Lange tijd geleden heb ik eens een post gemaakt dat ik RUSTdesk niet meer kon gebruiken sinds ik naar KPN glas ben gegaan.
Ondertussen is de USG3p vervangen voor de UCG Ultra en uiteraard hangt deze ook rechtstreeks aan het NTU? kastje. Dus dat ding waar het glas in gaat. Geen KPN modem ertussen, etc.
Laatst had ik mijn kookboek opnieuw in docker gemaakt door problemen en merkte ik dat ik er van buiten niet meer bij kon. Echter, het ziet er naar uit dat ik nergens van buitenaf meer bij kan terwijl de firewall regels wel ingesteld staan.
Plex doet het wel, maar daar staat een - bij interface en de rest staat een verbinding bij of elke.
De vpn instellingen geven wel ieder een eigen interface, maar deze heb ik vanuit unifi zelf aangemaakt (Wireguard optie).
Iemand die dit ook eens gezien heeft met de kpn glas instellingen? Ik verwacht dat het probleem hem daar volledig in zit, maar moet anders tijd maken om de Unifi leeg te gooien en opnieuw in te stellen anders.
Ergens heb ik het vermoeden dat het door het iptv script komt en dat ik dus de UCG Ultra eens moet resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen. Ik gebruik iptv niet omdat ik het kpn kastje niet in gebruik heb verder. Alles draait op de Nvidia Shields met KPN TV+ app.
Internet en vpn werkt wel gewoon.
Twijfel heel erg of dit hier of in het iptv / unifi kpn topic zou moeten.
[
Voor 15% gewijzigd door
Arunia op 24-12-2025 10:29
]