[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 14:39
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:36:
UniFi Dream Machine Firmware 1.8.0 is stable voor de Pro. De UDM base is nog steeds RC.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
Important notes
If you have been using 1.8.0 on your UDM-Pro, we’d ask that you please complete a short, 5-minute survey to help us improve these products (please complete any/all that apply): UDM-Pro

You're welcome to take the survey several times, when you experience any issues.

* This release contains BETA support for the UDM.

* You can find the UniFi OS introduction here.

Bundled applications

UniFi Network 5.14.22.

As of UDM firmware 1.2.0 (and later) Smart Queues are default enabled for existing and new installs when the WAN speed is <=300Mbps. If you're experiencing unexpected slowness then please double check the configured speeds or disable Smart Queues under Settings>Networks>WAN>Common Settings>Smart Queues in Classic Mode or Settings>Internet>WAN Networks>WAN>Common Settings>Enable Smart Queues in New Settings.

Features
Add device adoption notifications.
Add a "Remember Me" option for long login sessions.
Add release channel support for the applications.
Pre-install the applications to reduce the time spent on installation.
Add setup feedback.
Add diagnostics toggle.
Add feedback from the update button on the main page.
Always show Network application on the dashboard.
Update host column in cloud portal to show IP address.

Improvements
Improve UDM-Base support.
Improve HDD hotplug experience.
Improve per-client statistics.
Improve setup speedtest UX.
Improve the UI experience in iOS browsers.
Update BusyBox version to include fixes for CVE-2018-20679, CVE-2017-16544 and CVE-2019-5747.
Improve stability of the application installation process.

Bugfixes
Fix the issue that caused either SFP+ or switch ports to lock up.
Fix IPv6 regression intermittently preventing normal operation of DHCPv6.
Fix bug causing Applications tab to be crashing in UniFi OS Settings section when connecting LED device.
Fix issues around Protect notifications being repeatedly shown.
Fix bug when updating/rebooting/factory reset modals are not shown.
Fix bug when Advanced page in UniFi OS does not load.
Fix UDM broadcasting "ready for setup" via BLE after setup was completed.
Prevent UDM-Pro from upgrading with UDM-Base image and vice-versa.
Fix missing reboot/updating dialogs by properly reporting device state to the cloud.
Fix issue with updating firmware failing to start.
Fix the issue that caused disconnected clients to show up as directly connected.
Fix bug that caused alerts to be duplicated.
Fix bug that prevented OpenVPN from being restarted on RADIUS profile updates.
Fix bug that may prevent VLANs from being properly reset.
Fix bug that caused syslog to be spammed when specific SFP+ modules are plugged in.
Fix crash caused by high system load, especially when running UniFi Talk.
Fix crash that prevented the device from being properly factory-reset.
Fix crash caused by HDD hotplug that made the device unresponsive.
Fix invalid WiFi password validation during setup.
Fix incorrect messaging for wrong 2FA token.
Fix email validation.
Fix the issue that caused viewing TOS automatically accept it.
Fix long delays for DHCP renewals in case WAN DHCP server lease is very short.
Fix LCM not displaying LAN IP address.
Fix bug related to showing active applications as inactive on LCM.
Fix Access issues when starting.
Fix error of applications not showing indication when being updated/stopped/started in the Settings tab.
Fix bugs related to release channels for applications.
Fix multiple commit errors.
Other minor bugfixes and improvements.

Known issues
Protect update notifications may be repeatedly shown.
Stopped applications will be started post upgrade - the application state tracking functionality is added to the current firmware.
When setting up device with new account release channels in UniFi OS Settings section will appear ~ 1 hour.

https://community.ui.com/...81-49ba-8f51-131f3a13000a
Is dit niet gewoon de RC16 die van RC naar Stable gegaan is?
Aangezien de RC16 van de UDM-Base er ook nog steeds bij staat.

Overigens is de UAP/USW Firmware 5.30.0.12123 firmware ook een stuk beter dan de 5.28 die hiervoor uit was. Daarbij stapte ik snel terug naar de laatste Stable versie voor mijn AP's. Deze doet het sinds de update nog zonder problemen.
mr.DJ95 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
hmm Zie net dat de switch die ik besteld heb alleen SFP heeft. Moet je dan echt een Pro switch nemen om gebruik te maken van SFP+? Zit ik alsnog aan gigabit vast i.c.m. de Dream pro.
De oude 48 poorts (dus USW 48 & USW 48 500W) heeft ook 2 SFP+ poorten. Heb alleen geen idee wat kostentechnisch beter is.

Edit: bijkomend voordeel daarvan is ook nog eens dat je dan PoE kunt hebben. De PRO switches doen zo te zien geen PoE.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 20-08-2020 15:51 ]

Verwijderd

MadMax12 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Is dit niet gewoon de RC16 die van RC naar Stable gegaan is?
Aangezien de RC16 van de UDM-Base er ook nog steeds bij staat.
Zover ik kan zien wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

De oude 48 poorts (dus USW 48 & USW 48 500W) heeft ook 2 SFP+ poorten. Heb alleen geen idee wat kostentechnisch beter is.

Edit: bijkomend voordeel daarvan is ook nog eens dat je dan PoE kunt hebben. De PRO switches doen zo te zien geen PoE.
pricewatch: Ubiquiti UniFi Pro Switch Gen 2 (24-poorts, 400W PoE++)

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-10 17:01

Ethirty

Who...me?

ed1703 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Het is dus niet alleen softwarematig een rampding, maarja, ik heb er nu wel genoeg over gezegd denk ik ;)
Zelfs €169 ex BTW is nog te veel voor dat ding. _O-

Wil je de geadverteerde snelheden halen, dan zou dat ding dus een 56 (of 40+16)Gbit backplane moeten hebben.
Hoe kan je nu bedenken dat je 2 SFP+ poorten en 8 Gigabit poorten op een 1 (of 2.5) Gbit backplane gooit :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zie net dat de USW Flex in de EU store maar 19 euro kost, dacht insta buy. Komt er echter alleen nog 12 euro verzendkosten en BTW bovenop, waardoor het geheel uiteindelijk uitkomt op 37 euro. Niet echt interessant meer, al is het wel wat goedkoper dan via de winkels is de Pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

rens-br schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:45:
Ik zie net dat de USW Flex in de EU store maar 19 euro kost, dacht insta buy. Komt er echter alleen nog 12 euro verzendkosten en BTW bovenop, waardoor het geheel uiteindelijk uitkomt op 37 euro. Niet echt interessant meer, al is het wel wat goedkoper dan via de winkels is de Pricewatch.
koop je er gelijk toch meer?
ik heb er hier 3 draaien, konden mooi andere switches vervangen. Ik moet nu nog een TP-Link vervangen, maar dan heb ik een 24 poorts nodig, maar wacht nog even op een goede deal .. die dingen blijven maar 200 euro ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• rens-br

rens-br

zeroday schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:58:
koop je er gelijk toch meer?
ik heb er hier 3 draaien, konden mooi andere switches vervangen. Ik moet nu nog een TP-Link vervangen, maar dan heb ik een 24 poorts nodig, maar wacht nog even op een goede deal .. die dingen blijven maar 200 euro ;)
Ik heb door mijn hele huis kabels lopen en heb dus eigenlijk op alle plekken voldoende aansluitingen. Tevens in de meterkast ook een 24 poort PoE USW. Behalve bij de TV, daar staat nu een 8 poort TP-Link en ik wilde die graag vervangen voor een Flex. Eentje is dus eigenlijk al overbodige luxe, laat staan meer.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rens-br schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Ik heb door mijn hele huis kabels lopen en heb dus eigenlijk op alle plekken voldoende aansluitingen. Tevens in de meterkast ook een 24 poort PoE USW. Behalve bij de TV, daar staat nu een 8 poort TP-Link en ik wilde die graag vervangen voor een Flex. Eentje is dus eigenlijk al overbodige luxe, laat staan meer.
Ook al genoeg ap's?
Ga de mijne vervangen door een in wall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MikeyMan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:16:
Ook al genoeg ap's?
Ga de mijne vervangen door een in wall.
3 stuks:
2x AP AC Lite
1x AP AC Pro

Voorlopig ben ik dus voorzien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Als je in de buurt van den bosch woont wil ik best een paar extra bestellen zodat de verzendkosten wegvallen!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

tcviper schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:04:
Zojuist G4 Doorbell besteld in de US store eindelijk, via viabox komt ie naar NL 😀 let you know my thoughts once I have it! Hier is trouwens het aansluit schema van dat ding: https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell (das mooi, want is 1 op 1 vervanging van mijn nest deurbel)
Ze zijn weer op voorraad maar ik kan niet vinden wat de verzendkosten van viabox naar nederland zijn, heb jij daar meer zicht op momenteel?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 06:02
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Je hebt de U6 Lite, U6 In-Wall, en U6 Mesh (IIRC, de "FlexHD met wifi 6") gemist? :P

Er zitten dus meer wifi 6 apparaten in de pijpleiding, met de U6 Lite waarschijnlijk als eerste beschikbaar, nadat die ook als eerste in EA kwam.
Blijkbaar wel 8)7

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Hvs6
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 14:18
GioStyle schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Kijken even of je voeding nog wel 100% werkt.
Ik heb de voeding vervangen. Helaas heeft dat niet geholpen. Vandaag 3 spontane reboots gehad. 1 keer zelfs binnen 1 minut van elkaar. Heb net een forget gedaan en de usg opnieuw adopted. Kijken of dit werkt. Maar ik word er niet blij van op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hvs6 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Ik heb de voeding vervangen. Helaas heeft dat niet geholpen. Vandaag 3 spontane reboots gehad. 1 keer zelfs binnen 1 minut van elkaar. Heb net een forget gedaan en de usg opnieuw adopted. Kijken of dit werkt. Maar ik word er niet blij van op het moment.
Wellicht het OS corrupt door een kapotte USB-stick?
Als je hem openschroeft zit er een kleine USB-stick in. Die kun je eruit halen en dan even in je PC controleren / formatteren en van een schoon OS voorzien.

Laatst zelf ook gedaan. Zie linkje voor de how-to.

https://www.safemodeit.co...nifi-usg-security-gateway

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-10 14:03
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Maar als ik het goed zie is dat dus het geval voor een oude revisie? En heeft de nieuwste maar 1Gbit/s. Dat is dus zeg maar echt weinig. Zeker gezien volgens mij alle andere UI switches 2x aantal LAN poorten hebben? Dus een 8 poorts switch heeft 16Gbit/s. 16 poorts 32Gbit/s etc.

De UDM Pro heeft dan dus een "switch" die je nog steeds absoluut niet wilt gebruiken (zoals de USG & Pro daarvan geen switch hebben en je ook een losse switch moet plaatsen, ondanks dat je eel bridge kunt maken tussen de poorten).
1 Gbit is zelfs voor mij nog te weinig. Ik vertik het er nog een switch bij te kopen. Dan gaat’ie ongebruikt weer retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:34
Begrijp ik het nu goed? De hele UDM Pro heeft 1 Gbit backplane. Dus meer dan 1 Gbit kan ie niet routeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:40:
Begrijp ik het nu goed? De hele UDM Pro heeft 1 Gbit backplane. Dus meer dan 1 Gbit kan ie niet routeren?
Blijkbaar. We hadden al vastgesteld dat de UDM-Pro niet heel erg pro is. Dit past bij die eerdere vaststelling. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:45
Ferruginous Hwk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Blijkbaar. We hadden al vastgesteld dat de UDM-Pro niet heel erg pro is. Dit past bij die eerdere vaststelling. ;)
Hij valt ook alleen in de categorie “pro” omdat het een 19 inch model is... >:)

Cloud ☁️

Begrijp ik trouwens goed dat die 1Gbit/s backplane er ook voor zorgt dat je bv niet een 1Gbit/s symmetrische internetverbinding dicht kunt trekken? Dat je dan 500/500 Mbit/s krijgt of een andere optelsom met 1Gbit/s als resultaat?

Nog even daargelaten dat je waarschijnlijk ook f*cked bent als je WAN via RJ45 doet? Omdat die dus enerzijds LAN naar CPU moet switchen maar ook CPU naar WAN. Omdat de CPU / software de routing & NATing doet. Dan zou de optelsom van alle up & down dus nog maar 500Mbit/s kunnen zijn en dus nog maar 250Mbit/s aan LAN <=> WAN throughput up & down (mits netjes verdeeld).
Edit: zo te zien zit er wel een dedicated 1Gbit/s RJ45 WAN poort op. Dus die zal dan niet gedeeld zijn met de switch.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 20-08-2020 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:40:
Nee, dat zegt de revisie documentatie niet. Het gaat om de 8 Ports switch.
“8 Port switch moved to a 1Gbps backplane”

De SFP+ lan-wan is daar uit.

“SFP+ WAN and LAN decoupled to allow for individual speeds”

Wil je dus full speed op 8 poorten dan moet je er dus een switch bijkopen, liefst op 10 gig natuurlijk. Met meerdere AP’s en eventueel een NAS ga je hier 100% garantie tegenaan lopen.

@RobertMe Dan zou je ook geen 1gig+ ips/ids halen met een UDM pro en volgens de specs is het 3.5.

@rikadoo UDM pro of niet pro is geen opvolger van de USG. De niet pro heeft build in WiFi, wat niet voor iedereen handig is. Voor POE moet je alsnog een switch kopen als je daar behoefte aan hebt.
De toekomstige UXGlijn zou de USG moeten opvolgen. Tot nog toe is er alleen een opvolger van de USG pro (4p) maar in early access.

[ Voor 42% gewijzigd door ed1703 op 20-08-2020 20:59 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoe zit het met de niet pro? Heeft deze wel een grote backplane?

Ik zit te denken aan de Dreammachine, maar ik heb al die poespas niet nodig, ik neig daarom toch naar de opvolger van de USG.

[ Voor 50% gewijzigd door rikadoo op 20-08-2020 20:10 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

rikadoo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:10:
Hoe zit het met de niet pro? Heeft deze wel een grote backplane?
Die heeft geen 8 ports switch, en wel een losse WAN port, maar geen 10G porten. Je kan hier niet meer dan 1G mee routeren ivm de fysieke beperkingen. Een 1G backplane zou hier prima passen ;-)

Die backplane is alleen voor de 8 ports switch, die 10G porten staan er los van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-10 16:29
Switch, wallmount AP en wallmount 19Inch rack binnengekregen vandaag. Ik ga van een 8 ports switch naar de 16ports met POE. Morgen komt hopelijk de UDM pro en kunnen we eindelijk de KPN Experiabox van 2 hoog naar beneden gooien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZqZUb5imSNLqPc95dXukyiSp10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNXHjph0i9JoTufeaAMRcG3e.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op het cable management.....

* Je weet dat je teveel betaald voor je netwerk spul als er een touchscreen op zit.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59

Wimo.

Shake and Bake!

mr.DJ95 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:21:
Switch, wallmount AP en wallmount 19Inch rack binnengekregen vandaag. Ik ga van een 8 ports switch naar de 16ports met POE. Morgen komt hopelijk de UDM pro en kunnen we eindelijk de KPN Experiabox van 2 hoog naar beneden gooien.

[Afbeelding]

* Je weet dat je teveel betaald voor je netwerk spul als er een touchscreen op zit.
Ik heb precies dezelfde config en ben erg tevreden. UDMP , 16 POE G2, 5 G4 camera's en een sloot AP's. Allemaal netjes te beheren in 1 console.

Ik wacht alleen met smart op de HMDI camera tool en de bel die maar niet komt...

Acties:
  • +9 Henk 'm!
JackSparrow schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Ow? Ik heb € 204 betaald, misschien komt hij daarom sneller? 😇 overigens ook dinsdag besteld.
Members only: Dit is een grapje
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 49% gewijzigd door xbeam op 20-08-2020 22:18 . Reden: Jongens dit is een grapje naar jacksparrow omdat ik langer moet wachten dan hem. ]

Lesdictische is mijn hash#

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ed1703 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

@rikadoo UDM pro of niet pro is geen opvolger van de USG. De niet pro heeft build in WiFi, wat niet voor iedereen handig is. Voor POE moet je alsnog een switch kopen als je daar behoefte aan hebt.
De toekomstige UXGlijn zou de USG moeten opvolgen. Tot nog toe is er alleen een opvolger van de USG pro (4p) maar in early access.
Oh ik dacht dat de UDM wel een vervanger was, maar dan met die extra dingen erbij zoals protect en controller ingebouwd. Maar dan weet ik dat, dan wacht ik op de opvolger van de USG. Zoveel haast heeft het ook weer niet.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• ownedbyrick
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-12-2021
Bedankt voor de tip, heb er net 7 gehaald voor de gratis verzendkosten. :)
Ik schrok al dacht weer een nieuwe flash sale. De flex van 100,- voor 19,- maar het is de flex mini.

tcviper schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:04:
Zojuist G4 Doorbell besteld in de US store eindelijk, via viabox komt ie naar NL 😀 let you know my thoughts once I have it! Hier is trouwens het aansluit schema van dat ding: https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell (das mooi, want is 1 op 1 vervanging van mijn nest deurbel)
Laat je even weten hoe viabox bevalt zoals wat het kost en lang het duurt en of het aankomt,

Ik wil namelijk ook een g4-doorbel of een Access Reader Pro met Acces Hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
xbeam schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Laat je even weten hoe viabox bevalt zoals wat het kost en lang het duurt en of het aankomt,

Doen we 😀 👍

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
Napsju schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:04:
Inmiddels is 'ie op. Ik heb 'm vijf minuten geleden nog wel kunnen bestellen. Vriend van me wilde nèt bestellen en dat lukte niet meer.
Nu had ik waarschijnlijk een van de laatsten, maar mijn UDM Pro order staat nog altijd op ‘unfulfilled’ en een verzendbevestiging is er ook nog niet. Hebben meer mensen dit?

Lekker!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 17:20

Louw Post

Cerenas

Iemand een idee of er een UniFi 6 Pro Access Point komt. Ik zie wel de Lite en Long Range in de Early Access store, maar geen Pro. :S

• phlinx
Napsju schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:35:
[...]

Nu had ik waarschijnlijk een van de laatsten, maar mijn UDM Pro order staat nog altijd op ‘unfulfilled’ en een verzendbevestiging is er ook nog niet. Hebben meer mensen dit?
Same here.
[...]

Is je betaling wel goed gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Louw Post schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:42:
Iemand een idee of er een UniFi 6 Pro Access Point komt. Ik zie wel de Lite en Long Range in de Early Access store, maar geen Pro. :S
De pro ligt bij de FCC ter goed keuring. Maar reken vanaf dat punt op jaar tot hij in Europa verkrijgbaar is.

• phlinx
xbeam schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:45:
[...]

Is je betaling wel goed gegaan?
In mijn geval:

Payment status: paid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
phlinx schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:49:
[...]

In mijn geval:

Payment status: paid
Idem. PayPal en ook van mijn creditcard af.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Louw Post schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:42:
Wat @xbeam aangeeft. Die is hier gisteren? voorbij gekomen op de site van FCC. Waarschijnlijk zit op sommige dingen daarbij nog een embargo van een maand. Binnen die tijd zal die dus wel in de Early Access store verschijnen. Maar een GA release, in Europa, zal waarschijnlijk dus nog wel tot volgend jaar duren.

Maar vanwaar zou je perse de Pro willen? Zeker met de snelheden van wifi 6 lijkt me de noodzaak voor meer antennes kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:17:
[...]

Wat @xbeam aangeeft. Die is hier gisteren? voorbij gekomen op de site van FCC. Waarschijnlijk zit op sommige dingen daarbij nog een embargo van een maand. Binnen die tijd zal die dus wel in de Early Access store verschijnen. Maar een GA release, in Europa, zal waarschijnlijk dus nog wel tot volgend jaar duren.

Maar vanwaar zou je perse de Pro willen? Zeker met de snelheden van wifi 6 lijkt me de noodzaak voor meer antennes kleiner.
Eens, ik heb ook 2x de AC Pro hangen hier in huis. Volledige overkill omdat die toch maar op een 1Gb switch poort aangesloten zit en mijn internet is nog langzamer. In het vervolg koop ik wat goedkopere exemplaren die ik - wanneer nodig - vervang.

Aan Wifi 6 heb ik nog geen behoefte. Heb nog geen enkel apparaat in huis wat daar iets mee kan. 5 is snel genoeg voor nu. Over een paar jaar wanneer 6 wat meer mainstream is zullen de prijzen wel gezakt zijn en vervang ik de AP's op basis van gebruik.

Ben trouwens wel benieuwd wanneer de eerste WPA3 gecertificeerde producten zullen gaan verschijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
Ik heb hier juist gekozen voor o.a. 2x een Pro vanwege de mogelijkheid om nog iets anders op de tweede poort aan te kunnen sluiten. Dat scheelt weer een switch en bekabeling.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 17:26
[...]

Ik heb hetzelfde, status is 'Paid' maar order nog steeds op 'Unfulfilled'. Ook ik heb betaald met PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-10 09:01

Mr-D.

interpunctie? no hero here

[...]

ik heb precies hetzelfde

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:15
[...]

Besteld woensdag 8u45, status: 'Your order is confirmed' - betaling is OK
Zal zeker een rev8 worden :-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Kan dit misschien weer iets meer on-topic?
Het zou moeten gaan over ervaringen met Ubiquiti apparatuur en niet over het Ubiquiti bestelproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 15:57
Mijn vermoeden is, dat de actie een te groot succes is geweest en dat ze mogelijk van andere locatie's de UDMP's moeten verschepen. Ik zit ook al twee dagen te refreshen ;-)

Valt me trouwens wel erg op dat er een flinke boost aan nieuwe producten er aan zit te komen bij Ubiquiti.

[ Voor 24% gewijzigd door Intheweb op 21-08-2020 07:57 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 11:47

nexhil

BAM!

Afgelopen weekend heb ik bij mijn vader wat Unifi apparatuur geïnstalleerd. Hij wilde dus puike WiFi en ook nog een extra camera in de tuin. Ik had een opstelling bedacht met een User-Flex switch (die de G3 Pro en een UAP Pro voedt) in een Flex utility box.

Alles geïnstalleerd, maar elke keer viel de verbinding met het AP in de tuin weg.
De wireless uplink voor deze unit in de tuin zat in de meterkast met nogal wat buizen, en in de line of sight zat nog een toilet en ik denk een behang waar iets metaligs in is verwerkt.

Elke keer verbinding kwijt dus. Ik had nog een 20 meter lange utp kabel mee, en ik probeerde te bepalen tot waar het signaal kwam, elke keer verbinding kwijt.

Ik kwam er niet echt uit, even een paar dagen laten rusten.

Gisteravond terug gegaan, ik had nog een POE adapter bij, daar de AP op aangesloten en mijn connectie bleef up. Had echt een WTF STFU BBQ moment.

Nu zag ik ook pas eigenlijk dat het AP elke keer opnieuw opstartte

Er waren dus wat dingen anders: utp kabel en een andere voeding. Na het uitsluiten van alle kabels, kwam ik erachter dat de opstelling met de bijgeleverde voeding van de Flex utility box niet werkte.

Dus ik ging op onderzoek uit op de UBNT fora en jawel, wat blijkt.

Je moet op de USW-flex aangeven dat je een voeding gebruikt met een hoge capaciteit.

https://dl.ubnt.com/qsg/usw-flex.pdf
Pagina 14 van de handleiding, sindsdien geen problemen meer.

Handleidingen, toch maar weer eens mee beginnen whaha. Had me een uur of 4 geklooi gescheeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
nexhil schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:07:
Handleidingen, toch maar weer eens mee beginnen whaha. Had me een uur of 4 geklooi gescheeld.
Een echte IT-er pas gaan lezen als t niet werkt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:45:
Aan Wifi 6 heb ik nog geen behoefte. Heb nog geen enkel apparaat in huis wat daar iets mee kan. 5 is snel genoeg voor nu. Over een paar jaar wanneer 6 wat meer mainstream is zullen de prijzen wel gezakt zijn en vervang ik de AP's op basis van gebruik.
Het is natuurlijk ook een beetje een kip / ei probleem. Want zolang je geen wifi 6 aps hebt is wifi 6 capable hardware ook niet nodig :p Denk dat ikzelf dan wel weer sneller update. Heb nog een oude AC Lite en AC LR, beide met passive PoE. Ondanks dat ik weet dat het onveilig is en ik het niet zomaar moet uittrekken doe ik ze toch liever vervangen tzt. Maar denk wel dat ik uiteraard even de eerste ervaringen afwacht. Niet dat er toch nog wat hardware quirks in zitten (zoals bij de UDMP :+)
Ben trouwens wel benieuwd wanneer de eerste WPA3 gecertificeerde producten zullen gaan verschijnen.
Konden ze dat niet via een software update fixen? Of ben ik met iets anders in de war? Meen in ieder geval allemaal beta firmwares gezien te hebben met WPA3, al een hele tijd terug (op het oude forum).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Napsju schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 06:21:
Ik heb hier juist gekozen voor o.a. 2x een Pro vanwege de mogelijkheid om nog iets anders op de tweede poort aan te kunnen sluiten. Dat scheelt weer een switch en bekabeling.
Dat vind ik persoonlijk dan een meer valide use case om voor de AC Pro te gaan dan de hogere snelheid. Enige vraag os natuurlijk of de U6 Pro ook die passthrough poort krijgt. En nadeel van die poort is IIRC dat die bridged is? Dus alle data wordt één op één doorgezet op beide poorten, en dus geen mogelijkheid om alleen één specifiek VLAN door te zetten of zo. In theorie klinkt die poort dus leuk, in de praktijk zitten er wat haken en ogen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Wederom een nieuw product welke ik zelf wel wil hebben (zodra ze de EU versie brengen, hopelijk brengen ze ook een rackmount versie)

Smart Power Strip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxeNhXGWKLWYBs91A4lztDgNH9E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/r3SAhrPA8QCMAV4zM5ZqySrY.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door LightStar op 21-08-2020 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44

rally

Deyterra Consultancy

xbeam schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Ik heb vorige maand 2 x Unifi 6 LR AccessPoints laten vesturen via Viabox.

Dat ging prima, maar het is wel prijzig.
$ 153 verzendkosten (even opletten dat je niet de onnodige verzekering aanvinkt ;) ) en moet in NL nog 53 Euro invoerrechten betalen.
Dus op een bestelling van $ 398, moest is zo'n $ 210 aan verzending en invoerrechten betalen.

Dat vond (en vind) ik best prijzig, maar kan nu wel spelen met ax AP's >:)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 17:20

Louw Post

Cerenas

RobertMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:17:
[...]

Op het moment heb ik twee Lite's in m'n huis hangen, maar heb het gevoel dat het net teveel is. Dit omdat het overschakelen van access points slecht gaat of heel langzaam gaat, wat resulteert in een langzame wifi ervaring als ik naar boven ga of naar de begane grond ga (gaat om een simpel rijtjes huis met 2 verdiepingen).

Eén Lite zal waarschijnlijk ook prima werken, maar als alle apparaten aan 1 access point komen te hangen voelt een Pro net wat veiliger (gaat om 8 tot 10 apparaten). Ook omdat de meeste apparaten nog geen wifi 6 ondersteunen.

Maar bedankt voor de opmerking. Ik ga het gewoon eerst even proberen met één van mijn Lite's in het midden van de trap aan de muur, dat geeft denk ik de beste dekking voor beide verdiepingen. Dan kan ik altijd nog de overstap maken volgend jaar naar de wifi 6 Lite of Pro. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LightStar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:55:
Wederom een nieuw product welke ik zelf wel wil hebben (zodra ze de EU versie brengen, hopelijk brengen ze ook een rackmount versie)

Smart Power Strip
[Afbeelding]
En waarom wil je dit hebben?
Dit apparaat heeft maar één doel: als de controller detecteert dat je geen internet meer hebt de stekker 30 seconden uit het stopcontact halen. Je kunt deze dus niet zelf beheren en als IoT smart device gebruiken. Enige functie is de uptime monitor en als internet down is de aangesloten apparaten rebooten, in de hoop dat je daarna wel weer verbinding hebt.

En in mijn ervaring: aantal keren dat ik verbindingsproblemem heb is klein, en in die gevallen lost een "did you try turning it off and on again" het meestal ook niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Louw Post schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:04:
Eén Lite zal waarschijnlijk ook prima werken, maar als alle apparaten aan 1 access point komen te hangen voelt een Pro net wat veiliger (gaat om 8 tot 10 apparaten). Ook omdat de meeste apparaten nog geen wifi 6 ondersteunen.
8 tot 10 apparaten is echt peanuts. Vooral gezien ik er vanuit ga dat je niet die 8 tot 10 apparaten tegelijk gebruikt en flink laat communiceren over wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:55:

Smart Power Strip
[Afbeelding]
ik heb heel erg mijn vraagtekens bij dit, staat dat de UDM compatibel is. Maar in de handleiding van de UDM staat dat het aanbevolen wordt om 'm op een UPS te plaatsen omdat ie stroomuitval niet zo fijn vind (zelfde als met de cloudkey gen1 en database corruptie)...
WTF!? :?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De tweede link geeft een 404 page not found.

En bij de eerste mis ik eerlijk gezegd hoe de apparatuur is aangesloten. In een ander draadje waar naar wordt gelinkt staat wel de setup, 2x diezelfde server met dual 1Gbit/s NIC, maar er wordt ook gesproken over toevoegen SFP+ kaart. Of deze test dus via RJ45 / de switch verliep, of via de 10Gbit/s SFP+ poort(en) is mij niet duidelijk. Daarnaast zeggen de tests hoogstens iets over dat 1Gbit/s bidirectional tussen twee apparaten mogelijk is. Maar wat als je nog een derde apparaat hebt? Zoals @ed1703 al een aantal keer heeft beschreven: als je een NAS er aan hangt en 1 client trekt 1Gbit/s naar de NAS vol, kunnen andere clients dan wel nog fatsoenlijk werken? Of loop je dan tegen een 1Gbit/s in totaal limiet aan? In andere woorden: als je bv 4 apparaten aansluit, en die 2x 2 laat testen, tegelijkertijd, halen die dan allemaal 1Gbit/s, of halen die opgeteld 1Gbit/s en bv dus beiden 500Mbit/s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sommige UDM-P’s hebben een issue met pppoe. Daar loopt een verzamelen topic voor op het forum inclusief test resultaten van KPN.

Alleen het begint een doofpot affaire te worden.
@UI-Glenn als je mee leest?

https://community.ui.com/...91-4abf-9f95-3a7c50d8b957

Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/02524ca7-9eff-4263-bfc2-78f9dd92f6c4/answers/a7deb7c4-d344-4b3e-8999-93600c8ddf96/3000dea5-ab1e-4c8d-875a-c679fa7a5f45

Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/02524ca7-9eff-4263-bfc2-78f9dd92f6c4/answers/a7deb7c4-d344-4b3e-8999-93600c8ddf96/befaacec-e09e-49c1-b734-af24e9aa6065

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 21-08-2020 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:30:
[...]

Een echte IT-er pas gaan lezen als t niet werkt :9
Hó hó .... Eerst met een schroevendraaier / tang / soldeerbout aan de gang hé. :9

@xbeam Ik heb hier een USG-3P en die wil ook niet middels PPPoE direct verbinden naar KPN. Pak ik een ander merk apparaat dan werkt 't als een zonnetje.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 21-08-2020 09:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nexhil schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:07:
Afgelopen weekend heb ik bij mijn vader wat Unifi apparatuur geïnstalleerd. Hij wilde dus puike WiFi en ook nog een extra camera in de tuin. Ik had een opstelling bedacht met een User-Flex switch (die de G3 Pro en een UAP Pro voedt) in een Flex utility box.

Alles geïnstalleerd, maar elke keer viel de verbinding met het AP in de tuin weg.
De wireless uplink voor deze unit in de tuin zat in de meterkast met nogal wat buizen, en in de line of sight zat nog een toilet en ik denk een behang waar iets metaligs in is verwerkt.

Elke keer verbinding kwijt dus. Ik had nog een 20 meter lange utp kabel mee, en ik probeerde te bepalen tot waar het signaal kwam, elke keer verbinding kwijt.

Ik kwam er niet echt uit, even een paar dagen laten rusten.

Gisteravond terug gegaan, ik had nog een POE adapter bij, daar de AP op aangesloten en mijn connectie bleef up. Had echt een WTF STFU BBQ moment.

Nu zag ik ook pas eigenlijk dat het AP elke keer opnieuw opstartte

Er waren dus wat dingen anders: utp kabel en een andere voeding. Na het uitsluiten van alle kabels, kwam ik erachter dat de opstelling met de bijgeleverde voeding van de Flex utility box niet werkte.

Dus ik ging op onderzoek uit op de UBNT fora en jawel, wat blijkt.

Je moet op de USW-flex aangeven dat je een voeding gebruikt met een hoge capaciteit.

https://dl.ubnt.com/qsg/usw-flex.pdf
Pagina 14 van de handleiding, sindsdien geen problemen meer.

Bekent probleem.
Wanneer je geen power adaptor hebt maar wel
Power budget op switch poort over hebt.

Is dit de CLI om de switch te laten denken dat hij wel aan een power adopter zit om de functie aan te zetten.

code:
1
2
3
echo "switch.power_source.status=enabled" >> /tmp/system.cfg
echo "switch.power_source.mode=poe-injector" >> /tmp/system.cfg
syswrapper.sh apply-config

Let op!!
Dit is geheel op eigen risico en kan de poe poort van de voorliggende Poe switch overbelasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:11
Will_M schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Hó hó .... Eerst met een schroevendraaier / tang / soldeerbout aan de gang hé. :9

@xbeam Ik heb hier een USG-3P en die wil ook niet middels PPPoE direct verbinden naar KPN. Pak ik een ander merk apparaat dan werkt 't als een zonnetje.
Wat dat betreft hou ik mijn hart een beetje vast. Er wordt hier éindelijk glas in de grond gelegd en ik heb me ingeschreven, maar als ik af en toe zie wat voor capriolen je moet uithalen om dat allemaal te laten werken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:37

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

xbeam schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

Sommige UDM-P’s hebben een issue met pppoe. Daar loopt een verzamelen topic voor op het forum inclusief test resultaten van KPN.

Alleen het begint een doofpot affaire te worden.
@UI-Glenn als je mee leest?

https://community.ui.com/...91-4abf-9f95-3a7c50d8b957

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Das een dingetje waar meer routers last van hebben, FortiNet Firewalls hebben ook moeite met PPPoE (is niet accelerated dus draait op de ingebouwde ARM
CPU), het wordt tijd dat KPN PPPoE afschaft. Snap werkelijk niet waarom dit nog gebruikt wordt (aangezien username en password niet uitmaken zou ik zeggen dat PPPoE geen meerwaarde vs gewoon DHCP)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Das een dingetje waar meer routers last van hebben, FortiNet Firewalls hebben ook moeite met PPPoE (is niet accelerated dus draait op de ingebouwde ARM
CPU), het wordt tijd dat KPN PPPoE afschaft. Snap werkelijk niet waarom dit nog gebruikt wordt (aangezien username en password niet uitmaken zou ik zeggen dat PPPoE geen meerwaarde vs gewoon DHCP)
Edgerouter's (zelfs de X) heeft wel PPPoE in hardware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
Dit vind ik voor IDS/IPS ook wel jammer, een oude/EOL versie op de UDM's:

https://community.ui.com/...22-4ee2-913d-43228d1f7e4b

Ik zit nog steeds in tweestrijd, óf een UDM-Pro, óf zelfbouw. Dan helpt dit ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Polyphemus op 21-08-2020 10:50 . Reden: Typo in de url ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
xbeam schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Fix de link even hij geeft een 404
Sorry, done :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Wat dat betreft hou ik mijn hart een beetje vast. Er wordt hier éindelijk glas in de grond gelegd en ik heb me ingeschreven, maar als ik af en toe zie wat voor capriolen je moet uithalen om dat allemaal te laten werken....
Dat valt wel mee, die capriolen kommen niet door glas maar door gebrek aan functies bij UBNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Precies de edge serie kan PppoE gewoon offloaden
Jeps en snoeihard ook :+
Polyphemus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:45:

Ik zit nog steeds in tweestrijd, óf een UDM-Pro, óf zelfbouw. Dan helpt dit ook niet.

Jeps helpt niet maar is op zich wel iets waar ze in de toekomst naar toe gaan, ze gaan gewoon niet heel snel met het kleine team.

Ik denk dat ik de UDM base vanavond maar eens als router voor mijn dual ISP ER-X config zet, toch wel leuk om hem alive and kicking te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polyphemus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:45:

Lijkt mij dan dat je gewoon van beiden de pro & cons moet opzetten. Uiteindelijk zal het grootste natuurlijk neerkomen op prijs en gemak / eenvoud opzetten en onderhouden. En in die zin dus ook grotendeels op hoeveel waarde je hecht aan beheer via de Controller vs meer met de hardware kunnen doen (dat ik bv Pi-Hole nu op m'n thuisserver heb draaien, maar zoiets wellicht liever op een router draai als dat eenvoudig kan. Wat bij USG / UDM niet kan en bij zelfbouw / PfSense/OPNsense wel kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Jeps en snoeihard ook :+

[...]

Jeps helpt niet maar is op zich wel iets waar ze in de toekomst naar toe gaan, ze gaan gewoon niet heel snel met het kleine team.

Ik denk dat ik de UDM base vanavond maar eens als router voor mijn dual ISP ER-X config zet, toch wel leuk om hem alive and kicking te hebben.
Maar maak het dan community based en laat dan bijv bedrijven met een bepaalde ubnt omzet of dev’s met juiste achtergrond mee ontwikkeling. Neem nu dit IPS en het PPPoE issue het is toch verwonderlijk dat er niemand van ubnt inhoudelijk op reageert. Maar Pietje die zijn ssid een andere naam wil geven alle aandacht krijgt

Als ik naar me zelf kijk zit ik echt op punt om voor mijn low/med end klanten over te stappen naar ander merk (voor high end gebruik we een al een ander merk) omdat de grotere afnemer met zakelijk issues geen gehoor krijgt en bij het aan kaarten van issues gelijk gedown vote wordt door fanboys die vinden dat Je ubnt aan valt het hele topic vervuilen met discussie.

Ik Begrijp ook niet waarom ze veel tijd stoppen in nu al de 4e nieuwe GUI interface terwijl ze er nog geen één hebben afgemaakt. En echt iedereen op het forum vindt het een verspilling van resources en toch gaan ze door.

Het probleem is dat ik al veel te diep in zit. En Switchen jaren gaat duren

[ Voor 23% gewijzigd door xbeam op 21-08-2020 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Maar maak het dan community based en laat dan bijv bedrijven met een bepaalde ubnt omzet of dev’s met juiste achtergrond mee ontwikkeling. Neem nu dit IPS en het PPPoE issue het is toch verwonderlijk dat er niemand van ubnt inhoudelijk op reageert. Maar Pietje die zijn ssid een andere naam wil geven alle aandacht krijgt

Als ik naar me zelf kijk zit ik echt op punt om voor mijn low/med end klanten over te stappen naar ander merk (voor high end gebruik we een al een ander merk) omdat de grotere afnemer met zakelijk issues geen gehoor krijgt en bij het aan kaarten van issues gelijk gedown vote wordt door fanboys die vinden dat Je ubnt aan valt het hele topic vervuilen met discussie.

Ik Begrijp ook niet waarom ze veel tijd stoppen in nu al de 4e nieuwe GUI interface terwijl ze er nog geen één hebben afgemaakt. En echt iedereen op het forum vindt het een verspilling van resources en toch gaan ze door.

Het probleem is dat ik al veel te diep in zit. En Switchen jaren gaat duren
Die GUI kan je toebedelen aan marketing imho, mooie device lockin om de nieuwe dash alleen voor de UDM te lanceren. Nieuwe plaatjes, geven nieuwe aankoopinpulsen, en als je dat dan ook nog locked op de UDMs boost je daar de sales en haal je ontwikkel kosten terug.

Welk merk is een close alternatief voor AP's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Die GUI kan je toebedelen aan marketing imho, mooie device lockin om de nieuwe dash alleen voor de UDM te lanceren. Nieuwe plaatjes, geven nieuwe aankoopinpulsen, en als je dat dan ook nog locked op de UDMs boost je daar de sales en haal je ontwikkel kosten terug.
En dan bezuinigen op een ASIC om met je switch full-speed all the way te kunnen.
Het is en blijft een bedrijf met vage keuzes en een IT'er die zoiets voor een bedrijf moet kopen en dat als een serieuze bottleneck ziet, trapt daar natuurlijk niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:15
Godver. Vanacht heeft mijn UDM Pro zich geupdate naar 1.8 zonder dat ik dat wou en nu werkt internet het niet meer.

Factory reset en zit weer vast in de no Internet connection loop, terwijl Internet het prima doet. Ssh kom ik niet voorbij password aangezien mijn ui pasword natuurlijk niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Cardinal schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:04:
Godver. Vanacht heeft mijn UDM Pro zich geupdate naar 1.8 zonder dat ik dat wou en nu werkt internet het niet meer.

Factory reset en zit weer vast in de no Internet connection loop, terwijl Internet het prima doet. Ssh kom ik niet voorbij password aangezien mijn ui pasword natuurlijk niet werkt.
Dan vraag ik me af waarom niet, heb gisteren al 3 UDM Pro's geupdate en die werken prima op 1.8 :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
tcviper schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Dan vraag ik me af waarom niet, heb gisteren al 3 UDM Pro's geupdate en die werken prima op 1.8 :P
You tell me :?

Gezien hij niet verder komt en aanvankelijk ook niet wou inloggen wegens geen internet is het ontwerp nogal stupid.

Optie is om glas direct aan de pro te hangen, maar moet een extra sfp connector vinden die ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 07:58
Ik wil mijn setup uitbreiden met buitencamera's, maar wou eens horen hoe ik dit het best aanpak.
Ik heb een EdgeRouterX gecombineerd met twee AC-Pro's.

Qua camera is mijn oog gevallen op deze: Ubiquiti UniFi Video UVC-G3-AF omdat die PoE ondersteunt.
Waar ik ze hang (tuinberging) heb ik nog geen internet, maar er loopt wel al een ethernetkabel naartoe zodat ik dit wel kan bekomen.

Ik lees dat de G3-AF niet met een PoE injector komt? Klopt dit?

Ik zou van mijn edgerouterx vertrekken met de kabel naar de tuinberging (reeds in plaats), en daar zou ik dus een PoE injector moeten op zetten die ik dan doorverbind naar de camera...dat zou moeten volstaan? Of zou ik beter werken met een PoE switch in de tuinberging? Heb ik nog zo'n video recorder nodig (zoals de site coolblue aangeeft: Je gebruikt deze camera in combinatie met een netwerk videorecorder van Ubiquiti)

Thx!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:52
De Flex Mini is trouwens of in prijs verlaagd of het is een (tijdelijke) aanbieding: €22,99 + shipping.

https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini

My bad, ik dacht bij te zijn in het topic maar toch de post van @insomniac gemist.. |:(
* Nnoitra gaat maar weer es koffie halne.

[ Voor 26% gewijzigd door Nnoitra op 21-08-2020 12:37 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Nnoitra schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:33:
De Flex Mini is trouwens of in prijs verlaagd of het is een (tijdelijke) aanbieding: €22,99 + shipping.

Klopt is al een paar dagen zo. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
realstiner schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:33:

Klopt het is enkel de camera met montage materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Qua camera is mijn oog gevallen op deze: Ubiquiti UniFi Video UVC-G3-AF omdat die PoE ondersteunt.
Waar ik ze hang (tuinberging) heb ik nog geen internet, maar er loopt wel al een ethernetkabel naartoe zodat ik dit wel kan bekomen.

Op de micro na ondersteunen ze allemaal POE, dus het hoeft net perse de AF te zijn.
De micro is niet geschikt voor buiten

Klopt, camera's komen zonder voeding. Behalve de Micro, die heeft een 230v adapter.

Ik zou van mijn edgerouterx vertrekken met de kabel naar de tuinberging (reeds in plaats), en daar zou ik dus een PoE injector moeten op zetten die ik dan doorverbind naar de camera...dat zou moeten volstaan?

Ja, je zou de Injector eventueel ook op het beginpunt kunnen gebruiken, dus bij je edgerouter in de buurt. Een POE switch kan ook, als je meer apparaten wilt aanluiten bij je berging.

Of zou ik beter werken met een PoE switch in de tuinberging? Heb ik nog zo'n video recorder nodig (zoals de site coolblue aangeeft: Je gebruikt deze camera in combinatie met een netwerk videorecorder van Ubiquiti)

Als je protect wilt gebruiken heb je inderdaad (bijvoorbeeld) een Cloudkey Gen 2 plus nodig. Of je draait de oude NVR software op een machine thuis voor zoalng deze nog ondersteund wordt (tot 2021 geloof ik. Je kunt ook het RTSP signaal naar bijvoorbeeld een synology sturen.

Een Switch in de berging/schuur is altijd mooi :p, als het een wat vochtige ruimte is dan zou ik voor de USW-Flex gaan, deze kan zelfs buiten hangen, en gevoed worden via POE.

Ik weet verder niet welke afmetingen de tuin heeft, maar de AF is niet echt geweldig buiten met het donker Als je toch voor deze kiest dan zou ik de IR toevoeging zeker aanraden.
Ik ben over het algemeen best te spreken over de G3-Flex, als je die een beetje beschut kunt hangen.

[ Voor 76% gewijzigd door nexhil op 21-08-2020 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
realstiner schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:33:
Ik wil mijn setup uitbreiden met buitencamera's, maar wou eens horen hoe ik dit het best aanpak.
Ik heb een EdgeRouterX gecombineerd met twee AC-Pro's.

Ik zou van mijn edgerouterx vertrekken met de kabel naar de tuinberging (reeds in plaats), en daar zou ik dus een PoE injector moeten op zetten die ik dan doorverbind naar de camera...dat zou moeten volstaan? Of zou ik beter werken met een PoE switch in de tuinberging? Heb ik nog zo'n video recorder nodig (zoals de site coolblue aangeeft: Je gebruikt deze camera in combinatie met een netwerk videorecorder van Ubiquiti)

Thx!!
Je hebt het over camera's, meervoud, een PoE switch is dan het meest logisch, anders krijg je een hele rij aan PoE injectors naast elkaar. En meerdere PoE injectors kopen zijn wellicht nog duurder dan één PoE switch.

V.w.b. recorder. Je hebt uiteraard iets van een recorder nodig. Ubiquiti heeft zelf die oude UniFi Video software, maar zoals @nexhil aangeeft gaat die software er uit. De opvolger is UniFi Protect maar deze software kun je niet zelf op eigen hardware installeren. Daarvoor moet je een UniFi CloudKey Gen2 Plus, UniFi Dream Machine Pro of UniFi NVR4 hebben (in alle gevallen moet je ook nog een (of evt meerdere voor de UNVR4) HDDs kopen.
Daarnaast kun je afgaande op de post van Nexhill dus ook andere / eigen software gebruiken in combinatie met de camera's. Maar je moet dus in ieder geval iets van software hebben die de beelden verwerkt / opslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 07:58
bedankt allen!

Edit: ter aanvulling

Ik heb nog een UniFi AC Mesh liggen om internet te hebben in de tuin die ik dus ook zou willen kunnen aansluiten, dan lijkt me zo'n PoE switch de beste oplossing inderdaad.

De switch kan binnen hangen en het is er perfect geïsoleerd (garage/tuinberging) dus vochtig is het daar niet. Ik zou dan opteren voor de US-8-60W.

[ Voor 92% gewijzigd door realstiner op 21-08-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramvanmol
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-10 15:26
Waar heb jij die rekjes gekocht waar je switch aan hangt ik ben nl op zoek naar iets gelijkaardigs?? :9~
mr.DJ95 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:21:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik krijg mijn UDMP niet meer aan het internet.

Momenteel loopt de verbinding via een mediasplitter naar de UDMP. Nou het interessant, als ik hem op WAN aansluit dan gebeurt er niets... De UDMP geeft geen lampjes en de mediasplitter geeft geen link/tx lampjes die horen te branden. Als ik hem daarna aansluit op een random UDMP poort dan komt er een verbinding, maar als ik hem vervolgens aansluit op de WAN dan heb ik geen lampjes.

Update. Downgrade uitgevoerd naar 1.7.2. Internet werkt. Tijdens het installatie process gaat hij updaten naar de laatste firmware ;( en na afloop.. geen internet.

Update 2: Opnieuw Factory Reset. Opnieuw een connectie opgezet en nu werkt het op 1.8.
FML waarom moet dit zo moelijk en waarom moet ik er 3 uur aan besteden voor het werkt. :|

Als ik hem direct op de SFP wil aansluiten, hoe kom ik er achter welke SFP module ik nodig heb?
Ik weet momenteel alleen dat de huidige kabel een SC aansluitig heeft voor de SFP module

[ Voor 22% gewijzigd door Cardinal op 21-08-2020 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

bramvanmol schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:33:
Waar heb jij die rekjes gekocht waar je switch aan hangt ik ben nl op zoek naar iets gelijkaardigs?? :9~

[...]
https://serverkastenwinkel.nl/products/1u-19in-vertical-wall-mount-rack-bracket/933792.html

https://www.amazon.de/Sta...erung-Stahl/dp/B001YHYVEY

[ Voor 10% gewijzigd door Mr-D. op 21-08-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardinal schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:08:
Ik krijg mijn UDMP niet meer aan het internet.

Momenteel loopt de verbinding via een mediasplitter naar de UDMP. Nou het interessant, als ik hem op WAN aansluit dan gebeurt er niets... De UDMP geeft geen lampjes en de mediasplitter geeft geen link/tx lampjes die horen te branden. Als ik hem daarna aansluit op een random UDMP poort dan komt er een verbinding, maar als ik hem vervolgens aansluit op de WAN dan heb ik geen lampjes.

Update. Downgrade uitgevoerd naar 1.7.2. Internet werkt. Tijdens het installatie process gaat hij updaten naar de laatste firmware ;( en na afloop.. geen internet.

Als ik hem direct op de SFP wil aansluiten, hoe kom ik er achter welke SFP module ik nodig heb?
Ik weet momenteel alleen dat de huidige kabel een SC aansluitig heeft voor de SFP module
Als je internet werkt is het via de WAN port op UTP neem ik aan? De set switchporten heeft waarschijnlijk auto MDIX, dat heeft de WAN port misschien niet. Heb je al eens een cross-over cable geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nnoitra schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:33:

My bad, ik dacht bij te zijn in het topic maar toch de post van @insomniac gemist.. |:(
* Nnoitra gaat maar weer es koffie halne.
Hmmm bij mij komt er 12e shipping bij...wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
stormfly schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Als je internet werkt is het via de WAN port op UTP neem ik aan? De set switchporten heeft waarschijnlijk auto MDIX, dat heeft de WAN port misschien niet. Heb je al eens een cross-over cable geprobeerd?
Via WAN op UTP. Het stomme is dat de setup altijd heeft gewerkt en nu dus ook weer (zie update2)

Het enige wat zou kunnen is dat mijn mediasplitter problemen geeft, vandaar mijn SFP module vraag. Waardoor de idioot grote variatie aan SFP modules ik door de bomen het bos niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:52
Lezen :+
€22,99 + shipping.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cardinal schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Via WAN op UTP. Het stomme is dat de setup altijd heeft gewerkt en nu dus ook weer (zie update2)

Het enige wat zou kunnen is dat mijn mediasplitter problemen geeft, vandaar mijn SFP module vraag. Waardoor de idioot grote variatie aan SFP modules ik door de bomen het bos niet zie.
Klopt daarom is een crosskabel testen een veel toegankelijkere eerste stap. Barre73 heeft ergens een topic post met alle soorten en maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvanmol
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-10 15:26
Wow dat zijn stevige prijzen 8)7 ... Misschien toch eens kijken of ik mijn huidige patchkast wat kan opschuiven en ik de dingen er zo niet bij krijg...

Wel bedankt voor de info!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

bramvanmol schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Wow dat zijn stevige prijzen 8)7 ... Misschien toch eens kijken of ik mijn huidige patchkast wat kan opschuiven en ik de dingen er zo niet bij krijg...

Wel bedankt voor de info!
ik heb het iets anders opgelost
gewoon een hoekbeugel kwartslag draaien eventueel nieuwe gaatje boren en vastmaken aan de muur
https://media.s-bol.com/gvGLvMNNJQ6/550x550.jpg

Edit:
zal straks wel ff een foto schieten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YN3pv8sJRUASaT73ggzLETMByc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thMxjYhHL7HYntxTAQTEiset.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 30% gewijzigd door Mr-D. op 21-08-2020 15:32 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.