Brik schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:28:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor goed en stabiel wifi (mede ook omdat ik nu via wifi bel vanwege het slechte bereik). Ik wil momenteel 1 desktop pc bedraad aansluiten alsmede 1 tv. In de toekomst wellicht meer.
Dat kan met elk merk of meerdere merken door elkaar zelfs!

Zelf zat ik te denken dat ik met 3 accesspoints een heel eind moet kunnen komen. 1 boven, 1 beneden en 1 buiten. Indien dit onvoldoende blijkt te zijn kan ik dit later altijd nog uitbreiden.
Verstandig!

Nu twijfel ik wat de beste combinatie is icm met mijn ziggo modem.
Dat bepaal jij en niet dat stomme Ziggo ding!

Als ik het goed begrijp is een AP Lite qua bereik in huis ongeveer gelijk aan een AP pro?
Bereik is niet relevant : Het aantal antennes wel!
AC Lite en AC Mesh en de goedkoopste In Wall = 2x2
AC Pro en alle andere duurdere varianten van de Mesh en In Wall = 3x3 of meer...
Als je maar geen AC LR koopt, want dat is een rare eend in het verhaal

Dit zou dan kunnen icm met een Edgerouter PoE 5 ports. Of is het beter een USG 3 icm 8 (of 16 in de toekomst?) PoE switch? En is een cloudkey dan daarbij nodig of kan ik ook prima zonder af?
EdgeRouter heeft een eigen WebGUI en daarmee beheer je alleen de EdgeRouter zelf.
De UniFi reeks een Controller op de CloudKey of een DIY oplossing.
Kijk maar wat je leuker vindt, want je hebt toch een UniFi Controller nodig op de een of andere manier

Alternatief is een DM maar lijkt me kostbaar en misschien een beetje een overshoot (ik ga geen camera's ophangen)?
UDM bedoel je
Zou ik nooit kopen, maar een ander vindt het weer een geweldig ding...
Succes met het shoppen en knutselen!

ed1703 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:26:
Die bug lijkt sinds 4.4.50 opgelost, want dat issue herken ik direct:
Bugfixes
- Do not make unifi resolve to 127.0.0.1 when USG goes into self-run. Fixes problems where USG itself, and/or other UniFi devices behind USG, end up stuck in disconnected state in certain configurations.
Ik had daarvoor met het offline gaan of reboots van de CK regelmatig loads van 3 of 4.
Nu niet meer.

Interessant!
Zal eens een keer testen als ik in een avontuurlijke bui ben