StealthyPeanut schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:30:
[...]
Ik ben ook helemaal voor positief denken. Maar als je op zo'n kort circuit als Oostenrijk al zoveel tijd wint op de rest van het veld, dan heb je echt een beresterk pakket. Met name omdat Ferrari dit jaar waarschijnlijk geen rol van betekenis gaat spelen, komt het allemaal aan op RB. En het is nota bene het thuiscircuit van RB, dus je zou eigenlijk verwachten dat RB hier nog wat beter zou presenteren.
Ik wil even opmerken dat de tijd die Verstappen in Q3 reed, niet zo fantastisch was. In Q1 reed ie een 1.04.024, Q2 een 1.04.000 (op de medium dus) en in Q3 een 1.03.477. Ik denk dat daar nog wel wat vanaf had gekund, zeker als je naar zn Q2 snelheid kijkt. En qua tijd was ie zelfs wat langzamer dan vorig jaar.
Vandaag was ie gewoon niet foutloos. Albon ook niet, maar die had wat meer pech volgens mij. En Ocon zei ook al dat ie een tow miste voor zijn tijd, ik denk dat dit voor Verstappen ook geldt.
Dus daar zit nog wel meer in. Mercedes had ook geen super snelle run, bij de 2e keer in Q3, dus daar zit wellicht ook nog wel wat meer in.
Ik verwacht dat Verstappen ook gewoon mee kan komen tijdens de race. Mercedes is al jaren snel in de kwalificatie, maar weet in de race na het begin ook niet zo heel denderend sneller te zijn. En dat is ook waarom Verstappen vorig jaar aan het eind gewoon zijn plekken goed kon maken.
Mijn probleem gaat eerder over de strategie. Als ik kijk wat de voor en nadelen zijn van de mediums, verwacht ik eigenlijk niet dat ie gaat winnen. Ik hoop op een vroege safety car, zodat de strategie meteen het raam uit kan.
[
Voor 24% gewijzigd door
Martinspire op 05-07-2020 10:13
]