Unifi heeft niets te doen met de handovers. Het is je telefoon die bepaald of en waneer hij overstapt naar een ander acces point. dat alles van 1 merk is voegt daar technische niets aan toe.Cyberpope schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:44:
[...]
Ik weet het juist niet, ik vraag het.
.
Ik zie veel pluspunten voor Ubiquiti. Centrale controller software (met backup) spreekt me aan. Goede hand-off tussen accespoints spreken me aan. De positieve berichten die ik overal hoor spreken mij aan.
Wil je goed kunnen roamen tussen wifi accespoints dan moet zorgen dat je telefoon/laptop en accespoint beschikt over de R,K,V Wifi protocolen. Die zorgen voor een snelle overdracht van de clients ongeacht merk.
Daarnaast houd de modulaire opbouw ook in dat Je echt alles zelf moet configureren. Er is dus geen vinkje wat iptv aanzet zoals in een consumenten router.
Je zal dit regel voor regel via de command line moeten instellen inclusief de routering. Dus jij moet usg gaan vertellen waar hij het tv verkeer van het kpn netwerk moet gaan halen. Dat houd ook in dat je de router moet gaan vertellen vertellen wat internet verkeer is, zo dat hij het juiste verkeer over de juiste Vlan naar buiten stuurt. Netwerk technische kan je in de controller bijna niets. De echte instelling doe je vanuit de CLI en Json input.
Het zelfde is het met wifi, heb je veel Apple devices dan wil eigenlijk een Dtim interval van 3 andere apparaten op netwerk willen eigenlijk een Dtim interval van 1, leuke dilemma!
Daarnaast komt ook de vragen, hoe ga je broadcast verkeer behandelen op je WiFi netwerk? zet je UAPSD wel of niet aan? Zend je wel of geen country beacon mee?
Waar ga je de Data Rate Control op zetten? Dus vanaf welke date rate ga je cliënts van je AP schoppen? Ga je daarbij voor een grotere dekking of voor een langere accu duur van je telefoon?
Dit zijn even wat concreet voorbeeld van waar veel consumenten die consumenten thuis netwerk beheren zich in verslikken.
Allemaal dingen waar je met bijv een Tp-link niet mee te maken krijgt. Dat is het enige waar mensen je proberen voor te waarschuwen.
Denk je dat lukt me wel dan is unifi prima.
Klein testje 🤓
code:
1
2
3
4
5
6
| set interfaces ethernet eth10 vif 4 address dhcp set interfaces ethernet eth10 vif 4 description "eth10.4" set interfaces ethernet eth10 vif 4 dhcp-options client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";" set interfaces ethernet eth10 vif 4 dhcp-options client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;" set interfaces ethernet eth10 vif 4 dhcp-options default-route no-update set interfaces ethernet eth10 vif 4 dhcp-options default-route-distance 210 |
Als je geen idee hebt wat je met bovenstaande CLI regels aan moet gaat het een hele lange zit en stijle leercurve worden. Zeker als geen ziggo hebt. Nogmaals niemand houd je tegen maar ik heb een klein beetje het gevoel dat je zelf overschat of ubnt onderschat.
En ja ik kreeg ook een klap in my face toen ik 6 jaar geleden even dacht mijn experiabox te vervangen voor een Edgerouter. Dat is niet erg (ik vond toen van wel😅 ) als je maar weet waar je aan begint. Je zal niet de eerste zijn bij wie een mede tweakers via een remote sessies moet helpen omdat een consumenten gebruiker al weken met zijn handen in het haar naar een iptv fout code zitten te staren.
Er zijn zelfs it managers van grote it-bedrijven waarvan zelfs hun eigen sysadmin’s het niet goed werkende krijgen. En hier hulp komen vragen (Ik Noem geen (bedrijfs)namen). Het verdient respect dat ze het vragen er zijn er helaas genoeg die daar te eigenwijs voor zijn.
Maar juist dit alles en de prijs maakt unifi tot geweldig platform/product maar je moet er wel de tijd voor nemen en het thuis front voorbereiden dat er zeker in het begin opstart Issues zullen zijn en dat iedere update kan zorgen voor nieuwe uitdaging ;-) al met al ben Je hartstikke welkom in de ubnt community. als je maar een goed overwogen beslissing neemt.
Het zonde als je naar uren prutsen je dure investering teleurgesteld op markt plaats zet.
[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 15-09-2020 23:13 ]
Lesdictische is mijn hash#
:strip_exif()/f/image/VqjEjayPPYG4cE039Ljjlcji.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/X4txDiv2e4pvIeEeW6l9qBgV.png?f=fotoalbum_large)