[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 346 347 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Momenteel heb ik pfSense draaien met daarop een aantal reverse NAT regels zodat verkeer dat vanuit bepaalde VLANs komt via bepaalde IP-adressen uit het extra subnet dat ik van Freedom huur wordt gerouteerd. Op deze manier kan ik de identiteit van o.a. mijn bedrijf scheiden van mijn persoonlijke verkeer op een manier die consistent is en die duidelijk een andere identiteit vormt.

Ik kan zo 1-2-3 niet terugvinden of je dit ook met een Ubiquiti Enterprise Fortress Gateway kan doen. Is dit überhaupt mogelijk met UniFi Network?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ocf81 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:08:
Ik kan zo 1-2-3 niet terugvinden of je dit ook met een Ubiquiti Enterprise Fortress Gateway kan doen. Is dit überhaupt mogelijk met UniFi Network?
Ja, dat kan.

Gebruikte ik vroeger om een huurder en ons gastnetwerk een ander IP te geven dan ons eigen kantoor.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 30-04-2026 18:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik ben sinds vandaag over na Youfone. Kom bij Solcon vandaan. Bij Solcon had ik een UXG Lite van Ubiquity ertussen zitten, dus geen modem. Vanuit het glasvezel kastje gelijk de UXG in. Werkte prima. Bij Youfone krijg ik dit niet aan de praat. Verbinding werkt prima met modem, maar zodra ik de modem door de UXG vervang is het internet weg.

In de UXG kan ik geen instellingen aanpassen. Ding al gereset, geen succes.
Kan het zijn dat dit gewoon niet werkt? Waarom werkt het wel met Solcon?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
rimave schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:20:
Ik ben sinds vandaag over na Youfone. Kom bij Solcon vandaan. Bij Solcon had ik een UXG Lite van Ubiquity ertussen zitten, dus geen modem. Vanuit het glasvezel kastje gelijk de UXG in. Werkte prima. Bij Youfone krijg ik dit niet aan de praat. Verbinding werkt prima met modem, maar zodra ik de modem door de UXG vervang is het internet weg.

Andere WAN instellingen, ze gebruiken geen pure DHCP bij Youfone, volgens hun eigen site moet je dit instellen:
  • PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).

Home Assistant Configuratie V&A

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
rimave schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:20:

Deze instelling etc gevolgd?

https://www.youfone.nl/kl...tinstellingen-eigen-modem

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

franssie

Save the albatross

@rimave onder internet/Wan/ip4 kan je wel dingen instellen pppoe en dan vlan 6, pass/pass

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 30-04-2026 18:45 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38
Op papier een mooi ding. Praktisch komt de diepte slecht uit, krappe meterkast, 31 cm hier. Dus dat wordt lastig om net weg te werken. Bovendien, met KPN 4G ook niet direct noodzakelijk.

Naast het hoge toys for boys gehalte, vraag ik mij een beetje af wat Ubiquiti hierin nu zelf als doelgroep ziet. Qua specs is het een mooi ding. Qua naamgeving (incl. font keuze op de hardware), niet direct een zakelijke uitstraling.

Prijstechnisch niet onaantrekkelijk indien je het af zet tegen bijvoorbeeld een Gateway Fiber + Aggregation switch of XGS switch en mogelijk NVR gelet op het voordeel HDD capaciteit. Maar met het prijskaartje voor een enkel device, wel flink aan de hoge kant voor een in essentie router, mocht je als prosumer instappen binnen het ecosysteem.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
franssie schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:39:
@rimave onder internet/Wan/ip4 kan je wel dingen instellen pppoe en dan vlan 6, pass/pass
Yes. Via PPPoE werkt het nu. Tss, zoooo 1999. :+
Ik kom trouwens alleen via unifi.ui.com bij die instellingen.
Offline via de app heb je die settings niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

franssie

Save the albatross

rimave schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:55:
[...]

<>
Offline via de app heb je die settings niet.
Ik had even snel in mijn app gekeken waar het ook alweer zat, wel geinig dat je offline via de web url er dan wel bij kon.
Maar mooi dat het werkt.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 346 347 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.