Hier aan een klusje begonnen met halverwege de gedachte "misschien maak ik iets kapot wat niet kapot moet". Zodoende even een checkvraag hier aan degenen die verstand hebben van ramen.
Ik heb vorig jaar een draairaam laten plaatsen waar eerder een dicht raam zat.
Ik moet het kozijn nog schuren, gronden en opnieuw lakken. Ook gaten dichten waar nodig.
Nu heb ik eerst een gedeelte van rubberen strip verwijderd om de rand te kunnen afkrabben en te kunnen schuren.
:strip_exif()/f/image/1TqHK8fu7Mrf6N5BQ8TzDJEo.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu valt mij op dat hier geen hout zit maar kit o.i.d.
Op de plek waar ik nog niet langs ben geweest zit ook nog een zwarte strip of band.
Ben ik nu iets aan afkrabben wat er niet af hoeft? Ik dacht het gewoon schoon te schuren en te gronden.
Maar omdat het een dicht raam was (kon niet opendraaien), zou ik denken dat dit spul er nooit gezeten heeft dus misschien heeft de timmerman vorig jaar dit met opzet zo achter gelaten. Maar ik ben geen expert o.i.d.
De timmerman vragen zie ik niet zo zitten. Ik had met hem de afspraak dat hij het achter zou laten zodat ik het verder kon gronden en aflakken. Hij heeft het niet netjes achtergelaten en heb (elders in het kozijn) dit gat.
Ik kan op de plek van de waterpas een latje zetten (tijdelijk) en het gat (1cm breed, 5mm diep op sommige punten) opvullen met tweecomponenten houtrotvuller. Zou dat een idee zijn?
Maar de belangrijkste vraag gaat over die kitrand met zwarte band.
Wegkrabben en wegschuren of laten zitten?