[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 504 505 Laatste
Acties:

• Mjier
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:33
Al die moeite voor het opvragen van offertes, waarvan je van tevoren al kunt bedenken dat het veel geld gaat kosten. Gewoon zelf aan de slag! Dit is het forum voor de klussende tweaker!

Zelf doen levert enorm veel voldoening op. Het wordt zoals je het zelf wilt, en bespaart dubbel. Je hoeft geen geld uit te geven om een klus uit te besteden, en als bonus kun je ieder uur dat je lekker aan het klussen bent geen geld aan andere dingen uitgeven.

Vaillant Arotherm plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l - Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin

• Evo X
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Ook dat heb ik toch maar eens gedaan, bij een partij die ook veel op RTL te zien is

startprijs: 8k (hardhout / PVC / Metaal, sloop & afvoer oud, montage + 20 jaar garantie)
Ook dat bedrag vind ik voor een voordeur met kozijn toch best stevig, dus nog even verder kijken voor alle opties
Niks zo mooi als een houten deur van Weekamp! Was best een luxe optiepakket inclusief gespoten lak, inmeten en afhangen maar zonder kozijn rond de 3,5k in 2023

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:37
Mjier schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:52:
Al die moeite voor het opvragen van offertes, waarvan je van tevoren al kunt bedenken dat het veel geld gaat kosten. Gewoon zelf aan de slag! Dit is het forum voor de klussende tweaker!

Zelf doen levert enorm veel voldoening op. Het wordt zoals je het zelf wilt, en bespaart dubbel. Je hoeft geen geld uit te geven om een klus uit te besteden, en als bonus kun je ieder uur dat je lekker aan het klussen bent geen geld aan andere dingen uitgeven.
Soms heeft de WAF even een WTFje nodig, voor het zelf klussen kan beginnen ;)

Daarnaast delen veel Tweakers hier ook de nodige tips, die worden zeker gewaardeerd

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29
timovd schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:05:
Scheuren in stucwerk plafond (kanaalplaten, v-groef)

Het huis staat er al meer dan 40 jaar en 3 jaar geleden hebben we de woonkamer (en meer in het huis) laten stucen. Op dat moment waren er geen scheuren of groeven zichtbaar in het plafond. Er zat gespoten structuur op (vrij normaal in de jaren 80). De scheuren zijn kaarsrecht en steeds grotendeels aan één kan van de v-groef en soms een klein stukje aan de andere kan van de groef.

Nu wil ik de boel wat gaan uitschrapen met een afbreekmetsje o.i.d. en vullen met acrylaatkit (anti-crack) en vervolgens met een spons het (gespoten) schilderwerk herstellen.

Moet ik alleen de scheuren uitschrapen, dus aan één kant van de v-groef?

[Afbeelding]
Waarom met acrylaatkit? Het is stucwerk, dus waarom niet repareren met stuc/muurvuller achtig spul, en dan overschilderen?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

timovd

Voorsprong door techniek

@Dirtbiter De kans dat dat weer gaat scheuren lijkt mij enorm groot. Daarom lijkt mij iets flexibelers beter.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 504 505 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/