rimave schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:20:
Nu wil ik eigenlijk, stiekem ook wel mijn edge-/toughswitch door een switch vervangen die ik kan beheren in de controller.
Die switch heeft trouwens zo’n rubberachtige coating die inmiddels aan het vergaan is. Het ding plakt aan alle kanten en je krijgt er zwarte klauwen van. Toch werkt ie nog prima.
Als dat hetzelfde ranzige spul is dat men op muizen en toetsenborden en soms zelfs USB sticks toepast : CIF en een schuursponsje pakken en die zooi weghalen!
Heb ik onder andere bij een Logitech setje en een Harmony Remote en een Razer muis gedaan : Zien er nu prachtig uit!

Iets met VHT80 en zo...
Vaak zal je minstens één keer op DFS over moeten om vervolgens weer op de non-DFS kanalen te gaan zitten.
Nederland is klein genoeg om middels WiFi op DFS kanalen storingen te kunnen genereren...
Iets met Radar en o.a. Defensie?
Eerder de Weerstation meuk, maar die heb ik ook al heel lang niet meer gezien!

Dat is sowieso wel aan te raden, want als ik dat niet deed dan flipte de USG omdat die geen DNS doet aan zijn LAN kant en altijd van de WAN kan uitgaat!

Xieoxer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:48:
Voorneem was het logischer om een controller op een raspberry te draaien, maar nu met Unifi protect, access en talk kun je deze uitbreiding niet meer op een extern apparaat draaien. Je zult nu echt een Unifi cloud key moeten aanschaffen. Enorm jammer, maar ik snap oprecht wel dat ze boot qua verkoop willen creëren in hun cloud key controllers. Links om of rechts om, er zal toch geld in het laadde moeten komen.
Hoe lang kunnen dan nog gewoon zelf de UniFi Controller op een eigen apparaat of VM draaien in de toekomst
Stiekem hoop ik dat je ergens iets hebt gelezen en het verkeerd hebt begrepen, want zo komt het bij mij over