Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn Ubiquiti setup. Huidige setup is dodelijk eenvoudig en hieronder te zien:
Meterkast
De UDM krijgt internet aangeboden op de WAN-poort vanuit de KPN media convertor via ethernet. de KPN Experia box is er al tussenuit gehaald dus die speelt geen rol meer. Ik gebruik alleen internet van KPN dus geen (digitale) TV of telefonie.
Benedenverdieping
de UDM staat in de meterkast op de begane grond en voorziet de benedenverdieping van WiFi. Belangrijkste apparaten zijn iPhones, Playstation 5 en een Apple TV. de USW-Lite-16-PoE geeft PoE+ door aan de In-Wall Controller 1 en nog twee andere apparaten.
1e verdieping
De In-wall Controller hangt op de 1e verdieping en wordt dus gevoed door de switch met PoE+. Vanuit hier vertrekt er weer een netwerkkabel richting de zolder.
Zolder
De in-wall Controller 2 (HD) krijgt PoE van de In-wall Controller 1 en voorziet de zolder zowel WiFi en ethernet. Deze gebruik ik om een PC aan te sluiten en voor een ethernet/modbus convertor om de zonnepanelen-omvormer aan te sturen.
Extra informatie
Wat nog mist in het plaatje zijn de (via WiFi verbonden) G4 doorbell en een G4 instant, en een Cloud Key 2 welke is verbonden via PoE vanaf de USW-Lite-16-PoE switch.
Wensen
Ik zou graag een consolidatieslag willen maken en tenminste WiFi 6 ondersteuning hebben op alle verdiepingen.
Tot zo ver
Ik kwam zelf uit bij het upgraden naar een
Dream Router 7. Dan beide in-wall controllers vervangen door een
U7 In-Wall. Eventueel kan ik de In-Wall Controller 2 (HD) ook vervangen door een
U7 Pro Wall.
Feedback gevraagd
Heeft er iemand tips en/of een beter voorstel?
I want to live forever, so far.. so good.