[F1 2020] Race 1 GP van Oostenrijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste
Acties:
  • 131.875 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hamilton had een straf moeten hebben, maar kijk het van de positieve kant, Max begint nu op P3, deze is wat beter om weg te rijden, dus morgen haalt die Hamilton gewoon direct in :P Vervolgens kan max langer op geel door knallen. Pace zit er wel in. En wint zo de GP voor het 3e jaar. Bottas is te zenuwachtig en laat zich gemakkelijk door Max inhalen tijdens de race.

Ik gok op een Mclaren op P3.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Dus tja, tegenstrijdigheden ga je nooit helemaal voorkomen, hoe snel de wedstrijdleiding of een andere / de betreffende marshal ook ingrijpt.
Tegenstrijdigheden worden natuurlijk wel "in de hand gewerkt". Enerzijds doordat er twee marshals per marshalsector zijn die "hetzelfde" doen (1 met de vlag, 1 aan het paneel) waarbij beiden een situatie anders kunnen beoordelen / langzamer reageren, maar ook doordat er "overlap" in de marshalsectoren is. Ik verwacht namelijk (geen idee in hoeverre je dat nog wilt navragen :P) dat bij de LED-panelen de volgende marshal sector automatisch op groen gaat. Dus als de marshal in sector 10 de boel op geel zet, dat het paneel in sector 11 automatisch op groen gaat, tenzij de marshal in sector 11 hem ook op geel zet (waarbij 12 weer op automatisch op groen gaat). Immers kan niet elke marshal zien wat er zich in de vorige sector afspeelt en dus ook niet groen uithangen als die niet weet dat in de vorige sector geel is. Bij de LED-panelen zal dat wel kunnen. En dat het in dit specifieke geval dan waarschijnlijk mis ging doordat de marshal in de volgende sector geen zicht had op Bottas. Ook omdat Bottas dus door rijdt, en doordat het circuit nogal hellend is en juist van bocht 4 tot 6 nog fors naar beneden loopt en volgens mij het gras aan de binnenkant van bocht 6 lager ligt dan het circuit. Als de marshal van die sector dus aan de buitenkant zit heeft die waarschijnlijk helemaal geen zicht gehad op Bottas. Hetzelfde als dat Ricciardo Bottas ook helemaal niet gezien heeft en ik op Ricciardo zijn onboard ook alleen maar de stofwolk zie.

Edit:
Tijdens het bestuderen van de 360 graden beelden die @Luckeh poste valt me ook op dat rechts, voor ingaan T6, het groene paneel knippert. Uiteraard heeft die dat niet gehighlight, maar de camera draait dan wel naar de binnenkant waar je Bottas door het gras ziet gaan. Wat in die zin mijn vermoeden bevestigd dat de marshal die dat tweede paneel bedient Bottas daar niet heeft zien rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 04-07-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
En zowaar een onboard verschenen van Hamilton op het net.

[Embed]
Wat ik mij dan meteen afvraag. Waar komen deze beelden vandaan? Ten eerste gebruikt FOM deze nooit live, en volgens mij kunnen ze deze ook alleen achteraf "uitlezen". Maar daarnaast zie je deze eigenlijk ook nooit ergens terug komen. Zeer zelden dat een TV zender ze gebruikt, en ook FOM zelf gebruikt deze maar zelden. En deze is er nu en snel, en doordat het 360 graden is, ook nog eens specifiek "gericht" op bewijslast tegen Hamilton, en het staat op een voor mij onbekend twitter account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/3009e9k0lu851.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=6dc9d9cef9261312ec01238c1cefd30f81d5d8a4

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/58ncaq50lu851.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c4dde723d65a8cc7b7e73ec9e381e55a8b743a8a

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dqcdbovfku851.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/kzlckgqoiu851.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=e78eda40e97990c472dc9bf515ea42cda398fc29

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
__fred__ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Verstappen heeft geroepen in het post quali interview dat er een groot gat in zijn vloer zat. Hoeveel tienden dat kost durf ik niet te zeggen, maar het hoeft niet zo dramatisch te zijn.
Ik kan dit toch echt nergens terug vinden. Iemand misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:58
RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:26:
[...]

Wat ik mij dan meteen afvraag. Waar komen deze beelden vandaan? Ten eerste gebruikt FOM deze nooit live, en volgens mij kunnen ze deze ook alleen achteraf "uitlezen". Maar daarnaast zie je deze eigenlijk ook nooit ergens terug komen. Zeer zelden dat een TV zender ze gebruikt, en ook FOM zelf gebruikt deze maar zelden. En deze is er nu en snel, en doordat het 360 graden is, ook nog eens specifiek "gericht" op bewijslast tegen Hamilton, en het staat op een voor mij onbekend twitter account.
Maakt het uit waar ze vandaan komen?
Dit zijn gewoon beelden uit zijn auto toch, waar duidelijk te zien is dat hij makkelijk het gele bord had moeten zien. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Tegenstrijdigheden worden natuurlijk wel "in de hand gewerkt". Enerzijds doordat er twee marshals per marshalsector zijn die "hetzelfde" doen (1 met de vlag, 1 aan het paneel) waarbij beiden een situatie anders kunnen beoordelen / langzamer reageren, maar ook doordat er "overlap" in de marshalsectoren is. Ik verwacht namelijk (geen idee in hoeverre je dat nog wilt navragen :P) dat bij de LED-panelen de volgende marshal sector automatisch op groen gaat. Dus als de marshal in sector 10 de boel op geel zet, dat het paneel in sector 11 automatisch op groen gaat, tenzij de marshal in sector 11 hem ook op geel zet (waarbij 12 weer op automatisch op groen gaat). Immers kan niet elke marshal zien wat er zich in de vorige sector afspeelt en dus ook niet groen uithangen als die niet weet dat in de vorige sector geel is. Bij de LED-panelen zal dat wel kunnen. En dat het in dit specifieke geval dan waarschijnlijk mis ging doordat de marshal in de volgende sector geen zicht had op Bottas. Ook omdat Bottas dus door rijdt, en doordat het circuit nogal hellend is en juist van bocht 4 tot 6 nog fors naar beneden loopt en volgens mij het gras aan de binnenkant van bocht 6 lager ligt dan het circuit. Als de marshal van die sector dus aan de buitenkant zit heeft die waarschijnlijk helemaal geen zicht gehad op Bottas. Hetzelfde als dat Ricciardo Bottas ook helemaal niet gezien heeft en ik op Ricciardo zijn onboard ook alleen maar de stofwolk zie.

Edit:
Tijdens het bestuderen van de 360 graden beelden die @Luckeh poste valt me ook op dat rechts, voor ingaan T6, het groene paneel knippert. Uiteraard heeft die dat niet gehighlight, maar de camera draait dan wel naar de binnenkant waar je Bottas door het gras ziet gaan. Wat in die zin mijn vermoeden bevestigd dat de marshal die dat tweede paneel bedient Bottas daar niet heeft zien rijden.
Met een F1 tv abo kun je toch live on board iedere coureur volgen. Screengrab software erbij et voila.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DoubleDutch schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:31:
[...]

Dit zijn gewoon beelden uit zijn auto toch, waar duidelijk te zien is dat hij makkelijk het gele bord had moeten zien. 🤔
Nouja, ik vind de beelden dus nogal raar opgezet in de zin dat het groene paneel even later wordt genegeerd (wat het niet perse valide maakt om door te rijden). Maar omdat je deze beelden vrijwel nooit ziet en nu ineens zo snel en "gericht" op bewijs tegen Hamilton zou ik bijna zeggen "bewust gelekt door een 'klokkenluider'". Niet dat ik van de aluminiumhoedjes ben, maar ik vind het wel opvallend dat dat nu zo snel op Twitter voorbij komt (zonder bronvermelding, geen logo van een TV zender waarvan het geript is, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:33:
[...]

Met een F1 tv abo kun je toch live on board iedere coureur volgen. Screengrab software erbij et voila.
Behalve dan dat de onboard camera van Hamilton faalt vanaf het einde van z'n de hotlap in de eerste run van Q3 ;) Had je mijn eerdere post waarin ik dat vermelde niet een thumbs up gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Nouja, ik vind de beelden dus nogal raar opgezet in de zin dat het groene paneel even later wordt genegeerd (wat het niet perse valide maakt om door te rijden). Maar omdat je deze beelden vrijwel nooit ziet en nu ineens zo snel en "gericht" op bewijs tegen Hamilton zou ik bijna zeggen "bewust gelekt door een 'klokkenluider'". Niet dat ik van de aluminiumhoedjes ben, maar ik vind het wel opvallend dat dat nu zo snel op Twitter voorbij komt (zonder bronvermelding, geen logo van een TV zender waarvan het geript is, ...).
Nogmaals, met een f1tv pro abo kun je iedere rijder on board volgen, ook die 360 camera. Het enige dat je dan nog nodig hebt is screengrab freeware en werkelijk iedereen kan dit doen. Gebeurt alleen bijna nooit dat iemand die moeite neemt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

Waarom, de beelden vullen elkaar aan, er was eerst geel, later weer groen. Hij rijd met 250+ een stofwolk in waar een geel lampje knippert. Die brand dus ook op zijn stuur. Hoe kun je hier mee weg komen.. Damn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:37:
[...]

Nogmaals, met een f1tv pro abo kun je iedere rijder on board volgen, ook die 360 camera. Het enige dat je dan nog nodig hebt is screengrab freeware en werkelijk iedereen kan dit doen. Gebeurt alleen bijna nooit dat iemand die moeite neemt.
Dan ben ik benieuwd naar waar ik de 360 graden camerabeelden terug kan vinden, want die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:37:
[...]

Behalve dan dat de onboard camera van Hamilton faalt vanaf het einde van z'n de hotlap in de eerste run van Q3 ;) Had je mijn eerdere post waarin ik dat vermelde niet een thumbs up gegeven :P
Jawel, maar dat het niet uitgezonden werd live betekend toch niet dat de camera kapot was. Die beelden kun je denk ik gewoon terugkijken met je abo. Ik heb zelf alleen ziggo. Maar ik herinner me van het aanbod datbdie 360 er bij zat, daar kon je toen zelfs mee spelen met zo’n introductie filmpje datzelfde toen hadden om je lekker te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door pro_6or op 04-07-2020 23:40 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Tegenstrijdigheden worden natuurlijk wel "in de hand gewerkt". Enerzijds doordat er twee marshals per marshalsector zijn die "hetzelfde" doen (1 met de vlag, 1 aan het paneel) waarbij beiden een situatie anders kunnen beoordelen / langzamer reageren, [...]
Er is altijd radiocommunicatie onderling natuurlijk en ook met (vanuit) de wedstrijdleiding. Ik weet ook niet precies tot welke sector zo'n led bord "aan de overkant" dan behoort. Mijn ervaring is dat de vlaggers en operator vrij dicht bij elkaar staan, maar tegenwoordig met die hoeveelheid borden kun je moeilijk overal een "post" hebben.

Dat andere vraag ik na (hoe het werkt met opeenvolgende sectoren)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

DoubleDutch schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:31:
[...]
Kon makkelijk idd.. Had alleen z'n hoofd 90 graden naar links hoeven draaien.
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:39:
[...]
Jawel, maar dat het niet uitgezonden werd live betekend toch niet dat de camera kapot was. Die beelden kun je denk ik gewoon terugkijken met je abo. Ik heb zelf alleen ziggo. Maar ik herinner me van het aanbod datbdie 360 er bij zat, daar kon je toen zelfs mee spelen met zo’n introductie filmpje datzelfde toen hadden om je lekker te maken.
Nee niet op f1tv.. Ik heb wel eerder iets in 360 graden gezien maar volgens mij was dat iets eenmaligs op YT.

[ Voor 44% gewijzigd door Vuvuzela op 04-07-2020 23:43 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:40:
[...]

Denk je nou echt dat de beste, ok, een van de beste, coureurs ooit een blinde kip is. Het was overduidelijk en hij heeft alles gezien, hij is er alleen (weer) mee weggekomen. De FIA straft nu eenmaal niet graag op race uitkomst beïnvloedende manier. Als ze er onderuit kunnen zullen ze dat altijd doen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:39:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar als je het zelf niet hebt is het wellicht handig om het niet zo stellig te beweren ;)

Uitkomen T10 bij de hotlap van de eerste run is de beeldkwaliteit slecht / slechte verbinding, en 2, 3 seconden later komt er "In pit" wat er altijd staat als er geen verbinding met de camera is. Oftewel, er is een 99% kans dat de camera (/waarschijnlijker, de transmitter) overleden was. En de 360 camera kun je (voor zover ik weet) niet inzien op F1 TV, nooit. En bij de overige cameras (T-cam voor en achter, en evt bij voorvleugel en naast de airbox) kun je ook niet kiezen welke je wilt zien. Er kan één camerastream vanaf de auto live worden gestreamed. De regie bepaald daarbij welke camera actief is, en die zie je. Als F1TV kijker kijk je dus naar de onboard camera die de regie gekozen heeft. En, bij mijn weten, kunnen ze de 360 graden camera überhaupt niet live gebruiken (omdat die niet gekoppeld is aan de T-cam waarin de transmitter zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Het IS toch overduidelijk dát deze beelden uit die 360 camera komen. Nogmaals, ik heb daar destijds met zo’n F1TV pro intro filmpje precies zo ook zelf mee zitten spelen. Wellicht kan het met jouw abo niet (daar snap ik niks van want het was destijds een speerpunt) maar iemand (een fan) heeft deze beelden uit het beeldmateriaal geknipt.

Dit komt echt niet van de FIA die zegt dat het aannemelijk is dat hij verward was.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:42:
[...]
Denk je nou echt dat de beste, ok, een van de beste, coureurs ooit een blinde kip is. Het was overduidelijk en hij heeft alles gezien, hij is er alleen (weer) mee weggekomen. De FIA straft nu eenmaal niet graag op race uitkomst beïnvloedende manier. Als ze er onderuit kunnen zullen ze dat altijd doen.
Dat 360graden filmpje is imho onzin. Hij zet het beeld stil op het moment dat HAM naast dat gele bord zit, dat bewijst helemaal niks. Als je van iets eerder kijkt op een moment dat HAM het wel kan zien gaat het vrij laat pas knipperen.. op het randje of het zichtbaar is of niet voor HAM.

Niet dat het echt veel uit maakt of HAM het kan zien of niet.. want er hangt ook een groen bord waardoor HAM onder z'n straf uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
[...]

Zijn ind beelden die je niet vaak ziet, misschien vrij gegeven via de concurrentie?
Maar geven wel een duidelijk beeld dat ham verkeerd zat. 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:40:
[...]

[...]

Nee niet op f1tv.. Ik heb wel eerder iets in 360 graden gezien maar volgens mij was dat iets eenmaligs op YT.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcG8qFfXgAAylEx?format=jpg&name=large

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BasvanS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:37:
[...]

Waarom, de beelden vullen elkaar aan, er was eerst geel, later weer groen. Hij rijd met 250+ een stofwolk in waar een geel lampje knippert. Die brand dus ook op zijn stuur. Hoe kun je hier mee weg komen.. Damn!
Precies, de beelden speken voor zich. Alleen dus, zoals ik al aangaf: deze beelden zie je nooit never (F1 TV bestaat al 2 seizoenen, en ik heb nog nooit beelden van de 360 graden camera gezien behalve met FOM of een TV zender als bron). Daarom dat ik het opvallend vind dat hiervan nu ineens beelden circuleren, en dus "zijn deze gelekt door een klokkenluider binnen FOM / FIA / ..."?

Overigens is het ook zoals @Vuvuzela aangeeft, voor Hamilton gaat het paneel relatief laat aan, en even later (na het pauze moment / ~50 meter achter paneel) staat er aan de rechterkant (stukje na een bord) iemand met een vlag te zwaaien. En als ik moet gokken, is die groen. En weer een 100 meter later is er een groen paneel. Dus verwarrend was het zeker. En je zou ook kunnen zeggen dat Hamilton wellicht kortstondig reageerde op het gele paneel (waar de grootste stofwolk was), maar daarna is er een groene vlag, en paneel, terwijl je wel ziet dat Bottas al een stuk verder is (als Hamilton langs die vlag rijdt is Bottas al een stuk verder en te zien).

Edit:
In de post van @Xadeon hierboven is te zien dat het paneel wel tijdig aan was, en daarop had Hamilton wel kunnen reageren. En vanaf dit punt kan die noch de vlagger, noch het daarop volgende paneel zien.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 05-07-2020 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:49:
Het IS toch overduidelijk dát deze beelden uit die 360 camera komen. Nogmaals, ik heb daar destijds met zo’n F1TV pro intro filmpje precies zo ook zelf mee zitten spelen. Wellicht kan het met jouw abo niet (daar snap ik niks van want het was destijds een speerpunt) maar iemand (een fan) heeft deze beelden uit het beeldmateriaal geknipt.

Dit komt echt niet van de FIA die zegt dat het aannemelijk is dat hij verward was.
https://www.formula1.com/...have_his_lap_deleted.html

hier komt het vandaan.. fans hebben geen toegang tot deze beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Precies, de beelden speken voor zich. Alleen dus, zoals ik al aangaf: deze beelden zie je nooit never (F1 TV bestaat al 2 seizoenen, en ik heb nog nooit beelden van de 360 graden camera gezien behalve met FOM of een TV zender als bron). Daarom dat ik het opvallend vind dat hiervan nu ineens beelden circuleren, en dus "zijn deze gelekt door een klokkenluider binnen FOM / FIA / ..."?

Overigens is het ook zoals @Vuvuzela aangeeft, voor Hamilton gaat het paneel relatief laat aan, en even later (na het pauze moment / ~50 meter achter paneel) staat er aan de rechterkant (stukje na een bord) iemand met een vlag te zwaaien. En als ik moet gokken, is die groen. En weer een 100 meter later is er een groen paneel. Dus verwarrend was het zeker. En je zou ook kunnen zeggen dat Hamilton wellicht kortstondig reageerde op het gele paneel (waar de grootste stofwolk was), maar daarna is er een groene vlag, en paneel, terwijl je wel ziet dat Bottas al een stuk verder is (als Hamilton langs die vlag rijdt is Bottas al een stuk verder en te zien).

Edit:
In de post van @Xadeon hierboven is te zien dat het paneel wel tijdig aan was, en daarop had Hamilton wel kunnen reageren. En vanaf dit punt kan die noch de vlagger, noch het daarop volgende paneel zien.
*poof*

[ Voor 3% gewijzigd door Xadeon op 05-07-2020 00:18 . Reden: antwoord gevonden ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Zie daar, een goede bron :P En in de eerste beelden van langs de baan zie je ook duidelijker dat er rechts naast een hokje een marshal met een groene vlag staat te zwaaien, die in de onboard beelden niet is uitgelicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Ok, Had ik het mis, bedankt! Het komt dus wel (kon ook niet anders) uit die F1 tv beelden (en niet van de FIA). Dit is toch wel pikant. F1TV bewijst FIA geen dienst.

Eigenlijk, en dat was destijds ook het verkooppraatje, zouden deze beelden wél voor iedereen beschikbaar moeten zijn.

Al krijg je dan weer van die fan discussies op de vierkante cm die toch altijd vinden, op basis van de coureur van hun keuze, dat ze gelijk hebben. Ik tref maar heel weinig eerlijke mensen die ooit eens toegeven.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Dat 360graden filmpje is imho onzin. Hij zet het beeld stil op het moment dat HAM naast dat gele bord zit, dat bewijst helemaal niks. Als je van iets eerder kijkt op een moment dat HAM het wel kan zien gaat het vrij laat pas knipperen.. op het randje of het zichtbaar is of niet voor HAM.

Niet dat het echt veel uit maakt of HAM het kan zien of niet.. want er hangt ook een groen bord waardoor HAM onder z'n straf uitkomt.
Mja dat is ook weer zo. Je moet uitgaan van wat Hamilton kan zien, niet wat de camera's zien...
Die cockpit is vrij beperkt tegenwoordig, dus ik kan me inderdaad voorstellen dat het niet helemaal goed staat.

Aan de andere kant: stof = iemand heeft een probleem = opletten en van het gas af (als dat kan en dat kan daar gewoon). Dat lijkt nu ook helemaal verleden tijd

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 05-07-2020 00:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Not buying any of that. Jij toch ook niet? Hamilton heeft alles gezien, had ruim tijd en ramde net als in Mexico, vol door. Achteraf kon hij er weer mee wegkomen, omdatbde FIA dat ook graag last gebeuren, dat is en was altijd al zo, echt niet alleen voor Hamilton.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05

Edd

RobertMe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:09:
[...]

Zie daar, een goede bron :P En in de eerste beelden van langs de baan zie je ook duidelijker dat er rechts naast een hokje een marshal met een groene vlag staat te zwaaien, die in de onboard beelden niet is uitgelicht.
Tja... Maar vlak daarvoor zie je weer een geel bord knipperen, dus had die moeten liften..

Maar ben ik nu de enige die valt over de titel van het filmpje?
The incident that caused Hamilton to have his lap deleted
Volgens mij was dat toch echt de exit in T10 en niet eens in deze lap...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:15:
[...]

Tja... Maar vlak daarvoor zie je weer een geel bord knipperen, dus had die moeten liften..
Correct. Voor het gele paneel had die moeten liften. Maar je ziet ook dat even later groen hangt terwijl Bottas nog steeds aan het grasmaaien is. En dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Maar ben ik nu de enige die valt over de titel van het filmpje?

[...]

Volgens mij was dat toch echt de exit in T10 en niet eens in deze lap...
Wederom correct, en T10, en niet eens deze ronde. Z'n eerste ronde is verwijderd en dit was z'n tweede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Volgens mij is het allemaal nog veel gekker. In de Documenten van FIA staat dat Lewis zijn Lap kwijt raakt omdat hij de track niet volgt (Tracklimits).

Maar de website van F1 toont beelden van gele vlag van Bottas.. Waar hij dus helemaal niet voor bestraft is!?

Zie hIer:

Artikel Formule 1.com

Artikel koppelt schrappen tijd aan gele vlag.

En hier:

FIA besluit

Fia koppelt schrappen tijd aan tracklimits

[ Voor 50% gewijzigd door BasvanS op 05-07-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:35

rammes

koekebakker 1e klas

BasvanS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:17:
Volgens mij is het allemaal nog veel gekker. In de Documenten van FIA staat dat Lewis zijn Lap kwijt raakt omdat hij de track niet volgt (Tracklimits).

Maar de website van F1 toont beelden van gele vlag van Bottas.. Waar hij dus helemaal niet voor bestraft is!?
er zijn twee incidenten besproken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:13:
[...]
Not buying any of that. Jij toch ook niet? Hamilton heeft alles gezien, had ruim tijd en ramde net als in Mexico, vol door. Achteraf kon hij er weer mee wegkomen, omdatbde FIA dat ook graag last gebeuren, dat is en was altijd al zo, echt niet alleen voor Hamilton.
Ik denk dat F1 coureurs tijdens de Q hun ronde pas afblazen als het echt niet anders kan. Als het geel zou zijn daar waar het nu groen was dan zou HAM wel moeten afremmen. Komt vaker voor dat een gele vlag er ff 5 seconden is en dan verdwijnt. En ook tijdens races heb je vaker de discussie dat coureur A over B klaagt dat hij niet genoeg heeft gelift.. Nu was het op het randje en komt hij er mee weg. Ik vind het jammer voor Max.

Of de FIA hier blij mee is, is onzin waar ik me niet druk om ga maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik hoop echt dat Max morgen al is het alleen al voor een beetje spanning dit seizoen. Wordt het een eentweetje voor Mercedes dan is de rest van het seizoen zo goed als klaar en bezegeld en dat zou jammer zijn. Maar naar de tijden kijkend................en is het gewoon al klaar dit seizoen. En krijgt Hamilton zijn 7de of 8ste of weet ik veel hoeveelste. En lang wachten dus een saai seizoen met Red Bull op een halve seconde en de rest van het veld ach ja > 0.5 seconden.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41

pinda powerrr

Slow down...

aveenhuysen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:57:
Ik hoop echt dat Max morgen al is het alleen al voor een beetje spanning dit seizoen. Wordt het een eentweetje voor Mercedes dan is de rest van het seizoen zo goed als klaar en bezegeld en dat zou jammer zijn. Maar naar de tijden kijkend................en is het gewoon al klaar dit seizoen. En krijgt Hamilton zijn 7de of 8ste of weet ik veel hoeveelste. En lang wachten dus een saai seizoen met Red Bull op een halve seconde en de rest van het veld ach ja > 0.5 seconden.
Je vergeet:
- Bottas, die is dit jaar in "Rosberg mode", zo lijkt het.
- RP en Mclaren, die zich op de een of andere manier gaan mengen.
- Verstappen himself. Hij heeft meerdere keren bewezen dingen te kunnen die men voor onmogelijk hield.

Het kan heel goed een 1-2 worden, maar dat zegt echt niks over de komende races. Uiteraard rijdt Mercedes altijd in de voorhoede, maar ik verwacht nog wel wat verrassingen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
pinda powerrr schreef op zondag 5 juli 2020 @ 01:38:
[...]

Je vergeet:
- Verstappen himself. Hij heeft meerdere keren bewezen dingen te kunnen die men voor onmogelijk hield.

Het kan heel goed een 1-2 worden, maar dat zegt echt niks over de komende races. Uiteraard rijdt Mercedes altijd in de voorhoede, maar ik verwacht nog wel wat verrassingen.
Je vergeet:
- Bottas domineerde al eerder Australië (Bottas 2.0) en mislukte daarna hard, de beste man is gewoon niet goed genoeg om een Hamilton te verslaan en absoluut niet vergelijkbaar met Rosberg.
- RP en Mclaren in de mix is alleen een probleem voor RB, niet voor Merc, want die liggen er te ver voor. Als dat al iets doet is dat alleen het gat tussen Merc en de rest (RB) groter maken.
- Verstappen kan misschien wat lucky wins meepakken maar daarmee maak je geen championship challenge.

Mercedes gaat gewoon lekker 1-2 worden en dat zegt heel veel over de komende races. Het kampioenschap is zo'n beetje over. Er kunnen best wat verrassingen komen, maar die zullen in het middenveld plaatsvinden. Ik verwacht dat het kampioenschap vandaag is beslist.

/end negative mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Je vergeet:

En vorig jaar was het de baard van bottas. Joh, hij rijdt een paar poles en daarna is ie 't weer kwijt. Net zoals afgelopen seizoen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Het jammere aan dit seizoen is nu dat je ook al weet hoe het volgende race gaat zijn. Mercedes 1-2 in kwalificatie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
aveenhuysen schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:57:
*de beiden mercedessen tetsen eraf!* :D Wishful thinking

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik niet gemist heb is het gejank van Hamilton. Benieuwd of ie dat eindelijk eens afgeleerd heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:06
Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:36:
Wat ik niet gemist heb is het gejank van Hamilton. Benieuwd of ie dat eindelijk eens afgeleerd heeft.
We krijgen in ieder geval geen “best crowd ever!!!!1!11!1!”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 15:12
Dersan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:50:
Ik gok een speech over gelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dersan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:50:
[...]

To the best crowd ever, watching at home...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
20 berichten sinds 00:00...
Niemand?

Dan doe ik het wel ;)

Het is racedag!!!!!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34
Goedemorgen !

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Morgen wel, goed niet! :+ :Z

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:36:
Dat gejank komt vanzelf weer als Hamilton niet eerste rijdt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Lekker Ventje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 07:51:
[...]

Dat gejank komt vanzelf weer als Hamilton niet eerste rijdt.
Ik zit al te wachten op al het gejank van de tweakers vanmiddag na afloop van de race als ze de overwinnings BLM toespraak van Lewis moeten aanhoren lol

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ook lekker wakker worden met al dat negatieve geluid hiero :/ Vettel wint, Russel P3 en Max P2. *O*

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:35

rammes

koekebakker 1e klas

Illegal_Alien schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:22:
Ook lekker wakker worden met al dat negatieve geluid hiero :/ Vettel wint, Russel P3 en Max P2. *O*
Boel gezeur idd. RACEDAY ! *O*

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 07:26:
20 berichten sinds 00:00...
Niemand?

Dan doe ik het wel ;)

Het is racedag!!!!!!
EINDELIJK. Chips ligt al klaar...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:23:
[...]

EINDELIJK. Chips ligt al klaar...
Bier... Staat koud;
Hapjes... Ga ik straks aan beginnen;

Nieuwe bank... Komt tussen 1300 en 1500

(wie levert nu een bank op een zondag :? (

Ik hoop echt dat ze op tijd hier zijn en dat de bank snel op zijn plek staat.
Als ze op tijd zijn, mogen ze zelf (mits ze stil zijn) meekijken :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
leekers schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:19:
Ik zit al te wachten op al het gejank van de tweakers vanmiddag na afloop van de race als ze de overwinnings BLM toespraak van Lewis moeten aanhoren lol
Als Lewis tussen 15u10 en 16u50 geknield op de finishlijn blijft zitten haalt Max ondertussen de beker op, iedereen blij... :P

(behalve Ferrari dan, die gaan voor de Williams grappen dit jaar)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:59
[...]

Één voordeel van dat racen tijdens de coronaepidemie, dat plichtmatige 'best fans'-riedeltje hoeven we niet aan te horen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Je vergeet:

Ik ben ook helemaal voor positief denken. Maar als je op zo'n kort circuit als Oostenrijk al zoveel tijd wint op de rest van het veld, dan heb je echt een beresterk pakket. Met name omdat Ferrari dit jaar waarschijnlijk geen rol van betekenis gaat spelen, komt het allemaal aan op RB. En het is nota bene het thuiscircuit van RB, dus je zou eigenlijk verwachten dat RB hier nog wat beter zou presenteren.

Mercedes is minder sterk als de temperatuur hoog is. Dat is de enige hoop die we moeten hebben met z'n alle.

Verstappen is meester in uitstijgen boven zijn materiaal, maar als er verder niemand is die punten afsnoept van Mercedes wordt het gewoon een onmogelijke opgave.

Bottas 2.0 hebben we al eerder gezien. Hier verwacht ik even een piek van, maar verder niet.

Duels met RP en ML zijn leuk, maar dit kan alleen als Merc en RB gaan sparen. Op pace redden ze het niet.

Ik hoop in de race op wat vuurwerk, maar als de posities 1 en 2 hetzelfde zijn als ze aan ronde 2 beginnen verwacht ik er niks van. Kan het alleen maar meevallen :9 .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcJRvSyXQAAk_P8?format=jpg&name=large
niet helemaal de goede volgorde, of Max moet Albon bijna gaan lappen :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:50
[...]

Ik snap dat er wat nekharen overeind gaan staan van Hamilton, maar hij is overduidelijk de beste correur op dit moment. Consitent, vrijwel geen fouten en haalt het maximale uit de auto. Het bashen op hem voegt net zo veel toe als zijn "best crowd ever" speeches.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R.van.M
streamnl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:53:
[...]

Bier... Staat koud;
Hapjes... Ga ik straks aan beginnen;

Nieuwe bank... Komt tussen 1300 en 1500

(wie levert nu een bank op een zondag :? (

Ik hoop echt dat ze op tijd hier zijn en dat de bank snel op zijn plek staat.
Als ze op tijd zijn, mogen ze zelf (mits ze stil zijn) meekijken :+
De deurbel gaat waarschijnlijk om 15:09 >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:59
StealthyPeanut schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:30:
Ik hoop in de race op wat vuurwerk, maar als de posities 1 en 2 hetzelfde zijn als ze aan ronde 2 beginnen verwacht ik er niks van. Kan het alleen maar meevallen :9 .
Verstappen staat op mediums achter de beide Mercs op softs dus ik denk dat de strategie eerder zal zijn om zo goed mogelijk te volgen tot de eerste pitstops.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
Mugwump schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Verstappen staat op mediums achter de beide Mercs op softs dus ik denk dat de strategie eerder zal zijn om zo goed mogelijk te volgen tot de eerste pitstops.
Denk ik ook. Het veld zit een stuk dichter op elkaar er achter, dus de Mercedessen kunnen niet vroeg pitten, dan komen ze in het veld terecht en kan Max een gat trekken. Dit wordt spannend *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
R.van.M schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Ik snap dat er wat nekharen overeind gaan staan van Hamilton, maar hij is overduidelijk de beste correur op dit moment. Consitent, vrijwel geen fouten en haalt het maximale uit de auto. Het bashen op hem voegt net zo veel toe als zijn "best crowd ever" speeches.
Gebaseerd op 3 vrije trainingen en 1 kwalificatie?
Hij is zeker goed maar overduidelijk de beste? Dat kun je pas zeggen als iedereen gelijk materiaal heeft en zelfs tussen teamgenoten onderling is dat niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
[...]

Het zal allemaal afhangen hoe snel de rode band slijt ten opzichte van de gele band. Ze zullen allemaal op een 1-stopper gaan, soft - hards en medium - hards. De eerste rondes zal Merc dus wegrijden van VER die dan tussen ronde 20 en 30 dat verschil moet goedmaken.
Pirelli believes a one-stop strategy on the Soft/Hard compounds will be the fastest way to approach the race, stopping between laps 24-28 to switch to the Hards until the chequered flag.

The Italian manufacturer also suggests an alternate Medium/Hard one-stopper could be just as fast as the Soft/Hard strategy if a pit stop were made between laps 27-32.
Hopelijk slijt de rode band sneller dan gedacht, ook vanwege de hoge temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Gebaseerd op 3 vrije trainingen en 1 kwalificatie?
Hij is zeker goed maar overduidelijk de beste? Dat kun je pas zeggen als iedereen gelijk materiaal heeft en zelfs tussen teamgenoten onderling is dat niet altijd het geval.
Het is niet het eerste seizoen van Hamilton he ;) Als je kijkt naar de laatste jaren dan kan niemand aan hem tippen. Uiteraard heeft hij het beste materiaal, maar dat is maar 1 kant van de medaille. Je zal echt moeten zoeken om foutjes te vinden die hij maakt (brazilie is de enige die mij te boven komt) en rijdt super consistent.

En waarom denk je dat BOT minder materiaal krijgt? Bij een team als Mercedes hebben ze genoeg geld om beide rijders steeds van het beste te voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:33
Interessant ontwikkel overzicht van Gary Anderson: https://the-race.com/form...t-loser-on-pace-for-2020/
Laat ook zien dat RBR het relatief gezien helemaal niet zo heel erg goed heeft gedaan t.o.v. enkele concurrenten.
Laten we hopen dat er andere zaken hebben meegespeeld waardoor RBR gisteren minder snel was dan ze zouden kunnen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Ik hoop het ook :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Aaawhyisss. Laat het alsjeblieft een spannende race zijn met veel actie!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ik hoop dat McLaren/RP hun racepace op orde heeft, eerlijk gezegd zit ik niet echt te wachten op een race waar er maar 3, hooguit 4 kunnen strijden voor een podium volgens papier.

Eerlijk gezegd vind ik het ook jammer dat de Ferrari-motor door de mand gevallen lijkt te zijn (zie ook de verschil in tijden van Haas/AR/Ferrari tov vorig jaar)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

R.van.M schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Het zal allemaal afhangen hoe snel de rode band slijt ten opzichte van de gele band. Ze zullen allemaal op een 1-stopper gaan, soft - hards en medium - hards. De eerste rondes zal Merc dus wegrijden van VER die dan tussen ronde 20 en 30 dat verschil moet goedmaken.
En dan verrast VER iedereen door gruwelijk lang door te rijden op mediums, en te wisselen naar soft. Zal niet de eerste keer zijn dat ie zo een sprintje trekt.

Staat Mercedes dan te kijken met hun DAS waar ze de soft band 2 rondjes langer door kunnen laten meegaan...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Hmtsjmftsch schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:53:
Interessant ontwikkel overzicht van Gary Anderson: https://the-race.com/form...t-loser-on-pace-for-2020/
Laat ook zien dat RBR het relatief gezien helemaal niet zo heel erg goed heeft gedaan t.o.v. enkele concurrenten.
Laten we hopen dat er andere zaken hebben meegespeeld waardoor RBR gisteren minder snel was dan ze zouden kunnen.
Op zich klopt deze analyse, maar aan de andere kant het is de eerste race van het seizoen. Noem mij een fanboy, maar ik kan me niet voorstellen dat RBR achteruit is gegaan tegenover vorig jaar. Laten we vanmiddag bij de race zien hoe snel ze zijn :)

Betreft Ferrari had ik even niet bedacht dat Alfa Romeo en Haas ook last zouden hebben van wat er vorig jaar is gebeurd.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
[...]

Die softs op de Mercs zullen niet al te lang meegaan, vandaag is het ook nog wat warmer dan gisteren. RBR liet ook al weten dat ze op pure snelheid de Mercedessen niet bij kunnen houden en dat de strateeg besloot om Max op Medium te krijgen bij de start. Dus zo goed mogelijk volgen en zorgen dat de Mercedessen geen pitwindow verschil kunnen trekken.
Verschil met RBR en de Mercedessen is dan dat de Mercs volgetanked op soft staan, en als Max van medium naar soft gaat, de auto al een stuk leger is. Dat zal ook wel verschil maken qua balans en slijtage.

En wellicht gaat er nog iemand van de baan af voor een safetycar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Kasai schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Op zich klopt deze analyse, maar aan de andere kant het is de eerste race van het seizoen. Noem mij een fanboy, maar ik kan me niet voorstellen dat RBR achteruit is gegaan tegenover vorig jaar. Laten we vanmiddag bij de race zien hoe snel ze zijn :)

Betreft Ferrari had ik even niet bedacht dat Alfa Romeo en Haas ook last zouden hebben van wat er vorig jaar is gebeurd.
Gezien de kwalificatie......heeft RB het niet goed gedaan

Samsung Flip 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

StealthyPeanut schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Ik ben ook helemaal voor positief denken. Maar als je op zo'n kort circuit als Oostenrijk al zoveel tijd wint op de rest van het veld, dan heb je echt een beresterk pakket. Met name omdat Ferrari dit jaar waarschijnlijk geen rol van betekenis gaat spelen, komt het allemaal aan op RB. En het is nota bene het thuiscircuit van RB, dus je zou eigenlijk verwachten dat RB hier nog wat beter zou presenteren.
Ik wil even opmerken dat de tijd die Verstappen in Q3 reed, niet zo fantastisch was. In Q1 reed ie een 1.04.024, Q2 een 1.04.000 (op de medium dus) en in Q3 een 1.03.477. Ik denk dat daar nog wel wat vanaf had gekund, zeker als je naar zn Q2 snelheid kijkt. En qua tijd was ie zelfs wat langzamer dan vorig jaar.

Vandaag was ie gewoon niet foutloos. Albon ook niet, maar die had wat meer pech volgens mij. En Ocon zei ook al dat ie een tow miste voor zijn tijd, ik denk dat dit voor Verstappen ook geldt.

Dus daar zit nog wel meer in. Mercedes had ook geen super snelle run, bij de 2e keer in Q3, dus daar zit wellicht ook nog wel wat meer in.

Ik verwacht dat Verstappen ook gewoon mee kan komen tijdens de race. Mercedes is al jaren snel in de kwalificatie, maar weet in de race na het begin ook niet zo heel denderend sneller te zijn. En dat is ook waarom Verstappen vorig jaar aan het eind gewoon zijn plekken goed kon maken.

Mijn probleem gaat eerder over de strategie. Als ik kijk wat de voor en nadelen zijn van de mediums, verwacht ik eigenlijk niet dat ie gaat winnen. Ik hoop op een vroege safety car, zodat de strategie meteen het raam uit kan.

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 05-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

Bloodclot

Jawier!

[...]

Als max eerste twee ronden derde blijft zonder veel te vechten, zie ik het erg positief in. Hopen dat albon Norris bezig houdt. McLaren op softs net achter max moet je niet onderschatten.

Als neutrale toeschouwer: max bottas hami eerste bocht eruit. Ric Perez Norris Albon vechten erom.

[ Voor 10% gewijzigd door Bloodclot op 05-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bloodclot schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Als max eerste twee ronden derde blijft zonder veel te vechten, zie ik het erg positief in. Hopen dat albon Norris bezig houdt. McLaren op softs net achter max moet je niet onderschatten.
Idd, als ie teveel weg valt bij de start, dan moet ie daar eerst weer voorbij en dan pas kan ie de focus op Mercedes leggen. Het is afwachten hoe goed de racepace van de McLaren en Pink Mercedes is, ik verwacht dat ie daar niet zo makkelijk langs gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:42:
[...]

Oh? Vraag even aan Vettel of hij dat ook zo zag in Canada vorig jaar...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:13
Iemand enig idee waarom de mannen in de safety car met 'thank you Charlie' rijden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
p.d.akkerman schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:19:
Iemand enig idee waarom de mannen in de safety car met 'thank you Charlie' rijden?
Ter nagedachtenis van Charlie Whiting

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Was deze al voorbij gekomen?
SF90 vs SF1000 @ AUSTRIA

https://streamable.com/xley95

[ Voor 9% gewijzigd door TrekDr0p op 05-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

basvn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:31:
[Afbeelding]
niet helemaal de goede volgorde, of Max moet Albon bijna gaan lappen :+
Tsja... dat deed hij vorig jaar wel met Gasly, maar ik denk en hoop dat Albon dat niet gaat laten gebeuren (pechgevallen e.d. nagelaten natuurlijk).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:08:
Tijdens de wintertests waren er geruchten dat de FIA Ferrari heeft gedwongen om een compleet nieuwe motor te bouwen. Als Ferrari klant ben je dan dus ook meteen genaaid. Het heeft er gewoon alle schijn van dat de motor van vorig jaar (illegaal) snel was en die van dit jaar "mwah" at best. Waarbij geen enkele Ferrari powered auto in de buurt komt van de topsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

RobertMe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Tijdens de wintertests waren er geruchten dat de FIA Ferrari heeft gedwongen om een compleet nieuwe motor te bouwen. Als Ferrari klant ben je dan dus ook meteen genaaid. Het heeft er gewoon alle schijn van dat de motor van vorig jaar (illegaal) snel was en die van dit jaar "mwah" at best. Waarbij geen enkele Ferrari powered auto in de buurt komt van de topsnelheden.
Ja inderdaad, maar ik had dus geen rekening gehouden met de klant teams. Wel kwalijke zaak eigenlijk.

Atlas#22744

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 18:45

JB

Cédric roelt!

Hier kan ik best boos om worden. Er staan nogal wat poles en winsten in de boeken waarvan je gewoon weet dat het niet in de haak is :r

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18:34

Bestla

Kvinne

JB schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:33:
[...]

Hier kan ik best boos om worden. Er staan nogal wat poles en winsten in de boeken waarvan je gewoon weet dat het niet in de haak is :r
Om elke twijfel weg te nemen zouden die gewoon geschrapt moeten worden. Misschien dat Ferrari dat met een Veto had geblokkeerd of gedreigd met vertrek, dan hadden ze dat maar lekker moeten doen. De FIA moet van onbesproken gedrag zijn, en is dat nu echt niet. Ferrari evenmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bestla schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Om elke twijfel weg te nemen zouden die gewoon geschrapt moeten worden. Misschien dat Ferrari dat met een Veto had geblokkeerd of gedreigd met vertrek, dan hadden ze dat maar lekker moeten doen. De FIA moet van onbesproken gedrag zijn, en is dat nu echt niet. Ferrari evenmin.
Probleem is dat het gisteren wederom is gebleken en daar had Ferrari weer niets mee te maken. Schijnheiligheid ten top!

En waarom? Is het dan toch de bakken geld van MER en FER die erin gestopt worden? Er is al jaren geen reet aan qua dominantie. Wederom lijkt het niet gelukt om op MER in te lopen en dan ga je ze als FIA ook nog “helpen”.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 05-07-2020 10:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

JB schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Probleem is dat het gisteren wederom is gebleken en daar had Ferrari weer niets mee te maken. Schijnheiligheid ten top!
Gisteren was een beslissing van de stewards, niet zozeer de FIA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ATS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Gisteren was een beslissing van de stewards, niet zozeer de FIA toch?
Komt toch evengoed uit de FIA koker of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max vs. Bottas.
Tja Max wint het in bocht 3 waar Bottas zwak is, voor de rest. De pijn lijkt echt te zitten op het rechte stuk. De Mercedes is simpelweg een paar kilometer per uur sneller en dat zal door de lange wielbasis en lage rake angle komen. Max verliest echt in bochten 6 en 7 waar hij dus steeds over klaagde. Dat waren de banden. De meeste aantal andere bochten zijn redelijk vergelijkbaar. Vaak net niet zo snel, maar als je de banden goed niet werkende krijgt.

https://streamable.com/jtai5a

En dat is hier denk ik de oplossing. Misschien werkt het beter voor RBR als de baan iets koeler is. Ik heb Q2 tot Q3 temperatuur gemist, maar ik vermoed dat de baan wat warmer werd en dat daarom een aantal teams iets minder waren. Het is ook niet nieuw dat de C4 banden binnen een ronde al wegvallen qua prestaties omdat ze te heet worden. Mercedes lijkt er alleen minder last van te hebben en dat begon vorig jaar nadat ze in 2018 die controversiële bandentest hebben gehad en het loopvlak werd uitgedund. We hebben gezien wat voor een ramp dat was voor vrijwel elk team dat niet Mercedes was, want Mercedes kon nooit goed omgaan met hun banden. Helemaal typerend is de vergelijking met RBR die eigenlijk bijna een decennium lang het beste omgingen met die Pirelli's, en opeens niet meer.

Tweede is dat de Honda kwalificatie stand niet afdoende is als deze gecombineerd gaat met het korte wielbasis en high rake concept. Ook de RB16 is simpelweg niet gericht is op absolute topsnelheid. Dat zou onderhand bekend moeten zijn. Nu reed Max ook met een aardige achtervleugel waardoor ik me afvraag of ze die niet gaan trimmen. Ergens zou ik niet verbaast zijn als er al een simulatiecoureur bezig is met heel wat configuraties testen voor volgende week om dit gat te verminderen. Ze verliezen zo veel op de rechte stukken.

Derde is dat ik me afvraag of deze baan niet vertekend is. Een van de punten van high rake is om de neus dichterbij het circuit te krijgen om de efficiëntie te verhogen. Nu hebben we hier een baan waar je zo ongeveer elke bocht neemt op de kerbs. Als je op een egaal circuit zit, dan kan je die neus veel dichterbij de grond krijgen, terwijl je met de kerbs dan je vleugel sloopt. Hier moet je de auto hoger afstellen en dat zou zomaar redelijk wat tijd kunnen kosten in elke bocht. Met de auto dichter op de grond zou de vloer en diffuser ook efficiënter moeten worden en zou je ook je achtervleugel kunnen trimmen voor meer snelheid.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
R.van.M schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:33:
Ik snap dat er wat nekharen overeind gaan staan van Hamilton, maar hij is overduidelijk de beste correur op dit moment. Consitent, vrijwel geen fouten en haalt het maximale uit de auto.

[YouTube: F1 | LEWIS HAMILTON CRASH COMPILATION 2014 - 2019]
Ook een Hamilton maakt genoeg fouten. Hij heeft natuurlijk wel het voordeel dat hij al jaren in de beste auto zit en niet continu op de limiet hoeft te rijden, waardoor hij dus ook minder snel fouten maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ATS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Oh? Vraag even aan Vettel of hij dat ook zo zag in Canada vorig jaar...
Was dat vettel op zeg een sainz of zo geweest dan was hij er mee weggekomen. Nu was het Hamilton de champ. Die ook nooit te beroerd is meteen de situatie te bespelen met positioneren en dat dan via de radio Wereldkundig te maken.

Maar toen moést de FIA wel, géén beslissing was daar dan net zo goed race beslissend geweest. Dus daar konden ze er niet onder uit. Hier wel. En dan doen ze het ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Als iemand een sport domineert krijg je al snel mensen die een hekel krijgen aan die persoon maar goed dat is in dit geval grotendeels de schuld van de sport omdat hier het technisch aspect meer dan 50% van het resultaat bepaald. Wellicht zelfs meer dan 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:20
Ben blij dat F1 weet begonnen is. Nu maar 3 uur en 38 minuten wachten :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
MC_Sparkles schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:32:
Ben blij dat F1 weet begonnen is. Nu maar 3 uur en 38 minuten wachten :D
“Maar”? :X

per aspera ad astra

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DoeEensGek schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Want? Een beetje anti of pro coureur X is niet goed? Gewoon een beetje luchtig overheen lezen en accepteren dat iemand soms anti of pro coureur X is. ;)
Een beetje is okay, maar dit is imho meer dan "een beetje", ik vind de sfeer in de F1 raceweek topics dusdanig kut met al het gezeik op vanalles dat ik er daardoor zelden in lees en reageer.

Hoopte dat na 8 maanden de gemoederen wat bekoeld zouden zijn, maar ik open het topic en kan eerst iets van 5 "RRREEEE Hamilton" posts overslaan. Tja, dan sla ik wel gewoon het hele topic over als er niks aan gedaan wordt :)

Algemene F1 topic is gelukkig minder zeikerig, kan ik daar alle technische dingen wel lezen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

DaniëlWW2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:47:
Max vs. Bottas.
Tja Max wint het in bocht 3 waar Bottas zwak is, voor de rest. De pijn lijkt echt te zitten op het rechte stuk. De Mercedes is simpelweg een paar kilometer per uur sneller en dat zal door de lange wielbasis en lage rake angle komen. Max verliest echt in bochten 6 en 7 waar hij dus steeds over klaagde. Dat waren de banden. De meeste aantal andere bochten zijn redelijk vergelijkbaar. Vaak net niet zo snel, maar als je de banden goed niet werkende krijgt.

[Embed: HEAD-TO-HEAD: Where Bottas had the edge over Verstappen in qualifying]
https://streamable.com/jtai5a
Pijnlijke beelden :X
Ik vind ze qua power nog redelijk dichtbij zitten. Maar juist in de bochten doet de Merc niks (meer) onder voor de RB, eigenlijk gewoon beter zelfs. Konden ze vroeger leunen op de partymode hebben ze nu gewoon het hele plaatje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
warp schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:12:
[...]

[YouTube: Lewis Hamilton F1 Career Crashes & Fails 2007-2017]
[YouTube: F1 | LEWIS HAMILTON CRASH COMPILATION 2014 - 2019]
Ook een Hamilton maakt genoeg fouten. Hij heeft natuurlijk wel het voordeel dat hij al jaren in de beste auto zit
Dat doet hij dan beter dan Senna, Vettel en Alonso....

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:40
Mensen,

Ik wens jullie allemaal een goed raceseizoen toe. Dat de beste maar mag winnen, dus waarschijnlijk wordt het niet Sebastian Vettel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Hier is wel een Hamilton fan! Gewoon een goede coureur. Beter dan Verstappen? We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Ik schaar zelf Alonso hoger in dan Hamilton.

Ik hoop echter dat Verstappen de Mercedessen heel lastig kan maken. Hopelijk is de race-pace wel goed. Ik vind de prestaties van gisteren toch tegenvallen: ‘beste voorbereiding sinds 2013’ ‘nog een Honda motor update’. In het algemeen hadden ze vol vertrouwen, maar Mercedes zet ze toch even op paar tienden in de kwalificaties? Mercedes heeft wel een party mode maar Honda toch ook? Wellicht heeft Mercedes een betere party mode, maar het verschil is wel héél groot.

Zat Max nou met een kapotte ondervloer te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
RobinHood schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Een beetje is okay, maar dit is imho meer dan "een beetje", ik vind de sfeer in de F1 raceweek topics dusdanig kut met al het gezeik op vanalles dat ik er daardoor zelden in lees en reageer.

Hoopte dat na 8 maanden de gemoederen wat bekoeld zouden zijn, maar ik open het topic en kan eerst iets van 5 "RRREEEE Hamilton" posts overslaan. Tja, dan sla ik wel gewoon het hele topic over als er niks aan gedaan wordt :)

Algemene F1 topic is gelukkig minder zeikerig, kan ik daar alle technische dingen wel lezen.
Tja ik heb ook de vrije trainingen niet gezien en de Q met m'n ogen dicht gevolgd. (Werk }:O :O ) Dus dit topic ook niet elke dag gelezen. Gewoon door niet naar elke post gaan staren en elke 5 minuten het topic openen. De moderatoren doen volgens mij prima hun best. En als ze iets missen een tr aanmaken en lekker verder gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
hoevenpe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Als Lewis tussen 15u10 en 16u50 geknield op de finishlijn blijft zitten haalt Max ondertussen de beker op, iedereen blij... :P

(behalve Ferrari dan, die gaan voor de Williams grappen dit jaar)
Beker voor snelste ronde bedoel je ;)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
https://streamable.com/4v0z4w

Vergelijking van de Ferrari van vorig jaar tegen over die van dit jaar. Bron Sky sports.
Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.