Sinds enkele dagen werkt YouTube hier thuis niet meer. Ik gebruik een ERX SFP router via KPN.
Andere DNS servers geprobeerd, hielp niet. Meerdere platformen (AndroidTV, MacOS, iOS) LAN en/of WiFi. De YouTube app of de website doen dit beiden. Filmpje laadt niet en/of de melding "Content not avalaible".
Ik draai een PiHole, maar uitschakelen veranderde niets. Adblockers gebruik ik niet in de browser en zelfs Smart Tube laadt geen filmpjes op AndroidTV. Zodra ik een hotspotje bouw via mijn telefoon, gaat het prima op al deze devices... dus het zit op mijn thuisverbinding.
Nu komt ie... als in inlog bij YouTube met een account, dan werkt het wel... Dus het lijkt erop dat YouTube iets wil doen, maar niet kan zonder in te loggen alhier. Weet iemand wat ik eventueel moet toestaan om YouTube weer te laten werken?
Wat ik overigens wel gek vind, ik heb de PiHole ook disabled en op de ERX router gewoon hard DNS servers ingesteld en zelfs dan werkte het niet.
Uiteindelijk de Experia Box 12 voor de 1e keer aangesloten en dan werkt het wel.
Concreet lijkt het erop dat icm de ERX (ook zonder PiHole actief), YouTube hier thuis niet wil. Zodra ik inlog, werkt het wel. De pagina/app laadt overigens wel gewoon, maar zodra je een video aanklikt, start deze gewoonweg niet.
Mijn kennis van routers is niet zo geweldig, maar weet iemand hoe ik dit uit kan sluiten of het aan de ERX ligt? Ik dacht de firewall daarop uit te schakelen, maar dat gaat niet zo lijkt?
De config draait overigens al 2 jaar op deze manier, daar is niets aan veranderd.