[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-10 17:57
Cartman! schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Zoals ik zei; voor mijn use case kan ik beter/goedkoper een CloudKey Gen2 Plus kopen, de UDM Pro is geen vervanger voor m'n USG omdat ie niet met IPTV overweg kan :')
Als je geen 500/500 of hoger hebt en DPI en IDS etc etc aan hebt. Want daar had ik dus issues mee met de USG. Die trok dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
slijkie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:07:
[...]
Als je geen 500/500 of hoger hebt en DPI en IDS etc etc aan hebt. Want daar had ik dus issues mee met de USG. Die trok dat dus niet.
Ik heb 500/500 en IDS zou leuk zijn maar als dat ten koste gaat van TV kunnen kijken heb ik geen moer aan dat apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-10 17:57
Cartman! schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb 500/500 en IDS zou leuk zijn maar als dat ten koste gaat van TV kunnen kijken heb ik geen moer aan dat apparaat...
Daarom komt mijn glas binnen op een Ubiquiti Edgerouter Lite (kan ook die met SFP, makkelijker). Dan kan TV 1 poort en Ethernet andere poort, en die gaat door naar de UDM.

Dit had ik omdat ik TV had bij T-Mobile Thuis. Nu heb ik Freedom en TV de deur uitgemieterd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nexhil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Ik heb dus een cloudkey Gen2+, en was misschien nog in de race voor of een USG 3P. Wat me eigenlijk tegen hield was dat dat apparaat nu al 6 jaar oud is ofzo en de IPS/IDS feutures niet lekker aan kan met mijn 250/250 lijn.

Ondertussen zit ik op het nieuwe platform van Caiway, mijn tv decoders hebben hierdoor vlans meer nodig.
Dus ik wilde nog een switch en USG, alle AP's heb ik los, dus dit kijkt me een prima deal.
Volgens mij kan ik nu met een media converter ook nog van die lelijke genexis modem af :P
Dat is dan nog een valide use case*, waarbij je al in de markt was voor een (Uniquiti) router en dan is dit zeker een goede deal. Maar er zijn dus ook voldoende gebruikers hier die al een UDM Pro hebben die er nu nog een (aantal) extra hebben besteld. Dat is natuurlijk een heel andere situatie.

* Ok, ok, kopen om duurder te verkopen is ook een valide use case

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08
ik zie dat de flex mini nu €19,- is 22,99 incl
https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini

scherp prijsje

[ Voor 3% gewijzigd door insomniac op 19-08-2020 09:35 ]

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jammer van de 12 euro verzendkosten via UPS ...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:25
RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:01:
[...]

Zag nu inderdaad op Reddit voorbij komen dat iemand nieuwsbrief had ontvangen waar in staat dat het een actie is i.v.m. opening van de EU store. Maar de EU store is er al zeker een half jaar (?). Dus beetje raar om dat dan nu als reden te geven voor het dumpen van een apparaat dat niet eens nieuw-nieuw is.

Maar in ieder geval zou zo'n nieuwsbrief dus bevestigen dat het niet om een prijsfout gaat. En dus dat het een tijdelijke actie zal zijn.
Heb je dat linkje voor mij?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
UDM-Pro's zijn weer in stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:04

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Balen, zie nu pas dat er een aanbieding was. Ik ga volgende maand verhuizing en had de UDM op de lijst staan (vanwege de AP). Als ik dan voor hetzelfde geld een UDM Pro had kunnen hebben, mét een AP dan was dat mooi geweest.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Ja, alleen het hangt er vanaf welk link je gebruikt. Soms toont die in stock en soms niet in stock, lekker vaag van UI. Ik wilde hem praktisch bestellen, maar zie het grote voordeel tav de USG eigenlijk nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

UTMachine schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

Ja, alleen het hangt er vanaf welk link je gebruikt. Soms toont die in stock en soms niet in stock, lekker vaag van UI. Ik wilde hem praktisch bestellen, maar zie het grote voordeel tav de USG eigenlijk nog niet ;)
Heb jij toevallig een link? Bij mij staat ie niet in stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The GUI schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Precies, hier is ie ook niet in stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
The GUI schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

arghhh ... ik deed het via de https://eu.store.ui.com/c...ro?variant=31879546962029 link, maar die werkt nu ook niet meer ... dus weer out-of-stock, ik had hem bijna kunnen hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

TheVMaster

Moderator WOS
RobertMe schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 09:45:
[...]

Uiteraard: https://www.reddit.com/r/..._the_new_eu_direkt_store/ Maar staat geen referentie in naar die nieuwsbrief / bronvermelding. Dus veel heb je er niet aan.
Ik heb de nieuwsbrief vannacht ook ontvangen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSfZwsz0pgY9Vud84aqz1C8tek8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QFcsPKijmujOzN7GY4Hh3tdT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Als ze nu ook even de niet-pro versie van de UDM in de sale gooien... dat zou wel fijn zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:58:
Als ze nu ook even de niet-pro versie van de UDM in de sale gooien... dat zou wel fijn zijn :P
Ja dat mag van mij ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ohh erg interessant!, wou eigenlijk wachten op de opvolger van de USG, de UXG?? Maar voor deze prijs kan ik hem eigenlijk niet laten liggen. Nu maar hopen dat deze nog op voorraad komt!

[ Voor 29% gewijzigd door rikadoo op 19-08-2020 10:12 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:58:
Ik heb liever dat ze de USW-Pro-24 in de sale gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01

Ethirty

Who...me?

xbeam schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Nee is een fout, allen andere us, Canada,Japan store is hij de normale prijs
Nou ja, we zijn een dag verder en hij staat er nog steeds voor die prijs.
RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:44:
Jullie blijven wel 'Ollanders zeg :+

Blijkbaar raakt Ubiquiti de UDM-Pro aan de straatstenen niet kwijt (in Europa), maar als die dan ineens maar de helft kost springen jullie als hongerige wolven bovenop.

Persoonlijk sluit ik mij bij @ed1703 aan. USG doet het goed, UDM-Pro blijft een "net niet" apparaat. Qua ontbrekende features zou het voor mij niet eens een issue zijn (Ziggo lijn, dus geen problemen met VLANs aan WAN kant, PPPoE, ...). Maarja: de USG (3P) doet het gewoon goed, en die UDM Pro is gewoon een groot apparaat met veel lege ruimte die ik niet makkelijk kwijt kan. Daarnaast de uitgebreide(re) featureset die ik niet ga gebruiken... (Protect incl. HDD bay, Talk, Access).

Ik wacht wel even op een UXG Lite voor ~E200 of minder :P
Ik sluit me hier bij aan. Als ik vertrouwen had in de feature-list dan zou ik hem preventief voor mijn nieuwe huis wel willen kopen, maar nu vind ik 200 nog steeds te veel. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cartman! schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 09:05:
[...]

Zoals ik zei; voor mijn use case kan ik beter/goedkoper een CloudKey Gen2 Plus kopen, de UDM Pro is geen vervanger voor m'n USG omdat ie niet met IPTV overweg kan :')
;-) Dan laat je je Glas (neem even aan dat je dat hebt, maar met DSL zal het ook werken) binnenkomen op een poort van je Managed switch, dan gaat het internet VLAN door naar de WAN poort van je UDM en het IPTV VLAN door naar je tv boxen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
;-) Dan laat je je Glas (neem even aan dat je dat hebt, maar met DSL zal het ook werken) binnenkomen op een poort van je Managed switch, dan gaat het internet VLAN door naar de WAN poort van je UDM en het IPTV VLAN door naar je tv boxen ;-)
Is niet native te regelen via de Unifi controller toch die setup? En dan werken de diensten als Netflix/Youtube/Terugkijken niet meer bij mijn weten op m'n KPN STBs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cartman! schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 10:28:
[...]

Is niet native te regelen via de Unifi controller toch die setup? En dan werken de diensten als Netflix/Youtube/Terugkijken niet meer bij mijn weten op m'n KPN STBs?
Eh....dat zou kunnen. Maar die werken volgens mij alleen met een complexe Setup (met de JSON, wat niet werkt met de UDM) of via de KPN box :-)

Ik heb die VLAN shizzle gewoon via de controller geregeld hoor. je gebruikt 1 port van je switch als 'WAN-poort' met die twee VLANs actief (je kunt een VLAN groep maken als ik het me goed herinner, gebruik het nu niet meer). en dan 1 VLAN op de LAN poort die je aan de WAN port van je UDM hangt. Nadeel is dan wel dat die extra tv diensten niet werken. Dus als dat belangrijk voor je is, tja.... Ik ben dus overgestapt van IPTV naar NLZiet (we keken niet zoveel) en gebruik dus nu alleen internet. YT, etc. kijk ik wel via de Apple TV of de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Eh....dat zou kunnen. Maar die werken volgens mij alleen met een complexe Setup (met de JSON, wat niet werkt met de UDM) of via de KPN box :-)
Daarom mijn conclusie dus; de UDM (Pro) is voor mij niet het apparaat wat ik zoek want dit werkt met de USG gewoon helemaal prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cartman! schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 10:32:
[...]

Daarom mijn conclusie dus; de UDM (Pro) is voor mij niet het apparaat wat ik zoek want dit werkt met de USG gewoon helemaal prima nu.
Goede conclusie hoor. Zo had ik het ten tijde van de USG ook, wilde alleen wat meer power voor IDS etc. :-) En nu de Pro omdat ik Protect wil gaan gebruiken. Die UDM raak ik wel weer kwijt voor rond de 200 euro, dan heb ik de Pro dus voor weinig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

JackSparrow schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Goede conclusie hoor. Zo had ik het ten tijde van de USG ook, wilde alleen wat meer power voor IDS etc. :-) En nu de Pro omdat ik Protect wil gaan gebruiken. Die UDM raak ik wel weer kwijt voor rond de 200 euro, dan heb ik de Pro dus voor weinig...
Ik houd me aanbevolen voor een UDM voor dat bedrag als ik geen UDM Pro te pakken krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 14:49
jammer dat ze niet meer acties hebben.
Heb nog wel wat op mijn verlanglijstje staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The GUI schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 10:34:
[...]

Ik houd me aanbevolen voor een UDM voor dat bedrag als ik geen UDM Pro te pakken krijg ;)
Ik heb helaas al een koper voor de UDM. Mocht dat nu niet doorgaan en je hebt nog interesse, dan laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:18

Kek

3flix

Aw en de prijs is al weer terug naar normaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:18

Kek

3flix

RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Staat ook in de mail die @JackSparrow hierboven plaatste. Zolang de voorraad strekt, en die was nu blijkbaar echt op.
maar dat is bs, want hij is nu ook weer op voorraad, alleen dan voor de hoge prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Jammer zeg!

Dan ga ik maar op zoek naar een UDM :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Kek schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

maar dat is bs, want hij is nu ook weer op voorraad, alleen dan voor de hoge prijs...
Ik zie het inderdaad vind het wel een raar verhaal hoor, de EU store is al maanden online en nu opeens deze actie welke vooral in de nacht is in Europa en halverwege de ochtend is alles weer (normaal) ik gooi het op een proces foutje i.i.g maar voor de kopers die het gelukt is veel plezier :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Ik zie het inderdaad vind het wel een raar verhaal hoor, de EU store is al maanden online en nu opeens deze actie welke vooral in de nacht is in Europa en halverwege de ochtend is alles weer (normaal) ik gooi het op een proces foutje i.i.g maar voor de kopers die het gelukt is veel plezier :)
Als het een proces foutje is ga je geen nieuwsbrief de deur uit doen?
Kek schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Dat is natuurlijk nieuwe voorraad die al onderweg is naar het magazijn :+

Maar dat flipperen van voorraad is er wel vaker. Op de dag dat de Flex Mini beschikbaar kwam is die ook minstens één keer out of stock geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Als het een proces foutje is ga je geen nieuwsbrief de deur uit doen?

[...]

Dat is natuurlijk nieuwe voorraad die al onderweg is naar het magazijn :+

Maar dat flipperen van voorraad is er wel vaker. Op de dag dat de Flex Mini beschikbaar kwam is die ook minstens één keer out of stock geweest.
Tenzij de nieuwsbrief onderdeel is van het proces..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

Technisch gezien werkt het.. maar VLANs zijn NIET gemaakt voor security en zou adviseren om het vooral NIET op deze manier te doen. Daarnaast zie je bij veel mensen dat ze hun hele thuisnetwerk aan het internet hangen door een configuratiefout omdat ze niet volledig snappen wat ze doen. Als je wel volledig snapt wat je doet, doe je het niet op deze manier. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 21:22
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:07:
UDM Pro voor 204 euro bij Ubiquiti, geen idee waarom hij zo goedkoop is.
Denk omdat niemand dit apparaat wil? De software is totaal nog niet af. Tevens kun je er geen custom configs mee draaien. Voor veel de mede tweakers is dit apparaat onhandig in combinatie met IPTV.

Edit: Ik zie dat de prijs weer normaal is..

[ Voor 9% gewijzigd door Xieoxer op 19-08-2020 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hij is weer de oude prijs en weer op voorraad
https://eu.store.ui.com/c...ro?variant=31879546962029

En je kan er ook weer meer dan 1 per persoon bestellen. Toch vraag ik me af of dit een website foutje, promotie of dat een voorraad/model/revisie dumpen?

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 20-08-2020 00:27 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xbeam schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:55:
Hij is weer de oude prijs en weer op voorraad
https://eu.store.ui.com/c...ro?variant=31879546962029

En je ook kan weer meer dan 1 bestellen persoon. Toch vraag ik me af dit een website foutje is of dat een voorraad/model/revisie Wilden dumpen.
Er is vannacht een mail verstuurd dat het ging om een aanbieding voor de nieuwe store, dan lijkt he me iig geen fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 14:08:
[...]

Er is vannacht een mail verstuurd dat het ging om een aanbieding voor de nieuwe store, dan lijkt he me iig geen fout.
Inderdaad en ben blij dat ik mijn UDM heb kunnen upgraden naar de Pro voor weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Inderdaad en ben blij dat ik mijn UDM heb kunnen upgraden naar de Pro voor weinig...
Mocht je die UDM nog verkopen..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ferruginous Hwk schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 12:26:
[...]

Technisch gezien werkt het.. maar VLANs zijn NIET gemaakt voor security en zou adviseren om het vooral NIET op deze manier te doen. Daarnaast zie je bij veel mensen dat ze hun hele thuisnetwerk aan het internet hangen door een configuratiefout omdat ze niet volledig snappen wat ze doen. Als je wel volledig snapt wat je doet, doe je het niet op deze manier. ;)
Hmm..klinkt aannemelijk ook. Al moet ik zeggen dat ik redelijk snap wat ik aan het doen ben. Op dit moment heb ik alleen internet, want IPTV gebruik ik niet meer. Op dit moment gebruik die oplossing ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DennusB schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 14:09:
[...]

Mocht je die UDM nog verkopen..... :9
:+ Je mag in de rij plaats nemen...maar ik verwacht dat hij wel verkocht is (goeie vriend van mij heeft voorrang en die wil hem mogelijk wel overnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 07:52

Saninl

Freee!! schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Je had ie Ubiquity AP Lite gewoon direct boven moeten hangen en de wifi van je modem/router aan laten staan, dat had al direct voor een betere verspreiding gezorgd.
JayOne schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Probeer eens de AP lite op verdieping 1, op bestaande router wifi weer aanzetten. Dat lost waarschijnlijk al een deel van je probleem op. Tuin blijft lastig, daarvoor kun je de outdoor AP-mesh voor gebruiken. Maar dat hangt wel af waar je de AP-lite plaatst en de mogelijkheden van plaatsen van de outdoor AP (qua afstand en Line of sight tussen deze twee AP).
Dank jullie wel voor de reactie, soms lijkt het nog een logische oplossing ook 8)7
Is het dan zo dat ik zowel de AP Lite als de router/modem configureer met dezelfde netwerknamen en wachtwoorden en dat elk apparaat automatisch de sterkste zender kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ok, maar zijn ze het tijd verschil vergeten dat nu al over is of was het alleen een nachtelijk actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xbeam schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 14:41:
[...]

Ok, maar zijn ze het tijd verschil vergeten dat nu al over is of was het alleen een nachtelijk actie?
Of ze hadden een hele beperkte voorraad voor die aktie beschikbaar. Heb het idee dat het echt allemaal binnen 10 min uitverkocht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackSparrow schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Of ze hadden een hele beperkte voorraad voor die aktie beschikbaar. Heb het idee dat het echt allemaal binnen 10 min uitverkocht was.
Volgens mij waren er gisteravond ook al een aantal er doorheen gekomen? En vanmorgen ook. Dus geen 10 minuten actie dan.

Duurde alleen lang voordat iedereen door had dat je niet kon bestellen als je dat al had gedaan en tussendoor waren er nog wat issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
Initieel kreeg ik 'm niet in mijn winkelmandje, en kreeg ik weer een redirect naar de loginpagina. Toen heb ik eerst iets anders in de winkelmand gegooid, daarna de USG-Pro en toen dat andere er weer uit gehaald. Werkte goed!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackSparrow schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Ja ik heb hem vannacht kunnen bestellen maar toen ging hij wel steeds van op voorraad naar uit verkocht en weer naar voorradig. Dus was een kwestie van regelmatig proberen.

Maar als de voorraad op was dan zou nu niets voor de normale prijs op voorraad zijn en dat is hij wel.
Misschien hebben ze steeds kleine aantallen online gezet om grip te houden op de aantallen. Niet dat in uur tijd de wereldwijde voorraad kwijt zijn ;-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xbeam schreef op Wednesday 19 August 2020 @ 17:43:
[...]

Ja ik heb hem vannacht kunnen bestellen maar toen ging hij wel steeds van op voorraad naar uit verkocht en weer naar voorradig. Dus was een kwestie van regelmatig proberen.

Maar als de voorraad op was dan zou nu niets voor de normale prijs op voorraad zijn en dat is hij wel.
Misschien hebben ze steeds kleine aantallen online gezet om grip te houden op de aantallen. Niet dat in uur tijd de wereldwijde voorraad kwijt zijn ;-
Ik bedoel dus dat ze maar een klein aantal stuks (van hun totale voorraad) beschikbaar hadden voor deze aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-10 22:51
Is het eigenlijk mogelijk om de UDMP(voorlopig, totdat alle features er zijn en firmware rocksolid is) enkel als protect server in te zetten en verder gewoon de USG te gebruiken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Zojuist G4 Doorbell besteld in de US store eindelijk, via viabox komt ie naar NL 😀 let you know my thoughts once I have it! Hier is trouwens het aansluit schema van dat ding: https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell (das mooi, want is 1 op 1 vervanging van mijn nest deurbel)

[ Voor 45% gewijzigd door tcviper op 20-08-2020 10:16 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:26:
Technisch gezien werkt het.. maar VLANs zijn NIET gemaakt voor security en zou adviseren om het vooral NIET op deze manier te doen.
Want :?

IMHO een prima oplossing die werkt zonder enig probleem en weer een stroomzuipende mediaconverter scheelt! :)

Bridged IPTV werkt echter bij steeds minder ISP's dus kijk uit daarmee!
Daarnaast zie je bij veel mensen dat ze hun hele thuisnetwerk aan het internet hangen door een configuratiefout omdat ze niet volledig snappen wat ze doen. Als je wel volledig snapt wat je doet, doe je het niet op deze manier. ;)
Dan hoor ik graag van jou hoe je het wel zou doen, want IMHO zit je nu onnodig paniek te zaaien... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Precies en of naar je experiabox en dan zet je lan kant van de experiabox via een switch weer terug op een vlan van je netwerk waardoor als nog routed IpTV hebt alleen dan op iptv vlan die naar al je tv kastjes laat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wauw...Ubiquity is wel snel met uitleveren...morgen wordt de UDM Pro al bezorgd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66XRI7LRvuwg9CckPpoTy2gIpPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDq87AIpJoT3QsKK6vLIhI8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:34
JackSparrow schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:51:
Wauw...Ubiquity is wel snel met uitleveren...morgen wordt de UDM Pro al bezorgd!

[Afbeelding]
De mijne vanavond al. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 11:47

nexhil

BAM!

Ik heb hem zojuist ontvangen!
Dinsdag avond rond 21:30 besteld

[ Voor 36% gewijzigd door nexhil op 20-08-2020 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nexhil schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:04:
Ik heb hem zojuist ontvangen!
Dinsdag avond rond 21:30 besteld
Nou ik vind ze anders behoorlijk traag.
Die van mij hebben ze vandaag pas bij UPS aangeboden.

Die van mij is pas vandaag verstuurt door Ubnt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmIhRGATzqcw0_tiCn5_pL6XTyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEPDRmR3bW1tJ0yeNDEGkpr7.jpg?f=fotoalbum_large

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 11:47

nexhil

BAM!

xbeam schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Nou ik vindt ze anders behoorlijk traag.
Die van hebben ze vandaag pas bij UPS aangeboden.

Die van mij is pas vandaag verstuurt door Ubnt?
[Afbeelding]
Ik weet niet waneer je hem besteld hebt, maar als hij nu pas aangeboden wordt dan is dat niet snel nee.

In mijn geval vind ik het niet langzaam voor iets wat uit Tsjechie is gekomen.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05

Falcon10

Hit it i would !

tcviper schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:04:
Zojuist G4 Doorbell besteld in de US store eindelijk, via viabox komt ie naar NL 😀 let you know my thoughts once I have it! Hier is trouwens het aansluit schema van dat ding: https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell (das mooi, want is 1 op 1 vervanging van mijn nest deurbel)
Zet hem ook eens paar dagen in de volle zon.
Dat we zeker zijn of ie het dan blijft doen of niet. Aangezien ie vanachter verdacht lijkt op een andere deurbel die wel problemen had dan met warmte.

-| Hit it i would ! |-

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:29
nexhil schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet waneer je hem besteld hebt, maar als hij nu pas aangeboden wordt dan is dat niet snel nee.

Dat is zeker rap, weet niet of UI met verschillende opslag/verzend locaties werkt binnen de EU maar dat is best rap.

Ook niet van mij is vanmorgen pas aangeboden. Hopelijk krijg ik die nog voor het weekend/zaterdag maar heb er een hard hoofd in. Ik heb hem Dinsdag om 23:00 uur kunnen bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wVjh57ym2CN-dF9JtjuzAVcrfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/to6dTycZgL4y5EqaY16G06vW.png?f=fotoalbum_large

------------

Weet niet of dit het compleet juiste topic is maar zijn hier mensen die hun GPON KPN glasvezel direct in hun UDM pro hebben gestoken? Discussie omtrent IPTV even daargelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dit is dan wel weer heel jammer ... goedkoop inslaan en lekker duur via V&A verkopen zodat de rest naast de actie greep. V&A aangeboden: *NIEUW* UDM PRO | Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En hij is binnen :) Lekker snel hoor. Helaas even geen tijd ervoor om aan te sluiten en migreren. Zal wel avond werk worden 1 deze dagen.
DennusB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:36:
Dit is dan wel weer heel jammer ... goedkoop inslaan en lekker duur via V&A verkopen zodat de rest naast de actie greep. V&A aangeboden: *NIEUW* UDM PRO | Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro
Tja had je sneller moeten reageren ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Weet niet of dit het compleet juiste topic is maar zijn hier mensen die hun GPON KPN glasvezel direct in hun UDM pro hebben gestoken? Discussie omtrent IPTV even daargelaten.
Bij GPON, Gigabit Passive Optical Network techniek, die wij sinds 2019 gebruiken, is de NT een onmisbaar onderdeel van de verbinding. Deze kun je dus niet verwijderen.
bron: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:36:
Tja, als je een topic gaat volspammen met bestellingen van een aanbieding kan je zoiets verwachten :X
nexhil schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Dinsdag voor die 169 euro.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xbeam schreef op Thursday 20 August 2020 @ 10:55:
[...]

Dinsdag voor die 196 euro.
Ow? Ik heb € 204 betaald, misschien komt hij daarom sneller? 😇 overigens ook dinsdag besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 23:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

SWX-U6PRO gespot bij FCC. Op korte termijn in Early Access denk ik dan.

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 20-08-2020 11:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ferruginous Hwk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

VLANs zijn juist gemaakt voor Security. Tenzij je layer3 device standaard routeert (doet Ubi dat? Werk zelf alleen met FortiGates/Cisco) is VLAN juist de manier om je veiligheid omhoog te brengen. Apart Guest, IoT, server VLAN en dan op je router alleen doorlaten wat nodig is. Ook een DMZ Switch als demarcatie gebruiken mbv VLANs is een standaard manier van transport.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 20-08-2020 11:19 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 06:02
FREAKJAM schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:16:
SWX-U6PRO gespot bij FCC. Op korte termijn in Early Access denk ik dan.
WiFi 6 AP ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• nielsn
  • Laatst online: 17:26
Vanochtend merkte ik dat ik geen internet meer had. Alleen het lampje bij de console poort knipperde en voor de rest was er niets zichtbaar.

Ook ik heb dus blijkbaar een defecte stroomadapter. Nu zit er tijdelijk een andere adapter van 12 Volt en 2 Ampere tussen, maar deze hoort eigenlijk bij een ander apparaat welke ik toch compleet wil houden.

Iemand nog suggesties voor een bepaald merk/type stroomadapter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JackSparrow schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Ow? Ik heb € 204 betaald, misschien komt hij daarom sneller? 😇 overigens ook dinsdag besteld.
€169,- betaald. Gister ochtend besteld zojuist geleverd :P

* Tylen heeft btw nummer >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 23:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

“The U6-Pro is a Wi-Fi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintaining overall network capacity. It delivers an aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (4x4 MU-MIMO and OFDMA) and 2.4 GHz (2x2 MIMO) radios. U6-Pro uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally.“

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 20-08-2020 11:24 ]

is everything cool?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Saninl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:24:
Is het dan zo dat ik zowel de AP Lite als de router/modem configureer met dezelfde netwerknamen en wachtwoorden en dat elk apparaat automatisch de sterkste zender kiest?
Hangt van het apparaat af.
En daar verschillen de implementaties (van WiFi) wel eens van.

Abort, Retry, Quake ???

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Heb op een locatie het volgende hangen: Cloudkey, gateway en 3 mesh antennes. Om één of andere reden is de Cloudkey gereset en kan ik die dus niet meer gebruiken om de antennes in te stellen. Mij lijkt de simpelste oplossing om ieder apparaat te resetten en gewoon vanaf nul te herbeginnen (aangezien er geen backup is).

Nu is er één antenne waar ik niet fysiek aankan. Zou ik die kunnen resetten via ssh? Ook als die zogezegd beheerd wordt door een controller (die er dus eigenlijk niet meer is wegens reset)?

Weet ook het ip adres niet van die antenne. Dus vooraleer ik er veel tijd in steek om dat te zoeken, wou ik toch even navragen of het uberhaupt mogelijk is om die via SSH te resetten

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 10:29
Nvm, iets met eerst googlen voordat je gaat miepen over een orderstatus...

[ Voor 89% gewijzigd door Kypo op 20-08-2020 11:35 ]

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 08:47
Kypo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:34:
Ik heb ook een UDM pro besteld.

Maar mijn order blijft hangen op:
[Afbeelding]

Iemand bekend met de fulfillment status?
Hier hetzelfde joh.. ben blij dat ik niet alleen ben.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 06:02
FREAKJAM schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

“The U6-Pro is a Wi-Fi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintaining overall network capacity. It delivers an aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (4x4 MU-MIMO and OFDMA) and 2.4 GHz (2x2 MIMO) radios. U6-Pro uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally.“
Ah nice ben nog aan het wachten heb eigenlijk nog 1 extra AP nodig maar wil wel WiFi 6 zodat hij future proof is.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Tomba schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:18:
[...]

VLANs zijn juist gemaakt voor Security. Tenzij je layer3 device standaard routeert (doet Ubi dat? Werk zelf alleen met FortiGates/Cisco) is VLAN juist de manier om je veiligheid omhoog te brengen. Apart Guest, IoT, server VLAN en dan op je router alleen doorlaten wat nodig is. Ook een DMZ Switch als demarcatie gebruiken mbv VLANs is een standaard manier van transport.
Toch heeft hij gelijk.. VLANS zijn vanuit managementoogpunt gemaakt en niet specifiek voor security.
Bij Cisco is er geen hond te vinden die ip routing uit laat op een ip services device.

En ja bij UI staat alles wagenwijd open als je VLANS maakt, bij Cisco met een L3-vlaninterface overigens ook.
Het is niet zo dat verkeer tussen vlans een standaard drop filter hebben.
Dan nog moet je met VLANS heel goed weten wat je doet qua security.. een profiel "All" hanteren is heel handig voor Jantje op de hoek, maar uit security-oogpunt een regelrechte ramp.

[ Voor 14% gewijzigd door ed1703 op 20-08-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ed1703 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Toch heeft hij gelijk.. VLANS zijn vanuit managementoogpunt gemaakt en niet specifiek voor security.
Bij Cisco is er geen hond te vinden die ip routing uit laat op een ip services device.

En ja bij UI staat alles wagenwijd open als je VLANS maakt, bij Cisco met een L3-vlaninterface overigens ook.
Het is niet zo dat verkeer tussen vlans een standaard drop filter hebben.
VLANs zijn gemaakt om je switch te partitioneren/sectioneren dus wel degelijk vanuit security in mijn ogen

'A virtual LAN (VLAN) is any broadcast domain that is partitioned and isolated in a computer network at the data link layer (OSI layer 2).'

Bij een Cisco L3 Switch heb je gelijk (al zou het dan een kwestie zijn van het internet en IPTV vlan in een aparte VRF instance plaatsen en geen verkeer tussen instances toestaan), een router/firewall van Cisco (en FortiGate FTM) heeft een Implicit Deny als in; alles wat je niet open zet staat dicht. Als je je Switch als Router gebruikt (heeft Ubi al L3 switches inmiddels?) heb je gelijk.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 10:29
NepGangster schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Hier hetzelfde joh.. ben blij dat ik niet alleen ben.
Mijne is inmiddels onderweg.
Tomba schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

VLANs zijn gemaakt om je switch te partitioneren/sectioneren dus wel degelijk vanuit security in mijn ogen

'A virtual LAN (VLAN) is any broadcast domain that is partitioned and isolated in a computer network at the data link layer (OSI layer 2).'

Bij een Cisco L3 Switch heb je gelijk (al zou het dan een kwestie zijn van het internet en IPTV vlan in een aparte VRF instance plaatsen en geen verkeer tussen instances toestaan), een router/firewall van Cisco (en FortiGate FTM) heeft een Implicit Deny als in; alles wat je niet open zet staat dicht. Als je je Switch als Router gebruikt (heeft Ubi al L3 switches inmiddels?) heb je gelijk.
Kom je al snel op een punt dat Ubiquiti voor thuisgebruikers een no-go is.
En UI heeft L3-switches (de Pro), waarop je eigenlijk ook ACL's zou moeten bouwen.
Geen idee of de firewall met gebruik van een L3-switch ACL's aanmaakt. Ik gok zomaar van niet.

Ik deel je mening deels over L2.. punt is juist op die laag heel goed moet bijhouden waar je wat toewijst. Een end-device wat meedoet in een trunk is vragen om securityincidenten.

• Tomba

Tomba

ed1703 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Kom je al snel op een punt dat Ubiquiti voor thuisgebruikers een no-go is.
En UI heeft L3-switches (de Pro), waarop je eigenlijk ook ACL's zou moeten bouwen.
Geen idee of de firewall met gebruik van een L3-switch ACL's aanmaakt. Ik gok zomaar van niet.

Ik deel je mening deels over L2.. punt is juist op die laag heel goed moet bijhouden waar je wat toewijst. Een end-device wat meedoet in een trunk is vragen om securityincidenten.
Eens, daarom heb ik thuis een L2 DMZ switch waar mijn glas op termineert die vervolgens alleen het Internet VLAN aflevert op mijn (non Ubi) Firewall. (Ik gebruik verder geen IPTV)

(en op de zaak hebben we een mooie NAC die dat netjes voor ons fixt ;) )

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 08:47
Kypo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Mijne is inmiddels onderweg.
Mailtje ofzo gehad ter bevestiging?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

UniFi Dream Machine Firmware 1.8.0 is stable voor de Pro. De UDM base is nog steeds RC.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
Important notes
If you have been using 1.8.0 on your UDM-Pro, we’d ask that you please complete a short, 5-minute survey to help us improve these products (please complete any/all that apply): UDM-Pro

You're welcome to take the survey several times, when you experience any issues.

* This release contains BETA support for the UDM.

* You can find the UniFi OS introduction here.

Bundled applications

UniFi Network 5.14.22.

As of UDM firmware 1.2.0 (and later) Smart Queues are default enabled for existing and new installs when the WAN speed is <=300Mbps. If you're experiencing unexpected slowness then please double check the configured speeds or disable Smart Queues under Settings>Networks>WAN>Common Settings>Smart Queues in Classic Mode or Settings>Internet>WAN Networks>WAN>Common Settings>Enable Smart Queues in New Settings.

Features
Add device adoption notifications.
Add a "Remember Me" option for long login sessions.
Add release channel support for the applications.
Pre-install the applications to reduce the time spent on installation.
Add setup feedback.
Add diagnostics toggle.
Add feedback from the update button on the main page.
Always show Network application on the dashboard.
Update host column in cloud portal to show IP address.

Improvements
Improve UDM-Base support.
Improve HDD hotplug experience.
Improve per-client statistics.
Improve setup speedtest UX.
Improve the UI experience in iOS browsers.
Update BusyBox version to include fixes for CVE-2018-20679, CVE-2017-16544 and CVE-2019-5747.
Improve stability of the application installation process.

Bugfixes
Fix the issue that caused either SFP+ or switch ports to lock up.
Fix IPv6 regression intermittently preventing normal operation of DHCPv6.
Fix bug causing Applications tab to be crashing in UniFi OS Settings section when connecting LED device.
Fix issues around Protect notifications being repeatedly shown.
Fix bug when updating/rebooting/factory reset modals are not shown.
Fix bug when Advanced page in UniFi OS does not load.
Fix UDM broadcasting "ready for setup" via BLE after setup was completed.
Prevent UDM-Pro from upgrading with UDM-Base image and vice-versa.
Fix missing reboot/updating dialogs by properly reporting device state to the cloud.
Fix issue with updating firmware failing to start.
Fix the issue that caused disconnected clients to show up as directly connected.
Fix bug that caused alerts to be duplicated.
Fix bug that prevented OpenVPN from being restarted on RADIUS profile updates.
Fix bug that may prevent VLANs from being properly reset.
Fix bug that caused syslog to be spammed when specific SFP+ modules are plugged in.
Fix crash caused by high system load, especially when running UniFi Talk.
Fix crash that prevented the device from being properly factory-reset.
Fix crash caused by HDD hotplug that made the device unresponsive.
Fix invalid WiFi password validation during setup.
Fix incorrect messaging for wrong 2FA token.
Fix email validation.
Fix the issue that caused viewing TOS automatically accept it.
Fix long delays for DHCP renewals in case WAN DHCP server lease is very short.
Fix LCM not displaying LAN IP address.
Fix bug related to showing active applications as inactive on LCM.
Fix Access issues when starting.
Fix error of applications not showing indication when being updated/stopped/started in the Settings tab.
Fix bugs related to release channels for applications.
Fix multiple commit errors.
Other minor bugfixes and improvements.

Known issues
Protect update notifications may be repeatedly shown.
Stopped applications will be started post upgrade - the application state tracking functionality is added to the current firmware.
When setting up device with new account release channels in UniFi OS Settings section will appear ~ 1 hour.

https://community.ui.com/...81-49ba-8f51-131f3a13000a

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2020 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyrus The Virus schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Ah nice ben nog aan het wachten heb eigenlijk nog 1 extra AP nodig maar wil wel WiFi 6 zodat hij future proof is.
Je hebt de U6 Lite, U6 In-Wall, en U6 Mesh (IIRC, de "FlexHD met wifi 6") gemist? :P

Er zitten dus meer wifi 6 apparaten in de pijpleiding, met de U6 Lite waarschijnlijk als eerste beschikbaar, nadat die ook als eerste in EA kwam.

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-10 14:03
Ik was voor een simpel thuisnetwerk in de markt voor een usg en een us8-60w met een paar inwalls.
Heb gistermorgen toch maar de udmp gekocht. Voor mijn gebruik eigenlijk overkill, maar was nu goedkoper dan een usg en een us8-60w samen.
Hopelijk goede beslissing genomen want door al die issues met de udmp hou ik mijn hart vast.
phlinx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:57:
Ik was voor een simpel thuisnetwerk in de markt voor een usg en een us8-60w met een paar inwalls.
Heb gistermorgen toch maar de udmp gekocht. Voor mijn gebruik eigenlijk overkill, maar was nu goedkoper dan een usg en een us8-60w samen.
Hopelijk goede beslissing genomen want door al die issues met de udmp hou ik mijn hart vast.
Voor basis gebruik en zonder behoefte aan igmp proxy voldoet dat device prima.
Als je de harddisk eruit laat zal qua stroomverbuik ook niet zoveel verschillen gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
phlinx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:57:
De UDMP ondersteund geen PoE, dus dan moet je injectors gebruiken (niet bijgeleverd) om de IWs van stroom te voorzien. Daar waar je met de USW 8-60W wel klaar zou zijn geweest.

Daarnaast is hier eens langs gekomen dat er iets geks was met de poorten / switch. De switch was dan wel een switch maar was maar langzaam, in totaal of naar de rest van de hardware en daarmee ook naar WAN. Was zoiets geks. Denk dat @ed1703 dat toen melde, maar weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

De UDMP ondersteund geen PoE, dus dan moet je injectors gebruiken (niet bijgeleverd) om de IWs van stroom te voorzien. Daar waar je met de USW 8-60W wel klaar zou zijn geweest.

Daarnaast is hier eens langs gekomen dat er iets geks was met de poorten / switch. De switch was dan wel een switch maar was maar langzaam, in totaal of naar de rest van de hardware en daarmee ook naar WAN. Was zoiets geks. Denk dat @ed1703 dat toen melde, maar weet ik niet meer zeker.
Dat klopt ja, die backplane is 1gig. Het is ook niet de bedoeling dat je daar AP's of switches op aansluit.
Edit: De rev3 is 2.5 gig. Scheelt alweer wat.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 20-08-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Dat klopt ja, die backplane is 1gig. Het is ook niet de bedoeling dat je daar AP's of switches op aansluit.
Edit: De rev3 is 2.5 gig. Scheelt alweer wat.
Maar backplane is dan tussen de switch poorten onderling / alles, of alleen de link naar "het moederbord"?

En rev3? Ben benieuwd welke rev dan in de aanbieding was }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlinx
Ik heb gezien dat PoE niet ondersteund wordt. De injectors komen in de meterkast, is geen probleem. Dat die switch mogelijk problemen gaat opleveren met de inwalls is natuurlijk wel een probleem, hoewel ik met 2.5 gig denk ik aardig rond kom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
phlinx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:18:
Ik heb gezien dat PoE niet ondersteund wordt. De injectors komen in de meterkast, is geen probleem. Dat die switch mogelijk problemen gaat opleveren met de inwalls is natuurlijk wel een probleem, hoewel ik met 2.5 gig denk ik aardig rond kom.
Let dan dus wel op dat je de injectors los moet kopen. In-Walls zijn altijd zonder injector. Met "een paar in walls" kan het dus zomaar zijn dat een USW 8-60W alsnog goedkoper is dan 3? 4? losse injectors kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlinx
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Let dan dus wel op dat je de injectors los moet kopen. In-Walls zijn altijd zonder injector. Met "een paar in walls" kan het dus zomaar zijn dat een USW 8-60W alsnog goedkoper is dan 3? 4? losse injectors kopen.
Puntje idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Maar backplane is dan tussen de switch poorten onderling / alles, of alleen de link naar "het moederbord"?

En rev3? Ben benieuwd welke rev dan in de aanbieding was }:O
Nee, dat is onderling, een NAS aansluiten en vervolgens ook 6 accesspoints kan dus geen goed idee blijken te zijn ;) Er zitten in ieder geval verschillen tussen de revisies. Welke exact moet je van reddit halen, want UI zegt het je niet. Het is iig niet een switchmodule die bedoelt is voor hoge bandbreedtes, gebruik daarvoor de glaspoorten en sluit een Gen2 aan of met een GLC-Tbase een Lite.

Revision Feature / Changes

3.1 initial release
8 Port switch has 2.5Gbps backplane
SFP+ WAN and LAN are in same speed group

5

8 Port switch moved to a 1Gbps backplane
SFP+ WAN and LAN decoupled to allow for individual speeds

8
*pending change log*

Hier staan overigens de meeste specs wel:

https://ubntwiki.com/products/unifi/start

[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 20-08-2020 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ed1703 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Revision Feature / Changes

3.1 initial release
8 Port switch has 2.5Gbps backplane
SFP+ WAN and LAN are in same speed group
[...]
Damn dat is echt serieus weinig....Een simpel HPEOfficeConnect switchje doet al 16Gbps....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Damn dat is echt serieus weinig....Een simpel HPEOfficeConnect switchje doet al 16Gbps....
Maar als ik het goed zie is dat dus het geval voor een oude revisie? En heeft de nieuwste maar 1Gbit/s. Dat is dus zeg maar echt weinig. Zeker gezien volgens mij alle andere UI switches 2x aantal LAN poorten hebben? Dus een 8 poorts switch heeft 16Gbit/s. 16 poorts 32Gbit/s etc.

De UDM Pro heeft dan dus een "switch" die je nog steeds absoluut niet wilt gebruiken (zoals de USG & Pro daarvan geen switch hebben en je ook een losse switch moet plaatsen, ondanks dat je eel bridge kunt maken tussen de poorten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Maar als ik het goed zie is dat dus het geval voor een oude revisie? En heeft de nieuwste maar 1Gbit/s. Dat is dus zeg maar echt weinig. Zeker gezien volgens mij alle andere UI switches 2x aantal LAN poorten hebben? Dus een 8 poorts switch heeft 16Gbit/s. 16 poorts 32Gbit/s etc.

De UDM Pro heeft dan dus een "switch" die je nog steeds absoluut niet wilt gebruiken (zoals de USG & Pro daarvan geen switch hebben en je ook een losse switch moet plaatsen, ondanks dat je eel bridge kunt maken tussen de poorten).
Handig voor een Pihole of een OpenVPN Pi, geen NAS oid.
De oude revisie had inderdaad meer bandbreedte, alleen daar zaten ook weer andere nadelen aan.
"SFP+ WAN and LAN are in same speed group"

Het is dus niet alleen softwarematig een rampding, maarja, ik heb er nu wel genoeg over gezegd denk ik ;)
mr.DJ95 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
Moet je dan echt een Pro switch nemen om gebruik te maken van SFP+?
Correct.

[ Voor 15% gewijzigd door ed1703 op 20-08-2020 15:37 ]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:29
hmm Zie net dat de switch die ik besteld heb alleen SFP heeft. Moet je dan echt een Pro switch nemen om gebruik te maken van SFP+? Zit ik alsnog aan gigabit vast i.c.m. de Dream pro.
Pagina: 1 ... 38 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.