[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 240 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ChUcKiE schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:01:
[...]

Ondertussen wat verder onderzoek gedaan en wat acties uitgevoerd:
- Alle beta firmwares die beschikbaar waren voor AP's en UDm Pro geïnstalleerd
- iOS 17.1 beta geinstalleerd
- Zowel op de telefoon als in de Unify console aangegeven dat de iPhone een Fixed IP-adres moet krijgen

Helaas geen verschil :(
Heb je niet per ongeluk je telefoon als client geblocked binnen de Unifi Network app?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

r0el schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:36:
[...]

Heb je niet per ongeluk je telefoon als client geblocked binnen de Unifi Network app?
Nee, als ik naar clients-> iPhone ga->Instellingen kan ik Blokkeer kiezen, niet deblokkeer of zoiets

En dan zou dat bij mijn iPad ook zo zijn.
Volgens mij staat dat verder goed. Of moet ik het ergens anders checken?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:13
Heb je al eens geprobeerd het wifi netwerk op je telefoon te vergeten en opnieuw aan te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
[...]

- Zowel op de telefoon als in de Unify console aangegeven dat de iPhone een Fixed IP-adres moet krijgen

Je bent niet toevallig met een wireles uplink bezig geweest? Ikke wel vorige week met als resultaat dat 2x iphone 14 niet meer verbinden wilden, dus maar weer ongedaan gemaakt.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Behoorlijk Leek schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:48:
[...]

Je bent niet toevallig met een wireles uplink bezig geweest? Ikke wel vorige week met als resultaat dat 2x iphone 14 niet meer verbinden wilden, dus maar weer ongedaan gemaakt.
Nee al mijn AP's zijn meteen kabel; verbonden aan de UDM Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Tonne schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:47:
Heb je al eens geprobeerd het wifi netwerk op je telefoon te vergeten en opnieuw aan te melden?
Hoe simpel kan het zijn..... 8)7 |:( Hartelijk dank, opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
[...]

Ik heb het precies andersom, ik kan met alle laatste beta's op mijn UDMP en op de APs, met mijn iPhone 11 geen connectie meer maken met mijn guest netwerk :P

Je kunt proberen, als je een commandline held bent, op de SSH console van het accesspoint waar je iPhone aan connect, proberen in te loggen en daar bijvoorbeeld in /var/log/messages of andere files in /var/log kijken waarom de verbinding geweigerd wordt. Zal ik ook eens proberen nu ik het zo typ :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Polyphemus op 29-09-2023 11:04 . Reden: Was al opgelost blijkbaar :P ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Don Quijote

El Magnifico

Don Quijote schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:51:
Omdat ik binnenkort overstap van ziggo naar T-mobile (eindelijk glasvezel in de straat) ook een mooi moment om mijn meterkast wat te versimpelen.

Ik heb nu staan in de meterkast:
  1. Arris Modem (standaard van Ziggo; in bridge mode)
  2. UniFi Dream Machine als Router
  3. UniFi Switch US-8-60W
  4. UniFi USW-FLEX-MINI
  5. Eufy homebase (lokale opslag en aansturing deurbel)
Als ik het goed zie, zou ik al deze apparaten kunnen vervangen door een Dream Wall. Wanner ik ook zou overstappen naar een UniFi doorbell ipv Eufy. Niet echt een goedkope operatie uiteraard, maar zou de meterkast wel een stuk ordelijker en netter maken. Zie ik nog dingen over het hoofd?
Ondertussen uitgevoerd (alleen nog niet de overstap naar Odido Glas). Ruimt lekker op. En voor mij is de dreamwall de perfect form factor (ik heb geen echte meterkast, een huis uit 1890, dus bij de ingang een klein ombouwtje van 15cm diep en een meter breed)

Migratie ging simpel, ik kon gewoon de backup van de Dream Machine overzetten. Al mijn netwerk settings werken nog prima.

Daarnaast is de overstap naar de G4 Pro PoE deur wel wel een flinke upgrade ten opzichte van de Eufy qua beeld en mogelijkheden. Ook fijn dat ik hem nu niet elke week de bel meer hoef op te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6W1fsdL7x-HNcLG-puVtpBOOT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X95A0Ivs8nsurt2TKnEsGQij.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:19
Don Quijote schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:15:
[...]

Ondertussen uitgevoerd (alleen nog niet de overstap naar Odido Glas). Ruimt lekker op. En voor mij is de dreamwall de perfect form factor (ik heb geen echte meterkast, een huis uit 1890, dus bij de ingang een klein ombouwtje van 15cm diep en een meter breed)

Migratie ging simpel, ik kon gewoon de backup van de Dream Machine overzetten. Al mijn netwerk settings werken nog prima.

Daarnaast is de overstap naar de G4 Pro PoE deur wel wel een flinke upgrade ten opzichte van de Eufy qua beeld en mogelijkheden. Ook fijn dat ik hem nu niet elke week de bel meer hoef op te laden.

[Afbeelding]
Pure Ubiquiti pron dit _/-\o_
Kun je een foto maken van de netwerkkabels aan de achterkant? Ben nieuwsgierig hoe dat uitziet :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

austin_77 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:06:
[...]

Pure Ubiquiti pron dit _/-\o_
Kun je een foto maken van de netwerkkabels aan de achterkant? Ben nieuwsgierig hoe dat uitziet :)
Aan de achterkant zitten geen netwerk kabels. De switch zit aan de bovenkant (wat voor mij perfect is aangezien de bulk van mijn netwerkkabels van de bovenkant komen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb5U53tt4lM90lDuWZ6UCb9rqKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC6fGDIKPATx5EkBr7lkwdtm.jpg?f=fotoalbum_large

Via de onderkant komt nu mijn WAN en stroomkabel. Deze zou je eventueel wel achterlangs kunnen doen middels het klepje wat ik omcirkeld heb. Dat heb ik zelf (nog) niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
ASS-Ware schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb sinds de laatste Unifi updates veel gezeur met Sonos.
Diverse speakers vallen weg uit de app.
Reset network settings (iPhone) en herinstalleren van de app lost het op voor een dag, maar daarna komt het probleem weer terug.
Het heeft jaren zorgeloos gewerkt.

Alle speakers op wifi, ze werken allemaal op zich prima, want als ik ze met de knop bovenop aanzet, dan spelen ze muziek af.
Oorzaak gevonden, de firmware van mijn Unifi Access Points.
Ik ben 2 firmware versies terug gegaan en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

ASS-Ware schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:10:
[...]

Ik ben 2 firmware versies terug gegaan en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Mag ik vragen welke firmware je nu gebruikt?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

ASS-Ware schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:10:
[...]

Heb je dit ook in de Unifi community kenbaar gemaakt? Want dan kunnen ze het probleem wellicht gaan verhelpen dat bij een volgende update niet meer gebruikers er last van hebben....

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Erhnam schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Mag ik vragen welke firmware je nu gebruikt?
Versie 6.5.28.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
rally schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Heb je dit ook in de Unifi community kenbaar gemaakt? Want dan kunnen ze het probleem wellicht gaan verhelpen dat bij een volgende update niet meer gebruikers er last van hebben....
Dat was de vervolgstap, Ubiquiti op de hoogte brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Don Quijote schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:01:
[...]

Aan de achterkant zitten geen netwerk kabels. De switch zit aan de bovenkant (wat voor mij perfect is aangezien de bulk van mijn netwerkkabels van de bovenkant komen)

[Afbeelding]

Via de onderkant komt nu mijn WAN en stroomkabel. Deze zou je eventueel wel achterlangs kunnen doen middels het klepje wat ik omcirkeld heb. Dat heb ik zelf (nog) niet gedaan.
Leuk speelgoed. Voor thuis gebruik vind ik 'm financieel moeilijk te verkopen, maar hobby's mogen geld kosten toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ligt het aan mij of heeft Network 7.5.176 geen mogelijkheid meer on Wireless meshing te configureren? Ik krijg de hele setting niet meer te zien in de global WIFI config of de config op een access point. Hoe is dit bij jullie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
Bor schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:13:
Ligt het aan mij of heeft Network 7.5.176 geen mogelijkheid meer on Wireless meshing te configureren? Ik krijg de hele setting niet meer te zien in de global WIFI config of de config op een access point. Hoe is dit bij jullie?
Settings-System-Advanced- en dan onderaan wireless meshing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Behoorlijk Leek schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Settings-System-Advanced- en dan onderaan wireless meshing
Niet verwijderd maar verstopt :P

Dank, ik heb me een eind in het rond gezocht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

gastje01 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Leuk speelgoed. Voor thuis gebruik vind ik 'm financieel moeilijk te verkopen, maar hobby's mogen geld kosten toch :+
Ach. Ik kan de vrijgekomen Switches en Dream Machine weer verkopen 😅. En misschien scheelt het ook nog wat stroom, althans dat vertel ik mijn vrouw 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
rally schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

In de community is deze reeds bekend:
https://community.ui.com/...bd-4565-abe8-24eea80d000d
En ik heb een ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Ik heb momenteel een USG een 8 ports poe switch, paar flex mini’s en twee AP’s (een pro en een lite).

Echter begint de vrouw te protesteren dat een schotel aan het plafond in de woonkamer in ons nieuwe huis een no go is.

Wat voor alternatieven heb ik? Een in-wall is geen optie, slechte ervaring mee.

In de woonkamer zit wel een trapkast waarin een AC kan hangen maar hoe erg zal dit het signaal blokkeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
Dracula schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:03:

Echter begint de vrouw te protesteren dat een schotel aan het plafond in de woonkamer in ons nieuwe huis een no go is.

Wat voor alternatieven heb ik?
Simpel, je vrouw 'hoeft' niet mee naar het nieuwe huis 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik heb momenteel een USG een 8 ports poe switch, paar flex mini’s en twee AP’s (een pro en een lite).

In de woonkamer zit wel een trapkast waarin een AC kan hangen maar hoe erg zal dit het signaal blokkeren?
Ik heb AC Pro op de vliering voor de eerste verdieping en 1 in de meterkast voor de begane grond en heb niets te klagen.
Met mijn iPhone heb ik geen 1000Mbps nodig, hij haalt 150-200, meer dan zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Ligt aan het materiaal. Zolang er geen (hr++) glas in de line of sight zit of beton gaat het wel OK werken. Gips en hout zijn geen probleem.

Anders U6 Mesh kopen oid en op een kastje zetten ergens met een kabel erin.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne

U6 mesh? Ik heb er eentje in het tv meubel staan en ik ben er erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Na enkele negatieve ervaringen met buggy updates (AP’s die niet meer adopten) heb ik al enige jaren geen updates van controllers en AP firmware gedaan tot afgelopen weekend. Tot mijn opluchting was het update proces soepel en robuust. Ik ging van 6.x naar 7.x.

Ikke blij, want in plaats van een halve dag gedoe was het maar 10 minuten werk.

De nieuwe controller UI is nu duidelijk minder tweakerachtig en daardoor wel duidelijker.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
[...]
[...]
Een rookmelder is ook niet mooi om aan het plafond te hebben hangen, maar is ook een noodzakelijk kwaad.

Na een week zie je dat ding toch al niet meer hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
ThinkPad schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Een rookmelder is ook niet mooi om aan het plafond te hebben hangen, maar is ook een noodzakelijk kwaad.

Na een week zie je dat ding toch al niet meer hangen?
Ik heb geen rookmelder in de woonkamer hangen, maar in de gang. Dus ik kan het me wel voorstellen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Anders een In-Wall AP op een paar locaties? Achter je TV bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon een schotel onder de bank gooien, en als het in de keuken slecht is dan daar nog 1 etc etc. Ik heb een huis uit 1974 dat is ontzettend hard beton, no way dat het ding aan het plafond kan. Werkt prima als je hem neerlegt, heb je boven op de slaapkamer ook profijt van. Als je hem ophangt, heb je meer profijt in je kruipruimte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:40
stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Gewoon een schotel onder de bank gooien, en als het in de keuken slecht is dan daar nog 1 etc etc. Ik heb een huis uit 1974 dat is ontzettend hard beton, no way dat het ding aan het plafond kan. Werkt prima als je hem neerlegt, heb je boven op de slaapkamer ook profijt van. Als je hem ophangt, heb je meer profijt in je kruipruimte. :+
Helemaal waar. Bij ons ligt de 3e AP voor de bovenverdieping gewoon onder ons bed. Zie je niks van en het werkt prima.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:46

Tonne schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Ik heb geen rookmelder in de woonkamer hangen, maar in de gang. Dus ik kan het me wel voorstellen hoor.
Dit dus. Hier in de (gedeeltelijke) nieuwbouw woning ook 3 stuks aan het plafond hangen. Naast alle 3 hangt een rookmelder en aan de andere kant van de AP's hangt een lamp.

Snap de vrouw prima, maar een alternatief is dus ergens verstopt in een kast of onder bed inderdaad. Denk toch dat zo'n mooie schotel aan het plafond minder storend is dan een apparaat ergens in een hoekje of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tonne schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:52:
[...]

U6 mesh? Ik heb er eentje in het tv meubel staan en ik ben er erg tevreden over
Precies, fraai ding om neer te zetten en een prima bereik…. Maar dat heb ik met een tweetal IW’s ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
nelizmastr schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Ligt aan het materiaal. Zolang er geen (hr++) glas in de line of sight zit of beton gaat het wel OK werken.
Kleine aanvulling, tegels (badkamer, toilet etc) zijn heel compact en hebben nogal impact op je signaal, heb ik gemerkt.

[ Voor 0% gewijzigd door aZuL2001 op 03-10-2023 12:05 . Reden: onzinnig "ook" verwijderd ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49

Bij mij ligt de U6 lite in het tv-meubel. Dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Waarom kan dat niet aan het plafond?
Met een boorhamer kun je prima in beton boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ASS-Ware schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

Waarom kan dat niet aan het plafond?
Met een boorhamer kun je prima in beton boren.
Ik dacht iemand gaat dit vragen :) maar wil geen draadjes zien. En al helemaal geen AP aan het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Ik dacht iemand gaat dit vragen :) maar wil geen draadjes zien. En al helemaal geen AP aan het plafond.
Wil ik ook niet, daarom heb ik zo'n beetje alle kabels in de muren laten frezen.
Mijn speakers hangen aan de muur, geen kabeltje te zien.
Satellietkabels gaan in de muur omhoog naar de schotel.
Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
ASS-Ware schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

Wil ik ook niet, daarom heb ik zo'n beetje alle kabels in de muren laten frezen.
Mijn speakers hangen aan de muur, geen kabeltje te zien.
Satellietkabels gaan in de muur omhoog naar de schotel.
Etc.
Daar is de In Wall dus ideaal voor. Bij mij zit die in het tv-meubel. Niemand die het ziet en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
loeberce schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

Daar is de In Wall dus ideaal voor. Bij mij zit die in het tv-meubel. Niemand die het ziet en werkt prima.
Ach ja, mijn AP beneden hangt in de meterkast, werkt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Wow wat een reacties op mijn vraag over iets anders dan de schotel aan het plafond.

Een mesh is idd misschien wel een mooie oplossing ziet er niet onaardig uit en als bereik goed is denk ik wel dat de vrouw ermee kan leven.

Dan kunnen de schotels mooi op de eerste en tweede verdieping.

In wall kan ook wel maar er zijn niet veel loze leidingen beschikbaar en dus plaatsen om die aan te brengen helaas. Zelfde geld eigenlijk ook voor de "schotel" kan niet echt de kabel mooi weg werken helaas.

En ja HR++ is ook nog een uitdaging want er hangt ook nog wat camera spul (wifi I know) welke ik nu nog niet ga vervangen want ik loop al leeg genoeg met nieuw huis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand of het mogelijk is om een overzicht te zien van het verkeer wat uit een bepaald land komt. Dus niet via de kaart, waar je alleen het totale verkeer uit een land kunt zien. Want op die kaart zie ik dat er ca 700 MB verkeer naar Rusland is geweest. En ik ben nieuwsgierig naar wat dat zou kunnen zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:14:
Weet iemand of het mogelijk is om een overzicht te zien van het verkeer wat uit een bepaald land komt. Dus niet via de kaart, waar je alleen het totale verkeer uit een land kunt zien. Want op die kaart zie ik dat er ca 700 MB verkeer naar Rusland is geweest. En ik ben nieuwsgierig naar wat dat zou kunnen zijn.
In de logs, onder security detections, zie je welke client in je netwerk naar welk IP in welke land heeft geconnect. Helaas nog geen manier gevonden om daar op land te zoeken of filteren, nog om de boel te exporteren naar Excel ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is best een druk jaar geweest - dus eigenlijk weinig tijd gehad voor écht onderhouden van al die switches en updates (automatisch staat uit!)

Maar 0 pijntjes in deze uptimetijden!
FlexSwitch 4 is een échte flexswitch, nu niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oruxQHNtJLAD9W-3Rg032lSRWGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qKccSzJEU7BraJEU0eclkTrW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 04-10-2023 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vorkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:11:
Het is best een druk jaar geweest - dus eigenlijk weinig tijd gehad voor écht onderhouden van al die switches en updates (automatisch staat uit!)

Maar 0 pijntjes in deze uptimetijden!

[Afbeelding]
Ja die flex-je zijn echt bijzonder die haperen nooit.

Leuke post!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Flex mini isgeniaal, ook (waarschijnlijk) de enige 5 poort switch zowat die je even via USB van je laptop, desktop of desnoods een USB poort van een netwerkapparaat, kan voeden. Ik heb er altijd een (privé) bij mij in de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 04-10-2023 14:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quad schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:23:
Flex mini isgeniaal, ook (waarschijnlijk) de enige 5 poort switch zowat die je even via USB van je laptop, desktop of desnoods een USB poort van een netwerkapparaat, kan voeden. Ik heb er altijd een (privé) bij mij in de auto.
Dat is wel een leuke usecase. Standaar, onder UniFi Network Application, forward hij dan tagged en untagged vlans?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

stormfly schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Dat is wel een leuke usecase. Standaar, onder UniFi Network Application, forward hij dan tagged en untagged vlans?
Ik heb er geen VLANs op bekend gemaakt, zodat ik hem overal kan gebruiken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bij het installeren van een U6 Enterprise accespoint viel mij ineens op dat na het adopteren ervan binnen no time (paar minuten) meer dan 8GB aan data was geupload via de uplink stats zonder dat er een client was aangesloten. Daar schrok ik nogal van en vraag mij dan ook af waar al die data naar toe is gegaan. Heb dan ook even de datakabel er uitgetrokken.

Is het hier bekend wat zo'n accespoint doet net nadat het is geadopteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het Unifi productaanbod van Ubiquiti wordt met de dag beter:

Eindelijk verkopen ze (veel te dure) dust covers en blank keystone inserts in de kenmerkende Unifi kleur 8)7
https://eu.store.ui.com/eu/en/pro/products/uacc-rj45-cover
https://eu.store.ui.com/e...acc-keystone-blank-insert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Tsja als je al zoveel geld uitgeeft aan apparatuur etc. maakt die paar euro toch ook niet veel meer uit? Maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
Quad schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:23:
Eens; ik gebruik er hier 2 en ze zijn echt heel gemakkelijk als desktop-switch aan het eind van je netwerk om daar een pc, playstation of printer aan te hangen. De Flex-Mini heeft de nodige beperkingen, dat verklaart ook de prijs. Het is geen volwaardige L2 managed switch zeg maar.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik heb een gekke uitdaging, het lijkt erop dat mijn UDMp de website van Coolblue (gedeeltelijk) blokkeert:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DSub9igjDXf7FsmGiMdVCv691I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ZvigJU90LMQJpaDBRQy3WaG.png?f=fotoalbum_large

Met een hotspot naar de vodafone 5g verbinding toont de website ineens wel goed. Enig idee hoe dit kan? En belangrijker nog, hoe kan ik dit oplossen/voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
buzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:18:
Ik heb een gekke uitdaging, het lijkt erop dat mijn UDMp de website van Coolblue (gedeeltelijk) blokkeert:

[Afbeelding]

Met een hotspot naar de vodafone 5g verbinding toont de website ineens wel goed. Enig idee hoe dit kan? En belangrijker nog, hoe kan ik dit oplossen/voorkomen?
Ik zou eerst eens kijken of je in developertools -> network panel requests kan zien die niet doorkomen/geblokkerd worden oid. Daarmee kan je pas bepalen waar het issue mogelijk ligt.

Uiteraard als je iets van adguard/pihole draait check dat ook even. Het zou me nogal verbazen dat een router zomaar klakkeloos verschillende site sources zou blokkeren.

Oh en leeg je browser cache ook even.

De coolblue site is notoir voor hoe brak die is, maar iig moet alles wel inladen normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 19:08
Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Ik zou eerst eens kijken of je in developertools -> network panel requests kan zien die niet doorkomen/geblokkerd worden oid. Daarmee kan je pas bepalen waar het issue mogelijk ligt.

Uiteraard als je iets van adguard/pihole draait check dat ook even. Het zou me nogal verbazen dat een router zomaar klakkeloos verschillende site sources zou blokkeren.

Oh en leeg je browser cache ook even.

De coolblue site is notoir voor hoe brak die is, maar iig moet alles wel inladen normaliter.
Het ligt niet aan de client, 5 verschillende clients (mac, ios, android, w11) hebben hetzelfde probleem op het bedrijfsnetwerk.
Draaien geen adguard/pihole.

En nu ik opnieuw kijk om de developer tools te raadplegen worden alle afbeeldingen gewoon ingeladen. Wat kan dit zijn?! Heel gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
buzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Het ligt niet aan de client, 5 verschillende clients (mac, ios, android, w11) hebben hetzelfde probleem op het bedrijfsnetwerk.

En nu ik opnieuw kijk om de developer tools te raadplegen worden alle afbeeldingen gewoon ingeladen. Wat kan dit zijn?! Heel gek.
Dat is zeker weten een cache issue dan. Bij het openen van developer tools wordt namelijk standaard de site cache uitgezet (zodat je zeker weet dat requests ook echt naar de server gaan).

De fix is dus om even de cache leeg te gooien op al je browsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
buzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Staat ad blocking aan op je UniFi network? Zet dat es uit voor de flauwekul, en als het dat niet is, welke DNS servers heb je op WAN in gebruik? Zo'n zelfde iets kwam van de week voor mbt een storing bij cloudflare (das wel opgelost).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb sinds gister last van wat lijkt op een coil whine op een AP Lite. Erg vervelend als je dat ding in je slaapkamer hebt liggen.

Na wat zoekende lees ik wat dingen over slechte UTP kabels als je PoE gebruikt maar ook met de bijgeleverde PoE adapter hoor ik het in wat lijkt mindere mate. Apparaat werkt verder wel goed dus om het nu maar in de kliko te gooien gaat me ook wat ver.

Even gemailed met de RMA-afdeling kijken hoe goed hun support is :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Heeft iemand enig idee waarom de in wall 6 zo afwijkt qua prijs als je het vergelijkt met de ac versie met de schotels? Ik wil graag een in wall kopen (heb loze leidingen laten frezen) en vind het zonde om dan nog voor AC te gaan. Maar het verschil tussen AC schotel en AC in wall is niet noemenswaardig maar het verschil tussen 6 schotel en 6 wall is dan wel weer pittig. Mijn vrouw ziet me aankomen met 200 euro voor 'een beetje wifi' in de woonkamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Pro’s zitten in prijs gewoon dicht bij de IW, en bij de IW krijg je er ook nog een switch bij….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Oke de switch snap ik dan nog wel, maar je loopt nu de 6 pro te vergelijken met de gewone in wall 6.

De gewone 6 schotel (lite en +) zitten rond de 110 euro. In wall 6 op 200. Het is toch geen in wall 6 pro

De gewone ac schotel (lite) zit op 100 euro. De ac in wall ook op 100 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen IW pro…. De reguliere IW zit inmiddels gewoon op het Pro niveau (met ook 4x4mimo op 5GHz)
In de vorige wifi5 serie was er een reguliere goedkopere IW en een IW HD. Nu niet meer.

Goedkope wifi6 AP’s zijn nu alleen de lite (die ze denk ik niet meer maken) en de plus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:48
Ik weet niet zeker of de vraag hier hoort, maar aangezien ik denk dat het een firewall probleem is, wil ik toch de vraag hier stellen.

Ik heb op mijn telefoon standaard vpn aan staan naar huis toe, en mijn wifi staat altijd uit. Nu wil ik wel eens casten vanaf mijn telefoon naar mijn tv, maar als ik dus met VPN verbonden ben, dan vindt hij de cast apparaten niet. Zodra ik handmatig met wifi verbindt, dan vindt hij ze direct.

Moet ik het probeer inderdaad bij de firewall zoeken of komt dit door wat anders?

Ik gebruik momenteel tijdelijk Wireguard

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Wachten... schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:15:
Ik weet niet zeker of de vraag hier hoort, maar aangezien ik denk dat het een firewall probleem is, wil ik toch de vraag hier stellen.

Ik heb op mijn telefoon standaard vpn aan staan naar huis toe, en mijn wifi staat altijd uit. Nu wil ik wel eens casten vanaf mijn telefoon naar mijn tv, maar als ik dus met VPN verbonden ben, dan vindt hij de cast apparaten niet. Zodra ik handmatig met wifi verbindt, dan vindt hij ze direct.

Moet ik het probeer inderdaad bij de firewall zoeken of komt dit door wat anders?

Wat heb je qua regels in je Unifi router ingesteld m.b.t. de Wireguard clients richting het netwerk met de TV erin? Wordt dat verkeer überhaupt toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:48
nelizmastr schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Wat heb je qua regels in je Unifi router ingesteld m.b.t. de Wireguard clients richting het netwerk met de TV erin? Wordt dat verkeer überhaupt toegestaan?
Ik moet dat zo even specifiek bekijken, maar zover ik weet heb ik een RFC1918 groep aangemaakt die toegang heeft tot de cast apparaten. Daar valt dan automatisch ook de VPN ip onder toch?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:15:

Dit is geen firewall probleem. Dit is een discovery probleem. Chromecasts gebruiken mDNS voor discovery, en dat is broadcast verkeer wat uiteraard niet over de grenzen van subnets heen gaat. Daarom moet je kijken om een mDN repeater in stellen / op te zetten. Vroeger kon je dit ("bij de USG") instellen onder ik meen "Services".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

RobertMe schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Dit is geen firewall probleem. Dit is een discovery probleem. Chromecasts gebruiken mDNS voor discovery, en dat is broadcast verkeer wat uiteraard niet over de grenzen van subnets heen gaat. Daarom moet je kijken om een mDN repeater in stellen / op te zetten. Vroeger kon je dit ("bij de USG") instellen onder ik meen "Services".
Ook ondersteunen niet alle apparaten mDNS over subnets en VLAN’s heen.
Sonos apparatuur bijvoorbeeld is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe de omschakeling tussen Wifi 6 en Wifi 5 precies werkt? Stel je hebt een mix van Wifi 6 en Wifi 5 APs. Hoe bouwt, bijvoorbeeld een iPhone, de verbinding op? Krijgt Wifi 6 dan de voorkeur, boven een wat minder stabiele verbinding? Of krijgt de AP met het beste bereik/zendvermogen de verkeur? Ongeacht of dat Wifi 5 of 6 is..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erhnam schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:56:
Weet iemand hoe de omschakeling tussen Wifi 6 en Wifi 5 precies werkt? Stel je hebt een mix van Wifi 6 en Wifi 5 APs. Hoe bouwt, bijvoorbeeld een iPhone, de verbinding op? Krijgt Wifi 6 dan de voorkeur, boven een wat minder stabiele verbinding? Of krijgt de AP met het beste bereik/zendvermogen de verkeur? Ongeacht of dat Wifi 5 of 6 is..
De beste kwalitatieve link zal door een Apple product gekozen worden, daarom werkt het vaak ook al goed in een 2/5G netwerk met dezelfde naam. Ik tik dit nu via een MCS-index van 11 https://mcsindex.com

WiFi 6 geeft een iets beter resultaat dan WiFi 5, waardoor je mogelijk iets langer kan blijven "plakken" aan een WiFi 6 AP. Maar of dat daadwerkelijk de connectiviteit nadelig beïnvloed, is niet zonder praktijktest vast te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:21
Weet niet of het hier al eerder gemeld is, maar mijn UAP-AC-PRO's (Gen 2) wilden na mijn verhuizing niet meer lekker adopten. Controller draait op mijn NAS en de IP range was niet gewijzigd. Desondanks, zelfs na resets (via SSH of fysiek knop achterop), bleven die krengen op 'adopting' of 'offline' in de controller staan, terwijl ze wel gewoon aan stonden (want, SSH verkeer mogelijk en status LED stond aan).

Anyhoe, na veel gedoe kwam ik erachter dat ze op FW 6.5.62 draaiden. Die zie ik niet op de UniFi site, daar staat nu UniFi firmware 6.5.54 als meest recente versie online. Net gedowngrade, vervolgens probleemloos kunnen adopten. Ze schieten nu wel door naar UniFi firmware 6.5.62 - maar, prima - ze zijn nu online in de controller en werkend.

Mocht iemand tegen soortgelijke problemen aanlopen; downgrade/upgrade de firmware even naar een oudere versie. Goed, halve zondag verkloot, maar - we zijn er.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Laatst online: 22:06
Is hier iemand die mogelijk een idee heeft hoe het zou kunnen dat van het ene op het andere moment vrijwel alle IoT devices gestopt zijn met werken, aka enorm slechte connectiviteit of uberhaupt niet willen verbinden met 1 van de APs?
Ik heb momenteel 2 U6 Lite APs draaien, waarvan er 1tje direct en de ander via een Flex Mini switch aan een Dream Machine Pro hangt.
Problemen zijn een paar dagen geleden begonnen en ik kom er nog niet echt uit wat hier het probleem kan zijn.
Eerste gedachte was dat er mogelijk interference zou zijn met mijn Zigbee netwerk. Echter als ik deze down haal dan verandert het niets aan de situatie.
Voornamelijk Shelly apparaten ondervinden problemen. Ik zie ook dat een hoop nu "poor" hebben staan bij de wifi experience.
Inmiddels heb ik ook al wat gaan experimenteren met een aparte SSID per access point, puur en alleen voor IoT devices.
Op die netwerken heb ik inmiddels en aantal apparaten hangen, maar ik zie voor deze devices nul komma nul verbetering.

Geen idee of deze vraag in dit topic thuishoort of dat ik beter een apart topic kan maken. Maar ik probeer het toch maar even!
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
Ik had gister ook geprobeerd om te kijken of het nog zou helpen om de laatste versie (beta) firmware te installeren op de APs. dit leek te helpen. Maar echt oplossen deed het niet.
Zojuist dat allemaal weer terug gezet, nu lijken ineens alle apparaten weer correct te verbinden. Voor nu dan.
Edit: Dat was van korte duur, langzaam zie ik de "experience" toch weer terugzakken naar good/poor waarbij het voorheen altijd prima was :(

[ Voor 20% gewijzigd door merijntjuh op 10-10-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Een vaker gebruikt op ip adres?

[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 10-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merijntjuh
@nexhil even vanuitgaande dat je ip adres bedoelt: Voor zover ik weet niet. vrijwel alle apparaten (behalve 2 tasmota devices en home assistant) heeft niets een vast ip adres. Lijkt me opzich vrij sterk dat de dhcp server een dubbel ip uitgeleverd zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
Zie hier ook bijvoorbeeld de client log.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuYWuLuUnJvg5R1ZiGGXJ11Q49w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVyJcrLfWP5rLyTbN5zxOIvJ.jpg?f=fotoalbum_large
Er zijn heel veel events van roaming (terwijl BSS Transition uit staat) op ook IoT devices/shellys (en andere apparaten natuurlijk).
En ook heel veel connects/disconnects terwijl dit helemaal niet logisch is. Het enige apparaat wat fysiek verplaatst is, is mijn telefoon. De rest van de apparaten komt niet van z'n plek af (zeker de IoT devices niet).

[ Voor 32% gewijzigd door merijntjuh op 10-10-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Misschien een apparaat in de omgeving, bijvoorbeeld bij de buren dat bij problemen veroorzaakt. Heb je een scan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
@nexhil Wat voor scan bedoel je hier?
Simpele wifi scanner app op de telefoon of de "Scan channels" knop onder Insights op een AP?
Of gewoon de history onder Wifi insights > Environment scan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
T valt me via een willekeurige wifi analzyer scan wel op dat er ook 2 hidden SSIDs bestaan, heel toevallig 1 op de channel van AP 1 en 1tje op AP 2. Zelfde bereik als de SSIDs die erop draaien.
Was me sowieso nog niet eerder opgevallen, maar dit zou kunnen zijn doordat ik gister meerdere SSIDs gemaakt heb.
Had ook gisteren via de legacy ui nog deze setting uitgezet: "uplink connectivity monitor" Ik vond ergens dat dit ook mogelijk hidden SSIDs kan veroorzaken.
Meen me ook te herinneren dat het er gister 4 per AP waren ipv 3. Maar kan dat ook heel goed mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 17:00
Dat lijkt een interessant apparaat te worden voor thuisgebruik, vooropgesteld dat de hardware 1Gbps met IDS/IPS aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
Volgens mij zijn er twee nieuwe devices met dezelfde formfactor. En in de router zit geen wifi, want die is niet door de FCC gekeurd.

Volgens mij gaat dit over de UX en er zou ook een UXG moeten komen.

Maar het lijkt wel alsof de UX inderdaad ook een router is, want er staat dat er een WAN-poort op zit. En hij staat in het lijstje met bijv de UDR.

https://www.reddit.com/r/...s_fccappears_to_be_a_usg/

"The UX is a WiFi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintain overall network capacity. The UX delivers and aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (2x2) and 2.4 GHz (2x2) radios. The UX uses a sophisticated antenna design to offer excellent range. The UX has a Bluetooth management radio for easy in setup and administration of the wireless system. The UX is power from a USB C connector."

https://www.reddit.com/r/...ound_in_controller_75165/

Het plaatje op X van MacTelecom waar Next-Gen Gateway Lite bij staat heeft als specs:
(1) GbE WAN port
(1) GbE LAN port
Compact footprint
USB-C adapter power

[ Voor 5% gewijzigd door Tonne op 11-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tonne schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Volgens mij zijn er twee nieuwe devices met dezelfde formfactor. En in de router zit geen wifi, want die is niet door de FCC gekeurd.

Maar het lijkt wel alsof de UX inderdaad ook een router is, want er staat dat er een WAN-poort op zit. En hij staat in het lijstje met bijv de UDR.

"The UX is a WiFi 6 access point designed for wide-ranging wireless coverage while maintain overall network capacity. The UX delivers and aggregate radio rate of up to 2.7 Gbps with 5 GHz (2x2) and 2.4 GHz (2x2) radios. The UX uses a sophisticated antenna design to offer excellent range. The UX has a Bluetooth management radio for easy in setup and administration of the wireless system. The UX is power from a USB C connector."

Het plaatje op X van MacTelecom waar Next-Gen Gateway Lite bij staat heeft als specs:
(1) GbE WAN port
(1) GbE LAN port
Compact footprint
USB-C adapter power
Goede aanvulling de UX had ik op het netvlies, heb jij ook links naar UXG bronnen of info? Er is toch al een UXG Pro?

Ziet er wel compact uit, als een AppleTV in het wit :o Ben benieuwd naar het stroomverbruik.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 11-10-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 15:14
Tonne schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

(1) GbE WAN port
(1) GbE LAN port
Compact footprint
USB-C adapter power
In die twitter thread staat ook dit:
They are both routers one has a built in ap and the network controller the other doesn’t
+ network controller dus bij iig 1, hoop niet dat het voor de andere ook geldt, dat zou voor mij wel teleurstellend zijn, net als die 1gbps poort trouwens.

Bleek trouwens toch nog maanden ipv weken in tegenstelling tot wat werd gezegd :P

[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 11-10-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne
stormfly schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Goede aanvulling de UX had ik op het netvlies, heb jij ook links naar UXG bronnen of info? Er is toch al een UXG Pro?

Ziet er wel compact uit, als een AppleTV in het wit :o Ben benieuwd naar het stroomverbruik.
Voor de UXG lite heb ik alleen de foto van X van MacTelecomN van het briefje dat er bij ligt. Helaas niet meer bronnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonne
mrdemc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

In die twitter thread staat ook dit:

[...]

+ network controller dus bij iig 1, hoop niet dat het voor de andere ook geldt, dat zou voor mij wel teleurstellend zijn, net als die 1gbps poort trouwens.
De UXG lite staat in het rijtje bij de UXG pro. Dus geen netwerk controller waarschijnlijk.
De UX staat in het rijtje bij de UDM en UDR. Dus wel een controller en ingebouwd AP.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:23:
[...]

Zou ik wel doen die 8-150 was een enorme warmtebron bij mij. Echt een vorige generatie hardware.
Inmiddels twee van de drie USW-8-150 switches in huis 'werkeloos' kunnen maken door "simpelweg'" (NOT!!) wat UTP-Kabels inpandig te her-routeren :9

Scheelt ± 50W aan 'sluipverbruik', overigens :o

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-10-2023 22:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 11:51
Ik heb de Unifi controller draaien op een Ubuntu VM, en sinds gisteren krijg ik tijdens apt update deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
Err:6 https://www.ui.com/downloads/unifi/debian unifi-7.5 InRelease
  Clearsigned file isn't valid, got 'NOSPLIT' (does the network require authentication?)
Hit:7 https://repo.mongodb.org/apt/ubuntu xenial/mongodb-org/3.6 Release
Reading package lists... Done
E: Failed to fetch https://www.ui.com/downloads/unifi/debian/dists/unifi-7.5/InRelease  Clearsigned file isn't valid, got 'NOSPLIT' (does the network require authentication?)
E: The repository 'https://www.ui.com/downloads/unifi/debian unifi-7.5 InRelease' is no longer signed.

Als ik https://www.ui.com/downloads/unifi/debian/dists/unifi-7.5 of https://www.ui.com/downlo...dists/unifi-7.5/InRelease in een browser benader krijg ik een 404.

Enig idee wat er aan de hand is?

Edit 13 October: Moet een tijdelijk probleem bij UI geweest zijn, want het is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door mfkne op 13-10-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barpij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:21
Vraagje, op zoek naar nieuwe producten van de Unifi serie kwam ik een (nieuwe?) router tegen in de pricewatch die ik niet eerder ben tegengekomen. Wanneer ik op het Ubiquiti artikelnummer (UDM-SE-EA) zoek op Google krijg ik nergens de zwarte variant van de ronde dream machine te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqXscmuGrpTIXv5CFZe1yvKdoSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qVB6aPDjIUmEzmjMJbkPgTDO.png?f=user_large

Is dit een nieuw model dat de brug slaat tussen de UDR/UDM en de UDM Pro SE?

EDIT:
Hmmm... EA staat in deze context waarschijnlijk voor Early Access. Wel interessant model met 4 PoE+ LAN porten en Gigabit WAN en SFP+.

EDIT II:
https://www.reddit.com/r/...king_thing_with_a_screen/ blijkt om een ouder model (Wifi 5) te gaan dat mogelijk nooit in de handel is gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Barpij op 12-10-2023 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Barpij schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:34:
Vraagje, op zoek naar nieuwe producten van de Unifi serie kwam ik een (nieuwe?) router tegen in de pricewatch die ik niet eerder ben tegengekomen. Wanneer ik op het Ubiquiti artikelnummer (UDM-SE-EA) zoek op Google krijg ik nergens de zwarte variant van de ronde dream machine te zien:

[Afbeelding]

Is dit een nieuw model dat de brug slaat tussen de UDR/UDM en de UDM Pro SE?

EDIT:
Hmmm... EA staat in deze context waarschijnlijk voor Early Access. Wel interessant model met 4 PoE+ LAN porten en Gigabit WAN en SFP+.

EDIT II:
https://www.reddit.com/r/...king_thing_with_a_screen/ blijkt om een ouder model (Wifi 5) te gaan dat mogelijk nooit in de handel is gekomen.
Dat heb je allemaal goed gezien 😀 Die was ooit in EA maar is nooit uitgekomen.
Vanuit 'bepaalde testing' mogen we helaas niks zeggen over wat er komt.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barpij
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:21
tcviper schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:14:
[...]

Dat heb je allemaal goed gezien 😀 Die was ooit in EA maar is nooit uitgekomen.
Vanuit 'bepaalde testing' mogen we helaas niks zeggen over wat er komt.
Ah een insider 8)

Lijkt me dat voor een geactualiseerde versie van dit model wel markt is. Er is inmiddels wel een structurele oplossing nodig voor de ±700mbps-limiet van de UDR met PoE die niet de UDM Pro SE heet. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Hier al enkele weken problemen met een aantal devices die blijven disconnecten. In eerste instantie dacht ik dat het aan de apparaten lag, zojuist conclusie, het ligt aan de nieuwe firmware van de ap's. Heb een ac pro en ac Lite hangen, beide versie 6.5.64. Blijkt een fout in de firmware te zijn waardoor devices disconnecten (van shelly's, awair element, Bosch thermostaat, etc.).

Zojuist gedowngrade naar versie 6.2.49 en alle devices zijn weer perfect online (al meer dan een uur stabiel, voorheen om de 1/2 minuten disconnect)! Mochten andere hier ook last van hebben, wellicht even checken welke versie je draait.
merijntjuh schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:17:
@nexhil even vanuitgaande dat je ip adres bedoelt: Voor zover ik weet niet. vrijwel alle apparaten (behalve 2 tasmota devices en home assistant) heeft niets een vast ip adres. Lijkt me opzich vrij sterk dat de dhcp server een dubbel ip uitgeleverd zou hebben :)
Wellicht is bovenstaande ook jouw issue?

[ Voor 25% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 14-10-2023 16:25 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merijntjuh
Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:23:
Hier al enkele weken problemen met een aantal devices die blijven disconnecten. In eerste instantie dacht ik dat het aan de apparaten lag, zojuist conclusie, het ligt aan de nieuwe firmware van de ap's. Heb een ac pro en ac Lite hangen, beide versie 6.5.64. Blijkt een fout in de firmware te zijn waardoor devices disconnecten (van shelly's, awair element, Bosch thermostaat, etc.).

Zojuist gedowngrade naar versie 6.2.49 en alle devices zijn weer perfect online (al meer dan een uur stabiel, voorheen om de 1/2 minuten disconnect)! Mochten andere hier ook last van hebben, wellicht even checken welke versie je draait.

[...]

Mogelijk wel ja. Inmiddels had ik dit vraagstuk ook even voorgelegd op het community forum van Ubiquiti. Zij komen tot te de conclusie dat ik moet gaan testen met verschillende locaties van de APs (omdat zeker 1tje op een suboptimale locatie hangt) en om de 'Transmit Power' te optimaliseren.
Ook werd er inderdaad voorgesteld om de firmware te veranderen. De suggestie van hen was om naar de laatste beta/early access te gaan.
Ik zie in het beeld dat er vandaag, na het aanpassen van deze settings, vrijwel geen disconnects meer geweest zijn. Dus dat heeft in ieder geval iets gedaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:23:

[...]

Versie 6.6.38 is er inmiddels ook, die heeft mijn issues met Sonos speakers opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
ASS-Ware schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Versie 6.6.38 is er inmiddels ook, die heeft mijn issues met Sonos speakers opgelost.
Die kreeg ik niet automatisch aangeboden. Zal er eens naar kijken, voor nu ben ik blij dat alles weer werkt zoals het zou moeten ;)

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Die kreeg ik niet automatisch aangeboden. Zal er eens naar kijken, voor nu ben ik blij dat alles weer werkt zoals het zou moeten ;)
Zie https://community.ui.com/...8e-4a4c-bfd1-c5f7d74385d3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is alleen nog maar middels Early Access te verkrijgen dus dan moet íe daar ook toegang toe hebben én EA willen/kunnen draaien.
UniFi Access Point 6.6.38

Bugfixes
  • Fixed kernel crashes to improve overall stability.
  • [Gen4] Fixed incorrect country beacon IE being advertised for Belgium.
  • [U6-Enterprise-IW] Fixed reset button not working. This was introduced in 6.6.x.
  • [U6-IW/U6-Enterprise-IW] Fixed a large number of clients being reported as connected to the 'PoE In + Data' port when meshing is disabled in System Settings.
Additional information

Refer to the Help Center article here to determine the UniFi Access Point generation.
Update your devices by changing the Device Firmware Release Channel in the UniFi Network application to Early Access.
If you wish to go back to the Official release after the upgrade, change the release channel back to Official.
If you encounter any issues with this release, please provide us with some details on your setup and include the below information:

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 14-10-2023 19:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Will_M schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Is alleen nog maar middels Early Access te verkrijgen dus dan moet íe daar ook toegang toe hebben én EA willen/kunnen draaien.

[...]
Nee, gewoon de url naar de firmware opgeven in je gui en updaten maar.

UAP-AC-Lite/LR/Pro/M/M-PRO/IW | md5sum | sha256sum:
https://dl.ui.com/unifi/f....38+15101.230923.0436.bin

[ Voor 18% gewijzigd door ASS-Ware op 14-10-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Kan iemand met een UDMB mij helpen?
Die van mij gaat eens in de zoveel tijd (niet te bepalen wanneer) in een meltdown.
De UDMB schakelt zich dan uit, en de enige manier op dit op te lossen is een power cycle.

Nu heb ik hiervoor een ticket lopen bij Ubiquity, en ze hebben wat gewijzigd in /etc/ustd/fan.conf

Zou iemand met een UDMB deze kunnen posten voor mij? Zodat ik weet wat ze aangepast hebben?

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Pagina: 1 ... 240 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.