Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 146 ... 209 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thomas_n in 'Nvidia SFF-Ready-label moet duidelijk maken welke gpu's in kleine kasten passen'

Een +2 lijkt me nogal overdreven, een +1 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'Nvidia SFF-Ready-label moet duidelijk maken welke gpu's in kleine kasten passen'

Is gewoon ontopic en dus +1, geen 0 of zelfs -1. Dat riekt naar meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reactie als ongewenst gemod wordt? Ik beantwoord (met hulp) toch direct de vraag? "Waarom is AI beter op NPU dan een CPU?" Dit is toch Tweakers.net ;-)

Danfoss in 'Nieuwe modellen ROG- en TUF-gaminglaptops van ASUS hebben AMD Ryzen AI 300-cpu's'

Sys Specs

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Danfoss schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:41:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reactie als ongewenst gemod wordt? Ik beantwoord (met hulp) toch direct de vraag? "Waarom is AI beter op NPU dan een CPU?" Dit is toch Tweakers.net ;-)

Danfoss in 'Nieuwe modellen ROG- en TUF-gaminglaptops van ASUS hebben AMD Ryzen AI 300-cpu's'
Dit soort reacties zijn wat mij betreft ongewenst, maar een 0 is verdedigbaar. Een kale ChatGPT reactie pasten is gewoon spam. Hier blijkt geen eigen inzet, en ook de betrouwbaarheid is beperkt. Datzelfde kun je zeggen van een Wikipedia paste, maar ook daarvan is het niet gewenst om een lap tekst in één op één te plakken zonder verdere inzet. In dit geval krijg je van mij het voordeel van de twijfel en een 0.

Verwijderd

Verwijderd in 'Adapter om PlayStation VR2 op pc te gebruiken is vanaf 7 augustus beschikbaar'

Waarom is dit offtopic? Dit staat letterlijk in het blog van Sony:

However, other high-fidelity and sensory immersion features of PS VR2 are supported, including 4K visuals (2000 x 2040 per eye), 110-degree field of view, finger touch detection, and see-through view, as well as foveated rendering (without eye tracking) and 3D Audio in supported games.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Verwijderd de inhoudelijke onderbouwing hoort in je reactie, niet hier. Je staat nu +1.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Geen populaire mening, maar daarom niet ongewenst volgens mij: redniels in 'Niets is meer heilig bij Intel Lunar Lake - Zeg maar dag tegen Hyper-Threading'

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18
Wat mij betreft wel. Na het stukje "K6: hahahaha" ben ik het niet meer serieus gaan nemen, het is een zuivere rant. In deze context zie ik twee verliezers.

vrede in rust

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:55

jdh009

FP ProMod
Over de inhoud weet ik te weinig om goede moderatie uit te voeren, maar gezien de toon en manier van presenteren, kan ik me voorstellen dat de moderaties van anderen aan de lagere kant van het acceptabele spectrum vallen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik denk dat je minimaal een punt aftrek krijgt voor deze opmerking die je niet onderbouwt:
Nu wordt het net zo’n puinhoop als Android.
Dat lijkt mij gewoon een valide argument. Een +2 is het niet maar een +1 kan zeker passen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:39

Dazzler2120

FP ProMod

PS4 PSN: Dazzler2120

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 16:55
Dit lijkt mij een 0:
leegethas in 'Antec-versie van Ayaneo Slide verschijnt binnenkort in EU voor 799 euro'

Bedrijf: brengt handheld uit
Valve fanboys, ongevraagd: Steam deck is beter

Ik begrijp dat er vergelijkingen gemaakt worden maar dit begint op adverteren te lijken.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

hamsteg

Species 5618

Wolfos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:59:
Dit lijkt mij een 0:
leegethas in 'Antec-versie van Ayaneo Slide verschijnt binnenkort in EU voor 799 euro'

Bedrijf: brengt handheld uit
Valve fanboys, ongevraagd: Steam deck is beter

Ik begrijp dat er vergelijkingen gemaakt worden maar dit begint op adverteren te lijken.
In mijn ogen heeft deze persoon wel een punt. Windows 11 is heel generiek en daarmee niet geoptimaliseerd voor deze specifieke hardware. Voor mij daarom toch een +1. Even naar account gekeken, is al lang lid maar heel weinig reacties/lage karma, zie daarom direct geen fanboy gedrag.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
tommyeg in 'Ziggo verhoogt abonnementsprijzen ook voor bestaande klanten' is geen +2 maar max +1 (of irrelevant gezien de prijzen bij glasvezel ook gewoon omhoog gaan getuige de reacties).

Pietervs in 'Ziggo verhoogt abonnementsprijzen ook voor bestaande klanten' is ook geen +2.

Verwijderd

Gezien zijn reactiegemiddelde lijkt dit bijna op een spammer of een bot:

drakiesoft in 'Sony lijkt 8K-claim van doos PlayStation 5 te verwijderen'

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Er gaan weer meerdere mensen volledig los met -1 beoordelingen in

nieuws: Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpo...

Het merendeel van de -1 is gewoon offtopic.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

White Feather schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:19:
Er gaan weer meerdere mensen volledig los met -1 beoordelingen in

nieuws: Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpo...

Het merendeel van de -1 is gewoon offtopic.
Hmm, het blok dat 'qwerty-273' opent is onnodig en neigt naar racistisch, de -1 op dat stuk en een aantal reacties die daarop doorgaan snap ik.
Dan is er een blok door 'tja' gestart die een rant start over geld en Oekraine. Ver off-topic en onnodige stemmingmakerij/kwetsend en alles wat daarna komt.
Ik snap alle -1 tot nu toe. Volgens mij werkt het moderatiesysteem hier perfect.

Even verderop gaan we gelukkig weer normaal verder, deze twee mogen naar 0/+1, zeker geen -1:
DareDevil in 'Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpol-database'
DareDevil in 'Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpol-database'

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
hamsteg schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Hmm, het blok dat 'qwerty-273' opent is onnodig en neigt naar racistisch, de -1 op dat stuk en een aantal reacties die daarop doorgaan snap ik.
Dan is er een blok door 'tja' gestart die een rant start over geld en Oekraine. Ver off-topic en onnodige stemmingmakerij/kwetsend en alles wat daarna komt.
Ik snap alle -1 tot nu toe. Volgens mij werkt het moderatiesysteem hier perfect.

Even verderop gaan we gelukkig weer normaal verder, deze twee mogen naar 0/+1, zeker geen -1:
Eens. Ik heb m'n best daar gedaan maar er zijn nog wat meer moderaties nodig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luchtbakker in 'Google stopt met gebruikers locatiegeschiedenis laten zien op desktop'

Iemand die me kan uitleggen waarom dit een +2 is?

Prima reactie hoor, maar een +1 lijkt me gewoon voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• White Feather
hamsteg schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:59:
[...]

Dat is natuurlijk bullshit.

Ver off-topic bestaat niet en is gewoon nog 0.

Bovendien wordt er vaak teruggestuurd naar de juiste weg en een weerwoord gegeven op een echte -1.

Beetje stompzinnig om dat dan ook met een -1 te beoordelen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

White Feather schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:22:
[...]

Dat is natuurlijk bullshit.

Ver off-topic bestaat niet en is gewoon nog 0.
Sorry, maar nee, dat klopt niet. Zwaar off-topic kan wel degelijk een valide reden voor een -1 zijn, zie de Mod-FAQ
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Virussen? Scan ze hier!

• White Feather
wildhagen schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 04:09:
[...]

Sorry, maar nee, dat klopt niet. Zwaar off-topic kan wel degelijk een valide reden voor een -1 zijn, zie de Mod-FAQ

[...]
Ok, maar het is nog steeds in combi met:
Bovendien wordt er vaak teruggestuurd naar de juiste weg en een weerwoord gegeven op een echte -1.

Door die mensen een -1 te geven straf je ze dus voor hun poging om een weerwoord te geven op een -1 en de discussie weer de goede kant op te krijgen.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 10:29
snip

[ Voor 100% gewijzigd door loekf2 op 07-06-2024 10:18 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Hele artikel gaat over een extra toets voor de CoPilot en dit blok waar alle 3 reacties staan gaan over de effectiviteit van de Windows toets. Impliciet stellen ze de toets voor de CoPilot ter discussie. Het heeft een relatie dus ontopic dus +1; (voor mij geen relevante info) als je het als 0 zou beoordelen zou ik het ook snappen).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hamsteg schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:18:
Hele artikel gaat over een extra toets voor de CoPilot en dit blok waar alle 3 reacties staan gaan over de effectiviteit van de Windows toets. Impliciet stellen ze de toets voor de CoPilot ter discussie. Het heeft een relatie dus ontopic dus +1; (voor mij geen relevante info) als je het als 0 zou beoordelen zou ik het ook snappen).
Een +1 of 0 kan ik inderdaad begrijpen, maar toen ik ze hier meldde stonden ze +2. ;)

• jdh009

jdh009

FP ProMod
White Feather schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 05:43:
[...]
Ok, maar het is nog steeds in combi met:

[...]

Door die mensen een -1 te geven straf je ze dus voor hun poging om een weerwoord te geven op een -1 en de discussie weer de goede kant op te krijgen.
De scores die er nu staan lijken, naar mijn mening, redelijk te kloppen. Heb je voorbeelden van reacties die nu op -1 staan, maar die jij te hard gestraft vindt en naar 0 moeten? Dat maakt het gemakkelijker om specifiek over deze gevallen te praten en blijft meer on-topic dan een algemene discussie over de regels.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 07-06-2024 14:25 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'LinkedIn beperkt gerichte advertenties na klacht privacyorganisaties'

Dit lijkt me wat trollerig, en hij vraagt nota bene zelf om een -1, dus, lijkt me dit gewoon een -1, geen 0 of zelfs +1?

Geldt Imho ook voor de hele thread eronder. Alleen maar geklaag over moderatie.

Virussen? Scan ze hier!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

wildhagen schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:24:
Verwijderd in 'LinkedIn beperkt gerichte advertenties na klacht privacyorganisaties'

Dit lijkt me wat trollerig, en hij vraagt nota bene zelf om een -1, dus, lijkt me dit gewoon een -1, geen 0 of zelfs +1?

Had hij een smiley er bij gezet had ik hem een +1 gegeven (nu een 0). Dat het humour is, is nu niet heel duidelijk dus ik begrijp de -1's (maar ik begrijp ook de later toegevoegde zure reactie want hij heeft ook een punt, beetje humour of sarcasme moet kunnen).

• jdh009

jdh009

FP ProMod
wildhagen schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:24:

Opmerkingen over moderatie zijn (bijna altijd) standaard een punt aftrek. Hoe grappig deze grap ook is, dan kom je volgens mij inderdaad op een -1 uit.

Wel mooi dat er daarna nog doktersadvies wordt gegeven. Misschien moet ik mezelf dan ook maar eens laten testen met een AQ-test.

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 07-06-2024 18:49 ]

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

jdh009 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:44:
[...]

Opmerkingen over moderatie zijn (bijna altijd) standaard een punt aftrek. Hoe grappig deze grap ook is, dan kom je volgens mij inderdaad op een -1 uit.
Volgens de letter heb je gelijk. Een beetje kritiek moet echter ook kunnen, het liefste natuurlijk in dit topic. Afbranden of opvoeden? Even een DM van een powermod en weer glad strijken met elkaar. We zijn èèn familie hier toch?

• jdh009

jdh009

FP ProMod
hamsteg schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Volgens de letter heb je gelijk. Een beetje kritiek moet echter ook kunnen, het liefste natuurlijk in dit topic. Afbranden of opvoeden? Even een DM van een powermod en weer glad strijken met elkaar. We zijn èèn familie hier toch?
Deels mee eens, opvoeden werkt op lange termijn inderdaad vaak beter dan afstraffen. Helaas is er wel een tijd en plaats waar je het geven van commentaar het beste kunt doen. Ik vind de extra opmerking vooral jammer voor zijn eigen grap; meer mensen hadden erom kunnen lachen als hij niet meteen in de aanval was gegaan over de moderatie. Over een specifieke DM naar een gebruiker kan ik weinig zeggen, dat valt buiten mijn/onze bevoegdheid, en als gebruikers met alleen moderatierechten kunnen wij daar ook lastig rekening mee houden omdat wij (gelukkig) niet zien welke powermod met wie contact heeft opgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 07-06-2024 18:58 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies. Mede omdat het vaak uiteindelijk helemaal ontspoort door dit soort reacties.

Er staan nu bijvoorbeeld al 6 van de 26 reacties eronder die enkel uit moderatiegeklaag bestaan.

Doe dat gedoe over moderatie dan in dit topic, dat daarvoor bedoeld is.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En inmiddels gaan 16 van de 38 reacties dus inderdaad over óf moderatie óf autisme (of beiden), met medische adviezen, generalisaties en vooroordelen en al.

Point in case proven. Newspost totaal ontspoort.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 07-06-2024 19:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Daar is inmiddels ingegrepen. Dit komt de sfeer inderdaad niet ten goede.

Edit: De andere reactie had ik gemist, maar ook daar heeft inmiddels iemand actie ondernomen.

[ Voor 39% gewijzigd door AlphaRomeo op 07-06-2024 20:05 ]

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:45:
Daar is inmiddels ingegrepen. Dit komt de sfeer inderdaad niet ten goede.
Misschien handig om die andere -1 ook even na te kijken voor het daar gezellig verder gaat :P.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En we gaan gewoon vrolijk door met klagen over moderatie. Inclusief het posten van privé communicatie...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 23:49
Sorry hoor, maar jullie moderators klagen niet?
Een ieder heeft een mening, soms misplaatst, soms onbegrip, soms geïrriteerd, maar dan nog zijn het normale meningen.
Ik merk het zelf ook met mijn sarcastische grappen/opmerkingen, sommige vatten m, sommige niet, soms verkeerde been uit bed en een ander reageert met -1`s, maar dan nog, het zijn meningen van een ander.
Zelfs die van de mods/powermods, want die -2 weegt gelijk toch ;)
Maar goed, zal wel verkeerd geplaatst zijn, we gaan verder tot de orde van de dag.

edit;typo

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:16

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
Hier is zo te zien al ingegrepen door een collega (y)

• White Feather
jdh009 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:23:
[...]

De scores die er nu staan lijken, naar mijn mening, redelijk te kloppen. Heb je voorbeelden van reacties die nu op -1 staan, maar die jij te hard gestraft vindt en naar 0 moeten? Dat maakt het gemakkelijker om specifiek over deze gevallen te praten en blijft meer on-topic dan een algemene discussie over de regels.
cariolive23 in 'Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpol-database'

watercoolertje in 'Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpol-database'

White Feather in 'Vier personen aangehouden wegens verwijderen van personen uit Interpol-database'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

erwinwernars in 'Nvidia had vorig kwartaal recordmarktaandeel van 88 procent op gpu-leveringen'

Een +2 is zwaar overdreven, gewoon een +1.

wildhagen in 'Nvidia had vorig kwartaal recordmarktaandeel van 88 procent op gpu-leveringen'

Geen - 1, gewoon ontopic en dus +1.

Volgens mij is er iemand nogal aan het meningmodden onder die nieuwspost.

Virussen? Scan ze hier!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Volgens mij gaat het topic over 4 personen die smeergeld hebben aangenomen en iets met een internationaal register hebben gedaan, toch?
  • Wat hebben slaven en Oeigoeren daar mee te maken?
  • Wat hebben Russiche beschietingen achter het front hiermee te maken?
  • Russische slavernij en dalende bevolkingscijfers?
Als je je wilt uitleven over de oorlogen zijn daar in het Forum topics voor. Deze onderwerpen hebben niets te maken met het Red Notice-systeem. Niet eens een vage link. Gewoon ver off-topic.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

andreetje in 'Topman Huawei: onze AI-chip is in sommige taken sneller dan Nvidia A100-gpu'

Mensen met een andere mening als 'deugmens' uitschelden is toch echt een flamebait, en dus een -1, niet de +1 die het nu krijgt van meningmodders.

Xander2 in 'Topman Huawei: onze AI-chip is in sommige taken sneller dan Nvidia A100-gpu'

Dit lijkt me geen +2.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

andreetje in 'Topman Huawei: onze AI-chip is in sommige taken sneller dan Nvidia A100-gpu'

Eerste alinea is dermate op de man gespeeld dat ik dit eerder een -1 vind dan de +2 (!) die het van een meningmodder krijgt :X

Virussen? Scan ze hier!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-01 09:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Deze vind ik lastig.

Mosterd in 'Anker start terugroepactie voor 321-powerbank vanwege brandgevaar'

Op grond van de vorm is er helemaal niks mis mee en dus gewoon een +1.
Maar inhoudelijk is het onjuist en levensgevaarlijk.
Ik heb er een 0 van gemaakt maar mijn hart stuitert tussen -2 en +1.

[ Voor 22% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-06-2024 13:51 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:41:
Deze vind ik lastig.

nieuws: Anker start terugroepactie voor 321-powerbank vanwege brandgevaar
brandgevaar.html?showReaction=20002082#r_20002082

Bedoel je deze?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:41:
Deze vind ik lastig.

Bij levensgevaarlijk trek ik in ieder geval een lijn. Ik heb de reactie uit voorzorg verwijderd.

• White Feather
hamsteg schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Volgens mij gaat het topic over 4 personen die smeergeld hebben aangenomen en iets met een internationaal register hebben gedaan, toch?
  • Wat hebben slaven en Oeigoeren daar mee te maken?
  • Wat hebben Russiche beschietingen achter het front hiermee te maken?
  • Russische slavernij en dalende bevolkingscijfers?
Als je je wilt uitleven over de oorlogen zijn daar in het Forum topics voor. Deze onderwerpen hebben niets te maken met het Red Notice-systeem. Niet eens een vage link. Gewoon ver off-topic.
Zucht.

Lastig hè, de hele discussie lezen en er in zijn totaal op reageren?
White Feather schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 05:43:
[...]

• Bor

Bor

Topicstarter
White Feather schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Zucht.

[...]
Dat mag ook wel wat vriendelijker.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

White Feather schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:37:
[...]
Zucht.

[...]
Je toonzetting is een keuze. Ik heb bijna alle reacties dubbel gelezen om oorzaak en gevolg goed te zien, daarna de meeste posts beoordeeld. Was gewoon niet fijn om te lezen, klopt niet met de guidelines en waar Tweakers volgens mij voor staat. Blijkbaar kijken we daar anders naar, dat mag. Van de 10+ modders ben ik er maar eentje maar blijkbaar delen er meer de huidige beoordelingen.

• SilentLucidity
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-01 08:10
Osiummaster in 'Call of Duty: Black Ops 6 komt op 25 oktober uit en vereist internetverbinding'

Ik begrijp de cynisme en ik kan er ook wel om lachen, maar deze reactie is zeker geen +2 waard omdat het niet aan die definitie voldoet.

• White Feather
hamsteg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Je toonzetting is een keuze.
Reageren op slechts de helft van mijn reactie, waarin ik juist voor de 2e keer aangeef dat het niet alleen over offtopic gaat is dat ook.

Het was wederom een uitleg dat het off-topic was, die had ik net al gehad en op gereageerd.

[ Voor 14% gewijzigd door White Feather op 10-06-2024 14:19 ]

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2025
"-1: Ongewenst
Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels"

Uhm, hoe valt mijn comment daar onder?
Majestici in 'Bethesda toont Starfield: Shattered Space, update voegt mod-ondersteuning toe'

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Majestici schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:19:
"-1: Ongewenst
Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels"

Uhm, hoe valt mijn comment daar onder?
Majestici in 'Bethesda toont Starfield: Shattered Space, update voegt mod-ondersteuning toe'
Eens, niet kwetsend, een eigen mening die afwijkt en een waarschuwing dat je alles opnieuw moet doen, die laatste kan wat gevoelig liggen..

[ Voor 8% gewijzigd door hamsteg op 10-06-2024 16:32 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'TU Delft-studenten laten prototype hyperloop met succes van baan wisselen'

Hoezo is dit offtopic? Iemand die zegt dat met de trein naar Parijs 'schofterig duur' is, maar ik laat zien dat als je de tickets op tijd boekt, het helemaal zo duur niet hoeft te zijn en ik laat zien dat zowel de train als het vliegtuig voor- en nadelen kennen. Hoezo is dat offtopic, terwijl ik bewezen heb dat het niet zo is? :?

Vervolgens is muggenziften dat Thalys overgenomen is door Eurostar wel on-topic? Dream_ON in 'TU Delft-studenten laten prototype hyperloop met succes van baan wisselen'

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2024 16:55 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:54:
CH4OS in 'TU Delft-studenten laten prototype hyperloop met succes van baan wisselen'

Hoezo is dit offtopic? Iemand die zegt dat met de trein naar Parijs 'schofterig duur' is, maar ik laat zien dat als je de tickets op tijd boekt, het helemaal zo duur niet hoeft te zijn en ik laat zien dat zowel de train als het vliegtuig voor- en nadelen kennen. Hoezo is dat offtopic, terwijl ik bewezen heb dat het niet zo is? :?

Vervolgens is muggenziften dat Thalys overgenomen is door Eurostar wel on-topic? Dream_ON in 'TU Delft-studenten laten prototype hyperloop met succes van baan wisselen'
Ik vind beide redelijk mager in relatie tot het topic rond de hyperloop. Jij stond inmiddels niet meer op 0 maar op +2 wat imho echt te hoog is. Een +1 lijkt mij voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 10-06-2024 17:41 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:40:
Ik vind beide redelijk mager in relatie tot het topic rond de hyperloop. Jij stond inmiddels niet meer op 0 maar op +2 wat imho echt te hoog is. Een +1 lijkt mij voldoende.
Op 0 is wat mij betreft ook prima, maar het kan niet zo zijn dat de een dan wel ontopic is en de ander niet, dat is mijn punt meer.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Simon Weel in 'Nederlandse politie start in 2025 met zelfcontrolesysteem rond hackbevoegdheid'

Een +2 lijkt me wat hoog, een gewone +1 lijkt me hier voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:04:
[...]
Op 0 is wat mij betreft ook prima, maar het kan niet zo zijn dat de een dan wel ontopic is en de ander niet, dat is mijn punt meer.
Dat vind ik in dit geval ook. Beide staan inmiddels op eenzelfde score zie ik.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 10:46
Dit bericht lijkt mij gewoon on-topic

Naafkap in 'Waterstofauto TU Delft-studenten goedgekeurd voor openbare weg'

En dit is geen -1
Naafkap in 'Waterstofauto TU Delft-studenten goedgekeurd voor openbare weg'

ejay79 in 'Waterstofauto TU Delft-studenten goedgekeurd voor openbare weg'

Kritiek op de EV-liefhebbers wordt afgestraft met mismoderaties.

[ Voor 24% gewijzigd door Naafkap op 11-06-2024 15:08 ]

• Bospaddenstoel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-11-2024
Beste,

review: Dragon Age: The Veilguard - Groter, veelzijdiger, maar ook herkenbaar

Ik ga niet akkoord dat mijn bericht een -1 verdient:
Hoewel cynisch beginnend, post ik wel degelijk de realiteit bij de ontwikkelaar/uitgever.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bospaddenstoel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:36:
Beste,

review: Dragon Age: The Veilguard - Groter, veelzijdiger, maar ook herkenbaar

Ik ga niet akkoord dat mijn bericht een -1 verdient:
Hoewel cynisch beginnend, post ik wel degelijk de realiteit bij de ontwikkelaar/uitgever.
Dat gaat over Bospaddenstoel in 'Dragon Age: The Veilguard - Groter, veelzijdiger, maar ook herkenbaar' ?
Waarom zou dit hoger moeten zijn dan een -1? Het is een link-drop zonder de daadwerkelijke URL (gewoon een gekopieerd artikel). Op zijn best zou het een 0 zijn wat mij betreft. Het artikel welke je gekopieerd hebt gaat wel over de uitgever, maar heeft met het artikel van Tweakers verder niks te maken.

Tel daar een totaal onnodige opmerking over DPG media (wat heeft dat met Dragon Age: Veilguard te maken?) dan kom je voor mij gewoon op een -1 uit.

• Bospaddenstoel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-11-2024
Dazzler2120 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Dat gaat over Bospaddenstoel in 'Dragon Age: The Veilguard - Groter, veelzijdiger, maar ook herkenbaar' ?
Waarom zou dit hoger moeten zijn dan een -1? Het is een link-drop zonder de daadwerkelijke URL (gewoon een gekopieerd artikel). Op zijn best zou het een 0 zijn wat mij betreft. Het artikel welke je gekopieerd hebt gaat wel over de uitgever, maar heeft met het artikel van Tweakers verder niks te maken.

Tel daar een totaal onnodige opmerking over DPG media (wat heeft dat met Dragon Age: Veilguard te maken?) dan kom je voor mij gewoon op een -1 uit.
Ik weet niet wat de policy is van Tweakers betreffende het eigenlijke invoeren van een url, daarom dat ik gewoon voldoende gequoteerde tekst aanhaalde.

Het is een artikel betreffende de ontwikkeling van de game, omdat Tweakers louter het spel zelf aanhaalt. Bij de Stalker 2 preview daarentegen mocht de ontwikkeling dan wel weer besproken worden. Waarom de dubbele standaard?

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 08:03

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (41× +2, 11x +3). Het eerste deel is een argument zonder onderbouwing. Het tweede deel is een mening, ook zonder onderbouwing.

Kevinp in 'ASML mag van gemeente Eindhoven uitbreiden met campus van 50 hectare'

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie lijkt me geen +2. Er staat vooral een herhaling van algemene feiten en een mening.
JasperE in 'ASML mag van gemeente Eindhoven uitbreiden met campus van 50 hectare'

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:14:
Deze reactie lijkt me geen +2 (41× +2, 11x +3). Het eerste deel is een argument zonder onderbouwing. Het tweede deel is een mening, ook zonder onderbouwing.

Kevinp in 'ASML mag van gemeente Eindhoven uitbreiden met campus van 50 hectare'
Hier is nog wel wat hulp nodig zo te zien.

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 21:29
nieuws: Nederland krijgt PVV-staatssecretaris voor Digitalisering

Wat illustratief weer. Er verschijnt een bericht dat de PVV een staatssecretaris voor digitalisering gaat leveren. En wat denk je? Bijna geen enkele reactie eronder die ingaat op het onderwerp (het leveren van een staatssecretaris van digitalisering), maar alleen maar reacties waarin gemeld wordt wat er allemaal mankeert aan de PVV als partij, tot bashen toe. Naar mijn mening zijn zo goed als alle reacties off-topic. Maar toch veel waarderingen van +1 en +2.

Ik onthoud me onder het bericht maar even van een inhoudelijke reactie, want als dat niet negatief is voor de PVV, wordt die reactie, ongeacht de inhoud, weggevaagd, vrees ik :-)

• Aldy
sellh schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:05:
nieuws: Nederland krijgt PVV-staatssecretaris voor Digitalisering

Wat illustratief weer. Er verschijnt een bericht dat de PVV een staatssecretaris voor digitalisering gaat leveren. En wat denk je? Bijna geen enkele reactie eronder die ingaat op het onderwerp (het leveren van een staatssecretaris van digitalisering), maar alleen maar reacties waarin gemeld wordt wat er allemaal mankeert aan de PVV als partij, tot bashen toe. Naar mijn mening zijn zo goed als alle reacties off-topic. Maar toch veel waarderingen van +1 en +2.

Ik onthoud me onder het bericht maar even van een inhoudelijke reactie, want als dat niet negatief is voor de PVV, wordt die reactie, ongeacht de inhoud, weggevaagd, vrees ik :-)
Waarschijnlijk volg je de verkeerde draadjes, want mijn draadjes gaan niet over de PVV, maar over de inhoud.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 16:55
Misschien kan dit perfecte voorbeeld van het Dunning-Kruger syndroom op +1 haha.
Toonen1988 in 'BioWare toont eerste gameplay Dragon Age: The Veilguard'

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze toppost reactie lijkt me geen +2 (39x59x +2, 11x24x +3). Dat een tweaker moeite met frauduleuze advertenties heeft is begrijpelijk, maar dat heeft niet met het experiment te maken. Er zijn niet spontaan meer frauduleuze advertenties door. Dat een adblocker tegen frauduleuze advertenties kan helpen is algemeen bekend en had dus net zo goed bij ieder willekeurig nieuws kunnen staan. Het nieuws is zelfs dat een adblocker niet zomaar tegen de ingeplakte advertenties helpen, dus ook niet tegen frauduleuze advertenties die ingeplakt zijn. En de mening dat YouTube voorkeur aan geld verdienen geeft is op zich ook geen reden om te plussen.

Anck in 'YouTube lijkt te experimenteren met injecteren advertenties in video zelf'

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kodak schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:12:
Deze toppost reactie lijkt me geen +2 (39x +2, 11x +3). Dat een tweaker moeite met frauduleuze advertenties heeft is begrijpelijk, maar dat heeft niet met het experiment te maken. Er zijn niet spontaan meer frauduleuze advertenties door. Dat een adblocker tegen frauduleuze advertenties kan helpen is algemeen bekend en had dus net zo goed bij ieder willekeurig nieuws kunnen staan. Het nieuws is zelfs dat een adblocker niet zomaar tegen de ingeplakte advertenties helpen, dus ook niet tegen frauduleuze advertenties die ingeplakt zijn. En de mening dat YouTube voorkeur aan geld verdienen geeft is op zich ook geen reden om te plussen.

Anck in 'YouTube lijkt te experimenteren met injecteren advertenties in video zelf'
Ik vind dat veel te streng. Het is eerder een +3 dan een +1.

De post gaat over YT en advertenties en de nadelen daar van. Dat is on-topic. Dat er veel fraude is, is voor jouw misschien een open deur maar als mensen er niet intrapte dat bestond het fenomeen niet. Dat zelfs het grote en machtige Google er last van heeft zal lang niet iedereen verwachten.

De moderatierichtlijnen schrijven voor dat een +2 juist is voor posts die boven het maaiveld uitsteken en die een interessante toevoeging zijn.

Op grond van de richtlijnen zou je zelfs +3 kunnen verdedigen:
- kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opstek
- eigen ervaringen van de schrijver
Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-06-2024 13:56 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Ik vind dat veel te streng. Het is eerder een +3 dan een +1.

De post gaat over YT en advertenties en de nadelen daar van. Dat is on-topic. Dat er veel fraude is, is voor jouw misschien een open deur maar als mensen er niet intrapte dat bestond het fenomeen niet. Dat zelfs het grote en machtige Google er last van heeft zal lang niet iedereen verwachten.

De moderatierichtlijnen schrijven voor dat een +2 juist is voor posts die boven het maaiveld uitsteken en die een interessante toevoeging zijn.

Op grond van de richtlijnen zou je zelfs +3 kunnen verdedigen:
- kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opstek
- eigen ervaringen van de schrijver
Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's
Nee... Dit lijkt mij zeker geen +3, of een +2. Het is een anekdote met, zoals de poster zelf al zegt, een N=1 verhaal. Daarom is die post prima on-topic zoals je zelf al zegt. Dat het voor sommigen onbekend is dat op Youtube frauduleuze adds voor komen, is geen reden voor een +2. Voor de rest vooral eens met wat @kodak al gezegd heeft.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dazzler2120 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:00:
Nee... Dit lijkt mij zeker geen +3, of een +2. Het is een anekdote met, zoals de poster zelf al zegt, een N=1 verhaal. Daarom is die post prima on-topic zoals je zelf al zegt. Dat het voor sommigen onbekend is dat op Youtube frauduleuze adds voor komen, is geen reden voor een +2. Voor de rest vooral eens met wat @kodak al gezegd heeft.
Kun je dat onderbouwen met verwijzingen naar de moderatierichtlijnen?
Je stelt extra eisen die er niet zijn.

Dat informatie voor sommigen onbekend is, is juist wel een reden voor +2 volgens de richtlijnen:
"informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek"
Er staat "nuttig", niet "volkomen onbekend".

Ook de eis dat ervaring meer moet zijn dan één staat niet in de richtlijnen. Een enkele ervaring kan prima informatief zijn, zoals in dit geval.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-06-2024 14:08 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Kun je dat onderbouwen met verwijzingen naar de moderatierichtlijnen?
Je stelt extra eisen die er niet zijn.

Dat informatie voor sommigen onbekend is, is juist wel een reden voor +2 volgens de richtlijnen:
"informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek"
Er staat "nuttig", niet "volkomen onbekend".

Ook de eis dat ervaring meer moet zijn dan één staat niet in de richtlijnen. Een enkele ervaring kan prima informatief zijn, zoals in dit geval.
Ik stel vooral dat de redenen waarom jij het een +2 vindt afgezwakt moeten worden. Mijn reactie gaat er ook vooral over dat het zeker geen +3 is, ik vind het zelf ook geen +2. Maar ik zou hem ergens daartussen in plaatsen, waarbij ik neig naar een +1. Daarbij geef je het zelf al aan; ModFAQ is een richtlijn, geen wetboek welke 100% letterlijk genomen moet worden.
Er zitten altijd interpretatie verschillen, zoals al vaker is gebleken in eerdere discussies.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dazzler2120 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:20:
Ik stel vooral dat de redenen waarom jij het een +2 vindt afgezwakt moeten worden. Mijn reactie gaat er ook vooral over dat het zeker geen +3 is, ik vind het zelf ook geen +2. Maar ik zou hem ergens daartussen in plaatsen, waarbij ik neig naar een +1. Daarbij geef je het zelf al aan; ModFAQ is een richtlijn, geen wetboek welke 100% letterlijk genomen moet worden.
Er zitten altijd interpretatie verschillen, zoals al vaker is gebleken in eerdere discussies.
Bedankt voor je toelichting, maar ik zie geen verwijzingen naar richtlijnen. Dat maakt het erg moeilijk om rationeel de discussieren over de scores. (Excuses als dit lomp overkomt in reactie op je nette toelichting, ik bedoel het niet persoonlijk maar probeer wat meer discussie los te maken over de "juiste" scores en dat gaat het beste aan de hand van voorbeelden en twijfelgevallen).

Ik licht het verder toe in CAPSLOCK2000 in "Structureel te laag gemod"

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Ik ben het met je eens. Een +1 is prima voor deze ontopic reactie, een +3 zit er echt te veel naast.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:46:
Ik ben het met je eens. Een +1 is prima voor deze ontopic reactie, een +3 zit er echt te veel naast.
Kun je dat onderbouwen met argumenten uit de richtlijnen?

Geen +3 dus een +1? Nogal een groot gat....

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Kun je dat onderbouwen met argumenten uit de richtlijnen?

Geen +3 dus een +1? Nogal een groot gat....
De reactie is een normale ontopic N=1 ervaring en bevat min of meer common knowlegde. De reactie voldoet wat mij betreft prima aan
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is.
Een +2 zou wellicht nog kunnen maar een +3 vind ik echt veel te makkelijk, een mismoderatie en het onnodig oprekken van de moderatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 13-06-2024 15:57 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:52:
Het de reactie is een normale ontopic N=1 ervaring en bevat min of meer common knowlegde. De reactie voldoet prima aan
N=1 staat niet in de richtlijnen. Persoonlijke ervaring wel.

Dat reclame bestaat is inderdaad common knowledge.
Dat youtube weigert op te treden niet.

De meeste mensen hebben nog nooit een klacht ingediend bij YT en hebben dus geen idee hoe daar mee om wordt gegaan. Dat is echt geen common knowledge.

Dat is een informatieve persoonlijke ervaring.
Een +2 zou wellicht nog kunnen maar een +3 vind ik echt veel te makkelijk, een mismoderatie en het onnodig oprekken van de moderatie.
Ik vind een +3 ook te hoog maar volgens de richtlijnen is het wel degelijk de juist score.

Ik hoop dat je begrijpt dat mijn punt niet is dat ik vind dat deze post een +3 moet krijgen maar dat de richtlijnen te kort schieten, als ze al gebruikt worden.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Klopt echter geeft het N=1 karakter wel waarde aan de persoonlijke ervaring welke in basis al aardig beperkt is. Ter illustratie; m\Mijn ervaring is bijvoorbeeld totaal anders; de keren dat ik iets heb gerapporteerd werd er daadwerkelijk actie ondernomen,.
[...]
Ik vind een +3 ook te hoog maar volgens de richtlijnen is het wel degelijk de juist score.
I beg to differ. De beschrijving bij de +1 past prima. De moderatierichtlijnen dermate ruim interpreteren dat dit een +3 zou moeten zijn vind ik echt te creatief.
Welke score heb je zelf uitgedeeld en waarom?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 13-06-2024 16:07 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Dat reclame bestaat is inderdaad common knowledge.
Dat youtube weigert op te treden niet.

De meeste mensen hebben nog nooit een klacht ingediend bij YT en hebben dus geen idee hoe daar mee om wordt gegaan. Dat is echt geen common knowledge.

Dat is een informatieve persoonlijke ervaring.

[...]
Maar hoe is die ervaring informatief? Hoe weet je dat het geen incident heeft, dat er geen honderden anderen zijn die een heel andere ervaring hebben met het rapporteren van dit soort advertenties?
Ik heb er meerdere keren een gerapporteerd en meestal wel gemerkt dat ze daarna niet meer terug kwamen (iig geen terugkoppeling verder die me is bijgebleven).

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:00:
Dan hebben die mensen het nieuws niet gevolgd;
Zo zijn mensen. Er is wel meer dat mensen niet weten terwijl het wel in het nieuws is geweest.

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:08:
[quote]Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:00:
Dan hebben die mensen het nieuws niet gevolgd;
/quote]

Zo zijn mensen. Er is wel meer dat mensen niet weten terwijl het wel in het nieuws is geweest.
Dat maakt de reactie in kwestie nog steeds geen +3.

Bij de +3 zeggen we overigens ook nog uitdrukkelijk (uit de richtlijn):
Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van anderen of relevante bronnen.
Het betreft hier geen persoon met autoriteit op dit gebied. Dan blijft de eigen ervaring over wat in dit geval vooralsnog een N=1 lijkt en waarbij je hier al 2 reacties van mensen leest met andere ervaringen. Ik vind dat niet passen.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dazzler2120 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:06:
Maar hoe is die ervaring informatief? Hoe weet je dat het geen incident heeft, dat er geen honderden anderen zijn die een heel andere ervaring hebben met het rapporteren van dit soort advertenties?
Dat is bij alle persoonlijke ervaring zo. Dat jij het anders hebt meegemaakt is net zo goed N=1.

In diezelfde thread melden verschillende andere mensen dezelfde ervaring. N=5 ofzo.
Helemaal niemand meldt (op die plek) de omgekeerde ervaring.
Als je zelf een andere ervaring hebt is het nuttiger om die te posten.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:11:
Het betreft hier geen persoon met autoriteit op dit gebied.
Die eis staat niet in de richtlijnen. Er staat "of" niet "en" in de richtlijnen.
Dan blijft de eigen ervaring over wat in dit geval vooralsnog een N=1 lijkt en waarbij je hier al 2 reacties van mensen leest met andere ervaringen. Ik vind dat niet passen.
Dat had je beter in die thread kunnen zetten. Voor jou is het blijbkaar bekend, maar bij de andere mensen die reacties schrijven duidelijk niet. En de lezers blijbkaar ook niet, gezien de hoge scores.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:52:
[...]
De reactie is een normale ontopic N=1 ervaring en bevat min of meer common knowlegde.
Hoe weet jij wat common knowledge is en wat niet? Sowieso is dat meestal een grijs gebied en niet iets dat 100% waar of onwaar is.

Volgens de moderatierichtlijnen is het volgens mij juist aan elke individuele mod om te bepalen wat zij zelf nuttige informatie vinden en dan bepaald de meerderheid de score. Het gebruik van de mediaan voor de score is al vrij streng, want dan moet in principe een meerderheid de reactie informatief vinden.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:05:
Welke score heb je zelf uitgedeeld en waarom?
Ik heb een +3 gegeven omdat:
- het een persoonlijke ervaring is,
- die niet bekend is bij het grote publiek,
- we niet terughouden moeten zijn met het uitdelen van +3.

Gevoelsmatig is dat te hoog, maar de richtlijnen zeggen dat je bij twijfel beter een hoge score kan geven.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Even los van onze persoonlijke meningen.
De post heeft op dit moment de volgende scores:
0: 7
1: 13
2: 59
3: 23
Onder de mensen die gemodeerd hebben is er dus duidelijk overeenstemming dat +2 de juiste score is, en eerder hoger dan lager. Er zijn immers fors meer +3 dan +1 scores.

Hier in het mismoderatietopic lijkt er echter overeenstemming te zijn dat het een +1 moet zijn. Dat gat vind ik ongezond groot. In het geval van gevoelige ondwerpen en meningmodden kan ik dat begrijpen, maar hier niet. Ik zie steeds weer enorme discrepanties tussen de scores die het grote publiek uitdeelt en die van de bevolking van dit topic.

PS. Mocht het nog niet duidelijk zijn, het gaat me totaal niet om die ene post. Dat is maar een voorbeeld. Ik probeer niet aan te tonen dat +3 de enige juiste score is, maar dat we de richtlijnen niet volgen en dat er een groot gat is met het publiek.

[ Voor 16% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 13-06-2024 16:31 ]

• Aldy
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Ik heb een +3 gegeven omdat:
- het een persoonlijke ervaring is,
- die niet bekend is bij het grote publiek,
- we niet terughouden moeten zijn met het uitdelen van +3.

Gevoelsmatig is dat te hoog, maar de richtlijnen zeggen dat je bij twijfel beter een hoge score kan geven.
Ik denk dat als ik jouw ideeën samenvoeg met de ideeën van @Ludewig, dat we een heel eind komen.
Als de mod vindt dat het algemeen bekend mag worden geacht, dan is dit een +1;
Als de mod het wel weet, maar vindt dat dit voor anderen nuttige info is, dan geeft hij een +2;
Als de mod het ook voor zichzelf nieuwe info vindt en daarboven nog nuttige info voor iedereen, dan wordt dit een +3.
Pagina: 1 ... 146 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2