[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

LightStar schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Haha klopt :P maar gezien er een US versie zal er vast ook een EU versie komen ! daarom staat er ook wachten op.. :9
Ik wacht bijv al een jaar dat unifi Acces uit de US EA store komt en GA komt en dan is het vaak nog een half jaar langer wachten voor dat het hier beschikbaar wordt

Op paar uitzondering na duur extreem lang voordat iets hier beschikbaar wordt

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:29
Tylen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Zit er ook een zwarte behuizing bij?

Kan je die tekst (op dat displaytje onderop de bel) ook altijd laten staan? Of is het alleen maar voor een x aantal seconden? (Mery xmas ofzo zou leuk zijn)
Nee, is puur dit wit, en die tekst is niet aan te passen op dit moment, schijnt wel aan gewerkt te worden.
Als ie iemand ziet komt er WELCOME in beeld en als je aanbelt zegt ie RINGING.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10 22:34

Falcon10

Hit it i would !

tcviper schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Nee, is puur dit wit, en die tekst is niet aan te passen op dit moment, schijnt wel aan gewerkt te worden.
Als ie iemand ziet komt er WELCOME in beeld en als je aanbelt zegt ie RINGING.
Ja, die tekst enz hoeft eigenlijk niet. Lijkt me niet zo moeilijk om dat aanpasbaar te maken of zelfs uitschakelbaar in de software.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Gisteren is ook mijn UDM Pro binnen gekomen na de EU store aanbieding. Ik snap inmiddels iets meer het scepsisme rond de UDM. Ik dacht dat mijn internet niets raars was, dus vol goede moet aan de slag. Het adopten ging al niet zo lekker als ik zou willen, het terugzetten van de backup werkte niet, dus alles gefactory reset en als nieuw opgezet. Rechtstreeks op het glas wou ook niet, want je kan niet de VLAN doorgeven in de setup, dus eerst maar opzetten achter de oude USG. Uiteindelijk na een paar uur klooien leek het te werken

Ik heb alleen internet, komt rechtstreeks binnen van T-Mobile (glas). Fast forward na vandaag in het zoom-tijdperk: Continue mini-dropouts van het internet. Om helemaal gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01
Hoe goed werkt deze? Ik wil een G4-PRO bestellen en om een ck2+ te bestellen alleen voor deze camera bespaar ik liever uit (had graag de UDM Pro willen hebben alleen ik mis bepaalde functionaliteiten om OPNsense te vervangen).

Draai al langere tijd de Unifi Controller onder Docker zonder problemen en heb genoeg cpu/ram/storage over in mijn homelab.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 28-08-2020 07:39 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Sinds vandaag kan ik de UniFi Protect app niet inloggen op mijn iPhone, ik krijg na het invoeren van mijn account en 2fa token de melding: "Unable to authenticate"en ben daarna weer op het beginscherm.

Hebben anderen hier ook last van? Ik heb dit probleem zowel op wifi als op 4g en via de webbrowser kan ik wel (lokaal en via unifi account) inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uberprutser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:38:
[...]

Hoe goed werkt deze? Ik wil een G4-PRO bestellen en om een ck2+ te bestellen alleen voor deze camera bespaar ik liever uit (had graag de UDM Pro willen hebben alleen ik mis bepaalde functionaliteiten om OPNsense te vervangen).

Draai al langere tijd de Unifi Controller onder Docker zonder problemen en heb genoeg cpu/ram/storage over in mijn homelab.
Vraag mij bij dit soort projectjes altijd af of en hoevaak het wordt geupdate naar nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

MarkyB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:09:
Sinds vandaag kan ik de UniFi Protect app niet inloggen op mijn iPhone, ik krijg na het invoeren van mijn account en 2fa token de melding: "Unable to authenticate"en ben daarna weer op het beginscherm.

Hebben anderen hier ook last van? Ik heb dit probleem zowel op wifi als op 4g en via de webbrowser kan ik wel (lokaal en via unifi account) inloggen.
van de week was er een storing op het plaform van unifi waar Protect last van had.
zo kon je wel inloggen maar je controller werd overgeslagen en je was je login weer kwijt.

ik heb net even mijn camera's aangeslingerd op de protect app en ik log zonder problemen in
je kan op https://status.ui.com/ kijken of er een probleem is. daar zie je onder andere dat voor protect de API problemen had /heeft en dat je wellicht een issue hebt/had terwijl ze een maintenance aan het uitvoeren waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GE-wTF8e3D_YfL-L1WTwpguNZ_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YoWOTJagMJzbQFEyP2TYQXLN.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door zeroday op 28-08-2020 08:23 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Het vreemde is dat de Unifi Network app het wel gewoon doet met dezelfde credentials en 2fa. Ik wacht het wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

rally

Deyterra Consultancy

MarkyB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:23:
Het vreemde is dat de Unifi Network app het wel gewoon doet met dezelfde credentials en 2fa. Ik wacht het wel even af.
Klopt. Ze rollen op dit moment een update uit specifiek met protect als gevolg van de storing van afgelopen week.
Wel irritant dat je niet (zoals bij Unifi Network) je ook handmatig rechstreeks op je omgeving kunt inloggen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCqHsQKrNayrPr3ikHyDKjo91m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hg9I04kzwqVfFN6gF4GwhkqA.png?f=fotoalbum_large

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MarkyB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:23:
Dat is niet zo vreemd als je ziet welke services draaien en waarbij ze die services op verschillende manieren aanroepen. En dus uit elkaar getrokken hebben. Zoals ik al aangaf: je kan wel inloggen maar na de inlog gaan er dingen mis waardoor je de inlog verliest en (waar ik last van had: ik moest mijn opgeslagen credentials weer invoeren) dan lijkt het dat het op dat punt mis ging, maar het ging mis op oa. het amplifi en protect platform.

Maar om je gerust te stellen: ze zijn dus met onderhoud bezig en Protect kan er gedeeltelijk uitliggen ..
komt vanzelf wel goed. Voor nu even naar je eigen website en niet de app gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Wel irritant dat je niet (zoals bij Unifi Network) je ook handmatig rechstreeks op je omgeving kunt inloggen :(
Indeed, daar verbaasde ik me over van de week, wellicht komt dat nog (ooit, ever) ;) Geen idee of dat in de roadmap staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:09:
[...]

Vraag mij bij dit soort projectjes altijd af of en hoevaak het wordt geupdate naar nieuwe versie.
Hij zit nu op 1.13.3 dus een paar maanden oud. Op zich als de sources toegankelijk zijn dan kan ik er zelf ook een image van brouwen maar van wat ik weet is het een port van ARM naar x86.
Zal er eens wat dieper in duiken want pas sinds gisteren bedacht om geen UDM Pro te kopen dus op zoek naar een alternatief (en als dat betekent dat ik zelf een image moet maintainen; geen probleem...)

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 28-08-2020 08:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberprutser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

Hij zit nu op 1.13.3 dus een paar maanden oud. Op zich als de sources toegankelijk zijn dan kan ik er zelf ook een image van brouwen maar van wat ik weet is het een port van ARM naar x86.
Zal er eens wat dieper in duiken want pas sinds gisteren bedacht om geen UDM Pro te kopen dus op zoek naar een alternatief (en als dat betekent dat ik zelf een image moet maintainen; geen probleem...)
Ik gok dat Protect een Java applicatie is en daardoor cross platform. Je zult dan alleen die Java files uit de originele container moeten halen en dan in een Docker container met Java plaatsen, en dan opstart scripts etc over nemen/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Voor zover ik weet is er geen officiele installer en pushed Unifi voor hardware only oplossingen (NVR, CK2+ en UDM Pro).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
zeroday schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:28:
[...]
Indeed, daar verbaasde ik me over van de week, wellicht komt dat nog (ooit, ever) ;) Geen idee of dat in de roadmap staat
https://community.ui.com/...aa-4ce7-ae1f-95e14ceaf4ca

* Updating the mobile app to remove the cloud dependency for locally accessing your controller
* Improving our cloud infrastructure to minimize outages as the Protect platform continues to grow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-10 13:11
MarkyB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:09:

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Gelukkig worden de beelden nog gewoon opgeslagen, maar wel even vervelend dat ik niks live kan zien.

Edit: Het lijkt weer te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uberprutser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:55:
Voor zover ik weet is er geen officiele installer en pushed Unifi voor hardware only oplossingen (NVR, CK2+ en UDM Pro).
Dat klopt, maar als je een van die devices hebt kun je wel het container image er vanaf halen. AFAIK draaien al die devices ook Podman, en die zal vast met het OCI image format werken. Dus in theorie wellicht direct te draaien op bv een RPi (want beiden ARM). Voor x86 zal het image wel ontleed moeten worden en een nieuw image gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
RobertMe schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Dat klopt, maar als je een van die devices hebt kun je wel het container image er vanaf halen.
Kijk, zo ver was ik nog niet maar nu maak je het wel interessanter om een CK2+ erbij te kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-10 13:11
Uberprutser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Kijk, zo ver was ik nog niet maar nu maak je het wel interessanter om een CK2+ erbij te kopen. :P
Ik heb een CK2+, ik zal eens kijken wat ik eraf kan halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 15:26

Geckoo

Good news, everyone!

Hebben misschien hier mensen idee hoe ik makkelijk een Unifi HD kan beschermen tegen inkomende (basket)ballen?
Wij moeten voor een gemeente een gymzaal voorzien van WiFi maar als ik kijk naar het luchtventalatie systeem worden die gebruikt als targetpractice.
Je hebt voor de NanoHD van die Recessed Ceiling Mounts maar we willen graag de HD gebruiken.
Er zijn natuurlijk beschermingsreken beschikbaar
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/af0d5c24-651f-4fc9-8e97-4ef51ce8f3b9/comments/7c1aee93-6b84-4a62-a402-bea55276fb78/fd9d06ca-28f2-499a-b24a-988d1ddcdd7f maar waar haal je die (en niet van metaal :D )

is dit het beste idee of zijn er nog meer (en betere) opties.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vraag me af of dat ding nog werkt idd :D
Mooi dat ie beschermd is tegen beschadiging. Maar jij zoekt wel iets stevigs natuurlijk.
Simpele oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/http://cookinglife.zilvercdn.nl/uploads/product/images/Westmark_Vergiet_Olympia_2.jpg
ed1703 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

* Updating the mobile app to remove the cloud dependency for locally accessing your controller
* Improving our cloud infrastructure to minimize outages as the Protect platform continues to grow
Dat dat eens tijd worden ook, slaat namelijk helemaal nergens op om bij lokaal benaderen een cloud dependency te hebben. Al een paar keer gehad dat de boel er uit lag qua internet, dan kun je dus geen drol meer met die app - terwijl ie daar juist voor bedoeld is 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 28-08-2020 09:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
@Geckoo ik zou eens kijken naar lexaan. Ik kan me nog een aflevering herinneren van die Las Vegas aquarium bouwers (Discovery Channel) welke er een honkbal pitcher op een paar meter er vanaf los lieten (was voor een aquarium in een honkbalstadion). Ging prima, ik weet alleen niet meer hoe dik het materiaal was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geckoo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:33:
Hebben misschien hier mensen idee hoe ik makkelijk een Unifi HD kan beschermen tegen inkomende (basket)ballen?
Wij moeten voor een gemeente een gymzaal voorzien van WiFi maar als ik kijk naar het luchtventalatie systeem worden die gebruikt als targetpractice.
Je hebt voor de NanoHD van die Recessed Ceiling Mounts maar we willen graag de HD gebruiken.
[Afbeelding] maar waar haal je die (en niet van metaal :D )

3D print club aanschrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Uberprutser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:55:
Niet helemaal waar, ubnt heeft een debian versie van Protect. die dockercontainer die hier al genoemd werd maakt daar ook gebruik van. Als je de dockerfile bekijkt zie je dat er ook een .deb bestand van fw-download.ubnt.com wordt gedownload.
Ubnt zegt hier helemaal niks over, maar de file is nog steeds van hun server te downloaden...
(je kunt met deze versie ook gewoon een lokaal account aanmaken, niks geen cloud nodig.)
Ik heb een tijdje deze docker container gedraaid maar vond in deze versie dat motion detectie in combinatie met de G3 flex echt heel erg zuigt... Nu de UNVR4 met de laatste versie is het toch beter.
Maar: als ik had geweten dat wanneer remote acces uitgeschakeld er alsnog een relay actief is, dat de G3 flex camera's nu een firmware versie waar helemaal niks over bekend is en waar updates alsnog doorgevoerd worden ook al staat auto update uit stond had ik toch liever de docker gebruikt en had ik me verder verdiept in waarom protect 24/7 'iets' schrijf naar de opslag -> zou dan ook nooit dit op een raspi willen draaien...
(ik vermoed dat dit tijdelijke data is en dus ook prima naar RAM kan)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
nero355 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:15:
[...]

Ik denk dat @tcviper net als ik beide bedrijven niet echt vertrouwt en liever zelf alles host :?
Juist, plus ik houd de storage liever lokaal en ben geen fan van abonnementen voor een bel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:20
Falcon10 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Ja, die tekst enz hoeft eigenlijk niet. Lijkt me niet zo moeilijk om dat aanpasbaar te maken of zelfs uitschakelbaar in de software.
Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/mktpV_v_fkswd_O8IMDpRXwL17P-UgqunY0_LA8OL23aZwIW6LyLdGKQ9WUmc4nIN64SPl1mL1qxh94=s800-nd

YouTube: Lawrence Systems / PC Pickup - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ed1703 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

ik zie hem net in de beta voorbij komen.. direct installeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, net even gekeken op youtube naar anderen die hem al hebben, blijkbaar kan je op het display feedback sturen naar de persoon aan je deur ( buiten er ook mee praten ).
Lijkt er op dat je ook een soort standaard boodschappen kan terugsturen zoals "leave package at the door" etc.

Leuk en handig lijkt me.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geckoo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:33:
[Afbeelding] maar waar haal je die (en niet van metaal :D )

Ubnt:
OB-UAP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItHQZQNNNeodeLuON47xHlFVaPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1cZIoc2ooWQJ6Y9vQvtfmmib.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 15:26

Geckoo

Good news, everyone!

helaas past daar geen ac-hd in, die is 220mm en de binnenmaat is 214mm.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:38
Ik heb een vraag over LED (TL) balken en compatibiliteit met Unifi camera's.

Ik heb een (goedkope) led-balk in mijn garage opgehangen. Daar zit natuurlijk een el-cheapo led driver in maar zonder HDR is er alleen een heel klein beetje flicker te zien. Maar met HDR ingeschakeld ontstaat er een soort rolling-flicker effect.

Die lamp die zo aan het knipperen is een merkloze lamp, maar ook deze en deze LED TL buizen hebben hetzelfde effect.

Op de video gaat na 8 seconden de led uit en zijn alleen de led balken achterin aan, daarmee heeft de G4 Pro geen probleem. Daar zit een Philips Xitanium led driver in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1hM_TOsybAuFkOWJ2HMreNMFK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjE0eEfYIQy2S4S4uVkW4BAV.jpg?f=fotoalbum_large
Deze lampen zijn van Unired Lighting, een projectontwikkelaar (website doet het niet).

Die xitanium led driver ziet er veel groter uit dan het kleine printplaatjes in die knipperende led balk of wat er in een led-tl buis past. Nu kan ik wel TL armaturen vinden met een 'Philips driver', maar daar staat meestal niet Xitanium bij. Weet iemand wat het verschil in drivers is en waar ik op moet letten als ik led lampen wil bestellen die geen rolling effect hebben?

Dit probleem heb ik ook op Ubiquiti Community gezet, maar daar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een Unifi switch 8 in de woonkamer staan en wil wel van die knipperende port lampjes af. Weet iemand of ik die kan uitzetten zoals ook de blauwe led? Wel gezocht, maar niet kunnen vinden.

Anders plak ik er een stuk tape over heen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

correcto schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:34:
Ik heb een Unifi switch 8 in de woonkamer staan en wil wel van die knipperende port lampjes af. Weet iemand of ik die kan uitzetten zoals ook de blauwe led? Wel gezocht, maar niet kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRf04HEVZJDLh-vInsm_Q1fp5Ug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rptOwCjnL6Yv6li8D18tt1qb.jpg?f=user_large

zie je dit in de contoller? als je de LED op off zet heb je dan je doel bereikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

zeroday schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]

zie je dit in de contoller? als je de LED op off zet heb je dan je doel bereikt?
Ik denk dat die optie enkel betrekking heeft op de blauwe LED. De interface LED's zul je denk ik moeten afplakken om je doel te bereiken :P

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat die optie enkel betrekking heeft op de blauwe LED. De interface LED's zul je denk ik moeten afplakken om je doel te bereiken :P
inderdaad, bij mijn USW-8-150 is inderdaad allen de blauwe ring uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
correcto schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:34:

Tot zover ik weet kan je die niet uit zetten, enige wat uit kan is de blauwe led naast de netwerk-poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

LightStar schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Tot zover ik weet kan je die niet uit zetten, enige wat uit kan is de blauwe led naast de netwerk-poorten.
een wens
https://community.ui.com/...fc-4131-abf9-c97e43db14c5

gaan we nooit krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Community says no :) tape wordt het dus.

Dank voor de snelle reacties (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

iemand een idee wat het beste is?
UniFi Switch Lite 8 PoE
of de
US-8-60W-EU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

zeroday schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:33:
iemand een idee wat het beste is?
UniFi Switch Lite 8 PoE
of de
US-8-60W-EU
De lite is heel mooi, maar heeft geen SSH mogelijkheid. Dat is geen probleem bij een locale controller, maar voor een cloud-hosted controller moet je wat truuks uithalen om hem te adopteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

RobertMe schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

Punt van @rally spreekt voor de 60W. Maar de Lite heeft weer wel 802.3at / PoE+ waar de 60W alleen 802.3af / PoE heeft.
Klopt, maar de 60W (niet lite) prrrrima voor het voeden van een groot deel van het Unifi assortiment.
In ieder geval alle camera's en vrijwel alle gangbare AP's (van lite tot nanoHD naar AP Pro).

Dus de vraag is of 802.3at echt nodig is.

De lite is overigens wel een kleine en sexy switch (ik heb een aantal flex mini's), maar het is echt een stuk omslachtiger om ze op de hosted omgeving te adopteren (dummy cloudkey met een url override is de truuk overigens 8)7 ).

Snap niet waarom remote adoption (nog) niet mogelijk is met de Lite switches.... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rally schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Klopt, maar de 60W (niet lite) prrrrima voor het voeden van een groot deel van het Unifi assortiment.
In ieder geval alle camera's en vrijwel alle gangbare AP's (van lite tot nanoHD naar AP Pro).

Dus de vraag is of 802.3at echt nodig is.

De lite is overigens wel een kleine en sexy switch (ik heb een aantal flex mini's), maar het is echt een stuk omslachtiger om ze op de hosted omgeving te adopteren (dummy cloudkey met een url override is de truuk overigens 8)7 ).

Snap niet waarom remote adoption (nog) niet mogelijk is met de Lite switches.... |:(
Ik melde het alleen maar :p Zou ook niet weten welke ik zelf zou kopen. Remote adoption zou ik thuis niet nodig hebben. SSH doe ik dan weer heeeel soms. En wat jij zegt klopt natuurlijk ook. PoE+ is in 90% van de gevallen van thuisgebruik niet nodig omdat ook PoE ruim voldoende is. En op uiterlijk na denk ik dat het grootste deel dan wel benoemd is. Beide zullen prima switches zijn, alleen is de een beter qua managed (doet de Lite wel custom port profiles? Flex Mini meen ik gelezen te hebben dat die dat niet doet. Alleen all of 1 specifiek), en heeft de ander weer PoE+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Maken die fans dan geen takkeherrie?
Ik dacht dat dat een veel gehoorde klacht is over alle - met fans uitgeruste - apparatuur van ubnt is.

Zo ja, met welke fans kan je ze dan vervangen Noctua 4x20 heb ik ergens gelezen, maar ik dacht dat dat niet ging passen?

[ Voor 30% gewijzigd door Comp User op 28-08-2020 19:05 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp User schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:04:
Ik dacht dat dat een veel gehoorde klacht is over alle - met fans uitgeruste - apparatuur van ubnt is.
Ligt aan de belasting van de switch en de temperatuur van de omgeving, zoals we al eerder vaker hebben besproken ;)

Alleen tijdens het booten of herstarten draaien ze heel effe volle bak en daarna gaan ze weer in een ruststand/uit bij mij dus ik vind het best zo!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comp User schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:04:

Zo ja, met welke fans kan je ze dan vervangen Noctua 4x20 heb ik ergens gelezen, maar ik dacht dat dat niet ging passen?
Wat @nero355 zegt. Als ze draaien, maken ze een takkeherrie. Maar bij de 16-150W draaien ze niet vaak. Als het echt warm is soms voor een paar minuten, anders alleen tijdens (re)boot. Maar afgezien van of de fans een takkeherrie maken maakt de plaats ook nog al uit. Bij mij hangt een 8-150W (I know, zonder fans ;)) in de kelder en een 16-150W op zolder (wat een opbergzolder is). Als in: ik heb er geen last fan. In de kelder staat ook de zelfbouw server / NAS. Die maakt uiteraard ook lawaai (gewone tower case met 2 fans die je eigenlijk niet hoort, maar de 3 HDDs dan weer wel een beetje). Als je de kelderdeur open doet hoor je het in de deuropening, maar verder hoor je er niks van (ja, uiteraard ook in de kelder :+)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Crosstalk heeft een half uurtje geleden een review over de deurbel gepubliceerd voor de geïnteresseerden.

Willie is ook lekker aan het knutselen geslagen en heeft hem op 24 volt POE aan de praat :P

[ Voor 43% gewijzigd door HKLM_ op 28-08-2020 19:41 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:12
nero355 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Als je een In Wall hebt die ook weer 802.3af uitspuugt dan is 802.3at wel zo fijn! :)

Maar daar heb ik destijds gewoon een 16 poorts 150 Watt model voor gekocht om van het gezeik af te zijn :+
Als je een iw voed met een 8 Ports 60w met poe af kun je dan geen switch meer voeden met de iw?
Maar Je kunt de 2 utp poorten wel gewoon gebruiken voor een een bekabelde verbinding?

Ben namelijk voor mijn zus aan het kijken voor een goedkopere oplossing, zelf heb ik namelijk de 150w switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
RobertMe schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:24:
[...]

Wat @nero355 zegt. Als ze draaien, maken ze een takkeherrie. Maar bij de 16-150W draaien ze niet vaak. Als het echt warm is soms voor een paar minuten, anders alleen tijdens (re)boot. Maar afgezien van of de fans een takkeherrie maken maakt de plaats ook nog al uit. Bij mij hangt een 8-150W (I know, zonder fans ;)) in de kelder en een 16-150W op zolder (wat een opbergzolder is). Als in: ik heb er geen last fan. In de kelder staat ook de zelfbouw server / NAS. Die maakt uiteraard ook lawaai (gewone tower case met 2 fans die je eigenlijk niet hoort, maar de 3 HDDs dan weer wel een beetje). Als je de kelderdeur open doet hoor je het in de deuropening, maar verder hoor je er niks van (ja, uiteraard ook in de kelder :+)
Zou in de woonkamer komen, ca 1,5 meter van de tv etc.

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 16-150w, de 16 gen. 2, en de 16 lite; voornaamste eis is dat ik ook iptv van T-mobile -og niet omgezet naar nieuwe proportie - gebruik, verder qua PoE apparatuur 2x AC Lite, pi 4 en pi 3B+.

In de computerhoek ga ik de 8 - 150w - al in bezit - gebruiken, voornamelijk, maar niet alleen voor de extra sfp - dus effectief 10 - poorten, verder heb ik ook al een USW mini, voor de tv / radio (icm CC) op de slaapkamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TheMystery schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:39:
Als je een iw voed met een 8 Ports 60w met poe af kun je dan geen switch meer voeden met de iw?
Als je het mij vraagt : Nee!
Als je het aan @RobertMe vraagt : Ja, maar hou er rekening mee dat het niet de bedoeling is! :+
Maar Je kunt de 2 utp poorten wel gewoon gebruiken voor een een bekabelde verbinding?
Dat moet altijd kunnen!

Ik moet er wel bij zeggen dat sommige apparaten de In Wall deden rebooten als ze op de PoE Out poort werden aangesloten zonder daadwerkelijk PoE te gebruiken, maar dat zou ondertussen niet meer mogen gebeuren ;)
Ben namelijk voor mijn zus aan het kijken voor een goedkopere oplossing, zelf heb ik namelijk de 150w switch.
Ik vind de hele In Wall serie echt geweldig puur vanwege het wegwerken ervan, want laten we eerlijk zijn :

Er zijn meer mensen met ongebruikte telefoonaansluitingen dankzij VoIP dan een plafond waar rekening is gehouden met een schotelachtige accesspoint en de kabelgoot die er naartoe moet! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
captnemo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:59:
Ik heb een vraag over LED (TL) balken en compatibiliteit met Unifi camera's.

Ik heb een (goedkope) led-balk in mijn garage opgehangen. Daar zit natuurlijk een el-cheapo led driver in maar zonder HDR is er alleen een heel klein beetje flicker te zien. Maar met HDR ingeschakeld ontstaat er een soort rolling-flicker effect.
[YouTube: LED tube light effect on Ubiquiti UVC-G4-PRO (Unifi Protect)]
Die lamp die zo aan het knipperen is een merkloze lamp, maar ook deze en deze LED TL buizen hebben hetzelfde effect.

Op de video gaat na 8 seconden de led uit en zijn alleen de led balken achterin aan, daarmee heeft de G4 Pro geen probleem. Daar zit een Philips Xitanium led driver in.
[Afbeelding]
Deze lampen zijn van Unired Lighting, een projectontwikkelaar (website doet het niet).

Die xitanium led driver ziet er veel groter uit dan het kleine printplaatjes in die knipperende led balk of wat er in een led-tl buis past. Nu kan ik wel TL armaturen vinden met een 'Philips driver', maar daar staat meestal niet Xitanium bij. Weet iemand wat het verschil in drivers is en waar ik op moet letten als ik led lampen wil bestellen die geen rolling effect hebben?

Dit probleem heb ik ook op Ubiquiti Community gezet, maar daar nog geen reactie.
Heb je al geprobeerd te switch tussen 50 en 60 Herts op camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

Als je het mij vraagt : Nee!
Als je het aan @RobertMe vraagt : Ja, maar hou er rekening mee dat het niet de bedoeling is! :+

[...]

Dat moet altijd kunnen!

Ik moet er wel bij zeggen dat sommige apparaten de In Wall deden rebooten als ze op de PoE Out poort werden aangesloten zonder daadwerkelijk PoE te gebruiken, maar dat zou ondertussen niet meer mogen gebeuren ;)

[...]

Ik vind de hele In Wall serie echt geweldig puur vanwege het wegwerken ervan, want laten we eerlijk zijn :

Er zijn meer mensen met ongebruikte telefoonaansluitingen dankzij VoIP dan een plafond waar rekening is gehouden met een schotelachtige accesspoint en de kabelgoot die er naartoe moet! :)
Als je het the Xbeam vraagt zegt ook als je onder 15 watt poort Max van 8p-60watt blijft maar eigenlijk er hoeft maar Device iets meer te vragen alles klapt er uit.

Beter gebruik je 8p-150watt of hoger die hebben een 30 watt budget op de poortjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@nero355 en @RobertMe soms heb ik wel eens het idee dat jullie same aan het het bier zitten, counter strike spelen. Een discussie hebben over een post hier, daar op een weddenschap afsluiten wie er gelijk heeft. Dan beide jullie stelling/visie of hypothese op tweakers gooien en dan op basis van wie de meeste like/duimpjes krijgt bepalen wie er gelijk heeft.

Nou ik kan jullie vertellen, ik doe daar niet meer aan mee. Het is basta over en uit. Ik ga net zo veel accounts aanmaken als nodig om te zorgen dat jullie altijd in gelijk spel eindigen.

Zo dat is er uit. Kunnen we nu gewoon mee genieten van de dingen waar jullie het wel over met elkaar eens zijn :9B

[ Voor 80% gewijzigd door xbeam op 28-08-2020 20:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TheMystery schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Als je het aan @nero355 vraagt gaat het niet werken. Maar onofficieel werkt het wel, zolang het totale verbruik van IW + achterliggende switch niet meer dan 15W is. Volgens mij is dat ook min of meer het officiële statement van Ubiquiti. "We ondersteunen het niet, maar het werkt zolang...".

@xbeam ik neem aan dat je bedoelt dat de IW + achterliggende switch eruit klapt? (/Reboot door te weinig stroom)? Lijkt mij dat de 8-60W gewoon blijft draaien? Alleen dan die max 15W levert.

V.w.b. beide poorten van de IW gebruiken: wat nero355 zegt. Hele tijd terug kwam hier iemand langs die aangaf dat een specifieke laptop op de PoE passthrough poort de IW liet uitschakelen of rebooten. Kwam er op neer dat de actieve PoE onderhandeling door de laptop werd uitgevoerd met een "ik heb geen PoE nodig". Vervolgens ging dit door de IW heen naar de PoE switch en * plop * die zette PoE uit op de poort en dus kreeg de IW geen power meer. Maar als nero355 zegt dat dat is opgelost met een firmware update dan ga ik er vanuit dat dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comp User schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Zou in de woonkamer komen, ca 1,5 meter van de tv etc.

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 16-150w, de 16 gen. 2, en de 16 lite; voornaamste eis is dat ik ook iptv van T-mobile -og niet omgezet naar nieuwe proportie - gebruik, verder qua PoE apparatuur 2x AC Lite, pi 4 en pi 3B+.

In de computerhoek ga ik de 8 - 150w - al in bezit - gebruiken, voornamelijk, maar niet alleen voor de extra sfp - dus effectief 10 - poorten, verder heb ik ook al een USW mini, voor de tv / radio (icm CC) op de slaapkamer.
De 16-150W zou ik dan sowieso niet doen. Je wilt niet dat ie toch net toevallig aan springt. In de zin van: misschien draait mijne ook 90% van de dag met de fans aan, en net die keer dat ik vlizotrap naar beneden doe dat de fan uit gaat :+

Qua Lite vs Gen2. Kijk ook even naar aantal PoE poorten. De Lite heeft er IIRC minder? Dus dat kan ook nog doorslaggevend zijn. Verder is form factor natuurlijk ook een dingetje. 19" switch in de woonkamer, say what now?
Maarja, als de Lite geen IGMP doet en je dat wel nodig zou hebben voor je IPTV valt die natuurlijk per definitie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

zeroday schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:27:
[...]

ik zie hem net in de beta voorbij komen.. direct installeren ;)
Krijg jij wel verbinding met Protect app via de lokale gebruikersnaam/wachtwoord?

Ik heb de beta draaien maar ik zie geen verschil met de live versie en er wordt gewoon om de SSO gegevens gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:58
nero355 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

Ubiquiti Ap plafond

:P

(overigens heb ik ook InWall's, geweldige dingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
Verlaagd plafond kan ook uitkomt bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MarkyB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

Krijg jij wel verbinding met Protect app via de lokale gebruikersnaam/wachtwoord?

Ik heb de beta draaien maar ik zie geen verschil met de live versie en er wordt gewoon om de SSO gegevens gevraagd.
Het volgende lees ik:
"Improvements: access your protect controller in a local network without internet access and connection to the coud .... en dan let op: Requires prior successful cloud connection)

dus er moet eerst een goede cloudconnectie zijn geweest voordat het gaat werken. Waarom ? nog steeds ruk natuurlijk ;) maar goed hier werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:38
xbeam schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Heb je al geprobeerd te switch tussen 50 en 60 Herts op camera?
Ja, hard op 50Hz zetten levert stabieler beeld dan auto en bij switchen lijkt de camera niet altijd de setting over te nemen. Maar 50/60Hz verschil is een kleine flickering aan de rand van het beeld, de rolling flicker komt van HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Na het updaten van mijn UDM-Pro naar firmware 1.8.0 lijken de counters niet goed meer te werken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ORkyaix1GXcs0ETlRoehHe5J-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yi5LnhOCZDY2stwKXgtJbiri.jpg?f=user_large

Activity van WAN staat bijvoorbeeld altijd op 0. Ook de DPI counters lijken de weg kwijt.
Nog iemand hier problemen mee ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:01

K!K

Afgelopen donderdag ben ik mijn USG 4 Pro dan vervangen voor een UDM pro.
Het voelt aan als een degelijk apparaat dat toch stiekem wat groter is dan ik verwacht had.
Dit komt meer omdat ik niet na de afmeting gekeken had en het in mijn Rack geen probleem is.

Nadat ik een backup gemaakt had van mijn oud usg heb ik hem uitgeschakeld en gedemonteerd. UDM pro er in geschoven. WAN en LAN aangesloten laptop in een van de switch poorten vol goede moet de spanning ingeschakeld. Apparaat is stil en start redelijk snel op.

Nadat hij aangeeft dat je met de app verbinding kan maken app gestart en begonnen met toevoegen. Helaas kwam ik er direct achter dat het niet goed was. De UDM kon geen verbinding met de isp (ziggo) maken.
Doordat ik niet direct vertrouwen had in de app maar eens via de laptop geprobeerd maar ook helaas hier geen verschil.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat het modem wat in bridge mode staat. Een stoort handshake heeft met de router op Mac adres basis herstart moet worden. Na 1,5 uur herstarten en proberen had hij dan eindelijk verbinding na ziggo.
Alles netjes laten installeren en eindelijk opstarten. Helaas weer geen geluk, er was wat fout gegaan met installeren en kwam in direct in recovery modus.
Hierbinnen het om firmware 1.8.0.
Nadat ik via me 4G verbinding maar de laatste beta firmware versie 1.8.4 gedownload had en deze geinstaleerd heb kon ik dan eindelijk opstarten.
Vanaf dit moment liep alles goed ik kon inloggen.
Direct de backup terug gezet en alles werkt direct. Dit vond ik erg verrassend maar natuurlijk is het fantastisch dat het uiteindelijk zo goed en makkelijk ging.

Vooraf was mijn verwachting dat het in een uurtje weg geregeld zou zijn. Helaas heeft het me een uur of 3 gekost.

Onder de streep een erg netjes apparaat en wat mij betreft een vooruitgang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
HKLM_ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:34:
Crosstalk heeft een half uurtje geleden een review over de deurbel gepubliceerd voor de geïnteresseerden.

[YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell]

Willie is ook lekker aan het knutselen geslagen en heeft hem op 24 volt POE aan de praat :P

[YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell PoE]
Ja, nou ik heb dus wel een klein dingetje bij mijn oude gong (mechanisch) hij werkt maar doet ipv ding dong nu dong 😛 Volgens een discussie op de forums van Ubnt, komt dat omdat mijn bel trafo weliswaar 16-24v is, maar geen 20VA. Die van mij is 15VA. Feit is alleen dat er bijna nergens in NL een 20-30VA 20-24V trafo uit te halen is.

Heb er nu wel een gevonden een Legrand transformator 12/24 V 25 VA via Amazon, ff proberen of dat beter is.

Naja, hij werkt in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 29-08-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:53
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.

Elke ochtend als ik wakker word heeft mijn telefoon (oneplus8pro) telefoon en MacBook air van m'n vriendin (iPhone 7 en 10) geen verbinding meer met het Accesspoint in de slaapkamer en zijn deze allemaal verbonden met een ander AP in huis. Als ik vervolgens kijk in de Unifi app is er niks aan de hand. Herstarten van de AP zorgt ervoor dat alles het weer doet zoals normaal.

UDM-pro draait op 1.8.0 en de AP's allemaal op de laatste Beta versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nb1mrCtqwtA434K1IkpVPjSw5Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAIpaCaGWtcvdAYePekhUpT3.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een clue waar te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik wil een Unifiy G4 doorbell gaan installeren en nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen. Er zit nog een hele oude transformator die naar de deurbel gaat, zie de foto hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSRe7arqgE0IHkobL7XGMWEdLPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltaKa1wtik8z3DuLhOJ3dkqR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor welke nieuwe transformator (25V) kan ik deze nou het beste vervangen? Hij zit niet in de meterkast maar hangt in de gang, dus het liefst met een kap.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Zien jullie een technische oplossing voor mijn Unifi apparatuur (USG en Unifi 8p POE switch) voor het volgende:
  • Vanuit een ander adres wordt een backup gestart naar mijn NAS
  • De upload snelheid vanuit het andere adres is hoger dan mijn download snelheid met als gevolg dat mijn internet lijn op mijn eigen adres erg langzaam wordt. Niet iets wat handig is met het vele thuis werken.
  • Op de USG heb ik vervolgens 'smart queues' aangezet op 80% zodat er nog capaciteit overblijft. Dit was echter nog niet voldoende om vloeiende video calls te garanderen.
Nu zou ik natuurlijk deze smart que zover naar beneden kunnen terug brengen (bv 10%) dat er gegarandeerd ruimte voldoende beschikbaar blijft. Echter zal de backup die loopt dan ook onnodig lang duren en wordt er 's nachts niet optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare snelheid. Voor zover ik kon vinden is dit de enige optie naast het aanmaken van een user group en die aan de betreffende poort koppelen (waarmee ik overigens ook mijn interne verkeer raak).

Hoe ik het nu heb opgelost is door op het andere adres op de router een upload cap in te stellen overdag. Aangezien ik dit liever op mijn eigen adres configureer ben ik benieuwd of er nog een optie is met de USG of Unifi switch. Zeker omdat ik een nieuwe 24p Unifi switch heb liggen ter vervanging van mijn 8 ports. Door dit issue zit ik er aan zit te denken om een MikroTik switch CRS328-24P-4S+RM te halen (die ook op de andere locatie staat) om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@Oesie Ik zou lekker die smart queues uit zetten en je back-up applicatie beter afstellen. Als je backup applicatie / NAS dit niet kan, dan beter iets anders gebruiken hiervoor. Met de juiste tooling kun je tevens ook efficienter backuppen.

Zo doe ik het ook en dit is veel beter omdat je meer controle hebt omdat je het applicatie specifiek doet en niet je hele router/netwerk gaat limiteren. Ook zou je kunnen kijken naar een FTP programma in combinatie met je backup of ter vervanging van afhankelijk van het type data + changerate.

edit: Als je geen controle hebt over de versturende kant kun je ook een secured FTP share aanmaken op je nas en die een speedlimit meegeven. Wel even je NAS goed dichtzetten als je hem aan de buitenkant beschikbaar maakt...eventueel alleen dat IP extern toestaan en de rest op block.

[ Voor 83% gewijzigd door Workaholic op 29-08-2020 13:25 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mr.DJ95 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:20:

Elke ochtend als ik wakker word heeft mijn telefoon (oneplus8pro) telefoon en MacBook air van m'n vriendin (iPhone 7 en 10) geen verbinding meer met het Accesspoint in de slaapkamer en zijn deze allemaal verbonden met een ander AP in huis. Als ik vervolgens kijk in de Unifi app is er niks aan de hand. Herstarten van de AP zorgt ervoor dat alles het weer doet zoals normaal.

[Afbeelding]

Naja, de vraag is of het uitmaakt. Als het goed is regelt die setup zichzelf en hoef jij je niet druk te maken met wel AP je verbonden bent. Je bent gewoon verbonden :)
Verder hoef je een AP niet te herstarten, je kunt vanuit de app ook gewoon een client van een device afgooien, die connect dan vanzelf weer met een AP.

Wel twee opmerkingen:
- hoe staan je zendsterktes van de 2,4 resp 5Ghz ingesteld?
- waarom een AP in de meterkast? Daar komt het ding niet tot zijn recht, die wil vrij hangen als het kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Mighty schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:36:
Ik wil een Unifiy G4 doorbell gaan installeren en nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen. Er zit nog een hele oude transformator die naar de deurbel gaat, zie de foto hieronder.

[Afbeelding]

Voor welke nieuwe transformator (25V) kan ik deze nou het beste vervangen? Hij zit niet in de meterkast maar hangt in de gang, dus het liefst met een kap.
Zoiets: https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item of https://www.vekto.nl/beltrafo-15va

Let wel; die laatste werkt ermee, alleen met een mechanische gong kan het zijn dat de gong niet helemaal perfect klinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 29-08-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
The Eagle schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Naja, de vraag is of het uitmaakt. Als het goed is regelt die setup zichzelf en hoef jij je niet druk te maken met wel AP je verbonden bent. Je bent gewoon verbonden :)
Verder hoef je een AP niet te herstarten, je kunt vanuit de app ook gewoon een client van een device afgooien, die connect dan vanzelf weer met een AP.

Wel twee opmerkingen:
- hoe staan je zendsterktes van de 2,4 resp 5Ghz ingesteld?
- waarom een AP in de meterkast? Daar komt het ding niet tot zijn recht, die wil vrij hangen als het kan.
Had ik ook verwacht echter snappen mijn devices het niet en wilt mijn Oneplus zelfs 4g bij schakelen om ook maar iets van snelheid te krijgen. Ook omdat het naar mijn weten alle devices zijn met hetzelfde probleem vond ik het vaag.

-5Ghz zend sterk uit en 2.4 laag. Behalve in de meterkast.
- wat betreft de meterkast AP. Had een lite over en o.a.mijn Ring vind het wel prettig als er iets in de buurt hangt. Helaas hebben niet alle IOT devices een RJ45 input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
mr.DJ95 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Had ik ook verwacht echter snappen mijn devices het niet en wilt mijn Oneplus zelfs 4g bij schakelen om ook maar iets van snelheid te krijgen. Ook omdat het naar mijn weten alle devices zijn met hetzelfde probleem vond ik het vaag.

-5Ghz zend sterk uit en 2.4 laag. Behalve in de meterkast.
- wat betreft de meterkast AP. Had een lite over en o.a.mijn Ring vind het wel prettig als er iets in de buurt hangt. Helaas hebben niet alle IOT devices een RJ45 input.
Zitten de 5Ghz elkaar niet in de weg met deze zendsterkte? Waardoor meterkast misschien slaapkamer verdrukt? Of kantoor, ligt maar net aan de locatie.
Bij ons had de ene kant van het bed op een gegeven moment een andere AP dan het andere kant van het bed.
Inmiddels een extra AP voor de bovenverdieping? Maar de oude situatie was soms wel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
Workaholic schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:16:
@Oesie Ik zou lekker die smart queues uit zetten en je back-up applicatie beter afstellen. Als je backup applicatie / NAS dit niet kan, dan beter iets anders gebruiken hiervoor. Met de juiste tooling kun je tevens ook efficienter backuppen.

Zo doe ik het ook en dit is veel beter omdat je meer controle hebt omdat je het applicatie specifiek doet en niet je hele router/netwerk gaat limiteren. Ook zou je kunnen kijken naar een FTP programma in combinatie met je backup of ter vervanging van afhankelijk van het type data + changerate.

edit: Als je geen controle hebt over de versturende kant kun je ook een secured FTP share aanmaken op je nas en die een speedlimit meegeven. Wel even je NAS goed dichtzetten als je hem aan de buitenkant beschikbaar maakt...eventueel alleen dat IP extern toestaan en de rest op block.
Ik vond het ook wel een 'grote' maatregel en hoopte eigenlijk dat de USG QOS zou ondersteunen. Ik gebruik overigens twee Synology NAS apparaten met Hyperbackup. In de instellingen van de Synology kan je inderdaad een limiet instellen maar deze werd niet 'actief'. Normaliter draait de backup alleen 's nachts maar dit was een 'verse' backup welke een paar dagen er over doet voordat die klaar is. Ik zal nog is even gaan troubleshooten op de Synology. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:20:

[Afbeelding]

Ik zou beginnen met het bekijken van de logs van het Accesspoint van de slaapkamer en mocht daar niets zinnigs instaan in de keten (switch) tot aan de router.
Als logs niet aan staan dan aanzetten en afwachten tot het weer gebeurt.
De logs komen in de map remote terecht als je geen gebruik maakt van een SysLog server.

Gebeurt het alleen 's nachts of valt het dan pas op omdat jullie dan het langst in de buurt van het slaapkamer AP zijn?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Oesie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:19:
[...]

Ik vond het ook wel een 'grote' maatregel en hoopte eigenlijk dat de USG QOS zou ondersteunen. Ik gebruik overigens twee Synology NAS apparaten met Hyperbackup. In de instellingen van de Synology kan je inderdaad een limiet instellen maar deze werd niet 'actief'. Normaliter draait de backup alleen 's nachts maar dit was een 'verse' backup welke een paar dagen er over doet voordat die klaar is. Ik zal nog is even gaan troubleshooten op de Synology. Thanks.
Ik weet niet hoe lang de backup nog moet lopen maar is het anders een idee om de NAS naar die locatie of andersom te brengen zodat de eerste backup via het lokale netwerk verloopt? Daarna kunnen ze weer naar hun normale plek en worden alleen de verschillen gebackupt.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Ferruginous Hwk Juist!!! _/-\o_

We willen op 't werk ook wel eens ooit een 'klein beetje' data van het éne naar het andere DataCenter overbrengen en dat gaat 't snelst met een VRACHTWAGEN...

Dus op locatie 'A' een kopie trekken (gaat ooit over PB's), spul in de vrachtwagen, opbouwen aan de andere kant op locatie 'B' en.... SYNC'en maar :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-08-2020 17:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg dan ook niet dat het onmogelijk is of zo, maar dat men daar vaak geen rekening mee heeft gehouden ;)
xbeam schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:00:
@nero355 en @RobertMe soms heb ik wel eens het idee dat jullie same aan het het bier zitten, counter strike spelen. Een discussie hebben over een post hier, daar op een weddenschap afsluiten wie er gelijk heeft. Dan beide jullie stelling/visie of hypothese op tweakers gooien en dan op basis van wie de meeste like/duimpjes krijgt bepalen wie er gelijk heeft.

Nou ik kan jullie vertellen, ik doe daar niet meer aan mee. Het is basta over en uit. Ik ga net zo veel accounts aanmaken als nodig om te zorgen dat jullie altijd in gelijk spel eindigen.

Zo dat is er uit. Kunnen we nu gewoon mee genieten van de dingen waar jullie het wel over met elkaar eens zijn :9B
_O- Ik vind je theorie fantastisch, maar helaas klopt er geen bal van! :P

Maar ik heb wel flink zitten lachen hier dus ga zo door! d:)b
RobertMe schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:37:
V.w.b. beide poorten van de IW gebruiken: wat nero355 zegt. Hele tijd terug kwam hier iemand langs die aangaf dat een specifieke laptop op de PoE passthrough poort de IW liet uitschakelen of rebooten. Kwam er op neer dat de actieve PoE onderhandeling door de laptop werd uitgevoerd met een "ik heb geen PoE nodig". Vervolgens ging dit door de IW heen naar de PoE switch en * plop * die zette PoE uit op de poort en dus kreeg de IW geen power meer. Maar als nero355 zegt dat dat is opgelost met een firmware update dan ga ik er vanuit dat dat zo is.
Ik weet dat dus niet 100% zeker, maar ik geloof dat ze er wel wat aan gedaan hebben in het verleden in een firmware update...

Of het alle problemen heeft opgelost echter... geen idee! :$
captnemo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:37:
Ja, hard op 50Hz zetten levert stabieler beeld dan auto en bij switchen lijkt de camera niet altijd de setting over te nemen. Maar 50/60Hz verschil is een kleine flickering aan de rand van het beeld, de rolling flicker komt van HDR.
Komt het niet gewoon door de manier waarop de sensor wordt uitgelezen :?

Ik denk eerlijk gezegd dat je er weinig aan kan doen, behalve misschien de lichtbron vervangen, zoals je zelf ook al had gemerkt :)
tcviper schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:48:
Ja, nou ik heb dus wel een klein dingetje bij mijn oude gong (mechanisch) hij werkt maar doet ipv ding dong nu dong 😛
Ik heb dat met mijn gong als de trafo geen stroom levert en alleen de 9 Volt batterij actief is : Misschien heb je daar ook last van :?
Volgens een discussie op de forums van Ubnt, komt dat omdat mijn bel trafo weliswaar 16-24v is, maar geen 20VA. Die van mij is 15VA. Feit is alleen dat er bijna nergens in NL een 20-30VA 20-24V trafo uit te halen is.

Heb er nu wel een gevonden een Legrand transformator 12/24 V 25 VA via Amazon, ff proberen of dat beter is.

Naja, hij werkt in ieder geval.
Probeer eens zoiets : https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

Moet wel echt aangesloten worden met aparte draden en kan niet alleen ingeclickt worden zoals het normale 8V/1A model :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

_O- Ik vind je theorie fantastisch, maar helaas klopt er geen bal van! :P

Maar ik heb wel flink zitten lachen hier dus ga zo door! d:)b
Ik ging er ook niet vanuit dat het zou kloppen, en dat je er om moest lachen was ook de bedoeling

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 29-08-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 00:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag een tweetal AP’s geïnstalleerd bij mijn schoonvader. Ging niet helemaal zonder slag of stoot, niet in de laatste plaats door een aardige discussie met Informatique, maar dat terzijde.

Uiteindelijk een AP Mesh, AP Lite en een Switch 8-60w op een Fritzbox (van de ISP) aangesloten.
Eerst met patchkabels in de meterkast, als standalone via de app gevonden. Firmware update gedraaid, en dezelfde SSID gegeven als de FritzBox. Niks aan het handje zou je zeggen.

Vervolgens de AP Mesh op de bestaande buiten kabel aangesloten. En de AP Lite binnen.

Maar laat die laatste nou net een beetje raar doen. Op de een of andere manier wilde mijn telefoon geen IP adres krijgen via de Lite. Via de Fritzbox en de Mesh niks aan de hand. Blijft “Wacht op IP adres” krijgen.

Andere telefoon deed het wel, maar de SolarEdge bleef ook op een IP adres wachten.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. De Fritzbox geeft gewoon netjes een IP aan mijn telefoon, dus de MAC is bekend. :?

Kan verder zeer weinig instellen aan de AP’s, dus zou ook niet weten hoe het te fixen.

Viel me trouwens ook op dat er door de AP’s tijdelijk een SSID “Fédération” wordt aangeboden. Wat is daar het idee van?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 29-08-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteenDeVader
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09-2021
MikeyMan schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:38:
Vandaag een tweetal AP’s geïnstalleerd bij mijn schoonvader. Ging niet helemaal zonder slag of stoot, niet in de laatste plaats door een aardige discussie met Informatique, maar dat terzijde.

Uiteindelijk een AP Mesh, AP Lite en een Switch 8-60w op een Fritzbox (van de ISP) aangesloten.
Eerst met patchkabels in de meterkast, als standalone via de app gevonden. Firmware update gedraaid, en dezelfde SSID gegeven als de FritzBox. Niks aan het handje zou je zeggen.

Vervolgens de AP Mesh op de bestaande buiten kabel aangesloten. En de AP Lite binnen.

Maar laat die laatste nou net een beetje raar doen. Op de een of andere manier wilde mijn telefoon geen IP adres krijgen via de Lite. Via de Fritzbox en de Mesh niks aan de hand. Blijft “Wacht op IP adres” krijgen.

Andere telefoon deed het wel, maar de SolarEdge bleef ook op een IP adres wachten.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. De Fritzbox geeft gewoon netjes een IP aan mijn telefoon, dus de MAC is bekend. :?

Kan verder zeer weinig instellen aan de AP’s, dus zou ook niet weten hoe het te fixen.

Viel me trouwens ook op dat er door de AP’s tijdelijk een SSID “Fédération” wordt aangeboden. Wat is daar het idee van?
Waarschijnlijk doe je iets verkeerd, wellicht iets in de instellingen? Zijn prima apparaten. Ben zelf ook klant van Informatique. Je moet wel iets heel raars doen willen ze moeilijk doen volgens mij, discussies komen er vrijwel nooit voor, niet bij mij in ieder geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SteenDeVader schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:06:
[...]

Waarschijnlijk doe je iets verkeerd, wellicht iets in de instellingen? Zijn prima apparaten. Ben zelf ook klant van Informatique. Je moet wel iets heel raars doen willen ze moeilijk doen volgens mij, discussies komen er vrijwel nooit voor, niet bij mij in ieder geval. :)
Ja dat dacht ik ook ben al zeker 20 jaar trouwe klant. Verkeerde switch gehaald door schoonvader, zonder doos te openen retour, zat een krasje op de achterkant die blijkbaar mijn schuld was. Hij was volgens hun gemonteerd geweest.
Dus eerst verkopen ze je een beschadigde switch, vervolgens maken ze je uit voor leugenaar, en laten nog ff 20% restocking fee in rekening. Mij zien ze niet meer terug daar.

Maargoed, instellingen... Zou niet weten wat, valt aan een standalone AP niet gek veel in te stellen. :?

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 29-08-2020 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
>>KNIP<<

Boden ze je dat SSID al aan toen je er 'power' op zette middels de kabel (PoE) en heb je daarna ook gekeken wat 't ding daar mee wilde?

Klinkt als een Refurb uit een Franstalig land / gebied 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Will_M schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

Boden ze je dat SSID al aan toen je er 'power' op zette middels de kabel (PoE) en heb je daarna ook gekeken wat 't ding daar mee wilde?

Klinkt als een Refurb uit een Franstalig land / gebied 8)
Oeps, dat was autocorrect :)

SSID’s heten gewoon Federation. Viel me pas op toen ik er verder naar keek. Instellen ging eigenlijk als altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

*knip*

Dus je laat een niet Ubiquiti device dezelfde SSID als de AP's van Ubiquiti uitsturen ?
Als ik jou was zou ik bij 1 van de 2 ofwel de SSID uitzetten, ofwel een andere naam geven.
Jou Fritzbox praat helemaal niet met Ubiquiti apperatuur voor de SSID en het uitdelen van IP's en DNS toestanden etc, en daar gaat je ganse routing de mist in.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:58
Falcon10 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Dus je laat een niet Ubiquiti device dezelfde SSID als de AP's van Ubiquiti uitsturen ?
Als ik jou was zou ik bij 1 van de 2 ofwel de SSID uitzetten, ofwel een andere naam geven.
Jou Fritzbox praat helemaal niet met Ubiquiti apperatuur voor de SSID en het uitdelen van IP's en DNS toestanden etc, en daar gaat je ganse routing de mist in.
Dat maakt toch niet zoveel uit?
Je kunt wel 10 verschillende merken dezelfde ssid laten uitzenden.
Zolang je maar 1 dhcp-server hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 12:52
rinkel schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

Dat maakt toch niet zoveel uit?
Je kunt wel 10 verschillende merken dezelfde ssid laten uitzenden.
Zolang je maar 1 dhcp-server hebt.
Het kan problemen geven met roaming en ook mogelijk met dingen zoals kleine instellingen die net anders zijn.
Dit kan dus rare wifi problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Ik weet niet hoe lang de backup nog moet lopen maar is het anders een idee om de NAS naar die locatie of andersom te brengen zodat de eerste backup via het lokale netwerk verloopt? Daarna kunnen ze weer naar hun normale plek en worden alleen de verschillen gebackupt.
Eerste keer inderdaad gedaan (backup ging nu opnieuw lopen door nieuwe naamgeving van de TimeBackup). Maar dat wist de uploader, ik daarentegen, de ontvanger, kwam er pas achter toen ik in de avond thuis kwam en van de vriendin de vraag kreeg waarom het internet zo langzaam was :+

De backup is ondertussen afgerond maar zou het in de toekomst wel graag voorkomen. Nu had ik op mijn Synology al een cap ingesteld maar deze werd niet actief. Maar wel goed om te horen dat het sowieso geen goed idee is om je hele verbinding hierop in te stellen.

Gebruiken jullie overigens dan de smart que helemaal niet? Om in de toekomst, mocht het nog is voorkomen, wel het internet verkeer te laten doorlopen lijkt me het op zich wel nuttig om bijvoorbeeld 5mbit vrij te houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat maakt helemaal niets uit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

lier

MikroTik nerd

Wauw, je hebt echt geen idee hoeveel fouten in deze zin staan!

Voor het voorkomen van problemen, hierbij een quote van @dion_b waarin exact staat waar je rekening moet houden:
dion_b schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:14:
Het is absoluut niet nodig om alle apparatuur van zelfde vendor te hebben om roaming mogelijk te maken, wel dat je een paar instellingen exact identiek hebt:

- SSID (netwerknaam)
- PSK (wachtwoord)
- security (waarbij WPA/WPA2 iets anders is dan WPA2-only - dat laatste is sterk aan te raden)
- encryption (waarbij TKIP/AES iets anders is dan AES-only - dat laatste is sterk aan te raden)

Waar het meestal fout gaat is dat mensen wel SSID gelijk stellen maar security en encryption over het hoofd zien. Het gaat ook fout als je single-band (2.4GHz-only) en dual-band (2.4GHz+5GHz) apparatuur mixt.
Overigens betwijfel ik het laatste, maar dat is een andere discussie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om op bovenstaande terug te komen. :+

Ik gebruik al jaren verschillende apparatuur door elkaar met zelfde settings. In dit geval ook gedaan. En met de Mesh gaat het ook gewoon prima.

Verdere situatieschets; beide Ubiquiti AP’s zijn bedraad (PoE) aangesloten, en zitten vrij ver van elkaar af. Niet alleen in afstand, maar ook gescheiden door muren.

In de berging bij de AP lite heb ik überhaupt geen ontvangst van de Fritzbox. En het aanmelden op de AP lijkt ook gewoon goed te gaan, maar IP Adres krijgen ho maar. AP Mesh doet het, eveneens buiten ontvangst van de Fritzbox ook gewoon prima.

Instellingen staan helemaal gelijk, voor zover ik kan beoordelen. Sowieso tussen de Ubiquitis. De interface van de Fritzbox is mij wat onbekend. Volgende week nog maar een paar uurtjes proberen, en de AP Lite full reset geven.

Ik kan ook de wifi van de Fritzbox uit zetten, maar ik geloof er niet zo heel veel van dat dit verschil gaat maken met het krijgen van een IP van de AP Lite.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 30-08-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Naja, als je die van de FB uit zet en je hebt alleen ubnt spul voor je wifi dan weet je ook vrij zeker dat roaming eigenlijk altijd goed en seamless gaat. Als in: het zal elkaar iig niet in de weg zitten.

Verder: als je ook een controller draait en je hebt een ap van een ander merk dan ubiquiti dan zul je in je logs meldingen van rogue AP's terugvinden. Geheel verklaarbaar maar vervuilt je logs onnodig. Of je die warning uit kunt zetten weet ik niet - ik heb destijds gewoon die router/AP buitengebruik gesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:37:
Naja, als je die van de FB uit zet en je hebt alleen ubnt spul voor je wifi dan weet je ook vrij zeker dat roaming eigenlijk altijd goed en seamless gaat. Als in: het zal elkaar iig niet in de weg zitten.

Verder: als je ook een controller draait en je hebt een ap van een ander merk dan ubiquiti dan zul je in je logs meldingen van rogue AP's terugvinden. Geheel verklaarbaar maar vervuilt je logs onnodig. Of je die warning uit kunt zetten weet ik niet - ik heb destijds gewoon die router/AP buitengebruik gesteld :+
Dat zou nog een optie kunnen zijn, maar dan moet ik denk ik alsnog een derde AP toevoegen.
Tis nogal een groot oppervlak en recent gebouwd, dus dikke muren.

Plus dat het gewoon irritant is dat het niet werkt :P

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 30-08-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:37:
Voor de geïnteresseerden: Insights => Neighbouring Access Points => Hover op AP => Rechts verschijnt er een knop/link om het AP te vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mijn eerder genoemde issue opgelost door Wi-Fi AI uit te zetten. Blijkbaar snappen devices het niet helemaal ok als een AP plots van kanaal veranderd.

Valt me trouwens op in de management interface, is upload/download niet omgewisseld?

Dit is mijn TV die alleen maar YouTube, Netflix, Canaldigitaal streams.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgVa48Fbe3hHOtE7L-UloZ2jcgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wEnBGPN9hFp2bhzcoL7uJ5F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
mr.DJ95 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:23:
Mijn eerder genoemde issue opgelost door Wi-Fi AI uit te zetten. Blijkbaar snappen devices het niet helemaal ok als een AP plots van kanaal veranderd.

Valt me trouwens op in de management interface, is upload/download niet omgewisseld?

Dit is mijn TV die alleen maar YouTube, Netflix, Canaldigitaal streams.

[Afbeelding]
Mooi dat het is opgelost. Wi-Fi AI is echt een ruk feature die ze nooit hadden moeten maken :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als standalone via de app gevonden.
Een app voor je netwerkinstellingen gebruiken... Ik blijf het ranzig vinden! :P

Heb jij niet gewoon last van hetzelfde probleem als @mr.DJ95 :
mr.DJ95 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:23:
:?

Of anders een verkeerde/niet bijgewerkte Profile op de switchpoort waarop de AC Lite is aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
nero355 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 00:06:
[...]

Een app voor je netwerkinstellingen gebruiken... Ik blijf het ranzig vinden! :P

[...]

Heb jij niet gewoon last van hetzelfde probleem als @mr.DJ95 :

[...]

:?

Of anders een verkeerde/niet bijgewerkte Profile op de switchpoort waarop de AC Lite is aangesloten ?
Hmm, niet helemaal mijn SSID was helemaal weg op de AP en mijn telefoon dacht dat ik met de andere AP wilde verbinden in de woonkamer.

Switchport etc staat voor de AP's nog op default zonder aangepast config.
Pagina: 1 ... 43 ... 329 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.