Vandaag een tweetal AP’s geïnstalleerd bij mijn schoonvader. Ging niet helemaal zonder slag of stoot, niet in de laatste plaats door een aardige discussie met Informatique, maar dat terzijde.
Uiteindelijk een AP Mesh, AP Lite en een Switch 8-60w op een Fritzbox (van de ISP) aangesloten.
Eerst met patchkabels in de meterkast, als standalone via de app gevonden. Firmware update gedraaid, en dezelfde SSID gegeven als de FritzBox. Niks aan het handje zou je zeggen.
Vervolgens de AP Mesh op de bestaande buiten kabel aangesloten. En de AP Lite binnen.
Maar laat die laatste nou net een beetje raar doen. Op de een of andere manier wilde mijn telefoon geen IP adres krijgen via de Lite. Via de Fritzbox en de Mesh niks aan de hand. Blijft “Wacht op IP adres” krijgen.
Andere telefoon deed het wel, maar de SolarEdge bleef ook op een IP adres wachten.
Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. De Fritzbox geeft gewoon netjes een IP aan mijn telefoon, dus de MAC is bekend.
Kan verder zeer weinig instellen aan de AP’s, dus zou ook niet weten hoe het te fixen.
Viel me trouwens ook op dat er door de AP’s tijdelijk een SSID “Fédération” wordt aangeboden. Wat is daar het idee van?
[
Voor 9% gewijzigd door
MikeyMan op 29-08-2020 18:44
]