[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 14:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Bruzski schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:44:
[...]

oke duidelijk,

alleen dan raar dat na de update 1.16.9 de live beelden niet meer zichtbaar zijn zodra ik de berichtgeving op mijn iPhone ontvang, versie 1.16.8 werkte wel namelijk wel oke, weet iemand of een downgrade naar een eerder versie van protect mogelijk is? :|
Ik had dat juist in vroegere versies.
Dan kreeg ik melding van beweging en klikte ik op de popup op de iphone bleef hij eindeloos verbinden terwijl ik op zelfde wifi zat (maar ook op 4g).
Ik heb protect opnieuw geinstalleerd op de iphone en hij deed het weer.
Met een nieuwe update zelfde euvel. Echter had ik mezelf al aangeleerd niet de popup te openen |:(
Dus bij een volgende update (of 2 er na) was het weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15
Updaten blijft spannend.

Ik moet ieder keer weer de onderstaande uitvoeren om alles weer zichtbaar te krijgen in controller.

Via ssh inloggen en dan:

set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

1 switch is niet te benaderen op IP-adres, maar hij doet wel. Dat weet ik, omdat AP daarop aangesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Silver7 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:36:
Updaten blijft spannend.

Ik moet ieder keer weer de onderstaande uitvoeren om alles weer zichtbaar te krijgen in controller.

Via ssh inloggen en dan:

set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

1 switch is niet te benaderen op IP-adres, maar hij doet wel. Dat weet ik, omdat AP daarop aangesloten is.
Vaak is dit het gevolg van een verkeerd geconfigureerde hostname/ip bij de controller-settings en het override vinkje wat aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15
ed1703 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:40:
[...]

Vaak is dit het gevolg van een verkeerd geconfigureerde hostname/ip bij de controller-settings en het override vinkje wat aan staat.
Ik heb zojuist de Controller hostnaam/IP aangepast van example-domain.ui.com naar ip-adres van controller.
Plus vinkje aangezet -> Overschrijf inform host met de Controller hostnaam/ip

Ben benieuwd.

(ben nog aan het uitzoeken waarom ene switch niet meer op IP bereikbaar is....)
Ping en ssh naar die switch werkt niet.

Voor duidelijkheid, het was een (flinke) update van 4.x. naar 5.x (5.43.18.12487)

Reset gegeven, het is weer terug (maar dan met ander ip-adres).

Geen idee wat er gebeurd is, maar alles is weer zichtbaar in controller

[ Voor 18% gewijzigd door Silver7 op 18-12-2020 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:57:
[...]

In de specificaties staan WPA3 genoemd. Ze zullen er dus wel mee moeten komen.

[Afbeelding]
tadaa..
https://community.ui.com/...29-45b1-a124-c2fad3bb419e

Handig hoor topics followen op UI community ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 18-12-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-10 23:34
UninPro schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:24:
Ik loop vast met het updaten van mijn UVC G3 Pro (Camera).
Deze draait in mijn protect op Firmware 4.26.13
Ik zie dat inmiddels firmware 4.30 te downloaden is.

De G3 pro hangt achter de 16 poort lite switch.
Zowel in mijn netwerk als protect omgeving zie ik nergens de mogelijkheid de camera firmware te updaten.
Het herstarten van de camera heeft ook geen soelaas geboden. Ik had gehoopt dat hij dan automatisch de nieuwe firmware zou pakken.

Alvast dank.
Als je via het ip nummer van de camera inlogt kan je deze resetten naar de fabrieksinstellingen. daarna opnieuw adopteren bij Protect. Zonodig wordt de camera ge-update naar de laatste firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 14:17

Bruzski

watte ??

ApC_IcE schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:51:
[...]

Ik had dat juist in vroegere versies.
Dan kreeg ik melding van beweging en klikte ik op de popup op de iphone bleef hij eindeloos verbinden terwijl ik op zelfde wifi zat (maar ook op 4g).
Ik heb protect opnieuw geinstalleerd op de iphone en hij deed het weer.
Met een nieuwe update zelfde euvel. Echter had ik mezelf al aangeleerd niet de popup te openen |:(
Dus bij een volgende update (of 2 er na) was het weer werkend.
ik heb een rollback naar Protect 1.16.8 gedaan en ik krijg weer direct live beelden te zien als ik de deurbel notificaties aanklik.. :/ :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46
Mijn in de EU store bestelde Wifi6 LR wordt verzonden vanuit Tsjechië

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:56
winwiz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:30:
Mijn in de EU store bestelde Wifi6 LR wordt verzonden vanuit Tsjechië
Ok, en nu?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:21
Ik zie net deze post van Hostifi dat ubnt de downvote knop op het forum heeft verwijderd :P Dat ik ook een manier om tegen je community te zeggen we don't give a fuck about you

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFS573LWUz0eZNOPmfaIgS_fHSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esl2kHGffZZLqietZ8yFLaQd.jpg?f=fotoalbum_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden ze een paar nieuwe mensen hebben aangenomen bij UI? Zo heb je nooit updates op de App, en zo drie keer in een week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:36:
[...]

Welk OS? In de Android app mis ik na de laatste update de history tab bij clients. Die wilde ik zo nu en dan nog wel eens gebruiken en is nu weg en kan ik nergens vinden.
Sorry, android :)

Stuk sneller geworden met standalone devices. Hoewel iOS app daarmee nog steeds wel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 21:36
MikeyMan schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:21:
Zouden ze een paar nieuwe mensen hebben aangenomen bij UI? Zo heb je nooit updates op de App, en zo drie keer in een week. :)
De focus lijkt nu meer te liggen bij het merk Unifi, om vervolgens daar een heel ecosysteem er om heen te bouwen. Unifi Access is net een stabiele versie van uit gekomen en de cloud key controllers krijgen nu veel logischere positie.

Voorneem was het logischer om een controller op een raspberry te draaien, maar nu met Unifi protect, access en talk kun je deze uitbreiding niet meer op een extern apparaat draaien. Je zult nu echt een Unifi cloud key moeten aanschaffen. Enorm jammer, maar ik snap oprecht wel dat ze boot qua verkoop willen creëren in hun cloud key controllers. Links om of rechts om, er zal toch geld in het laadde moeten komen.

Het bedrijf waar ik werk gaat binnenkort verhuizen. We gebruiken voor werkplekken de Unifi omgeving en dat werkt perfect. We zouten over na te denken om ook naar talk over te stappen, zeker omdat de maandelijkse kosten bijna duizend euro per maand om laag kan. Door over te stappen naar voip partij i.p.v KPN, en door de telefooncentrale lokaal te laten draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Xieoxer op 19-12-2020 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:05:
Ik zie net deze post van Hostifi dat ubnt de downvote knop op het forum heeft verwijderd :P Dat ik ook een manier om tegen je community te zeggen we don't give a fuck about you

[Afbeelding]
De downvote button is al een tijdje de reden waarom een aantal gebruikers niet meer wilden posten op de community en dat er ook totaal geen moderatie aanwezig was om daar iets aan te doen. Deze keuze begrijp ik dus 100%. Er werden soms downvotes voor niets gegeven.
Xieoxer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:48:
[...]

De focus lijkt nu meer te liggen bij het merk Unifi, om vervolgens daar een heel ecosysteem er om heen te bouwen. Unifi Access is net een stabiele versie van uit gekomen en de cloud key controllers krijgen nu veel logischere positie.
Maar ook een steeds grotere SPOF. Dit gaat huilen worden voor sommigen als je alles in 1 apparaat stopt en je stelt geen goede backup-faciliteit beschikbaar. Ik begrijp echt serieus de euforie wel, maar hier missen essentiele onderdelen die je goed moet regelen en de urgentie ook moet tonen binnen de software.

[ Voor 29% gewijzigd door ed1703 op 19-12-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
ed1703 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:03:
[...]

De downvote button is al een tijdje de reden waarom een aantal gebruikers niet meer wilden posten op de community en dat er ook totaal geen moderatie aanwezig was om daar iets aan te doen. Deze keuze begrijp ik dus 100%. Er werden soms downvotes voor niets gegeven.
Oké snap ik maar met de keuzes die ubnt maakt in hun software en design is een downvote knop een mooie meter om te zien dat mensen het niet helemaal eens zijn met bepaalde keuzes.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:05:
[...]

Oké snap ik maar met de keuzes die ubnt maakt in hun software en design is een downvote knop een mooie meter om te zien dat mensen het niet helemaal eens zijn met bepaalde keuzes.
Tja, alleen ga je met een community een hele foute weg in als iemand gefundeerde kritiek post en de aanhangers van de UI-kerk uit de VS er voor zorgen dat zo'n iemand op -5 komt te staan. Dat is wel een zeer slechte ontwikkeling.

En om het even breder te trekken waarom:

https://community.ui.com/...24-43cd-a0f6-9074edda11c8

US-only.. hoe zorg ik voor een tweedeling op de community?
WTF?

Misschien is het dan iedereen duidelijk waarom downvotes in dit geval nogal trollen aantrekt.

[ Voor 25% gewijzigd door ed1703 op 19-12-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 20:39

Falcon10

Hit it i would !

ed1703 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:03:

[...]

Maar ook een steeds grotere SPOF. Dit gaat huilen worden voor sommigen als je alles in 1 apparaat stopt en je stelt geen goede backup-faciliteit beschikbaar. Ik begrijp echt serieus de euforie wel, maar hier missen essentiele onderdelen die je goed moet regelen en de urgentie ook moet tonen binnen de software.
Mja, maar die SPOF heb je bij elk merk.
Al is het nu maar een switch die half het gebouw van netwerk voorziet ofzo.

Dus als je een hotspare cloudkey/switch in je bedrijf hebt liggen ( wat je meestal toch hebt als SPOF belangrijk is in je werkomgeving, en in geval van Unifi nu niet zo'n grote kost is ), kan je eigenlijk binnen het halfuur terug up and running zijn. Normaal als je rekening houdt met een SPOF, is ook je backup min of meer toch ook al redelijk georganiseerd.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
Even een tip voor degenen die van plan zijn om de U6 Lite of Long-Range te bestellen:

Ze worden tegenwoordig zonder PoE injector geleverd. Mocht je er een nodig hebben, dit model is geschikt: https://eu.store.ui.com/c...os=2&_sid=d53dd06ce&_ss=r.

Let op: deze wordt weer zonder bevestigingsplaatje geleverd, deze moet je ook weer los bijbestellen als je deze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:13:
[...]

Mja, maar die SPOF heb je bij elk merk.
Al is het nu maar een switch die half het gebouw van netwerk voorziet ofzo.

Dus als je een hotspare cloudkey/switch in je bedrijf hebt liggen ( wat je meestal toch hebt als SPOF belangrijk is in je werkomgeving, en in geval van Unifi nu niet zo'n grote kost is ), kan je eigenlijk binnen het halfuur terug up and running zijn. Normaal als je rekening houdt met een SPOF, is ook je backup min of meer toch ook al redelijk georganiseerd.
Het gaat in deze ook niet zo om bedrijven, die blijven ver weg van Unifi Access.
Een switch is ook wel vervangbaar, de keuze voor het los kunnen draaien van de software op hardware die je zelf uit kunt kiezen is dan ook waardoor je deze SPOF kunt elimineren. Daar hoeft geen dure CK2 van minimaal 200 euro tegenover te staan. Zie hier een typisch voorbeeld hoe je je met vendor lock-in compleet de penarie in draait als je daar als fabrikant niet goed over nadenkt en de klant geen keuzes geeft.

Het punt is ook niet de SPOF an sich, maar het steeds meer software knopen aan CK, UDM (u name it) waardoor bij uitval echt alles wat de naam unifi draagt weg is qua config en iets als een simpele cloudbackup ontbreekt ;)
Is men overigens wel mee bezig.

[ Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 19-12-2020 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
ed1703 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:30:
[...]

Is men overigens wel mee bezig.
Waar zijn ze niet mee bezig? :P zal wel weer 6 jaar in beta draaien en dan is het opeens weer weg.

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 19-12-2020 15:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rimave schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:20:
Nu wil ik eigenlijk, stiekem ook wel mijn edge-/toughswitch door een switch vervangen die ik kan beheren in de controller. Die switch heeft trouwens zo’n rubberachtige coating die inmiddels aan het vergaan is. Het ding plakt aan alle kanten en je krijgt er zwarte klauwen van. Toch werkt ie nog prima.
Als dat hetzelfde ranzige spul is dat men op muizen en toetsenborden en soms zelfs USB sticks toepast : CIF en een schuursponsje pakken en die zooi weghalen! d:)b

Heb ik onder andere bij een Logitech setje en een Harmony Remote en een Razer muis gedaan : Zien er nu prachtig uit! :Y) 8) :*)
Will_M schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:53:
Waarom zou je je eigen spullen persé op 5Ghz DFS kanalen willen hosten?
Iets met VHT80 en zo... :)

Vaak zal je minstens één keer op DFS over moeten om vervolgens weer op de non-DFS kanalen te gaan zitten.
Nederland is klein genoeg om middels WiFi op DFS kanalen storingen te kunnen genereren...
Iets met Radar en o.a. Defensie?
Eerder de Weerstation meuk, maar die heb ik ook al heel lang niet meer gezien! ;)
Silver7 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:51:
Ik heb zojuist de Controller hostnaam/IP aangepast van example-domain.ui.com naar ip-adres van controller.
Plus vinkje aangezet -> Overschrijf inform host met de Controller hostnaam/ip
Dat is sowieso wel aan te raden, want als ik dat niet deed dan flipte de USG omdat die geen DNS doet aan zijn LAN kant en altijd van de WAN kan uitgaat! _O- :D
Xieoxer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:48:
Voorneem was het logischer om een controller op een raspberry te draaien, maar nu met Unifi protect, access en talk kun je deze uitbreiding niet meer op een extern apparaat draaien. Je zult nu echt een Unifi cloud key moeten aanschaffen. Enorm jammer, maar ik snap oprecht wel dat ze boot qua verkoop willen creëren in hun cloud key controllers. Links om of rechts om, er zal toch geld in het laadde moeten komen.
Hoe lang kunnen dan nog gewoon zelf de UniFi Controller op een eigen apparaat of VM draaien in de toekomst :?

Stiekem hoop ik dat je ergens iets hebt gelezen en het verkeerd hebt begrepen, want zo komt het bij mij over :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:56:
[...]

Hoe lang kunnen dan nog gewoon zelf de UniFi Controller op een eigen apparaat of VM draaien in de toekomst :?

Stiekem hoop ik dat je ergens iets hebt gelezen en het verkeerd hebt begrepen, want zo komt het bij mij over :)
Wat hij schrijft klopt 100%, Protect en Access kun je alleen draaien op de hardware van UI.
Voor de Network Controller is daar echter (nog) geen sprake van. Ik weet ook niet hoe UI dat voor zich ziet (als die plannen er al zijn), want op de basis CK2 na is er verder geen alternatief en die is prijstechnisch zeer slecht in de markt gezet. Tenzij UI de stap gaat zetten om alleen nog hardware uit te leveren die alle controller-software kan draaien, maar dat is een nogal gewaagde stap en zorgt indirect voor onaantrekkelijkheid van losse devices kopen en je dan gelijk aan een controller vast zit van 200 euro. Een device om te configureren is dat net zo duur als die 2 devices samen. Immers kun je switches niet met de app configureren.

Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, al kun je het misschien wel verwachten, gezien het Unif-Video-Protect-debacle.

[ Voor 17% gewijzigd door ed1703 op 19-12-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:27
Goedendag, ik heb een klein irritant issue.

Ik kan bijna dagelijks mijn WiFi kanalen opnieuw instellen omdat die weer terug springt op auto (wat hier niet werkt)

We wonen in een flat dus is er erg veel interferentie. Vandaar dat ik op 1 kanaal echt goed stabiel netwerk heb. Hoe voorkom ik dat die terugspringt naar auto? Controller versie 6.0.28 app versie 6.3.0(iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:54
Robin1992 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:59:

Ik kan bijna dagelijks mijn WiFi kanalen opnieuw instellen omdat die weer terug springt op auto (wat hier niet werkt)

We wonen in een flat dus is er erg veel interferentie. Vandaar dat ik op 1 kanaal echt goed stabiel netwerk heb. Hoe voorkom ik dat die terugspringt naar auto? Controller versie 6.0.28 app versie 6.3.0(iOS)
Misschien om te beginnen de controller updaten naar 6.0.43 :) en dan nogmaals je access points provisionen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Polyphemus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:06:
[...]

Misschien om te beginnen de controller updaten naar 6.0.43 :) en dan nogmaals je access points provisionen?
Dat is een goede straks de raspberry maar weer is een update geven, dacht dat die dat zelf deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:54
Robin1992 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:08:
[...]

Dat is een goede straks de raspberry maar weer is een update geven, dacht dat die dat zelf deed...
6.0.43 is wel een release candidate zie ik nu, maar misschien helpt het:

https://community.ui.com/...7a-4dd8-82f7-40af28505510

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:24:
Wat hij schrijft klopt 100%, Protect en Access kun je alleen draaien op de hardware van UI.
Dat wist ik al, maar het ging me vooral hierom :
Voor de Network Controller is daar echter (nog) geen sprake van. Ik weet ook niet hoe UI dat voor zich ziet (als die plannen er al zijn), want op de basis CK2 na is er verder geen alternatief en die is prijstechnisch zeer slecht in de markt gezet. Tenzij UI de stap gaat zetten om alleen nog hardware uit te leveren die alle controller-software kan draaien, maar dat is een nogal gewaagde stap en zorgt indirect voor onaantrekkelijkheid van losse devices kopen en je dan gelijk aan een controller vast zit van 200 euro. Een device om te configureren is dat net zo duur als die 2 devices samen. Immers kun je switches niet met de app configureren.

Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, al kun je het misschien wel verwachten, gezien het Unif-Video-Protect-debacle.
Thnx! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-10 21:49
Robin1992 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:59:

Heb je auto optimize aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
mathias82 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:30:
[...]

Heb je auto optimize aanstaan?
Nope, die staat gewoon netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 21:12
Ik heb KPN glasvezel verbinding (voorheen van Telfort) en een USG tussen mijn experiabox en ubiquiti switch. Maar nu las ik ergens tussen de regels door dat ik de experiabox ook helemaal over kan slaan, klopt dit? Ontstaan er geen problemen als ik de utp kabel vanuit de glasvezel box rechtstreeks in de USG doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
buzz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:37:
Ik heb KPN glasvezel verbinding (voorheen van Telfort) en een USG tussen mijn experiabox en ubiquiti switch. Maar nu las ik ergens tussen de regels door dat ik de experiabox ook helemaal over kan slaan, klopt dit? Ontstaan er geen problemen als ik de utp kabel vanuit de glasvezel box rechtstreeks in de USG doe?
Dit is geen probleem als je alleen internet hebt, kan je het met het juiste vlan (6 uit mijn hoofd) instellen.

Mocht je ook tv hebben is een iets uitgebreidere handeling nodig(ik zoek de link even voor je)

Mocht je nog iemand zijn die waarde hecht aan de vaste telefoon dan moet je helaas de xperiabox behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
En de link waar ik het net over had.

https://coolhva.github.io...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Robin1992 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:55:
[...]

Dit is geen probleem als je alleen internet hebt, kan je het met het juiste vlan (6 uit mijn hoofd) instellen.

Mocht je ook tv hebben is een iets uitgebreidere handeling nodig(ik zoek de link even voor je)

Mocht je nog iemand zijn die waarde hecht aan de vaste telefoon dan moet je helaas de xperiabox behouden
Die telefoon kan je vervangen door een ip telefoon. Dus je kan ook met telefoon zonder experiabox. Werkt prima kan ik je vertellen 😉

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Robin1992 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:55:
[...]

Dank hiervoor,
en wat bedoel je met het juiste vlan? Geen plug and play begrjip ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-10 08:46
Help! Ik heb op de udmp protect draaien met een camera in een apart vlan. Verkeer tussen vlans is mbv firewall geblockt. Dit werkt prima met Safari op een Mac, ik kan hier mbv de webbrowser protect starten en de camera zien, maar op een iphone blijft de Safari browser “hangen” op het protect laadscherm. Connect de iphone misschien anders en moet ik in de firewall poorten tussen de vlans openzetten? De protect app werkt wel, maar heb liever de webbrowser lokaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
buzz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:47:
[...]

Dank hiervoor,
en wat bedoel je met het juiste vlan? Geen plug and play begrjip ik.
In de controller bij de wan instellingen, daar moet je ingeven op welk vlan de tv internet of telefoon binnenkomt. Echter ondersteund de controller via de interface maar 1 vlan instellen. Eventueel met een gebruikersnaam en wachtwoord kpn en kpn in jou geval

Voor tv heb je een 2e inkomende vlan nodig vandaar die link met de handleiding (die gaat buiten de controller om de instellingen toepassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:13

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik wacht nog op wifi 6 AP voor mijn wifi te upgraden. Geen haast mee.
Wat ik nog mis zijn gen2+ USW met 8 tot 16 porten met 10Gb uplink.
Ik heb nu 1 USW pro 24 met 2 SFP+ Om daar 2 of 3 stuks is voor mij overkill.
En 2 US-8 en 1 US-8-60
Er komt EA/Beta agregatie USW met 8 SFP+ dat zou de nieuwe Core switch kunnen worden
Of zo oudere US XG 6 of 12 port. Kwa prijs zijn die gelijkwaardig en duur.
Die USWPro24 zonder POE en die 8xSFP+ zijn klasse lager kwa prijs.

ER-12 staat in Dual wan heb de connect box en fritzbox Lan x.y.123.z en x.y.234.z /24 gezet.
De ER12 daar achter met gereserveerde IP en de port forwarding ingesteld voor PS4.
Nu nog de port forwarding voor beide PS4 instellen.

Zoals begrepen heb .
Is mischien handig om de PS4 in eigen Vlan te pleuren.
Via DHCP service een static IP reserveren
En dan elke PS4 portforwarden elk naar eigen WAN.

Waar ik tegenaan kijk is dat met aanpassen van Vlan je toegang kan bricken naar de ER12 en of Unifi switches. 1 stap eigenlijk zorgen voor backdoor of nativelan of Vlan1 ? Dit is mij niet helemaal duidelijk.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 20:00
2 Nieuwe camera’s in de USA Store

Unifi G3 Instant. 30$
https://store.ui.com/coll...protect-g3-instant-camera

Unifi G4 Dome 180$
https://store.ui.com/coll...fi-protect-g4-dome-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
Voorheen had ik een USG achter een KPN Experia box (DMZ, double NAT) en werkte alles prima, nu heb ik een UDMP achter dezelfde Experia box. Alles werkt nog steeds prima, behalve de Netflix app op mijn LG TV. Start wel op, kan iets uitkiezen maar dit speelt vervolgens niet af (blijft hangen op 25%). Iemand nog een gouden tip (behalve van double NAT afstappen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Robin1992 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:40:
[...]

In de controller bij de wan instellingen, daar moet je ingeven op welk vlan de tv internet of telefoon binnenkomt. Echter ondersteund de controller via de interface maar 1 vlan instellen. Eventueel met een gebruikersnaam en wachtwoord kpn en kpn in jou geval

Voor tv heb je een 2e inkomende vlan nodig vandaar die link met de handleiding (die gaat buiten de controller om de instellingen toepassen)
Dank! Fijn dat je de moeite neemt, was al door het topic aan het zoeken maar las denk ik over de relevante info heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
rasper schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:07:
Help! Ik heb op de udmp protect draaien met een camera in een apart vlan. Verkeer tussen vlans is mbv firewall geblockt. Dit werkt prima met Safari op een Mac, ik kan hier mbv de webbrowser protect starten en de camera zien, maar op een iphone blijft de Safari browser “hangen” op het protect laadscherm. Connect de iphone misschien anders en moet ik in de firewall poorten tussen de vlans openzetten? De protect app werkt wel, maar heb liever de webbrowser lokaal.
Denk dat je pech hebt ze willen graag dat je de app gebruikt. De settings van de UDM-P laden ook niet op een iphone of Ipad.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
HKLM_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:55:
[...]

Denk dat je pech hebt ze willen graag dat je de app gebruikt. De settings van de UDM-P laden ook niet op een iphone of Ipad.
Jammer! ik zou graag willen dat ik de cams enkel kan bekijken via VPN op mijn lokale netwerk. Voor de protect app moet je via de cloud inloggen (hmpf) en moet remote access op de UDMP aanstaan. Beide liever niet, maar dan is er dus geen manier de cams te bekijken op telefoon?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
rasper schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:45:
[...]

Jammer! ik zou graag willen dat ik de cams enkel kan bekijken via VPN op mijn lokale netwerk. Voor de protect app moet je via de cloud inloggen (hmpf) en moet remote access op de UDMP aanstaan. Beide liever niet, maar dan is er dus geen manier de cams te bekijken op telefoon?!
Je logt in de protect app toch in met het account van je UDM-P? Daar kan je ook gewoon een lokaal account aanmaken zonder Cloud toegang Werkt dat niet gewoon?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
HKLM_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:57:
[...]

Je logt in de protect app toch in met het account van je UDM-P? Daar kan je ook gewoon een lokaal account aanmaken zonder Cloud toegang Werkt dat niet gewoon?
bij mij niet; de app zegt ook nadrukkelijk dat je met je ubiquiti sso account moet inloggen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik zit al eeuwen op Unifi controller 5.10.x en dat werkt eigenlijk prima met de access points die ik beheer.
Maar nu is er een Unifi 6 Lite bijgekomen en moet ik upgraden.

Ben alleen een beetje kwijt wat nu een goede stable is, ik kan echt mijn weg niet meer vinden in hun forum.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Ethirty schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:16:
Ik zit al eeuwen op Unifi controller 5.10.x en dat werkt eigenlijk prima met de access points die ik beheer.
Maar nu is er een Unifi 6 Lite bijgekomen en moet ik upgraden.

Ben alleen een beetje kwijt wat nu een goede stable is, ik kan echt mijn weg niet meer vinden in hun forum.
Naar mijn mening kun je gerust naar 6.0.41 updaten. Ik heb tot op heden weinig problemen ondervonden en de geluiden op andere kanalen zijn ook positiever dan de eerste 6.0.X stables die voorheen werden vrijgegeven. Eveneens zie je dat het update ritme ook flink stuk is teruggeschroefd, eerst volgden de updates elkaar kort op.

Ander verhaal, nadat ik mijn Proxmox servertje zat was en over ben gestapt op Opensuse Leap server met Docker dacht ik ivm met goede backup snel weer mijn Unifi controller opgezet te hebben maar ik kwam van een koude kermis thuis. Even je AP’s adopteren ging voor geen meter. Gelukkig met wat Googl’en kwam ik er achter dat je met ssh je AP’s moet informeren dat het IP-adres van de controller is gewijzigd. Een beetje raar dat dit zo bewerkelijk is. Ik had er gelukkig maar 3 te doen maar je zou maar voor zakelijke omgeving een hele batterij aan AP’s handmatig moeten informen. Dat viel me best tegen ondanks dat ik wel weer iets nieuws geleerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:45:
[...]
Ander verhaal, nadat ik mijn Proxmox servertje zat was en over ben gestapt op Opensuse Leap server met Docker dacht ik ivm met goede backup snel weer mijn Unifi controller opgezet te hebben maar ik kwam van een koude kermis thuis. Even je AP’s adopteren ging voor geen meter. Gelukkig met wat Googl’en kwam ik er achter dat je met ssh je AP’s moet informeren dat het IP-adres van de controller is gewijzigd. Een beetje raar dat dit zo bewerkelijk is. Ik had er gelukkig maar 3 te doen maar je zou maar voor zakelijke omgeving een hele batterij aan AP’s handmatig moeten informen. Dat viel me best tegen ondanks dat ik wel weer iets nieuws geleerd heb.
Kwestie van goed voorbereiden. De UniFi-controller is zo opgezet dat je kunt doorverwijzen naar een nieuwe controller. Dit doe je door in de oude controller het nieuwe adres op te nemen bij de controllersettings.
Ga je in klap om en kan je oude controller direct niet meer blijven draaien, dan heb je bij veel devices een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 00:28

T1psY

Dumo-Technics

[...]
Daarom niet het ip van je controller opgeven maar de dns naam 🤷‍♂️

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:53:
[...]

Kwestie van goed voorbereiden. De UniFi-controller is zo opgezet dat je kunt doorverwijzen naar een nieuwe controller. Dit doe je door in de oude controller het nieuwe adres op te nemen bij de controllersettings.
Ga je in klap om en kan je oude controller direct niet meer blijven draaien, dan heb je bij veel devices een uitdaging.
Tja ik was begonnen met een schone installatie dus ja geen mogelijkheid om dit te kunnen doen. Gelukkig kun je dus wel makkelijker migreren als je de bestaande controller aanhoudt.
T1psY schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:00:
[...]
Daarom niet het ip van je controller opgeven maar de dns naam 🤷‍♂️
Que? Ik heb mijn backup teruggezet (*.unf bestand) en ging er vanuit dat hiermee de kous af was. Alles klopte ook behalve adopteren. Had ik dan de DNS naam van mijn oude container moeten meegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rasper schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:45:
[...]

Browser toegang van protect werkt hier op de iPad en iPhone.
En als die niet werkt moet je nsurlsession websocket aan zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door xbeam op 21-12-2020 10:15 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:05:
[...]

Tja ik was begonnen met een schone installatie dus ja heen mogelijkheid om dit te kunnen doen. Gelukkig kun je dus wel makkelijker migreren als je de bestaande controller aanhoudt.

[...]

Que? Ik heb mijn backup teruggezet (*.unf bestand) en ging er vanuit dat hiermee de kous af was. Alles klopte ook behalve adopteren. Had ik dan de DNS naam van mijn oude container moeten meegeven?
Hij bedoelt je controller in een lokale dns op te nemen en die te wijzigen als je controller naar een ander vlan/ip gaat. Wijzig je dan ooit ook zelfs de naam, dan is het raadzaam eerst het nieuwe adres op te geven met een override en als alles dan het nieuwe adres heeft geleerd kun je de nieuwe controller opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

ed1703 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:53:
[...]

Ik installeerde vroeger meestal vers en restorede dan de config. Dat werkte eigenlijk altijd wel prima. Maar dat is meer dan een jaar geleden en ik heb nu een handjevol extra sites die daarop draaien.

Daarom weinig zin in een rotte “stable”. Maar een late 5.x zal wel redelijk safe zijn als we nu op 6.x zitten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:14:
[...]

Hij bedoelt je controller in een lokale dns op te nemen en die te wijzigen als je controller naar een ander vlan/ip gaat. Wijzig je dan ooit ook zelfs de naam, dan is het raadzaam eerst het nieuwe adres op te geven met een override en als alles dan het nieuwe adres heeft geleerd kun je de nieuwe controller opbouwen.
Nog makkelijker is unifi als DNS naam. Dat is het build-in inform address en ben je dus meteen klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

RobertMe schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:28:
[...]

Nog makkelijker is unifi als DNS naam. Dat is het build-in inform address en ben je dus meteen klaar 8)
Ja maar dat werkt nogal slecht over het internet :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:14:
[...]

Oh zo, nou ja ik ben niet van plan om voorlopig mijn server opnieuw overhoop te gooien maar dan weet ik dat ook voor een volgende keer. Het draait nu prima en stabiel en op zich was niet heel vervelend al had ik hier geen rekening mee gehouden. Het koste me inclusief het opzoeken een kleine 5min om de server op te zetten en de AP’s te informeren.
Ethirty schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:29:
[...]

Nope, alles lokaal gedaan. Dus eerst een unf backup gemaakt van mijn oude controller. Vervolgens de Proxmox server met LXC container gekilled en vervolgens data gewist met schone installatie van openSuse en via docker mijn unifi controller weer opgezet door unf bestand te restoren. Anyway ik zie opties genoeg voorbij komen dus het komt goed volgende keer :)

[ Voor 25% gewijzigd door Miki op 20-12-2020 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ethirty schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:29:
[...]

Klopt, maar dat het over internet ging kon ik uit het verhaal van @Miki, die initieel er over begon, niet opmaken.

En daarnaast zijn er nog alternatieven. Met DHCP option 43 hoef je volgens mij ook het inform address niet aan te passen. En als je in het lokale netwerk iets anders DNSerigs gaat doen (Pi-Hole? AD server? ...) kun je daarin unifi ook opnemen als entry naar de remote / cloud server. Of als er een USG staat kun je daarop het inform address aanpassen naar het remote adres, en AFAIK zorgt die dan ook automagisch ervoor dat zijn DNS server unifi dan beschikbaar stelt aan de clients die zijn DNS forwarder gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

RobertMe schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:34:
[...]

Klopt, maar dat het over internet ging kon ik uit het verhaal van @Miki, die initieel er over begon, niet opmaken.
Ah excuus, er was een overlap met mijn vraag en was even het spoor bijster

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:34:
[...]

En daarnaast zijn er nog alternatieven. Met DHCP option 43 hoef je volgens mij ook het inform address niet aan te passen. En als je in het lokale netwerk iets anders DNSerigs gaat doen (Pi-Hole? AD server? ...) kun je daarin unifi ook opnemen als entry naar de remote / cloud server. Of als er een USG staat kun je daarop het inform address aanpassen naar het remote adres, en AFAIK zorgt die dan ook automagisch ervoor dat zijn DNS server unifi dan beschikbaar stelt aan de clients die zijn DNS forwarder gebruiken.
Met option 43 zit je wel aan een ipadres vast.
Verder kun je idd met PiHole gewoon een hostname unifi aanmaken. Cname of A-record, waarbij het a-record nog de beste is omdat je dan ook geen dns-verkeer over het internet hebt.
Ben niet zo fan van beheer-hostname-recordin een voor het internet opvraagbaar domein te maken.
Beheer je echter verschillende sites, dan is zelfs een cname naar a-record in een domein weer wel mogelijk de beste optie.

Overigens is option 43 voor flex mini nog niet stabiel beschikbaar, wel in beta met wat spontane/loop reboot-issues, dus die installeren we nog maar even niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ed1703 op 20-12-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 11:37
Iemand een idee hoe ik de UDM Pro gedowngrade kijg van 1.8.3 naar 1.8.0? Ik heb nu al 2x gehad vanavond dat de boel down gaat, er op het display staat Internet Down. En dat de controller gewoon een blank scherm geeft.

rebooten heb ik al eens geprobeerd, moet hem dan terug zetten naar factory default om weer een werkende controller te kijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Voor mensen die ook met WiFi problemen kampen met iPhone apparaten in combinatie met een NanoHD AP: ik heb na wat suggesties van @casemodder en @laurens0619 de AP een andere kanaalbreedte gegeven (VHT40 in plaats van VHT80) en nu lijkt eea een stuk stabieler voor die devices.

Is dit een bekend "probleem" hier? Ik woon in een nieuwbouw wijkje met slechts 4 andere WiFi netwerken dus ik had niet verwacht dat interferentie een probleem zou zijn. Verder stond het AP niet op een DFS kanaal. Ik snap dat interferentie ook van andere bronnen kan komen, overigens, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

jimmy87 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:45:
Iemand een idee hoe ik de UDM Pro gedowngrade kijg van 1.8.3 naar 1.8.0? Ik heb nu al 2x gehad vanavond dat de boel down gaat, er op het display staat Internet Down. En dat de controller gewoon een blank scherm geeft.

rebooten heb ik al eens geprobeerd, moet hem dan terug zetten naar factory default om weer een werkende controller te kijgen.
zelf niet geprobeerd, zou dit kunnen? :/

https://community.ui.com/...81-49ba-8f51-131f3a13000a

Overgens ben ik totaal niet te spreken over de 4G verbinding naar mijn Unifi Doorbell via mijn UDMP, zodra iemand aanbelt of er wordt een beweging gedetecteerd, duurt het laden van de videostream enorm lang voordat ik iemand fatsoenlijk in beeld krijg of te woord kan staan, ligt dit aan mijn instellingen of hebben meer mensen dit euvel? de concurentie doet dit stukken beter volgens mij. :/

[ Voor 44% gewijzigd door Bruzski op 21-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
xbeam schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:07:
[...]

Browser toegang van protect werkt hier op de iPad en iPhone.
En als die niet werkt moet je nsurlsession websocket aan zetten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super, dank je, dit was de magic tip die ik nodig had! Werkt nu goed! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag worden de U6-LR’s uitgeleverd. Die van mij staat thuis maar ik ben bij een klant 🤣

Iemand anders ook net zo nieuwsgierig? Of sla ik een beetje door 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:04
stormfly schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:30:
Vandaag worden de U6-LR’s uitgeleverd. Die van mij staat thuis maar ik ben bij een klant 🤣

Hahaha, nee ik ben net zo nieuwsgierig en ga in januari verhuizen dus ga het daar meteen inzetten (2 stuks U6-LR), tot die tijd moet ik nog even geduld hebben haha.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 11:02

Ravhin

no <root>...

Al een tijdje heb ik buiten een AP Mesh Pro buiten hangen naar volle tevredenheid. Wat alleen raar is dat de unit zeer regelmatig meldingen geeft waar ik niet echt wijs uit word. Omdat alles goed werkt doe ik er niet veel mee, maar weten jullie wellicht wat hij met deze meldingen bedoeld?
code:
1
event: { "assoc_delta" : "10000" , "assoc_status" : "0" , "auth_delta" : "0" , "auth_ts" : "9319540.275846" , "event_id" : "2" , "event_type" : "soft failure" , "ip_assign_type" : "roamed" , "mac" : "56:4f:a8:d5:0f:55" , "message_type" : "STA_ASSOC_TRACKER" , "vap" : "ath1" , "wpa_auth_delta" : "30000"}

code:
1
event: { "assoc_status" : "0" , "event_id" : "2" , "event_type" : "sta_leave" , "mac" : "56:4f:a8:d5:0f:55" , "message_type" : "STA_ASSOC_TRACKER" , "vap" : "ath1"}

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:29

Hier net afgeleverd door UPS. Lite6 (waarom ze die nou in een bruin doosje versturen i.p.v. de normale verpakkingen?) is inderdaad dezelfde formfactor als de NanoHD (ligt er los onder) en de LR6 is uhm ja de LR6 omvang :9

Edit:
En zoals inderdaad al vaker aangegeven komen ze zonder power injectors, maar wellicht goed om te herhalen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vc0TQHULya48cSRclZJc9rpizB8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1DDCtPXVXS8MFgGiKWAX5uv9.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 21-12-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Bruzski schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:56:
[...]

zelf niet geprobeerd, zou dit kunnen? :/

https://community.ui.com/...81-49ba-8f51-131f3a13000a

Overgens ben ik totaal niet te spreken over de 4G verbinding naar mijn Unifi Doorbell via mijn UDMP, zodra iemand aanbelt of er wordt een beweging gedetecteerd, duurt het laden van de videostream enorm lang voordat ik iemand fatsoenlijk in beeld of te woord kan staan, ligt dit aan mijn instellingen of hebben meer mensen dit euvel? de concurentie doet dit stukken beter volgens mij. :/
Hmm zou het zo simpel zijn, vanavond eens proberen. Heb hem al 2x terug moeten zetten naar factory defaults, dus als dat een 3de keer moet, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:09:
[...]

Hmm zou het zo simpel zijn, vanavond eens proberen. Heb hem al 2x terug moeten zetten naar factory defaults, dus als dat een 3de keer moet, jammer dan.
Probeer anders 1.8.4 (bèta)
https://fw-download.ubnt....34496baccc1fe5e79ba10.bin

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
rasper schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:39:
Voorheen had ik een USG achter een KPN Experia box (DMZ, double NAT) en werkte alles prima, nu heb ik een UDMP achter dezelfde Experia box. Alles werkt nog steeds prima, behalve de Netflix app op mijn LG TV. Start wel op, kan iets uitkiezen maar dit speelt vervolgens niet af (blijft hangen op 25%). Iemand nog een gouden tip (behalve van double NAT afstappen :) ).
Nog wat zitten experimenteren en met Wireshark getraced. Het lijkt mis te gaan met iets van een certificaat tussen de TV netflix app en de netflix/aws server. Ik weet dat double NAT soms dit soort issues kan geven, maar begrijp niet goed waarom dit op de USG wel werkte en op de UDMP niet, misschien is er toch nog iets van settings op de UDMP waarmee ik het wel aan de praat zou kunnen krijgen? De ps4 netflix app op dezelfde switch werkt wel goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Ik kan ook echt niet wachten om mijn twee Lite6 AP's te bestellen, maar ik verhuis pas binnen drie maand en kan ze pas dan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Ik heb overigens wederom een upgrade gedaan naar Protect 1.16.9 en direct weer een zwart scherm nadat ik de deurbel notificaties aanklik, op android werkt dit echter wel prima, het ligt dus kennelijk aan de IOS app.
zou dit ook het het probleem omtrend de trage videostream via 4G oplossen?? :?

edit:
ik lees net dat ook UniFi Protect 1.17.0-beta.6 uit is, ik ga dat ook ff proberen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bruzski op 21-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:55
Ik heb net een update toegepast op de UniFi Acces points en nu merk ik dat al mijn apparaten op WiFi alleen 2.4 ghz connecten. Gekke is dat als ik nieuw wifi netwerk instel de apparaten wel op 5ghz gaan. Hoe zou dit komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:46:
[...]

Hier net afgeleverd door UPS. Lite6 (waarom ze die nou in een bruin doosje versturen i.p.v. de normale verpakkingen?) is inderdaad dezelfde formfactor als de NanoHD (ligt er los onder) en de LR6 is uhm ja de LR6 omvang :9

Edit:
En zoals inderdaad al vaker aangegeven komen ze zonder power injectors, maar wellicht goed om te herhalen. :)

[Afbeelding]
De bruinedoos met witte letter is de normale verpakking welke ze al een tijdje hanteren voor switches etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
stormfly schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:36:
[...]

De bruinedoos met witte letter is de normale verpakking welke ze al een tijdje hanteren voor switches etc.
Laatst bestelde switch was een bruine doos maar wel met wit omhulsel wat overheen schoof. Wit heeft toch wel wat met plaatje erbij :P UDM Pro was volgens mij wel een gehele bruine doos

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 21-12-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:46:
[...]

Edit:

[Afbeelding]
Heb nu ook deze LR6 gekregen vandaag maar wat een zwaar / groot ding t.o.v. mn huidige UAP-AC-PRO. Die laatste hangen nu met een simpele spijker aan de muur (huurhuis, doe het beter als nieuwbouw klaar is) maar dat hoef ik met deze niet te proberen.

Die kabelgeleiding voor UTP kabel is ook wel onhandig omdat alleen kabel en niet kabel met RJ45 connector er door heen past. Je kan rubber er wel uit halen maar toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
giantgiantus schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:27:
Ik heb net een update toegepast op de UniFi Acces points en nu merk ik dat al mijn apparaten op WiFi alleen 2.4 ghz connecten. Gekke is dat als ik nieuw wifi netwerk instel de apparaten wel op 5ghz gaan. Hoe zou dit komen?
Je zit waarschijnlijk op 5 GHz DFS kanalen. Die moeten na een reboot eerst weet gescant worden alvorens deze gebruikt kan worden. Geef het 20 minuten en je zult zeer waarschijnlijk weer apparaten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

Heb hem binnen.. Is een zwaar ding zeg. Voor mijn gevoel weegt hij het dubbele van de AC-PRO. Baseplate en alles is hetzelfde dus overzetten was minuten werk.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Heeft iemand vandaag nog een UniFi 6 Long-Range kunnen kopen? Ik zit de hele dag regelmatig te F5’en maar helaas nog geen mogelijk gezien om te kopen.

Ubiquiti, take my money!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
robertwebbe schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:50:
Heeft iemand vandaag nog een UniFi 6 Long-Range kunnen kopen? Ik zit de hele dag regelmatig te F5’en maar helaas nog geen mogelijk gezien om te kopen.

Ubiquiti, take my money!!
Zijn nog niet weer op voorraad gekomen, je kunt daar een alert (= erg accuraat, kon er van de week gewoon door bestellen) op instellen :9 Vandaag zijn de LR6 wel binnengekomen die eerder besteld konden worden
smesjz schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:34:
[...]

Heb nu ook deze LR6 gekregen vandaag maar wat een zwaar / groot ding t.o.v. mn huidige UAP-AC-PRO. Die laatste hangen nu met een simpele spijker aan de muur (huurhuis, doe het beter als nieuwbouw klaar is) maar dat hoef ik met deze niet te proberen.

Die kabelgeleiding voor UTP kabel is ook wel onhandig omdat alleen kabel en niet kabel met RJ45 connector er door heen past. Je kan rubber er wel uit halen maar toch..
Voel inderdaad goed verschil met mijn Nano's, ook qua omvang. Een hangt er in het zicht maar de andere LR6 gelukkig wat meer weg, de WAF werd wel wat minder toen die ze zag :9

Over dat rubber ben ik ook nog niet uit, had hier geen zin om opnieuw een kabel te knippen

Edit:
Als Ubiquiti nu eens de G4 deurbel in de EU store zet i.p.v. een nieuwe EA UniFi Protect Smart Flood Light

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 21-12-2020 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Ik heb recent enkele mesh aps buiten geïnstalleerd welke ook een rubber doorvoer hebben. Echter is dit rubber flexibel genoeg om het over een stekker heen te wroeten. Lukt dit ook niet bij een LR6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

lubbertkramer schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:59:
[...]

Edit:
Als Ubiquiti nu eens de G4 deurbel in de EU store zet i.p.v. een nieuwe EA UniFi Protect Smart Flood Light
Serieus, nu al 1 april? Wat een onzinnige toevoeging aan de line-up :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]T1psY schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:00:
Daarom niet het ip van je controller opgeven maar de dns naam[/quote]
Als je hem maar niet forceert, want dan flipte de USG bij mij, omdat die geen DNS Resolving aan de LAN kant doet! _O- 8)7 :+

Dus ook dit :
[quote]RobertMe schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:34:
[/quote]
Gaat dan misschien helemaal fout!

Een IP opgeven werkt wel gewoon goed overigens d:)b

/EDIT :
ed1703 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:48:
[...]

Flipte ja.. wat zoals al vaker hier aangegeven is dit sinds 4.4.50 niet meer het geval.
hostname unifi neemt de USG niet meer op naar 127.0.0.1.

code:
1
2
3
4
#
# autogenerated by vyatta-dns-forwarding.pl on Tue Dec 21 07:56:04 CET 2020
#
host-record=unifi,10.55.234.178

Daarom werkt het vinkje "Override inform host with controller hostname/IP" nu ook probleemloos.
Dat gezegd hebbende is het ook wel redelijk bezopen dat je in de unif-controller kunt invullen wat je wilt.
Voor ip-adressen begrijp ik dat, maar een hostname unifi.nope-not-like-this.com invullen accepteert de controller zonder morren en zonder enige dns-check. 8)7
Is dus blijkbaar niet meer van toepassing! :)
smesjz schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:34:
Heb nu ook deze LR6 gekregen vandaag maar wat een zwaar / groot ding t.o.v. mn huidige UAP-AC-PRO.

Die kabelgeleiding voor UTP kabel is ook wel onhandig omdat alleen kabel en niet kabel met RJ45 connector er door heen past. Je kan rubber er wel uit halen maar toch...
Hieraan :
verzenden schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:21:
Ik heb recent enkele mesh aps buiten geïnstalleerd welke ook een rubber doorvoer hebben. Echter is dit rubber flexibel genoeg om het over een stekker heen te wroeten. Lukt dit ook niet bij een LR6?
Zat ik dus ook te denken! :)

Dus probeer dat eens gewoon en laat ons weten of het gelukt is ? :*)

[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 22-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:22:
[...]

Als je hem maar niet forceert, want dan flipte de USG bij mij, omdat die geen DNS Resolving aan de LAN kant doet! _O- 8)7 :+
Flipte ja.. wat zoals al vaker hier aangegeven is dit sinds 4.4.50 niet meer het geval.
hostname unifi neemt de USG niet meer op naar 127.0.0.1.

code:
1
2
3
4
#
# autogenerated by vyatta-dns-forwarding.pl on Tue Dec 21 07:56:04 CET 2020
#
host-record=unifi,10.55.234.178

Daarom werkt het vinkje "Override inform host with controller hostname/IP" nu ook probleemloos.
Dat gezegd hebbende is het ook wel redelijk bezopen dat je in de unif-controller kunt invullen wat je wilt.
Voor ip-adressen begrijp ik dat, maar een hostname unifi.nope-not-like-this.com invullen accepteert de controller zonder morren en zonder enige dns-check. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:55
robertwebbe schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:58:
[...]

Je zit waarschijnlijk op 5 GHz DFS kanalen. Die moeten na een reboot eerst weet gescant worden alvorens deze gebruikt kan worden. Geef het 20 minuten en je zult zeer waarschijnlijk weer apparaten zien.
Nee toch niet. Vraag me af of meer mensen er last van hebben. Het valt echt op dat met de laatste update apparaten veel langer op 2.4 ghz blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

jimmy87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:27:
[...]

Zal dat eerst eens proberen.
ik heb via de gestelde link succesvol mijn UDMP kunnen downgraden van firmware 1.8.4.3 naar versie 1.8.0 maar vrijwel direct wordt deze geupgrade naar 1.8.3

weet iemand hoe ik handmatig UniFi Protect 1.17.0-beta.9 kan installeren? ik kan nergens een link vinden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 18:46
Ik kwam wat poorten, sfp en gewone, tekort in mijn meterkast rackje op de 8p150.
Vandaag dus de p8150 vervangen voor een lite16poe, dit scheelt 10w in het rackje.
Dus over 10 jaar is hij terugverdiend ;)

er zitten/zaten 6 poe en 3 non-poe device op.

De sfp poorten heb ik opgelost met een Mikrotik CRS106-1C-5S doet 4W met 4 poorten in gebruik.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
[...]

Naar mijn mening kun je gerust naar 6.0.41 updaten. Ik heb tot op heden weinig problemen ondervonden en de geluiden op andere kanalen zijn ook positiever dan de eerste 6.0.X stables die voorheen werden vrijgegeven. Eveneens zie je dat het update ritme ook flink stuk is teruggeschroefd, eerst volgden de updates elkaar kort op.

Sorry guys, ik moet mezelf even diep schamen vandaar dat ik dit even hier publiek bekend maak. Ik had de UniFi controller in een Docker container gestopt en die hanteert natuurlijk zijn eigen netwerk onder 172.17.x.x range. Daar kan de UniFi controller niets mee dus ja...
Macvlan opzetten in de range van het netwerk en alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, adoptie vind direct plaats. Ik had dus iets meer tijd moeten nemen met het lezen van de docker handleiding :F

Note to my self, not all containers are equal. LXC != Docker container

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De eerste WiFi 6 ervaringen van UniFi de U6-LR. Mooie AP formaat van de HD en de SHD, en iets zuiniger in het verbruik dan de SHD. Wordt handwarm, heeft een metalen ophangplaat.Die metalen ophangplaat is ook essentieel in het reflecteren van de RF signalen, aldus Brandon (die naam kennen de UI oudgedienden)

Bereik is erg goed op 5Ghz, met een 5.5dBi antenne komt hij bijna in de buurt van de SHD met de 6dBi antenne. De SHD heeft de krachtigste antennes binnen het portfolio. Op 2.4Ghz wint de SHD het, die heeft daar ook 6dBi en de U6-LR 4 dBi (in de store staat een lagere dBi voor de SHD dan in de DataSheet, wordt aangepast DS is leidend)

Als je dan de prijs voor een SHD van 555 versus 180 voor een U6-LR pitchen ze nu weer volledig op de home use markt, betaalbare AP met een hele mooie performance. 650Mbit op HE80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:06
Wellicht is de vraagal gesteld, maar kon niks vinden (of mijn zoeken is slecht :))

Weet iemand waarom er maar 2 Unifi 6 Lite AP’s per klant gekocht mogen bij de unifi eu store?

Ik wil er graag nog een 3e bij voor de schuur (vrij diepe tuin, ik red het niet vanaf de woonkamer. en ja er liggen 2 netwerkkabels naar de schuur 🤓)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:22:
Als je dan de prijs voor een SHD van 555 versus 180 voor een U6-LR pitchen ze nu weer volledig op de home use markt, betaalbare AP met een hele mooie performance. 650Mbit op HE80
Waarom zou je zakelijk eigenlijk niet voor wat meer dichtheid gaan, met goedkopere access-points? Mijn gevoel is dat dat the way to go is voor deployments waar je dichter kan gaan.

Zelfs in een drukke omgeving (collegezaal, beurs) kan je meerdere APs ophangen. En in die setting valt de bandbreedte zelfs bij heel erg high end accesspoints altijd wat tegen.
offtopic:
Denk dat de meest dense WiFi deployments die ik heb gezien in collegezalen of in Leipzig bij CCC congres zijn geweest. En in die omgevingen zag je eerst dure accesspoints en later vooral meer accesspoints op 5GHz als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ANdrode schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:21:
[...]

Waarom zou je zakelijk eigenlijk niet voor wat meer dichtheid gaan, met goedkopere access-points? Mijn gevoel is dat dat the way to go is voor deployments waar je dichter kan gaan.
Omdat de kosten niet zitten in de aanschaf maar in beheer. En meer accespoint = meer beheren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:34:
[...]

Omdat de kosten niet zitten in de aanschaf maar in beheer. En meer accespoint = meer beheren.
Ik weet niet precies waar de kosten zitten door de levenscyclus heen. Ik weet wel dat het opzoeken (op locatie door support) of vermijden van (door medewerkers) van WiFi problemen erg veel tijd kost.

De strategie is waarschijnlijk gekoppeld aan het doel van het netwerk dat je hebt. In een kantoor setting kan dichte infra in ieder geval makkelijk uit. In een hotel of andere uitgestrekte locatie waar het niet kritiek is voor primair proces niet.

Tuning lijkt mij ook makkelijker met een dichtere deployment omdat je bij hoog vermogen overal rondom interferentie veroorzaakt om een dekkingsprobleem in één hoek te verbeteren.

[ Voor 16% gewijzigd door ANdrode op 22-12-2020 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:06:
Nee toch niet. Vraag me af of meer mensen er last van hebben. Het valt echt op dat met de laatste update apparaten veel langer op 2.4 ghz blijven hangen.
Zoals al heel vaak is uitgelegd : Je moet wel een omgeving creëeren waarin je Clients het interessant vinden om naar 5 GHz om te schakelen! B)

Dus...

Begin eens met overal 2.4 GHz op Low en 5 GHz op High and take it from there... ;)
MrTre schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:01:
Wellicht is de vraagal gesteld, maar kon niks vinden (of mijn zoeken is slecht :))

Weet iemand waarom er maar 2 Unifi 6 Lite AP’s per klant gekocht mogen bij de unifi eu store?
Ik gok dat het gewoon een maatregel is tegen de huidige trend die scalpers heet : Volk dat webshops leegkoopt en dan het product voor een veel hoger bedrag doorverkoopt!
Ik wil er graag nog een 3e bij voor de schuur (vrij diepe tuin, ik red het niet vanaf de woonkamer. en ja er liggen 2 netwerkkabels naar de schuur B) )
Ik zou dan wachten op een UniFi 6 Mesh variant van de AC Mesh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

nero355 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:16:

Ik zou dan wachten op een UniFi 6 Mesh variant van de AC Mesh :)
weet jij wat de latency is op de unifi 6 lite of LR, dit alles weerhoudt mij over te stappen naar unifi AP's, ik lees ook dat het uitschakelen van de Uplink Connectivity Monitor het probleem met high latency / loading times oplost? :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bruzski schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:46:
[...]

weet jij wat de latency is op de unifi 6 lite of LR, dit alles weerhoudt mij over te stappen naar unifi AP's, ik lees ook dat het uitschakelen van de Uplink Connectivity Monitor het probleem met high latency oplost? :/
Als een AP extra latency veroorzaakt dan klopt er sowieso iets niet in je eigen netwerk. Zo'n ding is geen extra 'hop' in de keten maar een 'domme' vervanging van een UTP kabeltje naar een Switch / VLAN als 't goed is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Will_M schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:16:
[...]

Als een AP extra latency veroorzaakt dan klopt er sowieso iets niet in je netwerk. Zo'n ding is geen extra 'hop' in de keten maar een 'domme' vervanging van een UTP kabeltje naar een Switch / VLAN als 't goed is.
mijn bestaande hpe 560 ap’s hebben geen enkele latency, alleen zodra ik een ac pro aansluit die ik hier nog heb liggen, met mijn netwerk is niets mis ;)

https://community.ui.com/...6c-40e3-a687-d57f2b57cfda

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=58178

[ Voor 14% gewijzigd door Bruzski op 23-12-2020 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Bruzski schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:55:
[...]

mijn bestaande hpe 560 ap’s hebben geen enkele latency, alleen zodra ik een ac pro aansluit die ik hier nog heb liggen, met mijn netwerk is niets mis ;)

https://community.ui.com/...6c-40e3-a687-d57f2b57cfda

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=58178
Dat heb ik dus met de Fritzbox van KPN hier, op random momenten ineens last van hoge ping and timeouts, wissel ik dan naar de unifi AP is het probleem weg. Connect ik daarna terug is het probleem ook weg. Fritzbox rebooten helpt ook, alleen is dat niet goed voor de WAF :+

Met de unifi AP's geen issues verder.
Bruzski schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:15:
[...]

ik heb via de gestelde link succesvol mijn UDMP kunnen downgraden van firmware 1.8.4.3 naar versie 1.8.0 maar vrijwel direct wordt deze geupgrade naar 1.8.3

weet iemand hoe ik handmatig UniFi Protect 1.17.0-beta.9 kan installeren? ik kan nergens een link vinden? :?
Met downgraden reset je hem dan ook naar factory defaults? Tijdens de setup haalt die automatisch de nieuwste firmware binnen merkte ik, ook al zeg je updates handmatig.

[ Voor 27% gewijzigd door jimmy87 op 23-12-2020 09:05 . Reden: Add quote van Bruzski ]

Pagina: 1 ... 71 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.