[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 347 348 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:41
Wil mijn netgear router vervangen voor een cloud gateway fiber en een managed switch voor het opzetten meerdere Vlan’s, daarnaast de moderne VPN mogelijkheden voor home assistent etc. De protect mogelijkheden met video deurbel en AI port om m’n oude trage synology uit te faseren.

Zit nog wat in dubio met de access points, hebben een vide waar AP mooi tegen de muur aankan om zowel de boven als beneden verdieping te voorzien, kan dit helaas niet simuleren in designer. Met U7pro of wall kan ik vanaf hal/vide benedenverdieping bereiken met goed signaal met de u6pro niet. Zoals iemand hier gister schreef “wie heeft er thuis nou wifi 7 nodig”, deed me weer twijfelen, we zijn met 2 en geen power users. Iemand ervaring en/of advies voor de montage in een vide en zo 2 verdiepingen van wifi te voorzien? Het extra stroomverbruik van de u7pro is ook wel een dingetje.

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:01
@Jeweetje de U7 Pro heeft een ventilator er in zitten. Daarom ga ik voor de U7 Pro XG(S). Die is passief gekoeld (met een hoger stroom verbruik).

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Impossibl3 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:27:
@Jeweetje de U7 Pro heeft een ventilator er in zitten. Daarom ga ik voor de U7 Pro XG(S). Die is passief gekoeld (met een hoger stroom verbruik).
Nieuwere revisies van de U7-Pro hebben ook geen fan meer. Al weet ik niet of je dat op de verpakking kan zien en vanaf welke datum het is. Degene die ik heb, hebben alle drie een fan, maar heb de fan nog nooit gehoord. Deze zijn gekocht in maart 2024.

Home Assistant Configuratie V&A

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45
Impossibl3 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:27:
Voor wat het waard is, ik heb drie XG-en hier in huis, en ze gebruiken gemiddeld 9 à 10 Watt per stuk.
Polyphemus schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:45:
[...]

Voor wat het waard is, ik heb drie XG-en hier in huis, en ze gebruiken gemiddeld 9 à 10 Watt per stuk.
Volgens mij gebruiken mijn AC Lite en AC LR een watt of drie (beiden zijn antieke modellen, met passive PoE, dus geen weergave van afgenomen vermogen in de controller. "Meting" is daarmee gebaseerd op een smart plug en dan PoE uit op de poort). 9 á 10 W is dan ruim 2x zoveel. Vind ik wel fors. Ook als je meeneemt dat een nieuw AP natuurlijk ook nieuwere productietechnieken etc heeft en daardoor "zuiniger" is. Plus allemaal potentieel andere zaken zoals meerdere soorten cores, ik meen dat antennes zich optioneel kunnen uitschakelen als die "idle" is (dus van een 4x4 setup naar 1x1 als er geen gebruik wordt gemaakt van de extra antennes). Zou je nu een nieuw AC model maken met de technieken / know how van nu zou die dus nog zuiniger zijn.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45
RobertMe schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:51:
[...]

Volgens mij gebruiken mijn AC Lite en AC LR een watt of drie (beiden zijn antieke modellen, met passive PoE, dus geen weergave van afgenomen vermogen in de controller. "Meting" is daarmee gebaseerd op een smart plug en dan PoE uit op de poort). 9 á 10 W is dan ruim 2x zoveel. Vind ik wel fors. Ook als je meeneemt dat een nieuw AP natuurlijk ook nieuwere productietechnieken etc heeft en daardoor "zuiniger" is. Plus allemaal potentieel andere zaken zoals meerdere soorten cores, ik meen dat antennes zich optioneel kunnen uitschakelen als die "idle" is (dus van een 4x4 setup naar 1x1 als er geen gebruik wordt gemaakt van de extra antennes). Zou je nu een nieuw AC model maken met de technieken / know how van nu zou die dus nog zuiniger zijn.
En dan heb ik ze draaien op 2,5Gbps (en niet eens op 10Gbps), en met een paar verdwaalde clients per AP. Heb wel 6GHz aan staan. Volgens de specsheet gebruiken ze maximaal 22 Watt...

https://techspecs.ui.com/unifi/wifi/u7-pro-xg?subcategory=all-wifi

• BiG-GuY

BiG-GuY

@Polyphemus @RobertMe

De 3x U7-Pro hier zitten tussen de 8-11W hier, met alle drie de banden aan. Ook verbonden op 2.5GbE. Gezien het max verbruik 21W is en dat de U6-Pro tussen de 6-8W trekt, vind ik de performance van de U7-Pro best netjes.

Mijn ervaring tot zover met de verschillende Unifi modellen met Active PoE (802.3af/at/bt) is dat ze rond de helft van het Max verbruik zitten met normaal gebruik.

De SoC is verder gelijk tussen de U7-Pro/U7-Pro-XG, enige verschil van binnen is de Ethernet poort. Het design is verder wel vernieuwd, al weet ik niet of dat ook resulteert in betere antennes.

Als je het gaat vergelijken met andere merken met een vergelijkbare chipset ga je niet zuiniger zijn. Drie banden en Wi-Fi 7 zijn gewoon hongerigere chips, ook bij andere merken.

[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 13-05-2026 08:43 ]

• _AcS_
  • Laatst online: 20:24
RobertMe schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:51:
[...]

Mijn AC-LR (tweede generatie) verbruikt 3,75 W aangesloten op mijn USW 16 PoE.

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:22
Goedemorgen,

Ik ben aan het overwegen om een UDM SE aan te schaffen.
Deze zou ik dan direct middels een SFP willen aansluiten op de glasvezel aansluiting.
Ik heb hier op Tweakers wat rond gekeken, maar zou niet weten welke SFP ik hiervoor nodig heb,

Het betreft een Odido GPON aansluiting, welke nu middels een Huawei mediaconverter is aangesloten.
Iemand die toevallig een gelijkwaardige situatie heeft, en ook direct op glasvezel zit?

Moet ik na het pluggen van de SFP nog het e.a. laten registreren om het werkend te krijgen?
Of is het een kwestie van SFP erin, glasvezel erin, VLAN300 erop en gaan?

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:38

yay

Niekniek89 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:48:
Goedemorgen,

Ik ben aan het overwegen om een UDM SE aan te schaffen.
Deze zou ik dan direct middels een SFP willen aansluiten op de glasvezel aansluiting.
Ik heb hier op Tweakers wat rond gekeken, maar zou niet weten welke SFP ik hiervoor nodig heb,

Het betreft een Odido GPON aansluiting, welke nu middels een Huawei mediaconverter is aangesloten.
Iemand die toevallig een gelijkwaardige situatie heeft, en ook direct op glasvezel zit?

Moet ik na het pluggen van de SFP nog het e.a. laten registreren om het werkend te krijgen?
Of is het een kwestie van SFP erin, glasvezel erin, VLAN300 erop en gaan?
Als het GPON is en niet XGSPON kun je volgens mij gewoon de fs.com / LEOX SFPs gebruiken. Het serienummer van de huawei in de SFP zetten en werkt het. Althans zo was dat bij mijn GPON verbinding van Freedom internet (Netwerk ODF).

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
yay schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:23:
[...]

Als het GPON is en niet XGSPON kun je volgens mij gewoon de fs.com / LEOX SFPs gebruiken. Het serienummer van de huawei in de SFP zetten en werkt het. Althans zo was dat bij mijn GPON verbinding van Freedom internet (Netwerk ODF).
Het gaat 100% om een GPON verbinding.
Kan je toevallig een model van fs.com opgeven? ik zie er mega veel 8)7 .
Is het programmeren van het serienummer gemakkelijk?

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:19
Dag dames en heren,

Ik ben bezig met een setup voor ons nieuwbouwhuis. Zelf ben ik een ubiquiti/networking leek, werk al wel jaren in de IT en heb er wel aanleg voor dus de bedoeling is ook om als hobby mij hierin verder te verdiepen. Daarnaast is de bedoeling is om future proof te zijn t.a.v. glasvezel. Momenteel ondersteund KPN zo'n 4GBps.

Ik overweeg de volgende Ubiquiti setup:

1x Patch panel (nog geen voorkeur/tips welkom)
1x Cloudgateway Fiber
1x Pro 24 PoE switch (of de Pro Max?)
3x U7 Pro AP
2x G6 Pro camera's (PoE)
1x G4 Pro PoE deurbel

Verder gaat er naar de TV/Playstation/PC/naar iedere kamer een Cat6 kabel. De PS en TV staan bij elkaar, mocht ik geen 2x CAT6 kabel door de 16mm flex buis krijgen dan moet ik er wellicht nog een kleine switch tussen zetten.

Het vraagstuk:
Ben ik met deze setup futureproof en ga ik snelheden tot 10Gbps kunnen halen? Mis ik nog zaken?

Mijn vriend Google AI geeft aan dat de Pro 24 PoE switch niet futureproof genoeg is omdat de meeste poorten 1GBs ondersteunen en niet meer dan dat. Hoe kijken jullie hier naar? Kan ik beter direct voor de Pro Max gaan?

Wat voor kabels heb ik nodig tussen de switch/gateway? Ik zie altijd van die hele mooie korte kabels er tussen gelust, maar weet niet welke dat zijn.

Hopelijk kunnen jullie helpen!

• Impossibl3
@Majesteit die kabels die er tussen geklust zijn. Dat zijn patchkabels. Bijvoorbeeld deze: Patchkabel Cat.6 universeel 0.25M | Sander Vunderink

Of je neemt de officiële Ubiquiti kabels. UniFi Etherlighting Patch Cable - Tech Specs

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:06
Majesteit schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:58:
Dag dames en heren,

Ik ben bezig met een setup voor ons nieuwbouwhuis. Zelf ben ik een ubiquiti/networking leek, werk al wel jaren in de IT en heb er wel aanleg voor dus de bedoeling is ook om als hobby mij hierin verder te verdiepen. Daarnaast is de bedoeling is om future proof te zijn t.a.v. glasvezel. Momenteel ondersteund KPN zo'n 4GBps.

Ik overweeg de volgende Ubiquiti setup:

1x Patch panel (nog geen voorkeur/tips welkom)
1x Cloudgateway Fiber
1x Pro 24 PoE switch (of de Pro Max?)
3x U7 Pro AP
2x G6 Pro camera's (PoE)
1x G4 Pro PoE deurbel

Verder gaat er naar de TV/Playstation/PC/naar iedere kamer een Cat6 kabel. De PS en TV staan bij elkaar, mocht ik geen 2x CAT6 kabel door de 16mm flex buis krijgen dan moet ik er wellicht nog een kleine switch tussen zetten.

Het vraagstuk:
Ben ik met deze setup futureproof en ga ik snelheden tot 10Gbps kunnen halen? Mis ik nog zaken?

Mijn vriend Google AI geeft aan dat de Pro 24 PoE switch niet futureproof genoeg is omdat de meeste poorten 1GBs ondersteunen en niet meer dan dat. Hoe kijken jullie hier naar? Kan ik beter direct voor de Pro Max gaan?

Wat voor kabels heb ik nodig tussen de switch/gateway? Ik zie altijd van die hele mooie korte kabels er tussen gelust, maar weet niet welke dat zijn.

Hopelijk kunnen jullie helpen!
Met de Pro switch heb je enkel 1GbE UTP poorten. Enkel de SFP poorten zijn 10GbE. Met de Pro Max 24 PoE heb je 8 2.5GbE poorten.

De gateway en switch kan je beste verbinden via SFP met een DAC kabel
Impossibl3 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:29:
@Majesteit die kabels die er tussen geklust zijn. Dat zijn patchkabels. Bijvoorbeeld deze: Patchkabel Cat.6 universeel 0.25M | Sander Vunderink

Of je neemt de officiële Ubiquiti kabels. UniFi Etherlighting Patch Cable - Tech Specs
Maar @Majesteit wilt 10Gbit/s halen. En dan geeft de Pro 24 PoE sowieso maar één optie: SFP+ gebruiken (want alle RJ45 poorten zijn 1Gbit/s). En het beste advies, los van of de Pro 24 PoE 10Gbit/s over RJ45 doet, is natuurlijk sowieso om een DAC te gebruiken tussen de SFP+ poorten van de router en switch. Stuk zuiniger dan RJ45 en levert ook minder warmte op.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ben je future proof voor ~10Gbit snelheden: nee want met KPN (PPPoE) zul je tegen performance issues aanlopen zover mijn kennis gaat. 4Gbit gaat wel goed met de Fiber gateway zover mijn kennis gaat. Vraag is of je je daar druk over moet maken, want wanneer ga je werkelijk >4Gbit krijgen naast het praktische nut ervan.

De vraag is vooral of je behoefte hebt om > 1Gbit te gaan in je woning. Ik heb dit heel bewust wel gedaan en heb mijn NAS (10Gbit), desktop (10Gbit), Proxmox bak (2,5Gbit) en 2 AP’s op 2,5Gbit werken.
UniFi U7 Pro XG die ik gebruik kan ook op 10Gbit werken maar dat heeft geen enkel nut, hij is er niet sneller mee dus bewust op 2,5Gbit gezet.

Je kom dan al snel op een setup met 2 switches, zie mijn setup:

uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Pro XG 10 PoE voor incoming internet (SPF+) en de >1Gbit devices (NAS, PC, en >1Gbit access points)
uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+) voor de rest

Ubiquiti heeft ook de Pro HD 24 PoE of Pro XG 24 PoE (duur), echter is die te diep om eenvoudig om mijn meterkast te krijgen en is die 1e wat schraal met 10Gbit op koper. Had hiervoor een andere switch voor 10Gbit doeleinden (zonder PoE) maar deze setup draait nu top.

Kabels: Cat6A voldoet. Hogere rating lijkt leuk maar is lastig aan te leggen.

Een paar tips: leg wat loze leidingen aan in bijvoorbeeld een garage of berging. Heb zelf bijvoorbeeld een AP bijgeplaatst in de garage omdat mijn warmtepomp een zeer slecht bereik had naar de keuken.

Ga je iets van een tuinhuis/veranda bouwen: leg tijdens de grondwerkzaamheden direct elektriciteit en netwerk daarheen. Dat is een stuk eenvoudiger dan dit achteraf regelen als je het straatwerk erin hebt liggen.

Denk aan thuis automatisering. Zo heb ik bijvoorbeeld een bedieningspaneel van de mechanische ventilatie opgeofferd om een schermpje te maken om Home Assistant te kunnen bedienen vanuit de woonkamer. Als ik het nu opnieuw zou doen zou ik wat zaken met dit soort mogelijkheden in gedachte laten aanleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 13-05-2026 12:42 ]

• Majesteit
Als ik het zo een beetje bekijk dan ondersteund mijn netwerkkaart in de PC 2,5Gbps, dus dat is wellicht het doel om te halen met de snelheden. Ik zie verder dat de PS5 slechts 1Gbps ondersteund en het KPN kastje voor de tv slechts 100mbp's (best vreemd?) terwijl ze 1Gbps aanbieden. Meeste TV's zelf ook overigens.

Enkel voor de camera's en deurbel heb ik PoE nodig. Zou dan een kleinere switch bijvoorbeeld de Flex 2,5G PoE (8) + Pro XG 10 PoE een interessantere combi zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Majesteit op 13-05-2026 13:05 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Stream van KPN is iets van 8-10Mbit dus het heeft voor die partijen helemaal geen nut om 1Gbit poorten erop te zetten. Traditionele consoles etc zijn altijd max 1Gbit.

2,5Gbit begint redelijk gemeengoed te worden in desktops maar >2,5Gbit is best schaars. Ik heb in mijn desktop (en NAS) een Intel X550 zitten om naar 10Gbit te gaan.

Zo'n hele setup is leuk maar er zitten serieuze kosten aan. Een (deels) 2,5Gbit netwerk is veel goedkoper te realiseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 13-05-2026 13:03 ]

• Majesteit
Tortelli schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:03:
Stream van KPN is iets van 8-10Mbit dus het heeft voor die partijen helemaal geen nut om 1Gbit poorten erop te zetten. Traditionele consoles etc zijn altijd max 1Gbit.

2,5Gbit begint redelijk gemeengoed te worden in desktops maar >2,5Gbit is best schaars. Ik heb in mijn desktop (en NAS) een Intel X550 zitten om naar 10Gbit te gaan.

Zo'n hele setup is leuk maar er zitten serieuze kosten aan. Een (deels) 2,5Gbit netwerk is veel goedkoper te realiseren.
Je zet me wel aan het denken. Die Pro XG 10 is wel een mooi ding. Kan ik naast deze 10 poorten ook de 4 losse poorten op de Fiber gateway nog gebruiken? Of dient alles via de switch te lopen? Want in principe ben ik er dan wel met alles wat ik (op dit moment) aan wil sluiten. Kan ik er in de toekomst altijd nog 1 bij kopen.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:06
Majesteit schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:20:
[...]

Je zet me wel aan het denken. Die Pro XG 10 is wel een mooi ding. Kan ik naast deze 10 poorten ook de 4 losse poorten op de Fiber gateway nog gebruiken? Of dient alles via de switch te lopen? Want in principe ben ik er dan wel met alles wat ik (op dit moment) aan wil sluiten. Kan ik er in de toekomst altijd nog 1 bij kopen.
Die poorten kan je zonder problemen gebruiken. Zeker als je met een DAC een 10GbE trunk maakt naar je switch is dit geen enkel probleem.

• Impossibl3
[...]

Je kan ook nog kijken naar deze Switch Pro XG 8 PoE - Ubiquiti Store Europe. Die is iets goedkoper mocht je niet 10 stuks aan 10 Gbit nodig hebben. Beide hebben 2 10G SFP+ poorten.

• BiG-GuY

BiG-GuY

[...]

Ligt eraan wat je erop wilt aansluiten. De ingebouwde switches van de Unifi Gateways hebben geen ondersteuning voor RSTP, IGMP Snooping of LACP bijvoorbeeld.

Verder is de interne bandbreedte gedeeld tussen de 5 Ethernet Poorten op de UCG-Fiber met een enkele 10Gbps link naar de CPU. Ben er recent achter gekomen dat de 10Gbps Ethernet dus niet dedicated is. Alleen de SFP+ poorten hebben een eigen 10Gbps link per poort naar de CPU.

Afbeeldingslocatie: https://wusiyu.me/wp-content/uploads/2026/01/mermaid-drawing-1.png

Heb zelf op mijn UCG-Fiber 2x een Camera en 1x een UPS aangesloten, met die hoeveelheid data is dat geen enkel probleem.

Heb hier Poort 7 in gebruik als Uplink naar mijn 2/2Gbps Odido Fiber, Poort 6 in gebruik als link naar de USW-Pro-XG-8-PoE via een DAC-kabel.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007

zeroday

There is no alternative!

Helaas, gisteren viel ineens een deel van mijn netwerk uit..
de USW-24 die boven draait, geen power meer .. Hoe dan? ....
Dus 2 hele hele oude TP-Link 16 port smart switches die ik nog had liggen en die op de nominatie stonden om naar de kringloop te kunnen maar weer van stal gehaal .. sjee.. .

Inmiddels draait hier de USW24-G2 en kunnen de TP-Linkjes weer uit . .
Nu afwachten of een vervangende powersupply het oude apparaat weer in de lucht krijgt. (aan de buitenkant van de interne powersupply was niets te zien en/of te ruiken .. ) .. we gaan het meemaken

There are no secrets, only information you do not yet have

• Majesteit
BiG-GuY schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:46:
[...]

Ligt eraan wat je erop wilt aansluiten. De ingebouwde switches van de Unifi Gateways hebben geen ondersteuning voor RSTP, IGMP Snooping of LACP bijvoorbeeld.

Verder is de interne bandbreedte gedeeld tussen de 5 Ethernet Poorten op de UCG-Fiber met een enkele 10Gbps link naar de CPU. Ben er recent achter gekomen dat de 10Gbps Ethernet dus niet dedicated is. Alleen de SFP+ poorten hebben een eigen 10Gbps link per poort naar de CPU.

[Afbeelding]

Heb zelf op mijn UCG-Fiber 2x een Camera en 1x een UPS aangesloten, met die hoeveelheid data is dat geen enkel probleem.

Heb hier Poort 7 in gebruik als Uplink naar mijn 2/2Gbps Odido Fiber, Poort 6 in gebruik als link naar de USW-Pro-XG-8-PoE via een DAC-kabel.
Daar kan ik zelf mee spelen maar misschien wel goed om allemaal even onder elkaar te zetten. Het varieert van laadpaal tot camera, niet alles heeft PoE nodig. Morgenochtend maar even uitwerken.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08
Zijn er hier mensen die van KPN naar Ziggo zijn overgestapt? Moet je dan veel aanpassen aan de Unifi settings? Ik weet dat je het Ziggo modem dan in bridge moet laten zetten.

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:38

yay

Niekniek89 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:07:
[...]

Het gaat 100% om een GPON verbinding.
Kan je toevallig een model van fs.com opgeven? ik zie er mega veel 8)7 .
Is het programmeren van het serienummer gemakkelijk?
Is vrij eenvoudig hoor. Als je de stick in een sfp poort doet dan is deze benaderbaar op zijn standaard ip adres, daar kun je naartoe ssh-en. Inloggen met de credentials en dan het serienummer van de huawei zetten. Alles staat in principe hier:

https://hack-gpon.org/ont-fs-com-gpon-onu-stick-with-mac/

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
outlandos schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:33:
Zijn er hier mensen die van KPN naar Ziggo zijn overgestapt? Moet je dan veel aanpassen aan de Unifi settings? Ik weet dat je het Ziggo modem dan in bridge moet laten zetten.
Modem in Bridge idd ...en de VLAN op de WAN weghalen.
(En WAN kabel ompluggen dus)

Heb je tijdelijk de boel "dubbel"? ...je kan waarschijnlijk een poort wel als tweede WAN configureren... En dan rustig kijken wat en hoe .. en pas als je glas helemaal weg is de "echte" WAN herconfiguren.

Ik ben niet overgestapt .. maar de WAN instellingen voor Ziggo zijn natuurlijk gewoon bekend.
Pagina: 1 ... 347 348 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.