Clavat schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:38:
Ik moet een Unifi punt op gaan hangen in de woonkamer
Echter wordt deze ongeveer op 50cm hoogte gehangen vanaf de grond.
Echter kan ik nergens vinden of dit een probleem is.
Aan het plafond is geen optie. vanwege de kabel die dan midden over de muur naar boven moet lopen.
pinda powerrr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:37:
Ik heb het filmpje wel doorgestuurd naar een collega van me. Die was begonnen (voordat ik er werkte) om in ons hotel Unifi AP's op te hangen. Laag bij de grond en verticaal.
Nu was hij helemaal geïrriteerd dat twee kamers naast elkaar, geen bereik hadden van één AP, dus hing hij in de volgende kamer nog een AP op.
Ik probeerde hem uit te leggen dat het simpeler op te lossen was en met een stuk minder AP's door het pand heen, door ze aan plafonds te hangen. Helaas niet meer mogelijk, want dan moet er eea gesloopt worden in het pas gerestaureerde pand, om de bekabeling weg te werken. Dus het werkt, maar mooi is anders.
Overigens hangt de NanoHD bij mij thuis ook in de woonkamer aan de muur, ik kreeg het niet voor elkaar bij de vrouw om het aan het plafond te hangen
Het is dus ook vaak een praktisch probleem, om met prosumer spul thuis te werken. Het is ontworpen op horizontale plaatsing, maar bij de meeste huishoudens zal dat niet snel gebeuren.
In-Wall's jongûh! In-Wall's !!!
Echt jammer dat iedereen zo aan de "schotels" gewend is geraakt, want IMHO zijn ze in heel veel situaties gewoon de veel betere keuze!
"Why you shouldn't become an annoying YouTuber and should write documents instead!"
Zou mijn antwoord zijn op die vent!
Echt... vreselijk irritant die hele YouTube HowTo's and Tips hype!

Laatst nog een artikel vergeleken met een video : 15 minuten selectief lezen vs. 30 minuten naar een pratende vent staren... nou... dan weet ik het wel!
/rant
Die dingen zijn toch bedoeld om aan je HBA te hangen en dan op een trampoline te gaan springen terwijl de benchmark loopt

Will_M schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:11:
Een 42U rack kun je ook helmaal vól proppen met 42 stuks 1U apparaten.... Hoelang dat 't goed gaat is schijnbaar niet belangrijk voor sommigen
Ik heb mezelf hier afgelopen week in een ander topic ook maar even afzijdig gehouden. Daar wil de TS een aantal moderne 2U servers (a'la HP DL380) in een 80 Centimeter diep rack gaan hangen.... Kán: Maar de deurtjes gaan dan niet meer 'dicht'

Van... beiden... genoeg... voorbeelden gezien... in... een datacenter!

Was ook maar een geintje joh

Weet je... dat is allemaal leuk en aardig, MAAR...
Het is best wel MKB spul min of meer en als ik dan een USG naast een DrayTek 2860 zet dan valt dat ding gewoon zwaar door de mand en is de UniFi Controller een hopeloze WebGUI vergeleken met de WebGUI op de DrayTek
Daarom heb ik zoiets van of doe het goed of doe het helemaal niet en laat ons dan maar met een EdgeRouter en de uitgebreidere WebGUI en/of de CLI daarvan klooien

ed1703 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:08:
Behalve het laatste is het tweaken via telnet niet mogelijk op Gen2 en de nieuwe Lite lijn. Want daar ging de originele vraag over. De workaround is /tmp/system.cfg aanpassen en deze via syswrapper.sh apply-config inladen.
Uiteraard ben je deze aanpassingen kwijt bij een provision. Show commando’s zijn ook niet mogelijk.
Nou... dan weten we ook weer waarom het de Lite serie is!

trinite_t schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:34:
Ik heb 2 AP-lite 6 devices nu thuis liggen, maar wegens het elke keer out of stock zijn van de 16p lite-switch, nog geen POE provider in huis. Nu moet ik sowieso nog een POE injector bestellen voor 1 AP. Maar welke moet ik nu hebben?
Ik kan alleen deze nogmaar vinden in de UI shop:
https://eu.store.ui.com/c...cts/poe-injector-24-24w-1. Maar deze is maar 100Mbit volgens de beschrijving en er staat nergens dat het 802.3af of 802.3at is. In de POE injector datasheet zie ik nog wel de U‑POE‑af staan, maar die lijk ik nergens te kunnen kopen (staat ook niet bij of hij 802.3aX is.
Zie ik nu wat over het hoofd?
Ja
De veel goedkopere TP-Link en Netgear PoE switches die je tijdelijk kan inzetten!
Desnoods tweedehands aanschaffen voor nog minder geld en dan voor hetzelfde bedrag weer doorverkopen!