Dat zag en hoorde je ook. Hij was veel meer tevreden over de mediums over de radio. De softs vielen al weg tijdens een tweede run na twee afkoelronden. Tot op zekere hoogte denk ik dat de problemen in bocht 6 en 7 daar ook liggen. Ik denk dat zelfs Mercedes niet erg tevreden is over die softs en ze snel eraf zullen gaan. Dat gaat heel wat opties openen.
Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:27:
[...]
Ik zou je onder betere omstandigheden gelijk geven, maar ik denk gewoon dat het verschil te groot is, die Mercs rijden gewoon weg van de RB en als ze pitten, daarna pakken ze hem gewoon snel terug. Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Het jammere daarmee is dat ook gewoon het seizoen vrijwel meteen beslist is en Hamilton alweer een gratis titel kan meepakken. Natuurlijk is F1 altijd wel een sport geweest waarin de auto een zeer belangrijk onderdeel was, maar zo groot als de laatste paar jaar is het volgens mij nooit geweest (en telkens in het voordeel van hetzelfde team).
Mjah, ze zijn duidelijk het beste, vind het alleen jammer dat Hamilton de meeste creds krijgt, terwijl hij eigenlijk weinig speciaals doet (behalve z'n teamgenoot verslaan (nouja meestal dan)). Hoopte dat we dit jaar wat meer battles zouden zien, maar zie dat eigenlijk na deze kwalificatie alweer niet meer gebeuren. Ben misschien wat te negatief, maar dit hakt er bij mij wel enigszins hard in. Hoopte echt dat RB en/of Ferrari wat dichter bij zouden zijn gekomen, maar het tegenovergestelde lijkt waar te zijn.
Ik maak me dus niet zo'n zorgen. Ik zou eigenlijk nog eens een breakdown willen zien qua sub sectoren, maar ik zou niet verbaast zijn als het in de race niet zo'n groot verschil gaat zijn. Ik vermoed namelijk dat die softs echt miserabel gaan blijken te zijn en Mercedes niet echt een gat kan slaan. En als het dan echt beslist moet worden op wie het beste kan omgaan met Pirelli hun troep, tja dan ga ik niet klagen als het RBR is die het beter kan. Op mediums starten is een risico bij de start, maar daarna gaat het denk ik tellen.
En zelfs als het niet werkt. tja de Red Bull Ring is geen RBR circuit. Dat Max er tweemaal won is meer het falen van Mercedes in zowel 2018 als 2019 geweest. Het gaat om punten en ik zie niet in hoe het er niet minstens tweemaal 15 gaan worden voor Max. Albon gaat echt geen uitdaging zijn, McLaren of Racing Point denk ik ook niet en Ferrari is een grap. Als Bottas en Hamilton het dan uitvechten, dan zijn dertig punten gewoon goed voor een minder circuit.
In het algemeen dan.
-Racing Point viel me eigenlijk een beetje tegen. Een 2019 Mercedes botweg kopiëren blijkt dus ook niet alles te zijn.
-McLaren en zeker Norris gingen echt verdomd goed. Misschien heeft Renault dan eindelijk een beetje de aansluiting gevonden qua vermogen en combineert McLaren het met een goed chassis. Niet top twee waardig, maar goed. Sainz viel tegen.
-Bij Renault deelt Ricciardo meteen de eerste slag uit en het was een flinke ook.
-Alpha Tauri staat weer eens ergens onderaan het midden. Verder weinig meegekregen.
-Haas lijkt in serieuze problemen te zitten. Ze lijken aardig wat SF-90 gekopieerd te hebben en nu blijkt wel hoe zwak die auto eigenlijk was. Verder lijkt Haas een compleet gebrek aan eigen creatief talent te bezitten. Ze kunnen fouten al niet traceren of oplossen, maar als je dan een zwakke auto in concept gaat kopiëren, tja.
-Alfa Romeo/Sauber is gewoon een arm team. Het is niet goed, maar ook niet dramatisch.
-Williams is denk ik nog steeds net het slechtste team, maar ze hebben een enorme stap gemaakt. Latifi laat niks zien, maar Russel kan misschien eens wat laten zien.
En dan dat andere team, Ferrari...
Ik ben er heel erg verdeeld over.
- Voor Vettel is dit zwaar klote om zo waarschijnlijk je carrière te beëindigen, maar hij zag het waarschijnlijk al aankomen. Het volgende slachtoffer van Ferrari...
- Voor Leclerc ben ik wat gemengder omdat het nu wel overduidelijk is dat al zijn overwinningen en bijna alle poles dus niet legitiem verkregen zijn. De snelheid is verdampt en nu blijft een zeer matig chassis over zonder PU die het kan compenseren. Ze lijken behoorlijk hard getroffen te zijn wat me doet afvragen wat ze allemaal aan de FIA hebben moeten vertellen. Dat Leclerc ter compensatie van onverdiende overwinningen en poles, met deze zeepkist mag gaan rijden, een mooi staaltje karma.
- Voor de Ferrari fans, tja Next YearTM want dit gaat heel erg pijnlijk worden. Volgend jaar zo ook wel eens net zo dramatisch kunnen worden gezien de ontwikkelbeperkingen op gebied van PU, bevroren chassis en budgetbeperkingen. Ferrari kan er waarschijnlijk niet eens de helft meer tegenaan gooien van wat ze hebben geïnvesteerd in deze SF-1000.
Maar voor de leiding van Ferrari, oh de schadenfreude.
Wat verdienen dit stelletje hypocriete, incompetente en politieke achterbakse prutsers dit. Je hebt het grootste budget van de Formule 1. Je krijgt speciale betalingen van de FOM en dan kom je met dit aanzetten? Het manipuleren van de fuel flow sensor om je slechte SF-90 te compenseren, het ontkennen, de schimmige deal met de FIA en nu gaan ze keihard af. Vettel haalde Q3 niet eens op rauwe snelheid. Ze werden verslagen door McLaren en de Mercedes van vorig jaar. Hebben we nog niet gezien wat voor strategie ze nu weer zullen bedenken, en het verprutsen want Ferrari.
Het ergste is nog wel dat dit onherroepelijk gaat leiden tot nog meer politieke rotzooi waar ze nu aan Binotto zijn stoelpoten zullen gaan zagen. Nu ben ik niet onder de indruk van Binotto, maar dat is precies de verkeerde aanpak. Het moet eens kappen daar met het eindeloze geprutst en de ondermijning. Zeker nu de budgetten zo verlaagd zijn. Dat kan nog wel eens dramatisch gaan worden de komende jaren nu ze zelfs met het grootste budget niet eens meer een auto kunnen bouwen die het middenveld wel de baas is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.