[F1 2020] Race 1 GP van Oostenrijk Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste
Acties:
  • 131.877 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mercedes is voor nu de favoriet, maar ik acht Max niet bij voorbaat al kansloos. Eerst de race maar zien. De teneur snap ik wel. Afgelopen seizoen was de 2e helft van het seizoen buitengewoon vermakelijk en zaten Ferrari, Mercedes en RBR dichter bij elkaar. Dan hoop je dat de verschillen nu ook kleiner uitvallen na deze kwalificatie.

Nu is Ferrari duidelijk een stuk minder, maar MCLaren en Force India staan er weer een stuk beter voor. Het kan op andere vlakken zeker mooie gevechten opleveren en als Mercedes toch weg rijdt en de 1-2 pakt dan is dat maar zo.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 11:11

Taakbalk

weergeven

Chefbierrr schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:16:
Red bull langzamer dan vorig jaar?
Nee.

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

Max had gewoon een mindere kwali, toch p3 is prima!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Wat is eigenlijk de voor de top 10 te verwachten pit strategie voor morgen?

Soft-Medium danwel Medium-Soft? Of gaan we nog een harde band langs zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:33:
Mercedes is voor nu de favoriet, maar ik acht Max niet bij voorbaat al kansloos. Eerst de race maar zien. De teneur snap ik wel. Afgelopen seizoen was de 2e helft van het seizoen buitengewoon vermakelijk en zaten Ferrari, Mercedes en RBR dichter bij elkaar. Dan hoop je dat de verschillen nu ook kleiner uitvallen na deze kwalificatie.

Nu is Ferrari duidelijk een stuk minder, maar MCLaren en Force India staan er weer een stuk beter voor. Het kan op andere vlakken zeker mooie gevechten opleveren en als Mercedes toch weg rijdt en de 1-2 pakt dan is dat maar zo.
Maar de engine is nu frozen, het lijkt er naar mijn mening op dat Mercedes echt een grote stap heeft gemaakt met de motor en dus door de freeze niet meer in te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
gambieter schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:07:
Als Schumacher had gedaan wat Bottas net deed, dan was er geclaimd dat hij het expres deed ;)

[Aluhoedje off]

Interessant voor de strategie met VER op medium.
Was ook het eerste wat ik dacht. Op de onboard zie ik eerlijk gezegd ook niet wat er nu gebeurd. Als in: hij lijkt gewoon niet genoeg in te sturen of te snel op het gas te gaan waardoor de auto wijder gaat rijden. Ziet er voornamelijk erg knullig uit, maar geen echte fout / auto die iets geks doet. Lijkt dus een driver error en dus twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:36:
[...]

Maar de engine is nu frozen, het lijkt er naar mijn mening op dat Mercedes echt een grote stap heeft gemaakt met de motor.
Ja die staan uiteraard niet stil met hun ontwikkeling. Daarom weet je pas hoe het zit als de auto's op de baan rijden :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tomcat84 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:36:
Wat is eigenlijk de voor de top 10 te verwachten pit strategie voor morgen?

Soft-Medium danwel Medium-Soft? Of gaan we nog een harde band langs zien komen?
Volgens mij heeft vorig jaar iedereen de hard eronder gezet? Soft / medium => hard. Maar weet ik niet meer 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
rammes schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:35:
Max had gewoon een mindere kwali, toch p3 is prima!
Meer zat er ook niet in, de auto is in ieder geval voor de zaterdag nog lang niet snel genoeg. McLaren is zelfs een potentiële bedreiging voor de tweede startrij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:26
loekf2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:23:
Beetje onzin om eerst een interview op de baan te doen en dan nog eens binnen.

Of gaan we journo's in laten bellen via Zoom ?
Precies, ik had van de f1 iets slimmer verwacht. Gewoon de pits inrijden, en daarna de interviews afnemen met de mannen achter een deskje. Hopen dat ze hier nog wat in gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Als dat al een grote mond was dan wil ik niet weten wat naar die maatstaven een echte grote mond is. :P
Het was wat bijdehand maar een grote mond was het zeker niet.
Hij had hem ook dicht kunnen houden 👌
Als in, doen alsof zijn neus bloedde, zoals Hamilton dat deed 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
73 pagina’s en de Q is net voorbij.

I am so proud of this community :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:49:
73 pagina’s en de Q is net voorbij.

I am so proud of this community :D
Ik ga toch maar eens opzoeken hoeveel bv Frankrijk er vorig jaar had :+

Edit: 87, en hetzelfde voor Abu Dhabi (dat was zelfs incl. testdagen). Met in totaal 7 stuks die niet aan 100 pagina's komen.

Edit2: Oostenrijk overigens meeste, met 182 (excl. testdagen, maar dat zijn dan wel 8 dagen / 2 weken open, 225 pagina's aldaar).

[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 04-07-2020 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Een halve seconde op zo'n kort gas-rem rondje zonder heel veel ingewikkelde bochten is wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft Botas tijdens z'n snelle rondje veel aan z'n stuur gedast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:20
Franco10 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:53:
Een halve seconde op zo'n kort gas-rem rondje zonder heel veel ingewikkelde bochten is wel heel veel.
Ben ik het juist helemaal niet mee eens. Mercedes blinkt in de Q altijd uit op hun motorvermogen over één rondje. Dat springt er op dit circuit juist extra uit.

Ik denk dat het morgen allemaal wel mee valt. Verstappen heeft een aardige kans om mee te strijden om de winst verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

[YouTube: F1 2020 Austrian GP - Post-Qualifying Press Conference (1/2)]
(Part1) Als je hem op Youtube kijkt, zie je eronder nog de tijden staan van de vragen om snel te skippen

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2020 17:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Ik denk dat RBR is waar ze willen zijn.
de MERC´s kom je niet voorbij met hun partymodus
P3, afwijkende strategie vergeleken de rest.
en denk dat het qua racepace wel voor elkaar is.

We gaan het zien morgen!
het is warm, maar niet zo warm als vorig jaar.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Nou, eindelijk we gaan weer van start morgen. Hey, 1-2 voor Mercedes, daarna Max. Waar heb Ik dat eerder gezien. Ow, ja vorig jaar. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
vliegnerd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:04:
Super tof dat Max op geel start morgen. Maar een dikke 0.5 seconde op deze minibaan is wel erg teleurstellend.

Hoop op een toffe race!
Maak me daar eigenlijk niet zo druk om. Dat was 100% de volledige quali mode, door Mercedes nodig geacht omdat Verstappen wel heel dichtbij kwam.

Morgen in de race liggen ze weer veel dichter bij elkaar en kan Verstappen z'n mediums mooi uitbuiten. De Mercedessen zullen wel weer met een iets agressievere stand starten (doen ze altijd). Niet erg, zolang Verstappen P3 vast weet te houden in de eerste 5 ronden gaat hij ze pakken.

Deed Ferrari nog mee trouwens :+ ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01

v8power67

Psn: Mausosaurus

Is er meer bekend waarom ferrari zover achter rijden ? Zag er niet echt goed uit !
Verder mercs zijn wel weer a league on their own! Blijft bizar hoeveel hun uit hun hok persen!
Hopen op leuke race morgen echt mega zin in!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:52
Als ik kijk naar de verschillen van RBR t.o.v. Mercedes en de verschillen van McLaren, Renault en RPI t.o.v. Mercedes, denk ik niet dat Mercedes zo goed is geweest in doorontwikkelen, maar heeft RBR de bal op dat vlak enigszins laten liggen t.o.v. de concurrentie (m.u.v. Ferrari ;) ). Het gat van RBR naar Mercedes is groter dan het gat naar het middenveld.

[ Voor 11% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 04-07-2020 17:23 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

v8power67 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:22:
Is er meer bekend waarom ferrari zover achter rijden ? Zag er niet echt goed uit !
Verder mercs zijn wel weer a league on their own! Blijft bizar hoeveel hun uit hun hok persen!
Hopen op leuke race morgen echt mega zin in!
Schijnbaar was de hele motor, tot op het laatste moertje “niet in orde”. Voor verdere informatie moet je naar het hoofdkantoor van de FIA, de eerste lift aan je linkerkant pakken en naar -3 gaan. In de hal waar je dan uitkomt pak je de 2e rechts en daar zie je een kast. In die kast vindt je op de onderste plank een grote pot met daarop een sticker: “cover up”. Daar staan de overige details...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:58
alexbl69 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Maak me daar eigenlijk niet zo druk om. Dat was 100% de volledige quali mode, door Mercedes nodig geacht omdat Verstappen wel heel dichtbij kwam.

Morgen in de race liggen ze weer veel dichter bij elkaar en kan Verstappen z'n mediums mooi uitbuiten. De Mercedessen zullen wel weer met een iets agressievere stand starten (doen ze altijd). Niet erg, zolang Verstappen P3 vast weet te houden in de eerste 5 ronden gaat hij ze pakken.

Deed Ferrari nog mee trouwens :+ ?
Heel dichtbij kwam? In de pitbox ofzo of uh... in welk universum was dat? Zou graag een ticket willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Hij had hem ook dicht kunnen houden 👌
Als in, doen alsof zijn neus bloedde, zoals Hamilton dat deed 👍
Had gekund maar dat is ook de reden waarom ik Max zo waardeer, hij is altijd eerlijk en oprecht in zijn antwoorden. Je zult hem niet gauw op een leugen betrappen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:01
Het enige waar de Mercedessen imho slecht in zijn, is racen. Als ze niet 1-2 liggen hebben ze het moeilijk.

Maarja, met zo'n kwalificatie.... Dan hoef je niet te "racen". Enkel je rondjes te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
Waah schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:33:
Het enige waar de Mercedessen imho slecht in zijn, is racen. Als ze niet 1-2 liggen hebben ze het moeilijk.

Maarja, met zo'n kwalificatie.... Dan hoef je niet te "racen". Enkel je rondjes te rijden.
Inderdaad, de Mercedes rijdt het beste in "schone" lucht, dus niemand voor zich hebben. Daar zijn ze volgens mij ook een beetje op afgesteld. Is in eerdere races al gebleken, dat als ze achter andere auto's rijden ze een stuk minder leveren.
En de Mercedes heeft op het circuit in Oostenrijk vaak last van koelingsproblemen en de wat ijlere lucht als ik het goed heb. Ook in Mexico is dat het geval omdat dat circuit ook hoger gelegen is.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Ik denk dat Max nog wel wat sneller had gekund, maar niet sneller dan de Mercedessen. Zijn positie was hetzelfde gebleven en dat ie (misschien) op een tiende de Mercs was genaderd was alleen leuk voor de bühne geweest.

Daarbij, (zoals ik Olav ook IMHO terecht hoorde opmerken) met het verschil in strategie (mediums vs. soft) zou het voor Max toch moeilijk worden om ze voor te blijven met inhaalacties en kans op schade alom. Zolang hij ze bij kan houden in de beginfase komt het wel goed :Y)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Max moet morgen goed uitkijken voor norris, dat hij niet gepakt wordt door norris.. met zn rode band (norris)

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toch heeft Red Bull vorig jaar ook die medium-start strategie geprobeerd en dat faalde ook bijna elke keer wel. Gaf ze eerder een handicap (vooral bij de start) dan dat het ze wat opleverde.

Gezien de verschillen momenteel, zal het me niet verbazen als Max bij ronde 5 al iets van 6e ligt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Morgen weer het Spaanse scenario: HAM die BOT van de baan afrost en Max eindigend op P1 :+

Zonder gekheid: een halve seconde is natuurlijk niet weinig, maar zoals anderen al terecht opmerkten schroeft Mercedes de motoren volledig open in de kwalificaties. Ik heb ook het idee dat RBR meer kan.
Max start op geel, rondje of 25 en dan over naar hard en uitrijden... Ben heel benieuwd!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nickrsd schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:45:
Max moet morgen goed uitkijken voor norris, dat hij niet gepakt wordt door norris.. met zn rode band (norris)
Lando Norris? ;)
Dat wordt volgend jaar nog wat, als daar een Mercedes PU in komt te liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Apache4u op 04-07-2020 17:49 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:25:
Max was niet blij met de balans in de wagen.
Dat zag en hoorde je ook. Hij was veel meer tevreden over de mediums over de radio. De softs vielen al weg tijdens een tweede run na twee afkoelronden. Tot op zekere hoogte denk ik dat de problemen in bocht 6 en 7 daar ook liggen. Ik denk dat zelfs Mercedes niet erg tevreden is over die softs en ze snel eraf zullen gaan. Dat gaat heel wat opties openen.
Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Ik zou je onder betere omstandigheden gelijk geven, maar ik denk gewoon dat het verschil te groot is, die Mercs rijden gewoon weg van de RB en als ze pitten, daarna pakken ze hem gewoon snel terug. Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Het jammere daarmee is dat ook gewoon het seizoen vrijwel meteen beslist is en Hamilton alweer een gratis titel kan meepakken. Natuurlijk is F1 altijd wel een sport geweest waarin de auto een zeer belangrijk onderdeel was, maar zo groot als de laatste paar jaar is het volgens mij nooit geweest (en telkens in het voordeel van hetzelfde team).

Mjah, ze zijn duidelijk het beste, vind het alleen jammer dat Hamilton de meeste creds krijgt, terwijl hij eigenlijk weinig speciaals doet (behalve z'n teamgenoot verslaan (nouja meestal dan)). Hoopte dat we dit jaar wat meer battles zouden zien, maar zie dat eigenlijk na deze kwalificatie alweer niet meer gebeuren. Ben misschien wat te negatief, maar dit hakt er bij mij wel enigszins hard in. Hoopte echt dat RB en/of Ferrari wat dichter bij zouden zijn gekomen, maar het tegenovergestelde lijkt waar te zijn.
Ik maak me dus niet zo'n zorgen. Ik zou eigenlijk nog eens een breakdown willen zien qua sub sectoren, maar ik zou niet verbaast zijn als het in de race niet zo'n groot verschil gaat zijn. Ik vermoed namelijk dat die softs echt miserabel gaan blijken te zijn en Mercedes niet echt een gat kan slaan. En als het dan echt beslist moet worden op wie het beste kan omgaan met Pirelli hun troep, tja dan ga ik niet klagen als het RBR is die het beter kan. Op mediums starten is een risico bij de start, maar daarna gaat het denk ik tellen.

En zelfs als het niet werkt. tja de Red Bull Ring is geen RBR circuit. Dat Max er tweemaal won is meer het falen van Mercedes in zowel 2018 als 2019 geweest. Het gaat om punten en ik zie niet in hoe het er niet minstens tweemaal 15 gaan worden voor Max. Albon gaat echt geen uitdaging zijn, McLaren of Racing Point denk ik ook niet en Ferrari is een grap. Als Bottas en Hamilton het dan uitvechten, dan zijn dertig punten gewoon goed voor een minder circuit.

In het algemeen dan.
-Racing Point viel me eigenlijk een beetje tegen. Een 2019 Mercedes botweg kopiëren blijkt dus ook niet alles te zijn.
-McLaren en zeker Norris gingen echt verdomd goed. Misschien heeft Renault dan eindelijk een beetje de aansluiting gevonden qua vermogen en combineert McLaren het met een goed chassis. Niet top twee waardig, maar goed. Sainz viel tegen.
-Bij Renault deelt Ricciardo meteen de eerste slag uit en het was een flinke ook.
-Alpha Tauri staat weer eens ergens onderaan het midden. Verder weinig meegekregen.
-Haas lijkt in serieuze problemen te zitten. Ze lijken aardig wat SF-90 gekopieerd te hebben en nu blijkt wel hoe zwak die auto eigenlijk was. Verder lijkt Haas een compleet gebrek aan eigen creatief talent te bezitten. Ze kunnen fouten al niet traceren of oplossen, maar als je dan een zwakke auto in concept gaat kopiëren, tja.
-Alfa Romeo/Sauber is gewoon een arm team. Het is niet goed, maar ook niet dramatisch.
-Williams is denk ik nog steeds net het slechtste team, maar ze hebben een enorme stap gemaakt. Latifi laat niks zien, maar Russel kan misschien eens wat laten zien.

En dan dat andere team, Ferrari...
Ik ben er heel erg verdeeld over.
  • Voor Vettel is dit zwaar klote om zo waarschijnlijk je carrière te beëindigen, maar hij zag het waarschijnlijk al aankomen. Het volgende slachtoffer van Ferrari...
  • Voor Leclerc ben ik wat gemengder omdat het nu wel overduidelijk is dat al zijn overwinningen en bijna alle poles dus niet legitiem verkregen zijn. De snelheid is verdampt en nu blijft een zeer matig chassis over zonder PU die het kan compenseren. Ze lijken behoorlijk hard getroffen te zijn wat me doet afvragen wat ze allemaal aan de FIA hebben moeten vertellen. Dat Leclerc ter compensatie van onverdiende overwinningen en poles, met deze zeepkist mag gaan rijden, een mooi staaltje karma.
  • Voor de Ferrari fans, tja Next YearTM want dit gaat heel erg pijnlijk worden. Volgend jaar zo ook wel eens net zo dramatisch kunnen worden gezien de ontwikkelbeperkingen op gebied van PU, bevroren chassis en budgetbeperkingen. Ferrari kan er waarschijnlijk niet eens de helft meer tegenaan gooien van wat ze hebben geïnvesteerd in deze SF-1000.
Maar voor de leiding van Ferrari, oh de schadenfreude. _O-
Wat verdienen dit stelletje hypocriete, incompetente en politieke achterbakse prutsers dit. Je hebt het grootste budget van de Formule 1. Je krijgt speciale betalingen van de FOM en dan kom je met dit aanzetten? Het manipuleren van de fuel flow sensor om je slechte SF-90 te compenseren, het ontkennen, de schimmige deal met de FIA en nu gaan ze keihard af. Vettel haalde Q3 niet eens op rauwe snelheid. Ze werden verslagen door McLaren en de Mercedes van vorig jaar. Hebben we nog niet gezien wat voor strategie ze nu weer zullen bedenken, en het verprutsen want Ferrari.

Het ergste is nog wel dat dit onherroepelijk gaat leiden tot nog meer politieke rotzooi waar ze nu aan Binotto zijn stoelpoten zullen gaan zagen. Nu ben ik niet onder de indruk van Binotto, maar dat is precies de verkeerde aanpak. Het moet eens kappen daar met het eindeloze geprutst en de ondermijning. Zeker nu de budgetten zo verlaagd zijn. Dat kan nog wel eens dramatisch gaan worden de komende jaren nu ze zelfs met het grootste budget niet eens meer een auto kunnen bouwen die het middenveld wel de baas is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Max als enige op medium morgen, eens kijken wat dat voor een verschil maakt. Hij hoeft de Mercedessen maar te volgen en bij de eerste stop erover om het verschil te maken. (En ben benieuwd of Hamilton Bottas makkelijk kan verslaan of dat die nu voor zijn plek gaat knokken)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het trouwens wel grappig, de hele media ging over de strijd tussen Hamilton en Verstappen en dan staat Bottas hier toch maar weer mooi op pole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:47:
[...]

-Racing Point viel me eigenlijk een beetje tegen. Een 2019 Mercedes botweg kopiëren blijkt dus ook niet alles te zijn.elfs met het grootste budget niet eens meer een auto kunnen bouwen die het middenveld wel de baas is.

[...]
Ze vielen vooral in Q3 erg tegen. Waar andere teams nog redelijk progressie maakten was dit bij RP niet. Sterker nog, Stroll was langzamer in Q3 dan Q2. Zit dus nog wel wat marge daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik heb wel wat medelijden met Ferrari maar het lijkt nu wel overduidelijk dat er iets niet klopte met de motor vorig jaar. Imo kan de FIA het nu echt niet meer maken om dat niet vrij te geven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oh en sorry, maar ik kan dit niet laten.

Carlos Sainz is werkelijk de nieuwe Alonso. Via Renault en McLaren bij Ferrari terecht gekomen net als Ferrari klaar lijkt te staan om te imploderen.

De vraag is dus of Sainz de boel kan ontbinden, dus kan hij Carlos Unsainz worden. :>

* DaniëlWW2 gaat snel weg.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
LoeWn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Ze vielen vooral in Q3 erg tegen. Waar andere teams nog redelijk progressie maakten was dit bij RP niet. Sterker nog, Stroll was langzamer in Q3 dan Q2. Zit dus nog wel wat marge daar.
Daar hebben de coureurs dus een beetje laten liggen, en weet niemand of ze bij RP ook de partymode+ software hebben mee gekocht. Ik verwacht stiekem wel dat ze morgen in de race vrij sterk zullen zijn.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Ik maak me dus niet zo'n zorgen. Ik zou eigenlijk nog eens een breakdown willen zien qua sub sectoren, maar ik zou niet verbaast zijn als het in de race niet zo'n groot verschil gaat zijn. Ik vermoed namelijk dat die softs echt miserabel gaan blijken te zijn en Mercedes niet echt een gat kan slaan. En als het dan echt beslist moet worden op wie het beste kan omgaan met Pirelli hun troep, tja dan ga ik niet klagen als het RBR is die het beter kan. Op mediums starten is een risico bij de start, maar daarna gaat het denk ik tellen.

En zelfs als het niet werkt. tja de Red Bull Ring is geen RBR circuit. Dat Max er tweemaal won is meer het falen van Mercedes in zowel 2018 als 2019 geweest. Het gaat om punten en ik zie niet in hoe het er niet minstens tweemaal 15 gaan worden voor Max. Albon gaat echt geen uitdaging zijn, McLaren of Racing Point denk ik ook niet en Ferrari is een grap. Als Bottas en Hamilton het dan uitvechten, dan zijn dertig punten gewoon goed voor een minder circuit.
Het is wat mij betreft moeilijk in te schatten hoe zeer het een Merc circuit is of niet, ze zijn in kwali iig normaal gesproken het snelste. Het verschil is dit jaar echter wel heel groot. Dat Max twee keer won was idd niet aan zijn kwali-pace te danken, meer aan het falen van Merc. Ik zie echter niet in hoe je twee keer een derde plek als een goed iets kan zien op een circuit waar je normaal gesproken wel de punten pakt.

Ik weet ook niet of je de rest van de kalender hebt gezien, maar ik heb daar weinig betere circuits gezien voor RBR (vooralsnog). Als het ergens moet gebeuren, dan lijkt het me wel dit circuit, met twee derde plaatsen loop je al zoveel achter, dat ga je niet meer inlopen in de rest van het kampioenschap, die uitspraak durf ik wel aan.

Het is mooi voor RBR dat ze op een paar circuits sneller zijn, maar het idee is juist dat ze dit keer niet voor de 2e plek gaan (nouja, als ze een ok 2e rijder hadden gehad iig), maar dat ze gaan winnen. Met twee derde plaatsen hier ga je daar niet komen. Dan ga je gewoon weer naar nummer twee. Niks mis mee en een mooie prestatie, maar dan doe je gewoon niet mee voor het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:48:
Ik vind het trouwens wel grappig, de hele media ging over de strijd tussen Hamilton en Verstappen en dan staat Bottas hier toch maar weer mooi op pole.
Met zijn Q speed is ook niets mis, zijn race pace moet degelijker en constanter worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
LoeWn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Misschien, maar ik denk dat er voor RBR ook wel wat marge zit. Zonder de problemen in bocht 6 en 7, zit RBR denk ik ook dichterbij dan ze nu lijken te zijn.
Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Het is wat mij betreft moeilijk in te schatten hoe zeer het een Merc circuit is of niet, ze zijn in kwali iig normaal gesproken het snelste. Het verschil is dit jaar echter wel heel groot. Dat Max twee keer won was idd niet aan zijn kwali-pace te danken, meer aan het falen van Merc. Ik zie echter niet in hoe je twee keer een derde plek als een goed iets kan zien op een circuit waar je normaal gesproken wel de punten pakt.
In kwalificatie is zo ongeveer elk circuit een Mercedes circuit. Dat is dus niks nieuws. Het is meer dat dit een vermogen circuit is met een paar erg langzame bochten en dat is niet RBR terrein. Daar leek het ook mis te zijn gegaan vandaag, en dan ook alleen in Q3. Daarom ga ik het nog niet afschrijven.
Ik weet ook niet of je de rest van de kalender hebt gezien, maar ik heb daar weinig betere circuits gezien voor RBR (vooralsnog). Als het ergens moet gebeuren, dan lijkt het me wel dit circuit, met twee derde plaatsen loop je al zoveel achter, dat ga je niet meer inlopen in de rest van het kampioenschap, die uitspraak durf ik wel aan.
Aangezien ik de topics al heb gemaakt, heb ik de kalender wel gezien ja. :P
Ik denk dat Silverstone, Hongarije, Spa en Monza eigenlijk helemaal niet zo slecht zullen zijn. Ik denk dat het verschil meer zit in de soft banden en RBR die wat meer moeite lijkt te hebben met afstellingen en die banden goed krijgen. Verder lijkt niemand echt een bedreiging te zijn voor Max om P3 te kwalificeren, zo ongeveer elke race. Als je dan kan toeslaan in de race terwijl de Mercedessen elkaar afwisselen, dan doe je mee.

Laatste is dat we over een week weer een kwalificatie hebben. Wie weet vogelt RBR het ondertussen wel uit qua setup en is Max volgende week al heel wat dichterbij in Q3.
Het is mooi voor RBR dat ze op sommige circuits sneller zijn, maar het idee is juist dat ze dit keer niet voor de 2e plek gaan (nouja, als ze een ok 2e rijder hadden gehad iig), maar dat ze gaan winnen. Met twee derde plaatsen hier ga je daar niet komen. Dan ga je gewoon weer naar nummer twee. Niks mis mee en een mooie prestatie, maar dan doe je gewoon niet mee voor het kampioenschap.
Tweede plek is al beter dan derde hoor. :P
Maar er speelt veel meer mee dan kwalificatie. RBR heeft een uitstekend strategieteam en wederom hebben we dat gezien want Max start op mediums. Als ze de pitstops op niveau hebben gehouden is dat ook al snel 0,5s winst en ik denk dat qua racepace die RB16 niet zomaar zal tegenvallen, zeker niet met Max achter het stuur.

ik ga dus gewoon rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als er een team is dat Mercedes kan verslaan in de race door een kwalificatienadeel om te zetten met betere strategie, dan lijkt me dat het RBR is. En als het echt niet wil, tja minstens 30 punten is niet verkeerd als zowel Bottas als Hamilton er eentje wint. Staan ze beiden op 43 en Max op 30. Potentieel nog 32 als Max de snelste ronden pakt. Dat is geen groot verlies. Verder kan Max er altijd een van de twee pakken. Dat heeft die al zo vaak gedaan.

[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-07-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

Pietervs schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:47:
Morgen weer het Spaanse scenario: HAM die BOT van de baan afrost en Max eindigend op P1 :+

Zonder gekheid: een halve seconde is natuurlijk niet weinig, maar zoals anderen al terecht opmerkten schroeft Mercedes de motoren volledig open in de kwalificaties. Ik heb ook het idee dat RBR meer kan.
Max start op geel, rondje of 25 en dan over naar hard en uitrijden... Ben heel benieuwd!
2e helft vorig seizoen schroefde Honda en Mercedes ook de motoren open en toen deed RBR nog eens mee voor Pole. Het gat leek toen ook in de Q echt gedicht. Dat had men nu ook verwacht op deze baan en heel eerlijk is 0,5s dan gewoon enorm teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Met zijn Q speed is ook niets mis, zijn race pace moet degelijker en constanter worden.
Dat geldt ook wel voor zijn Q speed though. Over een heel seizoen zie ik hem niet Hamilton beaten. Hij heeft altijd een paar piekmomentjes die afgewisseld worden met een hoop minder goede (snelle) momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Mogelijk dat hij in de "Rosberg" mode is gekropen. Alles op alles zetten en nu de P1 pakken. Hij heeft op alle fronten het nadeel, want het hele team is om Hamilton gebouwd, dat had Rosberg ook, die heeft op eigen houtje toen het kampioenschap binnen gehaald.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

HAM naar de stewards.. als ze consistent zijn 3 gridplaatsen terug? (VER in Mexico vorig jaar)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max, jij noob. :P
https://www.instagram.com/p/CCOZBDxhlgY/?igshid=qg5fm0kxop0
Ging bijna de pitstraat in.

Oh en hallo, wat is dit. :*)

Ja, hoe ging dat ook alweer in Mexico in 2019. })

https://www.racefans.net/...lag-when-bottas-went-off/

edit: Daarnaast komt nog de baan verlaten. Dat is een dubbel. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bl7hswh77v851.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-07-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ik verneem op verstappen forum dat SKY iets moet hebben besproken en laten zien waar mercedes het DAS systeem gebruikt tijdens de out laps om de banden sneller op temperatuur te krijgen?! ... iemand dit daadwerkelijk gezien op SKY ... heeft mercedes het deze qualy daadwerkelijk gebruikt? of is dit maar een rumour?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

powah33 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:18:
Ik verneem op verstappen forum dat SKY iets moet hebben besproken en laten zien waar mercedes het DAS systeem gebruikt tijdens de out laps om de banden sneller op temperatuur te krijgen?! ... iemand dit daadwerkelijk gezien op SKY ... heeft mercedes het deze qualy daadwerkelijk gebruikt? of is dit maar een rumour?
Bij de Ziggo nabeschouwing zei Kamphues dat ze het alleen op de outlap hadden gebruikt om temp in de banden te krijgen, niet in de daadwerkelijke hotlap.

Kwam deze nog tegen, Vettel over zijn nieuwe Ferrari na de qualy van vandaag :P

[ Voor 13% gewijzigd door kevlar01 op 04-07-2020 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:18:
Het is bij Ziggo (nabeschouwing?) in beeld geweest dacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVrtesT6AU5igPq8rzncU9olHKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tzmnWXstylv47I1zoJBg1TOq.jpg?f=user_large

Sorry deze kon ik niet laten :+
Hou wel van jullie Ferrari fans hoor <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
kevlar01 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:20:
[...]

Bij de Ziggo nabeschouwing zei Kamphues dat ze het alleen op de outlap hadden gebruikt om temp in de banden te krijgen, niet in de daadwerkelijke hotlap.
Ok thx ... hiero ook ziggo maar had dat niet mee gekregen.
Benieuwd of ze het morgen in de race veel gaan gebruiken .... zou toch wat zijn als de hoofd reden van DAS is om de banden veel sneller en warmer te krijgen, dan wat normaal mogelijk is onder normale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Luxicon schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:04:
Al ben ik benieuwd in hoeverre het Mercedes stuur systeem hier invloed op heeft.
Geen volgens mij: is niet gebruikt denk ik? Zou ook nieuwe protesten opleveren ivm parc fermé regels.
kevlar01 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:20:
[...]

Interessant! Dat zou dan een nieuw protest kunnen opleveren?

[ Voor 36% gewijzigd door ATS op 04-07-2020 18:45 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr-L-BGSsy5k5JifwR4IvNAwIMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqJW1hPTW6IKqwW6pS8yDb5o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Dat zag en hoorde je ook. Hij was veel meer tevreden over de mediums over de radio. De softs vielen al weg tijdens een tweede run na twee afkoelronden. Tot op zekere hoogte denk ik dat de problemen in bocht 6 en 7 daar ook liggen. Ik denk dat zelfs Mercedes niet erg tevreden is over die softs en ze snel eraf zullen gaan. Dat gaat heel wat opties openen.

[...]

In het algemeen dan.
-Racing Point viel me eigenlijk een beetje tegen. Een 2019 Mercedes botweg kopiëren blijkt dus ook niet alles te zijn.
-McLaren en zeker Norris gingen echt verdomd goed. Misschien heeft Renault dan eindelijk een beetje de aansluiting gevonden qua vermogen en combineert McLaren het met een goed chassis. Niet top twee waardig, maar goed. Sainz viel tegen.
-Bij Renault deelt Ricciardo meteen de eerste slag uit en het was een flinke ook.
-Alpha Tauri staat weer eens ergens onderaan het midden. Verder weinig meegekregen.
-Haas lijkt in serieuze problemen te zitten. Ze lijken aardig wat SF-90 gekopieerd te hebben en nu blijkt wel hoe zwak die auto eigenlijk was. Verder lijkt Haas een compleet gebrek aan eigen creatief talent te bezitten. Ze kunnen fouten al niet traceren of oplossen, maar als je dan een zwakke auto in concept gaat kopiëren, tja.
-Alfa Romeo/Sauber is gewoon een arm team. Het is niet goed, maar ook niet dramatisch.
-Williams is denk ik nog steeds net het slechtste team, maar ze hebben een enorme stap gemaakt. Latifi laat niks zien, maar Russel kan misschien eens wat laten zien.

En dan dat andere team, Ferrari...
Ik ben er heel erg verdeeld over.
  • Voor Vettel is dit zwaar klote om zo waarschijnlijk je carrière te beëindigen, maar hij zag het waarschijnlijk al aankomen. Het volgende slachtoffer van Ferrari...
  • Voor Leclerc ben ik wat gemengder omdat het nu wel overduidelijk is dat al zijn overwinningen en bijna alle poles dus niet legitiem verkregen zijn. De snelheid is verdampt en nu blijft een zeer matig chassis over zonder PU die het kan compenseren. Ze lijken behoorlijk hard getroffen te zijn wat me doet afvragen wat ze allemaal aan de FIA hebben moeten vertellen. Dat Leclerc ter compensatie van onverdiende overwinningen en poles, met deze zeepkist mag gaan rijden, een mooi staaltje karma.
  • Voor de Ferrari fans, tja Next YearTM want dit gaat heel erg pijnlijk worden. Volgend jaar zo ook wel eens net zo dramatisch kunnen worden gezien de ontwikkelbeperkingen op gebied van PU, bevroren chassis en budgetbeperkingen. Ferrari kan er waarschijnlijk niet eens de helft meer tegenaan gooien van wat ze hebben geïnvesteerd in deze SF-1000.
Maar voor de leiding van Ferrari, oh de schadenfreude. _O-
Wat verdienen dit stelletje hypocriete, incompetente en politieke achterbakse prutsers dit. Je hebt het grootste budget van de Formule 1. Je krijgt speciale betalingen van de FOM en dan kom je met dit aanzetten? Het manipuleren van de fuel flow sensor om je slechte SF-90 te compenseren, het ontkennen, de schimmige deal met de FIA en nu gaan ze keihard af. Vettel haalde Q3 niet eens op rauwe snelheid. Ze werden verslagen door McLaren en de Mercedes van vorig jaar. Hebben we nog niet gezien wat voor strategie ze nu weer zullen bedenken, en het verprutsen want Ferrari.

Het ergste is nog wel dat dit onherroepelijk gaat leiden tot nog meer politieke rotzooi waar ze nu aan Binotto zijn stoelpoten zullen gaan zagen. Nu ben ik niet onder de indruk van Binotto, maar dat is precies de verkeerde aanpak. Het moet eens kappen daar met het eindeloze geprutst en de ondermijning. Zeker nu de budgetten zo verlaagd zijn. Dat kan nog wel eens dramatisch gaan worden de komende jaren nu ze zelfs met het grootste budget niet eens meer een auto kunnen bouwen die het middenveld wel de baas is.
Het grote dilemma. Sinds jongs af aan groot fan van Ferrari straatauto's. Weinig meer aansprekend dan dat. De Magnum Ferrari. De Miami Vice Ferrari. En vele andere modellen. Rauw, gepassioneerd.

Dan de F1: de slangenkuil, en ondanks de financiele bevoordeling nog het bedrog nodig hebben. Hoeveel overwinningen en plekken heeft Ferrari met haar bedrog bijvoorbeeld vorig jaar binnen gesleept ten koste van anderen. :r

DAS vind ik helemaal niks. Een joke dat getrek aan dat stuur, maar je kan wel respect hebben voor de creativiteit en innovatie. Voor F1 Ferrari is respect helaas erg moeilijk op te brengen.

Revenge is a dish served cold.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Misschien, maar ik denk dat er voor RBR ook wel wat marge zit. Zonder de problemen in bocht 6 en 7, zit RBR denk ik ook dichterbij dan ze nu lijken te zijn.

[...]

In kwalificatie is zo ongeveer elk circuit een Mercedes circuit. Dat is dus niks nieuws. Het is meer dat dit een vermogen circuit is met een paar erg langzame bochten en dat is niet RBR terrein. Daar leek het ook mis te zijn gegaan vandaag, en dan ook alleen in Q3. Daarom ga ik het nog niet afschrijven.

[...]

Aangezien ik de topics al heb gemaakt, heb ik de kalender wel gezien ja. :P
Ik denk dat Silverstone, Hongarije, Spa en Monza eigenlijk helemaal niet zo slecht zullen zijn. Ik denk dat het verschil meer zit in de soft banden en RBR die wat meer moeite lijkt te hebben met afstellingen en die banden goed krijgen. Verder lijkt niemand echt een bedreiging te zijn voor Max om P3 te kwalificeren, zo ongeveer elke race. Als je dan kan toeslaan in de race terwijl de Mercedessen elkaar afwisselen, dan doe je mee.

Laatste is dat we over een week weer een kwalificatie hebben. Wie weet vogelt RBR het ondertussen wel uit qua setup en is Max volgende week al heel wat dichterbij in Q3.

[...]

Tweede plek is al beter dan derde hoor. :P
Maar er speelt veel meer mee dan kwalificatie. RBR heeft een uitstekend strategieteam en wederom hebben we dat gezien want Max start op mediums. Als ze de pitstops op niveau hebben gehouden is dat ook al snel 0,5s winst en ik denk dat qua racepace die RB16 niet zomaar zal tegenvallen, zeker niet met Max achter het stuur.

ik ga dus gewoon rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als er een team is dat Mercedes kan verslaan in de race door een kwalificatienadeel om te zetten met betere strategie, dan lijkt me dat het RBR is. En als het echt niet wil, tja minstens 30 punten is niet verkeerd als zowel Bottas als Hamilton er eentje wint. Staan ze beiden op 43 en Max op 30. Potentieel nog 32 als Max de snelste ronden pakt. Dat is geen groot verlies. Verder kan Max er altijd een van de twee pakken. Dat heeft die al zo vaak gedaan.
Yea, tweede/derde daarom ook die opmerking over de 2e rijder, maar ik zie het niet zo positief in. Daarnaast ga jij uit van een best case scenario voor RBR en dat is al onwaarschijnlijk imo. Ik bedoel, ja, als alles helemaal meezit, dan zou het misschien kunnen, maar zelfs alleen dan als alles helemaal meezit. Ik zie dat niet gebeuren en dat laat Mercedes ook niet gebeuren.

Je kan zeggen dat het strategische team van RBR alles voor elkaar heeft, maar als je een seizoen lang gewoon langzamer bent, dan ga je dat met strategie niet goedmaken. Dan moet je iig dicht op elkaar zitten. En dat lijkt nu iig niet het geval te zijn. Maar zoals eerder aangegeven, misschien ben ik te negatief, we gaan het morgen zien. Als Max morgen in de race mee kan komen en Merc het niet op z'n sloffen wint dan wil ik het nog wel een kans geven.

Als Merc morgen echter eenvoudig wint, dan is dat wat mij betreft einde seizoen wat betreft kampioenschap. Die andere banen liggen RBR ook niet echt. Niet meer dan Oostenrijk iig. Misschien Hongarije, maar ook daar zijn ze niet zoveel sterker. Er kunnen wellicht later nog wat banen bijkomen die RBR wel liggen, maar dan lig je al zoveel achter, die paar overwinningen gaan dan ook niet helpen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Wat een negativiteit hier :X Max is op een compound harder wat trager dan het team dat in kwalificatie altijd als een beest rijdt. Nou nou... Sowieso zie ik Verstappen liever niet op pole starten. Als er één coureur alles op alles zet om te winnen is hij het wel en dan krijg je vanaf pole een minder leuke race te zien imo. Dus laat 'm maar vanaf P3 starten, of nog verder naar achter. Laat er maar wat actie zijn en leg het vuur maar aan de schenen van Mercedes. Ook leuk dat het middenveld nu dichter bij de top lijkt te zitten met wat diversere teams. Nog meer actie in het verschiet! oOo

Ik heb in ieder geval zin in morgen. Hopelijk wat mooie inhaalacties, wat duw en trekwerk en wat gave strategieën :7

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

SomerenV schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:43:
Wat een negativiteit hier :X Max is op een compound harder wat trager dan het team dat in kwalificatie altijd als een beest rijdt.
Ik deel je emotie, maar hij is op dezelfde compound een halve seconde langzamer dan pole; hij reed Q3 gewoon op rood, net als iedereen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dido schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Ik deel je emotie, maar hij is op dezelfde compound een halve seconde langzamer dan pole; hij reed Q3 gewoon op rood, net als iedereen.
Ik heb de kwali niet gezien dus heb dat gemist. Maar dan nog blijf ik bij m'n statement. Mercedes is in kwali bijna altijd sneller, zelfs op banen waar ze minder kans hebben in de race zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Max wint hem morgen gewoon joh, niet druk om maken ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:01
SomerenV schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:47:
[...]

Ik heb de kwali niet gezien dus heb dat gemist. Maar dan nog blijf ik bij m'n statement. Mercedes is in kwali bijna altijd sneller, zelfs op banen waar ze minder kans hebben in de race zelf.
En zoals altijd domineren ze dan dus ook het seizoen...

Ik verwacht wat dat betreft gewoon weer hamilton kampioen. Vanaf plek 3 wordt het wel interessant. Hopelijk brengen ze dat leuk in beeld dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

En ferrari is gewoon zwaar door de mand gevallen, dat krijg je met vals spelen. Mclaren is 3e team. Wel kut voor sainz over 1 jaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vwb een mogelijke straf voor Hamilton, en plekken terug, ik heb liever dat Verstappen op geel vanaf plek 3 start, niet 2. Rechts zal toch wat minder grip geven dan links...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Even ter herinnering. Verstappen heeft in Mexico toen dus 3 plekken strag gekregen. Hamilton zou dat nu dan terug zetten naar P5, en Verstappen, Norris en Albon winnen dan een plekje.

V.w.b. leaving the track. In mijn herinnering zijn er twee herhalingen daarvan geweest, een keer na de eerste run en een keer na de tweede run. Maar die leken wel vrij identiek, dus was wellicht dezelfde herhaling? En gevoelsmatig ging de achterkant breder dan de voorkant, en ging de band rechtsvoor nog over de curbstone. Dus wat dat betreft binnen de lijntjes regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 11:41
Bensimpel schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:55:
En ferrari is gewoon zwaar door de mand gevallen, dat krijg je met vals spelen. Mclaren is 3e team. Wel kut voor sainz over 1 jaar.
Over 1 jaar kan alles weer anders zijn. Maar Ferrari valt inderdaad door de mand. Als hun auto van vorig jaar volledig legaal is, nou, vlieg hem dan maar in want die was een stuk sneller dan dit gedrocht.

Volgens mij is de beste zet van Ferrari om nu gewoon clean te komen en openheid van zaken te geven. Ok, ze dachten dat je volgens de regels een loopje om de sensor heen mocht leiden. Misschien speelden ze niet doelbewust vals. Kan gebeuren.

Nu is het gewoon een farce. Officieel was er niks mis met de motor van vorig jaar. Dat ze nu ruim een seconde trager zijn dan vorig jaar komt puur door andere factoren. Sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59
ATS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Geen volgens mij: is niet gebruikt denk ik? Zou ook nieuwe protesten opleveren ivm parc fermé regels.
[...]

Interessant! Dat zou dan een nieuw protest kunnen opleveren?
Nee hoor. Ze mogen het gewoon gebruiken nu het na het RBR protest legaal is verklaart.
“As a general conclusion, it is very simple to conclude DAS would be illegal IF it were not part of the steering system,” read the stewards’ document. “So the main challenge and debate has to be on whether it can be considered to be part of the steering system. The stewards decide that DAS is a part of the steering system.
De argumenten van RBR zouden alleen stand houden als het DAS systeem geen onderdeel van de stuurinriching is. Dat is dan ook wat Mercedes beargumenteerd heeft. Het is wel een onderdeel waarmee je de driver helpt te sturen en daarmee zijn de stewards het eens.

Parc ferme regels over het niet meer mogen aanpassen van de suspension gelden niet voor de stuurinrichting.
Ook met sturen beinvloedt je namelijk de suspension (en aerodynamics) van de auto. Je kunt echter niet anders dan sturen wil je een circuit afleggen, vandaar dat de stuurinriching voor sommige regels niet meetelt.

Overigens blijft het dan alsnog een vage discussie vind ik: Ze gebruiken het alleen op het rechte stuk...maar doordat het van invloed is op het sturen, is het toch onderdeel van de stuurinriching.
Maar goed...decision has been made....en er wordt geen appeal aangetekend. Daarmee is de kous af, en mag het dus gewoon gebruikt worden. Ook in de Q en de Race

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:01:
Even ter herinnering. Verstappen heeft in Mexico toen dus 3 plekken strag gekregen. Hamilton zou dat nu dan terug zetten naar P5, en Verstappen, Norris en Albon winnen dan een plekje.

V.w.b. leaving the track. In mijn herinnering zijn er twee herhalingen daarvan geweest, een keer na de eerste run en een keer na de tweede run. Maar die leken wel vrij identiek, dus was wellicht dezelfde herhaling? En gevoelsmatig ging de achterkant breder dan de voorkant, en ging de band rechtsvoor nog over de curbstone. Dus wat dat betreft binnen de lijntjes regels.
Waren voor zover ik weet 2 verschillende herhalingen.
De 1e zat Lewis echt bovenop de rand met zijn wielen(de sensor is blijkbaar niet afgegaan).
De 2e (zijn snelste ronde) had hij genoeg marge, daar zag ik nog groen tussen het rode vlak en zijn wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CousinBoneless schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Over 1 jaar kan alles weer anders zijn.
In dit geval dus niet. Motorontwikkeling is bevroren en ze mogen nog alleen betrouwbaarheids verbeteringen doorvoeren. En volgend jaar moet ook het chassis van dit jaar gebruikt worden, oftewel: alleen aero development is mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

sanderb schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Nee hoor. Ze mogen het gewoon gebruiken nu het na het RBR protest legaal is verklaart.

[...]

Overigens blijft het dan alsnog een vage discussie vind ik: Ze gebruiken het alleen op het rechte stuk...maar doordat het van invloed is op het sturen, is het toch onderdeel van de stuurinriching.
Maar goed...decision has been made....en er wordt geen appeal aangetekend. Daarmee is de kous af, en mag het dus gewoon gebruikt worden. Ook in de Q en de Race
Wat Rick Winkelman zei tijdens de FP1 en FP2 was wel interessant.
Hij zei dat Mercedes het DAS systeem aan het ontwikkelen was (vorig jaar) en de FIA had betrokken om te kijken of het illegaal was. Ze wilden het destijds activeren met een knop op het stuur.
De FIA had dat afgewezen, en gezegd (iets in de trant van) "het mag alleen als je aan het stuur trekt". De FIA dacht dat Mercedes dat nooit zou bouwen. Mercedes heeft dat wel gedaan, en de FIA heeft zich in de vingers gesneden door de aanname te doen dat hun suggestie niet geschikt zou zijn voor Mercedes.

Hierdoor kan de FIA het ook niet afkeuren, omdat ze zelf hebben gezegd dat het op die manier (stuur trekken) legaal zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vettel zijn P11 ronde...

Tja wat moet ik hiervan zeggen. Het lijkt snel buiten de paar punten waar de auto niet wil, maar er zijn zoveel bochten waar je een snellere, bredere lijn kan rijden als je de neerwaartse druk hebt.

https://streamable.com/tt82z3

Het meest tekent is erna. Vettel becommentarieerd eigenlijk altijd zijn ronde. Nu is het een kille P11 en Vettel zegt helemaal niks. Is Vettel eigenlijk in zijn jaren bij Ferrari, eenmaal buiten Q3 gevallen puur op snelheid van de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:30
Bijzonder dat alle Ferrari motoren gewoon een stuk langzamer zijn dan vorig jaar:
Ferrari 2019: 1:03.003
Ferrari 2020: 1:03.923 (+0.920)

Haas 2019: 1:04.072
Haas 2020: 1:04.691 (+0.619)

Alfa 2019: 1:04.166
Alfa 2020: 1:05.175 (+1.009)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

Jimster schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:10:
Bijzonder dat alle Ferrari motoren gewoon een stuk langzamer zijn dan vorig jaar:
Ferrari 2019: 1:03.003
Ferrari 2020: 1:03.923 (+0.920)

Haas 2019: 1:04.072
Haas 2020: 1:04.691 (+0.619)

Alfa 2019: 1:04.166
Alfa 2020: 1:05.175 (+1.009)
Dat is helemaal niet bijzonder.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:08:
Vettel zijn P11 ronde...

Tja wat moet ik hiervan zeggen. Het lijkt snel buiten de paar punten waar de auto niet wil, maar er zijn zoveel bochten waar je een snellere, bredere lijn kan rijden als je de neerwaartse druk hebt.
[Embed: 2020-07-04 16-21-19]
https://streamable.com/tt82z3

Het meest tekent is erna. Vettel becommentarieerd eigenlijk altijd zijn ronde. Nu is het een kille P11 en Vettel zegt helemaal niks. Is Vettel eigenlijk in zijn jaren bij Ferrari, eenmaal buiten Q3 gevallen puur op snelheid van de auto?
Nope dat zeiden ze op Sky al direct, was de 1e keer dat hij op snelheid werd uitgeschakeld in Q2. Niet zo gek ook, hij heeft (misschien buiten zijn tijd bij TR) altijd in top auto's gereden. Ik denk dat je Ferrari niet eens zoveel kwalijk kunt nemen nu als je het gat tussen RB en de rest ziet. Ja, Ferrari is enigszins langzaam, maar het gat tussen de rest en RB en Ferrari is enorm afgenomen. RB en Ferrari zijn nu gewoon F1.5, dat is dan wel weer mooi :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Snowdog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:21:
[...]
RB en Ferrari zijn nu gewoon F1.5, dat is dan wel weer mooi :P
In quali misschien maar in de race denk ik dat RBR nog steeds tot de F1 behoort en dat de rest snel wegzakt. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
kevlar01 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Waren voor zover ik weet 2 verschillende herhalingen.
De 1e zat Lewis echt bovenop de rand met zijn wielen(de sensor is blijkbaar niet afgegaan).
De 2e (zijn snelste ronde) had hij genoeg marge, daar zag ik nog groen tussen het rode vlak en zijn wielen.
Ik denk, ik kijk het nog eens terug, en in afwachting van de herhaling zie ik dit al "live":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAq4W5FenZYTd-RVd4JwYEjUdKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6gcfjAyAzPTqIxrgPOrgyDkB.png?f=fotoalbum_large
Dat lijkt al buiten de lijntjes te zijn.

Het helicoptershot zie je het niet zo extreem op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atCCZ7PpNZGdLBnt-bvAUDyKVY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5SDzZzJhkPzvbrMAGNiLLic.png?f=fotoalbum_large
Ja, achterwiel uiteraard wel, maar dat hangt meer naar buiten dan voor.

En dit is vervolgens ronde twee, en lijkt net iets beter binnen de lijntjes te zijn (of beter gezegd, over de curbstone):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kBvH9RJoqXv2FuXY4zBqL7A2lE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/976w5TDRL4jGFFh8Fk3orSx6.png?f=fotoalbum_large

Maar uiteindelijk maakt het ook niet veel uit. Het gaat nu om het (niet) afremmen onder geel en dat zou dan 3 plekken straf opleveren en die ronde was wel clean(er), en sneller dan zijn eerste ronde. Dus al nemen ze de eerste ronde af blijft de snelste van beiden nog staan. En als ze hem pakken op negeren gele vlaggen zou het +3 plekken zijn en maakt het ook niet meer uit wat zijn eerste ronde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Spotmatic schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:22:
[...]

In quali misschien maar in de race denk ik dat RBR nog steeds tot de F1 behoort en dat de rest snel wegzakt. :)
Ik vraag het me af, ik zie niet in waarom een Mclaren (of RP) het niet gewoon goed zou kunnen doen in de race. Het is niet alsof die een uberspeciale quali mode hebben ofzo. Denk dat dit jaar wel leukere races laat zien als het gaat om de 3e plek afgaande op de kwalificatie van vandaag iig.

Edit: nouja, misschien wat te snel gepost, denk dat RB wel sneller zal doorontwikkelen dus dat zal waarschijnlijk wel in hun voordeel werken, either way, denk dat het gat minder groot zal zijn als voorheen.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowdog op 04-07-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
SomerenV schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:47:
Mercedes is in kwali bijna altijd sneller, zelfs op banen waar ze minder kans hebben in de race zelf.
Klopt wel, maar dat waren ze vorig jaar ook, het verschil tussen VER en HAM is nu groter dan vorig jaar. Dus of Mercedes heeft een partymode 2.0 ontwikkeld, of Mercedes is gewoon verder gevorderd dan redbull en gaat dat ook laten zien in de race.

Natuurlijk hoop ik dat er wat spanning is morgen en Mercedes enigszins door de mand valt, maar erg ontspannen ben ik er niet onder. Het is nog zeker geen zekerheid dat Max een hattrick gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dat is het enige dat hij kan, Q. Maar ja. Voor hetzelfde geld was het vandaag rampzalig afgelopen. Hamilton kan nog naar P10 afzakken door het genegeerde geel (dat Bottas veroorzaakte) en wie weet of zijn vloer nog top is.

Daar stond Bottas dan met zijn trillende handjes. Ik vind het een middenveld coureur.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
LA-384 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Klopt wel, maar dat waren ze vorig jaar ook, het verschil tussen VER en HAM is nu groter dan vorig jaar. Dus of Mercedes heeft een partymode 2.0 ontwikkeld, of Mercedes is gewoon verder gevorderd dan redbull en gaat dat ook laten zien in de race.
Verstappen heeft geroepen in het post quali interview dat er een groot gat in zijn vloer zat. Hoeveel tienden dat kost durf ik niet te zeggen, maar het hoeft niet zo dramatisch te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
__fred__ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Verstappen heeft geroepen in het post quali interview dat er een groot gat in zijn vloer zat. Hoeveel tienden dat kost durf ik niet te zeggen, maar het hoeft niet zo dramatisch te zijn.
Mogen ze dat vervangen door een identieke spec vloer waar het gat niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:24:
[...]]

Maar uiteindelijk maakt het ook niet veel uit. Het gaat nu om het (niet) afremmen onder geel en dat zou dan 3 plekken straf opleveren en die ronde was wel clean(er), en sneller dan zijn eerste ronde. Dus al nemen ze de eerste ronde af blijft de snelste van beiden nog staan. En als ze hem pakken op negeren gele vlaggen zou het +3 plekken zijn en maakt het ook niet meer uit wat zijn eerste ronde was.
Hij moet zich melden voor beide incidenten toch? En voor beide kan hij dan de rondetijden verliezen + strafplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:35:
[...]

Dat is het enige dat hij kan, Q. Maar ja. Voor hetzelfde geld was het vandaag rampzalig afgelopen. Hamilton kan nog naar P10 afzakken door het genegeerde geel (dat Bottas veroorzaakte) en wie weet of zijn vloer nog top is.
Verstappen kreeg ook maar +3 plekken voor Mexico, dus lijkt me sterk dat Hamilton (uitgerekend) nu ineens alles afgenomen zou worden van de hele sessie en daarmee naar P10 gaat (ok, die eerste run kunnen ze hem afnemen op basis van buiten curbstone gaan in T10, maar de tweede run was "ok" op al dan niet negeren van geel na en daarop zou dus +3 plekken staan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben benieuwd hoe de door Mercedes gesponsorde Fia dit dusdanig gaat spindoctoren dat Hamilton alsnog geen straf krijgt (zoals Leclerc vorig jaar geen straf kreeg voor een unsafe release en Verstappen wel). Uiteraard zal het racisme-verhaal voor Hamilton ook meespelen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
2020 t.o.v 2019

HAM -0.317 (DAS?)
LEC +0.920 (Sensor?)
VER +0.060 (Wat hebben ze gedaan van de zomer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
stekkiekiller schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Hij moet zich melden voor beide incidenten toch? En voor beide kan hij dan de rondetijden verliezen + strafplaatsen
Zoals gezegd (eerder ook al, niet alleen de post hier direct boven :P). Verstappen kreeg in Mexico +3 plekken voor negeren van geel. Tijd wordt (waarschijnlijk) dus niet afgenomen daarvoor. En de tweede run leek binnen de lijntjes te zijn dus ook daarvoor geen reden tot afnemen van tijd. Eerste run kunnen ze wel de tijd afnemen, maar dat was niet de snelste ronde (en al was dat de snelste, dan nog was dat voldoende voor P2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
BasvanS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:43:
2020 t.o.v 2019

HAM -0.317 (DAS?)
Geen DAS, Ham heeft geen DAS gebruikt tijdens de quali lap (afaik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
BasvanS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:43:
VER +0.060 (Wat hebben ze gedaan van de zomer?)
Als dat wat @__fred__ aangeeft klopt, dan hebben ze dus een groot gat in de vloer gemaakt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh9pseiOcqFg_3flZKnxbLdEAIE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UxSGC8SlAmGwzMUw8lke9KSf.jpg?f=user_large

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:55

WD-41

Ik smeer hem!

Zou de wat mindere pace van de red bull niet gewoon een afstellings / correlatie probleem kunnen zijn? Ze hebben een groot aantal updates ontwikkeld zonder die te kunnen testen op de auto. Bovendien ook nog de spec 2 Honda, waar de updates misschien nog niet op afgestemd waren. Misschien gaat het volgende week meteen al een stuk beter, ze hebben nu echte data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
No further action voor Lewis Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Verstappen kreeg ook maar +3 plekken voor Mexico, dus lijkt me sterk dat Hamilton (uitgerekend) nu ineens alles afgenomen zou worden van de hele sessie en daarmee naar P10 gaat (ok, die eerste run kunnen ze hem afnemen op basis van buiten curbstone gaan in T10, maar de tweede run was "ok" op al dan niet negeren van geel na en daarop zou dus +3 plekken staan).
Verstappens tijd werd ook nog eens afgenomen in Mexico toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
WD-41 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:49:
Zou de wat mindere pace van de red bull niet gewoon een afstellings / correlatie probleem kunnen zijn? Ze hebben een groot aantal updates ontwikkeld zonder die te kunnen testen op de auto. Bovendien ook nog de spec 2 Honda, waar de updates misschien nog niet op afgestemd waren. Misschien gaat het volgende week meteen al een stuk beter, ze hebben nu echte data...
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Z'n eerste ronde wordt wle geschrapt, lekker wassen neus dit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

kleintjopie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:51:
No further action voor Lewis Hamilton.
En de FIA is weer lekker consistent... Same old same old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 11:41
Dit gaat Gene Haas niet leuk vinden. Die vond het al niet leuk om niet mee te kunnen doen om de prijzen, en nu blijkt dat ze ipv een top-engine ook nog eens een schwalbe van een motor hebben.

Hoezo eisen zij geen uitleg van Ferrari?

Dit kan wel eens tot het vertrek van Haas gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Zoals gezegd (eerder ook al, niet alleen de post hier direct boven :P). Verstappen kreeg in Mexico +3 plekken voor negeren van geel. Tijd wordt (waarschijnlijk) dus niet afgenomen daarvoor. En de tweede run leek binnen de lijntjes te zijn dus ook daarvoor geen reden tot afnemen van tijd. Eerste run kunnen ze wel de tijd afnemen, maar dat was niet de snelste ronde (en al was dat de snelste, dan nog was dat voldoende voor P2).
Ik meende dat hij die ronde tijd ook kwijt was, maar omdat zijn eerste rondje ook al snel genoeg voor pole was het feitelijk op +3 uit kwam

Maar het maakt niet uit, lees net dat Hamilton alleen gestraft wordt voor leaving the track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
d0s schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Verstappens tijd werd ook nog eens afgenomen in Mexico toch?
Volgens dit artikel niet: https://www.formula1.com/...iWB8Fo9O0tZcbG8RJYvA.html

Overigens staat hierin dus ook dat Verstappen tijd genoeg had om te reageren omdat Vettel die voor hem reed ook kon vertragen.

En toen had Hamilton ook al geluk. Ook toen reed hij kort achter Bottas, zag de crash, hield het pedaal ingedrukt en was er niks aan de hand. Want doordat die er zo kort achter reed waren er nog geen gele vlaggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MER ligt elk seizoen te ver voor. Waar anderen 80% R&D moeten gebruiken om bij te komen en 20% kunnen gebruiken voor auto volgend jaar. MER hoeft maar 40% te gebruiken voor het huidige jaar en kan al 60% inzetten op het volgende seizoen. Voeg daar een snufje FIA/FOM steward favors en tintje roze surplus geld verf aan toe en dan heb je je antwoord op de vraag waarom ze zoveel winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 04-07-2020 19:59 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.