No IP met:
Service: Noip
Hostname: mijnhuis.freedynamicdns.org
Username: [de gegeven username, niet email adres, zijn wat letters]
Password: [mijnpassword]
Server:
Doet helemaal niets, ik dacht juist deze te gebruiken want ze geven zo'n mooi format wat precies in het formulier past.
duvekot schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:56:
[...]
Je gaf aan dat je een UCG Ultra gebruikt en daarop een 5G Max aangesloten. Weet je zeker dat je UCG zelf ook het WAN IP adres steeds doorkrijgt vanuit Odido en de 5G Max? Is er überhaupt aan de UCG kan te zien dat je WAN IP is veranderd? Is je 5G Max je primary WAN?
Heb je een mogelijkheid om de gedetailleerde logs van de UniFi door te spitten (via SSH inloggen op je UCG Ultra en dan
code:
1
| grep "inadyn" /var/log/messages |
) of door te sturen naar een syslog server (die zit bijvoorbeeld standaard op een Synology, maar kan je ook ergens anders wel op draaien.) zodat je niet met SSH aan de slag hoeft. (Als alle inadyn logs daar tenminste in komen)
Want als het bij meerdere diensten geen update oplevert dan kan het daar wel eens aan liggen .. geen UniFi trigger dat er een WAN IP aangepast is.
En als je een stapje dieper wilt gaan "down the Rabbit hole🐇 🕳️" dan kan je met behulp van
https://beeceptor.com/ wel een mock API opzetten. Een LLM kan je daar vast ook wel bij helpen zodat je precies kan zien wat er gebeurt en of er überhaupt een verzoek komt vanuit de UCG Ultra. Maar als er geen verzoek uitgestuurd wordt dan moet je toch weer op de UCG Ultra gaan kijken.
Het zou me niets verbazen als er geen Unifi trigger is dat het wan ip aangepast is. Om even je vragen te beantwoorden. Cloud Gateway Ultra, krijgt netjes het publieke IP adres. De 5G Max outdoor zit aangesloten via 8lite PoE switch en creëert zo WAN3.
Als side note; het schijnt dat het aansluiten van de 5G Max met PoE injector op WAN1 of 2 problemen met Wireguard oplost, alsin via WAN3 werkt het gewoon niet. (de reden dat ik support zo ver gekregen heb om mij een PoE injector toe te sturen). Waarom dat zo is, geen idee.. Maar misschien dat als die PoE injector hier is, ook ddns wel werkt.
In de tussentijd zal ik eens kijken hoe ik de gevraagde logs omhoog getoverd krijg voor je. Wel mooi om te zien dat jullie je er zo in vast bijten. thanks voor de hulp.