Ik gebruik Unifi (4 AP's, USG, Switch 24 POE) al een hele tijd met veel plezier en ik heb nu een kwestie waar ik niet helemaal uitkom. De casus:
Ik heb een garagebox gekocht die op zo'n 6 meter van mijn schuur afstaat. In die garagebox komt een Alfen laadpaal en deze laadpaal moet met internet verbonden worden. De laadpaal heeft geen wifi.
Nu hoor ik jullie al denken: kabeltje trekken en klaar. Echter zit er tussen mijn schuur en mijn garagebox een hoop gemeente grond en het is niet mogelijk daar een ethernet kabel te trekken, hoewel dat natuurlijk wel de voorkeur zou hebben
Plaatje voor het idee: (groen is van mij)
Naar mijn idee zijn er twee opties:
-
Point 2 Point verbinding: Heeft gezien de geringe afstand niet de voorkeur, en apparatuur plaatsen in line of sight is ook niet echt mogelijk / handig.
-
Wireless bridge:
Betref de Wireless Bridge:
In mijn schuur heb ik een Unifi AP Pro hangen, dus ik zou een
wireless bridge een optie zijn. Dit kan volgens mij met elke gangbare TP-Link of Asus router. Maar nu wil ik natuurlijk in het Unifi eco-systeem blijven. Dus ik
las dat je dan gewoon een losse
AP kan kopen en deze in Wireless Uplink te zetten.
Ik heb echter een paar vragen c.q. opmerkingen:
- Er word echter juist altijd aangeraden om de Wireless Uplink uit te zetten, want de andere AP's (die bedraad zijn aangesloten) willen dan ook nog wel eens draadloos verbinden.
- Hebben de andere clients (in huis/tuin) geen last van deze 'draadloze AP'?
- Kan je met een POE injector de AP gewoon voeden?
- Kan je de ethernet poort van die AP inderdaad gebruiken om te verbinden met de laadpaal?
Kortom zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
[
Voor 11% gewijzigd door
rens-br op 17-04-2024 14:16
]