[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

zeroday schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
Nee leuk is dat je een kabel knijpt die door een muur gaat en dan naar een G3 camera .. die ga je vervangen dus je gaat even de UTP kabel afplakken. ivm de regen en jij gaat later dat met een mesje lossnijden. Snij je de gehele kabel per ongeluk door. Kun je weer gaan knijpen op een hoge trap omdat je kabel niet meer zo lang is .. ;) dan ga je wel even vloeken als je kabel tester zegt: meneer je hebt het fout gedaan .. ;)
Iets zegt me, dat je dat uit persoonlijke ervaring kunt vertellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
LightStar schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:08:
Vandaag onderstaande binnen gekregen, helaas niet zo compleet als dat de advertentie zei o.a. de rackoortjes ontbreken wat toch wel handig kan zijn gezien ik hem in een rack wil hangen.

Tevens kan ik niet in de IPMI komen met ADMIN/ADMIN of ubnt/ubnt iemand anders wellicht een idee ?

[Afbeelding]
Via V&A?

Anders garantie claimen / terugsturen wegens incompleet, lijkt mij.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-10 16:03
Ik meende dat ik een soortgelijk probleem hier ook al eens voorbij had zien komen, maar omdat ik het niet kan vinden kan ik het ook ergens anders gelezen hebben.

Ik heb een UniFi Controller draaien in Docker (hass.io, supervised op een Ubuntu18.04 lts installatie). Totaal 7 sites toegevoegd via een externe portforward (xxx.duckdns.org), maar de 8e site, namelijk thuis, wil niet werken.

Overwrite inform host werkt niet (gebrek aan hairpin-NAT?). De lokale UniFi apparaten proberen naar een Docker adres (172.x.x.x) te connecten terwijl dit 192.168.1.15 zou moeten zijn. Een handmatige set-inform werkt prima, maar na een herstart/update van zowel de controller als een AP is dit weer handmatig nodig. Iemand de gouden tip hoe ik dit oplos?

Ik heb pihole draaien op dezelfde host, maar unifi in de dns naar het 192 adres verwijzen helpt niet en DHCP optie 42 ook al getest. Discovery op L2 staat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
Comp User schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Via V&A?

Anders garantie claimen / terugsturen wegens incompleet, lijkt mij.
Nee niet via V&A hier bij Tweakers, heb al contact gezocht, opzich wil ik hem niet kwijt gezien deze goed bij de overige hardware past, heb het ipmi issue middels opgelost door de laatste software van de UAS te installeren, hiermee wordt ook de ipmi gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 07:31
Thanks voor de tips. Ik ga een kabeltester scoren en kijken waar de fout ligt. Voor nu heb ik in ieder geval al veel beter bereik op de 1e verdieping (huis van 13 jaar oud dus veel gewapend beton) dan wat ik voorheen had met mijn Asus access point (met 3 antenne's nota bene).

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 12:35
RobertMe schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:28:
Even opgezocht, deze heb ik:
https://nl.aliexpress.com/item/32220574923.html

Ook nog goedkoper. Alleen uiteraard even wachten totdat je hem in huis hebt.
Top, betaalbaar en redelijk uitgebreid. Meteen besteld! :)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18
zeroday schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Nee leuk is dat je een kabel knijpt die door een muur gaat en dan naar een G3 camera .. die ga je vervangen dus je gaat even de UTP kabel afplakken. ivm de regen en jij gaat later dat met een mesje lossnijden. Snij je de gehele kabel per ongeluk door. Kun je weer gaan knijpen op een hoge trap omdat je kabel niet meer zo lang is .. ;) dan ga je wel even vloeken als je kabel tester zegt: meneer je hebt het fout gedaan .. ;)
Oja, zo vaak.... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:41

K!K

Na het enige zoekterm op internet ga ik toch hier de vraag stellen.
Wat is volgens jullie de beste methode om van een usg 4 pro met Cloudkey gen 1 te migreren naar een udm pro ?

Op internet staan 1001 methodes de ene geeft aan dat het makkelijk is de andere heeft juist heel veel problemen. Gezien er hier nog al wat udm pro geïnstalleerd zijn de laatste tijd hier toch de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 19:49
xbeam schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Die staan bij de nl webwinkels vaak niet bij. je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat ubnt een beetje consistent is kwa vormgeving, het is niet zo dat alle diepte van een NVR4 gebruikt wordt. Het had allemaal makkelijk in de behuizing van een UDM-P gepast. Ik Denk zelfs nog in een non pro gen2 switcht die veel minder diep is dan de gen1 switches.

Ik heb door de jaren heen heel ubnt switches in mijn handen gehad maar dat ik voor de nvr4 een 65 cm rack nodig zou hebben had ik niet aanzien komen
huh? volgens ui is hij 32,5 cm diep, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10 17:56
K!K schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:20:
Na het enige zoekterm op internet ga ik toch hier de vraag stellen.
Wat is volgens jullie de beste methode om van een usg 4 pro met Cloudkey gen 1 te migreren naar een udm pro ?

Op internet staan 1001 methodes de ene geeft aan dat het makkelijk is de andere heeft juist heel veel problemen. Gezien er hier nog al wat udm pro geïnstalleerd zijn de laatste tijd hier toch de vraag.
Backup maken, uitzetten. WAN omhangen. Udm pro starten en backup terugzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rasper schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

huh? volgens ui is hij 32,5 cm diep, of mis ik iets?
je hebt ook nog c13 die je ergens kwijt moet kunnen en de 10gb/s spf zit ook aan de achterkant |:(

Verder is het wel mooi plug en play alleen tellen was moeilijk 😓 nummer 4 is na besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGsDXYWKNBCmCHDcUidUBeit_FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4QIbnSaetV7ebexh2IvzhgS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door xbeam op 26-08-2020 00:54 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 17:29
LightStar schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

opzich wil ik hem niet kwijt gezien deze goed bij de overige hardware past, heb het ipmi issue middels opgelost door de laatste software van de UAS te installeren, hiermee wordt ook de ipmi gereset.
Unifi Video is wel EOL binnen enkele maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 17:29
mr.DJ95 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Wel opletten dat je UDM Pro op een recentere Controller versie staat ! (anders kan je je backup niet importeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r2504 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Unifi video is 2 jaar EOL einde van jaar loopt de support af en komen er geen patches meer maar je kan hem dan nog wel gebruiken

https://community.ui.com/...81-4bab-a1a2-0e8cbb321760
Is UniFi Protect a direct replacement for UniFi Video 3?

UniFi Protect is an evolution of UniFi Video 3. We built UniFi Protect from the ground-up for the best video viewing and reviewing experience possible. UniFi Protect does not yet support all of the advanced configuration features of UniFi Video 3, such as motion-only recording and advanced user permissions. These features will be coming to UniFi Protect soon.

What will happen to UniFi Video 3?

We're committed to supporting existing UFV3 installations. The UniFi Video 3 software will continue to receive security updates, bug fixes, and support for any new G3 camera models. The UFV3 software will remain available for download on the unifi.com website and the cloud service will continue to support free remote access for UFV3 installations.

[ Voor 62% gewijzigd door xbeam op 26-08-2020 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
r2504 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Daar heb ik hem ook niet voor gekocht, er zit een normaal supermicro moederbord in waar je ook gewoon esxi of windows op kan draaien, enige is dat de status led nu wit blijft knipperen (onder esxi in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K

K!K

Gaat dit ook goed als mijn huidige wan en lan beide via de sfeer lopen? Had ergens gelezen dat de UDM pro daar niet mee overweg kan.
mr.DJ95 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe kijken mensen hier nu naar de Unifi Cloud Key? Heeft die nog steeds zoveel problemen met het SD-kaartje, stroomstoringen en backups? Moet ik dan direct naar een Gen 2 ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
DennusB schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:53:
Hoe kijken mensen hier nu naar de Unifi Cloud Key? Heeft die nog steeds zoveel problemen met het SD-kaartje, stroomstoringen en backups? Moet ik dan direct naar een Gen 2 ?
Sowieso de GEN2, deze heeft een kleine accu om issue's te voorkomen. de GEN1 zou ik links laten liggen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kijk er nog steeds hetzelfde tegen aan. Gewoon niet doen. Voor hetzelfde geld koop je een RPi waar je meer mee kunt (en loop je dezelfde of minder risico's op corrupte SD kaart, of je boot vanaf USB).

Of je gaat dus naar de Gen2 als je echt UniFi hardware wilt hebben. Maar ja, dan betaal je veel voor iets dat ook met een RPi kan :p

* RobertMe heeft controller op thuisserver / zelfbouw NAS draaien

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Ik kijk er nog steeds hetzelfde tegen aan. Gewoon niet doen. Voor hetzelfde geld koop je een RPi waar je meer mee kunt (en loop je dezelfde of minder risico's op corrupte SD kaart, of je boot vanaf USB).

Of je gaat dus naar de Gen2 als je echt UniFi hardware wilt hebben. Maar ja, dan betaal je veel voor iets dat ook met een RPi kan :p

* RobertMe heeft controller op thuisserver / zelfbouw NAS draaien
Als iter en voor me zelf zeg ik ja je hebt gelijk.
Maar voor de iets minder technische of als je geen zin hebt in het onderhoud. dan is de cloud Key 2 ideaal zelf en als je verwacht ooit camera’s of een deurbel te willen dan raad thuis gebruikers/consumenten ik altijd de pro aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K!K

K!K

Blijkbaar ben ik de enige die over de Gen 1 positief is.
Heb er een 5 tal in mijn omgeving ( familie en vrienden) en nergens heb ik ooit problemen gehad met een of meerdere genoemde zaken!
Er zijn er 3 die draaien al voor meer dan 4 jaar.

Maar als ik zelf een nieuwe moets kopen kocht ik een gen2 van wegen de vernieuwde hardware en mogelijk langere support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Nee hoor @K!K , bij mij draait de gen1 ook al een behoorlijke tijd stabiel. De originele meegeleverde sd kaart heeft het niet zo lang vol gehouden en kwam ik in de problemen na een firmware update. Deze heb ik nu een jaar geleden (na een tijdje zonder sd kaart) vervangen door een Samsung evo plus (snelheid was niet nodig maar was een klein backup kaartje voor de carcam) en deze heeft nog geen problemen gegeven. De ck gen1 wordt gevoed door de usw-8 150w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

Ik ging van zelfbouw met de controller naar de gen2 omdat ik geen zin had om telkens weer te lopen te knoeien met mijn zelfbouw. Daarnaast heb ik ook camera's en toen vond ik het handiger dat het beheer van die software niet zozeer bij mezelf lag want elke keer was er wel wat met wat je zelf had gedaan. Dan was de database weer veranderd, of was de versie weer niet goed .. dus toen maar tegen mezelf gezegd: laat de Gen2 dat maar mooi doen zodat je kan richten op andere dingen ;)

Daarnaast wilde ik met Protect werken en dan ben je min of meer gedwongen om met de gen2 te werken.

(Btw gisteren had Protect een outtage in de cloud dus toen waren de camera's via de app niet bereikbaar)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 08:47
Ik heb een UDM (niet pro) en daar heb ik wat port-forwards op ingesteld. Deze werken prima als ik buiten mijn lokale netwerk zit. Maar als ik er van binnen mijn lokale netwerk gebruik van maak dan komen mijn requests niet aan. Als ik rechtstreeks naar het geforwarde IP en poort ga op het lokale netwerk dan is de server wel gewoon bereikbaar.

Kleine situatieschets:
internet -> ZIggo connectbox in bridge mode -> UDM -> Server

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tylen schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:26:
Ik zie een raar gedrag nu ik de UDM Pro heb. Als ik verbinding maak met het netwerk (Wifi of ethernet, maakt niet uit). Dat duurt het wel 30 seconden (of minuut) voordat ik het internet op kan.

Ik krijg een ip adres van de dhcp server. Ik kan de gateway pingen en interne resources. Ik zie dat dns ook werkt. Maar naar buiten kan ik niet. Wacht ik een halve minuut tot een minuut (moet ik nog even timen ;)) dan word alles vrijgegegeven en werkt het.

Iemand die weet welk vinkje dit is? :P

802.1x staat op force authenticated in port profile.
IPS aan of uit maakt niet uit. Sterker nog, alle security settings uit maakt niets uit.
Spanning tree aan/uit maakt niets uit.
Probleem is opgelost. Heb aparte vlans moeten maken voor dmz/lan. alles helemaal opmieuw ingeregeld. Trunk profiles en dvswitch op esx cluster. maar mijn omgeving is nu rete snel en stabiel : :9~

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 13:37
K!K schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:45:
Blijkbaar ben ik de enige die over de Gen 1 positief is.
Heb er een 5 tal in mijn omgeving ( familie en vrienden) en nergens heb ik ooit problemen gehad met een of meerdere genoemde zaken!
Er zijn er 3 die draaien al voor meer dan 4 jaar.

Maar als ik zelf een nieuwe moets kopen kocht ik een gen2 van wegen de vernieuwde hardware en mogelijk langere support.

[...]
Ben ook een tevreden gebruiker van de GEN 1. Heb deze via PoE aangesloten op een switch die gevoed wordt vanuit een UPS (net als de rest van m'n netwerk trouwens) zodat de stroom er ongeveer 25 minuten uit kan liggen voordat ik niet meer kan internetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 11:59
Stubby schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:48:
Ik heb een UDM (niet pro) en daar heb ik wat port-forwards op ingesteld. Deze werken prima als ik buiten mijn lokale netwerk zit. Maar als ik er van binnen mijn lokale netwerk gebruik van maak dan komen mijn requests niet aan. Als ik rechtstreeks naar het geforwarde IP en poort ga op het lokale netwerk dan is de server wel gewoon bereikbaar.

Kleine situatieschets:

firewall rules over de verschillende vlans heen?
of zit alles in hetzelfde netwerk?

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kleine situatieschets:

Dit klinkt als een NAT-loopback probleem.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
firewall rules over de verschillende vlans heen?
of zit alles in hetzelfde netwerk?
Nee alles zit in hetzelfde netwerk.
Dit klinkt als een NAT-loopback probleem.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik zie in de UI alleen geen optie om daar iets aan te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-10 08:56
Stubby schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Ik zie in de UI alleen geen optie om daar iets aan te wijzigen.
Als je de domain name resolvet, doet hij dat dan naar je public IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53

Q-bone

Dusss...

Weet iemand wanneer een wifi 6 ax uitkomt? Aangezien hij al tijden in de beta store staat.

bla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Kleine situatieschets:

Ja, Port forward rules komen op WAN IN. Vanuit je thuisnetwerk zul je die poort dus niet benaderen.
Een optie om de werking te testen is door met je Client een VPN verbinding op te bouwen naar een VPN-provider en van daaruit je forwarding rules te testen.

Je router kent immers je eigen Public IP-adres en gaat die niet via het internet opzoeken. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stubby schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

[...]

Bij mij werkte dat default goed, er zijn wel vele firmware releases geweest. Heb je de forward niet verkeerd aangemaakt? (screenshot?)

Als je thuis je publieke IP intikt in je browser, waar kom je dan op uit?

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 26-08-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
Ja, Port forward rules komen op WAN IN. Vanuit je thuisnetwerk zul je die poort dus niet benaderen.
Een optie om de werking te testen is door met je Client een VPN verbinding op te bouwen naar een VPN-provider en van daaruit je forwarding rules te testen.

Je router kent immers je eigen Public IP-adres en gaat die niet via het internet opzoeken. ;)
Zoals gezegd, werken mijn port forwarding rules buiten mijn lokale netwerk prima.
Bij mij werkte dat default goed, er zijn wel vele firmware releases geweest. Heb je de forward niet verkeerd aangemaakt? (screenshot?)

Als je thuis je publieke IP intikt in je browser, waar kom je dan op uit?
als ik thuis mijn publieke IP intik dan kom ik nergens op.

screenshot van mijn port forward:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ghOYQcxUCmBy5vX6aQqYmPKSLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MymywMWjcSzVMQnl2aetoo3u.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:41
Nou de G4 Doorbell (die ik had besteld via de US > Viabox) komt morgen aan :) Ik zal wat info en shots hier posten voor de geinteresseerden!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

tcviper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:27:
Nou de G4 Doorbell (die ik had besteld via de US > Viabox) komt morgen aan :) Ik zal wat info en shots hier posten voor de geinteresseerden!
Graag :) Misschien mooier vervanger voor mijn Ring Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
xbeam schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

je hebt ook nog c13 die je ergens kwijt moet kunnen en de 10gb/s spf zit ook aan de achterkant |:(

Verder is het wel mooi plug en play alleen tellen was moeilijk 😓 nummer 4 is na besteld.

[Afbeelding]
Even korte vraag... Maakt de NVR-4 veel lawaai of hoor je alleen de disken draaien? Ik zit te twijfelen tussen NVR-4 of Cloudkey Gen2 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Stubby schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Zoals gezegd, werken mijn port forwarding rules buiten mijn lokale netwerk prima.

[...]

als ik thuis mijn publieke IP intik dan kom ik nergens op.

screenshot van mijn port forward:
[Afbeelding]
En ook zoals gezegd. De Forward rule staat op WAN IN. En die kun je van binnenuit niet benaderen.
Dat gaat dus nooit werken omdat die rule niet wordt uitgevoerd en dus niet forward.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 26-08-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

En ook zoals gezegd. De Forward rule staat op WAN IN. En die kun je van binnenuit niet benaderen.
Dat gaat dus nooit werken omdat die rule niet wordt uitgevoerd en dus niet forward.
Oh dat is wel jammer. natuurlijk is er een workaround, maar zoiets simpels werkte gewoon bij mijn vorige router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Stubby schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Oh dat is wel jammer. natuurlijk is er een workaround, maar zoiets simpels werkte gewoon bij mijn vorige router.
UPNP aangezet? (moet uit)

https://help.ui.com/hc/en...ation-and-Troubleshooting

https://www.reddit.com/r/...opback_hairpin_on_usg_3p/

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 20:44
Ik zag vanmorgen een twitter bericht van willie die een G4 laat zien. Helaas laat tweakers het filmpje niet zien.. even op de link klikken dus)

[Twitter: https://twitter.com/WillieHowe/status/1298455503455100929?s=20]

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 26-08-2020 14:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 12:35
Yes, ik houd me aanbevolen!

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
Middels is het gelukt om de blauwe ring na voren te toveren (helaas wel een ander os hiervoor moeten gebruiken), server draait nu Proxmox (based on Debian), als je de "uas-led_0.0.1-4_amd64.deb" uit de orginele iso haalt en deze installeerd dan reageert de led netjes zoals het hoort !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqdLFZ5HI8GOPfJek5qqhATZGmM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3mkiPQJQwepPI9mKi6FVErR.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10 13:36

nexhil

BAM!

Ben benieuwd wat je aan versturen en inklaring kwijt bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Tylen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

+ 1

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 13:49

_Arthur

blub

Zeker! Ben ook benieuwd wat het je straks in totaal heeft gekost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stubby
Nu ik mijn server naar een ander VLAN heb verhuisd werkt t opeens.

Lijkt erop dat hairpin nat niet werkt op t default vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
nexhil schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Ben benieuwd wat je aan versturen en inklaring kwijt bent!
Om precies te zijn was het 100$ via UPS express (de bel zelf was 199$ via ubnt store).
En blijkbaar 51$ import kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 27-08-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caspertje19 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:05:
De LR heeft toch ook een ander antenne ontwerp waardoor deze iets gevoeliger is als een Lite ?
De antennes zijn gevoeliger en het ontwerp is verder hetzelfde geloof ik, maar dat boeit allemaal niet : Kies gewoon voor de AC Lite en het komt allemaal wel goed! ;)
Die troep moet je IMHO sowieso altijd meteen uitzetten! :)
Dit wist ik niet :
Do I need to manually configure Hairpin NAT?

No, Hairpin NAT is automatically enabled when configuring the Port Forwarding feature.
Dat is eigenlijk wat mij betreft ook ongewenst en zou een aparte optie moeten zijn!
LightStar schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:10:
Middels is het gelukt om de blauwe ring na voren te toveren (helaas wel een ander os hiervoor moeten gebruiken), server draait nu Proxmox (based on Debian)
Ik noem dat juist een upgrade : Heerlijk OS om mee te werken omdat je gewoon de volledige controle hebt en niet voor elke scheet een licentie moet nemen zoals bij VMWare :P :F :+
als je de "uas-led_0.0.1-4_amd64.deb" uit de orginele iso haalt en deze installeerd dan reageert de led netjes zoals het hoort !

[Afbeelding]
NICE!!! d:)b 8)
Stubby schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:40:
Nu ik mijn server naar een ander VLAN heb verhuisd werkt t opeens.

Lijkt erop dat hairpin nat niet werkt op t default vlan.
En terecht! :P

Dat VLAN moet je gewoon lekker als Management VLAN overlaten en in een ander VLAN je normale netwerk opbouwen! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm9EKVdshOQALtax_0LE3BvckH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfwSKmlTWCWXX7O0PuzK8fsT.jpg?f=fotoalbum_large
@geenwindows had vorige week een impulsieve bui en de UNVR4 bestelt, heb hem eigenlijk helemaal niet nodig... ik verbreek zelf een eigen 'regel' ("geen apparatuur waar een cloud account verplicht is")
aan de andere kant, de ssd pool in mijn server is me wel dankbaar, mijn kennis met docker is nog niet heel goed dat ik zelf met de configuratie kan rommelen en laat er nou net geen dockercontainer beschikbaar zijn die 'geoptimaliseerd' is voor unRAID (en niet up-to-date zijn), waardoor Protect 24/7 de ssd pool belast.... ook niet wenselijk. Nu nog even instellen...
Frankie20 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Even korte vraag... Maakt de NVR-4 veel lawaai of hoor je alleen de disken draaien? Ik zit te twijfelen tussen NVR-4 of Cloudkey Gen2 Plus.
Ik heb de NVR-4 een klein uurtje in huis en aangesloten, tijdens opstarten hoor de de ventilators (of dit vol vermogen is weet ik niet) daarna is ie 'stil', je hoort de hdd's (verschilt per hdd)
Nu staat ie wel bij mijn server en die is minder stil...
maarja, iedereen ervaart "stil" anders, wel is ie een heel stuk stiller dan de USG pro4! :+

Je weet dat je de Unifi controller niet hebt op de UNVR?
nero355 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:21:
Die troep moet je IMHO sowieso altijd meteen uitzetten! :)
[...]
Dit wist ik niet :
[...]
Dat is eigenlijk wat mij betreft ook ongewenst en zou een aparte optie moeten zijn!
Ik kan me herinneren dat dit standaard uit staat?
ben er wel mee eens dat dit een in/uit schakelbare optie hoort te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door geenwindows op 26-08-2020 19:34 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:07
Tylen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar doorbel, heb nu Ring PRO. Op zich doet hij het wel goed, dus de unifi moet wel een stuk beter zijn om hem te vervangen. Ik ben vooral benieuwd of vertraging tussen indrukken bel en notificatie kort is.

Waarom wil jij de ring vervangen en wat verwacht je van de unifi dat tie beter zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

tomdh76 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar doorbel, heb nu Ring PRO. Op zich doet hij het wel goed, dus de unifi moet wel een stuk beter zijn om hem te vervangen. Ik ben vooral benieuwd of vertraging tussen indrukken bel en notificatie kort is.

Waarom wil jij de ring vervangen en wat verwacht je van de unifi dat tie beter zou moeten doen?
Geen abbo kosten meer. En lekker alles lokaal en in het zelfde ecosysteem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tomdh76 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:21:

Tylen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:22:
Geen abbo kosten meer. En lekker alles lokaal en in het zelfde ecosysteem.
Vergeet de Ring app met ingebouwde spyware niet : https://nl.hardware.info/...-met-adverteerders-update :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met een UDM-P die direct aan de glasvezel zit.

Ik heb namelijk glasvezel up is de UDM ziet dat het een kpn verbindingen alleen krijgt ik geen ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:40:
Iemand ervaring met een UDM-P die direct aan de glasvezel zit.

Ik heb namelijk glasvezel up is de UDM ziet dat het een kpn verbindingen alleen krijgt ik geen ip adres.
Op het KPN-forum hier op GoT staat daar wel wat over. Je moet een VLAN instellen en PPoE op de WAN-aansluiting.
Als je ook IP-TV hebt zou je het liefst een config.gateway.json willen plaatsen op de controller maar dat kan de UDM niet aan.
Er zijn wel andere oplossingen - die Ik je niet aanraad - maar die zijn daar ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Op het KPN-forum hier op GoT staat daar wel wat over. Je moet een VLAN instellen en PPoE op de WAN-aansluiting.
Als je ook IP-TV hebt zou je het liefst een config.gateway.json willen plaatsen op de controller maar dat kan de UDM niet aan.
Er zijn wel andere oplossingen - die Ik je niet aanraad - maar die zijn daar ook te vinden.
Dat gedeelte snap ik wel ;-)
Het vreemde de udm wel zeg dat de lijn L1 up is maar dat ik L3 geen ip terug krijg van KPN krijg.
Nu heb ik ook al de gele module geprobeerd daar lees je verschillende antwoorden over de een zicht blauw de ander geel? Maar met geel komt de link nier eens up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 20:44
xbeam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dat gedeelte snap ik wel ;-)
Het vreemde de udm wel zeg dat de lijn L1 up is maar dat ik L3 geen ip terug krijg van KPN krijg.
Nu heb ik ook al de gele module geprobeerd daar lees je verschillende antwoorden over de een zicht blauw de ander geel? Maar met geel komt de link nier eens up?
https://forum.kpn.com/thu...svezel-aansluiting-497767 Deze al gezien?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thanks. Dat is niet wat ik zoek hoe ik weet hoe ik de experiabox er tussen uit moet halen. Alleen deze lijkt gewoon niet werken direct op glas.

Zodra ik de media converter terug plaat en de Sfp vervang voor een ethernet sfp word de pppoe gelijkt opgebouwd.

Maar waarom dat met glas lukt is mijn raadsel wat de glas sfp is wel up met 1000fdx verbonden maar de pppoe lijkt niets te doen. Glasvezels zijn uit 2012 en AON

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 26-08-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
geenwindows schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:54:

Ik heb de NVR-4 een klein uurtje in huis en aangesloten, tijdens opstarten hoor de de ventilators (of dit vol vermogen is weet ik niet) daarna is ie 'stil', je hoort de hdd's (verschilt per hdd)
Nu staat ie wel bij mijn server en die is minder stil...
maarja, iedereen ervaart "stil" anders, wel is ie een heel stuk stiller dan de USG pro4! :+

Je weet dat je de Unifi controller niet hebt op de UNVR?
Thanks voor de info!. Ik weet dat er op de UNVR idd geen Unfi controller opzit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-10 06:21
Afhankelijk van het type glasvezel techniek, kan een glasvezelkabel rechtstreeks aangesloten worden op de UDM. KPN legt bij nieuwe koopwoningen geen directe fiber kabels meer vanuit de wijkcentrale, maar 1 glasvezel kabel waar meerdere frequenties over heen gaan. Vanuit deze kabel wordt de kabel opgesplitst naar meerdere glasvezelkabeltjes (GPON). Deze kabels gaan de naar de woningen. In de woning wordt een NT module geplaatst. KPN heeft per woning een bepaalde frequentie ingesteld, waar de NTU (Netwerk Terminatie Unit) module naar luistert. Hierdoor kan KPN per fiber kabel precies instellen hoe ze willen hebben en tevens is KPN minder geld kwijt voor het aanleggen van glasvezelkabels. Daarom Is het dus niet mogelijk om direct een UDM aan te sluiten bij nieuwe woningen. Oude glasvezelwijken kunnen dit wel, omdat er directe verbinding is met de wijkcentrale. Als je wilt weten welke type glasvezel aansluiting je hebt, dan kun je dat checken bij KPN zelf: https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZouiJrm6n1RR5WBXeZSWLTPSeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJolDLZrwp6PT6NJhyi4Z0he.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Xieoxer op 26-08-2020 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xieoxer
xbeam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:12:
Misschien dat ik in de fysieke laag iets over het hoofd zie.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijkt inderdaad op zo type wijk waar geen NTU (Netwerk Terminatie Unit) module nodig heeft en een rechtstreekse verbinding heeft met de wijkcentrale. Ik woon helaas ook in een nieuwbouw wijk waar KPN heeft besloten om een GPON netwerk neer te leggen. Elk woning in de wijk heeft een NTU module nodig, zie mijn meterkast hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hHDcB05WV-LeMu-mi5VuZtOJN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8tm82xfVv8h6xgfCjCxkHUh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Xieoxer op 26-08-2020 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Wat is dat voor een beugel die je gebruikt in de meterkast om die hardware op te hangen? 😀 Ziet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xieoxer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Afhankelijk van het type glasvezel techniek, kan een glasvezelkabel rechtstreeks aangesloten worden op de UDM. KPN legt bij nieuwe koopwoningen geen directe fiber kabels meer vanuit de wijkcentrale, maar 1 glasvezel kabel waar meerdere frequenties over heen gaan. Vanuit deze kabel wordt de kabel opgesplitst naar meerdere glasvezelkabeltjes (GPON). Deze kabels gaan de naar de woningen. In de woning wordt een NT module geplaatst. KPN heeft per woning een bepaalde frequentie ingesteld, waar de NTU (Netwerk Terminatie Unit) module naar luistert. Hierdoor kan KPN per fiber kabel precies instellen hoe ze willen hebben en tevens is KPN minder geld kwijt voor het aanleggen van glasvezelkabels. Daarom Is het dus niet mogelijk om direct een UDM aan te sluiten bij nieuwe woningen. Oude glasvezelwijken kunnen dit wel, omdat er directe verbinding is met de wijkcentrale. Als je wilt weten welke type glasvezel aansluiting je hebt, dan kun je dat checken bij KPN zelf: https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

[Afbeelding]
Dat scherm zegt niet zo veel ik krijg precies de zelfde aanduiding GOF “ Gigabit over Fiber” maar niets over welke techniek ze gebruiken ( ;-0 wel mooie iPad trouwens :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUrL67W5GQicDIzinTFrr7uKg0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nV8NfIupjNXNRxqjKAHLTqm7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xieoxer
xbeam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Dat scherm zegt niet zo veel ik krijg precies de zelfde aanduiding GOF “ Gigabit over Fiber” maar niets over welke techniek ze gebruiken ( ;-0 wel mooie iPad trouwens :9~
[Afbeelding]
Op basis van je screenshot lijkt er op dat je ook GPON aansluiting hebt. Je zou verwachten van een glasvezel aansluiting uit 2012 dat je standaard manier zou hebben. Dan in jouw geval moet je net als ik de NTU module er tussen in houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
tcviper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:39:
[...]

Wat is dat voor een beugel die je gebruikt in de meterkast om die hardware op te hangen? 😀 Ziet goed uit.
Bedankt, zie pricewatch: Startech.com Verticaal wandmonteerbaar server rack 19" 6U (RK619W...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Xieoxer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Dit lijkt inderdaad op zo type wijk waar geen NTU (Netwerk Terminatie Unit) module nodig heeft en een rechtstreekse verbinding heeft met de wijkcentrale. Ik woon helaas ook in een nieuwbouw wijk waar KPN heeft besloten om een GPON netwerk neer te leggen. Elk woning in de wijk heeft een NTU module nodig, zie mijn meterkast hieronder.

[Afbeelding]
Volgens mij is dit een nieuwe type NTU welke over de FTU wordt heengeschoven. Als je het plastic ‘knopje’ indrukt en de NTU naar beneden haalt heb je eenzelfde FTU als @xbeam laat zien.

GPON FTU/NTU ziet er volgens mij anders uit.

@xbeam kun je de SFP module eens in je switch proberen en VLAN 6 taggen naar de router om te kijken of het op deze manier wel lukt? Ook om e.e.a. uit te sluiten ;)

Ik heb nml. eenzelfde FTU hier hangen en hier heb ik geen problemen met het direct koppelen van mijn eigen apparatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-08-2020 22:39 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xieoxer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Op basis van je screenshot lijkt er op dat je ook GPON aansluiting hebt. Je zou verwachten van een glasvezel aansluiting uit 2012 dat je standaard manier zou hebben. Dan in jouw geval moet je net als ik de NTU module er tussen in houden.
Dan ben ik de enige in de straat. 8)7 Iedereen heeft een Genesis. En we zijn in 2012 begonnen met 100mbit ftth

Maar ik ga morgen wel bellen, lekker dan als ze dat in eens op afstand kunnen over zetten

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 26-08-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisteRMeesteR schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Volgens mij is dit een nieuwe type NTU welke over de FTU wordt heengeschoven. Als je het plastic ‘knopje’ indrukt en de NTU naar beneden haalt heb je eenzelfde FTU als @xbeam laat zien.

GPON FTU/NTU ziet er volgens mij anders uit.

@xbeam kun je de SFP module eens in je switch proberen en VLAN 6 taggen naar de router om te kijken of het op deze manier wel lukt? Ook om e.e.a. uit te sluiten ;)

Ik heb nml. eenzelfde FTU hier hangen en hier heb ik geen problemen met het direct koppelen van mijn eigen apparatuur.
Ga ik proberen. (Helaas dan krijg ik ook geen ip)
Ik Heb net onze een kpn glasvezel monteur geappt met de vraag of hij weet of het kan dat kpn gpon en AON door elkaar gebruikt

Dit is hoe de sfp connect
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaIcaIOcV4_TOr3tSNuUW1tp-j8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NtJEqsrDcbyXxwsJ9F04qjA5.jpg?f=user_large

En dit is hoe de pppoe verbindt het vreemde is dat hij wel de provider herkent en de locatie maar ip krijgt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6TGfnQAP5p5Ya8zDzmob6-VHSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nflR4Gw4Pe1kxru6JYQZaWn.jpg?f=fotoalbum_large

Port mapping udm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdRLr3OuvOYXi8mKaH-ytpStEo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7s1uTjl2RlJwCvLC57x7rbH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsAzXadBfv1PmWbF9lxXlJ5Imb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0ZrV2yv1rrpTiSY60QASLIO.jpg?f=fotoalbum_large

1000fdx fixed heb ook geprobeerd

[ Voor 78% gewijzigd door xbeam op 27-08-2020 00:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:04:
@xbeam

Onder het motto "Niet geschoten is altijd mis!" :

kiddyl in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" Enige kans dat je probleem daar een beetje op lijkt :?
Yes het werkt was toch de fixed fdx en en dan glas in de sfp laten zitten sfp verwijderen en terug plaatsen.
Dat laatste heb ik schijnbaar verkeerd gedaan ik deed steeds eerst sfp plaatsen en dan glas er in 8)7

Iedereen bedankt voor het geduld en hulp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFFnRK8KGMIlruJQNKrrj4KxZk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0IxirPoBVt8kDlGTD06N49F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door xbeam op 27-08-2020 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Note to self: Als je de hdd vervangt in de udmp dan moet je je camera's re-adopten (en dus factory reset geven). :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
Tylen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:33:
Note to self: Als je de hdd vervangt in de udmp dan moet je je camera's re-adopten (en dus factory reset geven). :P
Klopt zorg daarom ook altijd voor een backup, mijn unvr was laatst niet meer te bereiken dus een reinstall gedaan, nu maakt de unvr wel backups alleen na een reset ben je die wel kwijt..., dus heb na de install direct een backup veilig gesteld met de config (moest 1 camera van de muur hebben om te resetten..).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
Nou mensen heb de G4 deurbel binnen en hij werkt uitstekend met mijn bestaande gong en 16-24v trafo die ik al had zitten (ivm Nest). Signaal is prima, kwaliteit zeer goed en werkt heel snel.

Installatie duurde ca 15 minuten.

Bel notificatie is binnen 1 seconde op mijn mobiel!

Vragen? Shoot em!

*knip* Graag foto's meteen hier plaatsen in plaats van verwijzen naar Facebook / Instagram.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 27-08-2020 13:20 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
tcviper schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:18:
Nou mensen heb de G4 deurbel binnen en hij werkt uitstekend met mijn bestaande gong en 16-24v trafo die ik al had zitten (ivm Nest). Signaal is prima, kwaliteit zeer goed en werkt heel snel.
Wat heb je nu verder concreet nodig om de deurbel werkend te krijgen? Een nas / andere video apparatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 24-10 14:58
Het is een Unifi Protect device. Dus een device waar de Protect software op draait zou voldoende moeten zijn

• DennusB
  • Niet online
Ik twijfel nog een beetje wat ik wil : Ik heb nu een USG, 2 Unifi POE Switches en 2 AP-AC Lite's. Eigenlijk zou ik een AP wel eens willen upgraden, iets nieuwer qua specs en iets hogere doorvoersnelheid kan geen kwaad. Controller draait nu op Docker, maar zou ik eigenlijk dedicated willen draaien. Dus ik zat te kijken naar een Cloud Key (gen2). Is het dan niet gewoon handiger om een dream machine te scoren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
rens-br schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Wat heb je nu verder concreet nodig om de deurbel werkend te krijgen? Een nas / andere video apparatuur?
- Unifi Cloudkey G2 plus of NVR met protect erop,
- Trafo van 16-24V AC
- Aansluitingen zijn exact gelijk aan de Nest deurbel (met koppelstuk voor gong)

Thats it.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 27-08-2020 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper

Vragen? Shoot em!

[mbr]*knip* Graag foto's meteen hier plaatsen in plaats van verwijzen naar Facebook / Instagram.[/]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdXL-wexwHU74jeE4vbmIXoI0oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abA2Bg4JQ50ALDIdEAng2E1l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
zit ik ff met de Unifi-protect app (Android) te pielen zie ik in eens een pop up verschijnen met de mededeling dat er geen directe verbinding met de UNVR4 mogelijk is... dat kan kloppen, ik heb remote access bewust uitgeschakeld (dit staat standaard aan) blijkbaar maakt de unvr4 alsnog verbinding met een 'relay' om buitenshuis toegankelijk te zijn... Dit zag ik niet aan komen, en vind dit al helemaal niet top!
Ik weet niet of de UDM pro dit ook doet?
(heb geen Ubiquiti firewall)

edit:
Blijkbaar ben ik niet de enige:
https://community.ui.com/...2d-40b9-b496-a960363986d0

blijkbaar worden updates ook gewoon geïnstalleerd terwijl auto update uit staat... :|

[ Voor 20% gewijzigd door geenwindows op 27-08-2020 18:08 ]

• mr.DJ95
DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:25:
Ik twijfel nog een beetje wat ik wil : Ik heb nu een USG, 2 Unifi POE Switches en 2 AP-AC Lite's. Eigenlijk zou ik een AP wel eens willen upgraden, iets nieuwer qua specs en iets hogere doorvoersnelheid kan geen kwaad. Controller draait nu op Docker, maar zou ik eigenlijk dedicated willen draaien. Dus ik zat te kijken naar een Cloud Key (gen2). Is het dan niet gewoon handiger om een dream machine te scoren?
UDM pro zal je USG + Controller vervangen in dit rijtje. Je houdt er een paar extra Gbit poortjes aan over maar die worden afgeraden om te gebruiken voor dorstige clients ivm de 3.5Gbps backplane. leuke is wel dat je met SFP(+) Je switches kan doorlinken op die manier en je zo wat dure POE poortjes overhoud.

Wat betreft de AP's, stapje omhoog zal nu de UAP-AC-PRO-EU zijn, kan je op 5GHz naar 1300 Mbps als je kabel infrastructuur hiervoor gereed is (2x Gbit per AP.

Stapje verder zal de UAP-AC-HD-EU zijn, grote voordeel hiervan is 4x4 MIMO en 2533 Mbps als je clients dit aankunnen.

• DennusB
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

UDM pro zal je USG + Controller vervangen in dit rijtje. Je houdt er een paar extra Gbit poortjes aan over maar die worden afgeraden om te gebruiken voor dorstige clients ivm de 3.5Gbps backplane. leuke is wel dat je met SFP(+) Je switches kan doorlinken op die manier en je zo wat dure POE poortjes overhoud.

Wat betreft de AP's, stapje omhoog zal nu de UAP-AC-PRO-EU zijn, kan je op 5GHz naar 1300 Mbps als je kabel infrastructuur hiervoor gereed is (2x Gbit per AP.

Stapje verder zal de UAP-AC-HD-EU zijn, grote voordeel hiervan is 4x4 MIMO en 2533 Mbps als je clients dit aankunnen.
Thanks voor je snelle reactie met info. Waarom zou jij gelijk naar UDM Pro gaan en niet naar de normale UDM? Want in de normale UDM zit ook al een AP natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jaguar645 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:25:
Het is een Unifi Protect device. Dus een device waar de Protect software op draait zou voldoende moeten zijn
Dat is wel jammer. Daar heb ik nog niks van draaien en ik zie wel dat een aantal mensen Protect werkend gekregen hebben op een Pi, maar dat dat ook nog niet echt lekker werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Dat is wel jammer. Daar heb ik nog niks van draaien en ik zie wel dat een aantal mensen Protect werkend gekregen hebben op een Pi, maar dat dat ook nog niet echt lekker werkt.
https://hub.docker.com/r/markdegroot/unifi-protect-x86 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:40:
[...]

Thanks voor je snelle reactie met info. Waarom zou jij gelijk naar UDM Pro gaan en niet naar de normale UDM? Want in de normale UDM zit ook al een AP natuurlijk!
Volgens mij was de AP in de normale DM niet heel denderend. Dus die functie is voor mij geen selling point.

Waarom ik voor de pro heb gekozen?

- Protect mogelijkheid met HDD support
- SFP+ WAN en LAN
- 19Inch net als mijn Unifi Switch
- Doorvoer met DPS/IPS (alle gimmicks)

Je zou ook een Lite kunnen houden en deze op de plek van de UDM Pro kunnen leggen, heb je meteen het enige selling point van de normale UDM opgelost.

• Tylen

Tylen

Vragen? Shoot em!

[mbr]*knip* Graag foto's meteen hier plaatsen in plaats van verwijzen naar Facebook / Instagram.[/]
Zit er ook een zwarte behuizing bij?

Kan je die tekst (op dat displaytje onderop de bel) ook altijd laten staan? Of is het alleen maar voor een x aantal seconden? (Mery xmas ofzo zou leuk zijn)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:25:
Ik zou die AC Lites lekker laten nu. Als je nu wilt updaten om het updaten wil je dadelijk ook een U6 Lite hebben voor de heb. Dan zou ik dus gewoon daar op wachten.

En qua UDM, tsja, uiteraard kun je daar naar updaten. Maar if it ain't broke... Ik persoonlijk zou de voordelen er niet van in zien om te upgraden naar een UDM (/Pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
rens-br schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

ik zit trouwens even naar de documentatie te kijken en het zou kunnen dat je niet perse de protect software nodig hebt (wel als je beeld materiaal wilt opslaan) maar dat het ook met alleen de software op een iOS/Android device zou kunnen werken (maar dus zonder terugkijk)

• Jaguar645
ik heb nog lekker een CK2+ draaien en zit te wachten op de UXG Lite/3P :P

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vragen? Shoot em!

Wat was voor jou het doorslaggevende verschil met Nest/Ring?

• rens-br

rens-br

Jaguar645 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:54:
ik zit trouwens even naar de documentatie te kijken en het zou kunnen dat je niet perse de protect software nodig hebt (wel als je beeld materiaal wilt opslaan) maar dat het ook met alleen de software op een iOS/Android device zou kunnen werken (maar dus zonder terugkijk)
Beeld opslaan zou voor mij een lage prio hebben, als het ook alleen werkt met notificaties + live beeld op dat moment is het prima.
x86 doet het zo slecht op een Pi geloof ik. :P

• DennusB
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

x86 doet het zo slecht op een Pi geloof ik. :P
Hij is er ook in non-x86 volgens mij!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10 22:34

Falcon10

Hit it i would !

tcviper schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:27:
[...]

- Unifi Cloudkey G2 plus of NVR met protect erop,
- Trafo van 16-24V AC
- Aansluitingen zijn exact gelijk aan de Nest deurbel (met koppelstuk voor gong)

Thats it.
Nu effe alle gekheid op een stokje :

Denkje dat die Unifi deurbel uiteen te halen is zodat je hem kan "inbouwen" in zo Gira vandalproof buitenspul :

Afbeeldingslocatie: https://image.architonic.com/img_pro1-6/118/5715/tuerstation-zusatz-5-sq.jpg

Heb thuis zo eentje met 2 afdekplaatjes : 1 voor de belschakelaar, en de andere voor blindafdekplaatje met huisnummer op. En ik zou denken : als ik 2 blindafdekplaatjes heb, kan ik in de bovenste de camera wegmoffelen en in de onderste de drukknop.

Is de vraag tevens : wat is dat zwarte rechthoekige displaytje precies onderop de bel ?

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon10 op 27-08-2020 14:42 ]

-| Hit it i would ! |-

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44

Vragen? Shoot em!

In mijn nieuwbouwwoning moet de beltrafo nog geïnstalleerd worden. Afhankelijk van wanneer de G4 deurbel in NL te krijgen is, zal er waarschijnlijk eerst een normale bel naast de deur komen. Moet ik nog rekening houden met een specifieke beltrafo of gaat dit werken met elke trafo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10 22:34

Falcon10

Hit it i would !

EdwinV schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

In mijn nieuwbouwwoning moet de beltrafo nog geïnstalleerd worden. Afhankelijk van wanneer de G4 deurbel in NL te krijgen is, zal er waarschijnlijk eerst een normale bel naast de deur komen. Moet ik nog rekening houden met een specifieke beltrafo of gaat dit werken met elke trafo?
Ja, het voltage van de transfo. Ik heb thuis eentje die 4-8-12 volt doet, en blijkbaar heeft de Unifi deurbel 16-24 volt nodig, dus ik ga waarschijnlijk men transfo moetne upgraden.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Falcon10 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Ja, het voltage van de transfo. Ik heb thuis eentje die 4-8-12 volt doet, en blijkbaar heeft de Unifi deurbel 16-24 volt nodig, dus ik ga waarschijnlijk men transfo moetne upgraden.
Of je gaat wachten op de adapter (er staat momenteel 1 in de US early access store)..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LightStar schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:50:
[...]

Of je gaat wachten op de adapter (er staat momenteel 1 in de US early access store)..
Wachten op de EU GA want hij staat in US EA.
_O- dat is de beste UBNT grap van vandaag.

• LightStar
xbeam schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Wachten op de EU GA want hij staat in US EA.
_O- dat is de beste UBNT grap van vandaag.
Haha klopt :P maar gezien er een US versie zal er vast ook een EU versie komen ! daarom staat er ook wachten op.. :9
Pagina: 1 ... 42 ... 329 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.