Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 144 ... 209 Laatste
Acties:

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:36

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AlphaRomeo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:02:
Dat is tussen ons en de users die het betreft.

Als dat structureel gebeurt grijpen we in bij de personen die dat doen. Maar het kunnen ook foutjes zijn. We maken allemaal wel eens een foutje tenslotte. :)
Ik zie dit niet als een probleem van een paar mensen die het niet goed doen.
Als 11 mensen een foutje maken dan is het geen klein foutje meer maar een structureel probleem. Ik zie structurele problemen en dat los je niet op door een paar gebruikers aan te spreken. In het andere topic daarover mee.

Bedankt voor je reactie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:47:
[...]

Laten we niet overdrijven, dit is de tweede keer dat ik deze post noem en de eerste keer in dit topic.
Dat maakt het nog steeds een crosspost wat niet zomaar de bedoeling is.
Deze heeft een foute score.
en
Dit is een +3:
Dit is wel wat kort door de bocht. De netto score is +2 wat gewoon een nette en verdedigbare score is. Zie bijvoorbeeld de reactie van @hamsteg voor een aantal argumenten. Een +2 is geen mismoderatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 13-05-2024 13:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zeehond schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Tips geven om maatregelen van andere platformen te ontwijken of foutieve informatie te verstrekken zijn gewoon -1
Je bent niet belastingplichtig. Het aanklikken van niet verkocht via marktplaats is niet onwettig en niet in strijd met hun algemene voorwaarden:
https://www.belastingdien...%20dan%20%E2%82%AC%202000

https://www.marktplaats.n...ruiksvoorwaarden.dot.html

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:47:
[...] Als het een onterechte +3 was zou er geen discussie zijn.
Het doel van mismods melden zorgt dat er discussie kan zijn over mogelijke niet verdwaalde mismoderaties. Het niet in discussie gaan toont niet aan dat anderen het wel of niet met meldingen eens zijn. Daarbij geeft de discussie zo te lezen aan dat de meningen verdeeld zijn. Waarbij het geen verschil is tussen -1/0/+1 maar in welke mate het positief is. Een lagere beoordelingen in positieve ervaring (doordat het bijvoorbeeld voor iemand zelf niet heel informatief is) kan niet zomaar aangerekend worden. Het modsysteem geeft geen middelen om de tweakers die een ontopic reactie naar +1 modereren verantwoording af te laten leggen. Hooguit gelegenheid. Wat maar goed is ook, anders kunnen we aan de gang blijven met discussie hoe positief iemand over andermans reactie mag zijn.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dekar schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:26:
[...]

Je bent niet belastingplichtig.
Je bent slechts onder specifieke omstandigheden niet belastingplichtig.
Het aanklikken van niet verkocht via marktplaats is niet onwettig en niet in strijd met hun algemene voorwaarden
Je noemt het als oplossing voor verkoop met behulp van marktplaats. De wet stelt niet dat je selectief de werkelijkheid mag verdraaien om maar te voorkomen dat men je kan controleren of je belasting hoeft te betalen. Eerder is dat verboden, ook al staat dat niet expliciet in de voorwaarden.

Daarbij is die discussie een behoorlijke afwijking op het nieuws dat de toezichthouder op de bescherming van persoonsgegevens stelt dat pakketafhaalpunten de qr-code niet mogen gebruiken. Dus bij steeds verder van dat onderwerp gaan en blijven discussieren valt minnen naar -1 hoe dan ook te verwachten.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:48

hamsteg

Species 5618

Zoals gezegd je kunt mijn mening onder de loep nemen, zo lees ik jouw artikel en ik voldoe daarmee ook aan de richtlijnen.

Zender en ontvanger. Als zender bent jij er van overtuigd dat jij een heel goed artikel hebt geschreven, ik vind het ook zeker een bovengemiddeld artikel maar ontvang het nog net iets anders. Ik geef regelmatig genoeg een +3 en voor mij is een +3 een artikel dat een oprechte aanvulling van kennis/ervaring is (technisch, politiek, het leven, katten). Dat is de reden dat ik bij Tweakers artikelen lees, die "A ha!" momenten van "dat wist ik nog niet".

Jouw artikel komt op mij over als een bevestiging van een super gaaf stukje techniek - het bron artikel - maar voor mij geen extra "A ha!" na het lezen van jouw commentaar.
PS. voor mij is de discussie hiermee afgerond, ik ga hierop niet meer reageren.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01 12:10
[...]
Het aanklikken van niet verkocht via marktplaats is niet onwettig en niet in strijd met hun algemene voorwaarden
Oplichten is volgens mij wel strafbaar. >:)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grotbewoner in 'Van de EU tot China: de wereldwijde strijd om chipproductie veilig te stellen'

Hoe zijn de Franse kerncentrales hier opeens informatief, terwijl het vooral over China gaat? Ik snap het punt wat er gezegd wordt, maar ik denk niet dat dit een +2 waard is, een +1 kan ik nog inkomen.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
[...]

Je bent niet belastingplichtig. Het aanklikken van niet verkocht via marktplaats is niet onwettig en niet in strijd met hun algemene voorwaarden:
https://www.belastingdien...%20dan%20%E2%82%AC%202000

https://www.marktplaats.n...ruiksvoorwaarden.dot.html
Je geeft verkeerde informatie als je zegt dat een product niet verkocht is maar ondertussen dat wel het geval is, dat is niet correct.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 13-05-2024 15:31 ]

200 fish found!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sissors in 'Van de EU tot China: de wereldwijde strijd om chipproductie veilig te stellen'

Ik mis ook even wat hier aan +2 is. Bij informatieve berichten verwacht ik minstens wel een goede onderbouwing, dat is er niet echt zoals een linkje bijvoorbeeld waar te lezen is over eea waarop de mening gebaseerd is.

EDIT:
Ook snap ik niet waarom CH4OS in 'Van de EU tot China: de wereldwijde strijd om chipproductie veilig te stellen' opeens offtopic is? Volgens mij val ik er niemand mee lastig met het bericht en daarnaast gaat de discussie verder ook gewoon prima?

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 13-05-2024 19:01 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Torrentus in 'Booking.com moet voldoen aan Europese regels DMA'

Dat lijkt me ook geen +2 en over de +3 die het krijgt zullen we maar niet beginnen denk ik?

Virussen? Scan ze hier!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
GameNympho in 'AP: pakketpunten mogen QR-code op ID-kaart en paspoort niet uitlezen'
Kan hier naar gekeken worden? Iemand heeft zijn (mod?) mening doorgedrukt denk ik.

Meningen dus heel duidelijk nu.
Maar goed.
En dan op de man spelen @wildhagen , wie noemt wie er een wappie en wie minnen mij er gelijk nu extra omdat iemands mening anders is als mijn rl ervaring? Goed lezen, antwoord op antwoord.
En dan van een -2 naar -14 :F tja :X

Sorry @Bor kijk eens goed naar de timestamps, en waarom mijn (be)antwoord er staat, want in rl kom je ind tegen dat men er wel om vraagt en niets uitleveren als jij of ik dit niet willen.
En dan de beantwoordingen van de mod`s, sorry. Ik lach me ook rot om dit soort MENING gedrag.
En dan nu ook nog door jou een extra -6 eraf? Tja duidelijk.
Fijne avond ook. Ik zeg maar wijs niets meer, de personen blijven met -6 tegelijk te minnen (y) ?
Edit voor alle tweakers; Ik sta nu op -36 omdat ik een melding maak, pas dus op met MELDEN,kinderachtig gedrag van deze "volwassenen".

[ Voor 79% gewijzigd door GameNympho op 15-05-2024 10:29 ]

• Aldy
Net gelezen, maar een -1 is zeker te verdedigen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste alinea met op de man spelen maakt het Imho wel -1 materiaal ja.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
GameNympho schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:20:
GameNympho in 'AP: pakketpunten mogen QR-code op ID-kaart en paspoort niet uitlezen'
Kan hier naar gekeken worden? Iemand heeft zijn (mod?) mening doorgedrukt denk ik.

Meningen dus heel duidelijk nu.
Maar goed.
En dan op de man spelen @wildhagen , wie noemt wie er een wappie en wie minnen mij er gelijk nu extra omdat iemands mening anders is als mijn rl ervaring? Goed lezen, antwoord op antwoord.
En dan van een -2 naar -14 :F tja :X
Met de edit die je hebt geplaatst heb je de reactie zelf naar de -1 geleid helaas. Dergelijke edits dragen in vrijwel alle gevallen niet bij aan een positieve score.

• kodak

kodak

FP ProMod
Het herhalen uit het nieuws wat dan ook nog volgens de tweaker wel gelezen had mogen worden lijkt me geen +2 (18x +2).
Gizz in 'ACM geeft Epic Games boete: Fortnite spoorde kinderen aan tot kopen'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Snowfall in 'Kabinet wil optreden tegen ‘desinformatie’, maar geen onafhankelijke autoriteit'

Gezien de toonzetting ("aanhangers van de EU", "natte droom") lijkt me dit eerder een troll/flamebait en dus -1, geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Zep Man in 'IKEA kondigt energiemonitoring aan voor de Home Smart-app op de Zweedse markt'

Voor een eenvoudige vraag lijkt een +2 me wat overdreven? Een +1 lijkt me gewoon voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Triblade_8472 in 'VodafoneZiggo brengt één app uit voor klanten van Vodafone en Ziggo'

Staat inmiddels gelukkig weer op +2, maar er is iemand die dit een -1 durfde te geven, terwijl de comment m.i. totaal niet voldoet aan
"Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels."

Mijn reviews al gezien?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat gaat om één enkele moderatie, daar letten we niet echt op als de reactie verder goed staat. Zie de TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:42:
Triblade_8472 in 'VodafoneZiggo brengt één app uit voor klanten van Vodafone en Ziggo'

Staat inmiddels gelukkig weer op +2, maar er is iemand die dit een -1 durfde te geven, terwijl de comment m.i. totaal niet voldoet aan
"Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels."
Ik heb er even naar gekeken inmiddels. De netto score is goed. De -1 is inderdaad onterecht. Waar nodig ondernemen we actie (denk bv aan opzettelijke mismoderaties).

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (33× +2). Het bevat vooral meningen, die ook niet heel bijzonder zijn bij het nieuws.
n4m3l355 in 'Overheid VS verviervoudigt importheffing op Chinese elektrische auto's'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Er staat geen heel bijzondere uitleg.

GertMenkel in 'Overheid VS verviervoudigt importheffing op Chinese elektrische auto's'

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
SirMemeAlot in 'VodafoneZiggo brengt één app uit voor klanten van Vodafone en Ziggo'

Dit lijkt me dan daarentegen geen +3, dat lijkt me toch een prima +1.

PS4 PSN: Dazzler2120

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

wildhagen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:22:
Dat gaat om één enkele moderatie, daar letten we niet echt op als de reactie verder goed staat. Zie de TW:
Ik zie momenteel 3-9 onjuiste moderaties.

Als deze post een +2 is dan is -1 én 0 te laag. Als je -1 en 0 moderaties weglaat dan komt deze post op een +3. Dat is ook de score die de meerderheid er aan geeft. Ik vind dat +3 dus de juiste score is.

Als +3 inderdaad de juiste score is, dan is +1 dus ook 2 punten te laag.

Die lagere moderaties maken het vrijwel onmogelijk dat deze post nog op +3 gaat komen. Er zijn nog 8 +3's nodig om die score te bereiken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Op het eerste gezicht lijkt het een informatieve reactie. Maar het is vooral het eenzijdige posten van wat de tweaker uit komt bij de eigen negatieve mening. De cijfers over de afname zijn in de bronnen duidelijk niet de enige kant. De tweaker negeert deze volledig en laat daarbij ook na om op de argumenten van de discussie in te gaan. Daarbij is zelfs op de negatieve selectie niet zomaar te stellen dat de mening redelijk is. Een bedrijf kan er immers meer waarde aan hechten liever te verdienen aan minder klanten en hogere prijzen dan aan veel klanten vasthouden waar men meer omzet aan moet uitgeven. Het plussen naar +2 en +3 lijkt daarmee meer om meningmodden te gaan dan een inhoudelijk relevant informatie verstrekken om objectief te oordelen.

• Aldy
De eerste zin vind ik best een +1 waard, maar die tweede zin haalt die +1 weer onderuit. Daardoor lijkt mij een "0" op z'n plaats.

NotWise in 'Tweede Kamer stemt in met wetsvoorstel voor hogere straffen voor cyberspionage'

• Bor

Bor

Topicstarter
Kijk eens een paar reacties terug en in het (potentiële) +3 reactie topic. Daar is deze reactie ook aangedragen. De reactie is prima onderbouwd met bronnen om de beweringen te staven. Een +1 vind ik echt te kort doen in dit geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 15-05-2024 16:56 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:55:
[...]
De reactie is prima onderbouwd met bronnen om de beweringen te staven.
Als dit zeer selectief informatie plaatsen relevant en informatief is dan zijn we diep gezonken met plussen. We belonen het daamee namelijk om suggestief een specifieke mening te onderbouwen, niet om werkelijk informatief een discussie te voeren.

• Aldy
jdh009 in 'Kabinet wil optreden tegen ‘desinformatie’, maar geen onafhankelijke autoriteit'

Een heel betoog met voldoende ondersteuning, maar een +3 lijkt mij overdreven, aangezien zijn (haar) betoog heel erg eenzijdig is.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Die comment van adje waarin verwijt wordt met clickbait lijkt mij zelfs ongewenst en daarmee -1.

PS4 PSN: Dazzler2120

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezien de toonzetting vind ik die eerste zelfs een straight -1.

De tweede kan wel op 0, de is minder asociaal.

Virussen? Scan ze hier!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:59

Herman

FP ProMod
Een +2 vind ik wat veel van het goede voor deze persoonlijke opinie:
- ucsdcom in 'Coalitieakkoord: salderingsregeling verdwijnt helemaal vanaf 2027 - Update'

De +2 moderatie lijkt dan ook meer een 'mee eens' stem.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:51

jdh009

FP ProMod
Herman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:29:
Een +2 vind ik wat veel van het goede voor deze persoonlijke opinie:
- ucsdcom in 'Coalitieakkoord: salderingsregeling verdwijnt helemaal vanaf 2027 - Update'

De +2 moderatie lijkt dan ook meer een 'mee eens' stem.
Inderdaad, er lijken wel meer posts in dat topic een +2 te krijgen vanwege die reden.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Fidesnl in 'Coalitieakkoord: salderingsregeling verdwijnt helemaal vanaf 2027 - Update'

Met een bron onderbouwd incorrecte informatie, dan zie ik niets anders dan +0 als passend.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
True schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:14:
Fidesnl in 'Coalitieakkoord: salderingsregeling verdwijnt helemaal vanaf 2027 - Update'

Met een bron onderbouwd incorrecte informatie, dan zie ik niets anders dan +0 als passend.
Ik heb mijn eigen moderatie daar aangepast nav jouw reactie met onderbouwing (en die een +2 gegeven). Thanks :)

• Aldy
thetakman in 'FBI neemt website en Telegram-kanaal BreachForums in beslag'

Zoals Raymond Deen al zelf aangeeft is deze reactie volledig off-topic en alle reactie daarop ook. Volgens mij is offtopic gewoon "0" en geen -1. Dit geldt naar mijn mening ook voor alle vervolgreacties.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:11:
thetakman in 'FBI neemt website en Telegram-kanaal BreachForums in beslag'

Zoals Raymond Deen al zelf aangeeft is deze reactie volledig off-topic en alle reactie daarop ook. Volgens mij is offtopic gewoon "0" en geen -1. Dit geldt naar mijn mening ook voor alle vervolgreacties.
Grotendeels mee eens, behalve holoduke51 in 'FBI neemt website en Telegram-kanaal BreachForums in beslag'

Daar zie ik eerder een -1 dan een 0 in. Dit is alleen klagen over moderatie, nota bene over andermans reactie, dus niet eens die van hemzelf.

Virussen? Scan ze hier!

• Aldy
wildhagen schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Grotendeels mee eens, behalve holoduke51 in 'FBI neemt website en Telegram-kanaal BreachForums in beslag'

Daar zie ik eerder een -1 dan een 0 in. Dit is alleen klagen over moderatie, nota bene over andermans reactie, dus niet eens die van hemzelf.
Op holoduke51 heb ik zelf al gereageerd. Niet iedereen weet de Tweakersweg, dus even de weg gewezen. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Op holoduke51 heb ik zelf al gereageerd. Niet iedereen weet de Tweakersweg, dus even de weg gewezen. :)
Klopt, maar holoduke51 weet die weg wel, hij is daar al meerdere keren opgewezen middels modbreaks. Hij klaagt wel vaker over moderatie in reacties op de FP namelijk. Hij lijkt die weg gewoon bewust te negeren, wat het imho nog verder richting -1 door laat slaan.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Meta begint met factchecking op Threads'

Lijkt me gewoon ontopic en dus +1, geen 0?

Virussen? Scan ze hier!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
As1cs in 'Meta begint met factchecking op Threads' +1

Als iets rechts georiënteerd te hoog staat wordt er meteen actie ondernomen. Maar dit kan inmiddels een dag verder prima zo blijven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

k995 in 'OpenAI gaat Reddit-berichten gebruiken om AI te trainen'

Een +2 lijkt me zwaar overdreven, gewoon een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jefrey Lijffijt in 'OpenAI doekt team op dat veiligheid van 'hyperintelligente' AI moest waarborgen'

Waarom krijgt dat +3? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 is het nu ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

• WokeBroke
Bij mijn laatste 3 meldingen heb ik geen uitleg gekregen. Ik kan ook niet zien of er actie ondernomen is.

Ik zou een reactie als "Als de hele wereld naar stront ruikt, kijk dan eens onder je eigen schoenen." Die op +2 staat Met 7* een +2 en een+3 wel kunnen melden. Maar ik geloof niet dat het zin heeft.

Het blijft een ontransparent systeem.

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:19

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:48:
Bij mijn laatste 3 meldingen heb ik geen uitleg gekregen. Ik kan ook niet zien of er actie ondernomen is.

Ik zou een reactie als "Als de hele wereld naar stront ruikt, kijk dan eens onder je eigen schoenen." Die op +2 staat Met 7* een +2 en een+3 wel kunnen melden. Maar ik geloof niet dat het zin heeft.

Het blijft een ontransparent systeem.
Of er actie ondernomen is kan je o.a. zien door nog een keer naar de reacties te kijken. Als ze nu goed staan is het prima. Niet elke reactie wordt van feedback voorzien in dit topic.

• Bor

Bor

Topicstarter
Jefrey Lijffijt in 'OpenAI doekt team op dat veiligheid van 'hyperintelligente' AI moest waarborgen' is volgens mij geen +3 of +2 maar een normale +1. +1 is volgens mij een prima passende reactie.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 19-05-2024 16:05 ]

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:29

Cbr

CAPSLOCK2000 in Poolse concurrentiewaakhond opent onderzoek naar gamingplatforms

Geen 0, eerder 1.

[ Voor 20% gewijzigd door Cbr op 19-05-2024 18:31 ]

• WokeBroke
Bor schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:09:
[...]

Of er actie ondernomen is kan je o.a. zien door nog een keer naar de reacties te kijken. Als ze nu goed staan is het prima. Niet elke reactie wordt van feedback voorzien in dit topic.
Bedankt dan is dat duidelijk. Dan hoef ik hier ook niet meer iets te melden.

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:53:
[...]

Bedankt dan is dat duidelijk. Dan hoef ik hier ook niet meer iets te melden.
Die begrijp ik niet helemaal. Het gaat er toch om dat de score netto goed uitkomt doordat er goede moderaties volgen? Welke feedback had je precies verwacht of gewenst?

• WokeBroke
Bor schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:00:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal. Het gaat er toch om dat de score netto goed uitkomt doordat er goede moderaties volgen? Welke feedback had je precies verwacht of gewenst?
Er volgd geen juiste score. En geen uitleg. Ik zou er naast kunnen zitten natuurlijk, maar dan is het fijn als er enigszins uitleg komt.

Ook kan ik niet zien of er ergens actie wordt ondernomen (als in modrechten vervallen). Dat blijft nogmaals een ontransparent systeem.

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:06:
[...]
Ook kan ik niet zien of er ergens actie wordt ondernomen (als in modrechten vervallen).
Daar worden sowieso nooit uitspraken over gedaan. Eventuele maatregelen zijn altijd tussen de betreffende gebruiker en Tweakers.

• WokeBroke
Bor schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:09:
[...]

Daar worden sowieso nooit uitspraken over gedaan. Eventuele maatregelen zijn altijd tussen de betreffende gebruiker en Tweakers.
Bedankt, duidelijk 👍

• Bor

Bor

Topicstarter

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 10:59
TheVivaldi in 'Gerucht: Apple brengt nieuwe AirTag in 2025 uit met betere locatietracking'

Bij mijn reacties erboven kan ik me de 0 wel voorstellen, maar hier geef ik volgens mij een goed voorbeeld van waarom het belangrijk is dat een AirTag waterdicht moet zijn.

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Sailfish OS 4.6.0'

TheVivaldi in 'Sailfish OS 4.6.0'

Ik vertel wat er op Ubuntu Touch en Sailfish OS mogelijk is met Waydroid en dat het goed werkt, dat lijkt me toch ontopic. De persoon boven me, die microG suggereert, krijgt ook gewoon +1.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 21-05-2024 16:53 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (77× +2). De mening is op zich niet bijzonder. Daarbij is deze nogal eenzijdig en suggestief, terwijl er duidelijk ook andere mogelijkheden zijn.
Het lijkt op massaal meningmodden van een toppost.
separhim in 'Scarlett Johansson beschuldigt OpenAI ervan haar stem te gebruiken voor ChatGPT'

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:48

hamsteg

Species 5618

kodak schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:51:
Deze reactie lijkt me geen +2 (77× +2). De mening is op zich niet bijzonder. Daarbij is deze nogal eenzijdig en suggestief, terwijl er duidelijk ook andere mogelijkheden zijn.
Het lijkt op massaal meningmodden van een toppost.
separhim in 'Scarlett Johansson beschuldigt OpenAI ervan haar stem te gebruiken voor ChatGPT'
Eens, herhaling van het artikel en een sneer of grapje. +1 zou reëel zijn. Voordeel van een opening poster?

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Aldy
Deze reactie gaat werkelijk alle perken te buiten. Heb op Tweakers nog nooit zo'n reactie gelezen en ik hoop dat ik verschoond blijf van zulke reacties in de toekomst.

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar heb ik actie ondernomen. Dit soort reacties kunnen echt niet op ons platform.

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Nieuwe iPad Pro kan beter tegen buigen bij duurzaamheidstests dan voorganger'

En hier krijg ik dan weer een +1, terwijl ik een 0 verdien.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze toppost lijkt me geen +2 (19x +2, 10× +3). De tweakers heeft een bekende mening (contentbedrijven hebben 'verkeerde' aanpak) en geeft een ongewenste mening en houding (gebruikt meeste content zonder te betalen).
De reactie is verder zeer algemeen (gaat niet over het blokkeren van specifieke content uit het nieuws) en erg simpel (eenzijdig klagen over kosten.)

magnifor in 'Belgische providers halen bijna 100 websites met illegale voetbalstreams offline'

[ Voor 17% gewijzigd door kodak op 22-05-2024 11:45 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:38:
Ook deze toppost lijkt me geen +2 (19x +2, 10× +3). De tweakers heeft een bekende mening (contentbedrijven hebben 'verkeerde' aanpak)
Alle meningen zijn ooit al een keer geuit. Als we alleen nieuwe inzichten en meningen interessant vinden kunnen we de commentsectie sluiten. Binnen de content van dit nieuwsbericht is het een interessante houding en visie, of je het er nu mee eens bent of niet.
De mening is onderbouwd, welbespraakt en goed geschreven, dat is voor mij een +2.
en geeft een ongewenste mening en houding (gebruikt meeste content zonder te betalen).
Een ongewenste mening.... we doen toch niet aan meningmodden?
De reactie is verder zeer algemeen (gaat niet over het blokkeren van specifieke content uit het nieuws) en erg simpel (eenzijdig klagen over kosten.)

magnifor in 'Belgische providers halen bijna 100 websites met illegale voetbalstreams offline'
Hebben je de juiste post gelinkt? Ik zie iets heel anders. Mogelijk dat de post sindsdien is aangevuld, maar zoals het er nu staat kan ik het niet rijmen met jou oordeel.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

TheVivaldi schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:24:
TheVivaldi in 'Gerucht: Apple brengt nieuwe AirTag in 2025 uit met betere locatietracking'

Bij mijn reacties erboven kan ik me de 0 wel voorstellen, maar hier geef ik volgens mij een goed voorbeeld van waarom het belangrijk is dat een AirTag waterdicht moet zijn.
Eens, ontopic, relevant en niet kwetsend, niks mis mee.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ook deze toppost lijkt me geen +2 (19x +2, 10× +3). De tweakers heeft een bekende mening (contentbedrijven hebben 'verkeerde' aanpak) en geeft een ongewenste mening en houding (gebruikt meeste content zonder te betalen).

Dat lijkt mij een normale +1. Een +3 is in ieder geval te hoog. Het is het bekende (scheve) verhaal. "men is echt wel bereid om te betalen" en de rest gaat mede over illegale content. Ik vermoed een aardig aantal "mee eens" stemmers.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 22-05-2024 14:21 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:20:

Dat lijkt mij een normale +1. Een +3 is in ieder geval te hoog. Het is het bekende (scheve) verhaal. "men is echt wel bereid om te betalen" en de rest gaat mede over illegale content. Ik vermoed een aardig aantal "mee eens" stemmers.
Sinds wanneer hebben we de eis dat een mening nieuw moet zijn?

Wordt hier niet een beetje te veel geoordeeld vanuit de ogen van mensen die alle nieuwtjes en posts op de voet volgen?

[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-05-2024 14:26 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 16:59

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Wordt hier niet een beetje te veel geoordeeld vanuit de ogen van mensen die alle nieuwtjes en posts op de voet volgen?
Ik ben het wel eens met @Bor, het is een een generieke reactie die onder elk artikel over streamingdiensten geplaatst zou kunnen worden. In dit geval mis ik ook direct raakvlak met waar het artikel over gaat. Ik denk dat een reactie die al vele malen geplaatst is, wekelijks vind je er wel meerdere, niet elke keer hoge moderatie scores hoeft te ontvangen.

Daarnaast geeft de reactie blijk van downloaden uit illegale bron. Dat is in principe tegen de huisregels, hoe er hier over gesproken wordt vind ik op het randje. Ik denk dat dat is wat @kodak bedoelde met “een ongewenste mening en houding ”.
7. Het aanzetten tot, aanmoedigen van en blijk geven van illegale activiteit zijn nadrukkelijk verboden op Tweakers. Berichten over het verkrijgen of beschikbaar stellen van illegale kopieën van software, muziek en films worden verwijderd en kunnen leiden tot een ban. Het downloaden van muziek en films is sinds april 2014 illegaal in Nederland. Ook het kraken van beveiligingen is niet legaal. Neem bij grijs gebied eerst even contact met ons op.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Ik vermoed dat hier niet bedoeld wordt dat het geen nieuwtje is, maar meer dat mensen steeds hetzelfde roepen: dat er illegaal wordt gekeken is omdat het te duur is. Dat is natuurlijk door te trekken in het roepen over downloaden van illegale content en ga zo maar door.

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:09:
[...]
Binnen de content van dit nieuwsbericht is het een interessante houding en visie,
Het is vergeleken met andere houdingen en visies niet zomaar waardevoller. En juist dat het geen bijzondere of nieuwe kanten brengt hoort daar sterk in mee te tellen. Anders zijn we selectief aan het plussen vergeleken met andere herhaalde houdingen en visies, wat niet de bedoeling van het plussen is.
Een ongewenste mening.... we doen toch niet aan meningmodden?
Dat gaat niet om de mening maar het feit dat de reactie crimineel gedrag openlijk normaliseerd. Waarbij de argumenten om crimineel gedrag te uitten neerkomen op het negatief uitlaten over voor recht opkomen en de wettelijke uitspraak. Dat is niet zomaar acceptabel. Dan horen er zeer sterke argumenten gegeven te worden, waar het aan ontbreekt.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Santford schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:43:
Ik ben het wel eens met @Bor, het is een een generieke reactie die onder elk artikel over streamingdiensten geplaatst zou kunnen worden. In dit geval mis ik ook direct raakvlak met waar het artikel over gaat. Ik denk dat een reactie die al vele malen geplaatst is, wekelijks vind je er wel meerdere, niet elke keer hoge moderatie scores hoeft te ontvangen.
Ik benader dat anders. Ik probeer ieder nieuwsbericht en de bijhorende reacites zoveel mogelijk zelfstandig te behandelen. Mijn streven is om onder ieder artikel een overzicht te hebben van de inzichten en meningen in het commentaar. Moderatie doen we niet voor de tijgers die toch alles lezen, moderatie is er voor de mensen die slechts een deel van de reacties wil lezen. Het is daarom minder belangrijk hoe bijzonder of uniek posts zijn in verhouding tot wat er in bij andere nieuwsberichten al gepost is, als +2 maar een redelijk overzicht geeft van wat er gepost wordt bij dit ene bericht. Als er tien posts met dezelfde mening zijn hoeven die niet allemaal op +2 (liever niet zelfs), maar wel ééntje zodat ook die mening zichtbaar is op +2.
Zo krijgt ook de casual lezer een overzicht van wat er leeft of speelt.

Voor posts die echt heel goed of bijzonder zijn hebben we +3.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Zo krijgt ook de casual lezer een overzicht van wat er leeft of speelt.
Als je aan de mods moet zien wat er leeft of speelt, dan ben je volgens mij aan het meningmodden. In dit geval gaat het over een mening, dat in strijd is met de regels van Tweakers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me inderdaad een mooie +1, maar meer dan dat Ie ik er persoonlijk niet in. Zeker die +3 is erg overdreven.

Virussen? Scan ze hier!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
@CAPSLOCK2000
Ik ben het eens met je over:
Ik probeer ieder nieuwsbericht en de bijhorende reacites zoveel mogelijk zelfstandig te behandelen.
Dat is ook mijn streven.

De reactie die hier werd aangedragen is een populaire uitspraak die veel gepost wordt en makkelijk scoort, maar tegelijkertijd weinig betrekking heeft op het nieuws. De inhoud is dermate generiek dat het wat mij betreft weinig meerwaarde heeft bij het artikel.

[ Voor 52% gewijzigd door Santford op 22-05-2024 18:13 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
[...].

Als er tien posts met dezelfde mening zijn hoeven die niet allemaal op +2 (liever niet zelfs), maar wel ééntje zodat ook die mening zichtbaar is op +2.
Zo.werkt het modereren hier niet. Er is geen enkele eis dat er een reactie op +2 / +3 etc moet komen te staan. Dit is ook niet in lijn met de moderatie richtlijnen.

• kodak

kodak

FP ProMod
[...]
Als er tien posts met dezelfde mening zijn hoeven die niet allemaal op +2 (liever niet zelfs), maar wel ééntje zodat ook die mening zichtbaar is op +2. Zo krijgt ook de casual lezer een overzicht van wat er leeft of speelt.
Strategisch stemmen door een beoordeling hoger of lager te geven dan de gewenste score van de reactie wordt beschouwd als misbruik van het moderatiesysteem
Dat gaat ook op als je strategie is dat je graag 1 van de reacties met een gelijke strekking meer aandacht wil geven. Het is daarbij eerder de bedoeling om af te vragen of de strekking werkelijk zo bijzonder is als meerder tweakers er mee komen. Wat we hoe dan ook al horen af te vragen om meningmodden tegen te gaan.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
kodak schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Strategisch stemmen door een beoordeling hoger of lager te geven dan de gewenste score van de reactie wordt beschouwd als misbruik van het moderatiesysteem
Dat gaat ook op als je strategie is dat je graag 1 van de reacties met een gelijke strekking meer aandacht wil geven. Het is daarbij eerder de bedoeling om af te vragen of de strekking werkelijk zo bijzonder is als meerder tweakers er mee komen. Wat we hoe dan ook al horen af te vragen om meningmodden tegen te gaan.
Moet zeggen dat "opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt" soms ook van toepassing zijn op scores die normaal hoger dan +1 uitkomen. Zoals bijvoorbeeld nieuwsberichten waarin gerapporteerd wordt over een hack waarbij het betreffende bedrijf een e-mail gestuurd heeft naar haar gebruikers/klanten en meerdere tweakers dat bericht delen. Zo zijn er nog wel voorbeelden te verzinnen waarin dit van toepassing is. Of CAPSLOCK2000 hierop doelt, kan ik echter niet zeggen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:50:
Er is geen enkele eis dat er een reactie op +2 / +3 etc moet komen te staan.
Je legt me woorden in de mond, dat is niet wat ik zeg.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:49:
Het is daarbij eerder de bedoeling om af te vragen of de strekking werkelijk zo bijzonder is als meerder tweakers er mee komen. Wat we hoe dan ook al horen af te vragen om meningmodden tegen te gaan.
Het is niet mijn bedoeling om 1 mening meer aandacht te geven dan aan andere meningen. Het is mijn bedoeling om van alle posts die dezelfde mening uitdrukken de beste een hogere waardering te geven.

Of die mening bijzonder is of niet moet niet doorslaggevend zijn. Sterker nog, ook populaire meningen moeten goed zichtbaar zijn. Anders krijg je de situatie dat de knotsgekke posts meer aandacht krijgen want die zijn uniek terwijl breed gedragen meningen naar de achtergrond worden gedrukt.

• kodak

kodak

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:33:
[...]
Of die mening bijzonder is of niet moet niet doorslaggevend zijn. Sterker nog, ook populaire meningen moeten goed zichtbaar zijn.
Populariteit is juist niet zomaar een reden om te plussen. Het is namelijk geen onderdeel van de modregels. Het voorkomen van meningmodden, zoals als gevolg van populariteit van een populaire mening, te voorkomen staat juist wel in de regels. Net als dat de regel voor plussen naar +2 daarbij uitdrukkelijk noemt dat een reactie dan op een positieve wijze boven het maaiveld uit moet steken. Het feit dat een algemene houding alsof het normaal is om vanwege een ongewenste prijs of moeite de wet maar te overtreden populair is maakt het niet zomaar een inhoudelijk positieve (normaliseren criminaliteit) of bijzondere inhoudelijke reactie (algemene houding) bij het nieuws waarop we kunnen plussen naar +2.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

jdh009 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:23:
Moet zeggen dat "opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt" soms ook van toepassing zijn op scores die normaal hoger dan +1 uitkomen.
Het moderatiesysteem heeft twee doelen, lezers helpen en schrijvers stimuleren, die zijn niet helemaal compatible en dat schuurt af en toe.

Als het gaat om schrijvers stimuleren dan wil je iedereen die moeite heeft gedaan om iets bij te dragen belonen, ook als dat er heel erg veel zijn of als er weinig variatie zit in de posts. Idem bij veel slechte posts.

Als het gaat om lezers helpen dan wil je een handzaam aantal posts een
hogere score geven zodat de filters werken en de lezer niet alle posts hoeft te lezen om een redelijk overzicht te krijgen van wat er leeft. Te veel goede posts is net zo onhandig als te weinig. Als er veel goede posts zijn is het voor de lezer dus handiger als er wat strenger wordt gemodereerd. Als er weinig goede posts zijn is het handiger dat we wat losser modereren.

Een te stricte lezing van de richtlijnen maakt het lastig om die ruimte tussen die doelen te navigeren.

Ik probeer de doelen van het moderatiesysteem te volgen en interpreteer de richtlijnen in het licht van die doelen. Ik probeer te handelen volgens de geest van de doelen, de richtlijnen zijn daarbij een hulpmiddel, geen doel op zich. Als ik twijfel vraag ik me af hoe de lezers het beste geholpen zijn en of de schrijvers de juiste stimulans krijgen. Verdere discussie kan wellicht beter in Structureel te laag gemod .

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:12:
Populariteit is juist niet zomaar een reden om te plussen. Het is namelijk geen onderdeel van de modregels. Het voorkomen van meningmodden, zoals als gevolg van populariteit van een populaire mening, te voorkomen staat juist wel in de regels.
Net als dat de regel voor plussen naar +2 daarbij uitdrukkelijk noemt dat een reactie dan op een positieve wijze boven het maaiveld uit moet steken.
Dit is een prima voorbeeld van waarom ik net begon over de geest van de doelen en de letter van de richtlijnen.

De vraag is welk maaiveld en hoeveel? Als het maaiveld laag is dan is er weinig nodig om er boven uit te steken. Als er bij een nieuwsbericht weinig goede posts zijn dan ben ik eerder geneigd om een post die een klein beetje beter is wat ruimhartiger te modereren, en omgekeerd. Ik denk dat de lezer daar het beste mee is geholpen.

Bij twijfel kies ik voor de positieve benadering. De richtlijnen zeggen immers ook dat je niet terughoudend moet zijn met hoge scores. Dat is in lijn met het doel om schrijvers te stimuleren.

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:14:
[...]

Als er veel goede posts zijn is het voor de lezer dus handiger als er wat strenger wordt gemodereerd. Als er weinig goede posts zijn is het handiger dat we wat losser modereren.

[…]
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om de waardering van reacties af te laten hangen van het algehele niveau van de reacties onder een bepaald artikel, noch het laten afhangen van welke diepgang verwacht kan worden bij bepaald nieuws. Anders wordt het een glijdende schaal.

Alle reacties dienen langs dezelfde lat gelegd te worden en zo objectief mogelijk te worden beoordeeld op inhoudelijke kwaliteit en mate van onderbouwing, ongeacht of het een populaire mening betreft of niet. Onder een artikel met een wetenschappelijk onderwerp kun je wellicht makkelijker een reactie met diepgang schrijven dan onder een nieuwsbericht met een simpel nieuwtje over bijvoorbeeld een nieuwe case die op de markt komt. Dat is in het huidige systeem geaccepteerd.

Discussie daarover hoort niet thuis in dit topic, dat geef je zelf al aan. Graag hier weer on-topic.

• jdh009

jdh009

FP ProMod

• kodak

kodak

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stylezzz in 'Nederlandse Tweede Kamer vindt dat terugleveren stroom geen geld mag kosten'

Irrelevant zeker maar een -1 lijkt wat overdreven, een 0 lijkt me voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
MennoE in 'Spotify Car Thing is vanaf 9 december niet meer te gebruiken' is een prima +1. Voor een +2 mis ik elke vorm van onderbouwing.

• kodak

kodak

FP ProMod
Het minnen naar -1 (4× -1) van een inhoudelijke reactie lijkt me niet de bedoeling.
kodak in 'Gemeente Eindhoven getroffen door datalek, bsn burgers kort intern inzichtelijk'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dekar in 'Meta gaat AI vanaf eind juni ook op data van Europeanen trainen'

Kan er eens naar die 13 (!) +3 gevers gekeken worden? Dit is een héél krappe +1 op zijn best, zeker geen +2, laat staan +3...

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:02:
Dekar in 'Meta gaat AI vanaf eind juni ook op data van Europeanen trainen'

Kan er eens naar die 13 (!) +3 gevers gekeken worden? Dit is een héél krappe +1 op zijn best, zeker geen +2, laat staan +3...
Dat is inderdaad op zijn best een +1. Naar de +3 stemmers ga ik even kijken. Om deze reactie op de best passende score te krijgen is nog wel wat hulp nodig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The-Source in 'NOS en NRC: bunq-klanten vaak het slachtoffer van phishing'

Een +2 lijkt me wat overdreven, gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen -1 (29x -1). Dit lijkt op massaal wegmodden om de mening. Er staat niets ongepasts. We hoeven het er niet mee eens te zijn maar dat is geen reden om het weg te modden als ongewenst.
Prysm Software in 'NOS en NRC: bunq-klanten vaak het slachtoffer van phishing'

Deze inhoudelijke reactie als tegenargument in de discussie is geen 0. Er valt prima op te discussiëren. Lijkt ook weer misbruik van modrechten met 12x -1 en 8x 0 wegmodden.

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:30:
Deze reactie lijkt me geen -1 (29x -1). Dit lijkt op massaal wegmodden om de mening. Er staat niets ongepasts. We hoeven het er niet mee eens te zijn maar dat is geen reden om het weg te modden als ongewenst.

Deze inhoudelijke reactie als tegenargument in de discussie is geen 0. Er valt prima op te discussiëren. Lijkt ook weer misbruik van modrechten met 12x -1 en 8x 0 wegmodden.
Over de eerste opmerking kun je discussiéren of dit -1 is, denk eerder 0, maar de tweede lijkt mij toch echt 0. Geen toegevoegde waarde en ook nog eens te kort door de bocht.
Pagina: 1 ... 144 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2