[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Wat is er mis met mijn link? Nu weet je direct de prijs. Bij jouw versie alleen de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:52
Even over die deurbel. Ik denk dat ik die ook wel leuk vind, en hem vast wel in mijn mandje ga klikken zodat het in mijn leuke spulletjes doos komt voor mijn nieuwe hok.

Nou vroeg ik mij af, gebruiken jullie dit soort spul ook in een domotica omgeving. Ik vermoed dat ik dat ook allemaal behoorlijk op de schop ga gooien hier. Heb nu Alexa, dots, en show, en verlichting. De Ring (en ik snap waarom we de g4 willen ipv de ring) die kan bijvoorbeeld de video stream op de echo show zetten.

Dus ik ga naar unifi protect, met dikke deurbel, vast en zeker ook een camera. Maar het liefst zie ik ook rookmelders, beweging sensoren, thermostaat, video stream van deurbel op schermpje etc.

Wat is jullie idee hier over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
nero355 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Een hoop onnodige tracking die naar mijn link redirect ;)
Geen idee waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jaguar645 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:21:
het was inderdaad vanaf het moment van online komen alleen nog maar coming soon :) zou wel gek zijn (en erg jammer zijn...) als alles toch via een backdoor bestelling ergens weg is dan.

Ik ga de gong trouwens toch niet gebruiken hier thuis :P heb net de Honeywell DCP917S besteld. Deze koppel je op dezelfde manier als een gong maar dan kan ik gebruik maken van de 2 draadloze bellen die ik gewoon heb staan hier :) Nog makkelijker!
?? Hoe ga je die gong op de deurbel aansluiten dan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
Tylen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:38:
[...]

?? Hoe ga je die gong op de deurbel aansluiten dan?
Niet dus :P

maar nee het verhaal is wat warrig ook wellicht... Ik was van plan eerst de oude gong te gebruiken die nog gewoon in de gang hangt maar toen zag ik dat het ook mogelijk was om gewoon gebruik te kunnen blijven maken van mijn draadloze honeywell systeem :)

De Honeywel DCP917S maakt van je bedrade bel dus een draadloze variant:"
https://livewell.honeywellhome.com/nl/accessoires/dcp917s/

Oftewel deze sluit je aan op de Unifi deurbel straks en als iemand de deurbel indrukt gaan de draadloze Honeywell ontvangers in de woonkamer en op zolder gewoon af zoals ze nu ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:55
Ik heb een Dream Machine op de begane grond en een AC-Lite op zolder. AC-Lite is bekabeld aangesloten op de Dream Machine met een switch halverwege op de eerste verdieping.
Op zolder hangt een Daikin Airco met een Wi-Fi module. Deze airco is met het netwerk verbonden via de AC-Lite. Wanneer mijn telefoon is verbonden de Dream Machine kan ik de airco bedienen via de bijbehorende app. Wanneer mijn telefoon is verbonden met de AC-Lite geeft de airco app een foutmelding dat de airco niet kan worden gevonden.
Er is verder niets specifiek geconfigureerd voor de AC-Lite, de Dream Machine en AC-Lite zijn onderdeel van hetzelfde (wi-fi) netwerk.
Enige wat ik online kon vinden had betrekking op een oude firmware van jaren geleden. Heeft iemand hier een idee waarom ik geen verbinding met de airco kan krijgen op het moment dat ik via hetzelfde access point met het netwerk ben verbonden?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
tcviper schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:35:
Nou, zal wel ff polsen wat daar de clue van is.
Wel nieuwsgierig of je nog wat vernomen had :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:58
Caeruleus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:01:
Ik heb een Dream Machine op de begane grond en een AC-Lite op zolder. AC-Lite is bekabeld aangesloten op de Dream Machine met een switch halverwege op de eerste verdieping.
Op zolder hangt een Daikin Airco met een Wi-Fi module. Deze airco is met het netwerk verbonden via de AC-Lite. Wanneer mijn telefoon is verbonden de Dream Machine kan ik de airco bedienen via de bijbehorende app. Wanneer mijn telefoon is verbonden met de AC-Lite geeft de airco app een foutmelding dat de airco niet kan worden gevonden.
Er is verder niets specifiek geconfigureerd voor de AC-Lite, de Dream Machine en AC-Lite zijn onderdeel van hetzelfde (wi-fi) netwerk.
Enige wat ik online kon vinden had betrekking op een oude firmware van jaren geleden. Heeft iemand hier een idee waarom ik geen verbinding met de airco kan krijgen op het moment dat ik via hetzelfde access point met het netwerk ben verbonden?
The WLAN adapter supports IEEE 802.11b/g/n on 2.4GHz. bron

Zou het hiermee niks te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
Typhone schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:08:
Ik heb de deurbel voor schoonma afgelopen zondag besteld bij B&H in de USA. Bestellen op zaterdag ging niet vanwege de 'Shabbat' holiday. Elektriciën gaat volgende week aan de slag in mijn nieuwe huis en dan komt de bel ook bijna al te hangen. Deze laten aansluiten op twee interne gongs en de rest gebeurt op de mobiele telefoons. En dan kan ik ein-de-lijk weer terug naar het Unifi systeem i.p.v. een KPN wifi/router in het appartement van mijn vriendin. Zum kotzen!
offtopic

@Typhone ik zou hem graag bestellen bij bh, maar waar moet ik mijn postcode invullen, bij postal code mogen alleen cijfers en niet de letters...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
mausje_maus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:17:
[...]

offtopic

@Typhone ik zou hem graag bestellen bij bh, maar waar moet ik mijn postcode invullen, bij postal code mogen alleen cijfers en niet de letters...
Heb je gemist dat hij in de EU shop staat, nog wel even wachten. Maar waarschijnlijk eerder dan dat je hem uit de US hebt. Scroll even terug, of door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat valt jullie op aan de drie U6 modellen? Nu zie ik pas voor het eerst dat de huidige U6 modellen een normale 2.4Ghz radio hebben.

U6-PRO dualband 2 en 5Ghz AX (WiFi-6)
U6-LR 2Ghz 802.11n (WiFi 4) & 5Ghz AX (WiFi-6)
U6-LITE 2Ghz 802.11n (WiFi 4) & 5Ghz AX (WiFi-6)

@RobertMe vult aan:

Lite: 2x2 + 2x2
Pro: 2x2 + 4x4
LR: 4x4 + 4x4

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 24-02-2021 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
stormfly schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:18:
[...]

Wat valt jullie op aan de drie U6 modellen? Nu zie ik pas voor het eerst dat de huidige U6 modellen een normale 2.4Ghz radio hebben.

U6-LR 2Ghz 802.11n (WiFi 5) & 5Ghz AX (WiFi-6)
U6-LITE 2Ghz 802.11n (WiFi 5) & 5Ghz AX (WiFi-6)
802.11n is Wifi 4. Op de productpagina van de U6-Lite zie ik dat alle varianten ondersteund worden. Ook 802.11ac (Wifi 5).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vagWPOWvpjJM5OGC5nhHf1EwBFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1MqGgL68fJb9Z2eUYJAGfm2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Wat valt jullie op aan de drie U6 modellen?

Oftewel de LR is meer pro dan de Pro. Diegene wat nu de LR gekocht hebben zullen voor een thuissituatie dus "teveel" betaald hebben. Tenzij ze uiteraard enorme fan zijn van 2,4GHz.
En ik kan hem nu niet vinden / verdwenen uit de store, maar volgens mij was de 6 IW in EA net zo duur als de LR. Dan is dat prijs / feature verschil ook meteen verklaard. Of je krijgt twee 2x2 extra op 2,4GHz of je krijgt 4 switchpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Oftewel de LR is meer pro dan de Pro. Diegene wat nu de LR gekocht hebben zullen voor een thuissituatie dus "teveel" betaald hebben. Tenzij ze uiteraard enorme fan zijn van 2,4GHz.
En ik kan hem nu niet vinden / verdwenen uit de store, maar volgens mij was de 6 IW in EA net zo duur als de LR. Dan is dat prijs / feature verschil ook meteen verklaard. Of je krijgt twee 2x2 extra op 2,4GHz of je krijgt 4 switchpoorten.
Toch geeft pro een hoge 5ghz snelheid volgen ubnt

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ook andere 'use-cases': pro is voor grote hoeveelheden users, LR voor... Long range...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Heren/dames Ik heb een vraag over de toegangelijk van een antenne die direct achter een modem zit.

Het "ding"
Ik moet mijn internet van 1300 meter ver weg krijgen. Dit wil ik doen met 2 antannes.

2 opties.

Lokatie 1 modem-udmpro-antenne. Antenne-Lokatie2 de rest van het netwerk.

Of lokatie 1-modem-antenne-antennelokatie2-udmpro.

Dus of al mijn camera's moeten al hun data overzenden liever hou ik de beelden gewoon op locatie 2.
Of de eerste antenne zit direct achter de gebrigde modem...

Wat zou de voorkeur in deze zijn. Veiligheid halve.. wat is het risico?
Kan iemand de antenne direct van buitenaf benaderen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 15:34
RensVerlaak schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:59:
Beste Medetweakers,

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de apparatuur van Ubiquiti.
Het gaat om de volgende apparaten:
UniFi Dream Machine Pro
UniFi Switch 24 PoE
2x UniFi 6 Lite Access Point
UniFi Protect G4-Bullet Camera
WD Purple (2020), 4TB

Vandaag hebben van Caiway gehoord dat het signaal bij onze nieuwbouwwoning actief is. We hebben de modem van Caiway (Genexis platinum) aangesloten en vanuit daar het glasvezel abonnement geactiveerd. Dit is allemaal soepel verlopen en we hadden internet via de modem van Caiway.

Vervolgens heb ik de modem verbonden met de UDM pro via een internetkabel. Ik heb de UDM pro en de switch met elkaar verbonden via een Ubiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable. Het opstarten van de UDM pro duurde erg lang en dit resulteerde tot een foutmelding dat ik hem moest resetten. Ik heb vervolgens via de recoverymode de laatste firmware erop geflasht maar toen gaf hij een error dat het niet de juiste firmware was. Dit heb ik zo een paar keer geprobeerd en uiteindelijk is het me gelukt om de UMD pro aan de praat te krijgen. Echter bleek toen mijn SFP poorten niet meer te werken en knipperde het lampje niet meer van de HDD terwijl hij dit eerst wel deed tijdens het opstarten, dit geld ook voor de SFP poort. Vervolgens heb ik de UDM pro maar een opnieuw opgestart maar geeft hij weer de melding dat ik hem moet resetten.(dus voor de duidelijkheid toen de UDM pro eenmaal ''werkte'' knipperde de lampjes niet meer van de HDD en SFP terwijl die dit wel deden toen ze opstarten. Ik kon de UDM pro en de switch wel verbinden via een internetkabel maar dan werkt mijn HDD niet, na het opnieuw opstarten geeft hij dat ik de UDM pro moet restten) Weet iemand wat hier mis kan zijn? of zou ik contact moeten opnemen bij de wifishop (daar heb ik de UDM pro gekocht) of naar Unifi zelf?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hallo,

Na aanleiding van mijn vorige post heb ik de UDM pro teruggestuurd en heb ik een nieuwe toegestuurd gekregen alleen ervaarde ik echter hetzelfde probleem als de vorige keer (zie probleem hierboven). Nu belde ik nog een keer met de klantenservice en hij vertelde dat de HDD en de SFP+ kabel wel eens allebei het probleem kunnen zijn. Nadat ik de HDD eruit haalde start hij wel op en werkt hij gewoon zoals het hoort. Nu denk ik dat het gewoon toeval is dat zowel de SFP+ kabel kapot is en de HDD niet werkt. Alleen ik heb die WD purple hier speciaal voor aangeschaft maar deze werkt dus niet met de UDM pro, heeft hier iemand anders ervaring mee of bij wie de WD purple het wel doet?
Verder heb ik een RMA verzoek ingediend bij Ubiquiti om de SFP+ kabel te vervangen zodat ik kan kijken of de SFP+ poorten het wel doen.
Voor de duidelijkheid als ik de WD purple in de UDM pro doe dan start hij niet op en geeft hij aan dat ik hem moet resetten. Als ik hem erin doe als hij aanstaat herkent hij hem naar mijn weten ook niet (maar ik ben nieuw hiermee dus ik weet niet goed waar ik dat aan kan zien)

Alvast Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
La1974 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:36:
[...]

802.11n is Wifi 4. Op de productpagina van de U6-Lite zie ik dat alle varianten ondersteund worden. Ook 802.11ac (Wifi 5).

[Afbeelding]
Klopt wat je zegt over die WiFi namen, te snel getikt zal het aanpassen.

Wat jij aangeeft vanuit de datasheet klopt, alleen in deze datasheet zie je niet het onderscheid per radio. En dat is er wel. WiFi-6 (AX) alleen op 5GHz voor de U6-LITE en U6-LR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Om die WiFi-6 bandbreedte op koper te zetten heb je dan wel een 2,5Gigabit port nodig. Daar past deze leuk bij

https://store.ui.com/coll...ts/unifi-6-switch-24-beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Hallo,

Na aanleiding van mijn vorige post heb ik de UDM pro teruggestuurd en heb ik een nieuwe toegestuurd gekregen alleen ervaarde ik echter hetzelfde probleem als de vorige keer (zie probleem hierboven). Nu belde ik nog een keer met de klantenservice en hij vertelde dat de HDD en de SFP+ kabel wel eens allebei het probleem kunnen zijn. Nadat ik de HDD eruit haalde start hij wel op en werkt hij gewoon zoals het hoort. Nu denk ik dat het gewoon toeval is dat zowel de SFP+ kabel kapot is en de HDD niet werkt. Alleen ik heb die WD purple hier speciaal voor aangeschaft maar deze werkt dus niet met de UDM pro, heeft hier iemand anders ervaring mee of bij wie de WD purple het wel doet?
Verder heb ik een RMA verzoek ingediend bij Ubiquiti om de SFP+ kabel te vervangen zodat ik kan kijken of de SFP+ poorten het wel doen.
Voor de duidelijkheid als ik de WD purple in de UDM pro doe dan start hij niet op en geeft hij aan dat ik hem moet resetten. Als ik hem erin doe als hij aanstaat herkent hij hem naar mijn weten ook niet (maar ik ben nieuw hiermee dus ik weet niet goed waar ik dat aan kan zien)

Alvast Bedankt!
Wat is daar vreemd aan natuurlijk moet hij de hdd resteten / formatteren HDD voordat hij kan opstart. De HDD moet voorzien worden van een voor udm juiste file system. Om er überhaupt iets mee te kunnen en zeker te weten dat HDD leeg is. Een nieuwe harde schijf moet je altijd resten/formatteren voor voor iets kan kan gebruiken ongeacht welk systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 24-02-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
xbeam schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:15:
[...]

Wat is daar vreemd aan natuurlijk moet hij de hdd resteten / formatteren HDD voordat hij kan opstart. De HDD moet voorzien worden van een voor udm juiste file system. Om er überhaupt iets mee te kunnen en zeker te weten dat HDD leeg is.
Hoe lang duurt dat? Want bij het opstarten geeft hij aan dat ik hem vervolgens moet resetten. Dus zo logisch vond ik het zelf niet. Dus als hij aanstaat moet ik hem er dan indoen en gewoon wachten?

[ Voor 6% gewijzigd door RensVerlaak op 24-02-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
Met resetten bedoel ik de UDM PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Hoe lang duurt dat? Want bij het opstarten geeft hij aan dat ik hem vervolgens moet resetten. Dus zo logisch vond ik het zelf niet. Dus als hij aanstaat moet ik hem er dan indoen en gewoon wachten?
Hoe lang dat duurt hangt van de grote van en snelheid van de schijf as.

Maar waarom reset je hem dan niet zoals de udm aangeeft? En kijk je wat er gebeurt? Ik geef die van wel vaker een reset als ik hem weer eens om zeep help :-)

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 24-02-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
xbeam schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:31:
[...]

Hoe lang dat duurt hangt van de grote van en snelheid van de schijf as.

Maar waarom reset je hem dan niet zoals de udm aangeeft? En kijk je wat er gebeurt? Ik geef die van wel vaker een reset als ik hem weer eens om zeep help :-)
Maar dat geeft hij elke keer aan en dan tijdens het resetten blijft hij op het einde hangen. Dat heb ik een uur afgewacht en toen de stekker eruit getrokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Maar dat geeft hij elke keer aan en dan tijdens het resetten blijft hij op het einde hangen. Dat heb ik een uur afgewacht en toen de stekker eruit getrokken
En doe eens in plaats van een factory reset een recovery reset?
https://help.ui.com/hc/en...mergency-Recovery-Mode-UI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De hdd is niet hot swappable in de udmp. Dus als je de hdd erin doet als hij aanstaat moet je de udmp rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

U6-LR 2Ghz 802.11n (WiFi 4) & 5Ghz AX (WiFi-6)
U6-LITE 2Ghz 802.11n (WiFi 4) & 5Ghz AX (WiFi-6)
Het valt mij op dat bij de U6-PRO een veel hogere bandbreedte genoemd wordt. Die 5.3 is raar.

Hopelijk heeft de U6-PRO een 2.5- of 5gbit lan-poort. Als dat zo is dan wil ik er eigenlijk één, atm is de uplink de limiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
Tylen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:02:
De hdd is niet hot swappable in de udmp. Dus als je de hdd erin doet als hij aanstaat moet je de udmp rebooten.
Bedankt voor je reactie, ik zal dit eens proberen.
xbeam schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:02:
[...]

En doe eens in plaats van een factory reset een recovery reset?
https://help.ui.com/hc/en...mergency-Recovery-Mode-UI
De vorige keer toen ik dit deed werkte het niet en bleef hij op het einde heel lang hangen, maar ik zal het straks nog eens proberen

[ Voor 7% gewijzigd door RensVerlaak op 24-02-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:02:
Wat ik begrijp van @RensVerlaak gaat hij dan niet hdd formatteren maar udm resetten maar niet door de reset heen komt en dan blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal dit eens proberen.

[...]

De vorige keer toen ik dit deed werkte het niet en bleef hij op het einde heel lang hangen, maar ik zal het straks nog eens proberen
Niet de oplossing, maar fyi ik heb dezelfde hd in mijn udmp dus de combi kan wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
rasper schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Niet de oplossing, maar fyi ik heb dezelfde hd in mijn udmp dus de combi kan wel werken.
Oke dat is mooi, Maar wat ik tot heden heb gehad is dat als ik de HDD erin heb zitten maakt hij het resetten niet af (heb ik zelf onderbroken naar 45min/ 1uur) en zegt hij tijdens het opstarten dat ik hem moet resetten, Dus ik kom er niet in als ik een HDD gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Oke dat is mooi, Maar wat ik tot heden heb gehad is dat als ik de HDD erin heb zitten maakt hij het resetten niet af (heb ik zelf onderbroken naar 45min/ 1uur) en zegt hij tijdens het opstarten dat ik hem moet resetten, Dus ik kom er niet in als ik een HDD gebruik.
Maar hij start wel op zonder HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
xbeam schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:21:
[...]

Maar hij start wel op zonder HDD ?
Ja dan start hij probleemloos op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Ik heb de hd pas naderhand toegevoegd, eerst geconfigd en vervolgens een week gedraaid, misschien is dat een verschil. Heb wel eens deze truuk gelezen, misschien helpt het:
1) Power down the UDM

2) Take out the HDD

3) Power on the UDM

4) Delete all partitions on the HDD (via ander device bv op je pc)

5) Power down the UDM

6) Insert the HDD

7) Turn on the UDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 20:03
een ptp verbinding maken met bv 2 van deze die koppel je aan elkaar dus kunnen alleen met elkaar praten

pricewatch: Ubiquiti IsoStation AC (IS-5AC)
jack zomer schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:10:
Heren/dames Ik heb een vraag over de toegangelijk van een antenne die direct achter een modem zit.

Het "ding"
Ik moet mijn internet van 1300 meter ver weg krijgen. Dit wil ik doen met 2 antannes.

2 opties.

Lokatie 1 modem-udmpro-antenne. Antenne-Lokatie2 de rest van het netwerk.

Of lokatie 1-modem-antenne-antennelokatie2-udmpro.

Dus of al mijn camera's moeten al hun data overzenden liever hou ik de beelden gewoon op locatie 2.
Of de eerste antenne zit direct achter de gebrigde modem...

Wat zou de voorkeur in deze zijn. Veiligheid halve.. wat is het risico?
Kan iemand de antenne direct van buitenaf benaderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
vonkkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:41:
een ptp verbinding maken met bv 2 van deze die koppel je aan elkaar dus kunnen alleen met elkaar praten

pricewatch: Ubiquiti IsoStation AC (IS-5AC)

[...]
Mooi. Ga 2 Airmax gigabeams lr60 gebruiken maar daarvoor zal het zelfde gelden.
Komt mooi uit. Kan ik een kleine backup power op loc 1 zetten.
En een grote op loc2 voor de udmpro extra schijven box voor het protect gedeelte. Thanks voor je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jack zomer schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Mooi. Ga 2 Airmax gigabeams lr60 gebruiken maar daarvoor zal het zelfde gelden.
Komt mooi uit. Kan ik een kleine backup power op loc 1 zetten.
En een grote op loc2 voor de udmpro extra schijven box voor het protect gedeelte. Thanks voor je antwoord
Je kan deze 60mhz bridge niet alleen in de airmax line krijgen maar ook in de unifi serie dan je hem vanuit de controller/udm te beheren
https://eu.store.ui.com/c...ilding-to-building-bridge

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 25-02-2021 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Ja dan start hij probleemloos op
En met een andere hdd?

Het zou namelijk ook nog aan de connector kunnen liggen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Je deze 60mhz bridge naast de airmax line ook in de unifi serie en van uit de controller/udm te beheren
https://eu.store.ui.com/c...ilding-to-building-bridge
Mmm die komt 800 meter te kort ongeveer.
Maar het is idd spijtig dat die 60lr niet gewoon via het "systeem" is te regelen. Ach unms for the winn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

mausje_maus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:17:
[...]

offtopic

Ik heb hem op address line 2 gezet. Hij is onderweg nu naar het juiste adres in elk geval met DHL :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
rasper schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Ik heb de hd pas naderhand toegevoegd, eerst geconfigd en vervolgens een week gedraaid, misschien is dat een verschil. Heb wel eens deze truuk gelezen, misschien helpt het:
1) Power down the UDM

2) Take out the HDD

3) Power on the UDM

5) Power down the UDM

6) Insert the HDD

7) Turn on the UDM
Dit klinkt wel als een logisch stappenplan. Mogelijk staat er een partitietabel op waar udmp niks mee kan.

Overigens maakt het niks uit als de hdd erin zit voor de eerste boot. Ik had mijn hdd voordat ik hem de eerste keer had aangezet al erin zitten. Dit kwam vooral omdat de udmp bij mij nog een half jaar in de doos heeft gezeten ivm een verhuizing. De udmp was bedoeld voor de nieuwe woning.

Maar ik heb wel eerst in Windows een disk clean gedaan via de command prompt om alle partities te verwijderen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
DutchKel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:18:
[...]

Dit klinkt wel als een logisch stappenplan. Mogelijk staat er een partitietabel op waar udmp niks mee kan.

Overigens maakt het niks uit als de hdd erin zit voor de eerste boot. Ik had mijn hdd voordat ik hem de eerste keer had aangezet al erin zitten. Dit kwam vooral omdat de udmp bij mij nog een half jaar in de doos heeft gezeten ivm een verhuizing. De udmp was bedoeld voor de nieuwe woning.

Maar ik heb wel eerst in Windows een disk clean gedaan via de command prompt om alle partities te verwijderen.
Hoe heb je dat gedaan? Via dat script?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

xbeam schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Wat ik begrijp van @RensVerlaak gaat hij dan niet hdd formatteren maar udm resetten maar niet door de reset heen komt en dan blijft hangen.
Ik heb de hdd ook paar keer gewisseld. En met een reboot doet hij zelf de hdd cleanen/partitioneren/formateren. Resetten heb ik nog nooit in beeld gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:22:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Via dat script?
Hier staat het in detail beschreven, je hoeft alleen de laatste stappen niet uit te voeren.

https://www.windowscentra...using-diskpart-windows-10

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RensVerlaak
DutchKel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:08:
[...]

Hier staat het in detail beschreven, je hoeft alleen de laatste stappen niet uit te voeren.

https://www.windowscentra...using-diskpart-windows-10
Ik heb hem aangesloten aan de pc (zie foto) maar ik zie hem niet tussen de disk list staan🤔. Als hij het niet doet verklaard het wel waarom die in de UDM pro het niet doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFYBJXCz60dSiKnUTBG8G0doQXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrwOed1UQKNcwShFcA72g4pE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door RensVerlaak op 24-02-2021 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

UniFi Switch 24 PoE

[...]

Deze switch heeft alleen SFP-poorten, geen SFP+. Daarvoor moet je de UniFi Switch PRO 24 PoE hebben :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
SlinkingAnt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Deze switch heeft alleen SFP-poorten, geen SFP+. Daarvoor moet je de UniFi Switch PRO 24 PoE hebben :)
Ah kijk. Dus je kan een UDM pro niet verbinden met USW-24-POE-EU door de SFP(+) te gebruiken via deze kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Bij mijn weten zijn SFP+ kabels niet backward-compatible met SFP-poorten.

Ik heb thuis dezelfde combi staan (UDMP + USW24PoE), en die verbonden met een SFP+ @ UDMP(poort 11) en een normale SFP @ USW en een stukje glasvezel.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
SlinkingAnt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:57:

Ik heb thuis dezelfde combi staan (UDMP + USW24PoE), en die verbonden met een SFP+ @ UDMP(poort 11) en een normale SFP @ USW en een stukje glasvezel.
Ah oke dat verklaard wel al een hoop. Dus als ik een SFP kabel koop in plaats van een SFP+ dan zou hij het wel moeten doen? Maar dan kan ik denk ik net zo goed gewoon de RJ45 kabel gebruiken om ze te verbinden? Ik heb namelijk een paar poorten over momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 12:12
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Ah kijk. Dus je kan een UDM pro niet verbinden met USW-24-POE-EU door de SFP(+) te gebruiken via deze kabel?
In de UDM-pro dien je de SFP+ poort (nr. 11) in te stellen op 1 Gbps fdx. Standaard staat deze op: Autonegotiation. Ik heb dit zo tussen de UDM-pro en de USW-16-PoE-Gen2 i.c.m. Unifi SFP+ kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door royvdhoek op 24-02-2021 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ja, je kunt dan net zo goed een normale UTP-kabel gebruiken. Ik kon makkelijk aan de SFP's komen, en dus vooral gedaan voor de 'omdat het kan' :)

Zoals @royvdhoek hierboven zegt, heb ik wel de UDMP-kant fixed op 1gbps gezet ipv auto-negotiate

Qua routing-performance is de interne 8-poorts switch van de UDMP wel gelimiteerd, dus als je deze verder niet gebruikt voor andere apparaten, zul je daar niets van merken. Ga je veel verkeer verstoken tussen de interne 8p switch en je 24p switch, dan zou ik vooral de grootverbruikers op de 24p switch aansluiten.

De interne 8p switch gebruik ik bijvoorbeeld voor mijn Hue-bridge.

[ Voor 8% gewijzigd door SlinkingAnt op 24-02-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
SlinkingAnt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:12:
Ja, je kunt dan net zo goed een normale UTP-kabel gebruiken. Ik kon makkelijk aan de SFP's komen, en dus vooral gedaan voor de 'omdat het kan' :)

Zoals @royvdhoek hierboven zegt, heb ik wel de UDMP-kant fixed op 1gbps gezet ipv auto-negotiate

Qua routing-performance is de interne 8-poorts switch van de UDMP wel gelimiteerd, dus als je deze verder niet gebruikt voor andere apparaten, zul je daar niets van merken. Ga je veel verkeer verstoken tussen de interne 8p switch en je 24p switch, dan zou ik vooral de grootverbruikers op de 24p switch aansluiten.

De interne 8p switch gebruik ik bijvoorbeeld voor mijn Hue-bridge.
Ah oke top. Dan is dat probleem opgelost en nu nog uitzoeken waarom de HDD het niet doet zowel in de UDM pro als onze vast pc. Ik denk toch even contact opnemen met AZERTY aangezien ik hem daar gekocht heb.
Tylen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:26:
Ik heb de hdd ook paar keer gewisseld. En met een reboot doet hij zelf de hdd cleanen/partitioneren/formateren. Resetten heb ik nog nooit in beeld gezien.
DutchKel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:18:

rasper schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:30:
1) Power down the UDM

2) Take out the HDD

3) Power on the UDM

5) Power down the UDM

6) Insert the HDD

7) Turn on the UDM
Mischien wel handig om te weten :
- Hoe lang duurt dat proces ?
- Welke indeling wordt erop gezet ?

En hoe format de UDM de HDD precies : Quick of Full format ?!
Een full format van een 12 TB HDD duurt bijna 24 uur namelijk dus daar zit je dan... :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10 14:46
[...]

Hallo,

Alvast Bedankt!
Ik heb ook een WD purple, maar dan de 10TB variant en deze werkt naar behoren. Het betreft deze:
https://azerty.nl/product...02purz-vaste-schijf-10-tb. Ik heb deze direct in de UDM gezet en vervolgens pas opgestart. Ik had wel dat deze na een firmware update een tijdje niet meer zichtbaar was. Heb toen een factory reset gedaan en toen was deze up and running.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
jack zomer schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Mmm die komt 800 meter te kort ongeveer.
Maar het is idd spijtig dat die 60lr niet gewoon via het "systeem" is te regelen. Ach unms for the winn
Ken je deze (geweldige en verslavende) tool al? UI airLink

Die UBB-EU staat er helaas niet tussen maar het kan alsnog handig voor je situatie zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door deCube op 25-02-2021 06:16 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
SlinkingAnt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:57:
Jawel, SFP en SFP+ zijn pratktisch identiek. Ik heb een SFP+ DAC tussen een UDMP (SFP+) en USW-16POE (SFP) hangen.
RensVerlaak schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:59:
[...]
Ah oke dat verklaard wel al een hoop. Dus als ik een SFP kabel koop in plaats van een SFP+ dan zou hij het wel moeten doen? Maar dan kan ik denk ik net zo goed gewoon de RJ45 kabel gebruiken om ze te verbinden? Ik heb namelijk een paar poorten over momenteel.
Het "probleem" met SFP en SFP+ is dat autonegotiation niet werkt. Wat je moet doen is de UDMP poort 11 op 1 Gbps FDX zetten en dan werkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
Cardinal schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:09:
Het "probleem" met SFP en SFP+ is dat autonegotiation niet werkt. Wat je moet doen is de UDMP poort 11 op 1 Gbps FDX zetten en dan werkt het.
Herkenbare oplossing, had hier hetzelfde probleem en vond het raar dat het niet werkte tussen mijn UDM Pro <> Switch. Na veel getier bleek dit inderdaad de oplossing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufWM9xb3eW9NQLO-wim8Y66hkFs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrevKAvq8uLpNTG8S6Gohnim.png?f=user_large

• jack zomer
  • Niet online
deCube schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 06:14:
[...]

Die UBB-EU staat er helaas niet tussen maar het kan alsnog handig voor je situatie zijn!
Yep al uitgebreid mee gekloot.
Dat die ubb er niet in staat is prima. Ik heb 1300 meter afstand te overbruggen. En de ubb staat geadverteerd met 500.
Het lijkt er op dat ik een 600mbit abbo ga krijgen. Misschien in de toekomst een 1000mbit.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb hier een dream machine staan met een 2.4ghz en 5ghz band welke beide hetzelfde ssid uitsturen. Nu komt het veelvuldig voor dat als ik met mn mobiel van de woonkamer naar de keuken loop dat de wifi wel verbonden is maar er geen internet is, pagina's laden maar half en ontzettend traag. Na een aantal seconden werkt het internet weer.

De verdieping is een 64m2, zonder deuren enkel met een om het hoekje van de muur en vanuit de keuken is er nog praktisch een line of sight met de router.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De logs geven geen info dan wel errors.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 12:25

nexhil

BAM!

Brilsmurfffje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:29:
Ik heb hier een dream machine staan met een 2.4ghz en 5ghz band welke beide hetzelfde ssid uitsturen. Nu komt het veelvuldig voor dat als ik met mn mobiel van de woonkamer naar de keuken loop dat de wifi wel verbonden is maar er geen internet is, pagina's laden maar half en ontzettend traag. Na een aantal seconden werkt het internet weer.

De verdieping is een 64m2, zonder deuren enkel met een om het hoekje van de muur en vanuit de keuken is er nog praktisch een line of sight met de router.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De logs geven geen info dan wel errors.
Te hoge Wi-Fi output? Staat deze op auto of high, op alleen 2.4 of 5 Ghz?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nexhil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:42:
[...]

Te hoge Wi-Fi output? Staat deze op auto of high, op alleen 2.4 of 5 Ghz?
Band steering staat op prefer 5G

en de radios:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cL-tzXGYG9WTQ0O7N3DLylEuCg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aTXrf6ATyf88scyJykUnOfXP.png?f=user_large

• RensVerlaak
lubbertkramer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Herkenbare oplossing, had hier hetzelfde probleem en vond het raar dat het niet werkte tussen mijn UDM Pro <> Switch. Na veel getier bleek dit inderdaad de oplossing

[Afbeelding]
[...]

Jawel, SFP en SFP+ zijn pratktisch identiek. Ik heb een SFP+ DAC tussen een UDMP (SFP+) en USW-16POE (SFP) hangen.

[...]

Ik heb nu dit aanstaan:

De poort kleurt nog steeds grijs bij de udm pro maar wel groen bij de switch, doe ik dan nog iets fout? Ik heb wel nog de RJ45 kabel direct in de switch zitten dus idk of dat uitmaakt.

• RensVerlaak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shWiLijCtXJkWtXOVBYYfEQTRrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deTXdlxLOSDGn4lLBTDD4LM8.jpg?f=fotoalbum_large

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:08
Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen.

Ik wil een UniFi Switch Flex voeden met PoE. Op de site van Ubiquiti staat hierbij:

USW-24-PoE (sold separately) en USW-Pro-24-PoE (sold separately) of PoE Injector, POE-50-60W-WH or POE-50-60W (sold separately) benoemd als power supply voor poort 1. Hierbij staat o.a. dat 802.3af/at vereist is.

Ik heb echter een US‑16‑150W en deze heeft gewoon PoE+ IEEE 802.3at/af a. Dat moet wel gaan werken toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
RensVerlaak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:15:
[...]

[...]

Ik heb nu dit aanstaan:

De poort kleurt nog steeds grijs bij de udm pro maar wel groen bij de switch, doe ik dan nog iets fout? Ik heb wel nog de RJ45 kabel direct in de switch zitten dus idk of dat uitmaakt.
Met een parallele verbinding komt het netwerk in een 'illegale toestand' omdat er een loop is ontstaan en dat mag niet. Het spanning tree protocol herkent dit en zal ergens in de loop een port administratief blokkeren om de loop te onderbreken. Haal de utp kabel er dus uit en dan zal STP de blokkade netjes opheffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Skynett op 25-02-2021 10:23 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• RensVerlaak
Skynett schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Met een parallele verbinding komt het netwerk in een 'illegale toestand' omdat er een loop is ontstaan en dat mag niet. Het spanning tree protocol herkent dit en zal ergens in de loop een port administratief blokkeren om de loop te onderbreken. Haal de utp kabel er dus uit en dan zal STP de blokkade netjes opheffen.
Top, dit heb ik nu gedaan en de UDM opnieuw opgestart. Nu heb ik dat het lampje groen knippert op de switch maar niet op de UDM. Het netwerk doet het vervolgens ook niet. Dus denk dat ik ergens iets niet goed heb ingesteld. Maar wat? 🤷🏼‍♀️

Ik heb hem nu zo ingesteld:
https://prnt.sc/106fpyy

[ Voor 196% gewijzigd door RensVerlaak op 25-02-2021 11:17 ]

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
Firetrooper schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:18:
Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen.

Ik wil een UniFi Switch Flex voeden met PoE. Op de site van Ubiquiti staat hierbij:

USW-24-PoE (sold separately) en USW-Pro-24-PoE (sold separately) of PoE Injector, POE-50-60W-WH or POE-50-60W (sold separately) benoemd als power supply voor poort 1. Hierbij staat o.a. dat 802.3af/at vereist is.

Ik heb echter een US‑16‑150W en deze heeft gewoon PoE+ IEEE 802.3at/af a. Dat moet wel gaan werken toch?
Dit werkt.
Alleen krijgt die via de switch af PoE en heb je op de Flex zelf maar een PoE capaciteit van 8watt over volgens mij.
Ik kan zo even een Flex voeden via dezelfde switch en kijken wat die in de controller zegt.

Edit:
Heb even een Flex aangesloten op de US-16-150W.
Zo te zien krijgt die zelfs AT PoE via die switch.
Zoals in onderstaande afbeelding te zien heb je verschillend PoE budget op de manier waarop je hem voedt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFKwavid2NrA6AhmD4PIcbzup3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/881fKPN0DklSOx1Xc8DxfnTj.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Max2000 op 25-02-2021 11:36 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:16
Brilsmurfffje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Band steering staat op prefer 5G

en de radios:
[Afbeelding]
Zet dat band steering eens uit. Dat is iets wat de client moet doen, niet het accesspoint.
Is hier al meerdere keren voorbij gekomen. Daarna 2.4GHz output op low zetten, dan ziet de client zelf een betere 5Ghz verbinding en gaat daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

Schoonma’s recent opgeknapte vrijstaande woning uit de jaren ‘60 wordt naast de meterkast voorzien van een Unifi installatie. Moet plat vanwege ruimtegebrek maar gelukkig een oplossing voor gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrfBigvrLTh7oUDywrhl2MnyQ6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYHjwJZGuvA0QOB16Fez49Va.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
deCube schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 06:14:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSCF72RR6s3bazt2oQmKyqFgAPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hCKgyd8FiBVTZED4qVOuMwZr.png?f=fotoalbum_large
en hier het resultaat.
volgens airlink zelfs bij 1cm per uur aan regen een 100% verbinding.
me happy wanneer het werkt. en zelfs als hij niet 100% kan halen bij super extreem weer ben ik happy.
van geen internet naar super internet..

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 25-02-2021 11:41 ]

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:08
Max2000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Dit werkt.
Alleen krijgt die via de switch af PoE en heb je op de Flex zelf maar een PoE capaciteit van 8watt over volgens mij.
Ik kan zo even een Flex voeden via dezelfde switch en kijken wat die in de controller zegt.
Is de 8 watt dan bepaald door de hoofd switch? In wat YouTube filmpjes vertellen ze dat er wel meer dan 8 watt beschikbaar is. Ik wil er zelf een UniFi g4 pro camera en een ap ac lr op aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royvdhoek
RensVerlaak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Top, dit heb ik nu gedaan en de UDM opnieuw opgestart. Nu heb ik dat het lampje groen knippert op de switch maar niet op de UDM. Het netwerk doet het vervolgens ook niet. Dus denk dat ik ergens iets niet goed heb ingesteld. Maar wat? 🤷🏼‍♀️

Ik heb hem nu zo ingesteld:
https://prnt.sc/106fpyy
Op de screenshot te zien lijkt het alsof je de WAN poorten aangepast van:'Autonegotiation (standaard') naar 1000 FDX. Je moet onder LAN poorten en dan op het pennetje icoon achter poort 11 klikken en dan verbinding snelheid op: 1000 FDX zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76r2EhHrgqjnRFTj_HWoUyrWwQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjEhpq62A4OvMpWX4jQwduyo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door royvdhoek op 25-02-2021 11:42 ]

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
Firetrooper schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Is de 8 watt dan bepaald door de hoofd switch? In wat YouTube filmpjes vertellen ze dat er wel meer dan 8 watt beschikbaar is. Ik wil er zelf een UniFi g4 pro camera en een ap ac lr op aansluiten.
Zie mijn geupdate reactie een paar berichten naar boven.
De switch geeft dus 20w uit.
Dat is meer dan genoeg om 1 AP en een camera te voeden.

[ Voor 10% gewijzigd door Max2000 op 25-02-2021 12:53 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• RensVerlaak
royvdhoek schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Op de screenshot te zien lijkt het alsof je de WAN poorten aangepast van:'Autonegotiation (standaard') naar 1000 FDX. Je moet onder LAN poorten en dan op het pennetje icoon achter poort 11 klikken en dan verbinding snelheid op: 1000 FDX zetten.
[Afbeelding]
Ik heb het inmiddels aangepast naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq-AS1jc_zpKXDcN_VnZcXvGUN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCo1ANylPRGZUUfhxNizyub4.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik vervolgens de UDM en de Switch uitgeschakeld en de RJ45 kabel verwijderd en de SFP+ kabel verbonden. Nu heb ik eerst de UDM pro opgestart en daarna de switch maar nu heb ik nog steeds dat enkel het groene lampje knippert van de switch maar dat bij de UDM pro niks knippert en er is ook geen verbinding tussen die 2.

• royvdhoek
RensVerlaak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb het inmiddels aangepast naar dit:
[Afbeelding]

Nu heb ik vervolgens de UDM en de Switch uitgeschakeld en de RJ45 kabel verwijderd en de SFP+ kabel verbonden. Nu heb ik eerst de UDM pro opgestart en daarna de switch maar nu heb ik nog steeds dat enkel het groene lampje knippert van de switch maar dat bij de UDM pro niks knippert en er is ook geen verbinding tussen die 2.
Weet je zeker dat je de SFP+ kabel in poort 11 van de UDM-pro hebt geprikt? en niet in poort 10?

• RensVerlaak
royvdhoek schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Weet je zeker dat je de SFP+ kabel in poort 11 van de UDM-pro hebt geprikt? en niet in poort 10?
Nee dat weet ik zeker, ik heb hem in de onderste gestopt van de 2 aansluitingen.

• RensVerlaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
[...]

[...]

Correctie. Als je aan 1 kant auto negotiate uitzet moet je dat aan de andere kant ook doen (bij SFP's)
aan beide kanten dien je dus 1000FDX manueel in te stellen.

Overigens ondersteund de UDMP wel een 1Gbit SFP in het slot? De datasheet vermeld niet dat de SFP+ sloten backward compatible zijn met 1GBIt SFP's. Bij de meeste apparatuur staat dit specifiek vermeld als het wel kan.

[ Voor 16% gewijzigd door rdfeij op 25-02-2021 12:14 ]

• RensVerlaak
rdfeij schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:12:
[...]

Correctie. Als je aan 1 kant auto negotiate uitzet moet je dat aan de andere kant ook doen (bij SFP's)
aan beide kanten dien je dus 1000FDX manueel in te stellen.

Overigens ondersteund de UDMP wel een 1Gbit SFP in het slot? De datasheet vermeld niet dat de SFP+ sloten backward compatible zijn met 1GBIt SFP's. Bij de meeste apparatuur staat dit specifiek vermeld als het wel kan.
Als ik dit doe bij poort 25 en 26 dan zal hij het moeten doen?
http://prntscr.com/106i4tv

• rdfeij
RensVerlaak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Als ik dit doe bij poort 25 en 26 dan zal hij het moeten doen?
http://prntscr.com/106i4tv
Als de UDMP de 1gbit sfp ondersteund wel. Controleer ook even of er in je glasvezel een kruising zit.
als je voor op de sfp's kijkt moet je 1 vezel van de linker aansluiting naar de rechter aansluiting op de andere sfp hebben en andersom. Veel standaard patchkabels hebben deze kruising niet en dien je zelf aan 1 kant de vezels om te draaien.

• RensVerlaak
rdfeij schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Als de UDMP de 1gbit sfp ondersteund wel. Controleer ook even of er in je glasvezel een kruising zit.
als je voor op de sfp's kijkt moet je 1 vezel van de linker aansluiting naar de rechter aansluiting op de andere sfp hebben en andersom. Veel standaard patchkabels hebben deze kruising niet en dien je zelf aan 1 kant de vezels om te draaien.
ik heb mijn instellingen nu zo staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq-AS1jc_zpKXDcN_VnZcXvGUN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCo1ANylPRGZUUfhxNizyub4.jpg?f=fotoalbum_large

En voor poort 25 en 26 heb ik dit ingesteld:
https://prnt.sc/106i4tv

Ik heb de UDM pro niet verbonden met de glaskabel maar via RJ45 Kabel vanuit de modem.
Ik heb de SFP+ kabel van Ubiquiti zelf zou ik dan daar iets om moeten draaien om hem werkend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
RensVerlaak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:50:
[...]

ik heb mijn instellingen nu zo staan:
[Afbeelding]

En voor poort 25 en 26 heb ik dit ingesteld:
https://prnt.sc/106i4tv

Ik heb de UDM pro niet verbonden met de glaskabel maar via RJ45 Kabel vanuit de modem.
Ik heb de SFP+ kabel van Ubiquiti zelf zou ik dan daar iets om moeten draaien om hem werkend te krijgen?
Hieronder mijn UDM Pro en Switch (US-16-150W) instellingen, ik gebruik deze sfp+kabel van uptimed Switch is in mijn geval op dit moment de bottleneck om niet 10gbps aan te kunnen.

UDM Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufWM9xb3eW9NQLO-wim8Y66hkFs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrevKAvq8uLpNTG8S6Gohnim.png?f=user_large

Switch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DLHoIp2JkKzTfW41Bk30Pdfz9o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mHSP8M2EoKP0SYMRp0SpNEWk.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 25-02-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deCube
lubbertkramer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:12:
[...]

Hieronder mijn UDM Pro en Switch (US-16-150W) instellingen, ik gebruik deze sfp+kabel van uptimed Switch is in mijn geval op dit moment de bottleneck om niet 10gbps aan te kunnen.

UDM Pro
[Afbeelding]

Switch:
[Afbeelding]
Je hebt twee keer dezelfde afbeelding toegevoegd. :9

Work hard & be brave.

• lubbertkramer
deCube schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Je hebt twee keer dezelfde afbeelding toegevoegd. :9
Fixed, ging even fout doordat ik mijn UDM Pro screenshot al eerder geplaatst had

• RensVerlaak
lubbertkramer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:12:
[...]

UDM Pro
[Afbeelding]

Switch:
[Afbeelding]
Zo heb ik mijn instellingen ook staan en ik gebruik deze kabel: https://eu.store.ui.com/c...able-sfp-10gbps-0-5-meter

en als ik de RJ45 kabels uit de UDM PRO en de switch haal en deze vervang voor de SFP+ kabel dan gebeurt er dit:
YouTube: SFP+ port not working on UDM PRO

• ppeterr
Waarom zou die sfp+ kabel werken op een sfp poort.

Ik zit al een tijdje mee te lezen, ik heb diezelfde kabel namelijk ook in huis. Voor aan de us-8-150.
En vanmorgen vroeg dacht ik ergens te lezen dat het dus niet gaat werken met die kabel.

Ik loop mijn geschiedenis even door...moment :)

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 25-02-2021 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deCube
lubbertkramer schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:17:
[...]

Fixed, ging even fout doordat ik mijn UDM Pro screenshot al eerder geplaatst had
Ik heb het ook zo staan en werkt bij mij ook.
ppeterr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:27:
Waarom zou die sfp+ kabel werken op een sfp poort.

Ik zit al een tijdje mee te lezen, ik heb diezelfde kabel namelijk ook in huis. Voor aan de us-8-150.
En vanmorgen vroeg dacht ik ergens te lezen dat het dus niet gaat werken met die kabel.

Ik loop mijn geschiedenis even door...moment :)
Het werkt wel mits de Link Speed op 1 Gbps FDX wordt gezet.
RensVerlaak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Zo heb ik mijn instellingen ook staan en ik gebruik deze kabel: https://eu.store.ui.com/c...able-sfp-10gbps-0-5-meter

en als ik de RJ45 kabels uit de UDM PRO en de switch haal en deze vervang voor de SFP+ kabel dan gebeurt er dit:
YouTube: SFP+ port not working on UDM PRO
Gewoon voor de check; je drukt wel op "Apply" / "Toepassen" op beide devices he?

[ Voor 27% gewijzigd door deCube op 25-02-2021 13:32 ]

Work hard & be brave.

• RensVerlaak
deCube schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Ik heb het ook zo staan en werkt bij mij ook.

[...]

[...]

Gewoon voor de check; je drukt wel op "Apply" / "Toepassen" op beide devices he?
Helaas werkt dat niet voor mij :-( :'(

[ Voor 11% gewijzigd door RensVerlaak op 25-02-2021 13:35 ]

• ppeterr
deCube schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Ja dat begreep ik in eerste instantie ook, maar word door een post op reddit toch aan het twijfelen gebracht. Jij hebt het dus blijkbaar werkend UDMP naar een SFP switch ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deCube
ppeterr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:38:
[...]

Ja dat begreep ik in eerste instantie ook, maar word door een post op reddit toch aan het twijfelen gebracht. Jij hebt het dus blijkbaar werkend UDMP naar een SFP switch ?
Ja, in combinatie met de Direct Attach Copper Cable SFP+.

Work hard & be brave.

• ppeterr
Erg fijn om te lezen, dan heb ik toch het juiste spul klaar staan. Ergens in April kom ik er op terug of het dan ook werkt. Ga het nu niet testen, ik houd het even in de doos.

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 25-02-2021 14:00 ]

• lubbertkramer
Iemand toevallig al wat van support vernomen m.b.t. het kunnen bestellen of een alert kunnen instellen op de G4 deurbel in de EU Store, @tcviper toevallig? Hier staat sinds gisteren support ticket nog open met deze vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deCube
RobertMe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:02:
Ik meen laatst ook ergens gelezen te hebben dat juist de DAC kabel van UI zelf niet goed werkt in de UDMP terwijl 3th party kabels wel werken. In de nieuwste beta firmware zit volgens mij wel een fix daarvoor.
Ik gebruik deze combinatie nu een jaar zonder problemen, voor de goede orde:
  • UDM Pro: poort 11 (SFP+ 2 / Link Speed override op "1 Gbps FDX")
  • via UC-DAC-SFP+ kabel op
  • USW-24-POE Gen2 poort 25 (SFP 1 / Link Speed override op "1 Gbps FDX")

Work hard & be brave.

• rdfeij
ppeterr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:38:
[...]

Er zijn verschillende DAC kabels specifiek voor 1gbit en 10gbit. Heb je wel de goede?

Je probeert nu met een DAC10G kabel een SFP en een SFP+ slot te koppelen. Dat gaat je niet lukken.
"Misschien" lukt het op deze manier met een DAC1G kabel, maar dat is niet zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door rdfeij op 25-02-2021 14:14 ]

• ppeterr
rdfeij schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Er zijn verschillende DAC kabels specifiek voor 1gbit en 10gbit. Heb je wel de goede?
Deze dus, volgens mij dus ook die @deCube gebruikt vanaf de udmp sfp+ naar een sfp op zijn switch.

https://eu.store.ui.com/c...able-sfp-10gbps-0-5-meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deCube
ppeterr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:12:
[...]

Deze dus, volgens mij dus ook die @deCube gebruikt vanaf de udmp sfp+ naar een sfp op zijn switch.

https://eu.store.ui.com/c...able-sfp-10gbps-0-5-meter
Jep, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4Nps1HIampzayyiTaOU_6Z2FTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KrT7gdtFODel7cx2LKASV17P.png?f=user_large

Work hard & be brave.

Pagina: 1 ... 93 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.