[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
RobertMe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Wellicht ten overvloede, maar dus wat @xbeam intussen ook nog (de tweede) keer aangeeft. Een tweede DNS server is geen fallback voor als de eerste het niet doet. DNS requests worden naar een willekeurige server gestuurd. Als je dus twee DNS servers instelt, één naar Pi-Hole en een alternatief (bv van ISP), is er 50% kans dat de request niet naar Pi-Hole gaat en de advertentie dus niet geblokkeerd wordt. Daarom dus ook dat @Pino112 aangeeft dat de tweede server dan ook Pi-Hole moet zijn.
Als ik het pi-hole dashboard bekijk, zie ik dat 21% van alle requests wordt geblokkeerd (met 2 alternatieve DNS servers geconfigureerd). Hanteer ik jou redenering en zou ik alleen de pi-hole als DNS geconfigureerd hebben, dan zou het percentage geblokkeerd verkeer zelfs oplopen tot 3x zo hoog? Persoonlijk lijkt me dat onwaarschijnlijk, temeer op dat ik bijna geen advertenties zie tijdens browsen.
Ik heb de twee alternatieve DNS servers verwijderen, ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flight777 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Inderdaad het gevoel om wat toekomst bestendiger te zijn met wat meer antennes and throughput ;) De Lite voelt zo oude generatie aan qua specs. We hebben hier nu al 500/500 en zal niet uitsluiten in de toekomst 1GBit, daarnaast draaien hier ook wat interne media servers waar gretig van gebruik worden gemaakt. Dus de hogere throughput (al is die misschien nu theoretisch met de meeste apparaten, maar dat kan natuurlijk ook veranderen in de toekomst) is dan altijd welkom.
Nja, ik denk niet dat een NanoHD perse toekomstbestendiger is. 3x3 zie je nu ook wel in (zeer) high end telefoons volgens mij. Maar ik verwacht eerder dat over een of twee jaar telefoons lekker 1x1 of 2x2 op wifi 6 doen en dan ook gigabit snelheden kunnen halen. Daar zie ik in ieder geval meer toekomst in dan nu een AP kopen dat 4x4 is in de hoop dat je hardware ook ooit 4x4 wordt en je dan wel die hoge snelheden haalt.

Maar uiteraard ligt het ook aan wat je zelf (nu) wilt. In de zin van: misschien heb je nu voldoende aan een 1 AC Lite om het netwerk stabiel te krijgen, en breidt je later uit met nog één of twee U6 Lites, waarna je die AC Lite ergens plaatst waar de snelheid minder kritisch is. Want heb je nu echt overal 500Mbit/s nodig op wifi? Lijkt mij niet. Ik in ieder geval alloin de woonkamer als ik daar eens met laptop zou zitten. Aan bureau bv heb ik gewoon vaste aansluiting die ik kan gebruiken. En op een telefoon verwacht ik überhaupt niet zo'n hoge snelheden nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
newtastyland schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Als ik het pi-hole dashboard bekijk, zie ik dat 21% van alle requests wordt geblokkeerd (met 2 alternatieve DNS servers geconfigureerd). Hanteer ik jou redenering en zou ik alleen de pi-hole als DNS geconfigureerd hebben, dan zou het percentage geblokkeerd verkeer zelfs oplopen tot 3x zo hoog? Persoonlijk lijkt me dat onwaarschijnlijk, temeer op dat ik bijna geen advertenties zie tijdens browsen.
Ik heb de twee alternatieve DNS servers verwijderen, ben benieuwd naar het resultaat.
Maar als maar 1/3e van alle verkeer via Pi-Hole verloopt dan gaat dus ook maar 1/3e van de legitieme domeinen via Pi-Hole.

Dom gezegd doe je nu wellicht 300 queries, waarvan er 100 (1/3e) via Pi-Hole gaan. En van die 100 blijken er 21 geblokkeerd te worden. Als dadelijk met alleen Pi-Hole als DNS server 300 queries via Pi-Hole gasn en het worden er dan 63 geblokkeerd is dat nog steeds 21% :p

Daarnaast zal Pi-Hole neem ik aan een lange TTL hanteren. Dus als een ad-domein eenmaal via Pi-Hole is opgevraagd zal Pi-Hole die request blokkeren en antwoorden met een TTL van bv 24 uur. De komende 24 uur zal de client dat domein dan ook niet meer opvragen en omdat die nog in het cache staat. De query gaat dan dus ook niet meer via de alternatieve DNS server die wel zou antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

Ik hoop niet dat het ooit meer gaat worden. Jouw dashboard vertelt jou namelijk dat 79% niet geblokkeerd is omdat dat normaal verkeer is en geen ads.
Gelukkig bestaat het internet dus niet alleen maar uit reclame. :)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Freee!! schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Dagelijks een backup maken van je SD-kaartje (kan geautomatiseerd) en die op een nieuw kaartje terugflashen bij zoiets.
Nog mooier is PXE dan draait je pi zonder SD of USB.
https://hackaday.com/2019/11/11/network-booting-the-pi-4/

Maar dit allemaal wel erg of-topic @nero355 onze pi-hole expert kan je alles over de pi, pi-hole en unipie uitlegen op het got- pi-hole forum.

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 23-08-2020 22:59 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:25
insomniac schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Hotspot manager is een onderdeel van de unifi network app op android.
onder more te vinden.
@insomniac, op iOS is er dus een aparte app voor het managen van de hotspot (voucher genereren). Dan hoef ik ook geen extra admin account aan te maken (of een bestaande te gebruiken), enkel een hotspot operator account aan te maken.

Misschien dat ik het verkeerd zie, maar als ik op Android de network app gebruik, moet ik dus inloggen met een administrator account en van daaruit naar de hotspot manager... toch?

(natuurlijk kan ik een admin account maken met minder privileges, maar toch... zou het graag voor m'n vriendin simpel houden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je kan met https://dnsleaktest.com/ zien van welke dns upstreams je gebruikt maakt.
Als Device alleen de je pi gebruikt zul je daar alleen je upstream van pi in terug zien.
Maar grote kans dat ook je alternatieve secondaire dns gebruiker wordt.

Mijn ervaring met Windows is dat deze random gebruikt maakt van de primaire en secondaire dns die hij van je dns krijgt je usg heeft zelfs standaart in gebakken wanner hij helemaal geen dns ingesteld/aan geleverd krijgt van uit pppoe of wan dhcp hij gebruiker maakt van 1.1.1.1

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 23-08-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:37
Lukt het om met de UniFi Switch Lite 8 PoE
3 stuks UniFi In-Wall HD AP's te voorzien van stroom?

Zonder POE passthrough verbruikt een in wall hd 11 watt stroom.
De USW Lite 8 kan max 30 watt per poort leveren.

Dus ik denk dat het wel moet lukken maar om mijn onzekerheid even weg te poetsen zou ik graag horen of het klopt wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik sta op het punt om een nieuw netwerk uit te rollen, voor de eerste maal met 5 Unifi AC-Pro access points.

Ik was van plan een raspberry pi 4 4GB te gebruiken als controller. Een volledige kit met goede koeling en 2 SD kaartjes kost me +- 120 euro.

Maar een Cloud Key Gen2 kost 170 euro.
Kan ik dan niet beter voor de cloud key gaan aangezien die gemaakt is door ubiquiti, beschikt over een batterij en geen SD kaartjes gebruikt.

Maar wat me niet geheel duidelijk is: wat is de "cloud" in Cloud Key?

Ik wil alles lokaal managen, zonder gebruik van de cloud. Kan dat met de cloud key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 17:23

Falcon10

Hit it i would !

hanzer schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:27:
Ik sta op het punt om een nieuw netwerk uit te rollen, voor de eerste maal met 5 Unifi AC-Pro access points.

Ik was van plan een raspberry pi 4 4GB te gebruiken als controller. Een volledige kit met goede koeling en 2 SD kaartjes kost me +- 120 euro.

Kan ik dan niet beter voor de cloud key gaan aangezien die gemaakt is door ubiquiti, beschikt over een batterij en geen SD kaartjes gebruikt.

Ik wil alles lokaal managen, zonder gebruik van de cloud. Kan dat met de cloud key?
Gewoon "de cloud" afzetten in de cloudkey (vinkje afvinken), en dan kan je enkel lokaal managen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
stippel schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:11:
Lukt het om met de UniFi Switch Lite 8 PoE
3 stuks UniFi In-Wall HD AP's te voorzien van stroom?

Zonder POE passthrough verbruikt een in wall hd 11 watt stroom.
De USW Lite 8 kan max 30 watt per poort leveren.
Makkelijk. Mijn InwallHD gebruikt 4.5 watt aan stroom. Het opgegeven wattage is op vol gebruik met max clients.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online

Geen MicroSD gebruiken maar een USB-stick. Die zijn een stuk minder foutgevoelig.
Sinds juni is er een firmwareupdate beschikbaar die regelt dat je geen microSD meer nodig hebt om te booten.
https://www.maketecheasier.com/boot-raspberry-pi-4-from-usb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 12:35
Ferruginous Hwk schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Geen MicroSD gebruiken maar een USB-stick. Die zijn een stuk minder foutgevoelig.
Sinds juni is er een firmwareupdate beschikbaar die regelt dat je geen microSD meer nodig hebt om te booten.
Dit vandaag toevallig ook gedaan voor mijn Pi4, werkt goed. Ik denk dat ik een oudere versie van een manual heb gevonden want ik moest handmatig nog wat bestanden kopiëren afkomstig van Github naar de boot partitie van de SSD.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut

Voor de meerprijs van de CloudKey heb je direct ook 1 TB aan opslag en de beschikking over Unifi Protect voor camera's etc, mocht je dat in de toekomst willen.

Voordeel van de Pi is dat je er meer mee kunt doen dan alleen de controller software draaien, je kunt het ook aanvullen met PiHole bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:34
Vraagje, kan ik de 2e poort op een Unifi AC-Pro gebruiken om een Flex Mini te voeden via PoE?

Dus:

Switch 8 PoE -> Unifi AC-Pro -> Flex Mini -> TV / PS / AppleTV

Ik dacht dat je AC-Pro’s kan door lussen, dus dit zou theoretisch moeten werken...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
RobbieB schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:48:
Vraagje, kan ik de 2e poort op een Unifi AC-Pro gebruiken om een Flex Mini te voeden via PoE?

Dus:

Switch 8 PoE -> Unifi AC-Pro -> Flex Mini -> TV / PS / AppleTV

Ik dacht dat je AC-Pro’s kan door lussen, dus dit zou theoretisch moeten werken...
Nee. de 2e poort is geen POE passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:34
Ferruginous Hwk schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Nee. de 2e poort is geen POE passthrough.
Ah jammer. Geen groot probleem, dan gaat de mini gewoon aan de stroom, maar was wel eleganter geweest

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ferruginous Hwk schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Werkt dat trucje ook met een pi 2 of 3? :)
Enerzijds omdat ik die zelf gebruik, anderzijds omdat een Pi 4 flinke overkill is voor een pihole controller. En niet in de laatste plaats omdat mijn ervaring ook is dat die pi's sd kaartjes vreten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peutpeut schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Voor de meerprijs van de CloudKey heb je direct ook 1 TB aan opslag en de beschikking over Unifi Protect voor camera's etc, mocht je dat in de toekomst willen.
Volgens mij verwar je nu de CK Gen 2 en de CK Gen 2 Plus. Alleen de Plus is met Protect, HDD, etc.

Edit:
Overigens scheelt dat volgens de Pricewatch ook maar weer €25, dus als die HDD er bij zit een koopje.,

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 23-08-2020 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The Eagle schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:59:
[...]
Enerzijds omdat ik die zelf gebruik, anderzijds omdat een Pi 4 flinke overkill is voor een pihole controller. En niet in de laatste plaats omdat mijn ervaring ook is dat die pi's sd kaartjes vreten.
Soortgelijke, niet precies hetzelfde, even zelf verder zoeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:59:
[...]

Volgens mij wel. Kunnen alle Pi's tegenwoordig booten via USB (alhoewel, de originele / 1 en Zero durf ik het niet over te zeggen. De 2 volgens mij wel en 3 ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RobertMe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:00:
[...]

Volgens mij verwar je nu de CK Gen 2 en de CK Gen 2 Plus. Alleen de Plus is met Protect, HDD, etc.

Edit:
Overigens scheelt dat volgens de Pricewatch ook maar weer €25, dus als die HDD er bij zit een koopje.,
Dat klopt, dacht dat het inderdaad om de Gen 2 Plus ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:37
Cardinal schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Makkelijk. Mijn InwallHD gebruikt 4.5 watt aan stroom. Het opgegeven wattage is op vol gebruik met max clients.
Fijn. Dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:56
Volgens mij hoef je je om stroomgebruik geen zorgen te maken.

Inwall AP 3.47 Watt
AP lite 3.37 Watt
Flex mini + inwall AP 5.83 Watt
Raspberry Pi POE 3.36 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 07:34

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Je managed de boel gewoon lokaal, maar de cloud-funtionaliteit betekent weinig meer dan dat je de Key ook via je UI-account op het web kunt benaderen en zo je netwerk kan beheren. Wil je die functie niet, hoef je 'm ook niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:47

elsinga

=8-)

vanaalten schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

@insomniac, op iOS is er dus een aparte app voor het managen van de hotspot (voucher genereren). Dan hoef ik ook geen extra admin account aan te maken (of een bestaande te gebruiken), enkel een hotspot operator account aan te maken.

Misschien dat ik het verkeerd zie, maar als ik op Android de network app gebruik, moet ik dus inloggen met een administrator account en van daaruit naar de hotspot manager... toch?

(natuurlijk kan ik een admin account maken met minder privileges, maar toch... zou het graag voor m'n vriendin simpel houden)
Je kunt ook een stapeltje voucher afdrukken en uitdelen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ubiquiti Networks G3-FLEX bij Amazon.nl, € 43,35

https://www.amazon.nl/dp/B07D6MHK7S/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:25
elsinga schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:14:
[...]

Je kunt ook een stapeltje voucher afdrukken en uitdelen.
Dat gaat het denk ik inderdaad worden. :)

Gisteravond op m'n vriendin's telefoon een shortcut naar de hotspot manager webpage op d'r homescreen gezet en laten zien hoe het werkt. Dan heb je in principe hetzelfde als met de iOS hotspot manager app, dus inloggen met operator login en dan vouchers genereren.

Gezien haar reactie denk ik niet dat dit alles is blijven hangen. Vouchers uitprinten dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-10 20:13
Als ik de foto van Amazon zie hoe deze 'outdoor' hangt dan krijg ik de kriebels...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-10 22:01
JL-IP(!) schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

Als ik de foto van Amazon zie hoe deze 'outdoor' hangt dan krijg ik de kriebels...
“Verzonden en verkocht door Sweepid.“

Dus niet door Amazon zelf, oppassen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59

B2

wa' seggie?

JL-IP(!) schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

Ik heb er hier een al een jaar of 2 buiten hangen onder een dakoverstek. Geen enkel probleem.
Geen idee hoe ze nou aan zo’n exemplaar komen en waarom het hierbij is geplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 24-08-2020 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:46
Ik ben juist op zoek naar die G3 Flex camera's, maar die van Amazon lijkt me niet heel betrouwbaar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

GioStyle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:11:
Ik ben juist op zoek naar die G3 Flex camera's, maar die van Amazon lijkt me niet heel betrouwbaar?
Ik koop niets meer bij externe partners van amazon. Alleen maar gelazer met gehackte accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Thanks, goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Van de week besteld en verwacht hem deze week wel binnen te krijgen.

Heb nooit problemen met Amazon en 3e partijen, volgens mij lost ome Jeff alles netjes op uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
mr.DJ95 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Heb nooit problemen met Amazon en 3e partijen, volgens mij lost ome Jeff alles netjes op uiteindelijk.
Voor dezelfde prijs besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59

B2

wa' seggie?

mr.DJ95 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Inderdaad, hier ook wel eens een paar keer ontevreden over een product geweest e.d. Netjes geld terug gekregen inderdaad. Ik heb wel het idee dat Amazon hier op toezit. Ook al wel een keer een mail gekregen dat de partij verwijderd was van Amazon en ik het betaalde bedrag automatisch terug kreeg.

Partij heeft overigens niet al te beste reviews. Dropshipping vanuit China.

[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 24-08-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

_Arthur

blub

BlazeMuis schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:13:
“Verzonden en verkocht door Sweepid.“

Dus niet door Amazon zelf, oppassen dus.
Te zien aan de reviews van het bedrijf is het dropshipment uit China. Dus kans op extra te betalen invoerrechten en belastingen is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
GioStyle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:34:
[...]

Voor dezelfde prijs besteld?
Correct, EUR 43,35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

USG en CC2+ vervangen voor de UDM Pro. Ging super simpel. Even backup maken van de twee controllers en deze importeren in de UDMP. Daarna kabel swap en werken.

Heb de HDD van de CC er ook ingezet. Helaas (was natuurlijk te verwachten) wel alle oude beelden weg. Maar dat is niet erg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:52:
USG en CC2+ vervangen voor de UDM Pro. Ging super simpel. Even backup maken van de twee controllers en deze importeren in de UDMP. Daarna kabel swap en werken.

Heb de HDD van de CC er ook ingezet. Helaas (was natuurlijk te verwachten) wel alle oude beelden weg. Maar dat is niet erg.
"Te verwachten" vind ik best raar. Als je CK kapot gaat ben je ook meteen je oude beelden kwijt? Dat vind ik best raar eigenlijk.

Kun je de HDD wel in PC plaatsen en uitlezen? Of kun je alleen via Protect de video's downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Waarom kiezen jullie ervoor om ook van unifi camera’s gebruik te maken?
Ik vind dat nog niet automatisch een logische keuze. Het feit dat je ze kunt managen vanuit je netwerk-manager lijkt makkelijk maar daarmee ook minder veilig?

Ik heb zelf geen camera’s maar ik zou denk ik voor een andere oplossing gaan dan unifi. Puur omdat ik niet wil dat als iemand op de een of andere manier toegang heeft verkregen tot mijn netwerk die persoon dan ook automatisch mijn camerabeelden kan uitkijken / uitlezen.

En ja, ik snap dat zodra iemand toegang heeft tot jouw netwerk die persoon ook al het camera-verkeer kan routeren naar een plek waar die persoon het mogelijk wel kan uitkijken.. maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 17:23

Falcon10

Hit it i would !

Ferruginous Hwk schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:22:
Waarom kiezen jullie ervoor om ook van unifi camera’s gebruik te maken?
Ik vind dat nog niet automatisch een logische keuze. Het feit dat je ze kunt managen vanuit je netwerk-manager lijkt makkelijk maar daarmee ook minder veilig?

Ik heb zelf geen camera’s maar ik zou denk ik voor een andere oplossing gaan dan unifi. Puur omdat ik niet wil dat als iemand op de een of andere manier toegang heeft verkregen tot mijn netwerk die persoon dan ook automatisch mijn camerabeelden kan uitkijken / uitlezen.

En ja, ik snap dat zodra iemand toegang heeft tot jouw netwerk die persoon ook al het camera-verkeer kan routeren naar een plek waar die persoon het mogelijk wel kan uitkijken.. maar toch.
Klopt ook niet 100% :

Je moet voor de Unify Protect inloggen op een aparte portal, waar je een apart gebruikersaccount en paswoord kan voor gebruiken.
Als je hetzelfde neemt als de rest van je netwerkomgeving, dan is de vraag of je Ubiquiti wel als netwerkinfrastructuur moet nemen, dan ken je beter bij het modem/access point van je ISP blijven.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:27:
[...]

Klopt ook niet 100% :

Je moet voor de Unify Protect inloggen op een aparte portal, waar je een apart gebruikersaccount en paswoord kan voor gebruiken.
Als je hetzelfde neemt als de rest van je netwerkomgeving, dan is de vraag of je Ubiquiti wel als netwerkinfrastructuur moet nemen, dan ken je beter bij het modem/access point van je ISP blijven.
Maar op beide kun je wel weer inloggen met je Ubiquiti Cloud account? Of zie ik dat verkeerd?

Maar volgens mij kun je voor Cloud wel weer 2FA gebruiken? Waar dat met lokale UniFi Controller SDN niet kan (voor Protect weet ik dat niet, ook hier 0 camera's en dus ook geen Protect).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
netwerk en video/protect zijn los van elkaar te beheren, als je dat cloud gebeuren gaat gebruiken kan dat met één enkel ui account
RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

"Te verwachten" vind ik best raar. Als je CK kapot gaat ben je ook meteen je oude beelden kwijt? Dat vind ik best raar eigenlijk.

Kun je de HDD wel in PC plaatsen en uitlezen? Of kun je alleen via Protect de video's downloaden?
werken die 2 niet met een andere filesystem?
of iets van tijdens setup een format? (wat wel meerdere systemen doen)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoOB4GHNiewIWtY_bCQo3Mj4aQk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QmWZRvHQbTxhduDiQTs6evPz.png?f=user_large

Grappig, viel me op bij het bladeren door de GUI van UI. Leuk dat er een kopje met temperature bij staat en vervolgens NO SENSOR.

Wellicht uitgezet na klachten na het stacken van de appliances?
Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:25:
[...]

Mogen ze zo dicht op elkaar geplaatst worden voor de warmte? Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat je ze niet mag stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:04:
[Afbeelding]

Grappig, viel me op bij het bladeren door de GUI van UI. Leuk dat er een kopje met temperature bij staat en vervolgens NO SENSOR.

Wellicht uitgezet na klachten na het stacken van de appliances?

[...]
Er is best veel hardware zonder sensor, die dat AFAIK allemaal zo laat zien. De USG (3P) heeft bv ook geen sensor, terwijl die volgens mij ook het "Temperature" regeltje laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:59

jasjenl

Liab A Tymo

RobertMe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:35:
[...]

Daarentegen zijn de LR en Pro wel "zinloos". De LR maakt zijn naam alleen waar in grote open ruimtes (bedrijfshallen bv), niet binnenshuis met vele muren.
Is dat zo? Mij is in de winkel de LR boven de Lite aangeraden, deze heeft toch net een wat sterker zendvermogen. Dat blijkt ook uit de specs, de Lite doet 20 dBm voor zowel 2.4 als 5ghz en de LR 24 dBm voor 2.4 en 22 dBm voor 5ghz. Ik weet niet hoeveel dat in de praktijk uitmaakt, maar kan me voorstellen dat het in sommige situaties toch net voor een wat betere ontvangst zorgt. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
Tylen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:52:
7 dagen oude USG3P (retour) en Pi3B Unifi controller vervangen door de UDM Pro. Via app op de iPhone in gebruik genomen, backup erop. USG en Pi3 uitgezet en kabels verstoken in UDM Pro en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasjenl schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Is dat zo? Mij is in de winkel de LR boven de Lite aangeraden, deze heeft toch net een wat sterker zendvermogen. Dat blijkt ook uit de specs, de Lite doet 20 dBm voor zowel 2.4 als 5ghz en de LR 24 dBm voor 2.4 en 22 dBm voor 5ghz. Ik weet niet hoeveel dat in de praktijk uitmaakt, maar kan me voorstellen dat het in sommige situaties toch net voor een wat betere ontvangst zorgt. Of zie ik dat verkeerd?
Gemeten heb ik het niet. Maar in het algemeen geldt het "advies" dat de LR niet nodig is in thuissituaties. Die verschillen in zendsterkte vallen in het niet bij wat bv een muur aan demping oplevert. Daarnaast kan het wel zo zijn dat de LR harder doet zenden, waardoor de client het nog ontvangt. Maar datgeen wat de client doet zenden wordt niet harder terug gezonden, dus kan de LR dat nog wel ontvangen? (Op basis van de "gevoeligerere antennes" wellicht wel, maar wellicht ook niet) Het is dus ook niet zo dat de LR meteen een slechte / foute koop is (heb hem zelf ook gekocht op basis van de marketing praat :+) maar de kans dat de LR echt het verschil maakt is naar mijn idee de algemene opvatting over dat dat niet zo is. Behalve dan in grote open ruimtes waar de LR wel het verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het gaat hier bijzonder snel, maar in ieder geval: bedankt voor de antwoorden.
Toch beslist om de cloud key te gaan gebruiken ipv een raspberry pi.
Alles lekker lokaal, geen cloud en toch stabieler dan een (standaard) pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik heb sinds van de week een USG toegevoegd aan een bestaande config van drie AP’s, ter vervanging van een KPN Experiabox v10 (glasvezel).

Ik heb deze guide volledig gevolgd: https://coolhva.github.io...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Op zich lijkt nu alles te werken maar af en toe heb ik in IPTV een hickup, soms herstelt ie zichzelf, soms komt ZENDER NIET BESCHIKBAAR in beeld. Op en neer zappen lost het dan op. Dit heb ik met de Experiabox nooit gehad dus het moet iets met de USG te maken hebben...

Iemand een idee? IGMP snooping staat aan, de enige switch in de setup ondersteunt dat ook... Daarbij werkte het voor de USG allemaal goed wat betreft TV, dus verwacht ik niet dat de switch de boosdoener is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Martijn schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:35:
Ik heb sinds van de week een USG toegevoegd aan een bestaande config van drie AP’s, ter vervanging van een KPN Experiabox v10 (glasvezel).

Ik heb deze guide volledig gevolgd: https://coolhva.github.io...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Op zich lijkt nu alles te werken maar af en toe heb ik in IPTV een hickup, soms herstelt ie zichzelf, soms komt ZENDER NIET BESCHIKBAAR in beeld. Op en neer zappen lost het dan op. Dit heb ik met de Experiabox nooit gehad dus het moet iets met de USG te maken hebben...

Iemand een idee? IGMP snooping staat aan, de enige switch in de setup ondersteunt dat ook... Daarbij werkte het voor de USG allemaal goed wat betreft TV, dus verwacht ik niet dat de switch de boosdoener is...
Check deze link: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

En wat voor switch is het waar je naar verwijst?

[ Voor 2% gewijzigd door TPA op 24-08-2020 17:44 . Reden: Vraag toegevoegd ]

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ik heb vandaag een CK Gen 2+ binnengekregen, momenteel maak ik gebruik van een RPi4 waar oa. de Unifi Controller op draait. Is het mogelijk om een backup van de Pi4 over te zetten naar de CK Gen 2+ of praat dat om wat voor reden dan ook niet met elkaar?

De Cloud Key gaat functioneren als opslag voor een tweetal camera's na de verhuizing eind dit jaar dus vandaar de aanpassing van Pi naar CK.

[ Voor 5% gewijzigd door Peutpeut op 24-08-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Peutpeut schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:22:
Ik heb vandaag een CK Gen 2+ binnengekregen, momenteel maak ik gebruik van een RPi4 waar oa. de Unifi Controller op draait. Is het mogelijk om een backup van de Pi4 over te zetten naar de CK Gen 2+ of praat dat om wat voor reden dan ook niet met elkaar?

De Cloud Key gaat functioneren als opslag voor een tweetal camera's na de verhuizing eind dit jaar dus vandaar de aanpassing van Pi naar CK.
Je kan gewoon je controller migreren van a naar b. Ff zoeken in de instellingen van je huidige controller.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
HKLM_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Je kan gewoon je controller migreren van a naar b. Ff zoeken in de instellingen van je huidige controller.
Die heb ik inderdaad gevonden, vroeg me af of het van het ene platform naar het andere zou kunnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Peutpeut schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Die heb ik inderdaad gevonden, vroeg me af of het van het ene platform naar het andere zou kunnen. :)
Blijft beide een controller van ubnt :) en in jouw geval Linux to Linux

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 24-08-2020 19:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
HKLM_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Blijft beide een controller van ubnt :) en in jouw geval Linux to Linux
Ik zal bij wijze van test een poging wagen binnenkort. Scheelt weer wat werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:28
TPA schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Check deze link: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

En wat voor switch is het waar je naar verwijst?
Een Netgear ProSafe GS108E.

Ik zal alles uit de openingspost even nalopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jasjenl schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:34:
Dat is leuk, maar bijvoorbeeld de gemiddelde telefoon komt niet voorbij de 18 dBm dus daar heb je dan gewoon nog steeds niks aan! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:46

Mr-D.

interpunctie? no hero here

vandaag mijn eerste Ubiquiti product binnen gekregen nl de UDM pro
setup is redelijk simpel maar heb het idee dat IPS niet echt werkt
tot nog toe met alle testen een tornetwerk geblokkeerd.
maar een simpele eicar test laat hij gewoon door of ik moet het niet echt snappen maar dat kan het uiteraard ook zijn.

of moet ik zelf een https rules maken in dit systeem?
speedtest werkt wel goed maar er hangt nu maar een device aan in een testomgeving dus kan er nog niet veel van zeggen

en weet iemand waar ik de hardware versie kan zien ??
3.1, 5 of 8?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Peutpeut schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Ik zal bij wijze van test een poging wagen binnenkort. Scheelt weer wat werk :)
Gewoon een download uit de rpi downloaden en ulloaden in je ck.
Een kind kan de was doen.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 22:55
nero355 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Dat is leuk, maar bijvoorbeeld de gemiddelde telefoon komt niet voorbij de 18 dBm dus daar heb je dan gewoon nog steeds niks aan! ;)
De LR heeft toch ook een ander antenne ontwerp waardoor deze iets gevoeliger is als een lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand of de UniFi AC nanoHD geluid maakt? Ik had een AC LR en AC Lite op de slaapkamer hangen, maar als het heel stil is hoor de apparaten toch lichte tikjes geven. Vooral als de iPhones worden aangesloten en er een backup gemaakt moet worden is de activiteit duidelijk hoorbaar. Hoe zit dit bij de nieuwe modellen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:31
Peutpeut schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:28:
[...]

Je moet alleen niet vergeten na het importeren van de backup even het IP-adres van de controller aan te passen in de nieuwe omgeving. Bij mij gingen de USG en 16 poort PoE flipperen tussen beide omgevingen... Das niet best voor je uptime kan ik je vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 23:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Unifi 6 LR weer op voorraad in EA.
https://store.ui.com/coll...g-range-access-point-beta

SKU: U6-LR-US-BETA

UniFi 6 Long Range Access Point a Wi-Fi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintaining overall network capacity. It delivers an aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (4x4 MU-MIMO and OFDMA) and 2.4 GHz (2x2 MIMO) radios. U6-LR uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally. U6-LR combines its purpose-built antenna with powerful Wi-Fi 6 features like OFDMA, beamforming, and BSS coloring for reliable long-range wireless performance.

Features:

[list]
• 5 GHz band 4x4 MU-MIMO and OFDMA with radio rate of 2.4 Gbps
• 2.4 GHz band 2x2 MIMO with radio rate of 300 Mbps
• Large horizontal coverage range with sideways antenna pattern
• Gigabit Ethernet, powered with 802.3af PoE
[/list]

Managed by UniFi Network Controller version: 5.14.3 or higher

$199

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 24-08-2020 22:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:46

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik weet niet echt of het een grapje is hoor
vandaag de mijne binnen gekregen voor dat geld maar zie hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-AUWNl06wtxXhD-eHh-BmPoEMs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8s7Q2udPu65yrKHlck9zoW68.png?f=fotoalbum_medium

moest wel even zoeken waar het stond :)
en nee nog geen testen gedaan

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 24-08-2020 22:27 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:14:
Unifi 6 LR nu in Early Access
https://store.ui.com/coll...g-range-access-point-beta

SKU: U6-LR-US-BETA

UniFi 6 Long Range Access Point a Wi-Fi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintaining overall network capacity. It delivers an aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (4x4 MU-MIMO and OFDMA) and 2.4 GHz (2x2 MIMO) radios. U6-LR uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally. U6-LR combines its purpose-built antenna with powerful Wi-Fi 6 features like OFDMA, beamforming, and BSS coloring for reliable long-range wireless performance.

Features:
  • 5 GHz band 4x4 MU-MIMO and OFDMA with radio rate of 2.4 Gbps
  • 2.4 GHz band 2x2 MIMO with radio rate of 300 Mbps
  • Large horizontal coverage range with sideways antenna pattern
  • Gigabit Ethernet, powered with 802.3af PoE
Managed by UniFi Network Controller version: 5.14.3 or higher

$199
Is dit een andere dan deze? Verwijderd in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Was triggerhappy vanwege een Reddit post in /r/Ubiquiti. Was niet zo zeer de aankondiging, maar eerder dat hij weer op voorraad was. My bad. :+ :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:43:
[...]

Was triggerhappy vanwege een Reddit post in /r/Ubiquiti. Was niet zo zeer de aankondiging, maar eerder dat hij weer op voorraad was. My bad. :+ :+
Qua weer op voorraad is voor ons eigenlijk ook niet zo interessant. Wat kwam hier laatst langs? Dik $100 voor shipment via zo'n relay partij om hem uit Amerika hier te krijgen? Voor een beta product waarvan je niet weer of het goed werkt (of bv nog bugs in hardware zitten die voor GA opgelost worden) vind ik dat persoonlijk vrij stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Qua weer op voorraad is voor ons eigenlijk ook niet zo interessant. Wat kwam hier laatst langs? Dik $100 voor shipment via zo'n relay partij om hem uit Amerika hier te krijgen? Voor een beta product waarvan je niet weer of het goed werkt (of bv nog bugs in hardware zitten die voor GA opgelost worden) vind ik dat persoonlijk vrij stevig.
Yep, all true. Was gepost op Reddit met de mededeling dat ze weer op voorraad waren, terwijl ik dacht dat de LR nog niet eerder in EA te verkrijgen was. Iets té triggerhappy dus :]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:33
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de USW 16 PoE 150w en de USW Lite 16 PoE?

Is dat alleen het aantal PoE poorten en PoE vermogen (150w vs 45w)? Verder qua instelmogelijkheden hetzelfde?

Wij zijn net verhuisd en wil nu een keer een fatsoenlijk netwerk opzetten.

Heb nu een Ziggo router (wil ik bridgen)
Een USG ligt al klaar
2x UAP AC Lite
1x USW Flex Mini

Heb nu dus 3 apparaten die met PoE verbonden moeten worden, misschien in de toekomst nog wat uitbreiden.
Ik heb een beetje het gevoel alsof de 150w switch overkill is voor mijn setup, al ziet het er wel leuker uit in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Martijn85 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:40:
[...]
Ik heb een beetje het gevoel alsof de 150w switch overkill is voor mijn setup
Beter mee dan om verlegen.
, al ziet het er wel leuker uit in de meterkast.
Ook altijd een goed argument ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de USW 16 PoE 150w en de USW Lite 16 PoE?

Is dat alleen het aantal PoE poorten en PoE vermogen (150w vs 45w)? Verder qua instelmogelijkheden hetzelfde?

Een USG ligt al klaar
2x UAP AC Lite
1x USW Flex Mini

Heb nu dus 3 apparaten die met PoE verbonden moeten worden, misschien in de toekomst nog wat uitbreiden.
Ik heb een beetje het gevoel alsof de 150w switch overkill is voor mijn setup, al ziet het er wel leuker uit in de meterkast.
De 16 Lite heb ik hier al tijdje draaien. Mooi fijn en stabiel ding. Draait zelfs op Beta firmware out of the box. Kan je eventueel downgraden. Maar heb geen problemen. Heb er nu een FlexHD en Inwall HD op draaien via POE. Dit kost tussen de 8-10 watt. Om je een idee te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 14:39

Een USG ligt al klaar
2x UAP AC Lite
1x USW Flex Mini

Let wel op dat de gen2 USW 16 POE ook maar 40W(uit mijn hoofd) is en geen 150 zoals de gen1.
Hier ook de lite, met 3x AP Lite en 2 RaspberryPi’s via PoE en rond de 20W verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMax12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 06:52:
[...]

Let wel op dat de gen2 USW 16 POE ook maar 40W(uit mijn hoofd) is en geen 150 zoals de gen1.
Hier ook de lite, met 3x AP Lite en 2 RaspberryPi’s via PoE en rond de 20W verbruik.
Dat is waarom ik gister een 24p pro besteld heb, ik hoop wel dat hij een beetje normaal formaat heeft, ik kwam er gister bij een klant achter dat een nvr4 dieper is dan 24p 250 watt switch en de udm-p. Waar door hij niet in zijn 19e wall rack past |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 14:39
xbeam schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Dat is waarom ik gister een 24p pro besteld heb, ik hoop wel dat hij een beetje normaal formaat heeft, ik kwam er gister bij een klant achter dat een nvr4 dieper is dan 24p 250 watt switch en de udm-p. Waar door hij niet in zijn 19e wall rack past |:(
Afmetingen zijn toch gewoon te vinden tussen de specs?
Of kijk je daar niet naar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMax12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

Afmetingen zijn toch gewoon te vinden tussen de specs?
Of kijk je daar niet naar? ;)
Die staan bij de nl webwinkels vaak niet bij. je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat ubnt een beetje consistent is kwa vormgeving, het is niet zo dat alle diepte van een NVR4 gebruikt wordt. Het had allemaal makkelijk in de behuizing van een UDM-P gepast. Ik Denk zelfs nog in een non pro gen2 switcht die veel minder diep is dan de gen1 switches.

Ik heb door de jaren heen heel ubnt switches in mijn handen gehad maar dat ik voor de nvr4 een 65 cm rack nodig zou hebben had ik niet aanzien komen

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 25-08-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie een raar gedrag nu ik de UDM Pro heb. Als ik verbinding maak met het netwerk (Wifi of ethernet, maakt niet uit). Dat duurt het wel 30 seconden (of minuut) voordat ik het internet op kan.

Ik krijg een ip adres van de dhcp server. Ik kan de gateway pingen en interne resources. Ik zie dat dns ook werkt. Maar naar buiten kan ik niet. Wacht ik een halve minuut tot een minuut (moet ik nog even timen ;)) dan word alles vrijgegegeven en werkt het.

Iemand die weet welk vinkje dit is? :P

802.1x staat op force authenticated in port profile.
IPS aan of uit maakt niet uit. Sterker nog, alle security settings uit maakt niets uit.
Spanning tree aan/uit maakt niets uit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:33
Freee!! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Beter mee dan om verlegen.
dat is zo, maar tussen 45W en 150W zit best een groot gat, en het scheelt ook €80
[...]

Ook altijd een goed argument ;)
Niet onbelangrijk :P
Cloud_VII schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:16:
[...]

De 16 Lite heb ik hier al tijdje draaien. Mooi fijn en stabiel ding. Draait zelfs op Beta firmware out of the box. Kan je eventueel downgraden. Maar heb geen problemen. Heb er nu een FlexHD en Inwall HD op draaien via POE. Dit kost tussen de 8-10 watt. Om je een idee te geven
Ok, de 2 AP Lites zijn max 6.5 watt zag ik en de Flex Mini max 2.5 watt. Dus dan zit ik nu pas op 15.5.
Daar kunnen dan nog wel wat AP's en wat Flex Mini's bij.
MadMax12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 06:52:
[...]

Ja, dat zag ik inderdaad. Wilde daarom ook voor de gen1 gaan.

Bedantk voor de reacties. Ik denk dat ik voor de 16 Lite ga. Of ik moet in V&A of marktplaats een 16 150w tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 21:46
Mijn Lites heb ik nog nooit meer dan 3,5 Watt zien gebruiken... dus tenzij je erg grote aantallen ap’s voorziet zou 45 Watt meer dan zat moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
reinoudkil schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:46:
Mijn Lites heb ik nog nooit meer dan 3,5 Watt zien gebruiken... dus tenzij je erg grote aantallen ap’s voorziet zou 45 Watt meer dan zat moeten zijn
Heel veel is het is niet. Een G4-pro trekt snachts met IR en tijdens het opstarten toch zo’n 10watt en dan gaat het hard. Ook als je AP wat zwaarder gaat belasten loopt het wattage op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 21:46
xbeam schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Heel veel is het is niet. Een G4-pro trekt snachts met IR en tijdens het opstarten toch zo’n 10watt en dan gaat het hard. Ook als je AP wat zwaarder gaat belasten loopt het wattage op.
Bij opstarten snap ik aan de andere kant is mijn 3,5 Watt uitgaande van (ik heb net even geteld) een Max van 18 devices. Mijn aanname is dat de meeste particulieren niet over dit soort aantallen heen gaan per ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kwam helaas een x aantal poortjes tekort, dus mijn 8p POE switch zal plaats maken voor de 16p Lite version. Ook gelijk maar een Flex mini bijbesteld :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 17:50
Ik heb 3 AP's op een 8P aangesloten (2x IW en 1x AC Lite):

PoE Stroomverbruik / Budget 10.70W / 50.00W

Ik had er eerst nog een RPI met PoE-hat aan hangen, die gebruikte het meeste, ongeveer 6W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste Lite binnen gekregen. Eerst in de meterkast gehangen direct achter m'n ZTE modem (via m'n provider) werkte prima. Toen naar boven verhuisd maar de ring bleef wit. Tijdje zitten vloeken en klooien...
Vandaag werd de ring wel blauw op dezelfde kamer, maar krijgt mijn telefoon en laptop geen IP toegewezen.
Nu ben ik erachter dat de UTP die naar deze kamer gaat niet goed is. Want de Lite werkt wél in de meterkast en in de kamer ernaast. Blijkbaar was deze kabel wel goed genoeg voor m'n oude accespoint maar niet goed genoeg voor de Lite met PoE.
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Kan ik met een tester zien welke ader er defect is en waar ongeveer?

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
harmageddon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:14:
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste Lite binnen gekregen. Eerst in de meterkast gehangen direct achter m'n ZTE modem (via m'n provider) werkte prima. Toen naar boven verhuisd maar de ring bleef wit. Tijdje zitten vloeken en klooien...
Vandaag werd de ring wel blauw op dezelfde kamer, maar krijgt mijn telefoon en laptop geen IP toegewezen.
Nu ben ik erachter dat de UTP die naar deze kamer gaat niet goed is. Want de Lite werkt wél in de meterkast en in de kamer ernaast. Blijkbaar was deze kabel wel goed genoeg voor m'n oude accespoint maar niet goed genoeg voor de Lite met PoE.
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Kan ik met een tester zien welke ader er defect is en waar ongeveer?
Je kunt dit idd prima testen met een eenvoudige kabeltester. Ik heb m ooit (+10jr geleden) eens bij een bouwmarkt gehaald. Sindsdien test ik altijd al mn kabels.
Met die dingen kun je echter niet zien waar (ergens op de kabel) maar wel of je connectoren verkeerd gekrompen zijn (wat meestal de oorzaak is van de foute verbinding).

Edit
zoiets dus

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 25-08-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

rinkel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:18:
[...]
Je kunt dit idd prima testen met een eenvoudige kabeltester. Ik heb m ooit (+10jr geleden) eens bij een bouwmarkt gehaald. Sindsdien test ik altijd al mn kabels.
Met die dingen kun je echter niet zien waar (ergens op de kabel) maar wel of je connectoren verkeerd gekrompen zijn (wat meestal de oorzaak is van de foute verbinding).
Ik heb zelfs ook een klein stukje "patch"kabel (10 cm) om wandaansluitingen ook te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Freee!! schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

Ik heb zelfs ook een klein stukje "patch"kabel (10 cm) om wandaansluitingen ook te kunnen testen.
Ja, idd superhandig. Die heb ik ook standaard in mijn "kit" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Edit
zoiets dus
Zelf heb ik spuuglelijk ding waar je iemand volgens mij ook de kop mee kunt in slaan, van AliExpress. Die kan ook de kabellengte testen en zou wellicht op die manier ook kunnen zien waar de kabel defect is. Volgens mij heb ik dat ook al eens als hack gebruikt om te zien aan welke kant de kabel niet goed gekrompen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
RobertMe schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Zelf heb ik spuuglelijk ding waar je iemand volgens mij ook de kop mee kunt in slaan, van AliExpress. Die kan ook de kabellengte testen en zou wellicht op die manier ook kunnen zien waar de kabel defect is. Volgens mij heb ik dat ook al eens als hack gebruikt om te zien aan welke kant de kabel niet goed gekrompen was.
Dat is eigenlijk wel handig, al moet ik wel zeggen dat bij mij in 100% van de gevallen een connector foutief was gekrompen. Helaas geeft dit ding niet aan aan welke kant en dus kost het me dan een extra connector (want beide opnieuw)
Of wel eens een punch-foutje (maar komt minder vaak voor).

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 25-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:28

The Executer

Lekker belangrijk!

Sinds ik in de releasenotes las dat je data uitgebreid naar Ubiquiti ging bij het updaten (behalve wanneer je een config-file ging maken) heb ik geen updates meer gedraaid. Is dit inmiddels teruggedraaid, of is die config-file nog steedsnodig om beperkte data door te sturen?

Bewuste artikel: downloads: Ubiquiti UniFi UAP/USW 4.3.13.11253

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

rinkel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Dat is eigenlijk wel handig, al moet ik wel zeggen dat bij mij in 100% van de gevallen een connector foutief was gekrompen. Helaas geeft dit ding niet aan aan welke kant en dus kost het me dan een extra connector (want beide opnieuw)
Goed kijken helpt vaak wel, heeft mij wel eens een connector gescheeld.
Of wel eens een punch-foutje (maar komt minder vaak voor).
Draadjes verwisselen is inderdaad leuk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
rikadoo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:36:
Kwam helaas een x aantal poortjes tekort, dus mijn 8p POE switch zal plaats maken voor de 16p Lite version. Ook gelijk maar een Flex mini bijbesteld :)
Als je een 150w heb kan je het aantal poortjes hier mee uitbreiden, als je een andere variant hebt, dan kan het helaas niet.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Comp User schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Als je een 150w heb kan je het aantal poortjes hier mee uitbreiden, als je een andere variant hebt, dan kan het helaas niet.
Oh dat kende ik nog niet. Maar gaat voor mij niet helpen helaas, ik heb de 60w versie. Toch bedankt!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
rikadoo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Oh dat kende ik nog niet. Maar gaat voor mij niet helpen helaas, ik heb de 60w versie. Toch bedankt!
Ik heb het een tijdje geleden hier gelezen en, mogelijk is het ook in dit - of eerdere delen - topic langs gekomen

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

Freee!! schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Goed kijken helpt vaak wel, heeft mij wel eens een connector gescheeld.

[...]
Draadjes verwisselen is inderdaad leuk :(
Nee leuk is dat je een kabel knijpt die door een muur gaat en dan naar een G3 camera .. die ga je vervangen dus je gaat even de UTP kabel afplakken. ivm de regen en jij gaat later dat met een mesje lossnijden. Snij je de gehele kabel per ongeluk door. Kun je weer gaan knijpen op een hoge trap omdat je kabel niet meer zo lang is .. ;) dan ga je wel even vloeken als je kabel tester zegt: meneer je hebt het fout gedaan .. ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
Vandaag onderstaande binnen gekregen, helaas niet zo compleet als dat de advertentie zei o.a. de rackoortjes ontbreken wat toch wel handig kan zijn gezien ik hem in een rack wil hangen.

Tevens kan ik niet in de IPMI komen met ADMIN/ADMIN of ubnt/ubnt iemand anders wellicht een idee ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kZPGaTjny4JZJe55oyI2WQasuk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVqmJtptnHylovqL3WFBXyPN.jpg?f=fotoalbum_medium
Pagina: 1 ... 41 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.