RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:55:
[...]
Bij mijn weten:
Gen1 zijn die oude broadcom dingen (die vierkante met groene LED, die zijn al heel lang eruit)
Gen2 is de AC Lite, AC LR, AC Pro, AC IW, AC Mesh etc etc
Gen 3 is de AC HD, AC SHD
MTK zijn de MediaTek based modellen, NanoHD, FlexHD, IW HD etc
Oftewel: Qualcom zonder HD is Gen2, Qualcom met HD is Gen3, MediaTek is MTK.
Edit:
De oude N only devices vallen bij mijn weten dan ook buiten Gen1 / Gen2 / Gen3. Dus de "outdoor", "Pro" (niet te verwarren met AC Pro) etc.
Blijkbaar klopt hier niks van
Dit is de de opsomming van UI zelf:
https://help.ui.com/hc/en...0012192813#faq-device-gen
Gen1 zijn dus de oude N modellen
Gen2 zijn de AC Wave 1 modellen zoals de AC Lite, AC LR, AC Pro, IW & IW Pro, Mesh etc
Gen3 zijn de AC Wave 2 modellen, met de AC HD, NanoHD etc dus op een grote hoop, ondanks de compleet afwijkende chipset.
In ieder geval verwacht ik zelf dat de Gen2 nog wel een of twee jaar erover zal doen voordat ze deze in maintenance mode duwen met nog 1 jaar support tot EOL (dus 2 of 3 jaar tot EOL). Voor de Gen3 modellen is dat denk ik nog wat langer.
Edit:
Oh, en jip. De oplettende lezer zal dan tot de conclusie komen dat de oude AC modellen met Broadcom chipset zo'n groot succes waren dat ze hier niet eens tussen staan.
Edit2:
En waarom ik denk dat Gen2 nog niet EOL gaat. Omdat Gen1 dus ook nu pas EOL gaat, en ik al 3 jaar een AC Lite en AC LR heb. Dus zou gek zijn als ze de Gen1 devices wel nog zeker 3 jaar blijven supporten na release Gen2, en dan bij release van "Gen4" wel ineens heel snel van Gen2 (& Gen3) zouden afstappen.
[
Voor 16% gewijzigd door
RobertMe op 09-07-2020 11:07
]