[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TheMystery schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Voor HT20 op de 2Ghz altijd 1,6,11 gebruiken en ik zou ze op low zetten
Voor HT80 op 5Ghz 36,52,100,116,128
Dank voor je advies. 5ghz dan op high? Ik neem aan dat elk AP een ander channel gebruikt? Dus in mijn geval 36 voor kelder, 52 woonkamer, 116 slaapkamer en 128 zolder? Of is het beter om overlap te hebben?

Verder DFS channels niet storingsgevoelig?

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:09
Peutpeut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Correct. Gezien de gevoeligheid van de RPi's qua voeding zou ik ze ook liever niet willen voeden met PoE, al heb ik daar eerlijk gezegd geen ervaring mee. Het is wel een elegante oplossing als je geen WCD tot je beschikking hebt.

Vwb het amperage, de RPi4 heeft zelfs een 3A USB voeding, al valt te discussiëren over de noodzaak daarvan.
Gaat op zich prima met een 3b+, heb deze aan een PoE splitter hangen. Een RP4 gaat lastiger worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/off1nM6cD0IpSz5FzR-xlKQqs6s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KaoUm92MBMwTOxnBTWpMzwHt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

klopt het dat ik op een AC LR 116 en 128 niet zie. 112 is m'n hoogste kanaal. Managed via mobile app. Misschien werkt hoger alleen via controller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Bij mij werken die DFS signalen erg slecht, zeker 52. "Radar detected" en floep, dan staat ie op een ander kanaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Peutpeut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:12:
[...]
Correct. Gezien de gevoeligheid van de RPi's qua voeding zou ik ze ook liever niet willen voeden met PoE, al heb ik daar eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Ik heb daar wel ervaring mee en het gaat gewoon uitstekend.
Het is wel een elegante oplossing als je geen WCD tot je beschikking hebt.
Scheelt vooral in de kabelrotzooi.
Vwb het amperage, de RPi4 heeft zelfs een 3A USB voeding, al valt te discussiëren over de noodzaak daarvan.
Beide RPi's (3B+ en 4B) hebben een PoE HAT en een USB3 HDD, totaal geen problemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:51
Ik krijg vanavond deze binnen. Voor een 3b+ en een 4. Kijken of dat gaat werken. Heb ook de PoE Hat overwogen, maar ben dan ook meteen weer nieuwe behuizingen nodig. En dat samen is prijzig. Als dit niet werkt wordt dat wel het gevolg vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
MadMax12 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:09:
Ik krijg vanavond deze binnen. Voor een 3b+ en een 4. Kijken of dat gaat werken. Heb ook de PoE Hat overwogen, maar ben dan ook meteen weer nieuwe behuizingen nodig. En dat samen is prijzig. Als dit niet werkt wordt dat wel het gevolg vrees ik.
Zoiets heb ik nu voor een 3b+, werkt prima.
Ik zit wel te kijken naar een Hat, gewoon om de kabelboel wat netter weg te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:01
Workaholic schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Dank voor je advies. 5ghz dan op high? Ik neem aan dat elk AP een ander channel gebruikt? Dus in mijn geval 36 voor kelder, 52 woonkamer, 116 slaapkamer en 128 zolder? Of is het beter om overlap te hebben?

Verder DFS channels niet storingsgevoelig?
ik heb 5GHz op high maar als je ze dichter bij elkaar hebt hangen kan medium ook.
Klopt elke ap een ander kanaal, je kunt overlap doen als er een verdieping tussen zit aangezien 5Ghz niet zo ver reikt dus b.v. 36 kelder, woonkamer 52, slaapkamer 36 en zolder 52.

Zou de non dfs kanaal 36 op je belangrijkste plek met de meeste devices in je huis instellen.
ik heb heel af en toe een radar detect op dfs (eens in de paar maanden) bij mij werkt het goed, maar zal ook aan de locatie liggen waar je woont of daar meer last is van radars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:01
mcetweaker schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:48:
[...]

klopt het dat ik op een AC LR 116 en 128 niet zie. 112 is m'n hoogste kanaal. Managed via mobile app. Misschien werkt hoger alleen via controller ?
Zou kunnen ik heb geen LR,mijn accesspints hebben ze wel (nanoHD, InwallHD, AC Mesh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
mcetweaker schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Hier twee LR's, via de webinterface zie ik ze allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Neyluzz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Hier twee LR's, via de webinterface zie ik ze allemaal.
ok, blijkbaar dan tot 112 gelimiteerd via app

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 00:04

Copitano

Hoorn NH

Spullen zijn binnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqZV7Ffbf-2F7WnyjSi5yTnyU60=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xUzhX9bi815WHmfEhszNA2Kx.jpg?f=user_largeNu wordt het echt spannend voor deze netwerk noob :X

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 20:21
Freee!! schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Ik heb daar wel ervaring mee en het gaat gewoon uitstekend.

[...]

Scheelt vooral in de kabelrotzooi.

[...]

Beide RPi's (3B+ en 4B) hebben een PoE HAT en een USB3 HDD, totaal geen problemen.
Dank voor je reactie, wie weet in de toekomst eens proberen.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMax12 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:09:
Dat is IMHO de beste oplossing om een Pi via PoE te voeden, want die PoE Hat van de Pi heeft een fan die herrie maakt en in de weg zit in sommige behuizingen! :/

offtopic:
Ik heb de referentie in je link effe opgeschoond O-) ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
nero355 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:43:
[...]

Dat is IMHO de beste oplossing om een Pi via PoE te voeden, want die PoE Hat van de Pi heeft een fan die herrie maakt en in de weg zit in sommige behuizingen! :/

offtopic:
Ik heb de referentie in je link effe opgeschoond O-) ;)
Heb ik nou net een Hat (erbij) besteld... Naja, kan ik altijd nog kiezen.

Overigens is die 4,55W inclusief een externe M.2 SSD behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:04:
Spullen zijn binnen. [Afbeelding]Nu wordt het echt spannend voor deze netwerk noob :X
Gaat je zeker lukken. Ik was (ben) ook zeker geen expert (niet mijn vak)
Ik zou eerst de controller de lucht in krijgen, liefst op een RPI oid.
Dan de USG.... laat je daar niet gek maken. Heeft bij mij ook eventjes geduurd voordat die in de lucht was.

Trouwens prima keuze mbt de spulletjes. Ik had nu dezelfde keus gemaakt. Misschien nog een InWall en een 16P Lite.

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 08-07-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nero355 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:43:
[...]
Dat is IMHO de beste oplossing om een Pi via PoE te voeden, want die PoE Hat van de Pi heeft een fan die herrie maakt
Ik vind het meevallen (en die Pi's staan op een plaats, waar ik er geen last van heb).
en in de weg zit in sommige behuizingen! :/
Klein beetje last van gehad bij behuizing van de RPi 4B, niets wat een beetje tweaker niet op kan lossen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nero355 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:03:
[...]
Mijn motto is : "Als het passief of zonder ook maar enige herrie gekoeld kan worden dan zal het ook zo gekoeld worden!" >:)

Dus zo'n kleine k*t fan die herrie maakt @ 7000 rpm of erger is dan gewoon zwaar ongewenst! :P
Maar de RPi 4B is een heethoofd, passieve koeling is niet genoeg. En die fan kun je wel aansturen, dus die draait echt niet permanent met 7K rpm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
nero355 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Mijn motto is : "Als het passief of zonder ook maar enige herrie gekoeld kan worden dan zal het ook zo gekoeld worden!" >:)

Dus zo'n kleine k*t fan die herrie maakt @ 7000 rpm of erger is dan gewoon zwaar ongewenst! :P
En als ie ongewenst is, dan moet ie weg.
Hupsakee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Freee!! schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:05:
Maar de RPi 4B is een heethoofd, passieve koeling is niet genoeg.
Volgens mij viel het wel mee i.c.m. zo'n heatsink behuizing :?
En die fan kun je wel aansturen, dus die draait echt niet permanent met 7K rpm.
Alles kan met de Pi, maar op een bepaald moment wordt het allemaal een beetje houtje touwtje en zet je liever gewoon een cheapass Intel Atom NUC neer :D :Y)

Maar die kan je weer niet met PoE voeden! :+
Voor zover ik weet...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
[...]

Maar de RPi 4B is een heethoofd, passieve koeling is niet genoeg. En die fan kun je wel aansturen, dus die draait echt niet permanent met 7K rpm.
Passieve koeling werkt prima met een fatsoenlijke case zoals die van FLIRC. Zou alleen niet meer alles vanaf de SD kaart runnen omdat die wel in een gebied zit waar t warm blijft, maar boot van USB/SSD is tegenwoordig prima mogelijk :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Valt en staat dit niet wat je met die pi doet? In een case worden die dingen 55 graden en met wat belasting 65-70 graden. Worden m’n switches ook. Lekker belangrijk. Gaat wel wat off-topic dit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe in Early Access;
UniFi 6 Long Range Access Point

Wi-Fi 6 Access Point with 4x4 MU-MIMO and advanced antenna design for extended range

UniFi 6 Long Range Access Point a Wi-Fi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintaining overall network capacity. It delivers an aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (4x4 MU-MIMO and OFDMA) and 2.4 GHz (2x2 MIMO) radios. U6-LR uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally. U6-LR combines its purpose-built antenna with powerful Wi-Fi 6 features like OFDMA, beamforming, and BSS coloring for reliable long-range wireless performance.

Features:

- 5 GHz band 4x4 MU-MIMO and OFDMA with radio rate of 2.4 Gbps
- 2.4 GHz band 2x2 MIMO with radio rate of 300 Mbps
- Large horizontal coverage range with sideways antenna pattern
- Gigabit Ethernet, powered with 802.3af PoE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-4-sA6RGk7NUR8FIxULVAO_Tuw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hMWnXmnqgZ6mH5UCKQevmxus.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BqYlTHpkESVzVset09BYcpRuiU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ieA7XZtDpbRQtmAhDfXLo6yb.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:28:
Nieuwe in Early Access;
UniFi 6 Long Range Access Point

Wi-Fi 6 Access Point with 4x4 MU-MIMO and advanced antenna design for extended range

UniFi 6 Long Range Access Point a Wi-Fi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintaining overall network capacity. It delivers an aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (4x4 MU-MIMO and OFDMA) and 2.4 GHz (2x2 MIMO) radios. U6-LR uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally. U6-LR combines its purpose-built antenna with powerful Wi-Fi 6 features like OFDMA, beamforming, and BSS coloring for reliable long-range wireless performance.

Features:

- 5 GHz band 4x4 MU-MIMO and OFDMA with radio rate of 2.4 Gbps
- 2.4 GHz band 2x2 MIMO with radio rate of 300 Mbps
- Large horizontal coverage range with sideways antenna pattern
- Gigabit Ethernet, powered with 802.3af PoE

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat vragen ze ervoor?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Ziet er goed uit! Wat vragen ze ervoor?
$199. "Iets" duurder dus dan de U6 Lite, zeg maar $100 verschil. Denk wel dat het met zo'n prijsverschil meteen duidelijk is dat deze niet voor thuisgebruik is, waar dat bij de AC Lite vs AC LR minder duidelijk is. Jip, got the t-shirt, ook ik heb één LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:36:
[...]

$199. "Iets" duurder dus dan de U6 Lite, zeg maar $100 verschil. Denk wel dat het met zo'n prijsverschil meteen duidelijk is dat deze niet voor thuisgebruik is, waar dat bij de AC Lite vs AC LR minder duidelijk is. Jip, got the t-shirt, ook ik heb één LR.
Benieuwd naar de PRO prijzen, zeker als deze een 2,5G port krijgt. Kan zomaar een HD of SHD prijs worden🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:36:
Een nanoHD of In Wall HD kost ongeveer € 179 inclusief BTW en heeft 4x4 802.11ac terwijl deze nieuwe "AX LR" ook 4x4 is maar dan met 802.11ax en dan waarschijnlijk € 199 gaat kosten.

Valt wel mee toch :?
Of toch niet...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Een nanoHD of In Wall HD kost ongeveer € 179 inclusief BTW en heeft 4x4 802.11ac terwijl deze nieuwe "AX LR" ook 4x4 is maar dan met 802.11ax en dan waarschijnlijk € 199 gaat kosten.

Valt wel mee toch :?
Of toch niet...?!
Zijn VS prijzen niet altijd ex btw/vat/tax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik heb momenteel geen interesse in de AX (6) Lite, aangezien ik meer dan genoeg heb aan de 2 AC Lites die ik heb, daarentegen de USW 16 Lite is wel een interessant product.

Ik heb momenteel wel een USW 8-150 switch besteld (heb 9 poorten nodig), bovendien kan ik zo ook nog een beetje experimenteren met de instellingen van bv de VLAN's, ookal heb ik die straks - als de nieuwe instellingen van T-mobile beschikbaar zijn.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMax12
Heb inmiddels de Pi's draaien via de PoE splitters. Tot mijn verbazing doet de RPi3b+(4,42 W) meer watts dan de RPi4(3,95 W), dit had ik andersom verwacht.
Met 3 Ap's en de Pi's zit het verbruik nu op 18,80 W op de Switch Lite 16 PoE, nog ruimte genoeg dus op de 3 overige poorten mocht ik die willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

geenwindows schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Niet helemaal waar. Vanaf controller V5.12.x moet je een ubnt account aanmaken, een lokaal account kan niet meer. wil je enkel een lokaal account eerst v5.11.x installeren, na het instellen van een lokaal account kan je upgraden naar 5.12.x
(hier draait v5.13.32 nog met een lokaal account)
Ik zie overigens geen activiteiten van ubnt in pi-hole en firewall voorbij komen, telemetrie staat uit.
Daar loop ik nu dus ook tegen aan. Had v5.13.32 op de windows 10 laptop staan en kreeg dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CZCA7NTR0t8WMAE8d2kdVGpsGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMlRyfPmMT6y5uU8NXxtMVj0.jpg?f=fotoalbum_large
In plaats van dit uit een instructiefilmpje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvg5d6eK_MHaBBbeIAFD_OSzF68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63StBmfOaoNBhVoj2IxdD7iZ.jpg?f=fotoalbum_large
Nog niets aangesloten. Dus v5.13.32 er af gegooid en v5.11.50 geïnstalleerd op de laptop? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIbclFfbcroLdanzCpWywrVLAaI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/93hxbCthbj0xBg8M9LavyAc9.jpg?f=user_large
Helaas krijg ik dan exact het zelfde scherm en dus dezelfde vraag om in te loggen met de gegevens van het Ubiquiti Account. Ik wil het lokaal houden en eigenlijk helemaal nog geen account aanmaken.
Had jij dat zelfde probleem?
Hoe heb je dat omzeild?
Moet ik wellicht een nog eerdere versie 5.11.x hebben?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Daar loop ik nu dus ook tegen aan. Had v5.13.32 op de windows 10 laptop staan en kreeg dit:[Afbeelding]
In plaats van dit uit een instructiefilmpje:
[Afbeelding]
Nog niets aangesloten. Dus v5.13.32 er af gegooid en v5.11.50 geïnstalleerd op de laptop? [Afbeelding]
Helaas krijg ik dan exact het zelfde scherm en dus dezelfde vraag om in te loggen met de gegevens van het Ubiquiti Account. Ik wil het lokaal houden en eigenlijk helemaal nog geen account aanmaken.
Had jij dat zelfde probleem?
Hoe heb je dat omzeild?
Moet ik wellicht een nog eerdere versie 5.11.x hebben?
En als je in het eerste voorbeeld op advanced setup klikt? Volgens mij kun je dan een lokaal account aanmaken.

Edit
Ik heb even snel een nieuwe controller aangemaakt op een docker.
Als je bij stap2 op "Advanced Setup" klikt, kun je "Use your Ubiquiti account for local access" hier uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tK2g1vK0QLCXkJeHjYL0F-oWfAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G72kvDwTMMAdtMrucR4XNP08.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 08-07-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

rinkel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:43:
[...]

En als je in het eerste voorbeeld op advanced setup klikt? Volgens mij kun je dan een lokaal account aanmaken.
Kom ik hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zmV_oaFCQJzrQ-XK7dkYKZnEb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3JBvpTqAxYDMW0IiSG0wxg0Y.jpg?f=user_large
Zet ik Enable Remote Access uit en druk ik op volgende (Next) kom ik weer in dat inlogscherm. Zal ik toch noodgedwongen een account aan moeten maken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:52:
[...]

Kom ik hier:
[Afbeelding]
Zet ik Enable Remote Access uit en druk ik op volgende (Next) kom ik weer in dat inlogscherm. Zal ik toch noodgedwongen een account aan moeten maken denk ik.
Ik had net mijn post ge-edit. Je moet dus dat andere vinkje omzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

rinkel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:53:
[...]

Ik had net mijn post ge-edit. Je moet dus dat andere vinkje omzetten
hahaha, zou andersom verwachten maar zit er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:56:
[...]

Ik ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICioN7NnkQU4S-9ZFus5yw7IhCU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dlULdiEaUiAbgyTX9TcNSccd.png?f=fotoalbum_medium

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:56:
[...]

Volgens mij klopt het gewoon? Om van "remote access" gebruik te maken moet je ook met je cloud account inloggen, immers is dat nodig om de lokale controller op te nemen in je cloud account. Anders weet "de cloud" natuurlijk niet van wie de controller is. En die andere optie zal zijn zodat je geen local account meer hebt en altijd met hetzelfde account inlogt.

Lijkt mij dus dat beide opties uit moeten, of in ieder geval zeker die voor remote access.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viapVnSv8BFpdNUhOSdMWj4xcZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cPGU4ZmFyJmITuKotKxgzal.jpg?f=fotoalbum_large
Als je de keepjes een keer kent is het inderdaad een fluitje van een cent. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:14:
[...]

[Afbeelding]
Als je de keepjes een keer kent is het inderdaad een fluitje van een cent. _/-\o_
Die draait, nu alles nog adopten :)
Zou beginnen met de USG
Die zal vragen om een firmware update.
Dat eerst doen en dan adopten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

rinkel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:32:
[...]

Die draait, nu alles nog adopten :)
Zou beginnen met de USG
Die zal vragen om een firmware update.
Dat eerst doen en dan adopten.
Vrijdagmiddag ben ik vrij. Dan ga ik de boel aansluiten. Moet morgen op pad voor werk en vrouwlief werkt thuis. Moet er niet aan denken dat er iets gaat haperen in de verbindingen dan :F :N
Is het verstandig om het (Ziggo) modem al in bridge te laten zetten voor het aansluiten van de USG of kan dat ook nog daarna?
Moet het Ziggo modem waarschijnlijk ook nog eerst terugzetten naar fabrieksinstelling. Ik heb het IP adres gewijzigd i.v.m. de instellingen van mij ESP's. De netwerknamen en WPA-key's van het Ziggo modem en de UniFi controller zijn nu precies gelijk. Zou dat elkaar nog kunnen bijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:40:
[...]

Benieuwd naar de PRO prijzen, zeker als deze een 2,5G port krijgt. Kan zomaar een HD of SHD prijs worden🤔
Wat betreft specs en prijs zit hij in de buurt van een nanoHD.
Wel met een heel ander stralingspatroon:
U6-LR uses a sophisticated antenna design with sideways amplification to offer excellent range when mounted horizontally.
Waarschijnlijk winnen ze daar 5-10 dbi mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Wat betreft specs en prijs zit hij in de buurt van een nanoHD.
Wel met een heel ander stralingspatroon:

[...]

Waarschijnlijk winnen ze daar 5-10 dbi mee
Er is nog geen stralingspatroon opgedoken toch, allen tekstueel? Vooral de notitie dat de antennes optimaal zijn voor horizontaal gebruik interesseert mij wel.

Net als met de switches nemen we hier een kwaliteit uplift waar, die zich ook financieel uit.

Voorlopig klinkt deze unit als een Tweaker home AP kwalificatie :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Zo... mijn spullenboel is ook binnen (dank voor de toelichting @RobertMe )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrN54WPK2jjyWj6SyLfxREJFc_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9lU9EtPlDLW3PcSEd36cBWV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu eens kijken of de UDM in hetzelfde netwerk segement als mijn ziggo modem kan plaatsen. (192.168.5.0/24) zodat ik daarvanuit mijn management netwerk kan opzetten.
Zodra alles goed draait, kan ik ziggo vragen om mijn modem in bridge te zetten

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Copitano schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:58:
[...]

Vrijdagmiddag ben ik vrij. Dan ga ik de boel aansluiten. Moet morgen op pad voor werk en vrouwlief werkt thuis. Moet er niet aan denken dat er iets gaat haperen in de verbindingen dan :F :N
Is het verstandig om het (Ziggo) modem al in bridge te laten zetten voor het aansluiten van de USG of kan dat ook nog daarna?
Moet het Ziggo modem waarschijnlijk ook nog eerst terugzetten naar fabrieksinstelling. Ik heb het IP adres gewijzigd i.v.m. de instellingen van mij ESP's. De netwerknamen en WPA-key's van het Ziggo modem en de UniFi controller zijn nu precies gelijk. Zou dat elkaar nog kunnen bijten?
Ik zit ook bij Ziggo.
In bridge laten zetten kost 5 minuten, is dus zo gepiept, en weer terug dus ook.
Ik had eerst de USG in de DMZ geplaatst, om het zo eerst even te testen, maar ik denk dat in bridge zetten een stuk handiger is, dan kun je makkelijker vanaf de grond beginnen. Nadeel is wel dat je dan even geen internet hebt, totdat de USG in de lucht is.
Als je modem in bridge staat wordt alles gereset, daarbij heb je daar helemaal geen instellingen meer die je aan kunt passen. De router wordt dan gewoon een modem, dus doorgeefluik. De rest moet gebeuren in de controller. (WAN netwerk)

- router in bridge
- USG adopten
- WAN netwerk aanmaken
- LAN netwerk aanmaken
- WLAN's aanmaken

Indien je USG niet ge-adopt kan worden moet je nog eerst even inloggen op de webpagina van de USG om daar, tijdelijk, wat settings te wijzigen. (verbindingstype ziggo: dhcp, url naar controller). Zodra je USG is ge-adopt dan neemt de controller het over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MAdD schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:43:

[Afbeelding]

Nu eens kijken of de UDM in hetzelfde netwerk segement als mijn ziggo modem kan plaatsen. (192.168.5.0/24) zodat ik daarvanuit mijn management netwerk kan opzetten.
Nice!

Ik zou juist beginnen met het Ziggo modem in Bridge zetten. Dat maakt het instellen van de UDM een stuk makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
[...]

als je de Ziggo router is bridge modus zet doet ie al een reset (wifi etc. gaat uit)
betreft dat laatste, als je de ziggo router blijft gebruiken voor wifi kan je meldingen krijgen van "Rogue AP gedecteerd"

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Nice!

Ik zou juist beginnen met het Ziggo modem in Bridge zetten. Dat maakt het instellen van de UDM een stuk makkelijker.
@Copitano & @MAdD

Mee eens.
Anders moet je weer aan de slag met het wijzigen van het WAN-IP op de USG. Zoveel eenvoudiger als de Ziggo-router in bridge staat. Je hebt dan alleen geen internet totdat de USG in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Thanks @rinkel @geenwindows @Verwijderd

Dat wordt dan nog een leuke uitdaging... aangezien er nu al portforwards etc actief zijn... (waardoor er een sync tussen 2 synology's wordt uitgevoerd)
En om dan alles direct in UDM te doen wordt een weekendje doorhalen.......

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie niet wat het probleem is om de UDM initieel achter het Ziggo modem / router te hangen? Enige potentiële issue is ale het Ziggo modem aan de LAN kant 192.168.1.0/24 adressen uitdeelt omdat je dan "conflicterende" subnets hebt. Maar volgens mij deelt een provider modem/router normaliter wat exotischere subnets uit?

Maar dan kun je de UDM dus gewoon achter het Ziggo modem hangen, switch & AP aan de UDM en uiteraard zorgen dat de controller zich ook aan die kant van de UDM bevindt. Als hmje vervolgens klaar bent is het een kwestie van modem in bridge zetten en alles op de juiste plek plaatsen.

Zo heb ik het toentertijd in ieder geval ook gedaan. Gewoon USG + switch + APs op tafel bij elkaar gelegd, en de USG vervolgens naar de (oude) router. Laptop met controller (voor initieel in te regelen, daarna backup op NAS/thuisserver gezet) ook aan de switch achter USG en gaan met die banaan. En dan pas toen ik zeker wist alles "klaar" te hebben de boel op de juiste plek geplaatst.

En voor inregelen heb je natuurlijk ook niet perse internet nodig. Alleen voor firmware upgrades evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Laatst online: 05-09 16:20
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:21:
Ik zie niet wat het probleem is om de UDM initieel achter het Ziggo modem / router te hangen? Enige potentiële issue is ale het Ziggo modem aan de LAN kant 192.168.1.0/24 adressen uitdeelt omdat je dan "conflicterende" subnets hebt. Maar volgens mij deelt een provider modem/router normaliter wat exotischere subnets uit?

Maar dan kun je de UDM dus gewoon achter het Ziggo modem hangen, switch & AP aan de UDM en uiteraard zorgen dat de controller zich ook aan die kant van de UDM bevindt. Als hmje vervolgens klaar bent is het een kwestie van modem in bridge zetten en alles op de juiste plek plaatsen.

Zo heb ik het toentertijd in ieder geval ook gedaan. Gewoon USG + switch + APs op tafel bij elkaar gelegd, en de USG vervolgens naar de (oude) router. Laptop met controller (voor initieel in te regelen, daarna backup op NAS/thuisserver gezet) ook aan de switch achter USG en gaan met die banaan. En dan pas toen ik zeker wist alles "klaar" te hebben de boel op de juiste plek geplaatst.

En voor inregelen heb je natuurlijk ook niet perse internet nodig. Alleen voor firmware upgrades evt.
Lijkt me ook een goeie aanpak; je zet het gewoon naast de rest van het netwerk dan.
Je kunt de firmware dan gewoon updaten door er een custom upgrade mee te doen: lokaal webservertje draaien met daarop het juiste bin/tar file in de root of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat denken we van de UAP-AC-gen2 lijn als de U6 lijn helemaal opgelijnd is? Die zal ook EOL gaan schat ik in?

Laten we eens een lijstje maken met de modellen, mijn twijfel zit bij: UAP-HD/SHD/XG/BaseStationXG is dat GEN2 of GEN3?

GEN2:
UAP-AC-Lite/LR/Pro/EDU/M/M-PRO/IW/IW-Pro

Deze zullen waarschijnlijk als eerste EOL gaan?

GEN3:
UAP-nanoHD/IW-HD/FlexHD/BeaconHD

GEN1
https://community.ui.com/...9d-49f4-85b9-b6aa54659ef7

Here’s what the lifecycle will look like:
  • Manufacturing has already stopped.
  • Beginning March 1, 2020 and continuing for 1 year, the devices will be in LTS.
  • After the 1 year LTS period, which ends March 1, 2021, the devices will become EOL.
  • Devices will lose controller support in a controller version that is released AFTER the EOL date, and it will be clearly announced in release notes. In other words, it should be clear to the user before the upgrade happens, that the upgrade will terminate support.
  • Thanks for helping make UniFi great, and happy networking!
Long Term Support (LTS): Device will receive critical bug fixes and security updates, it will remain compatible with stable controller releases, and it may receive new features (evaluated on a case-by-case basis).

End of Life (EOL): Device will be visible, but not configurable, in controllers released after the EOL date. It will continue to operate with its current configuration, and the controller will be able to forget the device.

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 09-07-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02
ik vind het wel lastig op dit moment. Nog even wachten tot de gehele U6 lijn er is? Of voor nu 2 in-walls bestellen en dan de kans hebben dat ze binnen en nu en periode X EOL zijn?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren avond ging m'n USG opeens onderuit, rotte interne USB-stick. 3 jaar volgehouden.
Gelukkig had een winkel in de buurt nog een nieuwe liggen dus opgepikt en binnen een half uur weer in de lucht. Thank god haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Wat denken we van de UAP-AC-gen2 lijn als de U6 lijn helemaal opgelijnd is? Die zal ook EOL gaan schat ik in?

Laten we eens een lijstje maken met de modellen, mijn twijfel zit bij: UAP-HD/SHD/XG/BaseStationXG is dat GEN2 of GEN3?

GEN2:
UAP-AC-Lite/LR/Pro/EDU/M/M-PRO/IW/IW-Pro

Deze zullen waarschijnlijk als eerste EOL gaan?

GEN3:
UAP-nanoHD/IW-HD/FlexHD/BeaconHD

GEN1
https://community.ui.com/...9d-49f4-85b9-b6aa54659ef7
Bij mijn weten:
Gen1 zijn die oude broadcom dingen (die vierkante met groene LED, die zijn al heel lang eruit)

Gen2 is de AC Lite, AC LR, AC Pro, AC IW, AC Mesh etc etc

Gen 3 is de AC HD, AC SHD

MTK zijn de MediaTek based modellen, NanoHD, FlexHD, IW HD etc

Oftewel: Qualcom zonder HD is Gen2, Qualcom met HD is Gen3, MediaTek is MTK.

Edit:
De oude N only devices vallen bij mijn weten dan ook buiten Gen1 / Gen2 / Gen3. Dus de "outdoor", "Pro" (niet te verwarren met AC Pro) etc.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 09-07-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
@stormfly Ik denk dat de van jou lijstje een aantal nog wel even zullen blijven.
UAP-AC-]Lite/LR/Pro/EDU/M/M-PRO/IW/IW-Pro
De vet gedrukte hebben inmiddels een vervanger of komt een ander voor. De IW-Pro is al EOL toch?
Ik hoop alleen niet dat de Lite er snel uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMax12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:57:
@stormfly Ik denk dat de van jou lijstje een aantal nog wel even zullen blijven.
UAP-AC-]Lite/LR/Pro/EDU/M/M-PRO/IW/IW-Pro
De vet gedrukte hebben inmiddels een vervanger of komt een ander voor. De IW-Pro is al EOL toch?
Ik hoop alleen niet dat de Lite er snel uit gaat.
Ja ik heb de lijstjes van de upgrade release notes gekopieerd, met de gedachte "dezelfde kernel = +/- dezelfde generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Bij mijn weten:
Gen1 zijn die oude broadcom dingen (die vierkante met groene LED, die zijn al heel lang eruit)

Edit:
De oude N only devices vallen bij mijn weten dan ook buiten Gen1 / Gen2 / Gen3. Dus de "outdoor", "Pro" (niet te verwarren met AC Pro) etc.
Blijkbaar klopt hier niks van :P

Dit is de de opsomming van UI zelf:
https://help.ui.com/hc/en...0012192813#faq-device-gen
Gen1 zijn dus de oude N modellen

Gen2 zijn de AC Wave 1 modellen zoals de AC Lite, AC LR, AC Pro, IW & IW Pro, Mesh etc

Gen3 zijn de AC Wave 2 modellen, met de AC HD, NanoHD etc dus op een grote hoop, ondanks de compleet afwijkende chipset.

In ieder geval verwacht ik zelf dat de Gen2 nog wel een of twee jaar erover zal doen voordat ze deze in maintenance mode duwen met nog 1 jaar support tot EOL (dus 2 of 3 jaar tot EOL). Voor de Gen3 modellen is dat denk ik nog wat langer.

Edit:
Oh, en jip. De oplettende lezer zal dan tot de conclusie komen dat de oude AC modellen met Broadcom chipset zo'n groot succes waren dat ze hier niet eens tussen staan.

Edit2:
En waarom ik denk dat Gen2 nog niet EOL gaat. Omdat Gen1 dus ook nu pas EOL gaat, en ik al 3 jaar een AC Lite en AC LR heb. Dus zou gek zijn als ze de Gen1 devices wel nog zeker 3 jaar blijven supporten na release Gen2, en dan bij release van "Gen4" wel ineens heel snel van Gen2 (& Gen3) zouden afstappen.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 09-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD

dus je houdt de netwerk range van het modem aan (voorbeeld 192.168.5.0/24) en zet dan de UDM op (range 192.168.1.0/24) en zorgt dat alles dan werkt via UDM. Daarna in bridge mode.
Enige waar ik dan mee zit hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn huidige netwerk zichtbaar is via de UDM??

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Bij mijn weten:

Edit:
Volgens mij haal je wat door elkaar, GEN3 is ook de nanoHD etc. Vooral bij de specifieke testen voor drivers noteren ze vaak de GEN nummering er correct bij. Ik heb nog even gezocht en het volgende gevonden:

Gen1 UAP - UAP/UAP-16MB/UAP-IW/UAP-PRO/UAP-WASP
Gen2 UAP - UAP-AC-Lite/LR/Pro/EDU/M/M-PRO/IW/IW-Pro
Gen3 UAP-HD/SHD/XG, and BaseStationXG

https://community.ui.com/...44-472f-9cec-0d6489387ef3 bijvoorbeeld zo'n post.

https://community.ui.com/...c9-415a-b4a3-dc9afb437cd8

Voor de hele oude hardware, groene LED etc, toen was ik nog niet joined to the club. Gaat mij meer om een speculatie dat ze hardware driven zijn zonder subscription model. En het EOL-en van hardware zorgt voor een omzet boost. En dan lijkt GEN2 de volgende generatie die op de agenda komt (ooit).

Met de GEN1 (groene LED) hardware hebben ze het EOL moment volgens mij heel lang gerekt, ik voorzie dat ze dat nu niet meer gaan doen ivm hun verdienmodel.

Eigenlijk is deze plaat het meest overzichtelijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMmFdhiwkKJSPwyJRJiBCPY0308=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kWz38mwOQllufoTSZkhwF5Dd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:12:
Dat kan uiteraard niet. Maar waarom zou je dat willen? In principe heb je voldoende eraan als je een PC of laptop eraan hangt voor het inregelen van de controller.
klopt, maar ik wil meteen ook mijn pihole (in 192.168.5.0/24) netwerk als DNS gebruiken... oftewel dit moet ik ook opnieuw van IP voorzien ...en mijn hele netwerk opnieuw opbouwen..

dat wordt idd dan een weekend door halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAdD schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
[...]

klopt, maar ik wil meteen ook mijn pihole (in 192.168.5.0/24) netwerk als DNS gebruiken... oftewel dit moet ik ook opnieuw van IP voorzien ...en mijn hele netwerk opnieuw opbouwen..

dat wordt idd dan een weekend door halen..
Als je het oude subnet wilt blijven gebruiken kun je natuurlijk ook de UDM achter de Ziggo knopen, met dubbel NAT dus. En de UDM dan nog in zijn 192.168.1.0/24 laten draaien waar Ziggo dus op 192.168.5.0/24 zit. Vervolgens alle hardware upgraden, kabel uit de UDM, en dan alles inregelen, subnet aanpassen, etc. En als je klaar bent de UDM op de juiste plek zetten (+ alles aansluiten) en Ziggo in bridge laten zetten (uiteraard eerst Ziggo in bridge, daarna UDM pas weer aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:04:
[...]
In ieder geval verwacht ik zelf dat de Gen2 nog wel een of twee jaar erover zal doen voordat ze deze in maintenance mode duwen met nog 1 jaar support tot EOL (dus 2 of 3 jaar tot EOL). Voor de Gen3 modellen is dat denk ik nog wat langer.

Edit:
Oh, en jip. De oplettende lezer zal dan tot de conclusie komen dat de oude AC modellen met Broadcom chipset zo'n groot succes waren dat ze hier niet eens tussen staan.

Edit2:
En waarom ik denk dat Gen2 nog niet EOL gaat. Omdat Gen1 dus ook nu pas EOL gaat, en ik al 3 jaar een AC Lite en AC LR heb. Dus zou gek zijn als ze de Gen1 devices wel nog zeker 3 jaar blijven supporten na release Gen2, en dan bij release van "Gen4" wel ineens heel snel van Gen2 (& Gen3) zouden afstappen.
Haha opgelost, de feiten staan nu op een rijtje ;-) altijd leuk een beetje sparren.

Ja die AC stoeptegels zijn heel snel EOL gegaan.

Ik hoop ook op nog minimaal 2 jaar voor de aankondiging, wat ik hieronder schreef; ik denk dat ze eerder naar de EOL datums toewerken vandaag de dag. Ze hebben zoveel developers in dienst, en hun enige inkomsten zijn hardware sales. Ik ken het clubje nu een paar jaar en het aantal EOL aankondigingen, stijgt voor mijn gevoel. Ze hebben nu 3 switch lijnen, de US-8 grijs, de USW-GEN2 met display, de USW-LITE wit....3x gokken wat ze met de grijze lijn kunnen gaan doen...

Volgens mij zijn de groene-led-uap's degene die het bedrijf groot gemaakt hebben, dat wil je niet te snel naar EOL omzetten. Nu hebben ze uit zoveel producten inkomsten dat je gemakkelijker e.a. naar EOL schuift.

alles geheel gebaseerd op speculaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Volgens mij haal je wat door elkaar, GEN3 is ook de nanoHD etc. Vooral bij de specifieke testen voor drivers noteren ze vaak de GEN nummering er correct bij. Ik heb nog even gezocht en het volgende gevonden:

Voor de hele oude hardware, groene LED etc, toen was ik nog niet joined to the club. Gaat mij meer om een speculatie dat ze hardware driven zijn zonder subscription model. En het EOL-en van hardware zorgt voor een omzet boost. En dan lijkt GEN2 de volgende generatie die op de agenda komt (ooit).

Met de GEN1 (groene LED) hardware hebben ze het EOL moment volgens mij heel lang gerekt, ik voorzie dat ze dat nu niet meer gaan doen ivm hun verdienmodel.

Eigenlijk is deze plaat het meest overzichtelijk ;)

[Afbeelding]
Die pagina / afbeelding had ik intussen dus ook al gevonden :P

Maar ik denk dat het wel mee zal vallen qua uitfaseren Gen2. En sowieso zouden ze dan Gen3 ongeveer tegelijkertijd moeten uitfaseren, en dat zie ik sowieso niet gebeuren. Eventueel wel dat ze Gen2 & Gen3 tegelijk uitfaseren, maar niet voordat 802.11 ax / de U6 modellen echt flink zijn ingeburgerd. Want ik denk dat ze nu nog steeds (heel) veel Gen2 hardware verkopen aan Lite, IW & Mesh. Puur omdat de Gen3 hardware een stuk duurder is en voor thuisgebruik lang niet altijd voordelen bied. Terwijl ze juist, lijkt mij, voor de zakelijke markt überhaupt ook overal lange support op willen geven. Ondanks dat ze waarschijnlijk liever zo snel mogelijk uitfaseren om verkopen van de nieuwe generaties te genereren. But then again, te snel uitfaseren en gebruikers lopen weg omdat support periode te kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Die pagina / afbeelding had ik intussen dus ook al gevonden :P

Maar ik denk dat het wel mee zal vallen qua uitfaseren Gen2. En sowieso zouden ze dan Gen3 ongeveer tegelijkertijd moeten uitfaseren, en dat zie ik sowieso niet gebeuren. Eventueel wel dat ze Gen2 & Gen3 tegelijk uitfaseren, maar niet voordat 802.11 ax / de U6 modellen echt flink zijn ingeburgerd. Want ik denk dat ze nu nog steeds (heel) veel Gen2 hardware verkopen aan Lite, IW & Mesh. Puur omdat de Gen3 hardware een stuk duurder is en voor thuisgebruik lang niet altijd voordelen bied. Terwijl ze juist, lijkt mij, voor de zakelijke markt überhaupt ook overal lange support op willen geven. Ondanks dat ze waarschijnlijk liever zo snel mogelijk uitfaseren om verkopen van de nieuwe generaties te genereren. But then again, te snel uitfaseren en gebruikers lopen weg omdat support periode te kort is.
Valide! We gaan het zien, ik schat in voor 2022 enige communicatie aangaande dit onderwerp voor GEN2.

Anyway die U6-LR gaat het hier ook prima doen tzt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:21:
Ze hebben nu 3 switch lijnen, de US-8 grijs, de USW-GEN2 met display, de USW-LITE wit....3x gokken wat ze met de grijze lijn kunnen gaan doen...
Eigenlijk 4 dus. De oude switches wat gewoon EdgeSwitches zijn (8-150W, 16-150W, etc). De US 8 en US 8-60W, wat wat vreemde eenden in de bijt zijn. Dan nog de Gen2 met display, en "de witte" (Flex, Flex Mini, Lite).

If anything verwacht ik eigenlijk dat de Flex Mini zomaar eens het snelst eruit kan gaan. Waarmee ik niet wil zeggen het eerste, want het eerste zullen de "Gen1" ("Edge")switches wel aan de beurt zijn. Waarbij ze dus sowieso eerder al eens hebben geprobeerd om die Gen1 switches aan te passen. Toen ze ineens aankondigde dat de nieuwe batches allemaal zonder passive 24V zouden zijn. Toen hebben ze zo'n shitstorm over zich heen gekregen dat ze volgens mij binnen een paar dagen het besluit al hadden omgedraaid.

Als ik moet gokken zou ik zeggen dat die Gen1 uiteindelijk binnen nu en ~1,5 jaar wel EOL zullen zijn. De Gen2, Lite en Flex zie ik nog wel een jaar of 5 of zo mee gaan.

Daarnaast zijn switches natuurlijk ook heel andere apparaten als UAPs. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat ze aan de switches vele malen minder werk hebben. Meeste firmware updates bevatten bergen changes en fixes voor de UAPs, maar switches is altijd maar beperkt (behalve dan de "platform" upgrades die overal voor gelden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:28:
Anyway die U6-LR gaat het hier ook prima doen tzt.
Als de prijs in de buurt van de EA prijs komt, a $199 dus, denk ik dat consumenten die echt niet veel gaan kopen. Tegenover de EA prijs van de Lite met $99 denk ik dat weinigen $100 over zullen hebben voor een theoretische "Long Range". Nu zal de LR wel flink verkocht worden omdat het maar twee of drie tientjes scheelt met de Lite en "Long Range" wel lekker bekt.

In ieder geval heb ikzelf toen 1 Lite en 1 LR gekocht. Maar gevoelsmatig merk ik er niks van, en met een meerprijs van ~E100 had ik ook echt geen LR gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
En opeens heb ik een FlexHD en 2 Flex Minis hier in huis.
De flash van mijn Netgear R7000 is corrupt dus ik moest op zoek naar iets anders dus na de vele positieve reacties hier overstag gegaan. Ook gelijk van het probleem af dat ik een extra kabel naar het TV meubel had lopen voor de T-Mobile IPTV doos; alles gaat nu over 1 kabel naar de Flex Mini.

Prima spul, nu wil ik ook een UDM Pro en 4K camera's :)

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 09-07-2020 11:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:34:
Als de prijs in de buurt van de EA prijs komt, a $199 dus, denk ik dat consumenten die echt niet veel gaan kopen. Tegenover de EA prijs van de Lite met $99 denk ik dat weinigen $100 over zullen hebben voor een theoretische "Long Range". Nu zal de LR wel flink verkocht worden omdat het maar twee of drie tientjes scheelt met de Lite en "Long Range" wel lekker bekt.
Ik weet niet alle info, maar volgens mij is de U6-LR een Wifi6 device, terwijl de UAP-AC-Lite/UAP-AC-LR Wifi5 devices zijn. Dan vergelijk je, wat mij betreft, appels met peren. :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lier schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Ik weet niet alle info, maar volgens mij is de U6-LR een Wifi6 device, terwijl de UAP-AC-Lite/UAP-AC-LR Wifi5 devices zijn. Dan vergelijk je, wat mij betreft, appels met peren. :P
De andere appel, of peer, in dit verhaal is dus de U6 Lite die al voor $99 in de EA store heeft gestaan ;)

Dus de U6 Lite voor $99 en de U6 LR voor $199. En ik verwacht dus dat weinig consumenten $100 extra gaan betalen voor een potentieel "long range".

Prijsverschil kan uiteraard ook verklaard worden door 2x 2x2 van de Lite en 4x4 (5GHz) en 2x2 (2,4GHz) van de LR. Daar waar je bij de AC LR de extra antenne krijgt op de (nutteloze) 2,4GHz band.

Grote vraag is dan ook wat bv een U6 Pro gaat doen als die bv 3x3 of 4x4 heeft op 2,4GHz en 5GHz. De LR kan dan wel (voor consumenten) een marketing term / trigger worden ten opzichte van een Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:27:
[...]

De store van Ubiquiti zelf: https://eu.store.ui.com/products/usw-lite-16-poe

Verzending is dan met UPS en binnen een aantal dagen geleverd. Ik heb daar toentertijd op een woensdagmiddag de USW Flex Mini besteld en op maandag stond UPS voor de deur. Dus is niet dat het heel lang duurt. En, in ieder geval bij introductie, lijken de prijzen daar ook vriendelijker te zijn dan bij de NL webshops.
Vraagje over de afmetingen; is hij breder dan dat hij diep is? Ik zie in de specs dat hij 191.7 x 185 x 43.7 mm, maar op de foto's is niet te zien welke kant welke lengte heeft.

Thanks alvast (dan weet ik of hij in mijn 10" kast past ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pepppie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Vraagje over de afmetingen; is hij breder dan dat hij diep is? Ik zie in de specs dat hij 191.7 x 185 x 43.7 mm, maar op de foto's is niet te zien welke kant welke lengte heeft.

Thanks alvast (dan weet ik of hij in mijn 10" kast past ;))
Misschien zijn deze foto's duidelijker; MadMax12 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Dan begrijp ik je, @RobertMe

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Prijsverschil kan uiteraard ook verklaard worden door 2x 2x2 van de Lite en 4x4 (5GHz) en 2x2 (2,4GHz) van de LR. Daar waar je bij de AC LR de extra antenne krijgt op de (nutteloze) 2,4GHz band.

Grote vraag is dan ook wat bv een U6 Pro gaat doen als die bv 3x3 of 4x4 heeft op 2,4GHz en 5GHz. De LR kan dan wel (voor consumenten) een marketing term / trigger worden ten opzichte van een Pro.
2x2 tegenover 4x4 is echt een andere klasse hardware. Ik denk dat de Pro effectief op een dood spoor zit doordat de Mediatek devices zijn uitgekomen.

In zakelijke setting gebruik je eerder de SHD want bij debuggen is bijvoorbeeld airtime erg handig. Dit is ook het type feature dat je bij pro-merken (Aruba, Aerohive/Extreme Networks, Cisco) ziet.
stormfly schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat deprecation niet per generatie gaat maar (ook) aan de hand van de levenscyclus die bij zo'n product past. Bij Aerohive heb je vijf jaar garantie naar EOL op devices die onder contract vallen.

Bij Ubiquiti koop je coldspares ipv een support contract maar de levenscyclus van hardware die richting het enterprise segment gaat is lang.

Daarnaast speelt het mee hoeveel de hardware op elkaar lijkt en tegen welke limitaties je aan loopt. Ik denk dat GEN-3 (mogelijk behalve HD) nog erg lang support heeft omdat het tegen enterprise aan zit. Voor GEN-2 zou ik rekenen op maximaal 3 jaar na aankondiging opvolger. Dus +- 3 jaar vanaf nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flex mini vanochtend met een sort-of management crash.
Totaal geen communicatie meer met de controller, de devices eraan vast werkten gewoon.
Power-cycle en alles werkte weer.

Softwareversie 1.7.5.636 = Stable (Theorie)
De andere flex mini heeft overigens nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ed1703 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:45:
Flex mini vanochtend met een sort-of management crash.
Totaal geen communicatie meer met de controller, de devices eraan vast werkten gewoon.
Power-cycle en alles werkte weer.

Softwareversie 1.7.5.636 = Stable (Theorie)
De andere flex mini heeft overigens nergens last van.
Ik had vanochtend een crash met een AC-Lite. Nog nooit gebeurd. Ook even een power-cycle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Ik ben ook al de halve dag bezig om mijn AC-Lites weer in de lucht te krijgen...
Hoewel Ubiquiti weer eens in alle toonaarden zwijgt, lijkt het mogelijk een DHCP issue te zijn wat ontstaat na update naar versie 4.3.20.11298

Gevoelsmatig (niet bevestigd) lijkt het er op dat de DHCP leases niet worden meegenomen naar de nieuwe versie waardoor er dubbele adressen worden uitgedeeld, of soms uberhaupt geen adressen uitgedeeld worden waardoor mensen 169.x adressen krijgen.

(Verklaart nog niet waarom mijn hoofdnetwerk voor 1 specifiek legacy apparaat niet zichtbaar was)..

Ik ben inmiddels gedowngrade naar Firmware 4.3.13.11253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Zijn er toevallig nog meer gebruikers die een probleem hebben met inloggen op de UniFi (5.12.35) controller?

Het lijkt erop dat mijn password - welke niet (recent) veranderd is - niet meer geaccepteerd wordt, ook niet na een herstart, Pi-hole kan ik wel gewoon bij.

Ik krijg ook geen mail met de optie om te resetten, maar ik kom nog wel bij mijn UI account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
Comp User schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:28:
Zijn er toevallig nog meer gebruikers die een probleem hebben met inloggen op de UniFi (5.12.35) controller?

Het lijkt erop dat mijn password - welke niet (recent) veranderd is - niet meer geaccepteerd wordt, ook niet na een herstart, Pi-hole kan ik wel gewoon bij.

Ik krijg ook geen mail met de optie om te resetten, maar ik kom nog wel bij mijn UI account.
Hier geen problemen, maar misschien de controller updaten naar de laatste versie, misschien kan dat helpen.
Er zijn inmiddels 4 nieuwe versies beschikbaar sinds degene die jij gebruikt.
Dit is de laatste (stable)versie die beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
MadMax12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Hier geen problemen, maar misschien de controller updaten naar de laatste versie, misschien kan dat helpen.
Er zijn inmiddels 4 nieuwe versies beschikbaar sinds degene die jij gebruikt.
Dit is de laatste (stable)versie die beschikbaar is.
Thanks, ik zit nu nog steeds in de zooi, maar ik zal aankomende week wel even met de Pi gaan stoeien, desnoods via een omweg.

Ik heb het nog niet eerder gehad - wel pas een pi opnieuw ingesteld - dus ik stond even vreemd te kijken dat ik niet (meer) kan inloggen, maar niets wat niet op te lossen is (met het script van @SmokingCrop), ik heb wel een back-up liggen, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Cool_Mod_E schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:24:
Ik ben ook al de halve dag bezig om mijn AC-Lites weer in de lucht te krijgen...
Hoewel Ubiquiti weer eens in alle toonaarden zwijgt, lijkt het mogelijk een DHCP issue te zijn wat ontstaat na update naar versie 4.3.20.11298

Gevoelsmatig (niet bevestigd) lijkt het er op dat de DHCP leases niet worden meegenomen naar de nieuwe versie waardoor er dubbele adressen worden uitgedeeld, of soms uberhaupt geen adressen uitgedeeld worden waardoor mensen 169.x adressen krijgen.

(Verklaart nog niet waarom mijn hoofdnetwerk voor 1 specifiek legacy apparaat niet zichtbaar was)..

Ik ben inmiddels gedowngrade naar Firmware 4.3.13.11253
Ik vroeg me net af waarom mijn vriendins MacBook elke keer zo'n raar IP adres kreeg. Nou dit dus.

Na de update naar 4.3.20.11298 gaat het (vooralsnog) wel goed, dus bij mij was het juist niet deze firmware die het probleem veroorzaakte.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 09-07-2020 17:35 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Maakt het al een stukje duidelijker (vooral omdat hij bij mij ook een 8-60W moet vervangen), alleen is het met het blote oog nog niet te zien of de langste lengte de breedte of diepte is. Dus mocht iemand dit weten; ik houd mij aanbevolen.

Sowieso nu op zoek naar een zo plat mogelijk (haakse) C13 connector. Iemand hier nog een suggestie voor?

Edit; hij moet in een 10" patchkastje komen en ik heb 21cm in de diepte beschikbaar. Vandaar de lastige vragen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pepppie op 09-07-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 00:08
Ik heb een raar probleem met een AC-LR bij een thuisnetwerkje die ik beheer. Af en toe krijg ik de melding dat een Samsung S10+ aanheeft dat er geen internetverbinding is. Telefoon krijgt netjes een IP maar kan niks pingen (zowel interne bedraade en wifi clients en externe IP's).
Rest van apparaten heeft nergens last van. Is alleen te fixen door AP te herstarten.
Laatst was het probleem weer en probeerde ik met mijn S10+ te connecten en mijn telefoon hard precies hetzelfde probleem. Een Samsung A50 met ook Android 10 had geen problemen.

Iemand ook meegemaakt of een idee?

Geen spannende setup daar:
1AP, WPA2PSK, DFS kanalen excluded, static vlan, Airtime fairness uit, band balancing uit, laatste stable op de AC-LR en op mijn CK2+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
Pepppie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Maakt het al een stukje duidelijker (vooral omdat hij bij mij ook een 8-60W moet vervangen), alleen is het met het blote oog nog niet te zien of de langste lengte de breedte of diepte is. Dus mocht iemand dit weten; ik houd mij aanbevolen.

Sowieso nu op zoek naar een zo plat mogelijk (haakse) C13 connector. Iemand hier nog een suggestie voor?

Edit; hij moet in een 10" patchkastje komen en ik heb 21cm in de diepte beschikbaar. Vandaar de lastige vragen ;)
Ik wil hem straks wel even voor je opmeten. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XoReP schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:51:
Ik heb een raar probleem met een AC-LR bij een thuisnetwerkje die ik beheer. Af en toe krijg ik de melding dat een Samsung S10+ aanheeft dat er geen internetverbinding is. Telefoon krijgt netjes een IP maar kan niks pingen (zowel interne bedraade en wifi clients en externe IP's).
Rest van apparaten heeft nergens last van. Is alleen te fixen door AP te herstarten.
Laatst was het probleem weer en probeerde ik met mijn S10+ te connecten en mijn telefoon hard precies hetzelfde probleem. Een Samsung A50 met ook Android 10 had geen problemen.

Geen spannende setup daar:
1AP, WPA2PSK, DFS kanalen excluded, static vlan, Airtime fairness uit, band balancing uit, laatste stable op de AC-LR en op mijn CK2+.
En Auto-Optimize Network? Heb ik ook al rare dingen mee gezien. TV wilde zelfs niet meer connecten, terwijl m'n iPad nergens last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
MadMax12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Ik wil hem straks wel even voor je opmeten. Dan weet je het zeker.
Dank! Mocht je zo weten of hij dieper is dan breed of omgedraaid, dan is dat ook goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 00:08
ed1703 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:21:
[...]

En Auto-Optimize Network? Heb ik ook al rare dingen mee gezien. TV wilde zelfs niet meer connecten, terwijl m'n iPad nergens last van had.
Zowel met als zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XoReP schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:51:

Gebruik je de firmware die een paar posts boven die van jou worden genoemd :?

En heb je al naar het DTIM verhaal gekeken dat een tijdje geleden is besproken ?
Pepppie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:37:
Die koop je ergens online voor een paar € dus zoek eens wat leuks op! ;)
Dat kan altijd nog ;)
De netwerknamen en WPA-key's van het Ziggo modem en de UniFi controller zijn nu precies gelijk. Zou dat elkaar nog kunnen bijten?
Je krijgt wat meldingen te zien, maar verder maakt het geen bal uit :)
MAdD schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:43:

[Afbeelding]

Maak lekker een nieuwe VLAN aan en gooi dat 192.168.5.0./24 subnet daarin! ;)

Het standaard 192.168.1.0/24 subnet van de UniFi meuk in VLAN 1 kan je gewoon als Management VLAN blijven gebruiken :Y)
Niet altijd : Vaak ook gewoon standaard 192.168.0.0/24 of 192.168.1.0/24 :)

Helemaal mee eens! :)
MAdD schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:10:
dus je houdt de netwerk range van het modem aan (voorbeeld 192.168.5.0/24) en zet dan de UDM op (range 192.168.1.0/24) en zorgt dat alles dan werkt via UDM. Daarna in bridge mode.
Ik zou voor je oude subnet dus gewoon een aparte VLAN aanmaken ;)
Enige waar ik dan mee zit hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn huidige netwerk zichtbaar is via de UDM??
In dat aparte VLAN :P
MAdD schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:14:

dat wordt idd dan een weekend door halen...
Dat valt allemaal wel mee als je de Pi-Hole gewoon wat extra VLAN pootjes geeft : nero355 in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
Pepppie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:25:
[...]

Dank! Mocht je zo weten of hij dieper is dan breed of omgedraaid, dan is dat ook goed hoor!
Breed 191.7mm
Diep 185 mm
Hoog 43.7 mm
Met de bijgeleverde stekker heb je minimaal 23cm nodig aan diepte. Met een haakse al een stuk minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
MadMax12 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Breed 191.7mm
Diep 185 mm
Hoog 43.7 mm
Met de bijgeleverde stekker heb je minimaal 23cm nodig aan diepte. Met een haakse al een stuk minder.
Ontzettend bedankt voor het opmeten! Kabel met haak is besteld, dus dat moet goedkomen. Begreep dat er dan 23mm bijkomt, dus dan zou ik met 21cm diepte precies weg kunnen komen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:58
Even korte vraag voor de mensen die de Unifi Protect NVR 4 in huis hebben. Hoe bevalt die? is die beetje stil zonder disken etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Herkent iemand dit bij het opstarten van de controller (Windows 10)?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wlvlK2LcrwQtrPfxtVYad-UP-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VnVcoA00wJOQqdnvkXf0kDy.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Deel 1 van de oplossing gevonden: https://community.ui.com/...58-424b-81cd-9baa5f8a03f5 :P :P
Nu nog de koppeling maken met het icon/snelkoppeling :?
EDIT: Deel 2 even doorlezen en dan: In de Eigenschappen van het icon/snelkoppeling het pad aanpassen naar javaw.exe -jar "C:\Users\username\Ubiquiti UniFi\lib\ace.jar" ui Wel even username vervangen door je eigen gebruikersnaam. Moet zowel in Programma's=>Ubiquiti UniFi=>UniFi als op het bureaublad icon aangepast.
Paar keer getest nu en het werkt bij mij *O* :)F

[ Voor 114% gewijzigd door Copitano op 10-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
https://community.ui.com/...29-46be-aca0-9272d89ec2ad

Ben benieuwd of de roaming fixes die hier staan , het probleem oplossen met de vorige versie. Iemand dit dat weet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:36
Over de roaming problematiek kan ik niets zeggen maar bij mij deden na de upgrade de stofzuiger en wat camera's het niet meer dus ik ben weer terug naar de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
Laagheim schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:51:
Over de roaming problematiek kan ik niets zeggen maar bij mij deden na de upgrade de stofzuiger en wat camera's het niet meer dus ik ben weer terug naar de vorige versie.
Heb je niets in de log kunnen vinden ?
Pagina: 1 ... 26 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.