[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 345 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-04 09:03
Krilo_89 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:38:
Ik heb sinds een aantal dagen problemen met devices die geen internet hebben. Het begon met een LG tv op een slaapkamer waarvan de smarttv apps niet meer konden starten vanwege verbindingsissues (dit vond ik nog niet zo erg).
Maar in ons gastenverblijf hebben we nu al meerdere mensen gehad die geen verbinding kunnen krijgen met het internet, dus ik ben er toch in gedoken. Ik zie ze verbinding maken met het netwerk, maar ze krijgen of de melding dat het wachtwoord niet goed is (en dus geen internet), of ze zijn verbonden zonder internet. Wanneer ze verbonden zijn zonder internet, kan ik zien in de 'clients' tab dat ze geen ip-adres toegewezen krijgen.

Ik heb backups terug gezet, maar zie geen verschil in firmware van 'Network' (6.7.31) of de UCG Max (6.7.31). Ook de firmware van de accesspoint (U6 LR) terug gezet naar een vorige versie (6.7.31), maar dit maakte niet uit. Al onze devices doen het prima.

Ik tast dus een beetje in het duister waar dit aan zou kunnen liggen en waarom ik niet meer mensen zie met problemen.

-edit-
Nadat een van de gasten verbonden was zonder internet (en ik ook in de logs kon zien dat ze verbonden was), heb ik een fixed ip toegewezen, waarna er eindelijk een internetverbinding tot stand kwam. Lijkt dus op DHCP, maar ik snap niet waarom de ene dan wel werkt en de andere niet.
Ik heb ergens in een Network Application of UniFi OS versie recentelijk gezien dat sommige DHCP clients die zich niet aan de RFC hielden, geen IP kregen.
Welke versie van Netwerk en OS gebruik je?

• nArp
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-04 14:45
Goedendag, ik hoop dat een van jullie mij de juiste kant op kan wijzen waar ik nog eens kan kijken.

Ik maak gebruik van een UDM Pro als vervanger van mijn Experiabox, hier loopt zowel internet als IPTV netjes overheen en dit werkt ook al een jaar.
Graag wil ik nu ook een Gigaset N300 telefooncentrale gebruiken welke achter een ubiquiti switch zit die verbonden is met mijn UDM Pro.
Echter krijg ik de telefonie niet werkend, deze geeft aan failed to register.

Ik heb de N300 als volgt ingesteld, als username heb ik mijn +31 telefoonnummer gebruikt dus dit is anders als het plaatje.
Ook heb ik inmiddels de stun server toegevoegd
In de UDM Pro heb ik de portforwarding toegevoegd voor UDP poort 5060 op het ip van het N300 basisstation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nSCF2J5dOR7rDIIqAyl3SaIpXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4kjwSEgUJDKYACiKupTKK4Lu.png?f=fotoalbum_large

Deze screenshot gegevens heb ik gebruikt alleen heb ik de username naar het +31 nummer veranderd en de stun server aangezet(ik zie dat er verschillende mensen zijn die deze wel gebruiken.
SIP alg en H.323 staan uit binnen de UDM Pro.

Wanneer ik mijn Gigaset N300 basisstation bekijk binnen mijn UDM Pro zie ik wel netjes flow states send en recieves op voip1-ext.kpn.net dus het lijkt alsof er wel verkeer loopt.

Wellicht kijk ik ergens overheen, vriendelijk bedankt

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

franssie

Save the albatross

@nArp wat doet die kpn proxy daar?
Die staat vast niet in de instellingen van je SIP VOIP provider.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04 18:38
Henno Keers schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:37:
[...]

Ik heb ergens in een Network Application of UniFi OS versie recentelijk gezien dat sommige DHCP clients die zich niet aan de RFC hielden, geen IP kregen.
Welke versie van Netwerk en OS gebruik je?
UCG Max: 5.0.16
Network: 10.2.105
Protect: 7.0.94

Ik dacht ook nog, misschien heeft het te maken met de firewall, dat ik bepaalde landen blokkeer voor inkomende connecties (Rusland, China etc.). Ik had een maand terug ongeveer geupdate naar de nieuwe 'New Zone-Based Firewall', maar door gisteren een backup terug te zetten van 1 januari, heb ik weer de oude configuratie en dat maakt geen verschil.

Ook kon ik net niet meer met mijn macbook op internet, terwijl dat gisteren prima ging. Na een herstart van alles, krijg ik weer een ip toegewezen, dus het zit allemaal niet lekker.

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

nArp schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:24:
Goedendag, ik hoop dat een van jullie mij de juiste kant op kan wijzen waar ik nog eens kan kijken.
Ik had hetzelfde: timmie1 in "Overstap naar KPN; bestaand Unifi netwerk, telefonie en nu?"

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:01
Krilo_89 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:38:
[...]

UCG Max: 5.0.16
Network: 10.2.105
Protect: 7.0.94

Ik dacht ook nog, misschien heeft het te maken met de firewall, dat ik bepaalde landen blokkeer voor inkomende connecties (Rusland, China etc.). Ik had een maand terug ongeveer geupdate naar de nieuwe 'New Zone-Based Firewall', maar door gisteren een backup terug te zetten van 1 januari, heb ik weer de oude configuratie en dat maakt geen verschil.

Ook kon ik net niet meer met mijn macbook op internet, terwijl dat gisteren prima ging. Na een herstart van alles, krijg ik weer een ip toegewezen, dus het zit allemaal niet lekker.
Niks met vlans of poort toewijzingen gedaan. Dat was ooit bij mij probleem.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:07
Ik heb gisteren de Travel Router ontvangen en ben vandaag op een plek buitenshuis waar ik zowel WiFi als ethernet heb. Ik heb de UTR dus even geprobeerd. Hij kan verbinding maken via WiFi en ethernet, maar de teleport functie werkt niet. Ik heb geconfigureerd dat hij verbinding moet maken met mijn thuis console (een UCG Fiber) waarop Teleport aan staat. Maar de UTR zegt telkens 'Failed to connect'.

Ik zie nergens meer andere dingen die ik kan configureren en het idee was toch ook dat het zonder configuratie zou moeten werken. Wat doe ik fout?

Zowel de UTR als de UCG zijn up-to-date overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door PhilipsFan op 10-04-2026 15:23 ]

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-04 22:36
PhilipsFan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:22:
Ik heb gisteren de Travel Router ontvangen en ben vandaag op een plek buitenshuis waar ik zowel WiFi als ethernet heb. Ik heb de UTR dus even geprobeerd. Hij kan verbinding maken via WiFi en ethernet, maar de teleport functie werkt niet. Ik heb geconfigureerd dat hij verbinding moet maken met mijn thuis console (een UCG Fiber) waarop Teleport aan staat. Maar de UTR zegt telkens 'Failed to connect'.

Ik zie nergens meer andere dingen die ik kan configureren en het idee was toch ook dat het zonder configuratie zou moeten werken. Wat doe ik fout?
Probeer je nu op je wifi netwerk van de UCG ook een teleport op te starten?

-- nee ik las buitenshuis als in je tuin. Je bent op een andere lokatie

[ Voor 5% gewijzigd door Jero_B op 10-04-2026 15:24 ]

• PhilipsFan
Jero_B schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:24:
[...]

Probeer je nu op je wifi netwerk van de UCG ook een teleport op te starten?
Nee, dat werkt uiteraard niet, ik zit op de WiFi op een andere locatie waar gewoon vrij internet naar buiten is. Dan zou hij toch zonder problemen moeten teleporten naar mijn UCG thuis?

Het is me ook opgevallen dat het WiFi netwerk dat de UTR uitzendt, geen internettoegang heeft en er is nergens een mogelijkheid om Teleport uit te zetten. Dat zou betekenen dat de UTR niet bruikbaar is als standalone travel router zonder teleport?

[ Voor 24% gewijzigd door PhilipsFan op 10-04-2026 15:26 ]

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

PhilipsFan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:25:
[...]

Nee, dat werkt uiteraard niet, ik zit op de WiFi op een andere locatie waar gewoon vrij internet naar buiten is. Dan zou hij toch zonder problemen moeten teleporten naar mijn UCG thuis?

Het is me ook opgevallen dat het WiFi netwerk dat de UTR uitzendt, geen internettoegang heeft en er is nergens een mogelijkheid om Teleport uit te zetten. Dat zou betekenen dat de UTR niet bruikbaar is als standalone travel router zonder teleport?
Heb je evt. Wireguard al geprobeerd? Ik heb zelf ook gisteren de UTR binnen gekregen en even een testje gedaan met een VPN over Wireguard verbinding, en dat ging prima. Geen poging gedaan met Teleport.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:43

Doe eens een poort test, wellicht staat op de firewall uitgaand niet alles open wat je nodig hebt.

• franssie

franssie

Save the albatross

Dan zou de Teleport via de WiFi man app ook niet moeten werken ... Dus dat lijkt me een goede test.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PhilipsFan
Ik heb nu een WireGuard VPN server aangemaakt op de console en een client qr-code voor de UTR. Dat werkt wel, tenminste, er wordt verbinding gemaakt met de VPN en als ik met een client op de UTR-wifi aanlog dan is volgens Whatismyip het ip-adres gelijk aan mijn thuis-ipadres, dus waarmee de VPN verbinding is gemaakt. Tot zover werkt het.

Maar ik kan geen lokale apparaten op mijn thuisnetwerk bereiken. En ik wil het via Teleport doen, niet via Wireguard.

[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 10-04-2026 15:46 ]

• ASS-Ware
PhilipsFan schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:46:
Ik heb nu een WireGuard VPN server aangemaakt op de console en een client qr-code voor de UTR. Dat werkt wel, tenminste, er wordt verbinding gemaakt met de VPN en als ik met een client op de UTR-wifi aanlog dan is volgens Whatismyip het ip-adres gelijk aan mijn thuis-ipadres, dus waarmee de VPN verbinding is gemaakt. Tot zover werkt het.

Maar ik kan geen lokale apparaten op mijn thuisnetwerk bereiken. En ik wil het via Teleport doen, niet via Wireguard.
Waarschijnlijk omdat je in het VPN vlan binnenkomt en geen firewall rules hebt aangemaakt om vanuit het VPN vlan naar een ander vlan te mogen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit nu ook in een hotel waar helaas de teleport ook niet door hun wifi komt. Helaas. Bij andere wifi’s hier in de buurt werkt het wel. Je kan de vpn requirement wel uitzetten overigens.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• franssie

franssie

Save the albatross

@PhilipsFan bij wireguard kan je wel op je lokale netwerk, maar je zit op een ander subnet. Dus connectie maken lukt alleen op IP niveau.
Maar had je de WiFi man app al geprobeerd? Of via thethering met je telefoon? Het kan inderdaad aan het wifinetwerk liggen maar dan is het wel raar dat wireguard er wel door komt.

• ASS-Ware
franssie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:10:
@PhilipsFan bij wireguard kan je wel op je lokale netwerk, maar je zit op een ander subnet. Dus connectie maken lukt alleen op IP niveau.
Als de firewall dat toestaat.
Maar waarom alleen op IP niveau?
Dat hangt er vanaf of je DNS goed hebt ingericht.

• franssie

franssie

Save the albatross

ASS-Ware schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:29:
[...]

Als de firewall dat toestaat.
Maar waarom alleen op IP niveau?
Dat hangt er vanaf of je DNS goed hebt ingericht.
Zou kunnen. Maar de vraag blijft waarom Teleport niet werkt ... Dat is het onderscheidend vermogen van dat ding ten opzichte van een veel goedkopere glinet immers.

• PhilipsFan
franssie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:10:
Maar had je de WiFi man app al geprobeerd? Of via thethering met je telefoon? Het kan inderdaad aan het wifinetwerk liggen maar dan is het wel raar dat wireguard er wel door komt.
Via WiFiman op de laptop lukt het ook niet. Ik ben niet thuis, maar heb wel een WireGuard server in huis die ik totnutoe altijd gebruikte om met thuis te verbinden. Dus: wireguard aan, naar de UCG, teleport invite aanmaken en link kopieren, wireguard uit, naar Wifiman, teleport link pasten en op connect drukken. Dan duurt het heel lang en krijg ik uiteindelijk de melding dat de link niet geldig is.

En als ik in WiFiman inlog met hetzelfde UI account als m'n console thuis, dan werkt het ook niet. Hij blijft heel lang op 'connect' staan om uiteindelijk weer te disconnecten.
Pagina: 1 ... 345 346 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.