B2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:22:
Ik heb al een tijdje de Nest. Grote voordeel daarvan vind ik is dat je je Google speakers als deurbel kunt gebruiken. Toevallig heb ik die door het hele huis staan, inclusief Nest Hub en Nest Hub Max waarbij je direct de videofeed van de deurbel ziet.
Google spyware... Google spyware EVERYWHERE!!!
Zou ik echt NOOIT voor kiezen!

Dat is gewoon jammer dat Unifi niet zoiets heeft.
Ze moeten gewoon iets maken dat volledig op 5 GHz werkt en geen camera en microfoon heeft i.c.m. "dong speakers" die je door het hele huis of tuin kan plaatsen : INSTABUY!!!

Dat verschrikkelijke woord Mesh verpest weer eens alles : Het is gewoon een Wireless Uplink die je creëert en dan heb je al die ellende verder niet, want desnoods kan je zelfs op al je andere accesspoints Wireless Uplink gewoon uitschakelen

Verschrikkelijke techniek waarvoor ik echt NOOIT zou kiezen!
Of Wireless Uplink of gewoon een UTP kabel trekken!

Plaats de UAP gewoon op het plafond of recht tegen de muur aan in de ruimte waar je het signaal nodig hebt!
Al het andere werkt gewoon veel slechter...
Overigens is het een woning uit de jaren 30, vooral hout.
Dan nog...
Nano HD:
2G - VHT20 - Med - C13
5G - VHT80 - High - C40
Waarom specifiek die kanalen
2.4 GHz = 1,6,11 en dan alleen VHT 20
5 GHz = 36,40,44,48 & 52,56,60,64 (DFS) & 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128 (DFS) en dan het liefst VHT80 of zelfs VHT160 bij de 4x4 modellen

Ik pak persoonlijk altijd het eerste kanaal van elke set zeg maar en dan afhankelijk van de situatie ook de DFS kanalen erbij als het effe kan.
Verder 2.4 GHz op Low en 5 GHz op High om zo je clients eerder naar 5 GHz te laten wisselen!
[
Voor 21% gewijzigd door
nero355 op 18-09-2020 17:22
]