Ik heb ergens in een Network Application of UniFi OS versie recentelijk gezien dat sommige DHCP clients die zich niet aan de RFC hielden, geen IP kregen.Krilo_89 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:38:
Ik heb sinds een aantal dagen problemen met devices die geen internet hebben. Het begon met een LG tv op een slaapkamer waarvan de smarttv apps niet meer konden starten vanwege verbindingsissues (dit vond ik nog niet zo erg).
Maar in ons gastenverblijf hebben we nu al meerdere mensen gehad die geen verbinding kunnen krijgen met het internet, dus ik ben er toch in gedoken. Ik zie ze verbinding maken met het netwerk, maar ze krijgen of de melding dat het wachtwoord niet goed is (en dus geen internet), of ze zijn verbonden zonder internet. Wanneer ze verbonden zijn zonder internet, kan ik zien in de 'clients' tab dat ze geen ip-adres toegewezen krijgen.
Ik heb backups terug gezet, maar zie geen verschil in firmware van 'Network' (6.7.31) of de UCG Max (6.7.31). Ook de firmware van de accesspoint (U6 LR) terug gezet naar een vorige versie (6.7.31), maar dit maakte niet uit. Al onze devices doen het prima.
Ik tast dus een beetje in het duister waar dit aan zou kunnen liggen en waarom ik niet meer mensen zie met problemen.
-edit-
Nadat een van de gasten verbonden was zonder internet (en ik ook in de logs kon zien dat ze verbonden was), heb ik een fixed ip toegewezen, waarna er eindelijk een internetverbinding tot stand kwam. Lijkt dus op DHCP, maar ik snap niet waarom de ene dan wel werkt en de andere niet.
Welke versie van Netwerk en OS gebruik je?
/f/image/4kjwSEgUJDKYACiKupTKK4Lu.png?f=fotoalbum_large)