Als ik het pi-hole dashboard bekijk, zie ik dat 21% van alle requests wordt geblokkeerd (met 2 alternatieve DNS servers geconfigureerd). Hanteer ik jou redenering en zou ik alleen de pi-hole als DNS geconfigureerd hebben, dan zou het percentage geblokkeerd verkeer zelfs oplopen tot 3x zo hoog? Persoonlijk lijkt me dat onwaarschijnlijk, temeer op dat ik bijna geen advertenties zie tijdens browsen.RobertMe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:57:
[...]
Wellicht ten overvloede, maar dus wat @xbeam intussen ook nog (de tweede) keer aangeeft. Een tweede DNS server is geen fallback voor als de eerste het niet doet. DNS requests worden naar een willekeurige server gestuurd. Als je dus twee DNS servers instelt, één naar Pi-Hole en een alternatief (bv van ISP), is er 50% kans dat de request niet naar Pi-Hole gaat en de advertentie dus niet geblokkeerd wordt. Daarom dus ook dat @Pino112 aangeeft dat de tweede server dan ook Pi-Hole moet zijn.
Ik heb de twee alternatieve DNS servers verwijderen, ben benieuwd naar het resultaat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QmWZRvHQbTxhduDiQTs6evPz.png?f=user_large)
/f/image/8s7Q2udPu65yrKHlck9zoW68.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/LVqmJtptnHylovqL3WFBXyPN.jpg?f=fotoalbum_medium)