RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:08:
[...]
Vraag is eigenlijk nog steeds, ook een jaar later, is die RB nu goed, en GAS/ALB zo slecht, of is die auto mwa en haalt VER er het maximale uit?
Want Albon & Gasly lieten het niet alleen in de race liggen, maar ook in de kwalificatie. Zie alleen vorige week al met Albon wat verder terug en bv Norris ervoor.
En in de Albon vs Gasly discussie "wint" Albon het eigenlijk ook alleen maar omdat die wel race craft laat zien. Daar waar Gasly vorig jaar bij wijze van nog geen Williams kon inhalen, probeert Albon het ook gewoon op Hamilton.
Nouja, ik denk dat RB gewoon een goede auto is, maar niet Merc-niveau en Verstappen is zo goed. Ook toen RIC nog z'n teammate was, was Verstappen zeker in de race eigenlijk vrijwel altijd sneller. En in de latere jaren van hun teamgenootschap ook in de kwali veelal sneller. Dus ja, ik denk wel dat Verstappen gewoon zo goed is, maar dat wil niet zeggen dat Albon en Gasly het niet gewoon vrij slecht doen.
Denk dat Albon het wel iets beter doet dan Gasly, maar de keren dat Albon dicht op het podium zat, was dat ook eigenlijk alleen te danken aan de safety car die voor hem precies op het juiste moment kwam, niet zozeer omdat z'n race pace zo geweldig was. In een normale race zou Albon ook niet in de buurt van Hamilton komen (waarmee ik niet wil zeggen dat hij het niet beter doet dan Gasly).
edit: ok niet hele accurate reply met betrekking tot wat je zei, maja denk niet dat de auto mwa is, het is duidelijk gewoon een snelle auto en sneller dan het hele veld op Merc na. Denk dat Gasly en Albon het allebei niet top doen als je het vergelijkt met wat RIC ermee deed. Die zat toch een stuk dichter op Verstappen.
Verder heb ik het idee dat Albon iig ook wel iets sneller is dan Gasly maja, zoveel ook weer niet en ze presteren eigenlijk gewoon allebei ondermaats (imo), maar zoals je al zegt doet Albon het iig wat beter op het inhaalvlak. Veel koop je daar echter niet mee als je telkens zoveel langzamer bent.
[Voor 17% gewijzigd door Snowdog op 12-07-2020 19:32]