[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 275 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

geenwindows schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:01:
[...]

je kun wel de actuele verbinding zien, tenminste dit is wat ik zie in de controller (welke maar 1 Acces Point heeft, rest van het netwerk is geen Ubiquiti)
[Afbeelding]
betreffende cliënt babbelt enkel met Home Assistant MQTT, heeft geen toegang tot WAN.
Dat is volgens mij de link speed van de Wi-Fi verbinding, niet de daadwerkelijk snelheid waarop op dit moment data wordt verstuurd/ontvangen.

@stormfly interessant, daar zal ik me eens in verdiepen. Wel suf dat externe tools nodig zijn voor iets wat ik als basisfunctie zou verwachten binnen de unifi-software :)

Edit: aan ports heb ik niet zoveel. Al mijn Wi-Fi apparaten zitten achter 1 port (die van de U7 pro) dus het getal daar zegt niks over individuele apparaten en laat de data niet zien die de U7 niet verlaat (dus het verkeer tussen Wi-Fi clients onderling).

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 07-06-2024 17:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:18:
[...]

@stormfly interessant, daar zal ik me eens in verdiepen. Wel suf dat externe tools nodig zijn voor iets wat ik als basisfunctie zou verwachten binnen de unifi-software :)
Het zit ook in de controller, moest alleen even de MacBook pakken om een screenshot te maken. Zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

stormfly schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:20:
[...]

Het zit ook in de controller, moest alleen even de MacBook pakken om een screenshot te maken. Zie vorige post.
Ik heb mijn vorige post daarop aangepast. Maar aan dat scherm heb je dus alleen iets als elke client in het netwerk een eigen port heeft. En dat is met wifi niet het geval.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:23:
[...]

Ik heb mijn vorige post daarop aangepast. Maar aan dat scherm heb je dus alleen iets als elke client in het netwerk een eigen port heeft. En dat is met wifi niet het geval.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ET26rcdJyCPQzm6JqnW_waUEx-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JG0puOq4sXg6XchTaTRqhitQ.png?f=fotoalbum_large

Sorry dat had ik verkeerd gelezen, per client zie je het inderdaad niet als grafiek ook niet met SNMP. De beste optie is dan de getallen rechts onder het menu: clients.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
stormfly schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:28:
[...]

[Afbeelding]

Sorry dat had ik verkeerd gelezen, per client zie je het inderdaad niet als grafiek ook niet met SNMP. De beste optie is dan de getallen rechts onder het menu: clients.
Dat is dus enkel verkeer via internet.

Net hier ook getest, speedtest naar internet toe via Wifiman, getallen gaan omhoog. Speedtest naar UDM-SE, geen snelheid zichtbaar.

Heb het eerlijk gezegd ook niet kunnen vinden binnen Unifi Network en ben wel gewend dat het mogelijk is van de verschillende andere merken. Ook op switchpoort niveau zie ik enkel snelheden met internetverkeer.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@stormfly dat scherm ken ik, maar daar wordt bij mij dus alleen de snelheid getoond van data die over WAN gaat :P Dat is juist het probleem waarmee ik begon.

Als een Wi-Fi client met een honderden Mb/s een bestand kopieert van mijn NAS, of er wordt VR of een game intern gestreamd, dan geeft het client-scherm simpelweg als snelheid 0 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:35:
@stormfly dat scherm ken ik, maar daar wordt bij mij dus alleen de snelheid getoond van data die over WAN gaat :P Dat is juist het probleem waarmee ik begon.

Als een Wi-Fi client met een honderden Mb/s een bestand kopieert van mijn NAS, of er wordt VR of een game intern gestreamd, dan geeft het client-scherm simpelweg als snelheid 0 aan.
Ik denk omdat de router zich als enige bewust is van de TCP sessies waar data doorheen loopt. Als jij op het LAN (laag2=hetzelfde vlan) een file kopieert dan komt dat niet aan bij je router, en is er niets te rapporteren.

Het beste wat je dan kun behalen is met SNMP het AP uitlezen zodat je bewust bent dat er "bulk" traffic door je netwerk loopt & van/naar een AP. Per client ga je daar volgens mij niet achter komen, hebben concurrenten dit wel? Hoe zouden die dat meten met een domme switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

stormfly schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:41:
[...]

Ik denk omdat de router zich als enige bewust is van de TCP sessies waar data doorheen loopt. Als jij op het LAN (laag2=hetzelfde vlan) een file kopieert dan komt dat niet aan bij je router, en is er niets te rapporteren.
Zo goed zit ik niet in de werking van netwerken. Ik zou denken: die data hoeft ook niet bij mijn router te komen, want de U7 is daar toch van op de hoogte en kan dat dan rapporteren? Maar dat is wellicht te simpel gedacht :)
Per client ga je daar volgens mij niet achter komen, hebben concurrenten dit wel?
Ik meen mij te herinneren dat ik op mijn vorige router, waarop FreshTomato draaide, kon zien hoeveel data een client over de wifi gooide. Kan dat ik het mij verkeerd herinner en heb de boel ook niet meer draaien om het te checken :P

edit: het interessante is dat hij wél intern dataverbruik telt, maar de daarbij behorende snelheid juist niet.

Ik heb 3 uur geleden een wifi camera aangezet, die via de U7-pro een stream stuurt naar Frigate op mijn server (bedraad aangesloten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG-PIViUsEzUp6pwGH-IONK0oLY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AbGI5obEdLVRrXZrlk8aYO8n.png?f=user_large
De hoeveelheid data loopt lekker op, zo'n 1GB per uur.

Tegelijkertijd staat de snelheid permanent op de welbekende 0 bps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsHao09vxBuVtlObIHkm2BG3H8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kFmYQQfzuDhTH4sGLabqZVvz.png?f=user_large

Interessant verschil qua datahoeveelheid trouwens, maar dat terzijde.

[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 07-06-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:34
Gizz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:28:
@Tonne een uitvoering: ZyXEL MG-108. Maar ook als het de verbinding tussen twee clients betreft die aan dezelfde U7-Pro hangen blijft de snelheid volgens mij op 0. Als ik thuis ben zal ik dat controleren.
Met een switch uit de unifi lijn krijg je deze gegevens wel te zien. Dat heeft denk ik meer met het verdienmodel van Ubiquiti te maken dan met wat technisch mogelijk is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5KMG1Nt5-xWHDpZ1yH47cT2idU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vkw1M4mXM9QNWJdJMvlKYbdJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook even showen. 3d printed houder voor de CGU. Werkt echt heel goed :)
Met dank aan een collega btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Tonne schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:33:
[...]

Met een switch uit de unifi lijn krijg je deze gegevens wel te zien. Dat heeft denk ik meer met het verdienmodel van Ubiquiti te maken dan met wat technisch mogelijk is.
Hier een complete Unifi setup. Enige data die je ziet is wat via internet gaat. Lokaal verkeer wordt compleet niet weergegeven.

Niet op switch niveau, niet op AP niveau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHHCFfFVcSWVwo3Kyjd2i8znMGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiDGTdQ3vm2DEtFhf9xxeqsr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door BiG-GuY op 08-06-2024 00:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
BiG-GuY schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:18:
[...]

Hier een complete Unifi setup. Enige data die je ziet is wat via internet gaat. Lokaal verkeer wordt compleet niet weergegeven.

Niet op switch niveau, niet op AP niveau.

[Afbeelding]
Ik heb hier een setup met een UNVR en een aantal camera’s. Deze genereren enkel intern verkeer dat de switch niet verlaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6thFSdN4G1Utt1iF5GFZ8T1qgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axaqyEINq8JdqbX4MCjMsm8K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Tonne op 08-06-2024 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajverhoeven
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:40
Hallo experts

Weet iemand de maximale VPN snelheid voor de Gateway Max (UXG-Max) voor Wireguard en OpenVPN en Teleport?

Ik wil een VPN vanuit de gateway max naar de VPN provider, maar moet wel snel genoeg zijn.

Na veel zoeken kan ik het helaas niet vinden.

Fijn als iemand dit weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rajverhoeven schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:23:
Hallo experts

Weet iemand de maximale VPN snelheid voor de Gateway Max (UXG-Max) voor Wireguard en OpenVPN en Teleport?

Ik wil een VPN vanuit de gateway max naar de VPN provider, maar moet wel snel genoeg zijn.

Na veel zoeken kan ik het helaas niet vinden.

Fijn als iemand dit weet.
Voor WG zou ik +/- 400Mbps als richtlijn houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:43
The Eagle schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:34:
[Afbeelding]

Hier ook even showen. 3d printed houder voor de CGU. Werkt echt heel goed :)
Met dank aan een collega btw :)
Waar had je de print details gevonden? ... Ik zoek nml ook nog zo iets ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tonne schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 06:54:
[...]

Ik heb hier een setup met een UNVR en een aantal camera’s. Deze genereren enkel intern verkeer dat de switch niet verlaat.
[Afbeelding]
Lijkt erop dat lokaal verkeer bij bedrade clients wel wordt getoond, maar bij wireless clients juist niet. Niet echt consistent, zeker gezien het feit dat in het clients-scherm WiFi en Wired door elkaar heen staan en de snelheid dus bij een deel van de clients alleen WAN is en bij het andere deel LAN 8)7
duvekot schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Dat soort dingen zijn makkelijk te vinden op de bekende sites voor 3d-modellen zoals printables en thingiverse.

Voorbeeldjes:

Unifi Cloud Gateway Ultra Wall Mount | UCG Ultra | UCG-Ultra
Ubiquiti Unifi UCG-Ultra simple wallmount
Ubiquiti Cloud Gateway Ultra wall mount

[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 08-06-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Tonne schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 06:54:
[...]

[Afbeelding]
Hier vier Unifi camera's verbonden met de UDM-SE. Allemaal 0bps in de interface. Terwijl ze constant opnemen. 2 stuks bedraad en 2 via wifi.

Videostreams tussen de 6-16Mbps constant, wanneer ik in Protect kijk, zie ik wel die bitrates terug.

Netwerkapparaten:
  • 1x UDM-SE
  • 2x USW-Enterprise-8-Poe
  • 2x USW-Flex-Mini
  • 3x U7-Pro
  • 1x U6-Pro
  • 2x G4 Pro
  • 1x G4 Pro Doorbell (wifi)
  • 1x G4 Instant (wifi)

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 08-06-2024 11:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
BeefHazard schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:31:
[...]

Ik weet niet zo goed welke twee boorgaten :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je, de boorgaten op het installatieplaatje zijn de gaatjes links en rechts. Ik vind het plaatje best klein en vraag me af hoe je dat over zo`n inbouwdoos van een loze leiding zou moeten schroeven. Als je een gaatje in de muur hebt waar alleen een kabel uitkomt, dan is dat een makkie maar dat is meer de US methode met kartonnen muren. Bij ons werkt het natuurlijk niet zo.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Roy Batty schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:16:
[...]

Dank je, de boorgaten op het installatieplaatje zijn de gaatjes links en rechts. Ik vind het plaatje best klein en vraag me af hoe je dat over zo`n inbouwdoos van een loze leiding zou moeten schroeven. Als je een gaatje in de muur hebt waar alleen een kabel uitkomt, dan is dat een makkie maar dat is meer de US methode met kartonnen muren. Bij ons werkt het natuurlijk niet zo.
Denk niet dat de U7 Walls heel geschikt zijn voor montage over een inbouwdoos, ze zijn best flink. Ik hang de mijne naast een utp contactdoos.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:47
Hi tweakers, wij zijn bezig met de bouw van onze woning en wil graag ook voorbereiden voor netwerk. Ben er zelf niet echt in thuis dus dacht ik vraag even om hulp.

Gaat om een huis van 8 bij 12, is het voldoende om 1 ap per verdieping te doen of toch 2? Zat zelf te denken aan een plafond ap op de gang op elke verdieping. Maar beetje bang dat we door de muren wellicht geen goede dekking overal krijgen (of is dat tegenwoordig onzin? Normale kalkzandsteen muren van 10 cm). Hechten wel veel waarde aan snel internet op onze draadloze apparaten (rest word bekabeld aangelegd)

Wil tegen tijd van oplevering alles in 1x bij ubi bestellen (uds-se, de accespoints dus, deurbelcamera en 4 losse cameras).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riberts
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 17:05
Alcides schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:46:
Hi tweakers, wij zijn bezig met de bouw van onze woning en wil graag ook voorbereiden voor netwerk. Ben er zelf niet echt in thuis dus dacht ik vraag even om hulp.

Gaat om een huis van 8 bij 12, is het voldoende om 1 ap per verdieping te doen of toch 2? Zat zelf te denken aan een plafond ap op de gang op elke verdieping. Maar beetje bang dat we door de muren wellicht geen goede dekking overal krijgen (of is dat tegenwoordig onzin? Normale kalkzandsteen muren van 10 cm). Hechten wel veel waarde aan snel internet op onze draadloze apparaten (rest word bekabeld aangelegd)

Wil tegen tijd van oplevering alles in 1x bij ubi bestellen (uds-se, de accespoints dus, deurbelcamera en 4 losse cameras).
Wij hebben afgelopen jaar een zelfde soort huis gebouwd.

Hier hebben wij 1ap op zolder voor de zolder en boven verdieping.
En nog 1 in de meterkast op de begane grond.

Dit is voor ons top.
De aps die ik heb gebruikt zijn de 5 pro's volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:53

Mr-D.

interpunctie? no hero here

hoi allemaal,
ik heb wat problemen op mijn netwerk.
bepaalde apps wilde niet meer openen en dat soort dingen.
dus dacht kijk even in mijn UDMpro om te zien of er iets niet helemaal lekker gaat en zie ik onderstaand.
heeft iemand dit al gehad??
mijn hele netwerk is er niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK0IX3ieoWQJNHy-aKMY0pqKZ5M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/xBVLPIAdtD5icosqD1WBQhXd.png?f=fotoalbum_medium

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Hier eergisteren bij mijn pa en ma een Ubiquiti Unifi Express (UX) gedeployed met daarop 2x uap-ac-lite.
Adoptie en dergelijke gaat prima. Systeem draait als een zonnetje. Enige opmerking die ik heb is de trage interface en lange opstarttijd van de UX. Als het eenmaal draait, prima, maar om snel settings/firmware te upgraden, dan is het wel een enorm verschil met udm pro (se).
Zoals gezegd, voor bij mijn pa en ma prima. Tot nu toe zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56

1 accesspoint per verdieping zou moeten voldoen, zeker ook met de muren die je beschrijft. Zorg dat je accesspoints zo centraal mogelijk hangen en neem je tijd voor het tweaken van de settings qua kanalen en zendsterkte. Alles op auto lijkt makkelijk, maar er is veel te halen met de juiste settings.
Daarnaast, advies om per ruimte 2x vaste netwerk aansluiting te maken en alles af te monteren op een patchpaneel/keystonepaneel in een patchkast, is geen overbodige luxe op dag van vandaag. Maar een en ander hangt uiteraard van je usecase af :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hem een metertje groter allebei de kanten op en haal het niet met op elke verdieping 1. Zorg dat je overal genoeg loze leidingen hebt zodat je altijd nog een ap extra kan plaatsen. Ik heb er iig 2 op elke verdieping en 1 op zolder. (Maar zolder is logisch, dat is 1 open ruimte). En 1 in de houten schuur/veranda achterin de tuin.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Mr-D. schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:17:
hoi allemaal,
dus dacht kijk even in mijn UDMpro om te zien of er iets niet helemaal lekker gaat en zie ik onderstaand.

[Afbeelding]
Ik denk dat hij dood is :(
Gaf hem een reboot en kan hem niet meer bereiken ook niet via ssh.
Uiteindelijk 2 power cycles gegeven.
Maar hij blijft maar op het kleine schermpje aan geven dat de OS een herstart nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:47
@Tylen @austin_77 @riberts Dank voor jullie feedback!

@Tylen Wat bedoel je dan met haal het niet? Dat de ontvangst slecht is of echt helemaal geen verbinding?
De ruimtes worden ook zeker bekabeld (woonkamer voor tv ed), slaapkamers voor pc's/consoles. Eventueel kan ik daar een inwall ap van maken, of is dat niet handig? Zat te denken aan een plafond ap midden in de woonkamer (open keuken), eentje op de hal op de verdieping en eentje centraal iets voorbij de trap op zolder.

Ik veronderstel ook dat er verschil zit in het bereik van de verschillende ap's die ubi aanbied.

Schiet me ook te binnen dat ik in de tuin ook nog wel verbinding wil hebben, dus daar zal ook een ap moeten komen ri de tuin, wellicht onder de veranda.

[ Voor 7% gewijzigd door Alcides op 09-06-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

UDMpro maar uit mijn rack gehaald.

gelukkig kreeg ik de unit in de recovery mode.
factory reset werkte nu wel alleen de backup terug plaatsen niet.
dit 3 keer moeten herhalen.
en daarbij plaatse hij alleen het netwerk terug, moest later zelf Protect en Innerspace weer installeren.

hoefde niets te adopten en Protect zag de camera's meteen.
is nu weer up and running

vreemd verhaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Alcides schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:24:
Eventueel kan ik daar een inwall ap van maken, of is dat niet handig?
Hangt van de locatie af, denk ik. De in-walls stralen veel minder naar achteren (richting muur) dan naar voren. Dus als jij de in-wall ergens plaatst waar je juist in de kamer achter de in-wall goed netwerk wil, dan is dat niet handig.

Anderzijds, als de plek waar je de in-walls wilt plaatsen zorgen voor een goede uitstraling richting de plekken waar je goede wi-fi wilt hebben én het scheelt je gedoe om schotels op het plafond te plaatsen, dan is het juist heel handig en minder lelijk :)

Schotels op het plafond worden wel weer minder makkelijk afgeschermd dan in-walls laag bij de grond. Denk aan een kastje dat later toch wel erg goed blijkt te staan op de plek waar je een in-wall hebt, dan zet je die kast er waarschijnlijk toch voor. Of dingen als dikke verduisterende gordijnen die voor je in-wall komen te hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 10-06-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Mr-D. schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:46:
UDMpro maar uit mijn rack gehaald.

gelukkig kreeg ik de unit in de recovery mode.
factory reset werkte nu wel alleen de backup terug plaatsen niet.
dit 3 keer moeten herhalen.
en daarbij plaatse hij alleen het netwerk terug, moest later zelf Protect en Innerspace weer installeren.

hoefde niets te adopten en Protect zag de camera's meteen.
is nu weer up and running

vreemd verhaal. 8)7
Ik zag wel dat er vergelijkbare problemen waren met een EA update, toevallig deze aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Goof2000 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:25:
[...]

Ik zag wel dat er vergelijkbare problemen waren met een EA update, toevallig deze aanstaan?
Neen ik had ook al gelezen dat de meeste weer terug waren gegaan naar de 4.03 die ik er ook op heb staan.

Dus die update dan ook zeker niet geïnstalleerd.

Wacht het liefst nog een week als de officiële is uitgebracht.
Ze roepen namelijk nog wel eens wat terug.

Zit toch wel eens te denken om naar iets compleet anders over te gaan.

Fritbox is goed stabiel maar voor Vlan's in eigen netwerk weer wat minder.

Kijkt het nog wel even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Tylen Wat bedoel je dan met haal het niet? Dat de ontvangst slecht is of echt helemaal geen verbinding?
De ruimtes worden ook zeker bekabeld (woonkamer voor tv ed), slaapkamers voor pc's/consoles. Eventueel kan ik daar een inwall ap van maken, of is dat niet handig? Zat te denken aan een plafond ap midden in de woonkamer (open keuken), eentje op de hal op de verdieping en eentje centraal iets voorbij de trap op zolder.

Ik veronderstel ook dat er verschil zit in het bereik van de verschillende ap's die ubi aanbied.

Schiet me ook te binnen dat ik in de tuin ook nog wel verbinding wil hebben, dus daar zal ook een ap moeten komen ri de tuin, wellicht onder de veranda.
Met ik haal het niet is dat ik niet overal goed bereik heb, en dan gaat de telefoon naar 5G en dat is helemaal beroerd in nieuwbouwhuizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:56
duvekot schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Ik heb deze geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:43
Dat is net een andere .. en daar moet je hem "inschuiven" .. nadat je hem aan de muur geschroefd hebt. Dat past in mijn meterkast niet echt ...

Bij de houder van @The Eagle lijkt het er op dat je die op de muur kan schroeven en daarna de UCGu er in kan drukken/klikken ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn houder: https://www.printables.co...loud-gateway-ultra-skadis

Half voor Ikea Skadis gemaakt kennelijk, maar gewoon schroeven kan ook. Klik je er idd zo in (en ook redelijk makkelijk weer uit mocht dat nodig zijn).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
BeefHazard schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:42:
[...]

Denk niet dat de U7 Walls heel geschikt zijn voor montage over een inbouwdoos, ze zijn best flink. Ik hang de mijne naast een utp contactdoos.
Ja naast een UTP doos kan ook natuurlijk maar als ie mooi over die loze leiding doos (of hoe noem je dat) zou passen, dan is dat weer wat strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 15:00
@Tylen @austin_77 @riberts Dank voor jullie feedback!

Ik red het met 1 AP per verdieping, maar heb ze niet centraal, maar om-en-om aan de voorzijde en achterzijde van het huis gehangen. Dus op de eerste verdieping pakt de voorzijde het AP op die verdieping en aan de achterkant kiest de client of de AP van beneden of die van zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 16:16

Louw Post

Cerenas

Zojuist de update gedaan naar versie 8.2.93 van UniFi Network. Het viel me op dat het tabje links voor Inspection nu mist, dat zou volgens de release notes naar Insights verplaatst zijn. Onder Insights zie ik inderdaad wel logging onder Inspection, maar het mooie grafiekje met ad blocks en firewall blocks is verdwenen. Kan dat kloppen of zit ik verkeerd te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Roy Batty schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Ja naast een UTP doos kan ook natuurlijk maar als ie mooi over die loze leiding doos (of hoe noem je dat) zou passen, dan is dat weer wat strakker.
Over een enkele inbouwdoos past denk ik wel, zal ik binnenkort even nameten. Maar ik trek geen patchkabels naar inbouwdozen (en ik heb geen enkelvoudige inbouwdozen), dus daar moet sowieso een keystone met plaatje bij. Je zou een flinke bracket kunnen printen om 'm met enorme M3 schroeven over de inbouwdoos te hangen, maar ernaast is voor mij helemaal prima. Bespaart mij een kabelgoot om een schotel aan het plafond te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99B6usoJ0N521Y6eKyNpEdy8w6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQjKjZslGmLYv1UvD8rOuy3q.jpg?f=fotoalbum_large

Zo gaat 't in mijn woonkamer hangen :) (touwtje is bemeten om netjes aan de muur te zetten)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BeefHazard schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 02:12:
[...]

Over een enkele inbouwdoos past denk ik wel, zal ik binnenkort even nameten. Maar ik trek geen patchkabels naar inbouwdozen (en ik heb geen enkelvoudige inbouwdozen), dus daar moet sowieso een keystone met plaatje bij. Je zou een flinke bracket kunnen printen om 'm met enorme M3 schroeven over de inbouwdoos te hangen, maar ernaast is voor mij helemaal prima. Bespaart mij een kabelgoot om een schotel aan het plafond te hangen.

[Afbeelding]

Zo gaat 't in mijn woonkamer hangen :) (touwtje is bemeten om netjes aan de muur te zetten)
Dat gaat niet zo. De inwall heeft een blok aan de achterkant die in de muur valt. En de poe in zit ook aan de achterkant.

Edit: ik ziet dat ze tegenwoordig brackets hebben. Dus kan het wel ja. Ziet er niet uit though ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 12-06-2024 05:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26
Zojuist de overstap gemaakt van de unify express naar de cloud ultra en een gigantisch verschil in snelheid. Ik draai 40 nodes in een beta netwerk voor een alternatief gedecentraliseerd internet en de express zat op 80-90% cpu terwijl de ultra op 16% blijft hangen. Ook de hoeveelheid time-outs en lag voor andere gebruikers op het netwerk is nu verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Top, zo ga ik het ook doen :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange 71
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-02 21:31
Goedendag Allemaal,
ik heb een vraag, ik heb mijn USG-3p en cloudkey gen1 vervangen door een USG-Ultra. Dit ging goed zoals beschreven op dit forum . Na het laden van de update zijn mij AP's en US-8-60W geadapteerd en mijn vlan's en netwerk is mooi overgenomen.
Alleen het probleem ik kan alleen mijn controler benaderen op het IP adres (oude ip adres van de USG-3P). In mijn app zie ik alleen de cloudkey controller staan en die geeft aan offline (begrijpelijk want die is nu vervangen) maar ik krijg met geen mogelijk de USG-ultra zichtbaar ook niet via bluetooth. Mijn telefoon zit gewoon op het netwerk van de USG-Ultra. Unifi site manager werkt ook niet. Wat doe ik fout?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om op de unify ultra switch een 55v dc adapter (1.3A) van mijn ZyXEL GS1200-8HP v2 in te pluggen, zodat ik deze kan voorzien van stroom? Het komt niet helemaal overeen met onderstaande specs van de ultra, maar wat kan er gebeuren? Overkill?

Power method
(1) 54V, 3.9A power adapter (Not included)
(1) 54V, 1.1A power adapter (Not included)

Supported voltage range 44—57V DC

Klopt mijn beredenering dat de adapter van de zyxel ook aangesloten kan worden, omdat deze binnen die range valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Tylen schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 05:53:
[...]

Dat gaat niet zo. De inwall heeft een blok aan de achterkant die in de muur valt. En de poe in zit ook aan de achterkant.
Je weet dat die flush wall mount een accesoire is en niet de standaard mount? Dit is hoe hij standaard geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Ik snap niet zoveel van hoe het nu werkt. Op mijn accesspoints staat Mesh uit. Zijn alle 3 bekabeld aangesloten en in eerste instantie stond er bij parent device netjes de UCG. Dit is vervolgens veranderd in onderstaande. Als ik nu data via een laptop genereer dan zie ik dat op alle 3 de accesspoint terug komen. Daarnaast is nu de parent van boven, beneden en ook andersom :/ (ik ben nu alleen thuis en zit op het "zolder" accesspoint).

Doe ik iets fout of is dit een fout in de interface? Lijkt me namelijk enorm onzinnig dat die 3 accesspoints al het verkeer draadloos gaan rondpompen terwijl ze bekabeld zijn aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLD6N-q010at-UjjvLbf2BQpPBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bD0C7C2ldJR9RaA2YE3ywBzQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:24
Prins32 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:03:
Weet iemand of het mogelijk is om op de unify ultra switch een 55v dc adapter (1.3A) van mijn ZyXEL GS1200-8HP v2 in te pluggen, zodat ik deze kan voorzien van stroom? Het komt niet helemaal overeen met onderstaande specs van de ultra, maar wat kan er gebeuren? Overkill?

Power method
(1) 54V, 3.9A power adapter (Not included)
(1) 54V, 1.1A power adapter (Not included)

Supported voltage range 44—57V DC

Klopt mijn beredenering dat de adapter van de zyxel ook aangesloten kan worden, omdat deze binnen die range valt?
Check ff of de polariteit hetzelfde is.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
SilverMane schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Check ff of de polariteit hetzelfde is.
Van de Zyxel is 'positief', maar ik weet niet wat dit is bij een 60W adapter van Unifi...

Edit: via een youtube video kunnen achterhalen dat de adapter ook positief is, maar wat betekent dat nou? Kan ik deze nu wel of niet gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door Prins32 op 12-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delange 71 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:09:
Goedendag Allemaal,
ik heb een vraag, ik heb mijn USG-3p en cloudkey gen1 vervangen door een USG-Ultra. Dit ging goed zoals beschreven op dit forum . Na het laden van de update zijn mij AP's en US-8-60W geadapteerd en mijn vlan's en netwerk is mooi overgenomen.
Alleen het probleem ik kan alleen mijn controler benaderen op het IP adres (oude ip adres van de USG-3P). In mijn app zie ik alleen de cloudkey controller staan en die geeft aan offline (begrijpelijk want die is nu vervangen) maar ik krijg met geen mogelijk de USG-ultra zichtbaar ook niet via bluetooth. Mijn telefoon zit gewoon op het netwerk van de USG-Ultra. Unifi site manager werkt ook niet. Wat doe ik fout?
Alvast bedankt.
Staat in de console settings remote access ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:26
Delange 71 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:09:
Goedendag Allemaal,
Alvast bedankt.
Ik moest helemaal bovenin de app juist de UCG Ultra (Dat is denk ik de naam die ik er zelf aan gegeven heb overigens) kiezen ipv de oude server (ik had een lxc container draaien).
Dus helemaal boven aan de app.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange 71
Soepie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:21:
[...]

Ik moest helemaal bovenin de app juist de UCG Ultra (Dat is denk ik de naam die ik er zelf aan gegeven hebbb overigens) kiezen ipv de oude server (ik had een lxc container draaien).
Dus helemaal boven aan de app.
Bedankt voor je reactie, voordat ik iets gedaan heb was hij na een paar uur wel zichtbaar maar inog geen verbinding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgmuOTIuNuXz_0WoGwQ5KLzjMV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBtoblaPGkLR2gbgGe0vBica.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delange 71
stormfly schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:03:
[...]

Staat in de console settings remote access ingeschakeld?
Aan het uitvogelen geweest maar niks werkte. USG Ultra terug op fabriekssetings gezet en opnieuw geinstalleerd en de backup gedraaid en nu werkt het wel. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:26
Vreemd. Maar fijn om te horen dat het uiteindelijk wel gelukt is ondanks een beetje vreemde manier.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Mr-D. schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:17:
hoi allemaal,

[Afbeelding]
Je zit op 4.0.3 terwijl de official nog maar op 3.2.12 zit, maar je release channel staat op official, ik vermoed dat je op early access stond en dan na problemen nog de switch terug wou maken naar official? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Tha Render_2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Je zit op 4.0.3 terwijl de official nog maar op 3.2.12 zit, maar je release channel staat op official, ik vermoed dat je op early access stond en dan na problemen nog de switch terug wou maken naar official? :)
Neen ik ben bezig met UI support team, en moest vandaag zelfs 4.0.5 installeren volgens hun.
Maar ik gok dat ze beter de RMA kunnen opstarten.
Apparaat van mij is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Heb een van de eerste uxg-lite’s gehad en had problemen met de doorvoer op een PPPoE lijn van KPN. Is er inmiddels al een volwaardige vervanger van de USG3 / Uxg-lite beschikbaar die de volledige doorvoer haalt op een glasvezel lijn van KPN?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Keek gisteravond in de Unifi-app. Opvallend bij het dashboard: 0B data de laatste 24 uur, geen snelheid, geen internet, geen clients. Terwijl mijn internet/lan/wifi prima werkte. Uuh.. :?

Wat bleek: mijn UXG-Max die het al een maand onafgebroken prima deed had besloten niet meer met de controller te praten. De status stond sinds anderhalve dag permanent op Adopting.. Na een powercycle deed hij weer normaal mee.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn, een router die verder prima blijft werken maar opeens geen zin meer heeft om netjes met de andere Unifi-spullen te praten? Is dit zo'n typisch voorbeeld van dat het mooie hardware is, maar dat de firmware soms een beetje niveau 'meh..'? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
[...]

[Afbeelding]

Ziet er super uit; ik twijfel ook of ik `m zo laat maken als jij of een RJ45 knijpen en vol over de inbouwdoos. Ik heb wel de mogelijkheid om een paar enkele loze leidingen daarvoor te maken. Als je wat meer weet daarover, hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 08:05
The Druid schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:21:
Heb een van de eerste uxg-lite’s gehad en had problemen met de doorvoer op een PPPoE lijn van KPN. Is er inmiddels al een volwaardige vervanger van de USG3 / Uxg-lite beschikbaar die de volledige doorvoer haalt op een glasvezel lijn van KPN?
PPPoE problematiek is in een firmware update flink verbeterd. Hier een UXG-lite met firmware 3.2.17 en op een PPPoE lijn van ODF (provider Freedom) haal ik 850+ Mbps. Geen idee waarom niet meer dan dat (gigabit verbinding) - misschien overhead, misschien andere complicaties op het LAN, maar vooralsnog ben ik er wel tevreden mee. Met een USG3 haalde ik volgens mij ook niet de 1Gbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

vanaalten schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:32:
[...]

PPPoE problematiek is in een firmware update flink verbeterd. Hier een UXG-lite met firmware 3.2.17 en op een PPPoE lijn van ODF (provider Freedom) haal ik 850+ Mbps. Geen idee waarom niet meer dan dat (gigabit verbinding) - misschien overhead, misschien andere complicaties op het LAN, maar vooralsnog ben ik er wel tevreden mee. Met een USG3 haalde ik volgens mij ook niet de 1Gbps.
Je haalt geen 1gbit omdat het pppoe is, pppoe is en blijft single threaded.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 16:55

bebopper

I'm an absolute beginner...

Tylen schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 05:53:
[...]

Edit: ik ziet dat ze tegenwoordig brackets hebben. Dus kan het wel ja. Ziet er niet uit though ;)
@Roy Batty @BeefHazard Zo hang bij mij de IW6, achterkant dus in de inbouwdoos, straks tegen de muur aan, UTP aan de achterzijde ingestoken (in de inbouwdoos).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lim73phzxnEX0x20udEwqKqn050=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vY3V7Ez6rvFjySxaLK019sXF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBLnn-Y050SWuid0VMJY7L-ON5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrcIZo5mDTtFKFeiAaYJl5jk.jpg?f=fotoalbum_large

Idem hier. Maar zonder inbouwdoos erachter.
Heb wat ruimte in de muur gemaakt waar de kabel uitkwam.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

CrankyGamerOG schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:44:
[...]

zit hier op PPPoE (bij Freedom)

maar trek de lijn nagenoeg dicht hoor met een UDMpro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPTGj30LhMbOLrfQu-bsyTtllGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BB7smNRGs0TUjyWu5pAWCZNS.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Mr-D. schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:35:
[...]

zit hier op PPPoE (bij Freedom)

maar trek de lijn nagenoeg dicht hoor met een UDMpro.

[Afbeelding]
JA UDM pro, dat was niet het apparaat waar hij mee werkt he ;) (UXG Lite)

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-06-2024 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bebopper schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:57:
[...]

@Roy Batty @BeefHazard Zo hang bij mij de IW6, achterkant dus in de inbouwdoos, straks tegen de muur aan, UTP aan de achterzijde ingestoken (in de inbouwdoos).

[Afbeelding]
Zo hangen ze bij mij ook ;) Overal netjes een inbouwdoos erachter. Heerlijk strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:24
vanaalten schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Ik haal vergelijkbare snelheden met een UXG-Ultra bij KPN. Met de ExperiaBox die er voorheen hing kwam ik wel tot ~1Gbps.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
CrankyGamerOG schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Dat is dan wel vreemd want met mijn USG3 haal
Ik dus wel 1gig en zelfs iets meer met bijvoorbeeld een usenet test file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

The Druid schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:13:
[...]

UXG Lite he.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
CrankyGamerOG schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:51:
[...]

JA UDM pro, dat was niet het apparaat waar hij mee werkt he ;) (UXG Lite)
Maar prima aanvulling hoor, was vooral benieuwd of er iets in de lijn was wat nu wel goed kon omgaan met KPN. Een UDM pro zou dan ook een alternatief kunnen zijn ter vervanging van mijn usg3p en cloudkey 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

The Druid schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Maar prima aanvulling hoor, was vooral benieuwd of er iets in de lijn was wat nu wel goed kon omgaan met KPN. Een UDM pro zou dan ook een alternatief kunnen zijn ter vervanging van mijn usg3p en cloudkey 2.
Ik draai hier opnsense op een 20core machine, passtrough nics, en die haalt ook geen 1gbit.... :/ omdat de coresnelheid per core gewoonweg tekort komt :(

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-06-2024 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:14
Denk dat er werd bedoeld dat het bijzonder is dat een X jaar oud entry level router van dezelfde leverancier wel netjes hardfware offloading PPoE 1 Gbps doet, maar de nieuwere modellen met meer geheugen en betere processor (blijkbaar ook de Ultra en Max) dat niet aan kunnen. Trieste conclusie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Druid
CrankyGamerOG schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:16:
[...]

Ik draai hier opnsense op een 20core machine, passtrough nics, en die haalt ook geen 1gbit.... :/ omdat de coresnelheid per core gewoonweg tekort komt :(
Naja dan maar zuinig zijn op mijn USG3P :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Druid
dajappie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Denk dat er werd bedoeld dat het bijzonder is dat een X jaar oud entry level router van dezelfde leverancier wel netjes hardfware offloading PPoE 1 Gbps doet, maar de nieuwere modellen met meer geheugen en betere processor (blijkbaar ook de Ultra en Max) dat niet aan kunnen. Trieste conclusie.
Exact dit !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Druid schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:13:
[...]

De USG doet hardware offloading, de nieuwere routers niet.

Heeft uiteindelijk zijn voor en nadelen. De nieuwere routers doen alles in software waardoor er weinig speciaals aan drivers etc nodig is en "oneindige" support kan zeg maar. Met de USG is de support al lang lastig doordat vanuit de hardware leverancier er geen support meer is. Daardoor dat het ook lastig was om de EdgeRouter lineup van EdgeOS 1 naar EdgeOS 2 te krijgen, met een nieuwe onderliggende Debian versie. Simpelweg omdat de drivers dus niet compatibel waren. En ondanks dat de USG 3P een EdgeRouter Lite is (en de USG Pro een andere EdgeRouter in een zilver/metalic doosje incl een UniFi sausje erbij) heeft Ubiquiti dus nooit de moeite er in gestoken om deze te upgraden naar EdgeOS 2. En hebben ze i.p.v. daarvan meerdere pogingen gedaan om een nieuw OS op te zetten. Eerst met allemaal containers voor de Network Controller, Protect, Talk etc, toen weer zonder, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

dajappie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Ja eens, maar dat zie je bij zoveel bedrijven, propositie veranderingen omdat "marketing".

En de klant is de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrankyGamerOG schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:16:
[...]

Tsja, Opnsense. Volgens mij kan Linux wel (gedeeltelijk) PPPoE multithreaded afhandelen. Alleen kan FreeBSD, dat dus aan de basis van Opnsense & PfSense ligt, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 08:05
RobertMe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:20:
De USG doet hardware offloading, de nieuwere routers niet.
Ik kan er erg naast zitten, een klepel gehoord hebben terwijl er een klok ontbrak ofzo, maar ik meen mij te herinneren dat een USG hardware offloading kan doen voor PPPoE, maar niet als je ook IPv6 wil gebruiken - en je dan alsnog tegen een snelheidsblokkade aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

RobertMe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Tsja, Opnsense. Volgens mij kan Linux wel (gedeeltelijk) PPPoE multithreaded afhandelen. Alleen kan FreeBSD, dat dus aan de basis van Opnsense & PfSense ligt, dat niet.
Correct, en dat is vrij frustrerend, maar zodra ik een nieuw huis gekocht heb komt er een udm pro dus dan heb ik dat probleem ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaalten schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Ik kan er erg naast zitten, een klepel gehoord hebben terwijl er een klok ontbrak ofzo, maar ik meen mij te herinneren dat een USG hardware offloading kan doen voor PPPoE, maar niet als je ook IPv6 wil gebruiken - en je dan alsnog tegen een snelheidsblokkade aanloopt.
Oh, dat zou best kunnen. Er zijn natuurlijk vele zaken waarmee op de USG hardware offloading disabled werd. Zo ook smart queues en IDS/IPS. Of IPv6 op zichzelf daar bij hoort weet ik niet, maar in combinatie met PPPoE wellicht aannemelijker inderdaad.

* RobertMe heeft wel kortstondig IPv6 gebruikt op de USG 3P, maar dat was zonder PPPoE (want Ziggo :p), en vrij kort daarna de USG vervangen door zelfbouw (volledig, OS is gewoon Debian zonder extra software).

En is het in de UniFi lineup nu al mogelijk om restricties op te leggen op inter VLAN verkeer bij IPv6? Iets met dat IP / subnet based black-/whitelisting niet werkt aangezien de ISP het subnet aanlevert. Bij de EdgeRouters kun je dat oplossen door de zone policy firewall te gebruiken. Maar bij de USGs "kon dat niet" (/zat niet in GUI, kon dan waarschijnlijk wel via de config.gateway.json).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Ik ben aan het kijken naar een uitbreiding outdoor. Heb op dit moment binnen U6 Pro's hangen. Voor outdoor vind ik de U6 Mesh en U6 Mesh Pro. Behalve de vorm (rechthoek vs cilinder) en 2 antennes meer in de U6 Mesh zie ik eigenlijk weinig verschil.

Iemand die een goede reden heeft om 1 van de 2 te kiezen? Ik kan alleen bedenken dat de U6 Mesh Pro met zijn rechtshoekige vorm esthetisch als mooier gezien kan worden?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:48
Drardollan schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:00:
Ik ben aan het kijken naar een uitbreiding outdoor. Heb op dit moment binnen U6 Pro's hangen. Voor outdoor vind ik de U6 Mesh en U6 Mesh Pro. Behalve de vorm (rechthoek vs cilinder) en 2 antennes meer in de U6 Mesh zie ik eigenlijk weinig verschil.

Iemand die een goede reden heeft om 1 van de 2 te kiezen? Ik kan alleen bedenken dat de U6 Mesh Pro met zijn rechtshoekige vorm esthetisch als mooier gezien kan worden?
Neem dan ook even de U7 outdoor mee in je beslissing, komt volgende week beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Zo een netwerk af. Had wat moeite met het monteren van een AC Lite op een WCD met de standaard plaat, dus gezocht naar een 3d printbare oplossing. Met deze komt ie net even een kleine cm van de muur af, meer ruimte voor de kabel en betere koeling. Dat keystone gat is niet nodig, misschien dat ik die nog dicht maak.

Maar mocht iemand hier tegen hetzelfde probleem aanlopen en een 3D printer hebben, hier is de STL te vinden:
https://www.thingiverse.com/thing:5982122

edit: Die backplate heb je niet nodig dus die kan je eruit slopen, scheelt weer printtijd.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 13-06-2024 15:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Neem dan ook even de U7 outdoor mee in je beslissing, komt volgende week beschikbaar.
Heb nog geen behoefte aan wifi 7. Heb ook graag alles gelijk qua techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Drardollan schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Heb nog geen behoefte aan wifi 7.
Snap ik, ik zie er ook nog geen voordeel van direct.
Heb ook graag alles gelijk qua techniek.
Dat zou niet moeten uitmaken.

Afhankelijk van het prijsverschil zou ik zelf de afweging maken om een deel van mijn netwerkt alvast wat toekomstbestendiger te maken.
Maar ik heb alleen thuisnetwerken en dan is de noodzaak voor heeeeel veel bandbreedte ook niet zo hoog. Als je veel last hebt van interferentie met andere WiFi netwerken dan is 6Ghz wellicht fijn, maar ik denk zelf dat ik nog geen apparaten heb die dat ondersteunen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:54:
[...]
Snap ik, ik zie er ook nog geen voordeel van direct.

[...]

Dat zou niet moeten uitmaken.
Zover ik weet, maar dat kan achterhaalde info zijn, raad Unifi aan om zoveel mogelijk producten uit dezelfde lijn te gebruiken.

Maar zelf vind ik dat ook logisch en wenselijk, als een device moet gaan zitten switchen tussen diverse technieken dan kan dat sneller voor problemen zorgen.
Afhankelijk van het prijsverschil zou ik zelf de afweging maken om een deel van mijn netwerkt alvast wat toekomstbestendiger te maken.
Maar ik heb alleen thuisnetwerken en dan is de noodzaak voor heeeeel veel bandbreedte ook niet zo hoog. Als je veel last hebt van interferentie met andere WiFi netwerken dan is 6Ghz wellicht fijn, maar ik denk zelf dat ik nog geen apparaten heb die dat ondersteunen.
Prijs is ondergeschikt, mijn enige vraag is eigenlijk wat het verschil is tussen de 2 devices aangezien ik het niet echt zie.

De bandbreedte is zeker niet nodig. Ik zou afkunnen met de AC Lite, die heb ik dan ook jaren gehad. Maar wilde graag een Pro versie (is iets krachtiger) en voor mijn eisen qua bandbreedte en dergelijken is U6 meer dan voldoende. Vandaar mijn keuze enige tijd geleden om deze op te hangen. En ik ga uiteraard niet alles nu vervangen voor 7's waar nog amper devices voor zijn en waarvan ik de mogelijkheden op zeker niet ga benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Drardollan je hebt geen overzicht geplaatst van de verschillen dus ga ik (en wellicht anderen) dat ook niet voor je uitzoeken.
Ik zou dan voor de meest esthetische optie gaan naar jouw keuze. Het werkt allemaal wel, niet te moeilijk doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:04:
@Drardollan je hebt geen overzicht geplaatst van de verschillen dus ga ik (en wellicht anderen) dat ook niet voor je uitzoeken.
Ik zou dan voor de meest esthetische optie gaan naar jouw keuze. Het werkt allemaal wel, niet te moeilijk doen dan.
Bewust niet, hoop dat iemand ze toevallig kent. Vandaar de vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoezo bewust niet @Drardollan? Het is toch veel handiger als je even de specificaties hier deelt? Waarom hopen dat iemand ze toevallig uit zijn/haar hoofd kent? :P

Als ik google op U6 Mesh vs U6 Mesh Pro kom ik allerlei vergelijkingen tegen. Zoals deze tabel waarin je veel specificaties naast elkaar ziet. Mocht deeplinken niet werken, even op deze pagina naar beneden scrollen. Als je zoiets meteen even deelt bij je vraag kan er veel gerichter met je meegedacht worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 13-06-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gizz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:39:
Hoezo bewust niet @Drardollan? Het is toch veel handiger als je even de specificaties hier deelt? Waarom hopen dat iemand ze toevallig uit zijn/haar hoofd kent? :P

Als ik google op U6 Mesh vs U6 Mesh Pro kom ik allerlei vergelijkingen tegen. Zoals deze tabel waarin je veel specificaties naast elkaar ziet. Mocht deeplinken niet werken, even op deze pagina naar beneden scrollen. Als je zoiets meteen even deelt bij je vraag kan er veel gerichter met je meegedacht worden.
Mijn excuses, ik ging er vanuit dat de meeste experts hier de apparaten wel kende omdat het maar een kleine / beperkte range is wat er aangeboden wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
Vandaag een Unifi Pro Max 48 PoE geïnstalleerd. Weer een stap gezet in mij 10Gb backbone en kabelmanagement is ook beter.

Hoe strak mogen die Etherlighting kabels zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHN93eI0vmpJw6ErGZfvneDi_cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwbNT9HhEBsgLMWzH8wNZuXc.jpg?f=fotoalbum_large

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ik doe even een dubbel post.
of een kick ter attentie..

ik heb in mijn udmpro mijn protectschijf even leeg gemaakt (format via de interface)
Leek mij gewoon te kunnen, maar nu zijn ook alle cameras offline (moet ze opnieuw aanmelden)
het zou via de app kunnen, maar ook die geeft losmaken en resetten aan.

Zijn er nog manieren om de cameras niet te hoeven los maken? die ik over het hoofd heb gezien?
Ik denk het niet, maar had dit ook niet verwacht na een schijfformat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

jack zomer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:34:
ik heb in mijn udmpro mijn protectschijf even leeg gemaakt (format via de interface)
Leek mij gewoon te kunnen, maar nu zijn ook alle cameras offline (moet ze opnieuw aanmelden)
het zou via de app kunnen, maar ook die geeft losmaken en resetten aan.

Zijn er nog manieren om de cameras niet te hoeven los maken? die ik over het hoofd heb gezien?
Ik denk het niet, maar had dit ook niet verwacht na een schijfformat
Waarom kan je ze niet gewoon opnieuw adopten met het bestaande paswoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Slonzo schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Waarom kan je ze niet gewoon opnieuw adopten met het bestaande paswoord?
Nummer 1. Omdat hij meteen de reset knop optie laat zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ostqf346drBNb01y7cL2SviBpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZthvgjJkRw2yyQqh5BzihAW.jpg?f=fotoalbum_large

nummer 2 omdat hij bij een direct verbinding het wachtwoord niet wil eten..

In de niet protect Unifi app staan ze gewoon als connected..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtHUGjgamUvZ6VnkG3CBLf-JLaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kE6AW22CQbMWaajKxbh4gHDS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht even simpel de hdd leeg en kijken of de protect update meer opslag dagen gaf... Simpel en snel..... Juist. Snel...
Ik verwachte het niet, had ik het moeten verwachten?
Nouja, morgen maar de ladder pakken

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 14-06-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
bebopper schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding]
ja dit vind ik dus mooi, superstrak. Vraag is of dit dus ook kan met de On Wall 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Tylen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Zo hangen ze bij mij ook ;) Overal netjes een inbouwdoos erachter. Heerlijk strak.
ja dit is echt een mooie oplossing, maar zou dat ook lukken met de U7 Pro Wall ? Die van jullie is In Wall, de U7 is On Wall, is net een tikkie anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Roy Batty schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:45:
[...]

ja dit is echt een mooie oplossing, maar zou dat ook lukken met de U7 Pro Wall ? Die van jullie is In Wall, de U7 is On Wall, is net een tikkie anders.
Het kan: https://dl.ui.com/qig/u7-pro-wall/#A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Batty
Ja over een 18mm boorgat in een Amerikaanse kartonnen muur gaat het zeker maar dat zijn niet onze standaarden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, okay...

Beetje flauw. Op een up-to-date EdgeRouter kun je SSH keys instellen middels ed25519, bij een up-to-date UniFi Controller... kan dat niet (accepteert alleen "ssh-rsa ....").

Voor de lol eens gekeken naar de SSH server. En op EdgeOS 2(.0.9-hotfix7) is dit "OpenSSH_7.4p1 Debian-10+deb9u7, OpenSSL 1.0.2u 20 Dec 2019". Op mijn UniFi hardware (USW 8-150W, USW 16-150W, UAP AC LR en UAP AC Lite) is dit bij allemaal "Dropbear v2020.81". Waarbij bij Dropbear er support voor ed25519 is sinds de 2020.79 release: https://github.com/mkj/dr...ases/tag/DROPBEAR_2020.79 (Pull request), en deze is vandaag exact 4 jaar oud. Dus Ubiquiti heeft wel "even" de tijd gehad om deze key types ook te ondersteunen (alhoewel die .81 versie vast nog niet zo lang in de firmware zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Roy Batty schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Ja over een 18mm boorgat in een Amerikaanse kartonnen muur gaat het zeker maar dat zijn niet onze standaarden vrees ik.
Het gat is er bij ons vaak al, waar je een WCD normaal monteert, kan je deze toch ook nog over monteren, alleen jammer dat je waarschijnlijk extra montage gaten zal moeten maken.

En 18mm is zat dik genoeg, als je er nog geen RJ45 connector op hebt gezet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
Tha Render_2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:09:
[...]

Het gat is er bij ons vaak al, waar je een WCD normaal monteert, kan je deze toch ook nog over monteren, alleen jammer dat je waarschijnlijk extra montage gaten zal moeten maken.

En 18mm is zat dik genoeg, als je er nog geen RJ45 connector op hebt gezet natuurlijk.
Indien nodig, die gaatjes misschien in het plaatje maken.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Pagina: 1 ... 275 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.