hamsteg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Ik heb alles even bekeken maar ik kan me wel vinden in een +2, beetje aan de hoge kant maar het gaat iets verder dan een +1. On topic en geeft met argumenten vanuit eigen ervaring en werkdomein een tegengeluid. De tweede zou je misschien ietsje meer richting een +1 kunnen duwen maar ik vind de uitleg wel extra toevoegen aan de discussie.
offtopic:
Heel eerlijk vind ik het niet correct dat je nu via dit mismoderatietopic je gelijk probeert te halen door zijn argumentatie naar beneden te duwen.
Ik kom zelf ook uit het werkveld (Als ik erbij had vermeld dat ik ook uit het werkveld kom, is het dan ook ineens +2 waard?) en zijn reactie is zeker geen +2 waard. Hij bekijkt het voornamelijk vanuit een B2B veld, de B2C wereld werkt compleet anders. Daar wordt vooraf bepaald hoeveel een consument wilt ervoor wilt betalen, op basis van deze gedachten wordt er een go of een non go gegeven.
Deze reactie klopt bijvoorbeeld niet:
Ik zei ook "in principe". Overigens is er maar weinig verschil in de handelswijze en winstmarges op software in de b2c of b2b markt, kan ik je uit ervaring vertellen. Sterker nog: prijzen voor bedrijven zijn vaak gunstiger omdat die dikwijls software in bulk afnemen. Dan komt de winstmarge zoals bij ons hier eerder uit onderhoudscontracten en abonnementskosten voor services.

De zakelijke markt vergelijken met de game markt gaat al mis. Hij geeft hier aan dat de prijzen voor bedrijven gunstiger zijn omdat ze in bulk afnemen. De consumentenmarkt wordt als 1 geheel gezien, dat is een veel grotere afzetmarkt dan een bedrijf die een bulk afname doet. De software die een bedrijf afneemt (bijv. Microsoft producten) zijn voor bedrijven veel hoger dan voor consumenten.
Dit klopt bijvoorbeeld ook niet:
Software wordt in principe ook nòòit tegen verlies verkocht, in tegenstelling tot hardware, zeker in het geval van consoles, die eigenlijk pas sinds kort voor 'break even' of kleine winstmarges gaan, uitzonderingen zoals Nintendo daar gelaten...

Wat betreft software kan je van tevoren nooit bepalen of dit met winst of verlies wordt verkocht. Aangezien er geen kostprijs per stuk is. De kostprijs is de totale ontwikkelkosten, waar je bepaalde aantallen moet verkopen om de kosten eruit te halen.
offtopic:
Heel eerlijk vind ik het niet correct dat je nu via dit mismoderatietopic je gelijk probeert te halen door zijn argumentatie naar beneden te duwen.
Het is hier wel een tendens dat mensen enorm meningmodden en niet kijken naar de daadwerkelijke feiten. Waar iemand mee eens is geven ze een +2. Laatst had ik hier ook een post neergezet waarbij iemand op offtopic gezet werd die met daadwerkelijk feiten kwam, de ander waarbij het antwoord onjuist was kreeg een +1.
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 31-05-2024 10:33
]