Raar dat hij geen gridstraf krijgt voor het negeren van de gele vlag, daarmee het gevaar. Nu heb ik de situatie niet bekeken, maar het klinkt alsof het weer lekker corrupt is bij de FIA.
...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
...
F1 lijkt soms wel op een jury sport (zoals synchroonzwemmen)kleintjopie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:51:
No further action voor Lewis Hamilton.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Daarom zal Hamilton nooit voor Ferrari rijden, hij komt er nu ook al mee weg.franssie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:59:
[...]
F1 lijkt soms wel op een jury sport (zoals synchroonzwemmen)
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat laatste deel is wat overbodig denk ik. Denk dat je in het eerst deel wel gelijk hebt, maar ik heb niet het idee dat de FIA/FOM zoveel side met Mercedes of dat ze bribery nodig zouden hebben. Ze zijn gewoon beter dan de rest en da's ook wel knap. Ze hebben de voorsprong die ze hadden gewoon nooit verloren. Maja, het was dan ook wel echt een enorme voorsprong (kijk voor de grap maar eens terug naar het begin van het hybride tijdperk dat was pas echt belachelijk).Help!!!! schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:58:
MER ligt elk seizoen te ver voor. Waar anderen 80% R&D moeten gebruiken om bij te komen en 20% kunnen gebruiken voor auto volgend jaar. MER hoeft maar 40% te gebruiken voor het huidige jaar en kan al 60% inzetten op het volgende seizoen. Voeg daar een snufje FIA/FOM steward favors en tintje roze surplus geld verf aan toe en dan heb je je antwoord op de vraag waarom ze zoveel winnen.
Ik had ergens gelezen dat er gele vlaggen en groene panelen waren waardoor het inconsistent was en ze er daarom niets aan doenLuxicon schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:59:
Raar dat hij geen gridstraf krijgt voor het negeren van de gele vlag, daarmee het gevaar. Nu heb ik de situatie niet bekeken, maar het klinkt alsof het weer lekker corrupt is bij de FIA.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bij Verstappen was het dacht ik zo dat geel niet op zijn dashboard verscheen. Ik weet niet of dat toevallig in Mexico was, en / of Verstappen toen een straf kreeg. Volgens mij ging het toen ook om Bottas.Gropah schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:03:
[...]
Ik had ergens gelezen dat er gele vlaggen en groene panelen waren waardoor het inconsistent was en ze er daarom niets aan doen
...
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Is het niet gewoon logisch dat in geval van twijfel je dus wel lift... Dit is weer zo'n kromme redenering. Geloof er niks van dat er geen stofwolken waren toen Hamilton langs reed dus 1+1=2.tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:07:
[Afbeelding]
De beslissing omtrent Hamilton en negeren gele vlag.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Precies, maar de FIA kan de argumenten altijd zo verdraaien en in elkaar knutselen, dat alles wat krom is, weer recht is (zogenaamd dan). Want je kan immers, alles van twee kanten bekijken. Het is maar net wat zij zelf willen.Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:08:
[...]
Is het niet gewoon logisch dat in geval van twijfel je dus wel lift... Dit is weer zo'n kromme redenering. Geloof er niks van dat er geen stofwolken waren toen Hamilton langs reed dus 1+1=2.
[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 04-07-2020 20:14 ]
...
Heel toevallig hoor...maar ik kan de onboard van Hamilton niet terug kijken in F1 TV. Van elke auto is de laatste run te zien...behalve Hamilton.tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:10:
En bij deze beslissing is wel actie genomen. 1 tijd is geschrapt van Hamilton wegens te ver buiten de baan rijden.
[Afbeelding]
Jongens, er is nog niet 1 race verreden echt!Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:13:
Ach ja. Wat erger is dus dat we wederom een saai seizoen tegemoet gaan, wat betreft het kampioenschap en met de bevroren regels voor 2021 ziet ook dat er niet rooskleurig uit.
Het middenveld is wel spannend geworden dus met een beetje geluk zien we de Mercedessen morgen alleen bij de start en finish in beeld en krijgen we de midfield battles te zien.
Ik zou het doen!
Ja zo lang het een interpretatie is van de situatie door een steward hou je altijd discussie. Deze is net zo discutabel, volgens mij waren gele vlaggen behoorlijk belangrijk, maar goed de beslissing is genomen.Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:08:
[...]
Is het niet gewoon logisch dat in geval van twijfel je dus wel lift... Dit is weer zo'n kromme redenering. Geloof er niks van dat er geen stofwolken waren toen Hamilton langs reed dus 1+1=2.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
een treffende spreuk
Ik weet het niet, simpel om dat te zeggen vanuit je stoel als je het hele beeld hebt, ik weet niet of hij het door heeft gehad of niet, feit is gewoon (blijkbaar) als hij op dat paneel had gekeken dat er een groen licht was. Ze willen altijd zo snel als mogelijk gaan, ik kan me voorstellen als hij dat heeft gezien dat hij denkt ik hou het gas erop ondanks dat hij misschien ook wel had gezien dat Bottas eraf was gegaan.Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:08:
[...]
Nou, mij zeggen de resultaten dat het inderdaad nu al duidelijk is dat Mercedes kampioen wordt. Ze zijn sneller op alle vlakken. Als Verstappen in dezelfde auto rijdt, zou hij dezelfde tijd als Hamilton rijden bij wijze van spreken.
...
Heb je het post race interview niet gezien? Hij zei zelf dat hij een grote stofwolk zag (maar niet wist wat het was). Als de veiligheid zo belangrijk is lift je bij het inrijden grote stofwolk.Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:16:
[...]
Ik weet het niet, simpel om dat te zeggen vanuit je stoel als je het hele beeld hebt, ik weet niet of hij het door heeft gehad of niet, feit is gewoon (blijkbaar) als hij op dat paneel had gekeken dat er een groen licht was. Ze willen altijd zo snel als mogelijk gaan, ik kan me voorstellen als hij dat heeft gezien dat hij denkt ik hou het gas erop ondanks dat hij misschien ook wel had gezien dat Bottas eraf was gegaan.
Als je iemand hier de fout van geeft, dan zijn het gewoon de mensen die op/langs de baan werken. En dat doen ze echt niet om Hamilton een voordeeltje te geven. Daar hebben ze niet eens de tijd voor om over na te denken. Ja, het pakt nu goed voor hem uit. Shit happens, dat gebeurt soms nou eenmaal.
een treffende spreuk
Beetje het idee van benchmarks uitvoeren. Als je een auto hebt die gewoon zoveel sneller is, die zegmaar in F1mark 3000 punten scoort, terwijl de rest van het veld 2000 scoort. Ja, die ga je niet meer inhalen. Misschien als je geluk hebt win je hier en daar een circuit (of game), maar uiteindelijk delf je het onderspit. Maar goed, laten we morgen nog even afwachten. Het ziet er iig (zeker met de voorgaande jaren in het achterhoofd) niet best uit.
Denk dat Max eventueel problemen met Norris en de Racing Points kan krijgen als Albon niet mee kan komen als buffer. Eigenlijk hebben ze Albon nodig om Mercedes niet de mogelijkheid van een split strategie te geven. Maar goed dat wordt lastig met dit spannende middenveld.wowly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:15:
Ik heb nog steeds waanzinnige zin in morgen. Alle kansen voor Max Mits hij de gele band goed uitspeelt. Dwz in het prille begin bijblijven zonde de banden op te roken om vervolgens door te rijden wanneer de anderen al naar binnen moeten. En dan vervolgens los te gaan op rood (mits het niet te warm is) en iedereen compleet weg te rijden hahahaha. Maar zoals ik zeg, de eerste 5 ronden zij essentieel!
Had hij daarnaast nog een tijd in Q3 staan? Dus heeft het nog gevolgen voor de startgrid morgen?tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:10:
En bij deze beslissing is wel actie genomen. 1 tijd is geschrapt van Hamilton wegens te ver buiten de baan rijden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Geen enkele.Stoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:23:
[...]
Had hij daarnaast nog een tijd in Q3 staan? Dus heeft het nog gevolgen voor de startgrid morgen?
een treffende spreuk
Zijn minst snelle tijd hebben ze ingenomen, dus zijn snelste staat nog.Stoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:23:
[...]
Had hij daarnaast nog een tijd in Q3 staan? Dus heeft het nog gevolgen voor de startgrid morgen?
...
Je moet wel gek zijn om in de Q bij elke stofwolk je snelle ronde te annulerenPhusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:08:
[...]
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:16:
Hamilton is nu dus twee keer met een moordpoging op zijn teamgenoot weggekomen. ..
I served in a company of heroes.
Ik heb dat interview idd niet gezien, maar er was blijkbaar een goede reden om niet van het gas te gaan (het paneel), ik weet het niet. Ik vind het iig een verklaring waarom het wordt toegestaan en er geen penalty wordt gegeven. Ik weet dat de FIA niet altijd consistent is (nu je Mexico noemt, ik moet nog altijd denken aan het "grasmaaier incident"), maar goed, ik denk niet dat ze het doen om Mercedes te bevoordelen. Ze zijn gewoon niet super consistent en Verstappen heeft daar soms ook voordeel van gehad.pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:21:
[...]
Heb je het post race interview niet gezien? Hij zei zelf dat hij een grote stofwolk zag (maar niet wist wat het was). Als de veiligheid zo belangrijk is lift je bij het inrijden grote stofwolk.
En shit happens nu al 2 maal. Mexico vorig jaar ook. Gewoon een plausibel smoesje bedenken en je gezicht in de plooi houden en je komt weg met volgas door geel heen knallen.
Als Max niet zo overduidelijk gewoon zei wat hij echt deed had hij de straf in Mexico ook ontlopen. Net zoals de lewis nu voor de 2e keer. Maar het klopt eigenlijk niet. FIA houd liever haar hoofdrolspelers buiten de straf. Je moet ze alleen met inkleden de kans geven. Dan kom je onterecht met veel weg.
Waiting on the world to change
Dat begrijp ik, maar Hamilton zei dat ie de stofwolk had gezien, dus wist dat er iemand was afgegaan, dat hebben ze niet meegenomen verwacht ik.tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:07:
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Je hoeft op de internationale fora maar even te zoeken op Mexico 2019 en dit is PRECIES de bewoording die je aan zult treffen. En Men was er van overtuigd, uit PRINCIPE moest je zoiets altijd afstraffen.Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:26:
[...]
Je moet wel gek zijn om in de Q bij elke stofwolk je snelle ronde te annulerenAls iemand ff met z'n wiel naast de baan gaat zoals Ric deed, dan hangt er ook wel ff een flinke wolk.
[...]
.. dit kan je niet serieus menen he?
een treffende spreuk
FTFYstekkiekiller schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:54:
[...]
Ik meende dat hij die ronde tijd ook kwijt was, maar omdat zijn eerste rondje ook al snel genoeg voor pole was het feitelijk op +3 uit kwam
Maar het maakt niet uit, lees net dat Hamilton alleen “gestraft” wordt voor leaving the track
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Lees mijn reacties even terug. FIA moet je een excuus geven je niet te straffen en als het maar even kan kom je er dan mee weg.Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:27:
[...]
Ik heb dat interview idd niet gezien, maar er was blijkbaar een goede reden om niet van het gas te gaan (het paneel), ik weet het niet. Ik vind het iig een verklaring waarom het wordt toegestaan en er geen penalty wordt gegeven. Ik weet dat de FIA niet altijd consistent is (nu je Mexico noemt, ik moet nog altijd denken aan het "grasmaaier incident"), maar goed, ik denk niet dat ze het doen om Mercedes te bevoordelen. Ze zijn gewoon niet super consistent en Verstappen heeft daar soms ook voordeel van gehad.
een treffende spreuk
Je doelt op de pole van Max die werd afgenomen? Die 2 situaties zijn voor jou gelijk?pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:30:
[...]
Je hoeft op de internationale fora maar even te zoeken op Mexico 2019 en dit is PRECIES de bewoording die je aan zult treffen. En Men was er van overtuigd, uit PRINCIPE moest je zoiets altijd afstraffen.
Iedereen weet dat het onzin is, de rijders zien precies wat er gebeurt en zijn echt wel capabel te beslissen door te rijden. Maar dat mag dus eigenlijk niet, geel is geel. Maar houd je gezicht in de plooi en bedenk een smoes en je komt er mee weg. Dat is mijn punt.
Niet mee eens, denk dat als er geen excuus was er ook geen excuus was geweest. Bij Max was er gewoon geen excuus. In dit geval wel, nouja, so be it. Die rijders (klinkt beetje gek maar drivers) rijden gewoon altijd op de max. Hoe vaak hebben we het niet gezien dat ze zelfs bij double yellow geen gas terug nemen. Lewis heeft gewoon geluk gehad dat hij dit keer een excuus had dat "goed genoeg was". Max had dat niet. Zo simpel is het toch? Ik bedoel als je van de intenties van de rijder uitgaat, yea, die nemen nooit gas terug.pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:32:
[...]
Lees mijn reacties even terug. FIA moet je een excuus geven je niet te straffen en als het maar even kan kom je er dan mee weg.
Wees even eerlijk, Lewis heeft gewoon gezien wat er gebeurde (Net als in Mexico vorig jaar) en knalde voor de 2e keer vol door. Hij komt er mee weg, Max hopelijk ook volgende keer gezicht in de plooi. Dan lukt het hem ook.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
ik verwacht dit seizoen geen cadeautjes van Bottas. Die wil ook een keer shinen en voor de titel gaan denk ik.TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:36:
Polletje doen, welke ronde komt de "Valtteri, this is James" radio?
Laten we het hopen, is er misschien nog iets van actie voorraan.DJTimo schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:
[...]
ik verwacht dit seizoen geen cadeautjes van Bottas. Die wil ook een keer shinen en voor de titel gaan denk ik.
Gaat niet gebeuren dat ie daar gehoor aan geeft. Dit is het 'Rosberg' seizoen van Bottas. Als ie het nu niet doet komt het er nooit meer van. Dus hoop op vuurwerk tussen die twee.TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:36:
Polletje doen, welke ronde komt de "Valtteri, this is James" radio?
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2020 20:41 ]
Nee. Want die pole had Max al in zijn eerste stint en lewis had dit rondje Hier keihard nodig (zijn eerste stint is geschrapt wegens track limits). Dit was dus erger. Bovendien had Max eigenlijk een écht goed excuus want de gele panelen deden toen niks (want kapot). Bovendien reed lewis destijds óók keihard door en bij Max was dat toen een “moordpoging”.Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:34:
[...]
Je doelt op de pole van Max die werd afgenomen? Die 2 situaties zijn voor jou gelijk?
een treffende spreuk
Sowieso niet in de 1e race, Hamilton zal eerst moeten laten zien dat hij sneller is. Maar goed, dat moment komt er zeker wel. Vanaf dat moment is het idd James. Het zou me verbazen als Bottas het gevecht met Hamilton aan zou kunnen. We hebben Robottas 2.0 eerder meegemaakt, dat was ook shortlived.TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:
[...]
Laten we het hopen, is er misschien nog iets van actie voorraan.
Dat klopt feitelijk niet. Bij Max deden de gele panelen het toen niet (want de draad was kapot door de crash) dus hij had weldegelijk een excuus. Hij was er ook al mee weggekomen maar het werd later heropend omdat hij toen in de lokvraag van die ene reporter trapte.Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:35:
[...]
Niet mee eens, denk dat als er geen excuus was er ook geen excuus was geweest. Bij Max was er gewoon geen excuus. In dit geval wel, nouja, so be it. Die rijders (klinkt beetje gek maar drivers) rijden gewoon altijd op de max. Hoe vaak hebben we het niet gezien dat ze zelfs bij double yellow geen gas terug nemen. Lewis heeft gewoon geluk gehad dat hij dit keer een excuus had dat "goed genoeg was". Max had dat niet. Zo simpel is het toch? Ik bedoel als je van de intenties van de rijder uitgaat, yea, die nemen nooit gas terug.
een treffende spreuk
Waiting on the world to change
Geen zin om beeld te gaan zoeken.. Maar bij Max waren er vziw wel gele vlaggen gewapperd. En stond Bottas ook gewoon OP de baan 3/4 m van de ideale lijn af.pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:40:
[...]
Nee. Want die pole had Max al in zijn eerste stint en lewis had dit rondje Hier keihard nodig (zijn eerste stint is geschrapt wegens track limits). Dit was dus erger. Bovendien had Max eigenlijk een écht goed excuus want de gele panelen deden toen niks (want kapot). Bovendien reed lewis destijds óók keihard door en bij Max was dat toen een “moordpoging”.
Nouja, als die reporter idd een rol speelde dan zou dat een slechte zaak zijn. Maar goed, het zou idd goed kunnen. Alsnog panelen die niet werken is niet hetzelfde als panelen die gewoon groen aangeven. In dat geval kan ik me voorstellen dat ze zeggen, nouja, als je daar niks ziet kijk dan naar de vlaggen. Maja either way, ik zie in dit geval geen vooringenomenheid van de wedstrijdleiding. Denk sowieso dat Max daar niet zoveel over te klagen heeft.pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:42:
[...]
Dat klopt feitelijk niet. Bij Max deden de gele panelen het toen niet (want de draad was kapot door de crash) dus hij had weldegelijk een excuus. Hij was er ook al mee weggekomen maar het werd later heropend omdat hij toen in de lokvraag van die ene reporter trapte.
"James, this is Valtteri, I can't hear you, you're breaking up, I... jus... dri... un... tun.... nel..."pinda powerrr schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:42:
Ik gok dat we een welgemeende "NO!" krijgen als James aan de lijn hangt bij Bottas.
"Valtteri, this is James, No Problem ..... BOX BOX BOX ... i repeat BOX BOX BOXStoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:47:
[...]
"James, this is Valtteri, I can't hear you, you're breaking up, I... jus... dri... un... tun.... nel..."
https://f1manager.info/ranking/4605
Let's hope so, maar ik vrees dat Bottas daar echt veels teveel een zachtgekookt ei voor is.Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:40:
[...]
Gaat niet gebeuren dat ie daar gehoor aan geeft. Dit is het 'Rosberg' seizoen van Bottas. Als ie het nu niet doet komt het er nooit meer van. Dus hoop op vuurwerk tussen die twee.
De gele panelen (en op het stuur) deden het toen inderdaad niet. Maar er was wel een steward die de vlag uit had hangen. Verstappen geeft dan aan die noet gezien te hebben, maar wel de auto gezien te hebben.pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:40:
[...]
Nee. Want die pole had Max al in zijn eerste stint en lewis had dit rondje Hier keihard nodig (zijn eerste stint is geschrapt wegens track limits). Dit was dus erger. Bovendien had Max eigenlijk een écht goed excuus want de gele panelen deden toen niks (want kapot). Bovendien reed lewis destijds óók keihard door en bij Max was dat toen een “moordpoging”.
Dachten we van Rosberg ook. Bottas schijnt deze winter vooral ook mentale training te hebben gehad.Bart-Willem schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:53:
[...]
Let's hope so, maar ik vrees dat Bottas daar echt veels teveel een zachtgekookt ei voor is.
Ah, dat had ik niet meegekregen.__fred__ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:37:
[...]
Verstappen heeft geroepen in het post quali interview dat er een groot gat in zijn vloer zat. Hoeveel tienden dat kost durf ik niet te zeggen, maar het hoeft niet zo dramatisch te zijn.
Dat heeft dan niet geholpen zijn handen trilden van de spanning. Hij heeft de overcapaciteit en het vertrouwen van een Hamilton niet imho. Rosberg was beter en ook wat harder, wat meer intrinsiek geloof in zichzelf. Al was Rosberg ook snel geïntimideerd.Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:56:
[...]
Dachten we van Rosberg ook. Bottas schijnt deze winter vooral ook mentale training te hebben gehad.
een treffende spreuk
Bensimpel
Positieve meneer
De FIA is nooit echt consequent geweest met het straffen van Hamilton helaas. (Of Ferrari),Exocet schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:10:
Je zou toch zeggen Yellow Flags Matter, maar Lewis straffen blijkt toch lastig voor de FIA.
😆 - Denk ook eens om ;)
Bensimpel
Positieve meneer
Dus mag ik nu door rood rijden als er ook ergens een groene licht is? Ik dacht dat bij geel je ALTIJD van je gas af moet gaan. Hamilton zegt ik heb groen gezien, de FIA heeft bewijs dat er ook gele vlaggen waren. Maar omdat dit voor verwarring zorgt krijgt Hamilton geen straf. Wtf?tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:07:
[Afbeelding]
😆 - Denk ook eens om ;)
Zo heh, wat is dat vorig seizoen een farce heh. Daar baalde ik toen al heel erg van. Voor de zomerstop was Max té goed aan het worden en toen heeft Ferrari alle grenzen van het cheaten laten varen. Te hebberig geworden. Daar zitten ze nu van op de blaren. Eindelijk.Bensimpel schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:11:
[...]
De FIA is nooit echt consequent geweest met het straffen van Hamilton helaas. (Of Ferrari),
een treffende spreuk
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Scheelt ook weer een hoop personeel ivm corona maatregelen.Verwijderd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:18:
De conclusie is nu dus dat de marshallvlaggen er niet meer toe doen? Immers zolang het ledbord groen is mag je vol gas”
Dan kun je ze beter afschaffen, anders is het een valse zekerheid.
Lijkt mij niet, als dat de reden zou zijn zou het een farce van heb ik jou daar zijn.Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:25:
Gezien het hele BLM verhaal durven ze wellicht ook niet goed vrees ik.
Maar hoe dan ook, voor mij hadden ze hem niet per se 3 plekken straf hoeven geven maar doe dan op zijn minst wat punten op zijn licentie, als waarschuwing.
Het is nu wachten op een ernstig ongeluk omdat er 'mixed signals' waren. Het lijkt wel een soap opera.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Prima beslissing wat mij betreft gezien dit specifieke geval waar je ook geen crash of iets dergelijks ziet. Uiteindelijk is het een fout van de raceleiding / stewards die daarmee de boel niet op orde hebben. Daar hoeft een rijder niet de dupe van te worden. Voor mij - en ik snap het veiligheidsaspect - deels vergelijkbaar met ren finishvlag een ronde te vroeg zwaaien.However, after reviewing footage, the stewards cleared Hamilton of any wrongdoing, saying: “[Hamilton] mentioned that he passed a green light panel in Turn 5. The video footage confirmed that there have been yellow flags and green light panels at the same time and therefore conflicting signals were shown to the driver. Taking this into account, the stewards decide to take no further action.”
Geloof dat de panelen door de wedstrijdleiding bepaald worden. Of althans, die geven de opdracht. Operator voert enkel uit. F1 is daar ook anders (strikter) in dan bij andere raceklasses. Marshals bij de WEC bijv. hebben meer vrijheid.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:53:
[...]
.
Waarbij ik mij dan ook maar even hardop afvraag wanneer er groen wordt gegeven. Worden alle panelen ten alle tijden apart bediend? Waarbij de volgende "operator" dus altijd zelf het paneel op groen moet zetten als het vorige geel is? Of zou dat automatisch op groen gaan als dat daarvoor geel is? Waarbij de operator het dus zelf op geel moet zetten als er geel in meerdere minisectoren moet zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 04-07-2020 21:34 ]
Die geven natuurlijk dezelfde status door als de panelen, in het geval van Hamilton dus, groen.Paulus07 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:30:
Maar hebben ze geen LEDs op het stuur mbt die vlaggen?
Verwijderd
Totaal niet mee eens, dit is een veiligheidsregel. Dan is het gewoon gezond verstand en veiligheid voor alles. Geel = gas los. Simpel. Dat wil je zelf ook als je in de grindbak staat.cs-tweak schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:28:
[...]
Prima beslissing wat mij betreft gezien dit specifieke geval waar je ook geen crash of iets dergelijks ziet. Uiteindelijk is het een fout van de raceleiding / stewards die daarmee de boel niet op orde hebben. Daar hoeft een rijder niet de dupe van te worden. Voor mij - en ik snap het veiligheidsaspect - deels vergelijkbaar met ren finishvlag een ronde te vroeg zwaaien.
En boeiend, Max pakt hem toch wel in ronde 1.
Ik heb het even gemist denk ik, maar dit is een grap of...?
Revive the guild!
Is ind een in elkaar geknutselde grap, maar denk zelf dat Sainz er nu wel zo over aan het na denken is. 😂Jelte,89 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:33:
[...]
Is echt. Sainz heeft inmiddels ook betonnen schoenen aan laten meten in de Ferrari fabriek.Jelte,89 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:33:
[...]
een treffende spreuk
Ik hoop dat ie vannacht rustig slaapt dan.pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:36:
[...]
Is echt. Sainz heeft inmiddels ook betonnen schoenen aan laten meten in de Ferrari fabriek.
Geen probleem. Pas bij het wakker worden wacht hem de verrassing.
een treffende spreuk
Gelukkig hebben ze dat dan ook niet gedaan. Want dan was het gezeik in dit topic minstens hetzelfde geweest.. en in dat geval ook terecht. Voor zoiets kan je geen waarschuwingen geven.. je zit goed of fout en HAM zat dit keer blijkbaar goed. klaarPhusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:25:
Maar hoe dan ook, voor mij hadden ze hem niet per se 3 plekken straf hoeven geven maar doe dan op zijn minst wat punten op zijn licentie, als waarschuwing.
Het is nu wachten op een ernstig ongeluk omdat er 'mixed signals' waren. Het lijkt wel een soap opera.
Prima, wat mij betreft. In ieder geval een onderbouwd besluit.tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:07:
[Afbeelding]
𝟮𝟬𝟭𝟵 𝗔𝘂𝘀𝘁𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗚𝗣
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 4 juli 2020
Gap to Q2: +1.126s
𝟮𝟬𝟮𝟬 𝗔𝘂𝘀𝘁𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗚𝗣
Gap to Q2: +0.073s
A step forward 👊#AustrianGP 🇦🇹 | #WeAreWilliams 💙 pic.twitter.com/WAVEjKl2WP
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik meen me te herinneren dat er ook eens situaties zijn geweest waarin de FIA aangaf dat de vlaggen ten alle tijden leidend zijn. Dus als er een gele vlag hangt, dan ga je van je gas af, al zijn er 1000 groene panelen. Ik kan mij alleen niet meer herinneren hoe/wat. Wellicht Verstappen in Mexico? Geen indicatie op de panelen, noch op het stuur, en alleen een marshall met vlag, maar dat geeft geen voorrang over panelen aan.However, after reviewing footage, the stewards cleared Hamilton of any wrongdoing, saying: “[Hamilton] mentioned that he passed a green light panel in Turn 5. The video footage confirmed that there have been yellow flags and green light panels at the same time and therefore conflicting signals were shown to the driver. Taking this into account, the stewards decide to take no further action.”
Juist het feit dat je niks ziet maakt het nog veel gevaarlijker. Want dat betekend dat er ineens iets onverwacht op kan duiken waarvoor juist de vlaggen (/panelen) je moesten waarschuwen. Als je gewoon op de weg rijd en voor een bocht staat iemand wild met z'n armen te zwaaien dan ga je toch ook extra voorzichtig door die bocht heen, i.p.v. te denken "wat een gek" en gewoon door te rijden.cs-tweak schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:28:
[...]
Prima beslissing wat mij betreft gezien dit specifieke geval waar je ook geen crash of iets dergelijks ziet. Uiteindelijk is het een fout van de raceleiding / stewards die daarmee de boel niet op orde hebben. Daar hoeft een rijder niet de dupe van te worden. Voor mij - en ik snap het veiligheidsaspect - deels vergelijkbaar met ren finishvlag een ronde te vroeg zwaaien.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ghehe, als motorrijder is dat iets dat je écht moet doen. Zie je iemand iets “raars” doen neem dan nooit aan dat het een sukkel is maar verwacht altijd / zoek naar elke mogelijke reden. Ineens vertragen (zonder knipperen) die gaat afslaan. Vrachtwagens die achterwaarts in moeten gaan draaien etc. Etc. Op de motor ben ik al meermaals ontsnapt aan ellende door niet de bozige macho te zijn maar alles te verwachten.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:49:
[...]
Ik meen me te herinneren dat er ook eens situaties zijn geweest waarin de FIA aangaf dat de vlaggen ten alle tijden leidend zijn. Dus als er een gele vlag hangt, dan ga je van je gas af, al zijn er 1000 groene panelen. Ik kan mij alleen niet meer herinneren hoe/wat. Wellicht Verstappen in Mexico? Geen indicatie op de panelen, noch op het stuur, en alleen een marshall met vlag, maar dat geeft geen voorrang over panelen aan.
[...]
Juist het feit dat je niks ziet maakt het nog veel gevaarlijker. Want dat betekend dat er ineens iets onverwacht op kan duiken waarvoor juist de vlaggen (/panelen) je moesten waarschuwen. Als je gewoon op de weg rijd en voor een bocht staat iemand wild met z'n armen te zwaaien dan ga je toch ook extra voorzichtig door die bocht heen, i.p.v. te denken "wat een gek" en gewoon door te rijden.
een treffende spreuk
Dat lijkt mij sterk. Want dan kunnen ze net zo goed de panelen bedienen vanuit race control. En dit artikel van motorsport suggereert ook anders:TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:30:
[...]
Geloof dat de panelen door de wedstrijdleiding bepaald worden. Of althans, die geven de opdracht. Operator voert enkel uit. F1 is daar ook anders (strikter) in dan bij andere raceklasses. Marshals bij de WEC bijv. hebben meer vrijheid.
Ook dat ze zicht op "hun" stuk baan moeten hebben geeft aan dat zij controle er over hebben, en niet race control. Als iets gebeurd is het de verantwoording van de marshal (met vlag, of met paneel) om de gele vlag uit te hangen. Vervolgens kan het wel best zijn dat race control aangeeft dat het dubbel geel moet zijn. En rood / blauw / ... zal uiteraard ook uit race control komen. Maar de marshal zal ten alle tijden zelf beslissen over geel als er iets gebeurd. Immers heeft die marshal op dat punt een goed zicht op "zijn" stuk circuit en kan die in een split second reageren. Terwijl als het via race control moet komen er in race control dus alsnog meerdere personen moeten zitten die het hele circuit in de gaten houden, vervolgens de vlaggen moeten doorgeven aan de marshal post(s) en ze dan pas de vlag kunnen uithangen, en dat zou dan ook zomaar een extra vertraging van een aantal seconden kunnen opleveren.“We need to make sure that this person is able to sit in a place away from other marshals and away from other people working around the track, but still in a confident, comfortable location to be able to see everything that is happening within their part of the track.
Behalve dan het gebrek aan cameramensen, fotograven, en pit reporters op de achtergrondJasphur schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:53:
In dit perspectief is het niet veel rustiger in de pitstraat
[Afbeelding]
Vlaggen wel natuurlijk, ging specifiek over de led borden.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:55:
[...]
En ik meen mij ook beelden te herinneren die neerkomen op: coureur schiet van de baan af => marshal hangt vlag uit => auto komt pas in de muur. Waarbij de marshal dus binnen split second al de vlag uit heeft hangen. No way dat dat via race control gaat.
Volgens mij staat er normaliter naast de paal met LED paneel al een "paneel" met 3, 4 knoppen voor geel / dubbel geel / blauw / rood. Dus de marshal zal het ook van daaruit bedienen, zoals ook uit het motorsport.com artikel blijkt met dat de marshal zicht moet hebben op "zijn" stuk circuit. Als vanuit race control wordt gezegd dat er geel moet zijn dan lijkt mij juist dat dat ook gewoon vanuit race control wordt aangestuurd en niet dat je daar iemand gaat neerzetten om alleen maar op de knop te duwen. Alhoewel ik me wel kan indenken dat beide gedaan wordt. Marshal die reageert op wat er op de baan gebeurt in de zin van iemand van de baan dan meteen geel. Maar dat vanuit race control / automatisch blauw / rood / VSC / SC etc wordt gedaan. Ook omdat blauw tegenwoordig altijd met nummer is. Dus dat de marshal ter plekke geel (& regen?) doet en de rest vanuit race control komt (al dan niet automatisch).TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:02:
[...]
Vlaggen wel natuurlijk, ging specifiek over de led borden.
In Mexico was het probleem dat de borden en het dashboard niet werkte, maar er waren wel vlaggen die leidend zijn, dus straf.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:49:
[...]
Ik meen me te herinneren dat er ook eens situaties zijn geweest waarin de FIA aangaf dat de vlaggen ten alle tijden leidend zijn. Dus als er een gele vlag hangt, dan ga je van je gas af, al zijn er 1000 groene panelen. Ik kan mij alleen niet meer herinneren hoe/wat. Wellicht Verstappen in Mexico? Geen indicatie op de panelen, noch op het stuur, en alleen een marshall met vlag, maar dat geeft geen voorrang over panelen aan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Race control kan op afstand schakelen met een override van de marshal op de baan als het nodig is?RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:09:
[...]
Volgens mij staat er normaliter naast de paal met LED paneel al een "paneel" met 3, 4 knoppen voor geel / dubbel geel / blauw / rood. Dus de marshal zal het ook van daaruit bedienen, zoals ook uit het motorsport.com artikel blijkt met dat de marshal zicht moet hebben op "zijn" stuk circuit. Als vanuit race control wordt gezegd dat er geel moet zijn dan lijkt mij juist dat dat ook gewoon vanuit race control wordt aangestuurd en niet dat je daar iemand gaat neerzetten om alleen maar op de knop te duwen. Alhoewel ik me wel kan indenken dat beide gedaan wordt. Marshal die reageert op wat er op de baan gebeurt in de zin van iemand van de baan dan meteen geel. Maar dat vanuit race control / automatisch blauw / rood / VSC / SC etc wordt gedaan. Ook omdat blauw tegenwoordig altijd met nummer is. Dus dat de marshal ter plekke geel (& regen?) doet en de rest vanuit race control komt (al dan niet automatisch).
[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 04-07-2020 22:24 ]
Nagevraagd; geel en blauw worden door de marshal gedaan. Wedstrijdleiding kan wel ingrijpen. Andere signalen dus idd direct vanuit de wedstrijdleiding.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:09:
[...]
Volgens mij staat er normaliter naast de paal met LED paneel al een "paneel" met 3, 4 knoppen voor geel / dubbel geel / blauw / rood. Dus de marshal zal het ook van daaruit bedienen, zoals ook uit het motorsport.com artikel blijkt met dat de marshal zicht moet hebben op "zijn" stuk circuit. Als vanuit race control wordt gezegd dat er geel moet zijn dan lijkt mij juist dat dat ook gewoon vanuit race control wordt aangestuurd en niet dat je daar iemand gaat neerzetten om alleen maar op de knop te duwen. Alhoewel ik me wel kan indenken dat beide gedaan wordt. Marshal die reageert op wat er op de baan gebeurt in de zin van iemand van de baan dan meteen geel. Maar dat vanuit race control / automatisch blauw / rood / VSC / SC etc wordt gedaan. Ook omdat blauw tegenwoordig altijd met nummer is. Dus dat de marshal ter plekke geel (& regen?) doet en de rest vanuit race control komt (al dan niet automatisch).
En de bron is?TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:29:
[...]
Nagevraagd; geel en blauw worden door de marshal gedaan. Wedstrijdleiding kan wel ingrijpen. Andere signalen dus idd direct vanuit de wedstrijdleiding.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Een bekende van me (marshal, die veel vlagt - inclusief F1). Niet goed?
[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 04-07-2020 22:34 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
So apparently this is the yellow than Hamilton couldn't see, and that was flashing at the same time as the green?
— Peke_Formula1 (@Peke_Formula1) 4 juli 2020
Hmm... pic.twitter.com/wqiQX9vp09
Om verwarring voor @Oekol te voorkomen:TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:30:
[...]
Een bekende van me (die veel vlagt). Niet goed?
Het gaat dus niet over vlaggen bij de amateurvoetballers van het dorpTommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:02:
Maar ik ken best wat marshals die zowel F1 als andere klasses gevlagd hebben, wil het gerust navragen.
Dus tja, tegenstrijdigheden ga je nooit helemaal voorkomen, hoe snel de wedstrijdleiding of een andere / de betreffende marshal ook ingrijpt.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Om verwarring voor @Oekol te voorkomen:
[...]
Het gaat dus niet over vlaggen bij de amateurvoetballers van het dorp
In ieder geval dus het "logische". Marshals beslissen zelf over wat ze ter plekke zien en waar onmiddellijk op gereageerd moet worden: geel dus (en evt. blauw dan bij FP & Q).
Je gaat je toch afvragen wie de grootste clowns zijn, Ferrari management of de stewards. Alsof ze deze beelden niet hebben en kunnen bekijken op hun gemak...Luckeh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
En zowaar een onboard verschenen van Hamilton op het net.
[Embed]
Haha precies. Nee vroeg me 't meer af wie 't dan zou zijn. Een Marshall dus.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Om verwarring voor @Oekol te voorkomen:
[...]
Het gaat dus niet over vlaggen bij de amateurvoetballers van het dorp
In ieder geval dus het "logische". Marshals beslissen zelf over wat ze ter plekke zien en waar onmiddellijk op gereageerd moet worden: geel dus (en evt. blauw dan bij FP & Q).
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nog los van de vlaggen is het m.i. ook vreemd om gewoon door te blijven gassen als er iemand voor je neus af gaat. Weet jij veel of ie nog terug komt stuiteren. Vreemd...Luckeh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
[Embed]
Tjah, het zal me niet verbazen als er meer achter zit.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:38:
[...]
Je gaat je toch afvragen wie de grootste clowns zijn, Ferrari management of de stewards. Alsof ze deze beelden niet hebben en kunnen bekijken op hun gemak...
Testing, one, two ...
Denk dat het (donker getinte blanke) mondkapje voor zijn ogen is geschoven en heeft die het net niet gezien. 🤔🤐Luckeh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
[Embed]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq