[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 326 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
DukeBox schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:00:
[...]

In welke context precies? Welke snelheid van ODIDO?
Gezien je de zyxel evt. wilt houden, alleen als AP dan?
Glasvezel 400 Mbit/s
Speedtest via Iphone 15 via wifi down 429 up 434 mbps

Zyxel houden en de express 7 in de woonkamer (bedraad) + U7 lite bedraad op zolder

of Zyxel weg en express 7 in meterkast + u7 lite op zolder bedraad

of kan ik ook met 2x een u7 lite uit de voeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@sander1095
In de laatste FW versie zit een fix voor PPPoE en HW offloading. Daaruit kan je opmaken dat het er beide in zit voor all drie de UCG modellen:
https://community.ui.com/...74-4f63-b878-a3b44119d589

Heb even niet paraat sinds welke versie, maar al zeker een half jaar zit het erin.

De UCG-Max is dus dezelfde SoC als de UCG-Ultra. Enige wat er meer in zit is 1GB meer RAM vanwege Protect en 2.5GbE op alle poorten.

Dus als je op 1GbE blijft zonder camera's. Voegt de Max niks toe.

Gebruik zelf de UCG-Fiber met Odido 2Gbps Fiber en 4 camera's, draait als een zonnetje.

Daarbij verwacht ik dat geen van alle modellen 10 jaar mee gaat. Dus dat kan best een streven zijn, maar ik ga er niet vanuit dat iets van netwerk hardware zo lang mee gaat, zeker niet in het prijssegment waar Unifi in zit. 5 jaar zou ik blij mee zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 23-09-2025 18:40 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BiG-GuY schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:18:
Daarbij verwacht ik dat geen van alle modellen 10 jaar mee gaat. Dus dat kan best een streven zijn, maar ik ga er niet vanuit dat iets van netwerk hardware zo lang mee gaat, zeker niet in het prijssegment waar Unifi in zit. 5 jaar zou ik blij mee zijn.
Mijn UAPs (AC Lite / LR) en USWs zijn intussen de 8,5 jaar gepasseerd :) (en uiteraard nog supported).

De USG heb ik een jaar of 2, 2,5 terug vervangen en is daarna wel EOL gegaan.

En ook bij familie draaien al 2 NanoHDs en 2 switches 6,5 jaar naar tevredenheid. De ER4 draait er net zo lang, en supported, maar wel "iffy". Leuk die EdgeOS 3 update, maar het is gewoon 2 met een nieuwe Web UI en Wireguard. En in ieder geval de kernel, en wellicht nog meer, is nog steeds EdgeOS 1 (want Cavium SoC met closed source "drivers" voor hardware offloading en de fabrikant bestaat niet meer en (dus) geen onderhoud meer aan de SDK).
Pagina: 1 ... 326 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.