kan gebeuren) af ofwel op Albon zn pace, maar die is niet echt tekenend voor RB. RB ligt echt nog wel een heel stukje voor op die teams, maar zo groot als het gat vorig jaar was is het idd niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Sir_Lion schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:53:
Gaat het LEC-VET incident nog gevolgen hebben?
In welke zin? De stewards hebben ernaar gekeken, en no further investigation necessary gemeld. Is tussen teamgenoten, beiden liggen eruit, mag het team oplossen. Of Ferrari er nog iets mee gaat doen? Geen idee. Maar gezien Leclerc hun wonderboy is, en hij al het boetekleed heeft aangetrokken verwacht ik van niet. Enige wat ik me heeel misschien zou kunnen indenken is dat Vettel gaat voor een "zoek het jullie maar lekker uit". Maar dat zal contractueel natuurlijk niet zomaar kunnen.
Gaat RIC/REN bezwaar maken tegen de no further action op de actie van Stroll op Ricciardo in die bocht 3?
Het kan natuurlijk. Maar als ze bezwaar maken zou Stroll een time penalty kunnen krijgen (+5s?). Ik gok zo snel even dat het dan om een swap van Stroll en Ricciardo gaat (Sainz staat op +1 ronde, dus ik verwacht dat die meer als 5s erachter zat). Effectief zou dat dus het gat tussen RP en Renault met 4 punten verkleinen. Maar ik weet niet hoe desperate Renault zou zijn om die paar punten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Mwah die komen net zoveel in de buurt van de RB als de RB in de buurt van de Mercs komt. Je gaat nu puur op ofwel de opening laps (waar alles kan gebeuren) af ofwel op Albon zn pace, maar die is niet echt tekenend voor RB. RB ligt echt nog wel een heel stukje voor op die teams, maar zo groot als het gat vorig jaar was is het idd niet meer.
Vraag is eigenlijk nog steeds, ook een jaar later, is die RB nu goed, en GAS/ALB zo slecht, of is die auto mwa en haalt VER er het maximale uit?

Want Albon & Gasly lieten het niet alleen in de race liggen, maar ook in de kwalificatie. Zie alleen vorige week al met Albon wat verder terug en bv Norris ervoor.

En in de Albon vs Gasly discussie "wint" Albon het eigenlijk ook alleen maar omdat die wel race craft laat zien. Daar waar Gasly vorig jaar bij wijze van nog geen Williams kon inhalen, probeert Albon het ook gewoon op Hamilton.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
BREAKING: Renault lodges a protest against the two Racing Point cars, including whether the constructor "only use Listed Parts which are designed by it"

Chris Medland op Twitter.
Natuurlijk nu RP's dubbele punten finish hebben, en vorige week uitvielen ;)

[Voor 26% gewijzigd door Ryur op 12-07-2020 19:15]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Edd
Ryur schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:14:
BREAKING: Renault lodges a protest against the two Racing Point cars, including whether the constructor "only use Listed Parts which are designed by it"

Chris Medland op Twitter.
Natuurlijk nu RP's dubbele punten finish hebben, en vorige week uitvielen ;)

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

Ligone

Moeha!

Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Ik denk dat ze bij AMG niet eens vreemd op staan te kijken als dat binnenkort gaat gebeuren, en ik denk ook niet dat ze daar iets van te vrezen hebben ;)
Omdat het zo goed verstopt is? Het is gewoonweg niet realistisch nu. Racingpoint is met hun kopie plots verbazingwekkend snel, Ferrari zit na hun bedrog van vorig jaar in de middenmoot. maar zitten allemaal rond dezelfde tijden, net zoals renault. Dat Max nog in de buurt blijft is alleen maar aan zijn kwaliteiten te danken dus daar houden we effe geen rekening mee. Dat enkel "team" mercedes er dan zodanig bovenuit springt en blijft springen is niet meer normaal te noemen. Hier moet iets aan het handje zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:08:
[...]

Vraag is eigenlijk nog steeds, ook een jaar later, is die RB nu goed, en GAS/ALB zo slecht, of is die auto mwa en haalt VER er het maximale uit?

Want Albon & Gasly lieten het niet alleen in de race liggen, maar ook in de kwalificatie. Zie alleen vorige week al met Albon wat verder terug en bv Norris ervoor.

En in de Albon vs Gasly discussie "wint" Albon het eigenlijk ook alleen maar omdat die wel race craft laat zien. Daar waar Gasly vorig jaar bij wijze van nog geen Williams kon inhalen, probeert Albon het ook gewoon op Hamilton.
Nouja, ik denk dat RB gewoon een goede auto is, maar niet Merc-niveau en Verstappen is zo goed. Ook toen RIC nog z'n teammate was, was Verstappen zeker in de race eigenlijk vrijwel altijd sneller. En in de latere jaren van hun teamgenootschap ook in de kwali veelal sneller. Dus ja, ik denk wel dat Verstappen gewoon zo goed is, maar dat wil niet zeggen dat Albon en Gasly het niet gewoon vrij slecht doen.

Denk dat Albon het wel iets beter doet dan Gasly, maar de keren dat Albon dicht op het podium zat, was dat ook eigenlijk alleen te danken aan de safety car die voor hem precies op het juiste moment kwam, niet zozeer omdat z'n race pace zo geweldig was. In een normale race zou Albon ook niet in de buurt van Hamilton komen (waarmee ik niet wil zeggen dat hij het niet beter doet dan Gasly).

edit: ok niet hele accurate reply met betrekking tot wat je zei, maja denk niet dat de auto mwa is, het is duidelijk gewoon een snelle auto en sneller dan het hele veld op Merc na. Denk dat Gasly en Albon het allebei niet top doen als je het vergelijkt met wat RIC ermee deed. Die zat toch een stuk dichter op Verstappen.

Verder heb ik het idee dat Albon iig ook wel iets sneller is dan Gasly maja, zoveel ook weer niet en ze presteren eigenlijk gewoon allebei ondermaats (imo), maar zoals je al zegt doet Albon het iig wat beter op het inhaalvlak. Veel koop je daar echter niet mee als je telkens zoveel langzamer bent.

[Voor 17% gewijzigd door Snowdog op 12-07-2020 19:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 28-03 16:16

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Ik zit even in de replay cockpitview naar die helm van LEC te kijken, maar als ie al geen hoofdpijn heeft van de hele situatie, is het wel van zn helm die even geklutst wordt langs de randen in de halo tijdens de aanrijding... :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Tja, dat max de rbr redelijk vooraan kan krijgen verbloemd een beetje de werkelijkheid.

Pas wanneer Albon mee kan doen om de knikkers, weet je dat het een goede auto is. Dat is dus nog niet zo....

Weer niet...

Te koop....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:23:
edit: ok niet hele accurate reply met betrekking tot wat je zei, maja denk niet dat de auto mwa is, het is duidelijk gewoon een snelle auto en sneller dan het hele veld op Merc na.
Dat is ook wat ik bedoelde met "mwa". Gevoelsmatig zit het meer tussen Merc en midfield in dan "net iets langzamer dan de Mercs". Verstappen weet knap redelijk aan te haken bij de Mercs, waardoor het lijkt alsof ze relatief kort op de Mercs zitten. Maar ik denk dat elke andere rijder (op wellicht HAM na) verder achter de Mercs zou staan (maar niet perse zo slecht als Albon & Gasly).
Denk dat Gasly en Albon het allebei niet top doen als je het vergelijkt met wat RIC ermee deed. Die zat toch een stuk dichter op Verstappen.
Dat klopt dan wel, maar Albon & Gasly is makkelijker vergelijken. RIC was in 2019 al weg en juist de 2019 auto (en nu) lijkt lastiger af te stellen / kleiner operating window te hebben. De 2018 auto leek qua stabiliteit / balans beter te zijn. En met de 2019 regelgeving (simpelere voorvleugel) lijkt Red Bull daar wel echt iets "verloren" te hebben. Waar Verstappen dus (waarschijnlijk) beter mee om kan gaan dan Albon & Gasly. Of Ricciardo dus met de 2019 (& huidige) auto wel dichter op Verstappen zou zitten is denk ik dus lastig te zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03 22:49
albino71 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Tja, dat max de rbr redelijk vooraan kan krijgen verbloemd een beetje de werkelijkheid.

Pas wanneer Albon mee kan doen om de knikkers, weet je dat het een goede auto is. Dat is dus nog niet zo....

Weer niet...
Als Albon mee kan doen om de knikkers weet je dat het een hele goede auto is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Vuvuzela

My spire is forming

Net de persconferentie gekeken.. Maar dat is pijnlijk zeg. Je ziet echt dat Max er gewoon klaar mee is.. te weinig grip en te weinig power. -O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OneTimer
Vuvuzela schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:56:
Net de persconferentie gekeken.. Maar dat is pijnlijk zeg. Je ziet echt dat Max er gewoon klaar mee is.. te weinig grip en te weinig power. -O-
Daar is die toch nu wel aan gewend geraakt?
De babbels van Red Bull kunnen wel goed zijn, maar daar hebben de coureurs niks aan.
Eerst zien dan geloven en dat zien duurt nu al een paar jaar, helaas.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
PM_Petrol schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:58:
[...]

De babbels van Red Bull kunnen wel goed zijn, maar daar hebben de coureurs niks aan.
Wij weten natuurlijk ook niet welke harde beloften Red Bull gedaan heeft. Ik ben niet zo van de nummertjes en het vergelijken. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat Red Bull wel daadwerkelijk elk jaar een stuk verbeterd / de auto sneller wordt. Maar Red Bull kan natuurlijk niet garanderen dat andere teams (lees: Mercedes) niet alsnog voor blijft. Red Bull kan welk elk jaar een auto maken die 1s sneller is dan het seizoen ervoor, maar als Mercedes elk seizoen een auto maakt die 1,1s sneller is dan het seizoen ervoor loopt Red Bull nog steeds niet in. Terwijl "1s sneller" volgens mij toch niet perse slechte cijfers zijn (zie Ferrari, Haas en Alfa Romeo, die gaan er gewoon 1s op achteruit :+).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
RBR is elk jaar hetzelfde verhaaltje :P Dit jaar gaan we voor de WC titel. Maar dan is het elke keer weer iets maar volgend jaar zijn we erbij.

uhuhhhh :P

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus we zijn nu ruim drie uur verder. Wat denken jullie, zou Newey al vrijgelaten zijn uit de debrief door Max of is hij nog steeds bezig? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• epo
PM_Petrol schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Dit soort geneuzel heeft helemaal niemand wat aan, doe dat lekker op Facebook die is daar groot door geworden :)
Ik ben er ook niet blij mee, maar ze proberen het tenminste wel. Mercedes is gewoon nog een tikkeltje beter (en ook dankzij regelgeving, die hebben niks tegen).

[Voor 15% gewijzigd door epo op 12-07-2020 20:10]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:54
Newey moet even afstappen van Sketchup Free..

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OneTimer
@RobertMe Ze weten dondersgoed dat Mercedes ook omtwikkelt. Zolang ze niet echt iets ontdekken waar ze flink tijd mee winnen,
blijven ze achter Mercedes rijden. De motor is toch echt de achilleshiel. Ook Honda kan zeggen dat ze er miljoenen in investeren, dat doet Mercedes ook, en die liggen al jaren voor op iedereen.
Red Bull heeft nu een andere concurrent, niet Ferrari maar McLaren. Misschien niet voor Max, maar als Albon meerdere fuck ups per seizoen maakt en buiten de punten valt, dan komt McLaren wel in de buurt voor de constructeurs.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:03:
RBR is elk jaar hetzelfde verhaaltje :P Dit jaar gaan we voor de WC titel.
Zou vreemd zijn als ze bij RBR gaan roepen: We gaan nergens voor. We zien wel waar het schip of de RBR strand. Of : het zal ons aan ons reet roesten wat we dit jaar doen.

Best wel apart dat je niet begrijpt dat ze roepen wat ze roepen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Edd
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:06:
Dus we zijn nu ruim drie uur verder. Wat denken jullie, zou Newey al vrijgelaten zijn uit de debrief door Max of is hij nog steeds bezig? :P
Nog bezig.. Die mag ter plekke een nieuwe auto tekenen :P

-

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03 22:49
Zolang je niet bij Mercedes rijdt is elke auto te langzaam, ongeacht in welk team je zit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
Edd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Nog bezig.. Die mag ter plekke een nieuwe auto tekenen :P
Iets meer vermogen zou ook prettig zijn, misschien moeten ze maar ze maar terug naar de kleinere vleugels.. Mercedes heeft (zie ook RP en zelfs Williams) heel wat meer power t.o.v alle andere teams.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
epo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Iets meer vermogen zou ook prettig zijn, misschien moeten ze maar ze maar terug naar de kleinere vleugels.. Mercedes heeft (zie ook RP en zelfs Williams) heel wat meer power t.o.v alle andere teams.
Maar dat kan dus helaas niet. Want met de nieuwe versimpelde voorvleugels is de invloed van de vloer sterk verminderd. Dus moet er nu meer downforce uit de vleugels worden gehaald dan met de vleugels van 2018. Dus meer drag, dus nog meer voordeel voor de sterkste motor. En zo is het vanaf 2014 met iedere wijziging gegaan, telkens in het voordeel van de sterkste motor.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:56:
Naar aanleiding van dit soort posts ook eens gekeken, maar inderdaad. Niet alleen Max maar in de gehele persconferentie met de top 3 hing een bedrukte sfeer, alsof iedereen beseft dat ook dit seizoen eigenlijk wel klaar is.

Ik vond het eigenlijk best schokkend, al is dat niet helemaal het goede woord. Dat er een vraag aan Bottas gesteld werd of hij nog denkt Hamilton te verslaan, was tekenend.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dawg schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Naar aanleiding van dit soort posts ook eens gekeken, maar inderdaad. Niet alleen Max maar in de gehele persconferentie met de top 3 hing een bedrukte sfeer, alsof iedereen beseft dat ook dit seizoen eigenlijk wel klaar is.

Ik vond het eigenlijk best schokkend, al is dat niet helemaal het goede woord. Dat er een vraag aan Bottas gesteld werd of hij nog denkt Hamilton te verslaan, was tekenend.
Dalende kijkcijfers in 3...2... :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:06:
Newey? Marko geeft aan dat er onvoldoende Honda power uit het RB16 bipsje komt. Niet alleen barstjes in de voor- en achtervleugel blijkbaar 😳

Testing, one, two ...

Acties:
  • +27Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
He rukker, alles goed? :+ :D

vast al voorbij gekomen maar /care

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Anoniem: 93986 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Een voorsprong haal je niet zomaar in. Ongeacht hoeveel geld er beschikbaar is. Zo werkt dat niet.
Toch vind het wel een terechte vraag.

Mercedes is nu al voor het 7e jaar op rij ongenaakbaar dominant. In die tijd zijn de technische specificaties niet wezenlijk veranderd en teams als Ferrari en Red Bull hadden met hun middelen en know how het gat inmiddels veel kleiner moeten maken. In ieder geval tot een niveau dat een betere coureur in één van deze wagens een mindere coureur in een Mercedes zou moeten kunnen verslaan.

Maar zelfs na 7 jaar nog niets van dat alles. Dat heeft niets meer met een voorsprong te maken die je vast kunt houden, het is in mijn ogen bijna meer onkunde van de concurrenten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21
Zonder de race gezien te hebben is het wel weer jammer dat Mercedes amper onder druk moet presteren. Met de verschillen die er aan de finish zijn heeft Mercedes nooit het maximale van coureurs en materiaal moeten eisen. Dat is zo jammer, want wil het echt nog wel eens zien als de druk er vol op staat.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

per aspera ad astra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ari Gold

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Onboard van Leclerc eens terug gekeken, maar man man man... Niet perse het moment zelf / dat het gebeurd. Maar ook daarna... Eerst beslist die zelf bij uitkomen SC dat hij de pits in gaat (dat is dus nog geen 100m voor pit entry voor hem). Daardoor dus ook wat chaos bij de stop (eerst willen ze auto gewoon met de krik oppakken, daarna pas conclusie "zullen we maar een nieuwe voorvleugel erop zetten?"). Continu bezig over dat die van achteren aangereden zou zijn, en dat ze de achterkant van de auto moeten checken.

Hij moet zelf, zou ik zeggen, toch ook geweten hebben dat hij een (onmogelijk) gat in dook en dat hij "gewoon" van opzij was aangereden (toevallig dan door zijn teamgenoot die daar zat).

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Toch vind het wel een terecht vraag.

Mercedes is nu al voor het 7e jaar op rij ongenaakbaar dominant. In die tijd zijn de technische specificaties niet wezenlijk veranderd en teams als Ferrari en Red Bull hadden met hun middelen en know how het gat inmiddels veel kleiner moeten maken. In ieder geval tot een niveau dat een betere coureur in één van deze wagens een mindere coureur in een Mercedes zou moeten kunnen verslaan.

Maar zelfs na 7 jaar nog niets van dat alles. Dat heeft niets meer met een voorsprong te maken die je vast kunt houden, het is in mijn ogen bijna meer onkunde van de concurrenten.
Mercedes heeft zich de rambam gelobbyd om wijzigingen in hun voordeel te veranderen. Recente was de wijziging van de banden compound. Continue problemen met blistering totdat een paar seizoenen geleden de boel werd aangepast. Voila, plots het hele veld moeite met de banden behalve Mercedes. Om het over het huidige motorconcept nog maar niet te hebben.

En dat concept werd vervolgens zo dichtgetimmerd dat de teams de motoren niet meer verder mochten ontwikkelen. Sta je dan met een x pk aan achterstand. Oh ja, en je mag maar x aantal motoren gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Hoe zit dat nu dan precies? Op Sky is (intussen meermaals) vermeld dat de FIA een bezoek aan Silverstone (Racing Point) en Brackley (Mercedes) heeft gebracht om tekeningen op te vragen etc. Maar heeft de FIA dan (ogenschijnlijk) alleen onderzoek gedaan naar de aero? (algemene "vorm", de vleugels, bargeboards, vloer, ...) en dus niet naar dus blijkbaar brakeducts, ophanging? andere elementen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49
RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:06:
Onboard van Leclerc eens terug gekeken, maar man man man... Niet perse het moment zelf / dat het gebeurd. Maar ook daarna... Eerst beslist die zelf bij uitkomen SC dat hij de pits in gaat (dat is dus nog geen 100m voor pit entry voor hem). Daardoor dus ook wat chaos bij de stop (eerst willen ze auto gewoon met de krik oppakken, daarna pas conclusie "zullen we maar een nieuwe voorvleugel erop zetten?"). Continu bezig over dat die van achteren aangereden zou zijn, en dat ze de achterkant van de auto moeten checken.

Hij moet zelf, zou ik zeggen, toch ook geweten hebben dat hij een (onmogelijk) gat in dook en dat hij "gewoon" van opzij was aangereden (toevallig dan door zijn teamgenoot die daar zat).
Hij begint pas te klagen over aangereden te zijn na een keer snap overstuur.
Dus hij houdt wellicht geen rekening met de vloer die zó stuk is dat hij niet eens normaal tractie heeft.
Da's wat ik ervan kan maken met betrekking tot van achter aangereden.

±53 seconden --> https://streamable.com/68wbry

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ari Gold
Maar niet vergeten dat er volgend weekend weer een race is. :)

Acties:
  • +17Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
alexbl69 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Toch vind het wel een terecht vraag.

Helaas ziet bijna iedereen het zoals jij, maar dit is gewoon onwaar. Het hele gezeik begon al direct met de invoering van de V6t motoren. Toevallig had Mercedes al zo’n concept goed onderzocht en al op de plank liggen. Wat resulteerde in een bizarre voorsprong van Mercedes op de rest van het veld. Mogelijkheden om de achterstand in te lopen waren er niet dankzij het token systeem dat tegelijkertijd is ingevoerd. Dit gaf Mercedes de kans jarenlang te freewheelen en ondertussen te werken aan een fatsoenlijk aeropakket. Het kampioenschap was in seizoen 14, 15 en 16 meestal al in de zomer zo goed als binnen, dus kon al veel eerder begonnen worden met de ontwikkeling van de auto van het volgende seizoen. Neem daarbij de belangrijke wijzigingen van de aero in 2017 (leidde tot meer drag, dus sterkste motor in het voordeel), de banden (dunner loopvlak, waar Mercedes moeite had met de oude banden met het dikkere loopvlak) en de voorvleugel (minder grondeffect waar juist redbull goed in was, dus meer vleugel nodig dus meer weerstand dus sterkste motor in het voordeel).

De andere teams hebben dus nooit een eerlijke kans gekregen in te lopen op Mercedes. Waardoor ze gedwongen werden terug te grijpen op illegale dingen zoals Ferrari vorig jaar en Redbull met de ophanging in volgens mij 2017.

Baal er echt enorm van. Gaat mij er echt niet om dat ik graag Max kampioen zie worden. Maar zou zo graag een echte strijd zien om de titel. Hell, wat mij betreft mag zelfs Ocon kampioen worden... Als die irritante dominantie van Mercedes maar stopt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:23

[Voor 13% gewijzigd door U123456 op 12-07-2020 21:27]

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Boomtopper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-07-2020

Boomtopper

Groei als een boom

CF230 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Helaas ziet bijna iedereen het zoals jij, maar dit is gewoon onwaar. Het hele gezeik begon al direct met de invoering van de V6t motoren. Toevallig had Mercedes al zo’n concept goed onderzocht en al op de plank liggen. Wat resulteerde in een bizarre voorsprong van Mercedes op de rest van het veld. Mogelijkheden om de achterstand in te lopen waren er niet dankzij het token systeem dat tegelijkertijd is ingevoerd. Dit gaf Mercedes de kans jarenlang te freewheelen en ondertussen te werken aan een fatsoenlijk aeropakket. Het kampioenschap was in seizoen 14, 15 en 16 meestal al in de zomer zo goed als binnen, dus kon al veel eerder begonnen worden met de ontwikkeling van de auto van het volgende seizoen. Neem daarbij de belangrijke wijzigingen van de aero in 2017 (leidde tot meer drag, dus sterkste motor in het voordeel), de banden (dunner loopvlak, waar Mercedes moeite had met de oude banden met het dikkere loopvlak) en de voorvleugel (minder grondeffect waar juist redbull goed in was, dus meer vleugel nodig dus meer weerstand dus sterkste motor in het voordeel).

De andere teams hebben dus nooit een eerlijke kans gekregen in te lopen op Mercedes. Waardoor ze gedwongen werden terug te grijpen op illegale dingen zoals Ferrari vorig jaar en Redbull met de ophanging in volgens mij 2017.

Baal er echt enorm van. Gaat mij er echt niet om dat ik graag Max kampioen zie worden. Maar zou zo graag een echte strijd zien om de titel. Hell, wat mij betreft mag zelfs Ocon kampioen worden... Als die irritante dominantie van Mercedes maar stopt...
En het irritantste zijn de LH fans die doen alsof hij een god is en dit allemaal doet met een oud Opeltje terwijl hij al 7 jaar in een ultra-dominante rijdt met matige teamgenoten bij Mercedes sinds 2017. Terwijl Schumacher dus maar 2 jaar een auto had die zo dominant was (2002 en 2004). Extreem ergerlijk. Straks bij de 7e en 8e titel gaan ze weer zeggen dat hij beter is dan Schumacher en Senna wat BS is. En ondertussen noemen ZIJ Verstappen overhyped.

De bomen groeien tot in de hemel

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

Boomtopper schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:16:
[...]

En het irritantste zijn de LH fans die doen alsof hij een god is en dit allemaal doet met een oud Opeltje terwijl hij al 7 jaar in een ultra-dominante rijdt met matige teamgenoten bij Mercedes sinds 2017. Terwijl Schumacher dus maar 2 jaar een auto had die zo dominant was (2002 en 2004). Extreem ergerlijk. Straks bij de 7e en 8e titel gaan ze weer zeggen dat hij beter is dan Schumacher en Senna wat BS is. En ondertussen noemen ZIJ Verstappen overhyped.
Die zijn de minste van mijn zorgen. Dat F1 nog 2 jaar gedomineerd wordt door Mercedes en elke spanning voor de winst zoek is....dat is veel erger, dat is killing voor de sport.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Tijdens F1 cafe hadden ze het over die salt flats, moest daar even aan denken toen ik Vettel zag :p dus deze even in elkaar geflanst :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 28-03 16:16

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Then again zei verstappen al dat de baan in Spielberg de wagen van Mercedes beter ligt.
En gewoon botte pech met de voorvleugelschade.

Wat dat betreft jammer dat de race in Hongarije waarschijnlijk wordt ingeruild voor nog een keer in Spielberg.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:10:
[...]

Hij begint pas te klagen over aangereden te zijn na een keer snap overstuur.
Dus hij houdt wellicht geen rekening met de vloer die zó stuk is dat hij niet eens normaal tractie heeft.
Da's wat ik ervan kan maken met betrekking tot van achter aangereden.

±53 seconden --> https://streamable.com/68wbry
In bocht 4 meld hij al "check the car" terwijl het echte overstuur moment (op ~53 sec) pas in bocht 6 is.

En v.w.b. "van achter aangereden". Je zou toch verwachten dat hij weet dat hij niet van achteren is aangereden, maar dat hij wel sideways iets heeft geraakt. Lijkt mij in ieder geval raar als hij niks weet van het moment dat hij over Vettels achterwiel heen hangt.

Overigens nu ik tot retirement heb gezien. Wat een gefaal ook weer van Ferrari... "Heb ik problemen met de vloer? Groot? Klein?" => "We kijken het na" ... "Heb ik nu wel of geen problemen met de vloer?" => "Het lijkt erop dat je wel iets van problemen hebt" => "Groot of klein? Want het lijkt groot te zijn" => "Er lijkt wel iets te missen ja". Nou, op de TV beelden voor zijn pitstop zag ik al dat er een stuk van de vloer over het asfalt ging... Teams hebben een complete camera boven de pitbox hangen, en waarschijnlijk ook nog wel camera's rondom, maar ze hebben blijkbaar minuten nodig om tot de conclusie te komen dat er een gat in de vloer zit? En als Leclerc dan weet dat hij "100 punten" aan downforce mist gaat hij ook nog vragen of hij kan/mag blijven rijden "dan haal ik maar niemand in / heel voorzichtig inhalen". Ik had toch gedacht dat hij na Suzuka vorig jaar zijn "lesje" wel had geleerd v.w.b. het rijden met een beschadigde auto, maar blijkbaar wil hij het weer zelf bepalen. Maar ook de teamcall om te pitten voor te retiren. "Uiteraard" wordt die call gemaakt op het moment dat hij letterlijk langs de pit entry lijn begint te rijden. Mogelijk dat de Ferrari strategie daardoor altijd zo faalt? Ze willen een late call maken, maar zijn dan zo laat dat de coureur niet meer kan pitten en ze daardoor altijd een ronde te laat zijn of maar op een andere strategie over gaan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:26:
[...]

Overigens nu ik tot retirement heb gezien. Wat een gefaal ook weer van Ferrari... "Heb ik problemen met de vloer? Groot? Klein?" => "We kijken het na" ... "Heb ik nu wel of geen problemen met de vloer?" => "Het lijkt erop dat je wel iets van problemen hebt" => "Groot of klein? Want het lijkt groot te zijn" => "Er lijkt wel iets te missen ja". Nou, op de TV beelden voor zijn pitstop zag ik al dat er een stuk van de vloer over het asfalt ging... Teams hebben een complete camera boven de pitbox hangen, en waarschijnlijk ook nog wel camera's rondom, maar ze hebben blijkbaar minuten nodig om tot de conclusie te komen dat er een gat in de vloer zit? En als Leclerc dan weet dat hij "100 punten" aan downforce mist gaat hij ook nog vragen of hij kan/mag blijven rijden "dan haal ik maar niemand in / heel voorzichtig inhalen". Ik had toch gedacht dat hij na Suzuka vorig jaar zijn "lesje" wel had geleerd v.w.b. het rijden met een beschadigde auto, maar blijkbaar wil hij het weer zelf bepalen. Maar ook de teamcall om te pitten voor te retiren. "Uiteraard" wordt die call gemaakt op het moment dat hij letterlijk langs de pit entry lijn begint te rijden. Mogelijk dat de Ferrari strategie daardoor altijd zo faalt? Ze willen een late call maken, maar zijn dan zo laat dat de coureur niet meer kan pitten en ze daardoor altijd een ronde te laat zijn of maar op een andere strategie over gaan :+
Ja ik zei 10 seconden na dit contact al hier thuis... die hele vloer is naar z'n gootje. Dat kunnen ze bij Ferrari toch ook wel zien, zeker als ie al een keer in de pit geweest is :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:06:

Ook maar eens gedaan. Ben het alleen niet helemaal met je eens. Dat de coureur aangeeft dat hij wil pitten lijkt me goed. Geef je het signaal aan dat het goed mis is. Dat gaf hij ook al een stuk van te voren aan, rond bocht 8 nadat hij er tussen 6 en 7 al bijna afging.

De rest wel, echt dramatisch. Waarom moet het een ronde duren voordat Leclerc te horen kreeg dat ze iets van 100 punten aan neerwaartse druk achter kwijt waren? Dat is volstrekt onbestuurbaar en dan is het gewoon klaar. Hoe hebben ze dat gat gemist? Wat doet zijn race engineer? Die lijkt alleen maar informatie te geven vanuit het team, maar geen antwoorden te kunnen geven wat de coureur moet weten. Mist Leclerc ook de eerste poging om te stoppen. Daar schoot hij ook bijna van de baan af.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54
Na al deze jaren mercedes dominantie en de grote val van ferrari nu ze niet meer kunnen valsspelen moet er ook bij mercedes gewoon iets stinken.

Ja veel regelgeving is ten voordele van mercedes gewijzigd maar zoveel is er ook weer niet veranderd en toch blijft het gat zo groot. Een bijna kopie mercedes 2019 komt niet eens in de buurt.

Oftewel er is iets bij mercedes waar ze een gigantisch voordeel mee hebben. Inmiddels hadden alle andere teams dit ook wel moeten kunnen vinden tenzij het dus illegaal is.

Iets in die auto zorgt ervoor dat ze zo gigantisch veel sneller zijn dan de concurrentie en dat is niet alleen de motor want dan hadden de mercedes klanten het ook gehad.

Ik heb het al vaker geroepen maar einde van het seizoen moet de kampioen gewoon al zijn tekeningen openbaren op last van de fia.

Dan heb je geen budgetcaps en andere ongein nodig. Sterker nog het hele veld trekt dichter naar elkaar toe en voordelen uit het verleden raak je kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Ook maar eens gedaan. Ben het alleen niet helemaal met je eens. Dat de coureur aangeeft dat hij wil pitten lijkt me goed. Geef je het signaal aan dat het goed mis is. Dat gaf hij ook al een stuk van te voren aan, rond bocht 8 nadat hij er tussen 6 en 7 al bijna afging.

De rest wel, echt dramatisch. Waarom moet het een ronde duren voordat Leclerc te horen kreeg dat ze iets van 100 punten aan neerwaartse druk achter kwijt waren? Dat is volstrekt onbestuurbaar en dan is het gewoon klaar. Hoe hebben ze dat gat gemist? Wat doet zijn race engineer? Die lijkt alleen maar informatie te geven vanuit het team, maar geen antwoorden te kunnen geven wat de coureur moet weten. Mist Leclerc ook de eerste poging om te stoppen. Daar schoot hij ook bijna van de baan af.
Dit vraag je over een team die vrij consequent race-strats behoorlijk verprutst.

Ik ben verbaasd dat jij verbaasd bent :+

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobinHood schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Dit vraag je over een team die vrij consequent race-strats behoorlijk verprutst.

Ik ben verbaasd dat jij verbaasd bent :+
Ik ben verbaast over het niveau van verprutsing, niet de constatering tot verprutsing. ;)
Ik denk dat dit ook wel genoeg zegt want ik heb er eigenlijk geen woorden voor. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Het is natuurlijk ook een "raar" verloop. Hij vraagt eerst om de auto te controleren, maar krijgt geen antwoord. En als de SC dan komt wil hij "ineens" naar binnen. Dat vind ik in die zin "raar". Of zeg "pit nu" of wacht op team. Maar niet "oh, SC, weet je wat, ik ga eens pitten".
Waarschijnlijk een gevalletje "coureur zegt dat het regent" => team kijkt op radar: "het is droog" => "dude, draai je eens om / steek hand uit". Ik verwacht dat ze bij Ferrari alleen naar wat nummertjes hebben zitten te kijken en niet naar de daadwerkelijke beelden (TV beelden, hun eigen beelden van pitbox, monteurs vragen die een band 5cm van een gapend gat hebben vervangen, ...). Misschien dat ze door de SC daardoor ook geen (goede) info uit data konden halen, immers was de snelheid er uit dus gebrek aan downforce uit vloer zie je niet. Maar dan nog hadden ze het (vrijwel) direct mogen zien na de aanrijding en dan dus al tussen T3 & T4, en anders op basis van de Tokyo drift in T6.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 28-03 11:14
Geinig, FOM upload de highlights in meerdere talen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:36:
[...]

Ik ben verbaast over het niveau van verprutsing, niet de constatering tot verprutsing. ;)
Ik denk dat dit ook wel genoeg zegt want ik heb er eigenlijk geen woorden voor. :/
Tja, het lijkt vaak genoeg totale paniek in het paddock als er iets fout gaat.

Nu is geen enkel team perfect, denk aan Mercedes vorig jaar in Hockenheim, maar bij Ferrari lijkt totale paniek heel normaal te zijn. Rare jongens, die Italianen :P

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Volgens mij ben ik uiteindelijk niet de enige die er klaar mee is mbt Mercedes na 7 jaar nog steeds mijlenver voor ligt.

Snap niet dat de teams (degene die met Mercedes blok rijden weggelaten wellicht) zich niet bij elkaar pakken onderhand. Waarom wil je als team nog pogingen doen om miljoenen te verbranden. Levert het dan toch zoveel (nevenactiviteiten) op :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 28-03 11:14
[...]
Ze hebben bij het vervangen van zijn voorvleugel ook zijn banden gewisseld. Er hebben dus 2 monteurs gewoon letterlijk met hun neus op de schade gezeten. Daar heb je niet eens camerabeelden voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
mrveenie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:33:
Iets in die auto zorgt ervoor dat ze zo gigantisch veel sneller zijn dan de concurrentie en dat is niet alleen de motor want dan hadden de mercedes klanten het ook gehad.
Dat de motor het kan betekend niet dat de klanten ook van het bestaan weten / het gebruiken. Jaren terug is er ook zo'n dingetje geweest. Lotus reed met Mercedes motoren, een Lotus reed verder vooraan "in de weg" van een Mercedes concurrent. Op een gegeven moment loopt een monteur / engineer van Mercedes (die bij Lotus werkte voor motor gebeuren) naar de pitmuur "vraag coureur eens om op knopje X te duwen" en ineens liep de auto een stuk harder. Waarbij ze bij Lotus dus niet wisten van het bestaan daarvan, en ze het daarna ook nooit meer hebben kunnen / mogen gebruiken.

En hetzelfde ook bij Ferrari, vorig jaar hadden ze de "K1" modus (als ik het mij goed herinner), maar hun klanten hebben die bij mijn weten nooit gebruikt. Terwijl er toch wel altijd lyrisch over werd gedaan als ze die modus gebruikte, dus als een klantenteam die ook had gekregen verwacht ik dat bv een Sky, die vele boordradio's meeluistert, dat ook wel had vermeld / minder lyrisch was.

Dat nu juist Haas en Alfa Romeo ook door de mand vallen is puur het bewijs van het gerucht dat de FIA Ferrari heeft verplicht om een nieuwe (begrijpelijke) motor te bouwen. En die compleet nieuwe motor is "gewoon" niet zo krachtig als de oude (zonder misbruik / K1) / Mercedes / Honda / Renault. De motor (+ engine modes) die door Haas & Alfa Romeo gebruikt zijn zullen denk ik gewoon legaal zijn geweest. En het "illegale" was pas actief in die "K1" mode. Alleen heeft de FIA vervolgens Ferrari verplicht om een nieuwe motor te bouwen, zodat de FIA ook zeker weet dat alles 100% legaal is en er niet alsnog een nieuwe (verborgen) manier is om "het illegale" te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Deze kon ik ook niet laten om te maken...

Acties:
  • +26Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-03 13:13

https://f1manager.info/ranking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Zie topicwarning

[Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2020 02:04]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind het wel mooi dat ze bij de Liberty Media Group daar zo actief mee bezig zijn. Of je nu Olav wel of niet leuk of goed vindt.

[Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2020 02:04. Reden: Quote aangepast]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

JB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:40:
Volgens mij ben ik uiteindelijk niet de enige die er klaar mee is mbt Mercedes na 7 jaar nog steeds mijlenver voor ligt.

Snap niet dat de teams (degene die met Mercedes blok rijden weggelaten wellicht) zich niet bij elkaar pakken onderhand. Waarom wil je als team nog pogingen doen om miljoenen te verbranden. Levert het dan toch zoveel (nevenactiviteiten) op :?
Tja vergeet niet dat Toto stiekem veel meer macht lijkt te hebben dan men denkt. Zo weet ik zijn smerige grijns nog toen Ocon bij Renault er doorheen gedramd was ten koste van Hülkenberg (dat stukje komt ook voor in Drive to Survive). En hij heeft een minderheidsbelang in Williams (meen 5% van de aandelen). Dat Tommy Hilfiger (wat weer deels van Stroll senior is) "ineens" sponsor werd bij Mercedes en Racing Point "ineens" met een kitcar-replica rondrijdt klopt ook niet helemaal. Om over het feit dat de Fia enkel Mercedes-only rijdt (niet alleen de safetycar en de medical car, maar echt álle wagens @ Fia zijn van Mercedes) klopt ook niet. Het zaakje stinkt aan alle kanten.

Komt wel over als complot-gekkie-theorieën zo, maar hoe meer je dit soort dingen leest hoe meer je erin gaat geloven. :+ Dus kom maar op met alle andere completdenkerij die wel eens écht kunnen kloppen! :+ :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
mrveenie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:33:
Oftewel er is iets bij mercedes waar ze een gigantisch voordeel mee hebben. Inmiddels hadden alle andere teams dit ook wel moeten kunnen vinden tenzij het dus illegaal is.
Het staat me wel bij dat Mercedes een tijd lang meer olie verbrandde dan de meeste en daardoor meer PK had. Dat is inmiddels in de ban gelegd maar dat heeft hun wel tijden geholpen.

Dat ze nu nog steeds zo ver vooropliggen blijft verbazingwekkend. Je zou zeggen dat zij minder progressie kunnen maken dan een mindere auto en toch doen ze het omgekeerde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

DarkFire1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Het staat me wel bij dat Mercedes een tijd lang meer olie verbrandde dan de meeste en daardoor meer PK had. Dat is inmiddels in de ban gelegd maar dat heeft hun wel tijden geholpen.

Dat ze nu nog steeds zo ver vooropliggen blijft verbazingwekkend. Je zou zeggen dat zij minder progressie kunnen maken dan een mindere auto en toch doen ze het omgekeerde.
Dat zie je nu ook regelmatig bij die Racing Points gebeuren...

Feit is gewoon dat het er op gaat lijken dat dit jaar Mercedes voor 90% zeker (nu al) de WCC en WDC in potlood aan hun palmares kan bijschrijven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
Bart-Willem schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:56:
[...]
Komt wel over als complot-gekkie-theorieën zo, maar hoe meer je dit soort dingen leest hoe meer je erin gaat geloven. :+ Dus kom maar op met alle andere completdenkerij die wel eens écht kunnen kloppen! :+ :/
Voorloper van Mercedes is Brawn GP. Misschien ziet Ross dit nog steeds als zijn kindje en lobby'd hij zelf nog mee. Het is wat ver gezocht :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
DarkFire1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Voorloper van Mercedes is Brawn GP. Misschien ziet Ross dit nog steeds als zijn kindje en lobby'd hij zelf nog mee. Het is wat ver gezocht :)
Daarvoor zat Brawn bij Honda F1 en Ferrari :+

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee