BiG-GuY schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:23:
Kon het toch niet laten, had te weinig poorten met de USW-8-Enterprise en heb nu toch de USW Pro Max 24 PoE gehaald. Ook zat de USW-8-Enterprise nog in de return window bij Bol en kon ik de USW-8-Enterprise niet rackmounten, dit is veel netter zo met ook een patchstrook.
De RGB is een leuke extra, maar wat voor mij een belangrijke reden was om niet de USW-24-Enterprise te halen is dat die hele luide fans heeft. De Pro Max is stiller dan de UDM-SE met HDD, blij verrast met hoe stil die is. Zitten ook geen zichtbare fans aan de buitenkant, zoals bij de oudere modellen.
Hij past net aan in m'n meterkast

.
***members only***
Helaas is na ticket contact gebleken dat het fanprofiel beïnvloed wordt door verschillende zaken. De CPU temp is daar maar een van de factoren in. Er zitten ook andere sensoren in die o.a. ambient temp meten en ook de belasting van de switch beïnvloedt de fan.
Lompe is, in de nacht is hij rustiger geworden, toen is hij naar 45-55% gaan schommelen, wat een stuk bruikbaarder was. De CPU temperatuur was toen ook gestegen naar 54C. Echter, toen ik in de avond de TV in de woonkamer weer aanzette, die notabene met maar 100Mbps aangesloten is. Begon de switch weer naar de 80% te gaan... Lekkere load voor zo'n grote switch, 20-35Mbps aan video...
Heb het ook getest op hun verzoek in een kamer plat op de tafel, zonder iets aangesloten. CPU temp kwam niet boven de 41C en fan bleef op 25%, wat waarschijnlijk de minimale snelheid is voor het fanprofiel. Op 25% is die vergelijkbaar in geluid met de UDM-SE, dus dat zou prima te doen zijn in een meterkast. Helaas is het ontwerp dus niet geschikt voor een meterkast, hij is echt ontworpen voor platte montage in o.a. een patchkast.
Heb besloten hem toch terug te sturen naar UI en toch de USW-Enterprise-8-PoE te gebruiken. Via Etsy kan je daar 3D-geprinte rackmounts voor kopen, zodat die wel in het rack kan. Deze zijn ontworpen voor wandmontage en had hem eerder aan de wand hangen, dat werkte prima daarmee.