[F1 2020] Race 1 GP van Oostenrijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 39 Laatste
Acties:
  • 131.876 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Raar dat hij geen gridstraf krijgt voor het negeren van de gele vlag, daarmee het gevaar. Nu heb ik de situatie niet bekeken, maar het klinkt alsof het weer lekker corrupt is bij de FIA.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11

franssie

Save the albatross

kleintjopie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:51:
No further action voor Lewis Hamilton.
F1 lijkt soms wel op een jury sport (zoals synchroonzwemmen) :(

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
franssie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:59:
[...]

F1 lijkt soms wel op een jury sport (zoals synchroonzwemmen) :(
Daarom zal Hamilton nooit voor Ferrari rijden, hij komt er nu ook al mee weg.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
Help!!!! schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:58:
MER ligt elk seizoen te ver voor. Waar anderen 80% R&D moeten gebruiken om bij te komen en 20% kunnen gebruiken voor auto volgend jaar. MER hoeft maar 40% te gebruiken voor het huidige jaar en kan al 60% inzetten op het volgende seizoen. Voeg daar een snufje FIA/FOM steward favors en tintje roze surplus geld verf aan toe en dan heb je je antwoord op de vraag waarom ze zoveel winnen.
Dat laatste deel is wat overbodig denk ik. Denk dat je in het eerst deel wel gelijk hebt, maar ik heb niet het idee dat de FIA/FOM zoveel side met Mercedes of dat ze bribery nodig zouden hebben. Ze zijn gewoon beter dan de rest en da's ook wel knap. Ze hebben de voorsprong die ze hadden gewoon nooit verloren. Maja, het was dan ook wel echt een enorme voorsprong (kijk voor de grap maar eens terug naar het begin van het hybride tijdperk dat was pas echt belachelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Luxicon schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:59:
Raar dat hij geen gridstraf krijgt voor het negeren van de gele vlag, daarmee het gevaar. Nu heb ik de situatie niet bekeken, maar het klinkt alsof het weer lekker corrupt is bij de FIA.
Ik had ergens gelezen dat er gele vlaggen en groene panelen waren waardoor het inconsistent was en ze er daarom niets aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Wacht nou maar even op een verklaring ipv van meteen de FIA af te zeiken.... Als ik de filmpjes bekijk is het echt een grensgeval of ie net voor of achter de gele vlag rijd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Gropah schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:03:
[...]

Ik had ergens gelezen dat er gele vlaggen en groene panelen waren waardoor het inconsistent was en ze er daarom niets aan doen
Bij Verstappen was het dacht ik zo dat geel niet op zijn dashboard verscheen. Ik weet niet of dat toevallig in Mexico was, en / of Verstappen toen een straf kreeg. Volgens mij ging het toen ook om Bottas.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat belangrijk is, is wat je in de wagen ziet. Als de telemetry aangeeft dat hij in een minisector zit waar een gele vlag aanwezig is en hij heeft niet gelift, dan volgt er een straf uit. Als telemetry aangeeft dat de baan groen was op het moment dat hij er door reed, dan kan men volgens de huidige reglementen niet straffen. Je moet vertragen voor geel, niet voor een wagen naast de baan volgens de regels.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKJfC4u7kN46wfmD6QydX1vZj10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnKY31LGA1bsyh0uHQOw8Jrn.jpg?f=fotoalbum_large

De beslissing omtrent Hamilton en negeren gele vlag.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:07:
[Afbeelding]

Is het niet gewoon logisch dat in geval van twijfel je dus wel lift... Dit is weer zo'n kromme redenering. Geloof er niks van dat er geen stofwolken waren toen Hamilton langs reed dus 1+1=2.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

En bij deze beslissing is wel actie genomen. 1 tijd is geschrapt van Hamilton wegens te ver buiten de baan rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXz8HYR8yOeVa41PgFMgJo9yyM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67xm5C6Zqqh7AtJQYj6FLkv2.jpg?f=fotoalbum_large

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Is het niet gewoon logisch dat in geval van twijfel je dus wel lift... Dit is weer zo'n kromme redenering. Geloof er niks van dat er geen stofwolken waren toen Hamilton langs reed dus 1+1=2.
Precies, maar de FIA kan de argumenten altijd zo verdraaien en in elkaar knutselen, dat alles wat krom is, weer recht is (zogenaamd dan). Want je kan immers, alles van twee kanten bekijken. Het is maar net wat zij zelf willen.

Een voorbeeld: een penalty krijgen, voor een unsafe release. Ondanks de rijder daar niets aan kan doen. In dit geval, wordt er dus gesteld dat de rijder (HAM) er niets aan kan doen (wat ik twijfelachtig vind). Desondanks zijn de regels overtreden.

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 04-07-2020 20:14 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ach ja. Wat erger is dus dat we wederom een saai seizoen tegemoet gaan, wat betreft het kampioenschap en met de bevroren regels voor 2021 ziet ook dat er niet rooskleurig uit.

Het middenveld is wel spannend geworden dus met een beetje geluk zien we de Mercedessen morgen alleen bij de start en finish in beeld en krijgen we de midfield battles te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:10:
En bij deze beslissing is wel actie genomen. 1 tijd is geschrapt van Hamilton wegens te ver buiten de baan rijden.
[Afbeelding]
Heel toevallig hoor...maar ik kan de onboard van Hamilton niet terug kijken in F1 TV. Van elke auto is de laatste run te zien...behalve Hamilton.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:13:
Ach ja. Wat erger is dus dat we wederom een saai seizoen tegemoet gaan, wat betreft het kampioenschap en met de bevroren regels voor 2021 ziet ook dat er niet rooskleurig uit.

Het middenveld is wel spannend geworden dus met een beetje geluk zien we de Mercedessen morgen alleen bij de start en finish in beeld en krijgen we de midfield battles te zien.
Jongens, er is nog niet 1 race verreden echt! :D |:( 8)7

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

[...]

Ja zo lang het een interpretatie is van de situatie door een steward hou je altijd discussie. Deze is net zo discutabel, volgens mij waren gele vlaggen behoorlijk belangrijk, maar goed de beslissing is genomen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Stop met dat vragen om straffen. daar hebben we de scheids/FIA voor.

Jammer dat rbr er niet bij kon komen. Beetje deceptie.Zou willen dat ik fan van Mercedes was, dan was ik nu weer dolblij 😃

Maar jongens wat ligt het allemaal heerlijk dicht bij elkaar. Zelfs Williams deed een beetje mee, ze hebben daar duidelijk het grote lek gevonden!
Mooi dat Ocon een bitchslap Kreeg gekregen van ricciardo, dat Max toch maar weer mooi derde is, dat Ferrari terug is gezet, dat McLaren nog steeds goed gaat. En Albon het zo netjes deed!
Teleurstellend van AT en Alfa Romeo.....

Ik heb nog steeds waanzinnige zin in morgen. Alle kansen voor Max Mits hij de gele band goed uitspeelt. Dwz in het prille begin bijblijven zonde de banden op te roken om vervolgens door te rijden wanneer de anderen al naar binnen moeten. En dan vervolgens los te gaan op rood (mits het niet te warm is) en iedereen compleet weg te rijden hahahaha. Maar zoals ik zeg, de eerste 5 ronden zij essentieel!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Hamilton is nu dus twee keer met een moordpoging op zijn teamgenoot weggekomen. Max kostte het een Dikk Pole (die hij al had). Hamilton had dit 2e rondje nodig want hij was de 1e stint kwijt (track limits). Het enige is dat Max de volgende keer ook gewoon de vermoorde onschuld moet gaan spelen. Niet recht voor zijn raap zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Ik weet het niet, simpel om dat te zeggen vanuit je stoel als je het hele beeld hebt, ik weet niet of hij het door heeft gehad of niet, feit is gewoon (blijkbaar) als hij op dat paneel had gekeken dat er een groen licht was. Ze willen altijd zo snel als mogelijk gaan, ik kan me voorstellen als hij dat heeft gezien dat hij denkt ik hou het gas erop ondanks dat hij misschien ook wel had gezien dat Bottas eraf was gegaan.

Als je iemand hier de fout van geeft, dan zijn het gewoon de mensen die op/langs de baan werken. En dat doen ze echt niet om Hamilton een voordeeltje te geven. Daar hebben ze niet eens de tijd voor om over na te denken. Ja, het pakt nu goed voor hem uit. Shit happens, dat gebeurt soms nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
rammes schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Nou, mij zeggen de resultaten dat het inderdaad nu al duidelijk is dat Mercedes kampioen wordt. Ze zijn sneller op alle vlakken. Als Verstappen in dezelfde auto rijdt, zou hij dezelfde tijd als Hamilton rijden bij wijze van spreken.

Verder heb ik zin in de race, maar ik had toch op meer spanning gehoopt omtrent het kampioenschap. Het verschil is zo groot, dat dat niet meer gaat veranderen dit seizoen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Ik weet het niet, simpel om dat te zeggen vanuit je stoel als je het hele beeld hebt, ik weet niet of hij het door heeft gehad of niet, feit is gewoon (blijkbaar) als hij op dat paneel had gekeken dat er een groen licht was. Ze willen altijd zo snel als mogelijk gaan, ik kan me voorstellen als hij dat heeft gezien dat hij denkt ik hou het gas erop ondanks dat hij misschien ook wel had gezien dat Bottas eraf was gegaan.

Als je iemand hier de fout van geeft, dan zijn het gewoon de mensen die op/langs de baan werken. En dat doen ze echt niet om Hamilton een voordeeltje te geven. Daar hebben ze niet eens de tijd voor om over na te denken. Ja, het pakt nu goed voor hem uit. Shit happens, dat gebeurt soms nou eenmaal.
Heb je het post race interview niet gezien? Hij zei zelf dat hij een grote stofwolk zag (maar niet wist wat het was). Als de veiligheid zo belangrijk is lift je bij het inrijden grote stofwolk.

En shit happens nu al 2 maal. Mexico vorig jaar ook. Gewoon een plausibel smoesje bedenken en je gezicht in de plooi houden en je komt weg met volgas door geel heen knallen.

Als Max niet zo overduidelijk gewoon zei wat hij echt deed had hij de straf in Mexico ook ontlopen. Net zoals de lewis nu voor de 2e keer. Maar het klopt eigenlijk niet. FIA houd liever haar hoofdrolspelers buiten de straf. Je moet ze alleen met inkleden de kans geven. Dan kom je onterecht met veel weg.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
rammes schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Beetje het idee van benchmarks uitvoeren. Als je een auto hebt die gewoon zoveel sneller is, die zegmaar in F1mark 3000 punten scoort, terwijl de rest van het veld 2000 scoort. Ja, die ga je niet meer inhalen. Misschien als je geluk hebt win je hier en daar een circuit (of game), maar uiteindelijk delf je het onderspit. Maar goed, laten we morgen nog even afwachten. Het ziet er iig (zeker met de voorgaande jaren in het achterhoofd) niet best uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
wowly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:15:
Ik heb nog steeds waanzinnige zin in morgen. Alle kansen voor Max Mits hij de gele band goed uitspeelt. Dwz in het prille begin bijblijven zonde de banden op te roken om vervolgens door te rijden wanneer de anderen al naar binnen moeten. En dan vervolgens los te gaan op rood (mits het niet te warm is) en iedereen compleet weg te rijden hahahaha. Maar zoals ik zeg, de eerste 5 ronden zij essentieel!
Denk dat Max eventueel problemen met Norris en de Racing Points kan krijgen als Albon niet mee kan komen als buffer. Eigenlijk hebben ze Albon nodig om Mercedes niet de mogelijkheid van een split strategie te geven. Maar goed dat wordt lastig met dit spannende middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:10:
Had hij daarnaast nog een tijd in Q3 staan? Dus heeft het nog gevolgen voor de startgrid morgen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Had hij daarnaast nog een tijd in Q3 staan? Dus heeft het nog gevolgen voor de startgrid morgen?
Geen enkele.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Stoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Zijn minst snelle tijd hebben ze ingenomen, dus zijn snelste staat nog.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Je moet wel gek zijn om in de Q bij elke stofwolk je snelle ronde te annuleren 8)7 Als iemand ff met z'n wiel naast de baan gaat zoals Ric deed, dan hangt er ook wel ff een flinke wolk.
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:16:
Hamilton is nu dus twee keer met een moordpoging op zijn teamgenoot weggekomen. ..
:').. dit kan je niet serieus menen he?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Heb je het post race interview niet gezien? Hij zei zelf dat hij een grote stofwolk zag (maar niet wist wat het was). Als de veiligheid zo belangrijk is lift je bij het inrijden grote stofwolk.

En shit happens nu al 2 maal. Mexico vorig jaar ook. Gewoon een plausibel smoesje bedenken en je gezicht in de plooi houden en je komt weg met volgas door geel heen knallen.

Als Max niet zo overduidelijk gewoon zei wat hij echt deed had hij de straf in Mexico ook ontlopen. Net zoals de lewis nu voor de 2e keer. Maar het klopt eigenlijk niet. FIA houd liever haar hoofdrolspelers buiten de straf. Je moet ze alleen met inkleden de kans geven. Dan kom je onterecht met veel weg.
Ik heb dat interview idd niet gezien, maar er was blijkbaar een goede reden om niet van het gas te gaan (het paneel), ik weet het niet. Ik vind het iig een verklaring waarom het wordt toegestaan en er geen penalty wordt gegeven. Ik weet dat de FIA niet altijd consistent is (nu je Mexico noemt, ik moet nog altijd denken aan het "grasmaaier incident"), maar goed, ik denk niet dat ze het doen om Mercedes te bevoordelen. Ze zijn gewoon niet super consistent en Verstappen heeft daar soms ook voordeel van gehad.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Waarschijnlijk heeft Toto gevraagd om geen straf te geven. Is tenslotte eerste weekend hè, beetje blij zijn dat we weer mogen racen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Afbeelding]

Dat begrijp ik, maar Hamilton zei dat ie de stofwolk had gezien, dus wist dat er iemand was afgegaan, dat hebben ze niet meegenomen verwacht ik.

Overigens vind ik dit prima, liever vanaf plek 3 dan 2 voor Verstappen (mits er geen HG aan de binnenkant komt aangevlogen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:26:
[...]

Je moet wel gek zijn om in de Q bij elke stofwolk je snelle ronde te annuleren 8)7 Als iemand ff met z'n wiel naast de baan gaat zoals Ric deed, dan hangt er ook wel ff een flinke wolk.

[...]

:').. dit kan je niet serieus menen he?
Je hoeft op de internationale fora maar even te zoeken op Mexico 2019 en dit is PRECIES de bewoording die je aan zult treffen. En Men was er van overtuigd, uit PRINCIPE moest je zoiets altijd afstraffen.

Iedereen weet dat het onzin is, de rijders zien precies wat er gebeurt en zijn echt wel capabel te beslissen door te rijden. Maar dat mag dus eigenlijk niet, geel is geel. Maar houd je gezicht in de plooi en bedenk een smoes en je komt er mee weg. Dat is mijn punt.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

stekkiekiller schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Ik meende dat hij die ronde tijd ook kwijt was, maar omdat zijn eerste rondje ook al snel genoeg voor pole was het feitelijk op +3 uit kwam

Maar het maakt niet uit, lees net dat Hamilton alleen “gestraft” wordt voor leaving the track
FTFY :Y)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Ik heb dat interview idd niet gezien, maar er was blijkbaar een goede reden om niet van het gas te gaan (het paneel), ik weet het niet. Ik vind het iig een verklaring waarom het wordt toegestaan en er geen penalty wordt gegeven. Ik weet dat de FIA niet altijd consistent is (nu je Mexico noemt, ik moet nog altijd denken aan het "grasmaaier incident"), maar goed, ik denk niet dat ze het doen om Mercedes te bevoordelen. Ze zijn gewoon niet super consistent en Verstappen heeft daar soms ook voordeel van gehad.
Lees mijn reacties even terug. FIA moet je een excuus geven je niet te straffen en als het maar even kan kom je er dan mee weg.

Wees even eerlijk, Lewis heeft gewoon gezien wat er gebeurde (Net als in Mexico vorig jaar) en knalde voor de 2e keer vol door. Hij komt er mee weg, Max hopelijk ook volgende keer gezicht in de plooi. Dan lukt het hem ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:30:
[...]
Je hoeft op de internationale fora maar even te zoeken op Mexico 2019 en dit is PRECIES de bewoording die je aan zult treffen. En Men was er van overtuigd, uit PRINCIPE moest je zoiets altijd afstraffen.

Iedereen weet dat het onzin is, de rijders zien precies wat er gebeurt en zijn echt wel capabel te beslissen door te rijden. Maar dat mag dus eigenlijk niet, geel is geel. Maar houd je gezicht in de plooi en bedenk een smoes en je komt er mee weg. Dat is mijn punt.
Je doelt op de pole van Max die werd afgenomen? Die 2 situaties zijn voor jou gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Lees mijn reacties even terug. FIA moet je een excuus geven je niet te straffen en als het maar even kan kom je er dan mee weg.

Wees even eerlijk, Lewis heeft gewoon gezien wat er gebeurde (Net als in Mexico vorig jaar) en knalde voor de 2e keer vol door. Hij komt er mee weg, Max hopelijk ook volgende keer gezicht in de plooi. Dan lukt het hem ook.
Niet mee eens, denk dat als er geen excuus was er ook geen excuus was geweest. Bij Max was er gewoon geen excuus. In dit geval wel, nouja, so be it. Die rijders (klinkt beetje gek maar drivers) rijden gewoon altijd op de max. Hoe vaak hebben we het niet gezien dat ze zelfs bij double yellow geen gas terug nemen. Lewis heeft gewoon geluk gehad dat hij dit keer een excuus had dat "goed genoeg was". Max had dat niet. Zo simpel is het toch? Ik bedoel als je van de intenties van de rijder uitgaat, yea, die nemen nooit gas terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Polletje doen, welke ronde komt de "Valtteri, this is James" radio?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:36:
ik verwacht dit seizoen geen cadeautjes van Bottas. Die wil ook een keer shinen en voor de titel gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DJTimo schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:
[...]
ik verwacht dit seizoen geen cadeautjes van Bottas. Die wil ook een keer shinen en voor de titel gaan denk ik.
Laten we het hopen, is er misschien nog iets van actie voorraan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:36:
Gaat niet gebeuren dat ie daar gehoor aan geeft. Dit is het 'Rosberg' seizoen van Bottas. Als ie het nu niet doet komt het er nooit meer van. Dus hoop op vuurwerk tussen die twee.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2020 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Je doelt op de pole van Max die werd afgenomen? Die 2 situaties zijn voor jou gelijk?
Nee. Want die pole had Max al in zijn eerste stint en lewis had dit rondje Hier keihard nodig (zijn eerste stint is geschrapt wegens track limits). Dit was dus erger. Bovendien had Max eigenlijk een écht goed excuus want de gele panelen deden toen niks (want kapot). Bovendien reed lewis destijds óók keihard door en bij Max was dat toen een “moordpoging”.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Laten we het hopen, is er misschien nog iets van actie voorraan.
Sowieso niet in de 1e race, Hamilton zal eerst moeten laten zien dat hij sneller is. Maar goed, dat moment komt er zeker wel. Vanaf dat moment is het idd James. Het zou me verbazen als Bottas het gevecht met Hamilton aan zou kunnen. We hebben Robottas 2.0 eerder meegemaakt, dat was ook shortlived.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Niet mee eens, denk dat als er geen excuus was er ook geen excuus was geweest. Bij Max was er gewoon geen excuus. In dit geval wel, nouja, so be it. Die rijders (klinkt beetje gek maar drivers) rijden gewoon altijd op de max. Hoe vaak hebben we het niet gezien dat ze zelfs bij double yellow geen gas terug nemen. Lewis heeft gewoon geluk gehad dat hij dit keer een excuus had dat "goed genoeg was". Max had dat niet. Zo simpel is het toch? Ik bedoel als je van de intenties van de rijder uitgaat, yea, die nemen nooit gas terug.
Dat klopt feitelijk niet. Bij Max deden de gele panelen het toen niet (want de draad was kapot door de crash) dus hij had weldegelijk een excuus. Hij was er ook al mee weggekomen maar het werd later heropend omdat hij toen in de lokvraag van die ene reporter trapte.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Ik gok dat we een welgemeende "NO!" krijgen als James aan de lijn hangt bij Bottas.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:40:
[...]
Nee. Want die pole had Max al in zijn eerste stint en lewis had dit rondje Hier keihard nodig (zijn eerste stint is geschrapt wegens track limits). Dit was dus erger. Bovendien had Max eigenlijk een écht goed excuus want de gele panelen deden toen niks (want kapot). Bovendien reed lewis destijds óók keihard door en bij Max was dat toen een “moordpoging”.
Geen zin om beeld te gaan zoeken.. Maar bij Max waren er vziw wel gele vlaggen gewapperd. En stond Bottas ook gewoon OP de baan 3/4 m van de ideale lijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Dat klopt feitelijk niet. Bij Max deden de gele panelen het toen niet (want de draad was kapot door de crash) dus hij had weldegelijk een excuus. Hij was er ook al mee weggekomen maar het werd later heropend omdat hij toen in de lokvraag van die ene reporter trapte.
Nouja, als die reporter idd een rol speelde dan zou dat een slechte zaak zijn. Maar goed, het zou idd goed kunnen. Alsnog panelen die niet werken is niet hetzelfde als panelen die gewoon groen aangeven. In dat geval kan ik me voorstellen dat ze zeggen, nouja, als je daar niks ziet kijk dan naar de vlaggen. Maja either way, ik zie in dit geval geen vooringenomenheid van de wedstrijdleiding. Denk sowieso dat Max daar niet zoveel over te klagen heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pinda powerrr schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:42:
Ik gok dat we een welgemeende "NO!" krijgen als James aan de lijn hangt bij Bottas.
"James, this is Valtteri, I can't hear you, you're breaking up, I... jus... dri... un... tun.... nel..." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Stoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:47:
[...]

"James, this is Valtteri, I can't hear you, you're breaking up, I... jus... dri... un... tun.... nel..." :+
"Valtteri, this is James, No Problem ..... BOX BOX BOX ... i repeat BOX BOX BOX

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Gaat niet gebeuren dat ie daar gehoor aan geeft. Dit is het 'Rosberg' seizoen van Bottas. Als ie het nu niet doet komt het er nooit meer van. Dus hoop op vuurwerk tussen die twee.
Let's hope so, maar ik vrees dat Bottas daar echt veels teveel een zachtgekookt ei voor is. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:40:
[...]

De gele panelen (en op het stuur) deden het toen inderdaad niet. Maar er was wel een steward die de vlag uit had hangen. Verstappen geeft dan aan die noet gezien te hebben, maar wel de auto gezien te hebben.

Hamilton geeft hier aan dat hij (in ieder geval) dat groene paneel heeft gezien, en ik meen dat hij ook heeft aangegeven de stof gezien te hebben, maar geen auto. Dus Hamilton heeft gezien dat er "iets" was, maar dat kan ook iemand zijn geweest die net iets te wijd ging en met 1 band in het grind kwam, en een groene vlag dat het gas erop mocht. Daar waar Verstappen claimt de vlag niet gezien te hebben, maar dus wel de auto. Op basis van de auto had Verstappen eigenlijk moeten afremmen alhoewel Hamilton dat toen ook niet deed "want kort erachter en nog geen geel".

Nu was het door de grote stofwolk sowieso ook verwarrend. Zie ook Ricciardo: "er was geel, maar ik heb niks gezien???". Zelf heb ik RIC zijn onboard ook nog even terug gekeken, maar je ziet ook gewoon echt niks behalve de (kleine) stofwolk.

Overigens was Hamilton zijn onboard camera dood, dus daar hebben we niks aan (viel uit aan einde eerste run, hij gaat daar buiten de baan en beeld is dan slecht en paar seconden later weg. Dus ook camera's / zenders overleven de curbstones niet). Maar ik ben wel benieuwd naar of hij bv een indicatie op het stuur had over vlaggen (geel of groen).

Daarnaast vraag ik mij af of corona hier nog invloed op had :p I.v.m. social distancing staan de marshalls niet perse bij de panelen (omdat het dan "te druk" kan zijn) en kunnen ze nu tientallen meters verder staan. Dat gele paneel wat Ricciardo heeft gezien was dan wel "achter" de stofwolk, maar waar zat de "operator" daarvan? Die zat misschien op een heel andere plek en heeft wellicht ook alleen de stofwolk gezien. Of de ene "operator" heeft wel gezien dat Bottas nog in de grindbak aan het spelen was, maar de "operator" van het volgende paneel heeft dat misschien niet gezien en daardoor "groen" gegeven.
Waarbij ik mij dan ook maar even hardop afvraag wanneer er groen wordt gegeven. Worden alle panelen ten alle tijden apart bediend? Waarbij de volgende "operator" dus altijd zelf het paneel op groen moet zetten als het vorige geel is? Of zou dat automatisch op groen gaan als dat daarvoor geel is? Waarbij de operator het dus zelf op geel moet zetten als er geel in meerdere minisectoren moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bart-Willem schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Let's hope so, maar ik vrees dat Bottas daar echt veels teveel een zachtgekookt ei voor is. :/
Dachten we van Rosberg ook. Bottas schijnt deze winter vooral ook mentale training te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
__fred__ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Verstappen heeft geroepen in het post quali interview dat er een groot gat in zijn vloer zat. Hoeveel tienden dat kost durf ik niet te zeggen, maar het hoeft niet zo dramatisch te zijn.
Ah, dat had ik niet meegekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Dachten we van Rosberg ook. Bottas schijnt deze winter vooral ook mentale training te hebben gehad.
Dat heeft dan niet geholpen zijn handen trilden van de spanning. Hij heeft de overcapaciteit en het vertrouwen van een Hamilton niet imho. Rosberg was beter en ook wat harder, wat meer intrinsiek geloof in zichzelf. Al was Rosberg ook snel geïntimideerd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je zou toch zeggen Yellow Flags Matter, maar Lewis straffen blijkt toch lastig voor de FIA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Exocet schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:10:
Je zou toch zeggen Yellow Flags Matter, maar Lewis straffen blijkt toch lastig voor de FIA.
De FIA is nooit echt consequent geweest met het straffen van Hamilton helaas. (Of Ferrari),

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[Afbeelding]

Dus mag ik nu door rood rijden als er ook ergens een groene licht is? Ik dacht dat bij geel je ALTIJD van je gas af moet gaan. Hamilton zegt ik heb groen gezien, de FIA heeft bewijs dat er ook gele vlaggen waren. Maar omdat dit voor verwarring zorgt krijgt Hamilton geen straf. Wtf?

Ik dacht dat de volgorde Rood > Geel > Groen was. Geel staat boven groen in dit geval. Net zoals in de echte verkeersregels heeft een verkeersregelaar ook voorrang op de stoplichten. Zwak hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bensimpel schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:11:
[...]

De FIA is nooit echt consequent geweest met het straffen van Hamilton helaas. (Of Ferrari),
Zo heh, wat is dat vorig seizoen een farce heh. Daar baalde ik toen al heel erg van. Voor de zomerstop was Max té goed aan het worden en toen heeft Ferrari alle grenzen van het cheaten laten varen. Te hebberig geworden. Daar zitten ze nu van op de blaren. Eindelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Ik hoop dat Bottas Hamilton het vuur aan de schenen kan leggen, en bovenal dat in het begin van het seizoen James niet loopt te kloten met zijn messages naar hem. Als hij P1 rijdt jammer voor Lewis, dan is er in ieder geval iets van strijd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De conclusie is nu dus dat de marshallvlaggen er niet meer toe doen? Immers zolang het ledbord groen is mag je vol gas”
Dan kun je ze beter afschaffen, anders is het een valse zekerheid.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 19:44
Sorry wilde hem effe delen. 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlqK6ZdGmCCCq_uFXRehCsNSiVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hWKJLAwrLsDOCy5FoIpjbZWZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gezien het hele BLM verhaal durven ze wellicht ook niet goed vrees ik.

Maar hoe dan ook, voor mij hadden ze hem niet per se 3 plekken straf hoeven geven maar doe dan op zijn minst wat punten op zijn licentie, als waarschuwing.

Het is nu wachten op een ernstig ongeluk omdat er 'mixed signals' waren. Het lijkt wel een soap opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:18:
De conclusie is nu dus dat de marshallvlaggen er niet meer toe doen? Immers zolang het ledbord groen is mag je vol gas”
Dan kun je ze beter afschaffen, anders is het een valse zekerheid.
Scheelt ook weer een hoop personeel ivm corona maatregelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:25:
Gezien het hele BLM verhaal durven ze wellicht ook niet goed vrees ik.

Maar hoe dan ook, voor mij hadden ze hem niet per se 3 plekken straf hoeven geven maar doe dan op zijn minst wat punten op zijn licentie, als waarschuwing.

Het is nu wachten op een ernstig ongeluk omdat er 'mixed signals' waren. Het lijkt wel een soap opera.
Lijkt mij niet, als dat de reden zou zijn zou het een farce van heb ik jou daar zijn.
Positieve discriminatie is evengoed discriminatie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zo, eindelijk tijd na een lange dag werken..

Heb ik iets gemist???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Laatst online: 26-08 22:39
However, after reviewing footage, the stewards cleared Hamilton of any wrongdoing, saying: “[Hamilton] mentioned that he passed a green light panel in Turn 5. The video footage confirmed that there have been yellow flags and green light panels at the same time and therefore conflicting signals were shown to the driver. Taking this into account, the stewards decide to take no further action.”
Prima beslissing wat mij betreft gezien dit specifieke geval waar je ook geen crash of iets dergelijks ziet. Uiteindelijk is het een fout van de raceleiding / stewards die daarmee de boel niet op orde hebben. Daar hoeft een rijder niet de dupe van te worden. Voor mij - en ik snap het veiligheidsaspect - deels vergelijkbaar met ren finishvlag een ronde te vroeg zwaaien.

En boeiend, Max pakt hem toch wel in ronde 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:53:
[...]
.
Waarbij ik mij dan ook maar even hardop afvraag wanneer er groen wordt gegeven. Worden alle panelen ten alle tijden apart bediend? Waarbij de volgende "operator" dus altijd zelf het paneel op groen moet zetten als het vorige geel is? Of zou dat automatisch op groen gaan als dat daarvoor geel is? Waarbij de operator het dus zelf op geel moet zetten als er geel in meerdere minisectoren moet zijn.
Geloof dat de panelen door de wedstrijdleiding bepaald worden. Of althans, die geven de opdracht. Operator voert enkel uit. F1 is daar ook anders (strikter) in dan bij andere raceklasses. Marshals bij de WEC bijv. hebben meer vrijheid.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 04-07-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Maar hebben ze geen LEDs op het stuur mbt die vlaggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Paulus07 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:30:
Maar hebben ze geen LEDs op het stuur mbt die vlaggen?
Die geven natuurlijk dezelfde status door als de panelen, in het geval van Hamilton dus, groen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

cs-tweak schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Prima beslissing wat mij betreft gezien dit specifieke geval waar je ook geen crash of iets dergelijks ziet. Uiteindelijk is het een fout van de raceleiding / stewards die daarmee de boel niet op orde hebben. Daar hoeft een rijder niet de dupe van te worden. Voor mij - en ik snap het veiligheidsaspect - deels vergelijkbaar met ren finishvlag een ronde te vroeg zwaaien.

En boeiend, Max pakt hem toch wel in ronde 1.
Totaal niet mee eens, dit is een veiligheidsregel. Dan is het gewoon gezond verstand en veiligheid voor alles. Geel = gas los. Simpel. Dat wil je zelf ook als je in de grindbak staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Ik heb het even gemist denk ik, maar dit is een grap of...?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Jelte,89 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Is ind een in elkaar geknutselde grap, maar denk zelf dat Sainz er nu wel zo over aan het na denken is. 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jelte,89 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Is echt. Sainz heeft inmiddels ook betonnen schoenen aan laten meten in de Ferrari fabriek.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:36:
[...]

Is echt. Sainz heeft inmiddels ook betonnen schoenen aan laten meten in de Ferrari fabriek.
Ik hoop dat ie vannacht rustig slaapt dan. /3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Ik hoop dat ie vannacht rustig slaapt dan. /3
Geen probleem. Pas bij het wakker worden wacht hem de verrassing.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Phusebox schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:25:

Gelukkig hebben ze dat dan ook niet gedaan. Want dan was het gezeik in dit topic minstens hetzelfde geweest.. en in dat geval ook terecht. Voor zoiets kan je geen waarschuwingen geven.. je zit goed of fout en HAM zat dit keer blijkbaar goed. klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[Afbeelding]

Prima, wat mij betreft. In ieder geval een onderbouwd besluit.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:13
Deze houding siert hen. Mooi om het verschil te zien

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
However, after reviewing footage, the stewards cleared Hamilton of any wrongdoing, saying: “[Hamilton] mentioned that he passed a green light panel in Turn 5. The video footage confirmed that there have been yellow flags and green light panels at the same time and therefore conflicting signals were shown to the driver. Taking this into account, the stewards decide to take no further action.”
Ik meen me te herinneren dat er ook eens situaties zijn geweest waarin de FIA aangaf dat de vlaggen ten alle tijden leidend zijn. Dus als er een gele vlag hangt, dan ga je van je gas af, al zijn er 1000 groene panelen. Ik kan mij alleen niet meer herinneren hoe/wat. Wellicht Verstappen in Mexico? Geen indicatie op de panelen, noch op het stuur, en alleen een marshall met vlag, maar dat geeft geen voorrang over panelen aan.
cs-tweak schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Juist het feit dat je niks ziet maakt het nog veel gevaarlijker. Want dat betekend dat er ineens iets onverwacht op kan duiken waarvoor juist de vlaggen (/panelen) je moesten waarschuwen. Als je gewoon op de weg rijd en voor een bocht staat iemand wild met z'n armen te zwaaien dan ga je toch ook extra voorzichtig door die bocht heen, i.p.v. te denken "wat een gek" en gewoon door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:13
In dit perspectief is het niet veel rustiger in de pitstraat :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcFu6N3XkAAQkuy?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er ook eens situaties zijn geweest waarin de FIA aangaf dat de vlaggen ten alle tijden leidend zijn. Dus als er een gele vlag hangt, dan ga je van je gas af, al zijn er 1000 groene panelen. Ik kan mij alleen niet meer herinneren hoe/wat. Wellicht Verstappen in Mexico? Geen indicatie op de panelen, noch op het stuur, en alleen een marshall met vlag, maar dat geeft geen voorrang over panelen aan.

[...]

Juist het feit dat je niks ziet maakt het nog veel gevaarlijker. Want dat betekend dat er ineens iets onverwacht op kan duiken waarvoor juist de vlaggen (/panelen) je moesten waarschuwen. Als je gewoon op de weg rijd en voor een bocht staat iemand wild met z'n armen te zwaaien dan ga je toch ook extra voorzichtig door die bocht heen, i.p.v. te denken "wat een gek" en gewoon door te rijden.
Ghehe, als motorrijder is dat iets dat je écht moet doen. Zie je iemand iets “raars” doen neem dan nooit aan dat het een sukkel is maar verwacht altijd / zoek naar elke mogelijke reden. Ineens vertragen (zonder knipperen) die gaat afslaan. Vrachtwagens die achterwaarts in moeten gaan draaien etc. Etc. Op de motor ben ik al meermaals ontsnapt aan ellende door niet de bozige macho te zijn maar alles te verwachten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Geloof dat de panelen door de wedstrijdleiding bepaald worden. Of althans, die geven de opdracht. Operator voert enkel uit. F1 is daar ook anders (strikter) in dan bij andere raceklasses. Marshals bij de WEC bijv. hebben meer vrijheid.
Dat lijkt mij sterk. Want dan kunnen ze net zo goed de panelen bedienen vanuit race control. En dit artikel van motorsport suggereert ook anders:
https://www.motorsport.co...ocial-distancing/4819744/
“We need to make sure that this person is able to sit in a place away from other marshals and away from other people working around the track, but still in a confident, comfortable location to be able to see everything that is happening within their part of the track.
Ook dat ze zicht op "hun" stuk baan moeten hebben geeft aan dat zij controle er over hebben, en niet race control. Als iets gebeurd is het de verantwoording van de marshal (met vlag, of met paneel) om de gele vlag uit te hangen. Vervolgens kan het wel best zijn dat race control aangeeft dat het dubbel geel moet zijn. En rood / blauw / ... zal uiteraard ook uit race control komen. Maar de marshal zal ten alle tijden zelf beslissen over geel als er iets gebeurd. Immers heeft die marshal op dat punt een goed zicht op "zijn" stuk circuit en kan die in een split second reageren. Terwijl als het via race control moet komen er in race control dus alsnog meerdere personen moeten zitten die het hele circuit in de gaten houden, vervolgens de vlaggen moeten doorgeven aan de marshal post(s) en ze dan pas de vlag kunnen uithangen, en dat zou dan ook zomaar een extra vertraging van een aantal seconden kunnen opleveren.

En ik meen mij ook beelden te herinneren die neerkomen op: coureur schiet van de baan af => marshal hangt vlag uit => auto komt pas in de muur. Waarbij de marshal dus binnen split second al de vlag uit heeft hangen. No way dat dat via race control gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:53:
In dit perspectief is het niet veel rustiger in de pitstraat :P

[Afbeelding]
Behalve dan het gebrek aan cameramensen, fotograven, en pit reporters op de achtergrond :+

Ben ook benieuwd hoeveel man (/vrouw) nu op de hoofdtribune zitten. Ted heeft er nu elke sessie gezeten om met een verrekijker de pitstraat in de gaten te houden, en vanmorgen zat Martin Brundle erbij i.p.v. zijn "rondje om het circuit om het verhaal bij een bocht te vertellen" (waarbij hij dus juist lette op wat op circuit gebeurde). Ben benieuwd of er nog andere zenders aanwezig zijn die ook iemand op bv de hoofdtribune hebben zitten om soortgelijk werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:55:
[...]

En ik meen mij ook beelden te herinneren die neerkomen op: coureur schiet van de baan af => marshal hangt vlag uit => auto komt pas in de muur. Waarbij de marshal dus binnen split second al de vlag uit heeft hangen. No way dat dat via race control gaat.
Vlaggen wel natuurlijk, ging specifiek over de led borden.

Maar ik ken best wat marshals die zowel F1 als andere klasses gevlagd hebben, wil het gerust navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Vlaggen wel natuurlijk, ging specifiek over de led borden.
Volgens mij staat er normaliter naast de paal met LED paneel al een "paneel" met 3, 4 knoppen voor geel / dubbel geel / blauw / rood. Dus de marshal zal het ook van daaruit bedienen, zoals ook uit het motorsport.com artikel blijkt met dat de marshal zicht moet hebben op "zijn" stuk circuit. Als vanuit race control wordt gezegd dat er geel moet zijn dan lijkt mij juist dat dat ook gewoon vanuit race control wordt aangestuurd en niet dat je daar iemand gaat neerzetten om alleen maar op de knop te duwen. Alhoewel ik me wel kan indenken dat beide gedaan wordt. Marshal die reageert op wat er op de baan gebeurt in de zin van iemand van de baan dan meteen geel. Maar dat vanuit race control / automatisch blauw / rood / VSC / SC etc wordt gedaan. Ook omdat blauw tegenwoordig altijd met nummer is. Dus dat de marshal ter plekke geel (& regen?) doet en de rest vanuit race control komt (al dan niet automatisch).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:49:
[...]

In Mexico was het probleem dat de borden en het dashboard niet werkte, maar er waren wel vlaggen die leidend zijn, dus straf.
Hier gaven de borden groen, daskboard weet ik niet en waren er wel vlaggen, dus geen straf.

Zie hier de FIA op haar best. :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Volgens mij staat er normaliter naast de paal met LED paneel al een "paneel" met 3, 4 knoppen voor geel / dubbel geel / blauw / rood. Dus de marshal zal het ook van daaruit bedienen, zoals ook uit het motorsport.com artikel blijkt met dat de marshal zicht moet hebben op "zijn" stuk circuit. Als vanuit race control wordt gezegd dat er geel moet zijn dan lijkt mij juist dat dat ook gewoon vanuit race control wordt aangestuurd en niet dat je daar iemand gaat neerzetten om alleen maar op de knop te duwen. Alhoewel ik me wel kan indenken dat beide gedaan wordt. Marshal die reageert op wat er op de baan gebeurt in de zin van iemand van de baan dan meteen geel. Maar dat vanuit race control / automatisch blauw / rood / VSC / SC etc wordt gedaan. Ook omdat blauw tegenwoordig altijd met nummer is. Dus dat de marshal ter plekke geel (& regen?) doet en de rest vanuit race control komt (al dan niet automatisch).
Race control kan op afstand schakelen met een override van de marshal op de baan als het nodig is?

Ik kan me ook voorstellen dat de marshals gewoon een zender op zak hebben om geel of dubbel-geel te kunnen callen als ze ver van het bord weg staan...

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 04-07-2020 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Nagevraagd; geel en blauw worden door de marshal gedaan. Wedstrijdleiding kan wel ingrijpen. Andere signalen dus idd direct vanuit de wedstrijdleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Nagevraagd; geel en blauw worden door de marshal gedaan. Wedstrijdleiding kan wel ingrijpen. Andere signalen dus idd direct vanuit de wedstrijdleiding.
En de bron is?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Een bekende van me (marshal, die veel vlagt - inclusief F1). Niet goed?

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 04-07-2020 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Banden. Tja, we gaan niemand vooraan op die softs zien. Op medium starten kan een aardig voordeel worden want Mercedes gaat denk ik meteen naar de harde band en uitrijden. Een vroege SC zou zeer ongunstig zijn voor iedereen die geen saaie optocht wil zien vooraan. :z
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w21D5BL.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En zowaar een onboard verschenen van Hamilton op het net.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:30:
[...]

Een bekende van me (die veel vlagt). Niet goed?
Om verwarring voor @Oekol te voorkomen:
TommyGun schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:02:
Maar ik ken best wat marshals die zowel F1 als andere klasses gevlagd hebben, wil het gerust navragen.
Het gaat dus niet over vlaggen bij de amateurvoetballers van het dorp :+

In ieder geval dus het "logische". Marshals beslissen zelf over wat ze ter plekke zien en waar onmiddellijk op gereageerd moet worden: geel dus (en evt. blauw dan bij FP & Q).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
[...]

[...]

In ieder geval dus het "logische". Marshals beslissen zelf over wat ze ter plekke zien en waar onmiddellijk op gereageerd moet worden: geel dus (en evt. blauw dan bij FP & Q).
Dus tja, tegenstrijdigheden ga je nooit helemaal voorkomen, hoe snel de wedstrijdleiding of een andere / de betreffende marshal ook ingrijpt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:

[Embed]
Je gaat je toch afvragen wie de grootste clowns zijn, Ferrari management of de stewards. Alsof ze deze beelden niet hebben en kunnen bekijken op hun gemak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:
[...]

[...]

Haha precies. Nee vroeg me 't meer af wie 't dan zou zijn. Een Marshall dus.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Embed]
Nog los van de vlaggen is het m.i. ook vreemd om gewoon door te blijven gassen als er iemand voor je neus af gaat. Weet jij veel of ie nog terug komt stuiteren. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Je gaat je toch afvragen wie de grootste clowns zijn, Ferrari management of de stewards. Alsof ze deze beelden niet hebben en kunnen bekijken op hun gemak...
Tjah, het zal me niet verbazen als er meer achter zit.

Verder pleit ik er al langer voor: die gele sectoren moeten gewoon langer zijn. Je kunt niet de meter nadat iemand in de grindbak zit, de vlaggen alweer op groen zetten. Je moet een tijd ruimte geven, zodat er ook geen onzekerheid is over of je wel of niet moet liften. Net als dat ze hier gewoon beter moeten aantonen dat ze liften. Wellicht zit er in de mini-sectoren nog wat meer detail, je weet het niet.

F1 heeft een voorbeeldfunctie. Tuurlijk kunnen ze wat meer aan dan de gemiddelde amateur, maar je geeft zo een slecht beeld. Dat je gewoon lekker door kunt gassen als er iemand naast de baan is. Dat moet toch niet kunnen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier nog wat meer interviews:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

En ook paddock pass:
https://www.formula1.com/..._Austrian_Grand_Prix.html

Al zie ik daar nog geen andere link voor

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik was bang dat we een beetje roestig zouden zijn na al die maanden zonder Formule 1, maar na een paar F1 uitzendingen zitten we er allemaal weer lekker in. Misschien dat we morgen wel een beetje spierpijn in de vingers hebben maar dat hebben we er maar wat graag voor over, toch? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch

[Embed]
Denk dat het (donker getinte blanke) mondkapje voor zijn ogen is geschoven en heeft die het net niet gezien. 🤔🤐
Pagina: 1 ... 20 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.