Voor de vulplaatjes zal dat iets te dik worden ben ik bang maar ik moet ook nog mijn standaard gaan aanpakken want die is ook wat roestig dus dat houd ik in gedachten.Yaksa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:30:
[...]
Ik heb in het verleden (20 jaar geleden) een soort Plasti Dip gebruikt voor o.a. de zijstandaard en de kickstarter van mijn off-road motor. Dat was (toendertijd) prima spul. Metaal helemaal ontroesten, ontvetten en daarna in dat goedje dopen. Na droging zat er echt een keiharde slijtvaste laag op. Ik weet alleen niet of de huidige samenstelling nog hetzelfde is.
Dat er nog wat beweging in zit is heel goed mogelijk, zo’n elektrische hub motor levert aardig wat koppel, de asmoeren zaten echt goed vast maar ze hebben zichzelf toch los weten te draaien.Det schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:54:
[...]
Heb er zelf geen recente ervaring mee. Mijn ervaring is van jaren terug en ik kan me heugen dat het niet erg krasvast was. Eerlijk gezegd ben ik bang dan de vulstukjes die je gemaakt hebt toch nog wel wat zullen bewegen in de achtervork met als effect dat ze kaal slijten en dan gaan roesten.
Die hammerite kan er dus beter tegen dan zinkspray, pak ik dat.
Dat klinkt betaalbaar maar als het niet meer gedaan wordt houdt het op. Zal eens bij me in de buurt kijken.DasNieNix schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:27:
[...]
Verzinken zal een paar euro kosten maar ik heb geen recente ervaringen. De bedrijven die ik kon uit het verleden zijn er allemaal niet meer.
Hoewel even hammerite sprayen natuurlijk veel makkelijker is.
Vooral doen, input daar is altijd welkom.Zinkspray heb ik alleen gebruikt op hekwerk, dat voldeed goed. Maar zoals @Det ook zegt denk ik ook dat in jouw constructie wat speling zal blijven en je beugels weer kaal worden.
Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die dit soort dingen doen; zal het scooter topic in de gaten houden.
Is niet heel actief daar helaas op dit soort dingen.
Ik moet nog wat andere vulplaatjes gaan maken om de remklauw opzij te zetten, het huidige wiel is dunner waardoor de schijf en klauw niet oplijnen.
Daarom de schijf er nu maar even afgehaald. Gelukkig kan je met een elektrische motor regenaratief remmen.
Dat is ook een leuke suggestie, wist niet dat je dat ook zelf kon doen, maar ben dan ook niet actief in de hengelsport.tonny147 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:44:
@Vliegvlug
https://www.ahoywinkelonline.nl/yuki-poedercoating.html
Ik weet niet of je een oven hebt, dan zou je zelf kunnen poedercoaten.
Zelf wel eens gebruikt om loodkoppen een vrolijk kleurtje te geven. Vrij simpel aan te brengen, en keihard.
Dank voor het idee!