rally schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:45:
[...]
Hahahaha…. Nee geen bier maar Isoprpyl Achohol. Dik aan brengen (goed geventileerde ruimte overigens) en dan goed boenen/schrobben met een microvezeldoekje.
Dat is het enige wat goed werkt. Alle andere oplossingen werken niet, of duurt het veeeel langer.
Om hier nog even op terug te komen.
Na een topic op een autoforum doorgespit te hebben..........
Aceton VERVANGER, die biologische rotzooi die "nergens" goed voor is, blijkt gigantisch goed te werken op de weekmakers.
Had nog een open fles staan, al drie jaar op een plank, en ondanks dat het meeste vervlogen was bleek het geweldig te werken. Ooit door iemand gehaald toen ik een fles aceton mee liet nemen, maar wat dus volkomen nutteloos is als je echte aceton nodig hebt.
Eco-thinner is ook zo`n nepprodukt als je echte nodig hebt.
Dus maar een verse fles gehaald bij de Praxis.
En omdat het geen aceton is tast het het plastic niet aan, en omdat de plaklaag sneller los geweekt wordt heb je minder poetsbeschadigingen dan met alcohol.
Ik gebruik wel poetspapier, en lekker "nat" , en "door" de laag papier kan ik met mijn nagel de plaklaag op het moment dat die los weekt wat makkelijker "wegduwen".
De nepaceton verdampt veel minder snel dan alcohol, al vind ik alcohol tijdens het schoonmaken dan weer beter
smaken ruiken.
Ik gebruik W5 multi-purpose-towels van de Lidl , beste poetspapier, dat is sterk en vrij zacht. (Ik koop ze altijd per 6 of 12 in de aanbieding zodat ik altijd heb staan en nooit mis grijp)
Schoonmaken gaat ruim twee keer sneller dan met alcohol, was ik met alcohol haast een uur bezig met een antenne en voeding /meshpoint, met aceton ben ik in ca 20-25 minuten schoon.
Wel neem ik de laatste keer het meshpoint af met alcohol omdat door het snelle loslaten de plakrulletjes zo groot zijn dat ze nog plakken, dat was met alcohol niet, dan waren de kleine stukjes die je er af poetst al plakvrij.
Ik zal het morgen nog eens proberen met een microvezeldoekje of dat minder krast als het papier, al is ook dat minimaal, nadeel is dan weer dat je dat minder snel vervangt, al is zo`n doekje ook best groot.
En ik zal eens kijken of eco-thinner ook werkt, dat vind ik ook nergens goed voor, maar wie weet.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.