Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 143 ... 209 Laatste
Acties:

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:33

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Afgezien van dat jij (en de rest) daar continu hetzelfde aan het herhalen bent, wat nou niet echt nuttig is voor de discussie, met die golf aan -1 is er inderdaad iemand fout bezig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Een reactie met een scheve vergelijking met een verkeersboete krijgt een +1: Alxndr in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2'

Mijn reactie die gewoon ontopic en relevant is krijgt een 0: Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2'

Dat lijkt mij niet helemaal eerlijk.

Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2' is volgens mij ook relevant gezien deze game behoorlijk gereviewbombed is (nieuw werkwoord?).

Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2' is volgens mij ook gewoon relevant.

Bij dit topic lijkt het er op dat begrip voor de beslissing van Sony op negatieve moderatie kan rekenen.

Ik heb al een aantal reacties recht kunnen zetten maar er staat nog het eea scheef.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 06-05-2024 10:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:50:
Een reactie met een scheve vergelijking met een verkeersboete krijgt een +1: Alxndr in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2'

Mijn reactie die gewoon ontopic en relevant is krijgt een 0: Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2'

Dat lijkt mij niet helemaal eerlijk.

Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2' is volgens mij ook relevant gezien deze game behoorlijk gereviewbombed is (nieuw werkwoord?).

Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2' is volgens mij ook gewoon relevant.

Bij dit topic lijkt het er op dat begrip voor de beslissing van Sony op negatieve moderatie kan rekenen.

Ik heb al een aantal reacties recht kunnen zetten maar er staat nog het eea scheef.
Jup hier hetzelfde, krijg enorm veel -1's op het bericht. Enorm veel aan het meningmodden hier.

Verwijderd in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2'

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2' krijgt inmiddels -1 wat mij niet terecht lijkt. Volgens mij is dit een relevante reactie.

Verwijderd

Loller1 in 'Vijf vragen over Helldivers 2-ophef: verplichte PSN-link is toch niet verplicht'

Ik snap niet waarom deze reactie op +2 staat aangezien de informatie die aangegeven wordt niet klopt. Je kan prima een account in Oekraïne aanmaken zonder ps5, zoals deze twitteraar aangeeft:

https://twitter.com/where...nb6cP3VEaVaKonncX42A&s=19

En de tweede opmerking over het lekken van data met psn is ook niet juist. Dit is slechts 1 keer voorgekomen met de hack in 2011. Om dit als handvol leaks te noemen is feitelijk gezien onjuist.

Het is voornamelijk verspreiden van misinformatie die ook nog eens een +2 krijgt. In dat topic is het sowieso behelpen met juiste moderaties.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2024 16:45 ]

• S_Happens
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-12-2025
S_Happens in 'Leaker: volgende Tomb Raider wordt openwereldgame met verhaal in India'

Wanneer je een post modereert die er niet toe doet op een artikel, worden je moderatie'rechten' direct permanent uitgeschakeld.

Wanneer jouw post on-topic is en smerige misbaksels je post mismodereren, wordt het niet aangepakt.

Welk vaag perspectief heeft Tweakers staf dat ze dit omgedraaid bekijken?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

S_Happens schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:05:

Wanneer je een post modereert die er niet toe doet op een artikel, worden je moderatie'rechten' direct permanent uitgeschakeld.
Dat is onzin. Je modrechten worden niet uitgeschakeld voor één mismoderatie, dan moet je je al langer grof misdragen qua moderaties voor dat gebeurd.
Wanneer jouw post on-topic is en smerige misbaksels je post mismodereren, wordt het niet aangepakt.
Kan het ook wat normaler, dat we andere mensen geen 'misbaksels' noemen? Dat lijkt me niet nodig.

En modmisbruik van iedereen wordt aangepakt, mits het gezien danwel gemeld wordt. Daar wordt verder geen onderscheid in gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
S_Happens schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:05:
S_Happens in 'Leaker: volgende Tomb Raider wordt openwereldgame met verhaal in India'

Welk vaag perspectief heeft Tweakers staf dat ze dit omgedraaid bekijken?
Flamen is niet nodig. Dat geldt voor hier maar ook in jouw post. Ik heb daar net de flames verwijderd. Deze leveren je sowieso een -1 op bij de meeste mensen. Dat kan je dan ook beter achterwege laten de volgende keer.

• S_Happens
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-12-2025
wildhagen schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:13:
[...]

Dat is onzin. Je modrechten worden niet uitgeschakeld voor één mismoderatie, dan moet je je al langer grof misdragen qua moderaties voor dat gebeurd.
[...]

Kan het ook wat normaler, dat we andere mensen geen 'misbaksels' noemen? Dat lijkt me niet nodig.

En modmisbruik van iedereen wordt aangepakt, mits het gezien danwel gemeld wordt. Daar wordt verder geen onderscheid in gemaakt.
Blijkbaar gebeurd het dus wél dat het over 1 "mismoderatie" gaat.
Bor schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:15:
[...]

Flamen is niet nodig. Dat geldt voor hier maar ook in jouw post. Ik heb daar net de flames verwijderd. Deze leveren je sowieso een -1 op bij de meeste mensen. Dat kan je dan ook beter achterwege laten de volgende keer.
Er was nul flame. Doe normaal man.

En wat normaler kan is dat er geen 28 mismoderaties komen omdat men met hun gevoel in de knoop zit en dingen verkeerd leest.
Dat is misbakselgedrag en dat mag zeker zo benoemd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door S_Happens op 07-05-2024 08:19 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
S_Happens schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:18:
[...]

Er was nul flame. Doe normaal man.
EDIT: Wat is er mis met een stelletje misbaksels die hier onterecht een -1 geven?
Ik zie een hoop oelewappers kletsen over dat hele woke gebeuren terwijl ik duidelijk aangeef dat ik vind dat dat er niet toe doet. Veel tweakers zijn gepolariseerd in 1 van 2 kampen omtrent dat onderwerp en dat moeten we nou juist vermijden.
Beide zaken zijn flames, onnodig en leveren je terecht een -1 op. Ik kan daar na de edit dan ook geen mismoderatie in zien.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Insectiside in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'

Dat is absoluut geen +1. Deze non-discussie hoeven we écht niet onder elk artikel met 'bemenst' erin te gaan herhalen.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Theo in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'

Naar degenen die hier +1, of zelfs +2 en +3 (!) aan geven mag wel even gekeken worden. Dat is puur moderatiemisbruik / meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind de -1 prima, het is sowieso al in een ongewenste/offtopic thread aan reacties. aangezien het eigenlijk gewoon een discussie is met de redactie (en die hoort in Geachte Redactie thuis). Vervolgens komt dan een "grapje" als dit er bovenop, dat is dan gewoon niet handig. De toon van de reactie (hoe "grappig" bedoelt ook) is gewoon misplaatst. Het is sowieso al zonde om te zien dat het merendeel van de reacties gaan over de manier van bewoording.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2024 09:44 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 13:23

kodak

FP ProMod
Dracula in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'

Kritiek op redactie, verwijten te misleiden en herhalen wat het artikel stelt lijkt me geen +1.

• kodak

kodak

FP ProMod
Theo in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'
Taalkundige uitleg over betekenis van woorden lijkt me meer iets voor op GoT. Zeker als de uitleg niet meer over het
nieuws zelf gaat en bij een willekeurig artikel met het woordgebruik geplaatst kan worden.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10
Fire69 in Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen is volgens mij een flamebait. De reactie is een dooddoener en in het artikel zelf staat dat niet bekend is wat de oorzaak is:
United Launch Alliance, de bouwer van de raket, zei na de afgelasting dat er minstens 24 uur nodig zijn om te achterhalen wat het probleem is.

vrede in rust

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 10:57
lenwar in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'

12 keer -1 voor een nette, uitgebreide reactie. Hier lijkt wel heel erg gemening-mod te worden. Wat mij betreft is dit eerder +1

---

GurbieV in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'

Deze reactie lijkt mij ook niet ongewenst, en zeker niet 16 keer -1

[ Voor 28% gewijzigd door svane op 07-05-2024 12:14 ]

Verwijderd

Niet helemaal duidelijk waarom dit offtopic is:

Verwijderd in 'Nintendo zegt uiterlijk maart 2025 Switch-opvolger aan te kondigen'

Er mag sowieso wel naar alle berichten gekeken worden, 70% van de berichten staan op offtopic...

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:18

Herman

FP ProMod
Mij ook niet :)
Er mag sowieso wel naar alle berichten gekeken worden, 70% van de berichten staan op offtopic...
Ik ben het nieuwsitem even doorgescanned, maar het lijkt mij inderdaad ook dat de '0' bij een modje is blijven vastzitten :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39

jdh009

FP ProMod
svane schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:09:
lenwar in 'Eerste bemenste vlucht Boeing Starliner uitgesteld door technische problemen'

12 keer -1 voor een nette, uitgebreide reactie. Hier lijkt wel heel erg gemening-mod te worden. Wat mij betreft is dit eerder +1
Taalkundige discussies zijn anders behoorlijk off topic, dus de beoordeling zal zeker niet hoger dan een 0 zijn. Waarbij andere reacties, zo te lezen niet de door jou gelinkte, een extra punt in mindering hebben door opmerkingen over de moderatie. De meeste reactie horen eerder in GR omdat daar commentaar op het artikel zelf thuis hoort.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een taalkundige discussie mag dan minder op prijsgesteld worden, dat is geen reden om zo maar alle reacties op -1 te modden. Er zijn bijzonder veel nette reacties op -1 gemod. Als het een nette reactie is, hoort niet lager dan een 0 gegeven, maar ook dat is bijzonder zuurpruimachtig voor iemand die inhoudelijk op de vorige reactie reageert.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:10
dmantione schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:40:
Een taalkundige discussie mag dan minder op prijsgesteld worden, dat is geen reden om zo maar alle reacties op -1 te modden. Er zijn bijzonder veel nette reacties op -1 gemod. Als het een nette reactie is, hoort niet lager dan een 0 gegeven, maar ook dat is bijzonder zuurpruimachtig voor iemand die inhoudelijk op de vorige reactie reageert.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar als je ziet hoe vaak er gereageerd wordt in de taalkundige discussie, dan zie je dat de inhoudelijke discussie volledig ondergesneeuwd wordt. Om die reden, en alleen daarom, zou die taalkundige discussie wat mij betreft verwijderd mogen worden.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:33

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
In ieder geval, een discussie die enkel zichzelf herhaald wordt op een gegeven moment ongewenst. Als de discussie al offtopic is, zal dit behoorlijk snel zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tomatoman in 'Autoriteiten maken identiteit leider van LockBit-ransomewaregroep bekend'

Stating the obvious kan toch nooit een +2 zijn? Het lijkt nu wel kritiek te zijn (dat de naam niet genoemd wordt), maar vervolgens zie je het ook niet in de reactie... 8)7 Het is dus ook wel een beetje hypocriet. Maar om dat dan informatief te noemen...

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2024 20:27 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:58

hamsteg

Species 5618

CH4OS schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:26:
Tomatoman in 'Autoriteiten maken identiteit leider van LockBit-ransomewaregroep bekend'

Stating the obvious kan toch nooit een +2 zijn? Het lijkt nu wel kritiek te zijn (dat de naam niet genoemd wordt), maar vervolgens zie je het ook niet in de reactie... 8)7 Het is dus ook wel een beetje hypocriet. Maar om dat dan informatief te noemen...
Het belangrijkste element mist, deze reactie vult dat in. Normaal een +1 maar aangezien dit op de titel slaat kan ik +2 absoluut ook verdedigbaar vinden.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:37:
Het belangrijkste element mist, deze reactie vult dat in. Normaal een +1 maar aangezien dit op de titel slaat kan ik +2 absoluut ook verdedigbaar vinden.
Het belangrijkste element mist toch ook in de comment? Uiteindelijk doet de comment een linkje geven waar de naam wel te vinden is en doet de reactie dus hetzelfde als de tekst: de naam niet geven. Waar de redactie er voor zichzelf een reden voor heeft (en dat ook laat weten in een van de reacties erop). Het doet in weze dus niet veel anders dan het artikel zelf, die immers ook naar een artikel linkt waar de naam wel staat.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2024 21:38 ]

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10
Ik zou deze reactie van een 0 of -1 voorzien.

vrede in rust

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

1. Niet mee eens, een 0 is te verdedigen, 1 zou mogen: van sluiten naar een paar ontwikkelstudios naar de zoveelste "PS is better dan Xbox" oorlog slaat niet op het artikel.
2. Onderbouwde tegenargumenten op de post die deze onderuithalen. Zeker een +1, ik vind hier een 2 ook te verdedigen.
3. Eens, een 1
4. Eens, een 0

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:44:
Loller1 in 'Vijf vragen over Helldivers 2-ophef: verplichte PSN-link is toch niet verplicht'

Ik snap niet waarom deze reactie op +2 staat aangezien de informatie die aangegeven wordt niet klopt. Je kan prima een account in Oekraïne aanmaken zonder ps5, zoals deze twitteraar aangeeft:

https://twitter.com/where...nb6cP3VEaVaKonncX42A&s=19

En de tweede opmerking over het lekken van data met psn is ook niet juist. Dit is slechts 1 keer voorgekomen met de hack in 2011. Om dit als handvol leaks te noemen is feitelijk gezien onjuist.

Het is voornamelijk verspreiden van misinformatie die ook nog eens een +2 krijgt. In dat topic is het sowieso behelpen met juiste moderaties.
Stomme vraag misschien en gezien de datum nu te laat om daar gelezen te worden, maar waarom heb je dan deze onderbouwde informatie niet in een reactie op Loller1 achtergelaten? Dat lijkt me voor de gemiddelde lezer veel nuttiger dan zoiets hier te melden/onderbouwen, want 99% komt niet in dit topic.

Dan gaat het herstellen van een potentieel foutieve moderatie ook een stuk soepeler omdat mensen jouw correctie dan lezen en mogelijk de gemelde reactie anders modereren.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bielie993 in 'Windows Terminal 1.20.11271.0'

Wat is hier -1 aan, iemand stelt gewoon een vraag?

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind het max een 0. Het gaat niet over het downloaditem in kwestie en elke vorm van onderbouwing ontbreekt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:31:
Ik vind het max een 0. Het gaat niet over het downloaditem in kwestie en elke vorm van onderbouwing ontbreekt.
Eens, maar ongewenst is het mijns inziens ook niet, vandaar. :)

Verwijderd

!mark schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:42:
[...]

Stomme vraag misschien en gezien de datum nu te laat om daar gelezen te worden, maar waarom heb je dan deze onderbouwde informatie niet in een reactie op Loller1 achtergelaten? Dat lijkt me voor de gemiddelde lezer veel nuttiger dan zoiets hier te melden/onderbouwen, want 99% komt niet in dit topic.

Dan gaat het herstellen van een potentieel foutieve moderatie ook een stuk soepeler omdat mensen jouw correctie dan lezen en mogelijk de gemelde reactie anders modereren.
In dat soort topics heeft het niet eens zin. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik dan een offtopic moderatie. Daar wordt alleen maar gemodereerd op basis van ik ben voor Microsoft of voor Sony.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is vooral een mening. De onderbouwing voor de beweringen ontbreekt en wel gegeven onderbouwing gaf zelfs duidelijk aan verouderd te zijn.
aaradorn in 'Aantal dagelijks actieve Reddit-gebruikers neemt toe tot 82,7 miljoen'

• kodak

kodak

FP ProMod

• kodak

kodak

FP ProMod

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Janpietertje89 in 'ACM: extra terugleverkosten berekenen bij zonnepaneelhouders is niet verboden'

Ik snap best dat mensen (vooral die hier last van hebben) het met deze post eens zijn, maar dat maakt de post inhoudelijk toch niet informatief? Ik zou de post dus +1 geven, het is volgens mij ook wel redelijk bekend hoe een rechter handelt en dat hoeft dus niet 'in de geest' van de Wet te zijn. Want dan is zelfs de Wet te open voor interpretatie, omdat je dan discussies krijgt "Maar dat is niet hoe ik zie wat 'de geest van de wet' is...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'EnergyVision waarschuwt voor phishing-methode met qr-codes op laadpalen'

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1, geen 0? Ook al ben je het er niet mee eens maakt het niet meteen een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 of +1. De tweaker begint willekeurig met klagen over een ander probleem en doet daarbij geen enkele moeite een verband met het nieuws over de phishing te leggen. Daarbij is de voorgestelde 'oplossing' (iemand wil één app) niet zomaar een oplossing tegen deze phishing. Het vele plussen, zelfs naar +2, lijkt nogal op offtopic meningmodden.

sjirafje in 'EnergyVision waarschuwt voor phishing-methode met qr-codes op laadpalen'

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Volgens mij ben ik hier niet objectief weggenuld...
Uiteraard mag iedereen het met mij oneens zijn maar irrelevant is mijn reactie zeker niet...
DeComponeur in 'ACM: extra terugleverkosten berekenen bij zonnepaneelhouders is niet verboden'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FragFrog in 'Neuralinks eerste hersenimplantaat in mens loopt tegen problemen aan'

Deze post krijgt volop -1's en 0's. Ik vind het wel boven het maaiveld uitsteken, dit zou imho best een +2 mogen hebben.

Of kan iemand uitleggen waarom een -1 of 0 hier wel op zijn plek zou zijn?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sissors in 'Corsair MP700 Pro SE vs. Crucial T705 vs. MSI Spatium M580 Frozr'

wildhagen in 'Corsair MP700 Pro SE vs. Crucial T705 vs. MSI Spatium M580 Frozr'

Een +2 lijkt me iets overdreven, gewoon een prima +1. Voor beide.

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2024 17:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:40:
FragFrog in 'Neuralinks eerste hersenimplantaat in mens loopt tegen problemen aan'

Deze post krijgt volop -1's en 0's. Ik vind het wel boven het maaiveld uitsteken, dit zou imho best een +2 mogen hebben.

Of kan iemand uitleggen waarom een -1 of 0 hier wel op zijn plek zou zijn?
Een 0 of -1 lijkt mij in dit geval niet gepast. Daar leek meer aan de hand te zijn op basis waarvan ik actie heb ondernomen. Een +2 lijkt mij een passende score en een +1 het minimum.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

adje123 in 'Dell waarschuwt klanten voor datalek waarbij namen en hardwaredata zijn gestolen'

Alle reacties en moderators doen daar een whoosh op zichzelf? Het is een imho geslaagde grap en terechte constatering ineen, dus gewoon +1, zeker geen 12x-1.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 10-05-2024 08:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bor

Bor

Topicstarter
CodeCaster schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:14:
adje123 in 'Dell waarschuwt klanten voor datalek waarbij namen en hardwaredata zijn gestolen'

Alle reacties en moderators doen daar een whoosh op zichzelf? Het is een imho geslaagde grap en terechte constatering ineen, dus gewoon +1, zeker geen 12x-1.
Of is het een troll en staat deze reactie terecht op -1?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:18:
[...]

Of is het een troll en staat deze reactie terecht op -1?
Dan heb je wel een heel rare, ruime definitie van trollen. Sarcasme is niet per definitie trollen.

• Bor

Bor

Topicstarter
CodeCaster schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Dan heb je wel een heel rare, ruime definitie van trollen. Sarcasme is niet per definitie trollen.
Het punt is denk ik hier vooral dat je uit de reactie niet kan opmaken of het sarcasme is of gewoon een slechte opmerking die terecht op -1 staat. Getuige dat de -1 de meest gegeven score is geldt dat voor veel lezers. Een geslaagde grap zie ik er niet in. Er is slechts 1x +1 gegeven.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Het punt is denk ik hier vooral dat je uit de reactie niet kan opmaken of het sarcasme is of gewoon een slechte opmerking die terecht op -1 staat. Getuige dat de -1 de meest gegeven score is geldt dat voor veel lezers. Een geslaagde grap zie ik er niet in.
Mijn punt is dat je, als je een grap niet begrijpt of niet leuk vindt, die niet meteen de grond in hoeft te trappen met 6x-1, want dat zet nogal de toon. Dát is pas trollen.

Twee chagrijnige powermods maakt nog niet bepaald "veel lezers".

Oh, hij staat nu op 22x-1, gg. Sarcasme ist verboten, got it. Ik vind hem wel leuk. Iedereen snapt dat Dell geen klein bedrijf is, zo niet, dan wil je deze reactie gewoon niet begrijpen.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 10-05-2024 08:26 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CodeCaster schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:23:
[...]

Mijn punt is dat je, als je een grap niet begrijpt of niet leuk vindt, die niet meteen de grond in hoeft te trappen met 6x-1, want dat zet nogal de toon. Dát is pas trollen.
Volgens mij gaat het hier niet om de grap niet begrijpen maar vooral om er geen grap in te zien. Ik lees een slechte (FIPO achtige) reactie waaruit überhaupt niet duidelijk wordt dat het een grap is. Ik begrijp de -1 dan ook wel. Dat veel users de grap blijkbaar niet zien en een -1 uitdelen maakt die moderaties geen trolling. Er is slechts 1x +1 gegeven, dat zegt ook wel iets (en een enkele +2 mismoderatie). Kijk ik naar de gemiddelde reactiescore van de poster (0,126) dan vermoed ik ook niet direct een goede reactie.

Voor de rest wordt uit het artikel helemaal niet duidelijk wat Dell aan security besteed. Helaas geldt daar dat het bestede bedrag er niet voor zorgt dat je absoluut veilig bent. Ik kan in dit geval de -1 modders niet boos aankijken.
Twee chagrijnige powermods maakt nog niet bepaald "veel lezers".
Sarcasme ist verboten, got it.
Dit hoeft echt niet op deze manier. Er zijn meerdere manieren om deze reactie te interpreteren waarbij een goede grap misschien niet de meest voor de hand liggende interpretatie is. En nee, dit zijn geen twee chagrijnige powermods. Daar heb ik net naar gekeken.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 10-05-2024 11:25 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
+2 lijkt me wat te hoog. De informatie die ik geef is grotendeels terug te lezen in de bronnen van het nieuws.
kodak in 'TikTok gaat door AI gegenereerde externe content van waarschuwingslabel voorzien'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze inhoudelijke reactie lijkt me niet offtopic/irrelevant.
kodak in 'Caiway waarschuwt voor mogelijke netwerkonderbreking na uitschakelen DNS-servers'

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:26:
Volgens mij gaat het hier niet om de grap niet begrijpen maar vooral om er geen grap in te zien. Ik lees een slechte (FIPO achtige) reactie waaruit überhaupt niet duidelijk wordt dat het een grap is.
Dat gaat er bij mij niet in. Ik vind het geen sterke grap, maar dat niet serieus is straalt er van af.
Dat veel users de grap blijkbaar niet zien en een -1 uitdelen maakt die moderaties geen trolling. Er is slechts 1x +1 gegeven, dat zegt ook wel iets (en een enkele +2 mismoderatie).
Ik weet niet hoe het komt maar het idee leeft dat humor niet is toegestaan omdat het geen inhoudelijke reactie is en dus moet worden bestraft. Grappen krijgen heel snel een lage score.
Kijk ik naar de gemiddelde reactiescore van de poster (0,126) dan vermoed ik ook niet direct een goede reactie.
Ik vind dat dat zou niet moeten meetellen.
Voor de rest wordt uit het artikel helemaal niet duidelijk wat Dell aan security besteed. Helaas geldt daar dat het bestede bedrag er niet voor zorgt dat je absoluut veilig bent. Ik kan in dit geval de -1 modders niet boos aankijken.
Voor grap hoeft dat ook niet.

Meer dan een +1 zie ik er echt niet in, maar een -1 vind ik net zo fout als een +2.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eerlijk gezegd snap ik niet goed wat je bedoelt en dus heb ik moeite de post te beoordelen. Is je argument dat met IPv6 het niet nodig was om naar andere IP-adressen over te stappen? Bijvoorbeeld omdat het dan misschien wel niet nodig was om een deel van hun netwerk te hernummeren (speculatie)?

Met enige fantasie kan ik er dus wel iets van maken, maar zoals het er staat heb ik moeite met de waarde van de post te zien.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:06:
[...]

Dat gaat er bij mij niet in. Ik vind het geen sterke grap, maar dat niet serieus is straalt er van af.
Dan verschillen we daar van mening. Ik las het eerst (ook) als troll als ik eerlijk ben.
Ik weet niet hoe het komt maar het idee leeft dat humor niet is toegestaan omdat het geen inhoudelijke reactie is en dus moet worden bestraft. Grappen krijgen heel snel een lage score.
Humor is zeker toegestaan en welkom maar ik zie hier de grap niet. Op zijn best lees ik een sarcastische flauwe opmerking.
Ik vind dat dat zou niet moeten meetellen.
Dat begrijp ik maar wanneer iemand veelal behoorlijk onder de +1 zit kan ik mij voorstellen dat mensen minder snel het voordeel van de twijfel geven wanneer ze zien wie iets heeft gepost.
Meer dan een +1 zie ik er echt niet in, maar een -1 vind ik net zo fout als een +2.
Lees je dit als een troll dan is het een -1. Er staat geen smiley bij of wat dan ook waar uit op te merken is dat het een grap zou moeten zijn en nee, dat het niet serieus is straalt er niet vanaf. Lees je het als een sarcastische ontopic mening dan kan het een +1 zijn. Ik vind beide geen mismoderatie. Een +2 en hoger zeker wel maar gelukkig is er maar 1 +2 gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 10-05-2024 15:33 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Eerlijk gezegd snap ik niet goed wat je bedoelt
Een tweaker noemt als oplossing voor straks niet meer beschikbare IPv4 dns-services een dns-service via IPv6 op.
Aangezien IPv6 mede bestaat om naast IPv4 toch internetdiensten (zoals dns) te kunnen bereiken is mijn punt dat als caiway IPv6 ondersteunt de klanten niet zomaar last van het in het nieuws genoemde probleem hebben. Dan is er dus ook geen alternatieve dns via IPV6 nodig als oplossing voor het in het nieuws genoemde probleem.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze inhoudelijke reactie wegmodereren lijkt me ook niet de bedoeling. Als iemand het oneens is met de inhoud dan verneem ik het graag als reactie op die post.
kodak in 'Caiway waarschuwt voor mogelijke netwerkonderbreking na uitschakelen DNS-servers'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ludewig in 'ChatGPT, maar dan uit Nederland - Nederlandse taalmodellen'

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een prima +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:55:
[...]
Een tweaker noemt als oplossing voor straks niet meer beschikbare IPv4 dns-services een dns-service via IPv6 op.
Aangezien IPv6 mede bestaat om naast IPv4 toch internetdiensten (zoals dns) te kunnen bereiken is mijn punt dat als caiway IPv6 ondersteunt de klanten niet zomaar last van het in het nieuws genoemde probleem hebben. Dan is er dus ook geen alternatieve dns via IPV6 nodig als oplossing voor het in het nieuws genoemde probleem.
Ik begrijp nu beter wat je bedoelt maar dat kan ik niet echt uit je oospronkelijke post halen. Ik weet ook niet of ik het technisch gezien wel zo'n sterk argument vind, ook onder IPv6 is omnummeren soms nodig en je kan hetzelfde effect bereiken door meerdere IPv4-dnsservers te hebben in verschillende IP-ranges (zoals ooit het voorschrift was, heel lang geleden). Dat is niet waar ik op beoordeel, maar het helpt ook niet om die post dan maar het voordeel van de twijfel te geven. Wat dat betreft blijf ik er bij dat je post niet heel sterk is zonder onderbouwing, ik neem aan dat je dat zelf ook begrijpt.

Nu komen we wel op een punt waar ik me al langer druk over maak, namelijk hoe streng de moderatie is. Ik vind je post in ieder geval niet off-topic en ook niet irrelevant, ook al is het geen meesterwerk. Maar op grond van de richtlijnen is het toch een 0 want je het valt onder "vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen". Ik vind het een rotcategorie want "onvoldoende onderbouwd" is super subjectief.

Je kan bij iedere uitleg wel vinden dat het nog steeds niet voldoende onderbouwd is.
Je kan ook bij iedere stelling zeggen dat het zo voor de handliggend is dat het wel voldoende onderbouwd is.
Zodra iemand een vraag stelt kun je redeneren dat de post dus niet voldoende onderbouwd was, want anders waren er geen vragen geweest.

Volgens de richtlijnen kom ik toch op een +0 uit ook al vind ik het zelf onterecht dat je gestraft wordt voor deze post.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-05-2024 12:32 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:59

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@CAPSLOCK2000 Heldere beredenering waarom de reactie a.d.h.v. de moderatierichtlijn op een bepaalde score staat. Daar is dit topic voor bedoeld en zien we graag. :)

Waar dit topic niet voor bedoeld is, is om de moderatierichtlijn of de scores inhoudelijk ter discussie te stellen. Daar is in twee andere topics in dit subforum voldoende gelegenheid voor. Ik verzoek je die discussie buiten dit topic te houden en hier mismoderaties te bespreken door deze te spiegelen aan de huidige richtlijn en het daarbij te laten.

- Structureel te laag gemod
- Het aanpassen van de moderatiescores

• Aldy
Zijn deze links eenvoudig te vinden voor iedereen?

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:59

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:29:
[...]

Frontpage moderatie (FM) is onderdeel van Tweakers feedback, als je bovenaan deze pagina terugklikt naar een niveau hoger dan kom je alle actuele topics in dit subforum tegen. Ik zou daarmee jouw vraag met ja beantwoorden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:29:
[...]

-knip-
Dat mag wel wat vriendelijker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kfv61SgbiurMD334vuuS7fgkAmI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/isH7SmPXZJtpPfn4fiz3glvo.png?f=user_large

En als ze wegzakken staan ze altijd nog op pagina 2, of zijn ze met de steekwoorden te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 11-05-2024 14:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:30:
[...] Ik weet ook niet of ik het technisch gezien wel zo'n sterk argument vind,
Dat is geen reden om te minnen. Waarmee over blijft of op een technische site als tweakers verwacht mag worden dat mede-tweakers weten wat IPv6 is en dat het in de basis op vele manieren een alternatief naast IPv4 is. Als we dat niveau niet eens halen en accepteren is de 0 begrijpelijk, maar dan kunnen we heel veel wel gaan minnen (wat we niet doen).

• Aldy

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jan Onderwater in 'Mark Gurman: Apple en OpenAI staan op punt om overeenkomst te sluiten'`

Dit lijkt me geen +1 waard, laat staan de +2 die het krijgt. Totaal irrelevant, meer dan een 0 zie ik er niet in.

Virussen? Scan ze hier!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:18:
[...]
Dat is geen reden om te minnen. Waarmee over blijft of op een technische site als tweakers verwacht mag worden dat mede-tweakers weten wat IPv6 is en dat het in de basis op vele manieren een alternatief naast IPv4 is. Als we dat niveau niet eens halen en accepteren is de 0 begrijpelijk, maar dan kunnen we heel veel wel gaan minnen (wat we niet doen).
Dat heb ik ook niet gedaan, dat is de volgende zin in mijn post. Het is ook niet wat ik bedoelde, zo werk ik niet, Een onduidelijk geschreven post die wel een belangrijk of groot inzicht bevat zou ik misschien hoger beoordelen omdat ik het belangrijker vind dat een idee gehoord wordt.

In jouw geval vind ik nog steeds dat de post zoals die daar staat niet goed te begrijpen is. Ik begrijp hoe IPv6 werkt, dat kan het probleem niet zijn. Met jouw toelichting erbij begrijp ik nu wel wat je probeert te zeggen. Dat inzicht heeft echter niet veranderd dat ik je post nu wel duidelijk en begrijpelijk vind.
Dat ik het inhoudelijk niet helemaal met je eens bent helpt niet om te begrijpen wat je bedoelt,

PS. Ik heb je post zelf helemaal niet gemodereerd.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

<knip>
Dit werkt niet als vervolg op bovenstaande post, ik kom hier later op terug. Sorry.

[ Voor 96% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 12-05-2024 13:31 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:58:
[...]Dat heb ik ook niet gedaan, dat is de volgende zin in mijn post.
Mijn stelling dat het minnen op het betwijfelen van een argument hoe dan ook niet de bedoeling is is een algemene uitleg. Het is geen verwijt dat jij het gedaan zou hebben.
Ik begrijp hoe IPv6 werkt, dat kan het probleem niet zijn. Met jouw toelichting erbij begrijp ik nu wel wat je probeert te zeggen.
Het kan niet beiden zijn. Of iemand begrijpt dat de basis van IPv6-diensten alternatief op IPv4-diensten is, en dus als het bedrijf het had toegepast er niet zomaar een dns-onderbreking zou zijn. Anders lijkt de basiskennis zich te beperken tot beseffen dat IPv6 naast IPv4 kan bestaan en hulp nodig te hebben met basiskennis wat dit in de praktijk voor betekenis heeft.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:34:
Het kan niet beiden zijn. Of iemand begrijpt dat de basis van IPv6-diensten alternatief op IPv4-diensten is, en dus als het bedrijf het had toegepast er niet zomaar een dns-onderbreking zou zijn. Anders lijkt de basiskennis zich te beperken tot beseffen dat IPv6 naast IPv4 kan bestaan en hulp nodig te hebben met basiskennis wat dit in de praktijk voor betekenis heeft.
Het probleem is niet dat ze IPV4 uitschakelen maar dat ze andere adressen gaan gebruiken. Dat kan ook met IPv6 gebeuren. Het probleem is dat verschillende servers tegelijk van IP-adres wisselen. Dat heeft niks met IPv4 vs IPv6 te maken.

Vervelende detail: de meeste OS'en gebruiken maar 3 DNS-servers, als je meer opgeeft worden die niet gebruikt, als dat al kan, ipv4 of ipv6 moeten samen 3 DNS-servers delen. Dat is een probleem als je een offhankelijke IPv6 wil. Als je 3 DNS-servers tegelijk wil verhuizen is dat ook onhandig.
Misschien kunnen we dit beter onder jouw post bespreken.

Ik schrijf dit niet om je te overtuigen van mijn of jouw gelijk. Mijn punt blijft ik dat ik de post zoals je die geschreven hebt niet duidelijk vind. Ik snap het niet, maar ik denk dat de meeste lezers niet zullen begrijpen wat je bedoelt. Mijn advies is je post te herschrijven in de hoop dat je input dan beter over komt.

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Het probleem is niet dat ze IPV4 uitschakelen maar ...
Dit soort inhoudelijke discussie lijkt me bedoeld om bij de reactie zelf te discussieren. Je bewijst namelijk dat er prima inhoudelijk en relevant op de reactie te discussieren is. Ongeacht of mede-tweakers het onduidelijk zouden vinden.
Mijn punt blijft ik dat ik de post zoals je die geschreven hebt niet duidelijk vind. Ik snap het niet, maar ik denk dat de meeste lezers niet zullen begrijpen wat je bedoelt.
Je negeert mijn punt dat het niet van beiden kan zijn. Of we menen dat mede-tweakers niet hoeven te snappen dat IPv6 hier problemen had kunnen voorkomen (wat me absurd lijkt) , of we menen dat iemand inhoudelijke tegenargumenten kan hebben en dus niet weg gaat modden alsof er meer onderbouwing nodig is (de tweaker begrijpt immers de bedoeling). Anders zijn we met twee maten aan het meten.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:08:
Dit soort inhoudelijke discussie lijkt me bedoeld om bij de reactie zelf te discussieren. Je bewijst namelijk dat er prima inhoudelijk en relevant op de reactie te discussieren is. Ongeacht of mede-tweakers het onduidelijk zouden vinden.
Zodra je de post hebt aangepast zodat anderen het ook kunnen volgen zal ik er op reageren.
Je negeert mijn punt dat het niet van beiden kan zijn. Of we menen dat mede-tweakers niet hoeven te snappen dat IPv6 hier problemen had kunnen voorkomen (wat me absurd lijkt) , of we menen dat iemand inhoudelijke tegenargumenten kan hebben en dus niet weg gaat modden alsof er meer onderbouwing nodig is (de tweaker begrijpt immers de bedoeling). Anders zijn we met twee maten aan het meten.
Excuus, ik heb een schrijffout gemaakt, dat is inderdaad niet logisch. Ik had willen schrijven:

Mijn punt blijft ik dat ik de post zoals je die geschreven hebt niet duidelijk vind. Ik snap het nietnu, maar ik denk dat de meeste lezers niet zullen begrijpen wat je bedoelt.

PS. Ik schrijf dit alles om je te helpen begrijpen waarom die post op +0 is gekomen, niet om je te overtuigen dat je inhoudelijk ongelijk hebt ofzo. Het is mijn mening dat je post moeilijk te begrijpen is en je daar op bent beoordeeld, niet op de inhoud. Natuurlijk is het de bedoeling om posts vooral op inhoud te beoordelen, maar dat gaat gewoon niet als je niet begrijpt wat er staat. Op sommige vlakken denk ik dan "ik heb geen idee maar deze experts zullen het wel weten". Op dit vlak weet ik zeker dat meer kennis heb dan gemiddelde Tweaker. Als het voor mij onduidelijk is dan is het waarschijnlijk voor de meeste mensen onduidelijk. Maar goed, ik ben ook niet perfect (echt waar) en heb ook wel eens een slechte dag. Het kan aan mij liggen dat ik je post niet duidelijk vind.
Ik heb je post niet gemodereerd en ik weet niet zeker wat voor score ik zelf zou hebben gegeven, na deze discussie ben ik natuurlijk niet meer helemaal neutraal. Zelf geef ik liever te hoog dan te laag maar ik snap wel waarom anderen tot het oordeel van 0 komen.

[ Voor 32% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 12-05-2024 14:44 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Een inhoudelijke reactie wegmodden lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'Pc-gebruikers in niet-PSN-landen krijgen refund voor Ghost of Tsushima-preorders'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik verbaas me er over dat deze reactie stevig op +1 staat door meerdere +2 en +3 moderaties. Het is een zeer suggestieve reactie wat betreft verantwoordelijkheid voor piraterij in de schoenen te schuiven van bedrijven die niet willen of kunnen leveren en refunds geven.
Pherion in 'Pc-gebruikers in niet-PSN-landen krijgen refund voor Ghost of Tsushima-preorders'

• Bor

Bor

Topicstarter
H.Klinkhamer in 'Pc-gebruikers in niet-PSN-landen krijgen refund voor Ghost of Tsushima-preorders' is volgens mij niet ongewenst maar eerder irrelevant / offtopic waarmee de reactie op -1 te laag staat.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:15:
Ik verbaas me er over dat deze reactie stevig op +1 staat door meerdere +2 en +3 moderaties. Het is een zeer suggestieve reactie wat betreft verantwoordelijkheid voor piraterij in de schoenen te schuiven van bedrijven die niet willen of kunnen leveren en refunds geven.
Pherion in 'Pc-gebruikers in niet-PSN-landen krijgen refund voor Ghost of Tsushima-preorders'
Welke score heb je zelf in gedachten? Is dit niet gewoon een reële kans wanneer mensen het spel wel willen spelen maar het niet legitiem kunnen aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 13-05-2024 08:19 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik vind deze -1 onterecht. Het is dan minimaakl een 0.
Dekar in 'AP: pakketpunten mogen QR-code op ID-kaart en paspoort niet uitlezen'

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:24

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Belastingontwijking aanmoedigen lijkt me wel degelijk een -1.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Tips geven om maatregelen van andere platformen te ontwijken of foutieve informatie te verstrekken zijn gewoon -1

200 fish found!

• Aldy
Aanzetten tot illegale handelingen zouden zelfs permanent verwijderd moeten worden. :(

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:17:
[...]
Is dit niet gewoon een reële kans wanneer mensen het spel wel willen spelen maar het niet legitiem kunnen aanschaffen.
Dan kunnen we bij alle wettelijke te verwachten keuzes van een bedrijf, waardoor personen geen gelegenheid tot gamen krijgen, wel gaan stellen dat het personen naar onwettige piraterij drijft. Wat niet over ontopic reële oorzaak gaat (andere negatieve keuze van het bedrijf en de stelling kan net zo goed geplaats worden) maar selectief suggestief een onwettige mogelijkheid noemen om te klagen. Er zijn namelijk meer andere reële mogelijk gevolgen dan te doen alsof de keuze van een bedrijf zorgt voor piraterij. Zoals legaal deze games niet spelen, andere games legaal gaan kopen, andere gameplatformen legaal gaan gebruiken tot zelfs legaal helemaal maar niet meer gamen om iets anders legaals te gaan doen. En die zomaar noemen als mogelijkheid is ook niet zomaar +1.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb geprobeerd dit in het +3 topic te bespreken maar na enkele dagen is er slechts één korte reactie dus daarom probeer ik het maar hier:

Dit is een +3:
CAPSLOCK2000 in 'Minisforum brengt S100-computestick met Intel N100 en power-over-ethernet uit'

Dit is volgens de richtlijnen een +3, want de criteria zijn:

- het is een waardevolle aanvulling op de inhoud van het artikel
Ik vind van wel want ik geef extra informatie over verschillende onderdelen en aspecten van dit systeem. Ik geef niet alleen de feiten maar ook een interpretatie van de gevolgen.
Iemand schrijft zelfs "Kunnen ze deze comment niet boven het artikel zetten? Dit is meer informatief en diepgaander dan het hele artikel :Y) ". Leuk voor mijn ego natuurlijk, maar ook bewijs dat ik inderdaad waardevolle informatie geef zoals de richtlijn voorschrijft.
Waardevol is natuurlijk zeer subjectief, maar de richtlijnen schrijven niet voor dat informatie perfect en absoluut geweldig moet zijn. Waardevol is alles wat meer dan nutteloos is.

- bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
Ik heb directe ervaring met zeer vergelijkbare producten met dezelfde CPU en formfactor.
Dat is weliswaar geen ervaring met dit product zelf, maar zo dicht bij als je kan komen voor een nieuw product dat nog niemand heeft.

- Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver
Ik denk dat ik mijn ervaringen voldoende beargumenteer en de kennis die ik over het onderwerp heb me een (relatieve) autoriteit maakt op het gebied van mini/stick-pc's.

- Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard
Ik zie geen ongefundeerde kreten

- Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening.
Ik denk niet dat meningmodden hier een rol speelt.

- Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's
De stand van zaken op dit moment:
positief: 9 x +1, 9x +2, 3x +3
negatief: 0 x 0, 0x -1, 0x-2
Effectieve score: +2
editInmiddels is het aantal +3 gestegen tot meer dan +1. Er zouden echter nog dubbel zoveel +3's moeten komen voordat deze post op een +3 kan eindigen.

Ik klaag niet over een +2 en zover scores hier op Tweakers gaan is bovenstaande een heel mooi resultaat, geen enkele negatieve beoordeling! Toch wil ik even bij stil staan bij wat dit nu betekent.

Ik vind dat ik voldoende heb beargumenteerd dat ik in ieder geval een boven gemiddeld goede bijdrage heb geleverd. Toch zijn er een hoop lezers die een +1 geven, net zoveel als +2 en veel minder dan +3.

Er zijn er dus een hoop die het zelfs geen +2 waard vinden. Dat vind ik erg streng. Kan iemand uitleggen waarom een +1 beoordeling terecht zou zijn? Hoe ontzettend hoog ligt de lat wel niet als je dit niveau niet meer dan normaal vindt?

Ondanks dat de FAQ het aanmoedigt om makkelijk een +3 te geven is het blijkbaar makkelijker om een +1 te geven. Dat is niet onverwacht, mensen zijn van nature terughoudend met maximale scores geven. We zien altijd wel mogelijkheid tot verbetering.
We zeggen vaak dat een puntje te veel of te weinig niet erg is, maar als mensen wel terughoudend zijn met +3 maar niet met +1 dan trekt dat de uitkomst flink naar beneden.

Het is niet nodig dat jullie deze post nu wel een +3 gaan geven, daar gaat het me niet om. Veel liever lees ik waarom deze post niet voldoet aan de criteria uit de FAQ. Neem geen blad voor de mond, ik vraag er om. Ik hoop dat iemand kan uitleggen dat een +1 een terechte beoordeling is, of in ieder geval meer terecht dan een +3.

Mijn post is zeker niet perfect, maar dat vind ik ook niet nodig voor een +3.
Dit gaat niet om mijn ego maar om het verbeteren van deze site.
Als dit inderdaad volgens de richtlijnen is dan vind ik de richtlijnen te streng en niet duidelijk.
Als het niet volgens de richtlijnen is dan hebben we een ander probleem.

Dit is deel van mijn poging om meer spreiding te krijgen in de moderaties op de frontpage, want ik vind dat we die nu niet goed gebruiken. Discussie over waarom dat een probleem is kan misschien beter in Structureel te laag gemod

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:31

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@CAPSLOCK2000 je hebt die post nu wel vaak genoeg aangehaald wat mij betreft. Ik zie er ook wel een +3 in en heb de post dagen geleden ook als dusdanig gemodereerd, hij staat nu ook stevig op +2. Sommigen zien hem als +2, anderen als +3, helemaal prima. :)

Zie TW: Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

@CAPSLOCK2000 je hebt die post nu wel vaak genoeg aangehaald
Laten we niet overdrijven, dit is de tweede keer dat ik deze post noem en de eerste keer in dit topic. Ik heb een uitgebreide toelichting geschreven, ik zou het tof vinden als daar inhoudelijk op gereageerd wordt.

Deze heeft een foute score. Dat is geen verdwaalde mismoderatie. Als het een onterechte +3 was zou er geen discussie zijn. Het is niet incidenteel maar Structureel te laag gemod

[ Voor 26% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-05-2024 12:53 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:21:
Ik heb geprobeerd dit in het +3 topic te bespreken maar na enkele dagen is er slechts één korte reactie dus daarom probeer ik het maar hier:

Dit is een +3:
CAPSLOCK2000 in 'Minisforum brengt S100-computestick met Intel N100 en power-over-ethernet uit'
Ik geef het een +2. Goed en zeker enthousiast verhaal, ademt diepgang en kennis maar veel gebouwd op jouw mening en mist daardoor in mijn ogen net wat scherpte in de feiten. Daarnaast heel persoonlijk vind ik de de structuur van het artikel niet fijn - smaakje, weet ik en niet doorslaggevend maar in combinatie met:
* de opening begint met "Dang", mag, is niets fout aan maar is een zwakke start voor een kwaliteitsartikel.
* "RAM en storage zijn waarschijnlijk vastgesoldeerd" --> onduidelijk, te vaag?
* Ik verwacht een idle verbruik van 5-10W --> niet feitelijk, wat kan ik hier mee?
* Ik hoop dat minisforum wel de moeite heeft genomen --> voor mij te vaag?
* "Binnen deze categorie is de prijs netjes." en verderop "is nogal karig, dat doe de concurrentie beter." --> pas aan het einde kom je met de referenties waardoor ik tot vlak voor het einde met de vraag blijf zitten: t.o.v. wat?.

Door deze punten zou ik een ruime 2+ geven (mag niet meer).Je mag mijn mening ter discussie stellen maar zo heb ik je artikel gelezen, zo is het bij mij binnengekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door hamsteg op 13-05-2024 12:55 ]

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@CAPSLOCK2000 excuus, je hebt gelijk, dit is pas de tweede keer dat je hem noemt hoewel je dit onderwerp (+3 posts of gebrek daaraan) vaker genoemt hebt in FM topics.

Ik ben het overigens met je eens dat we meer spreiding in de moderatiescores moeten hebben en de FP crew staat daar ook voor. Recent zijn hier ook nog weer maatregelen voor genomen. Een enkel punt vrijheid in interpretatie is echter ook heel gangbaar en het kan daarom zijn dat jouw post op +2 eindigt (hoewel dicht tegen +3 aan). Ik zie echter geen reden om de post te fixeren en ik zie geen reden om users aan te schrijven die hier een +2 voor geven.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AlphaRomeo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:55:
@CAPSLOCK2000 excuus, je hebt gelijk, dit is pas de tweede keer dat je hem noemt hoewel je dit onderwerp (+3 posts of gebrek daaraan) vaker genoemt hebt in FM topics.
Bedankt
Ik ben het overigens met je eens dat we meer spreiding in de moderatiescores moeten hebben en de FP crew staat daar ook voor.
Recent zijn hier ook nog weer maatregelen voor genomen.
Gaaf, bedankt, waar kan ik daar meer over lezen?
Een enkel punt vrijheid in interpretatie is echter ook heel gangbaar en het kan daarom zijn dat jouw post op +2 eindigt (hoewel dicht tegen +3 aan). Ik zie echter geen reden om de post te fixeren en ik zie geen reden om users aan te schrijven die hier een +2 voor geven.
Het gaat me niet om de mensen die een +2 geven, maar er zijn ook +1 en +0.
En uiteindelijk probeer ik natuurlijk vooral aan te tonen dat het vrijwel onmogelijk is om een +3 te krijgen.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:59:
Gaaf, bedankt, waar kan ik daar meer over lezen?
Dat is tussen ons en de users die het betreft.
Het gaat me niet om de mensen die een +2 geven, maar er zijn ook +1 en +0.
En uiteindelijk probeer ik natuurlijk vooral aan te tonen dat het vrijwel onmogelijk is om een +3 te krijgen.
Als dat structureel gebeurt grijpen we in bij de personen die dat doen. Maar het kunnen ook foutjes zijn. We maken allemaal wel eens een foutje tenslotte. :)

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hamsteg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:54:
Ik geef het een +2. Goed en zeker enthousiast verhaal, ademt diepgang en kennis maar veel gebouwd op jouw mening en mist daardoor in mijn ogen net wat scherpte in de feiten.
Is dat noodzakelijk voor een +3? Dat zie ik niet terug in de moderatierichtlijnen. Er zitten wel wat meningen in maar de meeste punten zijn gebaseerd op concrete informatie, zelfs als de details misschien nog niet duidelijk zijn.
Daarnaast heel persoonlijk vind ik de de structuur van het artikel niet fijn - smaakje, weet ik en niet doorslaggevend maar in combinatie met:
* de opening begint met "Dang", mag, is niets fout aan maar is een zwakke start voor een kwaliteitsartikel.
Ik vind het wel een goede start omdat ik in één korte regel een emotie en een conclusie geef.
Maar ik snap dat 'dang' voor sommigen te vergaat, het is uiteindelijk een vloek, Fair enough.
<edit>aangepast, hier stond eerst iets anders wat niet juist was</edit>
Dat het verder niet jouw smaak is, tja, kan gebeuren en ik vind het niet erg als dat meeweegt in een eindoordeel.
* "RAM en storage zijn waarschijnlijk vastgesoldeerd" --> onduidelijk, te vaag?
* Ik verwacht een idle verbruik van 5-10W --> niet feitelijk, wat kan ik hier mee?
* Ik hoop dat minisforum wel de moeite heeft genomen --> voor mij te vaag?
De moderatielijnen schrijven niet voor dat een post foutloos moet zijn of geen ruimte voor onduidelijkheid mag laten voor het een +3 krijgt. Dit is wat ik bedoel als ik zeg dat er te streng wordt gemodereerd. In iedere post is wel iets te vinden dan niet perfect is.

Misschien had ik me wat zekerder moeten uitdrukken, want ik ben zo zeker als je kan zijn zonder het ding zelf te hebben opengeschroef.
Een bereik van 5-10W is misschien niet feitelijk maar zeker behoorlijk dicht bij. Het verbruik is ontzettend belangrijke informatie in de mobiele markt. Het is geen algemeen bekende informatie dat je een hele desktop kan bouwen met een dergelijk verbruik, of het 5W of 10W is, het is een heel andere wereld dat dan desktops die honderden Watts kunnen tenken.

Dat laatste punt is een wens/mening, ik snap niet wat daar vaag aan is.
* "Binnen deze categorie is de prijs netjes." en verderop "is nogal karig, dat doe de concurrentie beter." --> pas aan het einde kom je met de referenties waardoor ik tot vlak voor het einde met de vraag blijf zitten: t.o.v. wat?.
Waarom is dat een probleem? Als je in deze markt zit ken je die merken, als je daar nog niet bent dan mis je ook niks.
Door deze punten zou ik een ruime 2+ geven (mag niet meer).Je mag mijn mening ter discussie stellen maar zo heb ik je artikel gelezen, zo is het bij mij binnengekomen.
Ik wil je erg bedanken voor je inhoudelijke reactie.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-05-2024 13:22 ]

Pagina: 1 ... 143 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2