|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition
- Ubiquiti UniFi Dream Machine SE
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Amplifi High Density WiFi Router
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
| New Software Release UniFi Dream Machine Firmware 1.8.0 has been released Release Candidate UniFi UniFi Routing & Switching UniFi Wireless UniFi Protect Important notes * This release contains BETA support for the UDM. * You can find the UniFi OS introduction here. Bundled applications UniFi Network 5.14.22. As of UDM firmware 1.2.0 (and later) Smart Queues are default enabled for existing and new installs when the WAN speed is <=300Mbps. If you're experiencing unexpected slowness then please double check the configured speeds or disable Smart Queues under Settings>Networks>WAN>Common Settings>Smart Queues in Classic Mode or Settings>Internet>WAN Networks>WAN>Common Settings>Enable Smart Queues in New Settings. Features Add device adoption notifications. Add a "Remember Me" option for long login sessions. Add release channel support for the applications. Pre-install the applications to reduce the time spent on installation. Add setup feedback. Add diagnostics toggle. Add feedback from the update button on the main page. Always show Network application on the dashboard. Update host column in cloud portal to show IP address. Improvements Improve UDM-Base support. Improve HDD hotplug experience. Improve per-client statistics. Improve setup speedtest UX. Improve the UI experience in iOS browsers. Update BusyBox version to include fixes for CVE-2018-20679, CVE-2017-16544 and CVE-2019-5747. Improve stability of the application installation process. Bugfixes Fix the issue that caused either SFP+ or switch ports to lock up. Fix IPv6 regression intermittently preventing normal operation of DHCPv6. Fix bug causing Applications tab to be crashing in UniFi OS Settings section when connecting LED device. Fix issues around Protect notifications being repeatedly shown. Fix bug when updating/rebooting/factory reset modals are not shown. Fix bug when Advanced page in UniFi OS does not load. Fix UDM broadcasting "ready for setup" via BLE after setup was completed. Prevent UDM-Pro from upgrading with UDM-Base image and vice-versa. Fix missing reboot/updating dialogs by properly reporting device state to the cloud. Fix issue with updating firmware failing to start. Fix the issue that caused disconnected clients to show up as directly connected. Fix bug that caused alerts to be duplicated. Fix bug that prevented OpenVPN from being restarted on RADIUS profile updates. Fix bug that may prevent VLANs from being properly reset. Fix bug that caused syslog to be spammed when specific SFP+ modules are plugged in. Fix crash caused by high system load, especially when running UniFi Talk. Fix crash that prevented the device from being properly factory-reset. Fix crash caused by HDD hotplug that made the device unresponsive. Fix invalid WiFi password validation during setup. Fix incorrect messaging for wrong 2FA token. Fix email validation. Fix the issue that caused viewing TOS automatically accept it. Fix long delays for DHCP renewals in case WAN DHCP server lease is very short. Fix LCM not displaying LAN IP address. Fix bug related to showing active applications as inactive on LCM. Fix Access issues when starting. Fix error of applications not showing indication when being updated/stopped/started in the Settings tab. Fix bugs related to release channels for applications. Fix multiple commit errors. Other minor bugfixes and improvements. Known issues Protect update notifications may be repeatedly shown. Stopped applications will be started post upgrade - the application state tracking functionality is added to the current firmware. When setting up device with new account release channels in UniFi OS Settings section will appear ~ 1 hour. Instructions Manual upgrade instructions SSH into your UDM-Base/UDM-Pro and use the command example to upgrade your UDM ( firmware URL's can be found below ): ubnt-upgrade firmware_url UDM-Pro Checksum md5: 98d1def29abc2775e1a1267d8b4524ef sha256: 7155b85ac40775881bd0e9147b3d8e103beaf368b0fd99ba42e71ad9dcc7afaf UDM-Base Checksum md5: 23e735c9df47b169d704d33dc3258b3b sha256: 5f18f4dd4822f96dc5a8f0215fbab965b9ebdf18eb5567e92d96705dea066477 How to report issues Make sure you grab a UniFi Network/OS support file right after your issue occurred. Do not share these publicly, a support engineer will request the support file if needed. Share steps to reproduce Share firmware and controller version(s) used. Share a small recording of what you're experiencing ( with browser console opened ) |
denk dat ik nog even wacht met installeren.....
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Ik denk dan eerder aan edgerouter, of straks de unmslijn als opvolgernero355 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:33:
[...]
De DrayTek modellen hebben het gewoon aan boord en de laatste paar generaties hebben ook een soort Controller aan boord op de Routers zelf waarmee je switches en accesspoints kan beheren!
En anders gewoon pfSense aanslingeren i.c.m. de UniFi Controller als WiFi oplossing :
pfsense heeft nog eerder de voorkeur dan draytek.
Echter is dat nog steeds geen unifi hé
[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 18-08-2020 15:10 ]
Omdat draadloos en draadloos over wifi niet per se gelijk zijn.nero355 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:33:
[...]
Dat klinkt te simpel en te goedkoop om waar te zijn dus ik zie graag een voorbeeld tegemoet![]()
https://www.gamma.nl/asso...e=4%3A50&showFilters=true
Nou ben ik geen groot fan van Fortigate, maar hun spul staat toch echt wel op een hoger niveau dan dat spul van UI. Active-active HA of advanced threat management hebben ze bij UI volgens mij nog niet eens over nagedacht aan de tekentafel.ed1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 06:53:
[...]
Wil UI daar uberhaupt wel mee concurreren? Fortigate zeg ik ja, maar Cisco zeer zeker niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Ethirty op 18-08-2020 15:22 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Altijd weer dat Bluetooth en app geneuzel... echt... weg met die zooi!LightStar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:38:
En weer een nieuwe router in de early store, dit maal de UNMS Router Pro
[Afbeelding]

Hebben ze eindelijk een newsletter voor nieuwe firmware/controller releases of heb ik daar altijd al ergens overheen gekekenMAdD schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:51:
lol, ik kreeg net de volgende email:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 New Software Release UniFi Dream Machine Firmware 1.8.0 has been released Release Candidate UniFi UniFi Routing & Switching UniFi Wireless UniFi Protect Important notes * This release contains BETA support for the UDM. * You can find the UniFi OS introduction here. Bundled applications UniFi Network 5.14.22.
denk dat ik nog even wacht met installeren.....
DrayTek Routers heb ik altijd voor xDSL lijntjes gebruikt en die zijn gewoon bulletproof wat mij betreft met een geweldige support service!ed1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:09:
Ik denk dan eerder aan edgerouter, of straks de unmslijn als opvolger
pfsense heeft nog eerder de voorkeur dan draytek.
Echter is dat nog steeds geen unifi hé
En omdat ik weleens wat met pfSense heb gedaan in het verleden en het nog steeds af en toe in een VM gebruik zou dat waarschijnlijk mijn USG replacement worden als die EOL/stuk gaat!
Dat is echt allemaal meuk gewoon!Ethirty schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:19:
Omdat draadloos en draadloos over wifi niet per se gelijk zijn.
https://www.gamma.nl/asso...e=4%3A50&showFilters=true
Forticrap!Nou ben ik geen groot fan van Fortigate, maar hun spul staat toch echt wel op een hoger niveau dan dat spul van UI. Active-active HA of advanced threat management hebben ze bij UI volgens mij nog niet eens over nagedacht aan de tekentafel.
Maar inderdaad : Werk aan de winkel!
[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 18-08-2020 15:30 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 18:19
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Ubiquiti Cloud Gateway Max
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
Want UI staat met pistool naast je dat je dat moet gebruiken?nero355 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:24:
[...]
Altijd weer dat Bluetooth en app geneuzel... echt... weg met die zooi!
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Denk effe verder dan dat : Hoe goed is Bluetooth beveiligd en vind je het fijn dat het op al je apparatuur aanstaatRobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:30:
Want UI staat met pistool naast je dat je dat moet gebruiken?UNMS is bij mijn weten nog steeds gewoon web based, waar vast een app bij zal zijn om op mobiel te gebruiken i.p.v. daarop in browser moeten werken. Dat je vervolgens optioneel via Bluetooth kan "adopten", tsja. Als je het niet wilt gebruiken doe je het toch niet.
Ik niet!
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Bij mijn weten schakelt het zichzelf uit als het apparaat verbonden is met de UniFi Controller. Lijkt mij dat ze hetzelfde dan ook met UNMS doen.nero355 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
Denk effe verder dan dat : Hoe goed is Bluetooth beveiligd en vind je het fijn dat het op al je apparatuur aanstaat
Ik niet!
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat is al een flinke verbetering dan, maar dan nog : Weg met die hele chip gewoon!RobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:35:
Bij mijn weten schakelt het zichzelf uit als het apparaat verbonden is met de UniFi Controller. Lijkt mij dat ze hetzelfde dan ook met UNMS doen.
misshien om dat ik dit heb aangegeven in mijn profiel:nero355 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:24:
Hebben ze eindelijk een newsletter voor nieuwe firmware/controller releases of heb ik daar altijd al ergens overheen gekeken
:fill(white):strip_exif()/f/image/SDPyUopltzYD4iD55mom9cTR.png?f=user_large)
anders zou ik het ook niet weten... en dat voor een RC:
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ik heb maar effe hetzelfde gedaan en ergens bovenaan nog wat Subscriptions geselecteerd dus eens kijken hoe dat uitpakt de komende tijd! Thnx!MAdD schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:55:
misshien om dat ik dit heb aangegeven in mijn profiel:
[Afbeelding]
anders zou ik het ook niet weten... en dat voor een RC:
/EDIT :
Die heb ik inderdaad ook erbij geclickted1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:30:
[...]
Dit moet gekozen worden: Bij je account:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die TAGS doen verder niet zoveel.
[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 18-08-2020 16:32 ]
Dit moet gekozen worden: Bij je account:nero355 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
Ik heb maar effe hetzelfde gedaan en ergens bovenaan nog wat Subscriptions geselecteerd dus eens kijken hoe dat uitpakt de komende tijd! Thnx!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EGiL7pYfnSDsychjb1aB1GxZ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/vgeqgwuF7GFTTZCL2TcxDBU5.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan "Select Groups"
Die TAGS doen verder niet zoveel.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Kort gezegt Nee willen ze ooit nog wel maar kan nog niet.DennusB schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:41:
Stomme vraag misschien, maar ik zie steeds meer UMNS spullen opduiken. Kan je de huidige Unifi gear nou ook al managen met UMNS ?
Duidelijk ! ThanksLightStar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:47:
[...]
Kort gezegt Nee willen ze ooit nog wel maar kan nog niet.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Voor als je de oude EdgeMax hardware hebt of nu dan "EdgeMax met centraal beheer" wilt.DennusB schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
Duidelijk ! ThanksEn voor wat zou je nu wel UMNS gebruiken dan?
Origineel bedoeld voor (W)ISP toepassingen. Maar specifieke voorbeelden daarbij zou ik ook niet durven te geven.
Ik weet niet hoe het met jou zit? Maar een cold spare bewaren is echt een beunhazen oplossing. Als mijn (zakelijk) firewall defect gaat = bedrijf plat dan wil je niet in alle hectiek met een cold spare aan de gang. Nee dan ben je blij dat je degelijke setup hebt die is overgesprongen naar de backup appliance. En dan rustig je firewall gaan vervangen. Ik heb echt een hekel aan SPOF in mijn core InfrastructureRobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:00:
[...]
True too, maar... Je kunt wel een cold spare bewaren, nieuwe inprikken, adopten, en gaan met die banaan. Voor UniFi Protect is dat toch anders. HDD kapot en al je oude beelden zijn weg. Bij een kapotte USG / UDM ben je niks kwijt na vervangen.
Vraag ik me overigens wel maar meteen af wat er gebeurd als bv de interne opslag van een CK Gen2 Plus / UDM-Pro / UNVR4 kapot gaat. Kun je dan de HDD(s) over zetten naar een nieuwe en zijn oude beelden dan toegankelijk?
Eigenlijk moeten ze zo iets introduceren bij Synology Replacement Service (SRS) worden vervangingsproducten op de eerstvolgende werkdag verzonden, zelfs voor ontvangst door ons van het defecte product.
[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 18-08-2020 19:02 ]
Cloud ☁️
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Ik ben dan ook maar een beunhaas software developer die dit voor de lol doet. Ik kijk dus ook vanuit thuissituatie ernaar en niet met een zakelijke bril. En ja, vanuit standpunt van zakelijk zou je kunnen zeggen dat een cold spare niet perse de beste oplossing is. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het zakelijke. Als je 5 man op een kantoor hebt zitten die niet zonder internet kunnen wil je redundancy hebben / binnen paar minuten weer online zijn. Maar ik denk dat bv in het geval van bv een kleine horeca zaak die noodzaak al een stuk kleiner is. Gastenwifi is geen vereiste, en voor een kassa zou een werkende internetverbinding ook geen vereiste moeten zijn.HKLM_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:52:
[...]
Ik weet niet hoe het met jou zit? Maar een cold spare bewaren is echt een beunhazen oplossing. Als mijn (zakelijk) firewall defect gaat = bedrijf plat dan wil je niet in alle hectiek met een cold spare aan de gang. Nee dan ben je blij dat je degelijke setup hebt die is overgesprongen naar de backup appliance. En dan rustig je firewall gaan vervangen. Ik heb echt een hekel aan SPOF in mijn core Infrastructure
Nee maar voor je pin apparaat welRobertMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
Ik ben dan ook maar een beunhaas software developer die dit voor de lol doet. Ik kijk dus ook vanuit thuissituatie ernaar en niet met een zakelijke bril. En ja, vanuit standpunt van zakelijk zou je kunnen zeggen dat een cold spare niet perse de beste oplossing is. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het zakelijke. Als je 5 man op een kantoor hebt zitten die niet zonder internet kunnen wil je redundancy hebben / binnen paar minuten weer online zijn. Maar ik denk dat bv in het geval van bv een kleine horeca zaak die noodzaak al een stuk kleiner is. Gastenwifi is geen vereiste, en voor een kassa zou een werkende internetverbinding ook geen vereiste moeten zijn.
Cloud ☁️
Lijkt iets mis te gaan in de store kan hem niet toevoegen aan mijn wagentje.. blijf bij login uitkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:07:
UDM Pro voor 204 euro bij Ubiquiti, geen idee waarom hij zo goedkoop is.
Cloud ☁️
Niemand wil hem hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:07:
Al geven ze geld toe om 'm te gebruiken wil ik 'm nog niet.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:07:
Verwijderd
Ik kan gewoon door naar checkout met hem in m’n winkelwagen.HKLM_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:10:
[...]
Lijkt iets mis te gaan in de store kan hem niet toevoegen aan mijn wagentje.. blijf bij login uitkomen.
Weet alleen ook niet of ik hem wil hebben. Ben nog op zoek naar een nieuwe router voor m’n nieuwe huis, maar zonder PoE en met alle problemen die ik er over lees denk ik dat ik hem toch even oversla. Hoewel als je geen iptv neemt je hem makkelijk aan glasvezel kan hangen geloof ik toch
Kun je binnen PFSense VLAN's aanmaken en vervolgens binnen Unifi deze netwerken creëren op basis van 'vlan only? Als je vervolgens deze netwerken wilt spreiden zodat niet alles bij elkaar kan moet je dit dan op basis van de firewall binnen PFSense regelen of binnen de Unifi controller? Ik ben voornemens om PFSense te installeren en heb al een cloudkey Gen2.
Voor deze prijs wil ik hem welVerwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:20:
[...]
Ik kan gewoon door naar checkout met hem in m’n winkelwagen.
Weet alleen ook niet of ik hem wil hebben. Ben nog op zoek naar een nieuwe router voor m’n nieuwe huis, maar zonder PoE en met alle problemen die ik er over lees denk ik dat ik hem toch even oversla. Hoewel als je geen iptv neemt je hem makkelijk aan glasvezel kan hangen geloof ik toch
Cloud ☁️
Ja ik zie het ging iets net helemaal goed op de ipad... voor deze prijs zullen ze nooit echt gaan leveren lijkt mij.stormfly schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:40:
Als je de wizard doorloopt door het aantal op +1 te zetten dan kan je door tot de checkout voor de UDM-PRO.
Cloud ☁️
Ik heb een probleem met mijn usg P3.
Ik heb deze een paar maanden en eerst werkte alles prima maar nu heb ik af en toe random reboots. Vandaag al 2 keer.
Hij heeft geen problemen verder. Copy blijft laag en ook ram gebruik blijft gelijk.
Er draait nu firmware versie 4.4.51.5287926
Controller is versies 5.13.32
Kan niks vinden in de log files.
Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Kijken even of je voeding nog wel 100% werkt.Hvs6 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:49:
Goedeavond,
Ik heb deze een paar maanden en eerst werkte alles prima maar nu heb ik af en toe random reboots. Vandaag al 2 keer.
Hij heeft geen problemen verder. Copy blijft laag en ook ram gebruik blijft gelijk.
Ja dat kan en de Firewall binnen PFSense. Alleen als je aparte guestnetwerken op eventueel AP's van UI hebt gelden de Guest Policy's binnen Unifi en dan alleen geldig binnen de AP, dus broadcast, multicast-dropping en wireless client isolation (mits dat aan staat natuurlijk, wat je doet in de controller).JL-IP(!) schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:24:
Goedenavond!
Kun je binnen PFSense VLAN's aanmaken en vervolgens binnen Unifi deze netwerken creëren op basis van 'vlan only? Als je vervolgens deze netwerken wilt spreiden zodat niet alles bij elkaar kan moet je dit dan op basis van de firewall binnen PFSense regelen of binnen de Unifi controller? Ik ben voornemens om PFSense te installeren en heb al een cloudkey Gen2.
Bij mij doet het selecteren van de UDM Pro uberhaupt niets. Denk dat ze het doorhebben en geblokkeerd hebben. Helaas, nog maar even door met de USG dan.HKLM_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:10:
[...]
Lijkt iets mis te gaan in de store kan hem niet toevoegen aan mijn wagentje.. blijf bij login uitkomen.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Hoe zou jij dat aanpakken? Ik heb wel een volt meter en kan eens kijken of die 12 volt aan geeft. Maar dat is dan wel onbelast.GioStyle schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:51:
[...]
'
Kijken even of je voeding nog wel 100% werkt.
Heb je hier zelf ervaring mee dat dit gebeurt door een niet juiste voeding spanning?
Het is bij mij alweer een tijdje geleden, maar bij mij klapte de USG op een gegeven moment telkens uit als ik ook maar iets ging downloaden. Heb hier thuis een andere adapter gepakt om de voeding uit te sluiten, maar het bleek dus juist de voeding te zijn. Heb nu wel een iets zwaardere voeding gekocht. De standaardvoeding is volgens mij maar 12V - 1A.Hvs6 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Hoe zou jij dat aanpakken? Ik heb wel een volt meter en kan eens kijken of die 12 volt aan geeft. Maar dat is dan wel onbelast.
Heb je hier zelf ervaring mee dat dit gebeurt door een niet juiste voeding spanning?
Dat ding is ook beschamend voor de unifi-lijn.. want het credo voor unifi was nu juist dat je voor elk onderdeeltje in je netwerk een device kunt toevoegen. Alleen firewall en routing was dan wel 1 apparaat.Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:19:
Ik snap de hype rondom de UDM pro echt niet zo goed. Hij is een stuk sneller met bepaalde functionaliteiten maar het is toch wel een beperkte router qua mogelijkheden. In de zakelijke omgeving zou ik hem wellicht alleen inzetten voor een dedicated camera-netwerk. Voor een kantoornetwerk - ingericht volgens de good-practices op het gebied van netwerkbeheer - is dit apparaat verre van geschikt.
De missende features zijn hier tot in den treure besproken
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Naast de suggestie van voeding (en ja: kapotte voeding komt bij mijn weten vaker voor. Gelukkig losse brick en niet ingebouwd). Niet toevallig IDS/IPS aan staan? Dat kan de CPU ook naar 100% trekken bij hoge internetsnelheden en volgens mij ook reboots veroorzaken.Hvs6 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:49:
Goedeavond,
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Alleen heb je dan weer geen redundant opslag, dus dat schiet ook niet op. Daarnaast hebben ze nu dan de UniFi NVR4. Dedicated NVR met ruimte voor 4 HDDs incl. redundancy (werkt volgens mij op basis van mdadm, weet alleen niet of het raid1 of raid5 is of keuze).Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:19:
In de zakelijke omgeving zou ik hem wellicht alleen inzetten voor een dedicated camera-netwerk.
Maar dat ze nu blijkbaar bezig zijn aan feature om een UDM-Pro in te zetten als Controller voor een UXG, en dus de router functionaliteit van de UDM Pro uit te zetten, zegt ook wel voldoende.
Je kunt hem helaas niet bestellen
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Join the party
Zelfde hier, ik had ook 2 in mijn mandje zitten terwijl ik al 1 thuis heb, maar voor dat geld weet ik wel extra locatiesrenedis schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:44:
Ik ben al in het bezit van de UDM-Pro.. voelde mij flink genaaid toen ik dit zag en wilde er direct 2 bestellen. Dat wilt nog niet echt lukken idd. Inmiddels heb ik meerdere DM's met deze vragen
Het niet kunnen bestellen komt door de upgrade naar de nieuwe site en lijkt los te staan van de prijs fout.
Ik probeer het over ver een uur
[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 18-08-2020 22:54 ]
Lesdictische is mijn hash#
Gaan die dingen eruit ofzo? Of zou het gewoon een verkeerde prijs zijn...?xbeam schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 22:49:
[...]
Zelfde hier, ik had ook 2 in mijn mandje zitten terwijl ik al 1 thuis heb, maar voor dat geld weet ik wel extra locaties
Het niet kunnen bestellen komt door de upgrade naar de nieuwe site en lijkt los te staan van de prijs fout.
Ik probeer het over ver een uur
De hele store lijkt niet meer te werken. Krijg ook geen andere producten aan het winkelmandje toegevoegd.
Update: het lijkt weer te werken!
[ Voor 6% gewijzigd door Side-Kick op 18-08-2020 23:03 ]
Hmm...zonde. De 'prijsverlaging' is ook alleen van toepassing in de EU Store btw...Side-Kick schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 22:56:
[...]
De hele store lijkt niet meer te werken. Krijg ook geen andere producten aan het winkelmandje toegevoegd.
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2020 23:01 ]

edit: kan ik eigenlijk net zo goed een cloud key plus kopen, goedkoper.
[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 18-08-2020 23:16 ]
WTF....dus in die 4 minuten dat ik even niet de site in de gaten hou is hij op?mr.DJ95 schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 23:08:
Zojuist kunnen bestellen. Zal mooi bij m'n switch passen die morgen via Amazon komt.
Hoe kreeg jij hem trouwens in je winkelmandje?
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2020 23:11 ]
Lucky youmr.DJ95 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:08:
Zojuist kunnen bestellen. Zal mooi bij m'n switch passen die morgen via Amazon komt.
Probeer het nog een keer ;-)Cartman! schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 23:10:
Had t in m'n winkelmand, niet als USG vervanger maar voor Protect + CloudKey, maar te lang gewacht blijkbaar en uitverkocht
edit: kan ik eigenlijk net zo goed een cloud key plus kopen, goedkoper.
Kreeg een melding dat ik steeds opnieuw moest inloggen.JackSparrow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:19:
HIJ IS WEER TE BESTELLEN!!
En nu is hij weer op ;-9
Misschien was er een 'winkelwagentje' verlopen en werd die bestelling weer 'vrijgegeven' en kon ik daarom bestellen?xbeam schreef op Tuesday 18 August 2020 @ 23:26:
[...]
Kreeg een melding dat ik steeds opnieuw moest inloggen.
En nu is hij weer op ;-9
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2020 23:29 ]
*mening, geen feit
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nee is een fout, allen andere us, Canada,Japan store is hij de normale prijsEthirty schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:29:
Voelt een beetje als een fire-sale. Snel van de voorraad af en dan over een maand een eol aankondiging.
*mening, geen feit
Netjes,JackSparrow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:29:
[...]
Misschien was er een 'winkelwagentje' verlopen en werd die bestelling weer 'vrijgegeven' en kon ik daarom bestellen?
Nu ik nog ;-0
Het is me gelukt hem te bestellen. Je moet de quantity knop gebruiken!HKLM_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:10:
[...]
Ik heb even Chrome op mijn MacBook gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 19-08-2020 00:23 ]
Ik Heb het zelfde probleem, ook geeft hij geeft aan maximaal Aantal per klant bereikt.HKLM_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:10:
[...]
Nieuwe account aangemaakt en dat werkt wel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Waarom niet?ed1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:12:
[...]
Al geven ze geld toe om 'm te gebruiken wil ik 'm nog niet.
De islam kan uw vrijheid schaden
Zijn andere devices ook in prijs verlaagd?
Nee alleen deze en zo te zien ook alleen in de euBuzz_Lightyear schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:35:
Begin juli een UDMPro gekocht voor bijna €400 😬
Cloud ☁️
Omdat de UDM meer features mist, dan dat het extra brengt.
Als het nu op z'n minst de feature-set had wat de USG heeft, dan had ik het wellicht nog overwogen.
Deze fout maakt UI overigens vaker, dus verrassend is het niet.
Momenteel zou ik alleen niet weten wat ik met een 2e zou moeten (ja doorverkopen als je hem al geleverd krijgt), gezien ze nog geen HA ondersteunen heb je er niet veel aan 2.
Alles ging goed. Benieuwd of hij ook komt en hoe snel.
Word een upgrade vanuit de USG (non pro)
Doe maar een onsje meer...

Pro’s:
- Niet die lelijke ronde behuizing
- Sneller
- Goedkoper
Cons:
- Rack in de meter kast neemt veel ruimte in
- Kabelmanagement is niet perse makkelijker
- Heb geen (Ubiquiti) NVR nodig.
- Extra AP kopen
Blijft overigens sowieso irritant dat er drie apparaten nodig zijn. Modem, Router en Switch. Hoewel ook dat zijn voordelen heeft uiteraard.
[ Voor 61% gewijzigd door MikeyMan op 19-08-2020 08:35 ]
Mmm ja beetje zuur dit, had hem 4 weken geleden ook voor volledige prijs bekocht.Buzz_Lightyear schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:35:
Begin juli een UDMPro gekocht voor bijna €400 😬
Naja niks aan te doen.
Ja, we willen naast 3/4 VLAN's die wel/niet met elkaar mogen babbelen een guest wifi. Ik begrijp uit je verhaal dat je die moet regelen via de controller en de rest via de PFSense bak.ed1703 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:14:
[...]
Ja dat kan en de Firewall binnen PFSense. Alleen als je aparte guestnetwerken op eventueel AP's van UI hebt gelden de Guest Policy's binnen Unifi en dan alleen geldig binnen de AP, dus broadcast, multicast-dropping en wireless client isolation (mits dat aan staat natuurlijk, wat je doet in de controller).
Misschien kun je me ook helpen met een vraag over het management VLAN.
Stel ik wil
VLAN1 = management
VLAN20 = wired VLAN voor computers
VLAN30= iot
VLAN40=Guest wifi
VLAN50= Camerasysteem
Kan ik dan VLAN1 gebruiken voor management, zodat de AP's een IP-adres uit dat VLAN krijgen? Maar wel VLAN40 doorgeven? Guest is enkel het wifi gebruik.
Heb al een UDM Pro, maar ik dacht ik pak er voor deze deal nog wel 1. (voor vrienden die vast wel 1 willen).
Workaround -> Naast de prijs zie je een plusje (waar nu 0 staat), dan voegt hij wel wel toe aan het winkelmandjeslijkie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:31:
Verdorie, ik probeer toe te voegen, maar hij blijft 'login' zeggen. (terwijl ik ingelogt ben)...
Heb al een UDM Pro, maar ik dacht ik pak er voor deze deal nog wel 1. (voor vrienden die vast wel 1 willen).
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Workaround is een 2e accountslijkie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:31:
Verdorie, ik probeer toe te voegen, maar hij blijft 'login' zeggen. (terwijl ik ingelogt ben)...
Dat werkt bij mij dus niet (als je er al 1 hebt wil dat niet)DutchCrownNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Workaround -> Naast de prijs zie je een plusje (waar nu 0 staat), dan voegt hij wel wel toe aan het winkelmandje
krijg ik een rood bericht over purchase limitDutchCrownNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Workaround -> Naast de prijs zie je een plusje (waar nu 0 staat), dan voegt hij wel wel toe aan het winkelmandje

Krijg je de melding: 'You've reached the purchase limit set for this item.slijkie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:31:
This product has a maximum quantity limit of 1 per customer.'?
Dan inderdaad een 2e account..
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Jep, dat kan. Per WLAN kun je in de Controller gewoon een VLAN ID aangeven. Je maakt dan dus een WLAN aan waarbij je aangeeft dat die VLAN ID 40 moet gebruiken en alle verkeer over dat WLAN gaat dan ook over het guest wifi vlan.JL-IP(!) schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
Ja, we willen naast 3/4 VLAN's die wel/niet met elkaar mogen babbelen een guest wifi. Ik begrijp uit je verhaal dat je die moet regelen via de controller en de rest via de PFSense bak.
Misschien kun je me ook helpen met een vraag over het management VLAN.
Stel ik wil
VLAN1 = management
VLAN20 = wired VLAN voor computers
VLAN30= iot
VLAN40=Guest wifi
VLAN50= Camerasysteem
Kan ik dan VLAN1 gebruiken voor management, zodat de AP's een IP-adres uit dat VLAN krijgen? Maar wel VLAN40 doorgeven? Guest is enkel het wifi gebruik.
Niks 2e account, niks op plusje drukken om van 0 naar 1 te verhogen. Gewoon normaliter bestelproces en kon zonder problemen bestellenOrder #EU212xx
August 19, 2020 09:36AM
Product SKU Price Quantity Total
UniFi Dream Machine Pro UDM-Pro-EU €169,00 1 €169,00
Subtotal €169,00
Shipping (Free Express Shipping) €0,00
Tax (Btw 21.0%) €35,49
Total €204,49

- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Blijkbaar raakt Ubiquiti de UDM-Pro aan de straatstenen niet kwijt (in Europa), maar als die dan ineens maar de helft kost springen jullie als hongerige wolven bovenop.
Persoonlijk sluit ik mij bij @ed1703 aan. USG doet het goed, UDM-Pro blijft een "net niet" apparaat. Qua ontbrekende features zou het voor mij niet eens een issue zijn (Ziggo lijn, dus geen problemen met VLANs aan WAN kant, PPPoE, ...). Maarja: de USG (3P) doet het gewoon goed, en die UDM Pro is gewoon een groot apparaat met veel lege ruimte die ik niet makkelijk kwijt kan. Daarnaast de uitgebreide(re) featureset die ik niet ga gebruiken... (Protect incl. HDD bay, Talk, Access).
Ik wacht wel even op een UXG Lite voor ~E200 of minder
De V&A staat straks vol met UDM-Pro'sRobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:44:
Jullie blijven wel 'Ollanders zeg
Blijkbaar raakt Ubiquiti de UDM-Pro aan de straatstenen niet kwijt (in Europa), maar als die dan ineens maar de helft kost springen jullie als hongerige wolven bovenop.
Persoonlijk sluit ik mij bij @ed1703 aan. USG doet het goed, UDM-Pro blijft een "net niet" apparaat. Qua ontbrekende features zou het voor mij niet eens een issue zijn (Ziggo lijn, dus geen problemen met VLANs aan WAN kant, PPPoE, ...). Maarja: de USG (3P) doet het gewoon goed, en die UDM Pro is gewoon een groot apparaat met veel lege ruimte die ik niet makkelijk kwijt kan. Daarnaast de uitgebreide(re) featureset die ik niet ga gebruiken... (Protect incl. HDD bay, Talk, Access).
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Maar aan wie verwachten jullie die dan te verkopen? Als Ubiquiti zelf ze niet aan E400 verkocht krijgt, waarom zouden jullie ze dan wel verkocht krijgen aan E200+. En dan moet je dus ook nog iemand vinden die hem nu niet zelf in de store ziet staan voor E200 en dus zelf direct van Ubiquiti koopt.
Ik bestel er geen 1 (de mijne is van februari dit jaar), denk als je hem er voor 300 opzet dat je hem vast kwijt raakt, de prijs zal wel weer veranderen bij Ubiquiti (de udm base is namelijk 301 euro incl vat)RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:51:
[...]
Maar aan wie verwachten jullie die dan te verkopen? Als Ubiquiti zelf ze niet aan E400 verkocht krijgt, waarom zouden jullie ze dan wel verkocht krijgen aan E200+. En dan moet je dus ook nog iemand vinden die hem nu niet zelf in de store ziet staan voor E200 en dus zelf direct van Ubiquiti koopt.
Ik heb wel glasvezel maar iptv loopt gewoon via de originele router. Heb de usg momenteel een extra public ip gegeven en daar loopt mijn nternet verbinding over. Alles (USG en CKey Gen2+) moest nog in een 19"kast gebouwd worden en een bracket kost mij dik 100 euro als ik die wil hebben (vond iemand in US die ze maakt). Dus iets bijleggen en ik heb de UDM pro (voor mij voldoende en deze kan wel IPS aan op mijn snelheid). Dan verkoop ik de USG en CK en ben ik mooi geupgrade voor een paar tientjes.RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:44:
Doe je dat met een aangepaste json file ? want dat zal niet gaan werken op een UDM-Pro...Tylen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:54:
[...]
Ik heb wel glasvezel maar iptv loopt gewoon via de originele router. Heb de usg momenteel een extra public ip gegeven en daar loopt mijn nternet verbinding over. Alles (USG en CKey Gen2+) moest nog in een 19"kast gebouwd worden en een bracket kost mij dik 100 euro als ik die wil hebben (vond iemand in US die ze maakt). Dus iets bijleggen en ik heb de UDM pro (voor mij voldoende en deze kan wel IPS aan op mijn snelheid). Dan verkoop ik de USG en CK en ben ik mooi geupgrade voor een paar tientjes.
Edit: En je ziet allemaal USG-Pro's op de V&A verschijnen, trickie als de UDM nog niet geleverd is
[ Voor 6% gewijzigd door LightStar op 19-08-2020 08:59 ]
Tuurlijk wel. Is geen speciale config. Gewoon vast public ip op wan interface. En default routing.LightStar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:58:
[...]
Doe je dat met een aangepaste json file ? want dat zal niet gaan werken op een UDM-Pro...
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Accesspoints
Zag nu inderdaad op Reddit voorbij komen dat iemand nieuwsbrief had ontvangen waar in staat dat het een actie is i.v.m. opening van de EU store. Maar de EU store is er al zeker een half jaar (?). Dus beetje raar om dat dan nu als reden te geven voor het dumpen van een apparaat dat niet eens nieuw-nieuw is.LightStar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Ik bestel er geen 1 (de mijne is van februari dit jaar), denk als je hem er voor 300 opzet dat je hem vast kwijt raakt, de prijs zal wel weer veranderen bij Ubiquiti (de udm base is namelijk 301 euro incl vat)
Maar in ieder geval zou zo'n nieuwsbrief dus bevestigen dat het niet om een prijsfout gaat. En dus dat het een tijdelijke actie zal zijn.
Lekker!
Ik heb dus een cloudkey Gen2+, en was misschien nog in de race voor of een USG 3P. Wat me eigenlijk tegen hield was dat dat apparaat nu al 6 jaar oud is ofzo en de IPS/IDS feutures niet lekker aan kan met mijn 250/250 lijn.RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:44:
Ondertussen zit ik op het nieuwe platform van Caiway, mijn tv decoders hebben hierdoor vlans meer nodig.
Dus ik wilde nog een switch en USG, alle AP's heb ik los, dus dit kijkt me een prima deal.
Volgens mij kan ik nu met een media converter ook nog van die lelijke genexis modem af
Zoals ik zei; voor mijn use case kan ik beter/goedkoper een CloudKey Gen2 Plus kopen, de UDM Pro is geen vervanger voor m'n USG omdat ie niet met IPTV overweg kan
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.