Zat al een tijdje naar de UXG-Lite te kijken als vervanger voor mijn USG-3P. Alleen zag ik nog een beetje op tegen het werk waar ik mezelf mee zou opzadelen om te migreren.
Ik draai de controller op een Raspberry Pi 3 samen met wat andere (o.a. home automation) tooling. De Network Controller software moet ik updaten naar de laatste versie om de UXG-Lite te kunnen adopten, maar mijn Pi 3 ondersteund dat niet meer. Bovendien is de UniFi Controller ook nog wel 'heavy' in RAM gebruik (Java) op de Pi. Dus het is niet alleen even snel de USG-3P vervangen voor een UXG-Lite, maar ik moet een nieuwe Pi kopen en ook nog eens al mijn (home automation) tooling omklussen. Dat kost dus én meer geld én meer tijd. Vandaar het uitstelgedrag
Nu de UCG-Ultra aangekondigd is vervalt de noodzaak om mijn Pi te upgraden, die overigens dan meer werkgeheugen overhoudt omdat hij geen Controller meer hoeft te draaien én hij is nog goedkoper ook. Dus ipv een 'investering' van €250,- ben ik voor €110,- klaar. No-brainer...
Ik wacht nog wel even de recensies af, want de UXG-Lite was zoals ik het ook hier lees nog niet helemaal zonder problemen..
Overigens draait de controller op de UCG-Ultra wel gewoon lokaal volgens mij, want op de productsite staat:
Runs UniFi Network for full-stack network management
Edit: en ook de UCG-Ultra lijkt niet wall-mountable.. dat is wel jammer.. Maar zijn natuurlijk ook wel oplossingen voor te verzinnen/maken.
[
Voor 5% gewijzigd door
maussert op 22-02-2024 10:24
]